445033

Noisia schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:52:
[...]

Ik heb bij banggood gekocht. Dan zit ik waarschijnlijk weken zonder telefoon.... buiten deze issues ben ik heel tevreden met het toestel. Ik denk dat ik wacht tot de Redmi 5 uit is. Kijken of ik daar meer geluk mee heb.

@3x3 Ram management is geen issue bij mij. Ik vermoed ook dat dit aan een specifieke app ligt die jij draait.
Ik zou sowieso in jouw geval zeker eens de EU Rom proberen. Al draaide hier een Note 3 ook gewoon ook op de Global en daar waren geen problemen mee.

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 12:00
Harrie D schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:45:
Even een berichtje ter verdediging van "Ford". Ik ben in het bezit van een Focus met Sync2 en een Redmi 4X. En de samenwerking tussen Ford en Xiaomi via BT is voortreffelijk.
Met mijn hagelnieuwe Ford Fiësta ook geen problemen icm Redmi Note 4

445033

Piet400 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:09:
[...]

Ok, helder. thnx.
Wifi zal waarschijnlijk zijn uitgevallen nadat de telefoon geen opslagruimte meer vrij had. (dochter die youtube filmpjes opneemt) dus muziek en foto's verplaatsen en dan whatsapp en contacten opslaan bij google denk ik.
In Whatsapp zit een functie dat je alle data in de cloud kan opslaan. Contacten sla je sowieso standaard beter op bij Google ipv intern op het toestel. Ook handig als je ooit een nieuwe Android telefoon koopt. Inloggen op je account bij Google en hup alle contacten terug.

Sowieso op een intern geheugen te sparen bij optie geheugen of in de app zelf laten opslaan op je SD kaart. En blijf het zeggen, extern backups maken. Telefoon kwijt/gestolen of SD kaart beschadigt, al je foto's kwijt.

Mocht je toestel geroot zijn kan je proberen de apps te backuppen met Titanium app Google Play: Titanium Backup ★ root en proberen ze terug te zetten. Maar ik vermoed met een nieuwe andere Rom dat je tegen problemen gaat aanlopen.

[Voor 15% gewijzigd door 445033 op 01-12-2017 10:38]

• M0ker
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-03 15:28
Ontvangen jullie NLAlert meldingen op jullie toestel?

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:42
Krypt schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:40:
Draai iemand toevallig al een Oreo ROM op de Redmi Note 4 en bekeken hoe de Dual Messenger functie van Oreo functioneert onder deze ROM? (tenminste; dacht dat Dual Apps/Messenger een standaard functie van Oreo was)

Wil graag terug naar Lineage, maar Parallel Space om een 2e Whatsapp messenger te draaien slurpt toch aardig wat (lees: te veel) geheugen en klapt er te vaak uit. Vandaar dat ik MIUI er maar weer terug op heb gezet.
Dual Apps is geen standaard functie van Oreo. Alleen Samsung combineert dit geloof ik met hun Oreo uitrol.
Ik gebruik al ruime tijd GBWhatsApp naast de normale Whatsapp. Nadeel is dat je GBWhatsApp als losse apk moet installeren en updaten, maar het werkt voor de rest prima.

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-04 15:06
M0ker schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:01:
Ontvangen jullie NLAlert meldingen op jullie toestel?
Nee, niet gehad. Ik heb gewoon de originele Engelse Global versie.

edit:Zojuist gevonden op de MI website, controleer even of je Allow WAP push messages uit hebt staan (Settings-System apps-Messaging-Additional settings). Kan het niet testen, even wachten op de volgende alert.

[Voor 31% gewijzigd door giant2000 op 05-12-2017 14:34]

2,00 m. + begane grond

445033

@Josefien Voor jou zit er echt maar 1 ding op. Een Nokia 3310 kopen. Die kunnen niet kapot. Vroeger was alles beter. 8)

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:53
giant2000 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:32:
[...]

