Gewoon aangeven dat ze mogen leveren op nr zoveel-B zoals aangegeven bij de aanvraag. Kunnen ze dat niet dan is er geen overeenkomst overeengekomen.
Een incasso kan je waarschijnlijk nog storneren, natuurlijk. Maar als een bedrijf zo arrogant begint te handelen, dan zou ik ook mijn hakken in het zand zetten. Leveren ze op toevoeging B, dan mogen ze leveren. Maar als ze aangeven niet op 461-B te kunnen leveren (zoals ze nu doen), dan houdt het op. Walgelijke tent.
Maareh, waarom meteen die annulering en niet gewoon even samen met Fiber uitzoeken hoe die aansluiting zit en of ze evt toch kunnen leveren? Zo ja, dan heb je alsnog het gewenste abonnement, zo nee: als ze technisch niet kunnen leveren op het gevraagde adres dan neem ik aan dat de aanvraag sowieso gewoon geannuleerd wordt?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het lijkt mij dat Fiber in deze niet heeft voldaan aan de informatieplicht m.b.t. de afsluiting van het contract aangezien ze niet kunnen leveren op het genoemde adres. Aangezien adres 461-B een woning is welke zo te zien geen relatie heeft met 461 (anders dan dat ze naast/bij elkaar zitten) hoeft je vriendin überhaupt niet akkoord te gaan met levering vanaf adres 461 als ze daar niet woont. Je vriendin is dan ook niet gemachtigd om bij 461 het internet te regelen.Krysa schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:26:
Nu is mijn vraag concreet: Mag dit?!![]()
Men houdt zich vast aan de bedenktermijn van 14 dagen, maar we kregen deze informatie ver nadat deze verstreken was.
Er is simpel gezegd een contract voor woning 461-B en als Fiber daar niet kan leveren dan houdt het op. Hierbij ga ik er uiteraard wel vanuit dat 461 daadwerkelijk een andere woning is en het niet toevallig fout staat in de administratie ergens.
Ik heb zelf gewoond op een adres 15-B, waarbij huisnummers 15 en 15-A ook bestonden en daadwerkelijk andere woningen waren. Ik zie het al voor me dat ik bij de buren van 15 aan zou bellen om te zeggen dat ik een internet-abonnement op hun adres heb afgesloten en dat ik maandag wel ff langs kom om een kabel te trekken naar mijn woning

Volgens mij is het gewoon een kwestie van uitzoeken waar de aansluiting zit en als deze buiten de woning 461-B valt dan heeft Fiber überhaupt geen poot om op te staan. Fiber geeft aan te kunnen leveren op 461-B en als ze dat niet kunnen dan is het hun probleem, niet dat van je vriendin.
Als consument heb je geen plicht om deze informatie in te winnen bij een provider omdat Fiber deze informatie nodig heeft. Dit valt onder de verantwoordelijkheid van Fiber.Krysa schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:52:
[...]
Alleen zijn er een aantal ontbrekende gegevens die nodig zijn voor het starten van deze levering.
Fiber levert de dienst en regelt daarbij wat benodigd is; jouw vriendin betaald daarvoor in de vorm van aansluitkosten, abonnementskosten etc.
Als Fiber deze informatie nodig had, dan diende ze dit in te winnen bij aanvang van de bestelling. Nu kan jouw vriendin uit coulance Fiber helpen door de informatie op te gaan zoeken, maar ze is hier op geen enkele wijze toe verplicht.
Je hoeft een bedrijf overigens ook niet verplicht te vertellen welke diensten je op dit moment bij welke concurrent dan ook afneemt, dat gaat het bedrijf in de basis gewoon niets aan.
Ik zou overigens ook alle incasso's etc gewoon storneren. Geld terughalen zal uiteindelijk veel moeilijker blijken bij zo'n logge partij dan zelf de gedane incasso's storneren.
[Voor 19% gewijzigd door xelfer op 18-07-2016 13:16]
Ik ben met de opgegeven postcode ook even onder andere in de BAG gedoken. Dat is de enige geldige registratie in nederland van adressen, mocht je discussies krijgen over wel of niet bestaande adressen.
