Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
pinda powerrr schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:46:
Voor de prijs van een potmeter kun je zo een tweedehands Crybaby van Marktplaats af halen 8)7
Yep. :')
Note to self: Crybaby staat nog op de wishlist O-)
Dat is een absolute need to have. ;)

En @pinda powerrr, de Good Vibes is echt werelds! :D

Ramzzz wijzigde deze reactie 30-12-2018 22:21 (7%)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:13

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:21:
[...]

En @pinda powerrr, de Good Vibes is echt werelds! :D
Ik kom volgend jaar wel ff testen :P
Had niet verwacht dat je zo snel alweer tot aankoop zou overgaan :+

Wil ook nog een keer jouw Gibson op mijn Blues Jr horen. Humbuckers op een Fender amp is lekker :9~

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:48:
[...]

Ik kom volgend jaar wel ff testen :P
Had niet verwacht dat je zo snel alweer tot aankoop zou overgaan :+

Wil ook nog een keer jouw Gibson op mijn Blues Jr horen. Humbuckers op een Fender amp is lekker :9~
Ik ben morgen grotendeels thuis. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:00
Neem eens een keer wat op dan en laat ons meegenieten :)

KnoxNL niet vrij is en nu naar werk gaat.....

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
KnoxNL schreef op maandag 31 december 2018 @ 07:02:
Neem eens een keer wat op dan en laat ons meegenieten :)

KnoxNL niet vrij is en nu naar werk gaat.....
Hmmm. Mic'ed of 'emulated out', even denken. O, wacht, geen mic. :P
KnoxNL schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:32:
Vakantie + lichte depressie + verveling = opnameapparatuur maar weer eens aangezwengeld.

T is niet veel, merk duidelijk het effect van weinig spelen, maar ik heb er wel plezier mee, en het laat aardig horen hoe mijn Taqylor in het eggie klinkt.
Allemaal opgenomen en zonder nabewerking hier gepost. Bonuspunten voor wie de naam van de eerste track raadt (maar echt moeilijk issie niet) :)

1

2

3

Niet door je telefoonspeakers gaan luisteren uiteraard :P
Ik dacht ze alledrie te herkennen. :+ Maar de eerste is inderdaad niet moeilijk. ;)

Mooie klank, en goed spel!

• Casual Ruud
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15-03 12:55
Ik vergeet steeds dat Tweakers ook een gitaristen thread heeft. Kijk meestal op Reddit, TGP en Gitaarnet, maar mooie dingen die hier voorbij komen. GAS is wel zeer herkenbaar. Mijn aankopen dit jaar in een plaatje.

- MXR Phase 90: Simpel maar super doeltreffend. Gebruik hem met de pot op 7/8 uur voor een minimaal effect. Beetje The Sword-achtige sound.
- DOD Carcosa Fuzz: Erg veelzijdige fuzz, van lichte overdrive tot Fuzz factory-achtige dingen. Echt de beste bang voor buck fuzz die ik ook gehad heb.
- Boss RC-1: Werkt als een trein.
- Bogner Uberschall: voor minder dan € 100,- gekocht bij onze Oosterburen. Elders veel en veel duurder. Zocht een heavy distortion pedaaltje en voor dit geld is het echt een super pedaal. Beter ga je niet vinden denk ik. Erg divers van lichte OD naar jaren 80 metal sound. Aanrader.
- Gibson SG 2017 Tribute: Leuke gitaar wel, maar ik denk dat ik hem ga verkopen. Mijn ESP speelt een stuk fijner en neig meer om een strat erbij te kopen.

En op de valreep nog een (nieuwe) Marshall 1974x kunnen kopen voor een wel erg zacht prijsje. Wilde eigenlijk een klein combo'tje erbij om mee te nemen naar de bandrepetities. Ben dat gesjouw wel beu met die HK stack en tig kabels. Gewoon inprikken en gaan. Thijs nog niet echt goed kunnen testen omdat er geen MV op zit, maar eerste indruk is echt goed. Erg dynamisch geluid en reageert ook goed op mijn pedalenbak. Volgende week tijdens de eerste repetitie maar eens opentrekken.

Voor thuis eens op zoek naar een goede Attenuator. Ik zag dat Sander de Gier die Webers importeert, maar vindt € 160,- wel aan de prijs voor een Mass Mini. Iemand een andere ingang om die dingen hier in Nederland te kopen? Rechtstreeks van Weber zal wel voor een dikke importheffing zorgen ben ik bang.

PSN: CasualRuud - The Division

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Casual Ruud schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:12:
Ik vergeet steeds dat Tweakers ook een gitaristen thread heeft. Kijk meestal op Reddit, TGP en Gitaarnet, maar mooie dingen die hier voorbij komen. GAS is wel zeer herkenbaar. Mijn aankopen dit jaar in een plaatje.

[Afbeelding]

- MXR Phase 90: Simpel maar super doeltreffend. Gebruik hem met de pot op 7/8 uur voor een minimaal effect. Beetje The Sword-achtige sound.
- DOD Carcosa Fuzz: Erg veelzijdige fuzz, van lichte overdrive tot Fuzz factory-achtige dingen. Echt de beste bang voor buck fuzz die ik ook gehad heb.
- Bogner Uberschall: voor minder dan € 100,- gekocht bij onze Oosterburen. Elders veel en veel duurder. Zocht een heavy distortion pedaaltje en voor dit geld is het echt een super pedaal. Beter ga je niet vinden denk ik. Erg divers van lichte OD naar jaren 80 metal sound. Aanrader.
- Gibson SG 2017 Tribute: Leuke gitaar wel, maar ik denk dat ik hem ga verkopen. Mijn ESP speelt een stuk fijner en neig meer om een strat erbij te kopen.

En op de valreep nog een (nieuwe) Marshall 1974x kunnen kopen voor een wel erg zacht prijsje. Wilde eigenlijk een klein combo'tje erbij om mee te nemen naar de bandrepetities. Ben dat gesjouw wel beu met die HK stack en tig kabels. Gewoon inprikken en gaan. Thijs nog niet echt goed kunnen testen omdat er geen MV op zit, maar eerste indruk is echt goed. Erg dynamisch geluid en reageert ook goed op mijn pedalenbak. Volgende week tijdens de eerste repetitie maar eens opentrekken.

Voor thuis eens op zoek naar een goede Attenuator. Ik zag dat Sander de Gier die Webers importeert, maar vindt € 160,- wel aan de prijs voor een Mass Mini. Iemand een andere ingang om die dingen hier in Nederland te kopen? Rechtstreeks van Weber zal wel voor een dikke importheffing zorgen ben ik bang.
Mooi spul, zeker die Marshall :9

Er staat een Weber op MP: https://link.marktplaats.nl/m1354683861 Is wel boven budget, maar ik denk dat jij wel een grotere versie kan gebruiken.
Anders doorsparen voor een Ox Box :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter

[Afbeelding]

Ik he nu 2x een Weber Mass gekocht, en totaal €225,- betaald. Gewoon tweedehands overnemen, beide als nieuw. Wat kan er immers stuk gaan? :)

Maar voor die Marshall (nice!) heb je dat toch niet echt nodig? Of speel je altijd op '11'? ;)

Zie ik overigens een EHX Canyon staan? (wacht, ik kon inzoomen... :P )

En de π, gebruik je die niet, aangezien je een andere Fuzz hebt?

En welke Whammy is dat, de IV?

En de BD, is dat de originele, of een gemodde versie? :)

Ik ga van mijn 'voor thuis in de woonkamer-plankje' (Palmer Pedalbay 60L) een plank maken met allemaal compacte pedaaltjes.