Ik heb via miniinthebox.com deze beschermhoes gekocht (en een beschermplaatje voor het scherm):
[afbeelding]
Kost slechts €3,10 en bevalt me prima. Ik vond het toestel ook al erg glad. Hou wel rekening met lange levertijden (1,5 tot 2 maanden).
Ik ben zelf niet zo'n fan van hoesjes en screen protectors omdat dat veranderd hoe het toestel aanvoelt ;(

Ik vond in een ander topic wel iets over vloeibare screen protectors die je niet ziet/voelt, maar die zijn alleen kras-bestendig, beschermen niet tegen schermbreuk :/
445033 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:51:
@Josefien Voor jou zit er echt maar 1 ding op. Een Nokia 3310 kopen. Die kunnen niet kapot. Vroeger was alles beter. 8)
Nah... :+

Hoewel ik die misschien ook wel stuk krijg >:)

445033

@Josefien Bovenstaande post van je slaat werkelijk helemaal nergens op. Dat jij niet normaal met een toestel kan omgaan is toch echt jouw probleem en niet die van een slecht toestel. Ik heb als 1 van de eerste denk ik een Note 4 en de mijne ziet er nog als nieuw uit. Ik gebruik geen hoesje, geen tempered glass en hij ziet er nog als nieuw uit en zit iedere dag gewoon in mijn broekzak en gaat overal mee naartoe (behalve mijn bed).

Wordt gewoon eens volwassen en ga eens met zorg met je spullen om. Jouw toestel maakt ook veel mee, want je gebruikt dat ding alsof het een baksteen is. Het is een mini computer die niet gemaakt is om als baksteen te functioneren. Als je ook zo auto rijdt hoop ik jou niet tegen te komen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:21
SolarOrbiter schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:07:
[...]
ik heb het toestel uiteindelijk terug gestuurd naar GB, omdat de problemen terug kwamen. Was toch hardwarematig. Netjes de oude FW+ROM+e.d. erop gezet, lock terug op gezet en inmiddels geld terug ontvangen.wel jammer dat ik hardware problemen had, anders ging deze zeker niet terug. :-(
Ik vermoed dat een bepaald stuk geheugen niet betrouwbaar functioneerde.
Dan werkt het ene moment prima en een dag later weer foutmeldingen.

@Josefien

Nagellak ziet wel prima uit. ;)

• Josefien
445033 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:59:
@Josefien Ook dat slaat weer nergens op. Ik heb hem altijd in mijn broekzak, maar niet als ik ga zitten. Beetje nadenken is niet zo moeilijk. Ga je ook op je laptop zitten? 8)7
Ehmmm... alleen bij bepaalde broeken waarbij de telefoon in de zak net op dat "buig-punt" zit moet het toestel eruit voor het zitten (zoals deze keer...). Bij de meeste broeken die ik heb, ook strakke spijkerbroeken, laat ik m'n telefoon altijd in de broekzak als ik ga zitten, nooit problemen mee gehad. Ik bedoel trouwens wel de zakken aan de zijkanten, niet de kont-zakken...

Want komaan, ik denk echt niet elke keer aan m'n telefoon als ik ga zitten... :/
Dank je :D

Ik had het speciaal voor vanavond gedaan. Er zitten nu alweer krasjes op :/

• Josefien
Ik ben een beetje verdrietig ;(

Het goede nieuws:
- Het vervangende scherm is vandaag binnen en gemonteerd.
- De nabijheidssensor werkt na schoonmaken weer, dus alle functies doen het weer :D
- Toestel kan weer gebruikt worden :D

Het slechte nieuws:
- De metalen achterkant is zoals vorige keer gezegd nog steeds behoorlijk krom en beschadigd.
- Door het terugdrukken van deze kromme achterkant op de telefoon heb ik een scheur in het nieuwe scherm veroorzaakt, nog voordat het beschermfolie was verwijderd :'(
- Ik ben 3 schroefjes kwijt. Ze zaten ongemerkt nog in het bakje waarin ik het oude scherm had gedemonteerd. I.v.m. glassplinters had ik die zo in de vuilnisbak gegooid... kon slechts 1 schroefje terugvinden... 3 stuks zijn onvindbaar ;(

Nu, de schroefjes zijn geen groot probleem, zitten niet op essentiële plekken :) Maar die kromme achterkant moet wel bij voorkeur vervangen worden. Weet iemand wat 'ie kost en waar die te bestellen is? Ik gebruik vermoedelijk de verkeerde zoektermen en kom alleen hoesjes tegen :/

Dit is dus die scheur, veroorzaakt door het terugdrukken van de kromme achterkant... het paste niet meer goed in elkaar... vinger net op de verkeerd plek kracht gezet... *krak*... beschermfolie zat er nog op toen ;( Gelukkig buiten het gebruiks-gebied, maar ik vrees dat dit verder scheurt bij gebruik :/

Alles doet het verder nog wel, kan gebruikt worden...

• Josefien
Bij nader inzien toch niet de juiste. De camera-opening zit in de hoek i.p.v. midden.

Maar het heet blijkbaar "battery cover"... dan vind ik deze... lijkt wèl overeen te komen :D :
https://nl.aliexpress.com...n/316547_32841723599.html

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik vind het wel stoer dat je het gewoon doet. Toch voor menig mens een drempel om overheen te stappen.

Ik heb mijn Note 4 aan m'n zoon gegeven, en was al huiverig hoe lang het scherm het zal uithouden. Maar als ik jouw posts, foto's en beschrijving zie, dan heb ik het vertrouwen dat het mij ook w zal lukken.

Pvouput live

• Josefien
M0ker schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:52:
Mijn glazen scherm heeft het vandaag helaas begeven. Is het zelf vervangen van het scherm zelf te doen?

Waar kan ik een scherm aanschaffen?
Dit scherm moet je hebben, met frame:
https://nl.aliexpress.com....1000023.1.73b38e59vuDDOs
Als het tenminste een Redmi Note 4 Global Editon is met SnapDragon SoC.

Ja, dat is te doen, ik heb 'm 2x vervangen :D

Openmaken:
Josefien in "[Xiaomi Redmi Note 4 / MediaTek] Ervaringen & Discussie"

Alles overzetten naar nieuw scherm:

Ik had 'm met een platte schroevendraaier open gewrikt met cosmetische schade tot gevolg. Beter is om te wachten tot het scherm binnen is, er zitten plastic hulpmiddeltjes + benodigde schroevendraaier bij waarmee je het toestel kan openen :D

Bij de 2e keer vervangen ging het niet helemaal goed omdat door eerder ruw gebruik de back-cover krom was. Door toen te hard het nieuwe scherm terug te drukken op een zwakke plek (da's boven bij de luidspreker, dus niet te hard drukken daar) brak ik 'm aan de bovenkant terwijl het beschermfolie er nog op zat. Staat hier 8 posts terug beschreven :D

Inmiddels is m'n 3e scherm (en een nieuwe back-cover) onderweg. Afgelopen woensdag was ik (huilend...) gestruikeld over een stoeprandje met de telefoon nog in m'n hand => schermbreuk incl. LCD + schaafwondje op m'n hand :'(

Voor de duidelijkheid: ik zat niet naar de telefoon te kijken en was ook niet aan het bellen. Ik hoefde alleen naar de overkant te lopen voor 'ie neergezet werd... heeft 'ie niet gehaald... :'(

• Josefien
Als je filmen belangrijk vindt èn van plan bent om na aanschaf de ROM te veranderen naar LineageOS moet je er rekening mee houden dat de back-camera erg donker wordt bij filmen binnenhuis/in donkere omstandigheden.

Of dit probleem zich voordoet met MIUI ROM voordoet, weet ik niet.

Ik heb dat probleem hier al eens beschreven met een voorbeeldje:

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
vanputten80 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:49:
Ik heb nu een LG G3. Ben op zoek naar een leuke vervanger en vond deze. Ben fan van het merk. Heb een aantal goede oordopjes en externe batterijen. Werken prima.

Over de accu twijfel ik niet, die zal lang mee gaan. Mijn zorge puntje is de camera. ik gebruik hem veel voor het maken van fotos en filmpjes van de kids. Uiteindelijk maak ik hier een filmje van voor de kids.

