Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nebuzzar
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 06-03 16:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal ik voornamelijk gebruiken voor mijn studie, youtube/netflix en gamen. Ik ben niet zo'n gamer dat ik er een high-end systeem voor wil kopen, maar ik zou het wel fijn vinden als ik er voorlopig nog de nieuwere games nog goed mee kan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Toen ik begon met kijken had ik een budget van 600-700 euro in mijn hoofd. Maar naarmate ik langer rond keek is die prijs wel wat soepeler geworden. Dit is nog wel steeds het streef budget, maar als ik er kwalitatief op achteruit ga als ik daar binnen blijf dan liever een paar euro meer.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur heb ik allemaal al. Het gaat mij puur om de kast met componenten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basis componenten en kast. Bij voorkeur voor het geheugen een SSD, maar gezien ik ook een redelijke hoeveelheid multimedia kwijt wil kunnen zit ik nog te twijfelen of het niet beter een HDD kan zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur. Tot op heden heb ik wel altijd Nvidia-kaarten gehad en zit nog steeds wat met het vooroordeel dat AMD-kaarten minder zijn in mijn hoofd, maar ik lees dat dit tegenwoordig wel meevalt. Klopt dit?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals al genoemd wil ik er voorlopig nog nieuwe games op een redelijk niveau mee kunnen spelen. Wat ik wel graag zou willen is een systeem wat niet al te veel geluid produceerd.

Ga je overklokken?
Nee, ik heb hier geen ervaring mee en het levert, wat ik ervan begrijp, toch niet veel meerwaarde voor mij op.

Wat verwacht je van ons?
Op zich heb ik een redelijk goed idee over wat ik wil en wat ik met mijn huidige lijstje binnen haal. Hier zou ik graag wat feedback op willen en eventueel advies over wat ik zou kunnen doen om de prijs iets te drukken zonder al te veel in te leverenVerder heb ik ook nog een paar vragen waar ik graag duidelijkheid over zou willen hebben.

Mijn vragen zijn:
  • Wat verschil met cf/sli? En zou ik er van profiteren als ik op die manier zou uitbreiden?
  • Wat is jullie advies in mij situatie? Een ssd kopen voor de snelheid, een hdd voor ruimte of een combinatie?
  • Ook vraag ik mij nog af hoe belangrijk het is om een goede kast is, als je kijkt naar airflow en kabelamanagment. Is dit ook belangrijk voor andere dingen behalve het geluid?
Dit is het lijstje wat ik tot nu toe heb. Ik twijfel alleen echt nog over of ik moet wachten op de aftermarket RX 480 4GB, want is er al bekend waarneer deze ongeveer op de markt komen? En ik wil dan eigenlijk wachten op die van MSI, maar maakt dat eigenlijk wel veel uit?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1XFX Radeon RX 480 Core Edition 4GB€ 245,50€ 245,50
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 74,50€ 74,50
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 35,74€ 35,74
1Antec VPF Series 450W€ 52,95€ 52,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 62,02€ 62,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,11

[Voor 6% gewijzigd door Nebuzzar op 26-07-2016 13:05]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True