En daar zal in elk geval het volgende op komen te staan (niet in deze volgorde):
  • EHX Canyon, voor 'delay 'n' verb'
  • JRA Archer voor smooooooth overdrive
  • Xotic BB voor clean boost / stacking
  • EHX Good Vibes voor tremolo of Leslie-vibes
  • SP Comp compressor
  • Nano Clone chorus
  • Nano Mistress flanger
  • Ibanez TS Mini
  • Fender micro EQ
  • JHS Muffuletta fuzz
Misschien ook nog de Pitch Fork, als er ruimte overblijft. :+ En de Moog EP3 ernaast voor expresie, evt. gesplitst met een Mooer ABY. En omdat het 'gewoon' voor thuis in de woonkamer is, voeden met de 1Spot.

Lekker tapdansen! :+

• KnoxNL

[Afbeelding]

De mini is geschikt voor amps TOT 35 Watt, houd je daar rekening mee? ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
KnoxNL schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:40:
[...]

De mini is geschikt voor amps TOT 35 Watt, houd je daar rekening mee? ;)
Marshall 1974x is toch 'maar' 18W? ;)

Een factor 2 'overhouden' is uitstekend. Ik heb voor de 'Artisan 30' eerst de 50W 'Mini Mass' gekocht, en daarna de 100W 'Mass', voor wat meer 'restruimte', ik heb immers ook nog een 50W buizenbak staan.

De 'Mini Mass' is inmiddels al naar @pinda powerrr door, die hoeft 'maar' 15W te temmen. :+

• KnoxNL
Ramzzz schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:44:
[...]

Marshall 1974x is toch 'maar' 18W? ;)

Een factor 2 'overhouden' is uitstekend. Ik heb voor de 'Artisan 30' eerst de 50W 'Mini Mass' gekocht, en daarna de 100W 'Mass', voor wat meer 'restruimte', ik heb immers ook nog een 50W buizenbak staan.

De 'Mini Mass' is inmiddels al naar @pinda powerrr door, die hoeft 'maar' 15W te temmen. :+
Oh dat had ik niet opgezocht, dan zal er weinig aan de hand zijn inderdaad.

• Casual Ruud
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15-03 12:55
Ramzzz schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:39:
[...]

Ik he nu 2x een Weber Mass gekocht, en totaal €225,- betaald. Gewoon tweedehands overnemen, beide als nieuw. Wat kan er immers stuk gaan? :)

Maar voor die Marshall (nice!) heb je dat toch niet echt nodig? Of speel je altijd op '11'? ;)

Zie ik overigens een EHX Canyon staan? (wacht, ik kon inzoomen... :P )

En de π, gebruik je die niet, aangezien je een andere Fuzz hebt?

En welke Whammy is dat, de IV?

En de BD, is dat de originele, of een gemodde versie? :)

Heb jij die Weber gewoon van Ted Weber besteld uit de VS? € 225,- is niet zoveel. Misschien moet ik de gok ook maar nemen dan.

//edit: ik zie net dat Ted Weber ruim 70 dollar shipping vraagt. Ja doei... Komt hij hem dan persoonlijk brengen!?. Ik zal komende week Sander de Gier eens bellen.

Die Marshall is 'maar' 18 watt. De mini zou dan goed genoeg moeten zijn. Mijn HK is 36 watt, maar schakelbaar tot 1 watt. Die Marshall gaat overigens wel tering hard. Nodig heb ik overigens niks, maar als ik zo'n ding kan kopen voor de prijs van een Fender Blues jr dan kan ik zoiets niet laten liggen. Ik koop muv pedaaltjes nooit iets erg gericht. Als ik iets leuks tegenkom voor een mooie prijs dan neem ik het mee. Zo heb ik ook die SG gekocht. Dat was een Limited Edition van Amazon. Nergens hier te koop.

Het idee was om die HK stack thuis te laten staan met een aangeluste FX loop enzo. Ik sjouw me iedere week het laplazerus met al die spullen en kabels. De Marshall komt dan in het oefenhok, maar eigenlijk is dat ook weer zonde. Ik denk dat ik maar een Weber en een ABY pedaaltje koop dan kan ik een beetje switchen thuis.

Die EHX Canyon is wel een tof ding. Alleen al die opties zijn niks voor mij. Ik denk dat ik hem ga vervangen voor een simpele Boss DD3 en alleen voor de Shimmer houdt. Wij gebruiken die Shimmer in onze band vaak voor soundscape-achtige intro's.

Die Big Muff gebruikte ik voor mijn Carcosa, vooral thuis omdat die in bandformaat die door de mix heen komt. Ik zal hem toch maar aansluiten omdat het beste tof klinkt in combinatie met die Phase 90 en het Gain kanaal van de HK. Echte The Sword sound dan. Wellicht dat het stacken van beide fuzzen ook wel werkt voor een Billy Corgan sound. Alleen werkt zoiets - bij mij - nooit in bandformaat.

De whammy is de V maar ik gebruik het ding alleen voor de -1. Beetje een miskoop geweest achteraf, maar als ik hem verkoop en een POG ofzo koop dan moet ik weer geld bijleggen en uiteindelijk schiet dat ook niet op.

Die Boss BD-2 is origineel en is mijn favo pedaal. Gebruik hem vooral om mijn tele meer bite/boost te geven. Volume en gain staan ook maar op 10 uur ofzo.

Casual Ruud wijzigde deze reactie 31-12-2018 15:24 (3%)

PSN: CasualRuud - The Division

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Ramzzz ik mis de Klon KTR in je lijstje! Foei! :F

@Casual Ruud die Weber die ik van MP link is een versie die ruim overbemeten is voor je Marshall, maar dan zou je ook je HK stack erop kunnen gebruiken. Heb je een model uit de hogere reeks van Weber, voor een "ok" prijs.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:35:
@Ramzzz ik mis de Klon KTR in je lijstje! Foei! :F
Die gaat afwisselend op de 'kleine' en 'grote' plank. :P
@Casual Ruud die Weber die ik van MP link is een versie die ruim overbemeten is voor je Marshall, maar dan zou je ook je HK stack erop kunnen gebruiken. Heb je een model uit de hogere reeks van Weber, voor een "ok" prijs.
Zou zomaar kunnen.

• TheCapK
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:40

TheCapK

T.net PowerMod

It's always tease, tease,

Nieuw project: Onderstaande foto is van de eerste 5-snarige basgitaar die ik gemaakt heb. Door de afmetingen en de paint-job is ie eigenlijk best log en lomp. Deze ga ik dus verbouwen naar een 2e exemplaar van mijn huidige 5 snarige bas zodat ik een goede back-up heb, al zou het best wel kunnen zijn dat ze dan allebei even veel worden bespeeld...

Eerste grove zaagwerk gedaan. Nog een paar stukje eraf om nieuwe stukken op te kunnen zetten.

TheCapK wijzigde deze reactie 03-01-2019 22:17 (41%)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:17

Vaal

De chauffeur

KnoxNL schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:32:
Vakantie + lichte depressie + verveling = opnameapparatuur maar weer eens aangezwengeld.

T is niet veel, merk duidelijk het effect van weinig spelen, maar ik heb er wel plezier mee, en het laat aardig horen hoe mijn Taqylor in het eggie klinkt.
Allemaal opgenomen en zonder nabewerking hier gepost. Bonuspunten voor wie de naam van de eerste track raadt (maar echt moeilijk issie niet) :)

1

2

3

Niet door je telefoonspeakers gaan luisteren uiteraard :P
Ken het nummer wel maar kan het niet plaatsen :X 8)7

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Vaal schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:30:
[...]