Ik vroeg me af of iemand ook een LG G3 had en welk verschil hij/zij merkt? Ik kan me namelijk ook voorstellen dat dit toestel nieuwer is en daarom een gelijkwaardige camera heeft of een betere.
Ik heb een LG G3 gehad; en camera van de LAG G3 is erg goed vind ik, zeker vanwege de laser autofocus van dat ding en toch wel een mooie/goeie camera app. Als je de redmi Note 4 zou hebben dan ga je erg teleurgesteld raken van de camera; nadeel is de sensor van de global edition en de camera app (en ontbreken van camera2api).
Foto's kun je goed maken als er voldoende licht is,maar bij donder is het snel een probleem (zoals Josefien beschrijft).

Erg groot voordeel van de Note 4 vind ik toch de prijs icm met de accu/stroomverbruik.
De Note 4 is doorgeschoven naar mijn zoon en ik heb nu de mate 9 met beide 4k mah accu; maar de Note 4 hield het toch echt een stuk langer uit.

Pvouput live

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:35
Ik heb gisteren mijn Note 4 binnen gekregen.
Mijn eerste indruk is heel goed.

Voelt degelijk aan, snel, vingerafdruk scanner werkt goed.

Nu nog wachten op een case en screenprotector.
Het toestel is best glad :-P

Louzy#2475

• Josefien
Vandaag het vervangende scherm èn achterkant binnen :D

Of beter gezegd... het scherm werd zaterdag al bezorgd, maar had ik gemist en laten liggen op het postkantoor tot de achterkant ook binnen was, om niet in de verleiding te komen het scherm toch in de oude kromme achterkant te klikken...

Montage ging deze keer zonder breukjes of andere schade :D En alle functies v/d telefoon werken ook :D

De vervangende achterkant past net als het scherm prima :D Het enige zichtbare verschil is de grotere opening in het camera-glaasje en het MI-logo wat meer zichtbaar is (en ook voelbaarder... ik heb de indruk dat het logo eerder gaat afslijten dan bij het origineel).

Met het gelijktijdig vervangen van scherm en achterkant voelt het toestel eindelijk weer aan als een nieuwe telefoon :D
*O* *Josefien blij* *O*

De vervangende en (beschadigde) originele achterkant naast elkaar...

Weer "zo goed als nieuw" :D

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:39
Vraag me toch af hoe jij al die butsen in je achterkant krijgt :D Oké ik heb dan wel een hoesje maar geloof niet dat ik dit voor elkaar had gekregen.

Maar mooi dat hij weer helemaal goed werkt. Kan me voorstellen dat de telefoon weer als nieuw aanvoelt nu. Stelt eigenlijk ook helemaal niks voor zo'n telefoon van binnen, had de printplaat toch groter verwacht. Maar toch knap van je dat je al deze losse onderdelen weer goed in elkaar hebt gekregen! :9~

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-05 16:51
@Josefien Geweldig! d:)b
Ik hoop dat je er nu een jaartje mee doet...
Als ik ooit een nieuw scherm nodig heb, weet ik bij wie ik moet zijn. :D

• Noisia
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28
Mees789 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:07:
Heyhoi, het is me al een tijdje opgevallen maar kan iemand me uitleggen waarom ik altijd een heeel transparant Google icoontje aan de linkerkant van mijn telefoon zie? Hij is overal maar hij valt bijna niet op. Ook al ik een screenshot maak verdwijnt ie, lijkt wel een soort watermark.
Ingebrand icoon? Bekijk ook eens deze thread.

Daarnaast speel ik met de gedachten om Lineage OS te installeren ipv de Xiaomi.eu rom. Ik ben vooral benieuwd of de wisselvallige bluetooth verbindingen en brakke automatische helderheid daarmee verbeteren.