Nummer 461 bestaat officieel niet (meer) en is volgens de BAG 461-A. Daarnaast is er 461-B en dat is ook maar 1 officieel adres. Dus als jij aangeeft dat er boven het restaurant 4 appartementen zijn gemaakt dan is dat slim gedaan door die verhuurder want dat is op 1 adres gedaan (want maar 1 keer gemeentelijke belastingen betalen).
Dus alle bewoners hebben 461-B en een internetaansluiting kan dus maar door 1 bewoner aangevraagd/betaald worden.
ZOals je al aangaf: Een studentenpand.
Fiber hanteert de database van KPN aangaande adressen en KPN loopt nog achter. Volgens KPN is er alleen nummer 461 waarop leverbaar is en dat is officieel niet eens een bestaand adres. Maar we weten nu dat dit 461-A zou moeten zijn.
Je zou Fiber dus moeten aangeven dat:
1) er geen bestaande provider is waarbij een service ID kan worden opgevraagd,
2) Het huisnummer waar zij aan refereren (nummer 461) niet gelijk is aan dat van 461-B en dat het niet wenselijk is om een abonnement en diensten te leveren vanuit een andere woning waarbij de betreffende meterkast niet toegankelijk is voor de bewoners van 461-B.
Daarnaast waarschuw ik erbij dat Fiber wel bekend staat om dit soort agressiviteit bij klanten om hen aan een contract te houden. Heb ik ook veel gezien bij glasvezelcampagnes waarbij ze dan zelf in gebreke blijven qua levering van diensten etc. maar opzeggen was er niet bij.
Storneren is je goed recht maar kijk niet vreemd op als ze hier alsnog een incassobureau op zetten.
Nummer 461 bestaat officieel niet (meer) en is volgens de BAG 461-A. Daarnaast is er 461-B en dat is ook maar 1 officieel adres. Dus als jij aangeeft dat er boven het restaurant 4 appartementen zijn gemaakt dan is dat slim gedaan door die verhuurder want dat is op 1 adres gedaan (want maar 1 keer gemeentelijke belastingen betalen).
Dus alle bewoners hebben 461-B en een internetaansluiting kan dus maar door 1 bewoner aangevraagd/betaald worden.
ZOals je al aangaf: Een studentenpand.
Fiber hanteert de database van KPN aangaande adressen en KPN loopt nog achter. Volgens KPN is er alleen nummer 461 waarop leverbaar is en dat is officieel niet eens een bestaand adres. Maar we weten nu dat dit 461-A zou moeten zijn.
Je zou Fiber dus moeten aangeven dat:
1) er geen bestaande provider is waarbij een service ID kan worden opgevraagd,
2) Het huisnummer waar zij aan refereren (nummer 461) niet gelijk is aan dat van 461-B en dat het niet wenselijk is om een abonnement en diensten te leveren vanuit een andere woning waarbij de betreffende meterkast niet toegankelijk is voor de bewoners van 461-B.
Daarnaast waarschuw ik erbij dat Fiber wel bekend staat om dit soort agressiviteit bij klanten om hen aan een contract te houden. Heb ik ook veel gezien bij glasvezelcampagnes waarbij ze dan zelf in gebreke blijven qua levering van diensten etc. maar opzeggen was er niet bij.
Storneren is je goed recht maar kijk niet vreemd op als ze hier alsnog een incassobureau op zetten.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Om die reden zou ik de TS ook aan willen raden om Fiber naast het storneren ook een formele ingebrekestelling te sturen, wegens het niet kunnen leveren van de overeengekomen diensten.Barre73 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:21:
Als je vriendin onterechte incasso's op haar dak krijgt, dan is een stap naar de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten (waar Fiber lid van is) een goedkope manier om ze af te laten druipen. Zie:
https://www.degeschillenc...telecommunicatiediensten/
Fiber is lid:
https://www.degeschillenc...b5be68/fiber-nederland-bv
[Voor 35% gewijzigd door xelfer op 18-07-2016 13:30]
@Anoniem: 995479 welkom op Tweakers.
Dit topic is een persoonlijk vraag topic en het is niet de bedoeling om het te kapen. Je kan je post beter kwijt in: [Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel] Ervaringen topic. Maar geef het dan wel even een wat minder rant niveau.
Dit topic is een persoonlijk vraag topic en het is niet de bedoeling om het te kapen. Je kan je post beter kwijt in: [Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel] Ervaringen topic. Maar geef het dan wel even een wat minder rant niveau.
Pagina: 1