Ken het nummer wel maar kan het niet plaatsen :X 8)7
TheCapK schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:14:
Nieuw project: Onderstaande foto is van de eerste 5-snarige basgitaar die ik gemaakt heb. Door de afmetingen en de paint-job is ie eigenlijk best log en lomp. Deze ga ik dus verbouwen naar een 2e exemplaar van mijn huidige 5 snarige bas zodat ik een goede back-up heb, al zou het best wel kunnen zijn dat ze dan allebei even veel worden bespeeld...
[Afbeelding: colossus voor transitie naar exterminator 2]
Eerste grove zaagwerk gedaan. Nog een paar stukje eraf om nieuwe stukken op te kunnen zetten.
[Afbeelding: grof zaagwerk]
Het lijkt op heftig hakwerk... set/through neck?

Hoe moet het er uit gaan zien?

Ramzzz wijzigde deze reactie 04-01-2019 13:18 (61%)

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

Neck through was ie al dsu vandaar dat het niet allemaal even soepel kan gaan. Heb al een mooi quilted maple topje besteld dus dat gaat ook mooi worden...
De linkse op de foto in deze post is het model wat deze ook gaat worden:
TheCapK in "Het Grote Gitaartopic - deel 8"

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ramzzz schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:27:
Kleine prijsopdrijf-rant.

Een oersimpele potmeter ter vervanging van de 'scratchy' Hot Potz-I in mijn Dunlop GCB-95 Crybaby wordt gewoon rustig €30 (ex. verzenden) voor gevraagd... _O-

Zo'n ding kun je ook voor €2 (ex. verzenden) vinden, maar kennelijk is de MiM-potmeter alleen wanneer door elfen bij maanlicht uit mithril gesmeed goed genoeg. :+

Sodeknetter. Gelukkig heb ik ook alternatieven voor minder gevonden.

En ik ga hier ook nog maar een blik op werpen.
De Hot Potz II is in elk geval binnen. Nu nog even solderen. :P
Casual Ruud schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:19:
[...]

Heb jij die Weber gewoon van Ted Weber besteld uit de VS? € 225,- is niet zoveel. Misschien moet ik de gok ook maar nemen dan.

//edit: ik zie net dat Ted Weber ruim 70 dollar shipping vraagt. Ja doei... Komt hij hem dan persoonlijk brengen!?. Ik zal komende week Sander de Gier eens bellen.
Op zowel Reverb als Marktplaats zijn geregeld attenuators te vinden. Vooral van mensen die een Universal Audio OxBox aanschaften, blijkbaar. :P

https://reverb.com/marketplace?query=weber%20attenuator

https://www.marktplaats.n...Id=0&postcode=&distance=0 helaas nu niet veel keus.

En de prijs voor verzending is heel verschillend per verkoper, en veel Amerikanen willen ook niet buiten de 'Continental US' verzenden. Maar ze zijn er wel! ;)

Overigens is er een Frans merk attenuator dat zo betaalbaar is dat het me de moeite van het proberen waard lijkt. https://reverb.com/market...ug-and-play-amplification

En binnen de EU is het goedkoop verzenden: https://reverb.com/item/1...-puissance-occasion-boite

@Casual Ruud #ikhad'mzelfook en nu heeft @pinda powerrr hem.
Die Marshall is 'maar' 18 watt. De mini zou dan goed genoeg moeten zijn. Mijn HK is 36 watt, maar schakelbaar tot 1 watt. Die Marshall gaat overigens wel tering hard. Nodig heb ik overigens niks, maar als ik zo'n ding kan kopen voor de prijs van een Fender Blues jr dan kan ik zoiets niet laten liggen. Ik koop muv pedaaltjes nooit iets erg gericht. Als ik iets leuks tegenkom voor een mooie prijs dan neem ik het mee. Zo heb ik ook die SG gekocht. Dat was een Limited Edition van Amazon. Nergens hier te koop.

Het idee was om die HK stack thuis te laten staan met een aangeluste FX loop enzo. Ik sjouw me iedere week het laplazerus met al die spullen en kabels. De Marshall komt dan in het oefenhok, maar eigenlijk is dat ook weer zonde. Ik denk dat ik maar een Weber en een ABY pedaaltje koop dan kan ik een beetje switchen thuis.

Die EHX Canyon is wel een tof ding. Alleen al die opties zijn niks voor mij. Ik denk dat ik hem ga vervangen voor een simpele Boss DD3 en alleen voor de Shimmer houdt. Wij gebruiken die Shimmer in onze band vaak voor soundscape-achtige intro's.
Dat is inderdaad wel een mooi effect, alleen is het pedaal voor 'alleen' deze truc wel wat prijzig.
Die Big Muff gebruikte ik voor mijn Carcosa, vooral thuis omdat die in bandformaat die door de mix heen komt. Ik zal hem toch maar aansluiten omdat het beste tof klinkt in combinatie met die Phase 90 en het Gain kanaal van de HK. Echte The Sword sound dan. Wellicht dat het stacken van beide fuzzen ook wel werkt voor een Billy Corgan sound. Alleen werkt zoiets - bij mij - nooit in bandformaat.
Kan inderdaad ook nog, mijn Russian π 'stacken' met de Muffuletta. :P
De whammy is de V maar ik gebruik het ding alleen voor de -1. Beetje een miskoop geweest achteraf, maar als ik hem verkoop en een POG ofzo koop dan moet ik weer geld bijleggen en uiteindelijk schiet dat ook niet op.
POG of Pitch Fork zijn beide prima pedalen! Misschien als ruil, of tweedehands, is best aantrekkelijk! :Y
Die Boss BD-2 is origineel en is mijn favo pedaal. Gebruik hem vooral om mijn tele meer bite/boost te geven. Volume en gain staan ook maar op 10 uur ofzo.
Dat lees je vaker, dat hij alleen als 'boost'/'push' wordt gebruikt. En dan klinkt-ie erg mooi.

Ik geloof alleen dat ik naast mijn al veel te brede assortiment drive-pedalen geen behoefte meer heb aan zoiets. :P

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:27:
[...]

Ik geloof alleen dat ik naast mijn al veel te brede assortiment drive-pedalen geen behoefte meer heb aan zoiets. :P
Ik quote deze even voor het nageslacht :+ 8)

Letten we even op hier in het topic? @Ramzzz gaat geen pedaal meer kopen met een boost en/of OD functie 7(8)7

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:26:
[...]

Ik quote deze even voor het nageslacht :+ 8)

Letten we even op hier in het topic? @Ramzzz gaat geen pedaal meer kopen met een boost en/of OD functie 7(8)7
Klopt. :P

Al moet ik zeggen dat dit een erg goede aanbieding is! (tip)

Ik moet mijn lijst met inventaris maar eens updaten. O-)

Helaas blijkt de ABY vooralsnog niet te werken voor een expressiepedaal. Te lage / hoge impendantie? :/

Ramzzz wijzigde deze reactie 09-01-2019 00:25 (9%)

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

Hier wat foto's van het quilted maple voor de top:

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:47
Casual Ruud schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:19:
[...]
Ik gebruik hetzelfde pedaal, met dezelfde gitaar om dezelfde reden :P
Op die manier kan ik beter onderscheid maken tussen de akkoorden die ik inspeel op mijn looper, en mijn pogingen tot improvisatie.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:20
Ook leuk, een strat met een body van houten kleurpotloden (en wat chemische hulpmiddelen):
YouTube: I Built a Guitar Out of 1200 Colored Pencils

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
mekkieboek schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:30:
Ook leuk, een strat met een body van houten kleurpotloden (en wat chemische hulpmiddelen):
YouTube: I Built a Guitar Out of 1200 Colored Pencils
Mooi hè, ik zag ’m ook gisteren... :D

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:55:
[...]