Iemand ervaring hiermee? Of tips hierover of misschien een link naar handige post over hoe je wisselt van xiaomi.eu naar Lineage?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• Sander78
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-02 11:01
Laatst was mijn scherm kapot gegaan maar dankzij @Krypt en de posts van @Josefien vandaag een nieuw scherm erop gezet. Voor het eerst dat ik een telefoon zelf heb gerepareerd en het was erg eenvoudig. Je moet er wel even de tijd voor nemen, want ondanks de filmpjes van 7 minuten op youtube ben ik er al gauw 1,5 a 2 uur mee zoet
https://tweakers.net/ext/f/f0FfVandQRUGcdwuPrsa1Xlk/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/drF6WnR4CnTBMghAXjR0utFI/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/1D2mQRXPiGYQEEumOmbuhr3Q/thumb.jpg

Helaas bleek na het in elkaar zetten dat er een witte glow onderin het scherm zit. Zie de laatste foto. Iemand een idee? Ik heb al contact opgenomen met de verkoper via AliExpress

En mijn trilfunctie maakt nu een beetje lawaai. Heb hem nog even uit elkaar gehaald, maar kon zo vlug niet detecteren wat ik er verkeerd aan heb gedaan. Hij draait gewoon goed maar maakt geluid bij het draaien.

https://tweakers.net/ext/f/WKgXNnwAhAiBdoMUxbFvJJ6b/thumb.jpg

[Voor 8% gewijzigd door Sander78 op 02-02-2018 11:38]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:21
@Josefien
@theduke1989

Even naar de Action en daar een magneetschaal kopen. Tussen 1 en 2 euro, dacht ik.
Een echte lifesaver.... ;)

Zoiets dus:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:58
Ik draai die unofficial LineageOS 15.1 met Treble inderdaad. Pas een paar dagen, maar geen enkele force close of iets dergelijks gehad tot nu toe, en dat was met de latere versies van PixelExperience wel anders.
theduke1989 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:59:
Beste alle,

Ik hoor hele goede verhalen betreft Google GCAM. Kan iemand me uitleggen hoe je dit op een LineageOS kan installeren of uberhaut mogelijk is?>
Kan prima, maar het is niet altijd helemaal stabiel (en dat kan zelfs van de gebruikte sensor in je telefoon afhangen. Er zijn Note 4's met drie verschillende sensorfabrikanten: Samsung, Sony en Omni-nogwat). Er zijn verschillende hobbyisten mee bezig, dus er zijn tientallen verschillende versies mogelijk. hier vind je een groot overzicht van wat verschillende smaken.

[Voor 62% gewijzigd door Gurby op 06-03-2018 18:07]

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:04
Rubiks schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:23:
Google cam is echt een verbetering voor de kwaliteit van de foto's.
En werkt goed met Xiaomi.EU rom.
Ik ben hem ook eens aan het uittesten. Ik kwam nog een nieuwe versie tegen die ook speciaal op Mido gericht is.

https://www.celsoazevedo....le-camera/f/changelog118/

Wel even de andere eerst verwijderen en rebooten. Ik kreeg anders rare errors.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Josefien
Ik heb eens gekeken bij een reeds kapot scherm of het LCD relatief gemakkelijk te scheiden was van het touch-glas. Maar helaas... de kans is niet zo groot dat het LCD er heelhuids van af kan komen, dan valt dus de optie om alleen het touch-glas te vervangen af ;(

• M0ker
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-03 15:28
Die is niet te vinden via jouw link. Behalve MGC_5.1.018.177624777-41364271.apk

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01 08:58
Wow, de Note 4 met de Snapdragon 625 is 2j op de markt en ik krijg net nog de laatste MIUI 10.2.3 stable binnen! Sterk van Xiaomi _/-\o_
KingDurk schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:59:
He,

Ik heb een vraag over Google assistent. Sinds afgelopen week werkt Google assistent niet goed meer binnen Google maps en andere apps. Als ik een contactpersoon wil bellen komt deze niet voor in mijn contacten.

Als ik via het home screen hetzelfde zeg gaat het wel goed. Ik heb alles bekeken app appart gedownload en geen verschil. Het lijkt erop dat ik twee versies heb.

Gr
Have you tried switching it off and on again?
http://en.miui.com/thread-3184006-1-1.html ;)

AMD FX-8320@3.8 1.3v - Gigabyte GA-970A-UD3 - MSI GTX660 OC TF - Crucial M4 128GB - Seagate Barracuda 2TB@7200rpm - Kingston HyperX 1600MHz - Antec HCG 620 - Antec 300

Pagina: 1 2

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee