Mijn vraag
Is het mogelijk dat Fiber Nederland op basis van de algemene voorwaarden een contract afdwingt?
Het verhaal
Op 7 juni 2016 heeft mijn vriendin via Breedbandwinkel een internetabonnement besteld.
Ze heeft haar correcte gegevens ingevuld; postcode, huisnummer en toevoeging.
Ze woont in een studentenwoning waar duidelijk toevoeging 'B' achter het huisnummer staat. Deze woning bevat 4 appartementen. Nadat er een bevestiging van Fiber is gekomen, dacht mijn vriendin binnen twee weken internet te hebben. (Moest nu via KPN Fon
)
Nu beweert Fiber telefonisch dat ze op haar adres geen internet kunnen leveren, maar wel op het huisnummer zonder toevoeging. Dit is een restaurant wat naast de woning staat. Tijdens de postcodecheck kwam dit sowieso al niet naar voren. Pas na het verstrijken de bedenktermijn kwam het volgende bericht van Fiber:
Fiber komt hier met het volgende antwoord:
Men houdt zich vast aan de bedenktermijn van 14 dagen, maar we kregen deze informatie ver nadat deze verstreken was.
Er werd aan de telefoon gedreigd met allerhande bekende middelen zoals: incassobureau en nakomen van verplichtingen van onze kant.
Aan de telefoon werd ik zeer onprofessioneel te woord gestaan. (staat hier in principe los van uiteraard)
De spelfouten in de citaten zijn daadwerkelijk door Fiber gecommuniceerd.
Is het mogelijk dat Fiber Nederland op basis van de algemene voorwaarden een contract afdwingt?
Het verhaal
Op 7 juni 2016 heeft mijn vriendin via Breedbandwinkel een internetabonnement besteld.
Ze heeft haar correcte gegevens ingevuld; postcode, huisnummer en toevoeging.
Ze woont in een studentenwoning waar duidelijk toevoeging 'B' achter het huisnummer staat. Deze woning bevat 4 appartementen. Nadat er een bevestiging van Fiber is gekomen, dacht mijn vriendin binnen twee weken internet te hebben. (Moest nu via KPN Fon

Nu beweert Fiber telefonisch dat ze op haar adres geen internet kunnen leveren, maar wel op het huisnummer zonder toevoeging. Dit is een restaurant wat naast de woning staat. Tijdens de postcodecheck kwam dit sowieso al niet naar voren. Pas na het verstrijken de bedenktermijn kwam het volgende bericht van Fiber:
Nu vonden wij dit raar, dus heb ik het advies gegeven om af te zien van deze bestelling.Tijdens het verwerken van uw aanvraag hebben wij het volgende geconstateerd, het adres waarop u de aanvraag heeft gedaan staat niet geregistreerd als leverbaar bij de leverancier. Wij hebben het volgende adres ontvangen:
XXXX 461-B, XXX Rotterdam
Op dit huisnummer bevindt zich geen aansluitpunt. Echter zien we dat er op huisnummer 461 zonder toevoeging wel meerdere aansluitingen zitten, wellicht dat uw aansluiting op dit huisnummer uitkomt. Op dit adres zijn twaalf aansluitingen waarvan er drie bezet zijn. Neemt u op dit moment al diensten af bij een andere provider? Als dit zo is willen we u vragen om het ServiceID (kenmerk van de lijn) op te vragen bij uw huidige provider zodat wij deze kunnen overnemen.
Fiber komt hier met het volgende antwoord:
Nu is mijn vraag concreet: Mag dit?!Onlangs hebben we met u contact opgenomen aangaande de aansluiting op uw adres.
We hebben aanvullende informatie nodig om de aansluiting te kunnen realiseren.
U heeft aangegeven de informatie niet te willen achterhalen.
We willen u erop wijzen dat u een bindende overeenkomst met ons heft.
Wij hebben inmiddels kosten gemaakt omtrent het inkopen van de diensten voor de looptijd van uw abonnement.
Indien u de gegevens niet aanlevert zijn wij genoodzaakt de aanvraag op te breken en zullen we u een bedrag van € 500,- in rekening brengen voor de door ons gemaakt kosten.
Uiteraard heeft u nu nog de mogelijkheid het Service ID op te vragen en ons te melden. Wanneer u dit gedaan heeft horen wij dit graag.

Men houdt zich vast aan de bedenktermijn van 14 dagen, maar we kregen deze informatie ver nadat deze verstreken was.
Er werd aan de telefoon gedreigd met allerhande bekende middelen zoals: incassobureau en nakomen van verplichtingen van onze kant.
Aan de telefoon werd ik zeer onprofessioneel te woord gestaan. (staat hier in principe los van uiteraard)
De spelfouten in de citaten zijn daadwerkelijk door Fiber gecommuniceerd.