Mooi hè, ik zag ’m ook gisteren... :D
Ga eens een keer aan de Instagram man....oud nieuws :+

On topic: Instagram is echt een supergrote bron van informatie en inspiratie. Echt alles is er te vinden, heb al meerdere malen pareltjes gevonden die ik volg. Een van die mensen is Emil Ernebro uit Zweden, heeft ook een YouTube kanaal en echt mooi wat die gast kan. Zo iemand zou je anders nooit vinden.

YouTube: Emil Ernebro

Soms toch wel handig die social media.

pinda powerrr wijzigde deze reactie 11-01-2019 22:19 (18%)

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

Er is ook een bedrijfje die gitarenbodies bouwen van oude skateboards. Ziet er ook wel cool uit.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

TheCapK schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:24:
Er is ook een bedrijfje die gitarenbodies bouwen van oude skateboards. Ziet er ook wel cool uit.
https://instagram.com/pri...share&igshid=9zqpb59g8rid

Hmmm, we zouden hier, net als op The Gear Page eigenlijk gelijk een preview moeten kunnen zien...GoT loopt achter.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ondanks de tevredenheid over de bestelling (import uit de VS) van de JHS Muffuletta, ben ik wel erg ontevreden over de extra kosten die ik achteraf nog mag aftikken.

Ik betaal 30% meer dan de (aanschafprijs+verzendkosten).

Het heft nog niet het prijsverschil met 'nieuw in de winkel in de EU' op, maar heel veel scheelt het niet.

Afijn, weer een ervaring rijker (en dus geld armer). Mijn vorige ervaring was juist zeer gunstig (Fender Strat geïmporteerd uit de VS), minder dan 20% aan extra kosten)

Ik had op voorhand hier berekend hoeveel: http://www.invoercalculator.nl/

Dan zie de voorwaarde, 'onder de €150 vrij van invoerrechten', en dat was het dus ruimschoots.

<insert 'iets met pindakaas'>

:P

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

Ramzzz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:31:
Ondanks de tevredenheid over de bestelling (import uit de VS) van de JHS Muffuletta, ben ik wel erg ontevreden over de extra kosten die ik achteraf nog mag aftikken.

Ik betaal 30% meer dan de (aanschafprijs+verzendkosten).

Het heft nog niet het prijsverschil met 'nieuw in de winkel in de EU' op, maar heel veel scheelt het niet.

Afijn, weer een ervaring rijker (en dus geld armer). Mijn vorige ervaring was juist zeer gunstig (Fender Strat geïmporteerd uit de VS), minder dan 20% aan extra kosten)

Ik had op voorhand hier berekend hoeveel: http://www.invoercalculator.nl/

Dan zie de voorwaarde, 'onder de €150 vrij van invoerrechten', en dat was het dus ruimschoots.

<insert 'iets met pindakaas'>

:P
Volgens mij zijn de kosten die TPG rekent meer een soort van afpersing dan iets anders. Vooral omdat je het alleen maar krijgt als je betaalt en de verantwoording waarom die kosten zo hoog zijn totaal uit de lucht gegerepen lijken te zijn...
Zeker compensatie voor wat ze mislopen van de gewone postbezorging...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
TheCapK schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Volgens mij zijn de kosten die TPG rekent meer een soort van afpersing dan iets anders. Vooral omdat je het alleen maar krijgt als je betaalt en de verantwoording waarom die kosten zo hoog zijn totaal uit de lucht gegerepen lijken te zijn...
Zeker compensatie voor wat ze mislopen van de gewone postbezorging...
offtopic:
Dit is nog niets vergeleken met een éénmalige (test) bestelling van LED-verlichting uit China, daar tikte ik een factor 2 af... :X

• MsD
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Zo. Van de week mijn Flextone 3 ' Naar Head Omgebouwde Combo' (NHOC) weer eens een kans gegeven. En ik moet zeggen, die jongens en meisjes van Line6 hebben destijds echt wel iets moois gemaakt. Ik zal zeker niet de vergelijking met Axe of Kemper maken, maar ik ben eigenlijk wel positief verrast als ik kijk welke geluiden hier met een beetje geduld uit te halen zijn. En dan ook even kijken hoe oud dat ding is.

Mijn grootse dilemma blijft wel dat het verschil tussen line-out en speaker-out voor mij teveel verschilt.

Maar. Het blijft een leuk ding om zomaar even een opname te maken.

En dan nu een hele stapel effecten uitzoeken om maandag een demo op de (basis)school van de kids tegeven. Ook leuk. beetje herrie maken en dat dan ook door die kindertjes laten doen. Feest.

en dan even heel erg blij zijn met zoveel verschillende pedaaltjes. Leuk !

Oh, en mijn net opgehaalde London City Pershing is &^%(&^%$*$Awesome.

Wat een bruut beest, en dat voor een schijntje. Geeft probleemloos power aan twee cabinets, en dat op redelijk volume. Als in, 'de buren kwamen weer langs' (en die zie ik bijna nooit)

Geweldig ! 100 € plezier. O+

MsD wijzigde deze reactie 12-01-2019 22:13 (14%)

• KnoxNL
MsD schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:09:

Maar. Het blijft een leuk ding om zomaar even een opname te maken.
Ja? Laat eens horen dan?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik kom net deze tegen, iets voor jou? Verzenden vanuit DE is in elk geval niet duur! :)

https://reverb.com/item/1...s-1-power-soak-attenuator

• Teleluvr
  • Laatst online: 14:50
Ramzzz schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:14:
[...]

Ik kom net deze tegen, iets voor jou? Verzenden vanuit DE is in elk geval niet duur! :)

https://reverb.com/item/1...s-1-power-soak-attenuator
Interessant dingetje. Zijn nieuw rond de 80 euro. Misschien toch naar eens proberen!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Teleluvr schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:22:
[...]

Interessant dingetje. Zijn nieuw rond de 80 euro. Misschien toch naar eens proberen!
Zeker gezien de 100W en 4-8-16 Ω! ;)

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
Kwam deze Andertons video tegen op Youtube.

Moet zeggen een veelzijdige gitaar.
Mocht bij jullie het GAS virus toeslaan na het bekijken van de video, wel eventjes rond de 2K neertellen a.u.b. :9

apollo13

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
apollo13 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:42:
[YouTube: The Fender Acoustasonic Featuring the Best Opening Loop Jam Ever from Danish Pete!]
Mocht bij jullie het GAS virus toeslaan na het bekijken van de video, wel eventjes rond de 2K neertellen a.u.b. :9
En ik zit 'm precies nu te kijken. :D

Ik zit al jaren met een scheef oog naar die dingen te kijken.

USA made, prijzen zijn er dan ook wel naar.

• KnoxNL
Ik ga hem straks kijken! Maar moet zeggen dat 2K nou niet heel gek is? T zijn bij lange na geen custom shop prijzen ofzo.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

apollo13 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:42:
[YouTube: The Fender Acoustasonic Featuring the Best Opening Loop Jam Ever from Danish Pete!]
En ik zat net de video van Reverb te kijken 8)
Wat een gaaf ding!

https://reverb.com/news/f...aking-acoustasonic-hybrid

• KnoxNL
Zojuist gezien.

Maar nee. Sorry, nee. Ik ben een enorme Fender fan maar dit zie ik niet slagen.

Ik voorspel volgend jaar een andertons "Epic Deal" op acoustasonics :P

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
KnoxNL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:44:
Zojuist gezien.

Maar nee. Sorry, nee. Ik ben een enorme Fender fan maar dit zie ik niet slagen.

Ik voorspel volgend jaar een andertons "Epic Deal" op acoustasonics :P
Mocht dat gebeuren, dan zou de factor GAS bij mij een rol kunnen gaan spelen. 8)
Ik vond de verschillende klanken die ze uit een gitaar konden halen, zonder pedals e.d., toch wel een goed verkoop/aanschaf punt voor mij..

apollo13

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

Ik zou hem eerst uit proberen. In het begin van het filmpje wordt er een looper o.i.d. gebruikt dus wie weet wat er verder nog tussen staat?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
TheCapK schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:44:
Ik zou hem eerst uit proberen. In het begin van het filmpje wordt er een looper o.i.d. gebruikt dus wie weet wat er verder nog tussen staat?
Hij speelt via een Fender acoustic amp (staat achter hem) en gebruikt daar de reverb van en vervolgens via een DI, althans zo wordt het verklaard in de video zelf.

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

Ramzzz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:47:
[...]

Hij speelt via een Fender acoustic amp (staat achter hem) en gebruikt daar de reverb van en vervolgens via een DI, althans zo wordt het verklaard in de video zelf.
Je hoort duidelijk wat ie eerst (in)speelt) herhalen terwijl hij op de body slaat en nadewrhand dat ook weer. Een reverb kan dat effect nooit benaderen... Daar heb je minimaal een delay voor nodig...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
TheCapK schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Je hoort duidelijk wat ie eerst (in)speelt) herhalen terwijl hij op de body slaat en nadewrhand dat ook weer. Een reverb kan dat effect nooit benaderen... Daar heb je minimaal een delay voor nodig...
Hij gebruikt een looper.

Overigens is op NAMM de Boss WAZA Tube Amp Expander gepresenteerd, een attenuator / reactive load box.

Het wordt druk in die visvijver... :P

Ramzzz wijzigde deze reactie 23-01-2019 16:05 (36%)

• Kapoen
Een kleine Fender docu over 'the making of' van dat nieuw acoustasonic model.

Jammer genoeg zijn er geen oompa loompa's in de Fender fabriek :(

• Joost79
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Wat een leuk ding die acoustasonic.... misschien toch eens kijken of ik wat ruimte kan maken op het gitaarrek...

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Iemand hier met Mooer pedalen?

https://www.musicradar.co...gement-case-against-mooer

Electro Harmonix heeft een rechtszaak gewonnen van Mooer, vanwege het schenden van patenten en kopiëren van software.
Mooer was zelfs zo brutaal, om de software van EHX direct te kopiëren, met daarin zelfs de copyright van EHX zelf! Oftewel, directe kopie, niet eens een poging gedaan om het "na te maken".

When cloning the pedals, Mooer is also said to have copied the Electro-Harmonix copyright notice found in the software for the C9 and Micro POG, thus alerting EHX to the infringement.

• Wouterkaas
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:11
Vorige week heb ik mijn Ditto looperpedaaltje binnengekregen, was in de aanbieding op Thomann. Heel eenvoudig recht toe recht aan dingetje, maar hij doet wat hij moet doen.

Na een week klieren en experimenteren moet ik zeggen dat het voor mij als slaapkamergitarist een hele leuke manier is om solo's en gelaagd gitaarspel te oefenen. Ik heb in het verleden ook wel backingtracks gebruikt, maar op de een of andere manier lijk ik hier meer uit te halen.

Ergens op reddit kwam ik als tip tegen om het 'akoestische' riffje van Ramble On van Led Zeppelin in te spelen en daaroverheen te soleren (in E-dorisch). Die tip kan ik van harte beamen, veel mogelijkheden en het wordt al gauw erg melodisch. :D

Het leukste blijft echter om zelf gewoon te improviseren en experimenteren. Het lijkt mij in elk geval meer ruimte te geven om mijn creativiteit kwijt te kunnen.

• Kapoen
Er komt blijkbaar ook nieuw snoepgoed uit de Fender Custom Shop, de Jimmy Page Telecasters:

*edit* volgens dit artikel komen er ook naast de CS ook gewone productieversies van deze gitaren.
En bij de CS versie zit er ook een strijkstok :P
The “Dragon” model includes a custom hardshell flight case, white seatbelt-style strap, super-long white leather strap, red coiled cable, violin bow, rosin, Herco guitar picks and Page-signed Certificate of Authenticity. The mirror model includes a vintage-style tweed hardshell case, black coiled cable, Ace “Stained Glass” fabric strap, Herco guitar picks and a Page-signed Certificate of Authenticity.
Wouterkaas schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:39:
Vorige week heb ik mijn Ditto looperpedaaltje binnengekregen, was in de aanbieding op Thomann. Heel eenvoudig recht toe recht aan dingetje, maar hij doet wat hij moet doen.
Ik ben verleden jaar zelfs speciaal overgestapt van een 'complexe' Digitech Jamman Stereo pedaal naar het Ditto pedaaltje, vanwege de reden die jij aangeeft. Er is niets mis met de Digitech, maar ik heb al de toeters en bellen niet echt nodig.

Kapoen wijzigde deze reactie 24-01-2019 14:56 (81%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:21:
Iemand hier met Mooer pedalen?

https://www.musicradar.co...gement-case-against-mooer

Electro Harmonix heeft een rechtszaak gewonnen van Mooer, vanwege het schenden van patenten en kopiëren van software.
Mooer was zelfs zo brutaal, om de software van EHX direct te kopiëren, met daarin zelfs de copyright van EHX zelf! Oftewel, directe kopie, niet eens een poging gedaan om het "na te maken".

When cloning the pedals, Mooer is also said to have copied the Electro-Harmonix copyright notice found in the software for the C9 and Micro POG, thus alerting EHX to the infringement.
Verbaast me niets. Ik heb er alleen een ABY-switcher van. Lijkt me weinig patenteerbaar aan. :+
Kapoen schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:47:
Er komt blijkbaar ook nieuw snoepgoed uit de Fender Custom Shop, de Jimmy Page Telecasters:
[YouTube: The Making of Jimmy Page's Mirrored and Dragon® Telecaster Models | Artist Signature Series | Fender]
*edit* volgens dit artikel komen er ook naast de CS ook gewone productieversies van deze gitaren.
En bij de CS versie zit er ook een strijkstok :P

[...]

[...]

Ik ben verleden jaar zelfs speciaal overgestapt van een 'complexe' Digitech Jamman Stereo pedaal naar het Ditto pedaaltje, vanwege de reden die jij aangeeft. Er is niets mis met de Digitech, maar ik heb al de toeters en bellen niet echt nodig.
Als die hard Led Zep-fan kan ik natuurlijk niet zonder... mmm. Toch wel.

• Kapoen
Ramzzz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:01:
[...]
Vraag anders aan Fender dat ze een acoustasonic met Dragon tekening maken? ;)

• KnoxNL
Tja wat moet fender nog doen? Als ze niets vernieuwends uitbrengen worden ze neergesabeld door de huidige generatie, als ze te ver van hun verleden afdwalen vind ik het als oude ziel in een jong lichaam het weer niks.

