• Knarfer
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 00:55
ik heb in een ander topic(Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en koelen 2) al over 1 van de problemen gesproken maar wil toch een nieuw topic aanmaken zodat dit enkel over remko systemen gaat. Hopelijk zijn er ook mensen die geen problemen hebben met hun remko wp of problemen opgelost hebben.
mijn installatie: remko wkf 120 lucht water/ remko kwk convectoren in elke ruimte. de binnenunit doet dienst als cv en dhw. toestel kan verwarmen en koelen
problemen:
-bij het gebruik van de koeling gaat ook de temp van het dhw naar beneden (ongeveer 20°C). op dit moment kan je niet douchen. enkel het water terug laten opwarmen en daarna terug koelen, zo blijf je bezig en stroom verbruiken. dit is reeds besproken in ander topic

-lawaai buitenunit. het omhulsel staat volledig te trillen, als ik er mijn hand op houd is dit veel stiller. buitenunit staat op originele geluidsdempers.

-roest van buitenunit. daar kunnen er natuurlijk weinig tips voor gegeven worden.

-koude lucht uit convectoren in de winter, voornamelijk eens te buitentemp onder de 5°C is. het volgende doet zich dan voor:
-het cv water warmt op en er is warme lucht in huis
-er vormt zich ijs op de buitenunit
-buitenunit gaat in ontdooiprocedure -> koude lucht in huis
-als er ondertussen iemand een douche of bad neemt warmt de wp eerst het warm water op -> nog
steeds koude lucht in huis
-na het opwarmen van dhw moet de unit eerst terug ontdooien -> nog steeds koude lucht
-ondertussen is de temperatuur in huis behoorlijk naar beneden gegaan.
-het opwarmen kan terug beginnen maar dan moet hij ook tussendoor ontdooien en zo krijgen we het
nooit warm in huis.
de convectoren hebben geen enkele communicatie met de warmtepomp en weten zo niet dat er koude lucht is ipv warme lucht.
heb met een rpi eens een datalogger opgezet en zo zijn de schommelingen van temp in huis er goed te zien.
Remko zelf trek zich hier allemaal niets van aan, is normaal zeggen ze.
graag hoor ik jullie ervaring

• Knarfer
Ik kijk het na als dit ook voorkomt met opwarmen.

Denk niet dat het mogelijk is om de pomp uit te schakelen nij te lage temperatuur.
Het dhw wordt gebruikt voor te defrosten maar dan stopt de verwarming van cv waardoor koude lucht. Er is geen buffervat voor cv.

Convectoren hebben een actuator om temp te meten, enkel aan en uit. Er zit ook geen andere temperatuur meter op. Mijn wp is 2 jaar oud. Verantwoordelijke Remko is langsgeweest en zegt dat alles normaal is -> wilt dus niet toegeven dat er iets mis is.
Is er een mogelijkheid om de druk van koudemiddel te controleren of kan enkel een vakman dit?

• Knarfer
Oxellaar schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:33:
Het afkoelen van DHW zal waarschijnlijk door een lekkende driewegklep komen. Deze loopt niet volledig in de juiste stand.

Probeer te achterhalen of het afkoelen van DHW ook in verwarmen voorkomt. Zo ja, dan moet het eigenlijk wel de driewegklep zijn.

Als er geen communicatie tussen convector en wp is, dan is het vrij logisch dat je koude krijgt. Kun je geen minimale temperatuur bewaking op het buffervat maken?
Dus pomp over convector uit, als buffervat een te lage temperatuur heeft in verwarmen.
Dus de inhoud van het buffervat gebruiken voor defrost, zoals het hoort.

Zit er ook geen enkele instel mogelijkheid op de convector? Dus een minimale aanvoertemperatuur, anders fan uit.
Zoiets als op de Jaga DBE zit.

Hoe oud is het systeem en heb je al eens een monteur naar het geluid en trillingen laten kijken?
Drukken koudemiddel laten controleren. Te lage druk is te lage temperatuur, dus meer defrosten.
Is het vermogen wel toereikend voor de woning?
Heb zojuist de verwarming eens laten lopen tot 44°C , op dat moment was het dhw 49°, dit zo gebleven na het verwarmen. Misschien is deze test niet goed omdat het dhw warmer was dan de cv?

• Knarfer
Onder douche nooit problemen, dhw heeft dan ook voorrang op cv. Uit de douche komen is dan wel iets anders. Bij defrosten koelt het dhw wel af, Remko zou de warmte gebruiken om te ontdooien. Volgens Remko is alles normaal dus wat kan ik doen, ik zeg niet normaal, zij zeggen wel normaal

• Knarfer
Ik heb eens gekeken om de 3 weg klep te controleren. Probleem hierbij is dat ik deze niet kan vinden. Het zou inderdaad zo'n probleem kunnen zijn want volgens mij hadden we dit probleem vorig jaar niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knarfer
Oxellaar schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:07:
[...]

Kun je een paar foto's maken van de binnenkant van het binnendeel? Dan zal ik hem vast kunnen vinden.
ik denk iets gevonden te hebben, zou het over deze klep kunnen gaan: http://i.imgur.com/FuYuJvs.jpg
heb ook nog een andere klep gevonden bovenop het toestel: http://i.imgur.com/S2uHxLn.jpg
bovenaansluitingen van het toestel: http://i.imgur.com/0HaJb4n.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knarfer
Jack schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:34:
Leiding volgen van de DHW tank terug naar de binnenunit?

Kan je anders eens wat fotos plaatsen?
heb wat foto's geplaatst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knarfer
Oxellaar schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:34:
[...]

Op de eerste foto staat de driewegklep. Dat witte bakje....
Daar zou je de lekkage moeten kunnen voelen als hij in koelbedrijf staat.
Op de tweede foto staat een waterfilter.
Heb eens getest, dhw was juist opgewarmd en stond op 51,5°C. De buis dat naar beneden loopt vanuit de 3-weg klep had behoorlijk warm. Heb dan de koeling een 15 minuten laten draaien. De buis van dhw kon je daarna al gewoon vasthouden. Dhw was ook al een halve graad naar beneden. Denk dat je de juiste conclusie hebt getrokken. Nu nog een technieker vinden dat het wilt herstellen. Toestel is nog onder garantie maar Remko zelf trekt het zich niet aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knarfer
Oxellaar schreef op zondag 31 juli 2016 @ 17:30:
[...]

Heb je geen rechtsbijstand om in te schakelen, garantie zou ik proberen af te dwingen
Firma dat het geplaatst heeft bestaat niet meer... Rechtsbijstand naar buitenland zal waarschijnlijk moeilijk worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knarfer
Ik kijk en vraag het eens na. Zal eerst nog eens mijn licht opsteken bij Ronnie W, hij is erg goed maar moeilijk te pakken te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knarfer
Blijkbaar zijn jullie wel erg goed in opsporen van wp problemen dus heb ik nog een vraag. De verlooptemperatuur weet blijkbaar niemand hoe deze in te stellen. Ik heb er mij proberen in te verdiepen maar versta er ook weinig van. Hierbij een afbeelding hoe het nu ingesteld is: http://imgur.com/US8B0sZ Is dit juist of hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knarfer
bij ons warmen we het water op overdag als er niemand thuis is, als we 's nachts laten opwarmen liggen we wakker. je spreekt over convectoren met thermostatische kranen, zijn dit remko convectoren? is het mogelijk een foto te posten van de aansluiting van de thermostatische kranen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee