Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

defecte aansturing verwarmingselement wasmachine

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:37

JdM

Gas?Gas!

Wordt de sifon niet (door een ander probleem in je afvoersysteem) leeggetrokken? (Nickchange naar Wasmachine al geprobeerd? :P )

[Voor 23% gewijzigd door JdM op 01-09-2016 14:15]

N54 powered

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:03
Laat je de deur (en het wasmiddelklepje) open staan na gebruik, zodat de boel op kan drogen?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

quote:
Tarkin schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:33:
[...]

even tussendoor, wat heeft je kat ermee te maken?
Die is dus niet per ongeluk meegewassen of achtergebleven in de wasmachine ;)

Frontpagemoderatie Forum

• freelh
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-05 14:04
Verplaatst de stank effectief naar een andere kamer als je de machine verplaatst?
Ik verdenk namelijk ook het putje/de afvoer...
Heb je daar een sifon? Belucht?

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
Tehh schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:41:
Nu is acht jaar al aardig aan de leeftijd, maar zolang hij nog werkt werkt hij. Tenzij je graag een zuinigere wilt, dan is dit hét moment (mits genoeg liquide middelen).
8 jaar al aardig aan de leeftijd? Die van mij is 17 jaar en ik heb vorig jaar de schokdempers maar vervangen. Verder doet die het nog perfect.

Ik zou eens een keer een kookwas met flink veel huishoudsoda doen. Dat lost zeep goed op.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• BadpunK
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:22

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

quote:
Maasluip schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:48:
[...]

Ik zou eens een keer een kookwas met flink veel huishoudsoda doen. Dat lost zeep goed op.
Dit dus en indien je geen soda hebt zou je ook schoonmaakazijn kunnen gebruiken. Het is namelijk goed voor de wasmachine om regelmatig een hete was te draaien. Dan voorkom je dergelijke luchtjes.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Catanan
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:06
Dit wordt vetluis genoemd : Wikipedia: Vetluis

Sinds ik geen vloeibaarwasmiddel gebruik, heeft mijn wasmachine er geen last meer van. Ik gebruik nu o.a. https://www.kruidvat.nl/ariel-3in1-pods/p/2784790

• Don Corleone
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:29
Doe even een paar (lege) wassen op 90 graden. Eventueel een beetje azijn erbij. De leidingen spoelen dan ook een keer goed door.
Ik had had zelf laatst de boel goed verstopt, omdat wij meestel op 40 graden wassen, waardoor zeepresten niet goed worden doorgespoeld.

• Caeruleus
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

no animals were harmed during the production of this message

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Hmm. Gisteren eens even gecheckt of de machine daadwerkelijk op 90 graden wast; niet dus, ding wordt gewoon niet warm en verbruikt nauwelijks stroom, dus waarschijnlijk is het verwarmingselement stuk. Dat blijk je te kunnen meten aan het element zelf.
Zo'n element kost voor mijn machine zo'n 40 euro, dus dat vind ik nog wel te doen!
Al die tijd dus met koud leidingwater gewassen. Vreemd dat de machine zelf niet checkt of hij warm wordt. Niet zo geavanceerd dus...

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:37

JdM

Gas?Gas!

Aan de mensen die met schoonmaakazijn spoelen; de vraag is natuurlijk hoe je dit aanpakt als je het goed wil doen. Een wasmachine zal altijd starten met afpompen van restwater, dus als je er een liter schoonmaakazijn in dondert vanaf de start dan zal dat weinig (geen) effect hebben omdat het direct weggespoeld wordt. Gooi dus pas na een paar minuten via het zeepreservoir je schoonmaakazijn erin.

N54 powered

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
JdM schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:02:
Aan de mensen die met schoonmaakazijn spoelen; de vraag is natuurlijk hoe je dit aanpakt als je het goed wil doen. Een wasmachine zal altijd starten met afpompen van restwater, dus als je er een liter schoonmaakazijn in dondert vanaf de start dan zal dat weinig (geen) effect hebben omdat het direct weggespoeld wordt. Gooi dus pas na een paar minuten via het zeepreservoir je schoonmaakazijn erin.
Ik doe standaard een klein scheutje schoonmaakazijn in het bakje van de wasverzachter. Haalt de zeepresten ook goed uit de kleding waardoor die ook niet naar wasmiddel gaat ruiken. Daarnaast een minieme hoeveelheid wasmiddel. Veel mensen gieten de machine vol met wasmiddel terwijl in feite twee eetlepels al genoeg is. En sowieso niet in het zeepbakje maar in een los bolletje in de machine, maakt ook een enorm verschil.

Hierdoor gaat de schoonmaakazijn er altijd als laatste doorheen. En wanneer ik een keer oude handdoeken was gooi ik er een flinke scheut in zodat de machine ook goed schoon wordt.

• muffstuff
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18-05 10:41
quote:
Deathchant schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:55:
Ik heb ook de tips opgevolgd en ik doe nu 1x/2weken een kookwas (95c) draaien met een paar theedoeken en een hele fles schoonmaakazijn per keer. Geur is idd kompleet weg, maar ik krijg na 't wassen nog steeds van die modderachtige/roestachtige vlekken in mijn kleren.... Echt wazig. Ik gebruik nooit vloeibaar en altijd poederwasmiddel. Ik ben blij dat de geur weg is maar ik moet nog steeds kleding weg blijven gooien omdat de wasmachine vlekken toevoegt, dus misschien maar tijd voor een nieuwe. :'(
Zuur + hitte + metaal? Ik weet niet of dat inderdaad zon fijne combinatie.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18:12
En dan gelijk het andere soldeerpunt van het relais (links naast de rode cirkel) ook opnieuw solderen.

zcflevo.nl

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Even een luchtigheidje tussendoor....

De topictitel is al veranderd, maar moet je nick ook niet veranderd worden? :+

Te koop....

• koelkast
  • Niet online
Ik ga het relais vervangen, maar ben nog op zoek naar een goede, passende vervanging.
Dit is 'm:

Maar de vervangers zijn niet hetzelfde. Bij Conrad vind ik dit:
https://www.conrad.nl/nl/...elaar-1-stuks-503811.html

Maar die heeft volgens de specs slechts 8A, terwijl het 10A zou moeten zijn. 8A lijkt me ook niet voldoende voor een verwarmingselement van 1950W.

Nu zie ik ook nog deze:
http://www.tme.eu/nl/deta...ur/omron/g5le-1-vd-12vdc/

Maar die heeft dan weer 10A bij 120V, terwijl de schakelspanning 250V is :?

Ik zoek gewoon op typenummer, en dan vind ik dus steeds niet de juiste, of is het wel passend?

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Koolstof komt waarschijnlijk gewoon van de koolborstels van je motor. Mijn hele wasmachine zat er ook vol mee terwijl de motor onderaan de wasmachine zit.

Pvouput live

• koelkast
  • Niet online
quote:
mcDavid schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:54:
Het lijkt me idd nooit de bedoeling dat er koolstofpoeder op een printplaat terecht (kan) komen. Zeker niet als die print 230V circuits heeft. Dat is gewoon regelrecht gevaarlijk.
Er zit een grote kunststof kap om de print heen, maar op de plek waar de koolstofpoeder zat, zitten een paar (ventilatie?)openingen. Dus enkel dat gedeelte zat wat koolstof.

Update: Yes! Hij doet het weer! Na het vervangen van het relais dat het verwarmingselement schakelt, heb ik weer warm water! Uiteindelijk gehaald bij een elektronicawinkel in de buurt, buurman geholpen met solderen, en weer alles in elkaar gezet. Heb alleen 3 schroefjes over :?

Nu het ding eens goed schoon laten draaien, de laatste tijd heeft 'ie alleen koud gewassen, dus hij schuimde al flink door alle zeepresten in de kuip :)

En nu lekker dromen :*)

[Voor 33% gewijzigd door koelkast op 07-09-2016 22:22]

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:35

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Waarom heb je eigenlijk het relais vervangen? Omron is één van de betere merken in de relaiswereld. De aansluitpinnen even goed warmstoken en wat verse soldeertin toevoegen had waarschijnlijk ook geholpen?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Robin_WM
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18-09-2016
Ik heb het relais vervangen, en na 5 wassen nog geen problemen. We gaan wel zien hoe lang hij het nu blijft doen. Bedankt voor het mee denken.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:49

MsG

Forumzwerver

Toch zonde om te bedenken hoevel duizenden wasmachines wel niet worden weggegooid, danwel kapot ergens staan met een fix van een paar euro. Mooi dat hier op Tweakers dingen nog gerepareerd worden :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True