Maar net zo min als ik de acoustasonic kan waarderen heb ik ook niets met signature gear. Al is het nog zo goed, ik wil het niet. Zo ook deze tele.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Voor degenen met Instagram, de accounts van o.a. Anderton's, That Pedal Show, Max Guitar Store gaan helemaal los en laten een hoop zien van de NAMM.
Zo kunnen we er toch een beetje bij zijn B)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ramzzz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:01:

[...]

Dat gezegd hebbende, hij is betaalbaar! :o

https://rvrb.io/jimmy-page-telecas-lj0b8z

O+

• KnoxNL
Dat is niet het US model voor die prijs, en helemaal niet 1 van degenen die jimmy met zijn kwastje heeft beroerd :+

• Teleluvr
KnoxNL schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:17:
Dat is niet het US model voor die prijs, en helemaal niet 1 van degenen die jimmy met zijn kwastje heeft beroerd :+
Die gaat prijs x20 worden, minimaal. Zo te zien in het filmpje zijn er daar ook maar 10-20 van gemaakt....

Ik was blijkbaar nog voorzichtig! :')
Fender has announced a collaboration with one of the most legendary guitarists of all time – Jimmy Page and will produce 50 pieces worldwide of a Limited Edition Jimmy Page Telecaster Set (set of two masterbuilt Guitars,) We will have one set available that will be delivered to us somewhere in the second half of 2019. The Set will sell around 53k – We take your pre order at 10K

Teleluvr wijzigde deze reactie 25-01-2019 09:12 (40%)

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-03 12:52
Vorige week in een lokaal muziekinstrumentenwinkel een Telecaster besteld van Fender.
https://shop.fender.com/e...elecaster/0145212515.html

Via internet heb je zoiets meteen thuis liggen aan mooie prijzen, maar de tijd die de man voor me nam was priceless. Hij had me 2 akkoorden leren spelen om mijn keuze "gemakkelijker" te maken.

Het is 20 jaar geleden dat ik een instrument bespeeld heb, dus dit gaat een moeilijk begin worden, maar ik heb er echt zin in!

JustinGuitar of GuitarTricks zal wel een prima starterspunt zijn voor iemand met de meest onregelmatige werkuren?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Spacewide schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:18:
Vorige week in een lokaal muziekinstrumentenwinkel een Telecaster besteld van Fender.

Via internet heb je zoiets meteen thuis liggen aan mooie prijzen, maar de tijd die de man voor me nam was priceless. Hij had me 2 akkoorden leren spelen om mijn keuze "gemakkelijker" te maken.

Het is 20 jaar geleden dat ik een instrument bespeeld heb, dus dit gaat een moeilijk begin worden, maar ik heb er echt zin in!

JustinGuitar of GuitarTricks zal wel een prima starterspunt zijn voor iemand met de meest onregelmatige werkuren?
Tele's zijn top! d:)b

Er zijn inmiddels zoveel Youtube-kanalen, dat het je waarschijnlijk al snel duizelt. Justinguitar is prima.

Op Patreon staan er ok heel veel.

• Spacewide
Ramzzz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:25:
[...]

Tele's zijn top! d:)b

Er zijn inmiddels zoveel Youtube-kanalen, dat het je waarschijnlijk al snel duizelt. Justinguitar is prima.

Op Patreon staan er ok heel veel.
Bedankt om de goede Tele keuze te bevestigen! En inderdaad, op Youtube is het heel uiteenlopend en meestal verwijzingen naar betaalsites, dus beginnen we maar rustig via Justin.

Voorlopig lees ik rustig met jullie mee. Misschien kan ik over enkele maanden (of langer) wat nuttigs toevoegen. :*)

• KnoxNL
Vergeet ook Marty Schwartz niet! Ondanks dat ik al lang speel raadpleeg ik hem regelmatig als ik "even" iets simpels nieuws wil leren.

• Kapoen
Spacewide schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:34:
[...]

Bedankt om de goede Tele keuze te bevestigen! En inderdaad, op Youtube is het heel uiteenlopend en meestal verwijzingen naar betaalsites, dus beginnen we maar rustig via Justin.
Ook Tele liefhebber hier, inderdaad heel goede keuze van jou d:)b

Justin is inderdaad een goed startpunt omdat hij een structuur in zijn cursus heeft aangebracht, zo ga je niet te snel over naar andere topics die je misschien nog niet nodig hebt. Er is heel veel goede informatie te vinden op youtube, maar het risico is dat je links en rechts wat bekijkt zonder echt wat bij te leren en zo het noorden kwijt geraakt.

Veel succes met je muzikale reis! :)

*edit* misschien nog een nuttige tip voor jou. Justin haalt vaak aan dat het goed is om te proberen muziek na te spelen op gehoor. Een softwarepakketje dat hierbij kan helpen is Audacity. Dit is een gratis tool die toelaat om muziek (of stukjes door jou geselecteerd) te vertragen en/of te loopen. Daardoor kan je rustig dingen uitzoeken, of bepaalde stukken van een backing track ad nauseum herhalen,...

Kapoen wijzigde deze reactie 25-01-2019 18:09 (22%)

• Spacewide
@Kapoen

Ik had zelf meteen wat met die Tele's, maar ik krijg het niet uitgelegd. Misschien kan jij het wel? :) Het was een dilemma tussen eentje van G&L en Fender, maar ik heb een zwarte boven een mosterdkleurige gekozen. Mijn vriedin vond Ibanez dan weer beter klinken, maar door haar viool ervaart ze het anders gok ik.

Bedankt voor je freeware tool. Deze neem ik mee door!

Gr

• Kapoen
Spacewide schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:27:
@Kapoen

Ik had zelf meteen wat met die Tele's, maar ik krijg het niet uitgelegd. Misschien kan jij het wel? :) Het was een dilemma tussen eentje van G&L en Fender, maar ik heb een zwarte boven een mosterdkleurige gekozen. Mijn vriedin vond Ibanez dan weer beter klinken, maar door haar viool ervaart ze het anders gok ik.
Mijn primaire motivatie om een tele te kopen indertijd was (aangename) verbazing/verrassing. Ik wilde eigenlijk een stratocaster aanschaffen. Na veel probeer- en onderzoekswerk had ik nog geen ‘klik’ met een leuke strat. Toen ik toch eens per toeval een Tele testte was ik meteen verkocht. Ik herinner me nog hoe ik spontaan mijn hoofd draaide naar de amp toen ik een akkoordje aansloeg met de brug pick-up actief :9

Toen viel alles eigenlijk op z’n plaats voor mij, een tele is ongelofelijk veelzijdig en de ergonomie bevalt me enorm.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Kapoen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:43:
[...]

Ook Tele liefhebber hier, inderdaad heel goede keuze van jou d:)b

Justin is inderdaad een goed startpunt omdat hij een structuur in zijn cursus heeft aangebracht, zo ga je niet te snel over naar andere topics die je misschien nog niet nodig hebt. Er is heel veel goede informatie te vinden op youtube, maar het risico is dat je links en rechts wat bekijkt zonder echt wat bij te leren en zo het noorden kwijt geraakt.

Veel succes met je muzikale reis! :)

*edit* misschien nog een nuttige tip voor jou. Justin haalt vaak aan dat het goed is om te proberen muziek na te spelen op gehoor. Een softwarepakketje dat hierbij kan helpen is Audacity. Dit is een gratis tool die toelaat om muziek (of stukjes door jou geselecteerd) te vertragen en/of te loopen. Daardoor kan je rustig dingen uitzoeken, of bepaalde stukken van een backing track ad nauseum herhalen,...
@Spacewide Aanvullend hierop, ik gebruik al jaren Anytune, waar ook een gratis proefversie van is (iOS, MacOS).

Het werkt perfect! :)

• Kapoen
Dat kan ik beamen, ik ben heel tevreden van deze software. En ik gebruik nog maar een fractie van de mogelijkheden :9

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Zojuist met een jamtrack Kashmir van Led Zeppelin gereproduceerd...

Te-ring wat klinkt dat lekker. :D

Telecaster (DADGAD), middelste pickup-stand
-> Compressor/Limiter
-> Good Vibes (langzame chorus-vibes)
-> JRAD Archer (of Klon KTR)
-> Canyon delay (vintage tape delay)
-> overdrive-kanaal HT5-R

Just wow. _/-\o_

Die 'Good Vibes' is echt the bees knees! :D

Nou nog een manier verzinnen op het accuraat op te nemen...

Ramzzz wijzigde deze reactie 25-01-2019 20:41 (7%)

• Kapoen
Congregatie van gitaarleraren op NAMM. Paul Davids is er ook bij :)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kapoen schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:18:
Congregatie van gitaarleraren op NAMM. Paul Davids is er ook bij :)
[Afbeelding]
Dan moet je @Luapper wel even taggen natuurlijk, wellicht dat hij nog zin heeft om een inside review te schrijven over de NAMM :P

• Kapoen
pinda powerrr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Dan moet je @Luapper wel even taggen natuurlijk, wellicht dat hij nog zin heeft om een inside review te schrijven over de NAMM :P
Ik was zijn pseudoniem hier al vergeten 8)7

Anyhoo, op zijn joetjuub kanaal zie ik al twee filmpjes die in de US geschoten zijn, dus wie weet zit er wel een NAMM special aan te komen...

• Luapper
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Ja... NAMM was leuk. Om te netwerken en YouTube collega's ontmoeten is het goud waard, maar om gear te checken ben je echt aan het verkeerde adres 😅

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Luapper schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:31:
Ja... NAMM was leuk. Om te netwerken en YouTube collega's ontmoeten is het goud waard, maar om gear te checken ben je echt aan het verkeerde adres 😅
Dat moet vast wel erg lekker zijn, om naast je YT-kanaal op deze wijze internationaal te gaan, erkenning - one of the guys - te voelen. :)

• Teleluvr
Luapper schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:31:
Gear checken, lekker naar de musikmesse gaan!

• Vaal
  • Laatst online: 22:17

Vaal

De chauffeur

pinda powerrr schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:33:
Voor degenen met Instagram, de accounts van o.a. Anderton's, That Pedal Show, Max Guitar Store gaan helemaal los en laten een hoop zien van de NAMM.
Zo kunnen we er toch een beetje bij zijn B)
De US afdeling van mijn bedrijf doet een hoop video producties op NAMM, maar ik mag nooit gaan omdat het qua planning botst met onze eigen beurs :(

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vaal schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:50:
[...]

De US afdeling van mijn bedrijf doet een hoop video producties op NAMM, maar ik mag nooit gaan omdat het qua planning botst met onze eigen beurs :(
Dat is zuur.... Blijven zeuren elk jaar :P

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:22
/geen reclame

Vraagje. Ik heb echt al maanden mijn Orange TH30 met bijpassende ppc112 cab op MP staan. Vraagprijs is € 700,- Lijkt me toch een mooie prijs voor dit setje of zit ik te hoog? Er reageert namelijk geen hond op.

ik zet expres de link er niet bij want ik bedoel het niet om reclame te maken.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Rudolf schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:33:
/geen reclame

Vraagje. Ik heb echt al maanden mijn Orange TH30 met bijpassende ppc112 cab op MP staan. Vraagprijs is € 700,- Lijkt me toch een mooie prijs voor dit setje of zit ik te hoog? Er reageert namelijk geen hond op.

ik zet expres de link er niet bij want ik bedoel het niet om reclame te maken.
Lijkt me een redelijke prijs... zeker met een cab erbij.

En als je ze apart van elkaar verkoopt?

Je weet het niet, sommige advertenties staan er gerust 3x achterelkaar op, met steeds dalende prijzen, andere zijn snel weg.

(ik had 'm snel gevonden ;) )

300+ keer bekeken, en maar 6x bewaard. Dat is wel wat weinig.

Ramzzz wijzigde deze reactie 01-02-2019 16:48 (7%)

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:22
@Ramzzz ik had de head er eerst los op staan, toen had ik wel wat biedingen. Hoogste was 500. Helaas is die persoon niet op komen dagen. Al vond ik dat toen eigenlijk te weinig voor m'n gevoel.

Misschien toch maar weer eens los van elkaar proberen te verkopen.

• Kapoen
Voor de mensen die graag eens een speciale gitaar willen aanschaffen, David Gilmour verkoopt er een aantal van de zijne. Oa. de beroemde zwarte stratocaster, en de Les Paul waarmee de solo op Another brick in the wall pt. 2 werd gespeeld.

Bieden kan bij Christie's in juni, hier is alvast een lijst met de gitaren die in de verkoop gaan: link naar Christie's website.

Veel geluk aan de potentiële kopers hier :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Kapoen schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:06:
Voor de mensen die graag eens een speciale gitaar willen aanschaffen, David Gilmour verkoopt er een aantal van de zijne. Oa. de beroemde zwarte stratocaster, en de Les Paul waarmee de solo op Another brick in the wall pt. 2 werd gespeeld.
[YouTube: The David Gilmour Guitar Collection]

Bieden kan bij Christie's in juni, hier is alvast een lijst met de gitaren die in de verkoop gaan: link naar Christie's website.

Veel geluk aan de potentiële kopers hier :P
Ik stel het bekijken van die video al een tijdje uit. :9

• Kapoen
Ik vind de geschatte prijzen (100k tot 150k dollar) van Christie's eigenlijk vrij laag voor zo'n historische instrumenten.

In 2004 ging de 'Blackie' stratocaster van Eric Clapton weg voor $959500, ook via een veiling op Christie's.
Hier is een bronartikel daarover: link

*edit* Clapton's 'Brownie' stratocaster ging weg voor $497500 in 1999.

Kapoen wijzigde deze reactie 01-02-2019 17:36 (18%)

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

Dat soort gitaren gaan (helaas) vaak naar mensen die hem kopen om ergens in een vitrinekast te zetten en er vaak geen fatsoenlijke noot op kunnen spelen...

• KnoxNL
Yngwie Malmsteen has announced that he’ll release his new studio album later this year.

Blue Lightning will be a blues-focused record, featuring eight covers and four brand new tracks. It’ll launch on March 29 via Mascot Records/Mascot Label Group.

Speaking about the album, Malmsteen says: “I have always played around with old songs, both live and also in the studio. I did a similar album called Inspiration a while ago and it was Mascot who came to me and suggested I do a blues record.

Hell Yeah!!!

Mijn muzieksmaak is nogal breed en ik volg Yngwie al jaren. Maar zijn laatste albums vond ik toch wat minder.

Mijn favoriete Yngwie is als hij of: Live speelt of: Blues speelt.

Ik heb hier heel veel zin in en het eerste nummer klinkt goed. Eindelijk een blues record van Yngwie! :D :D :D

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Spacewide schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:18:

Nice :)

Collega van mij is fanatiek gitaarspeler van jongs af aan, en heeft ook een Telecaster gekocht, ik ging dus even kijken wat zo'n ding kost, en 650€ is best schappelijk. Alleen ik zag ze ook van 2400€. Alleen kon ik ze qua looks niet van elkaar onderscheiden :+ Dus als je vraagt welk model.... Geen idee, hij zag er precies hetzelfde uit. Dus wellicht heeft hij ook dezelfde!
Al zag ik wel verschillende bruggen, op een ander model zaten de snaren per 2 over een messing/bronzen busje. En hij had een made in Mexico geloof ik, omdat de echte made in USA modellen nog duurder waren.

Heb zelf sinds een paar maandjes akoestisch. Maar elektrisch lijkt mij t.z.t. (Als in: nadat ik wat lessen heb gehad of echt een nummer vloeiend kan spelen) ook wel mooi. Weet er nog te weinig vanaf, maar er zijn wat nummers die ik erg goed vind en daarin gebruiken ze een hollow body gitaar. Dus wat dat betreft moet ik wel even gaan kijken en vergelijken.

Maar inderdaad, op Youtube de video's van Marty en Justin helpen mij wel :)
En wat makkelijke nummers zoal Knocking on heavens door.
4 akkoorden, waarbij alleen de Am en C wisselen. Maar ook lekker oefenen met slagritme, snelheid, volume etc.
Pas een nummer geprobeerd waarbij ik vingers moest spreiden over 4 of 5 fretten, maar dat is voor mij echt (nog) onmogelijk, idem met akkoorden waarbij de wijsvinger alle snaren moet indrukken. Kom nu dus niet zo makkelijk verder voor m'n gevoel, dus tijd voor wat les.

• Voxalizer
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:38

Voxalizer

Quicksilver Bullets

_ferry_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:51:
[...]
idem met akkoorden waarbij de wijsvinger alle snaren moet indrukken.
Deze barre akkoorden moet je gewoon altijd een paar minuten oefenen, je zult zien dat het al vrij snel steeds beter gaat. Probeer het eerst wat verder op de nek van de gitaar, bijvoorbeeld met je wijsvinger op de 3e of 5e frets. Het kost daar namelijk wat minder kracht dan helemaal aan het begin van de nek.

Ook erg belangrijk is of de gitaar goed afgesteld is. Veel nieuwe gitaren staan vanuit de doos vrij hoog ingesteld, wat wil zeggen dat de afstand tussen de frets en de snaren wat groter is dan nodig. Dit kost meer kracht, waardoor het lastiger is.
Hier kunnen ze je bij de meeste gitaarshops wel mee helpen door de snaren simpelweg wat lager te zetten. Naar mijn mening echt een aanrader!

Voxalizer wijzigde deze reactie 05-02-2019 12:02 (7%)

PSN / Steam: Voxalizer // Common sense isn't very common.

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
_ferry_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:51:
[...]

akkoorden waarbij de wijsvinger alle snaren moet indrukken. Kom nu dus niet zo makkelijk verder voor m'n gevoel, dus tijd voor wat les.
Ter aanvulling wat @Voxalizer zegt (als ik zo vrij mag zijn), wat bij barree-akkoorden extra belangrijk is (maar eigenlijk bij alle akkoorden) is dat je goed oplet waar je je duim neerzet achter de hals.

Deze moet iets boven het midden van ronding van de hals. Niet gekromd, niet gestrekt.
Ten opzichte van je vingers zou hij ongeveer tegenover je middelvinger moeten staan.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:14:
[...]

Deze moet iets boven het midden van ronding van de hals. Niet gekromd, niet gestrekt.
Ten opzichte van je vingers zou hij ongeveer tegenover je middelvinger moeten staan.
En vervolgens kijk je naar je favoriete gitarist en die pakt met zijn duim vervolgens de lage E mee.... :+

• Spacewide
@_ferry_ Ik wacht nog altijd op die gitaar. Op sommige websites staat 1 dag levertermijn, andere weer 7 weken. Ik gok dat het winkeltje hier ook bij de 7 weken leverancier aankoopt :|

De verschillen met een Aziatische Squier en mexicaan/amerikaanse Fender zijn wel opvallend. Mijn buikgevoel zegt dat een Mexicaan van 600 euro de gulden middenweg is. Maar dat wist je al kan ik van je post afleiden.

De website die je post ziet er ook goed uit. Weer eentje om aan mijn favorieten toe te voegen. Heb je Rocksmith 2014 Remastered al eens geprobeerd? Deze heb ik voor 9 euro aangekocht. De benodigde snoer op Amazon voor 25 euro.

:w

Spacewide wijzigde deze reactie 06-02-2019 01:51 (0%)
Reden: Spelling

• MazeMouse
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:06

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

pinda powerrr schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:42:
[...]

En vervolgens kijk je naar je favoriete gitarist en die pakt met zijn duim vervolgens de lage E mee.... :+
Dan heeft hij bizar grote handen of een luciferhoutje als nek :P

sudo apt-get rekt

• KnoxNL
Of een downtuning ;)

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:42:
[...]

Dat klopt, maar mijn filosofie is dat je het beter op de juiste manier kan leren en daarna je eigen stijl ontwikkelt ;)

• Kapoen
Spacewide schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 01:51:
@_ferry_ Ik wacht nog altijd op die gitaar. Op sommige websites staat 1 dag levertermijn, andere weer 7 weken. Ik gok dat het winkeltje hier ook bij de 7 weken leverancier aankoopt :|
Troost je, ik heb ook nieuw speelgoed van Fender in de bestelling. Sinds 2 januari al.
Ik hoop dat mijn bestelling voor de beruchte Brexit aankomt, want Fender doet de verdeling voor Europa vanuit Engeland (volgens wat er mij verteld werd in de winkel).

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bananenplant

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik overweeg te gaan beginnen met gitaarspelen. Als tiener heb ik in een blaasorkest gespeeld en was daar best getalenteerd in. Ik heb daar in elk geval muzikaal gevoel ontwikkeld: ritme en intonatie. Ik kan ook noten lezen en wat ik van muziektheorie weet gaat ongeveer mineur/majeur t/m 4 kruizen/mollen, plus mineur harmonisch + melodisch. De enige akkoorden die ik ken zijn met grote/kleine terts en een kwint :P .

Muziek luisteren doe ik eigenlijk vrij weinig en heb eigenlijk ook weinig interesse in artiesten. Als ik eens wat luister let ik vooral op hoe de muziek eigenlijk in elkaar zit: intervallen, akoorden, ritmiek en dergelijke. Maar doen vind ik eigenlijk veel leuker: ik ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat ik aardig kan zingen :P .

De reden dat ik elektrische gitaar overweeg als instrument is dat ik daarmee iets muzikaals kan doen zonder daarbij een orkest nodig te hebben: echt met akkoorden werken is nieuw voor mij en lijkt me erg interessant. Ik ken ook iemand die zelf goed gitaar kan spelen en best bereid is om me te helpen dingen goed aan te leren. Toen ik het er met hem over had gaf hij aan dat ik het beste naar een Stratocaster kan kijken, "een allemansvriend".

Intussen weet ik dat je ST-types van verschillende merken hebt die blijkbaar ergonomisch en eenvoudig te bespelen zijn. Ik weet nu ook dat je single coil en humbuckers hebt en dat wat je daarbij wilt hebben afhangt van het soort geluid dat je wilt. Ik heb daar een beetje op YouTube naar zitten kijken en ik vind voor bepaalde stijlen single coils echt mooi helder klinken. Ik heb alleen wat gitaristen opgezocht van muziek die ik mooi vind en ze spelen allemaal op humbuckers. Ik vind het mooi als het wat meer richting metal gaat, voor classic rock oid voel ik me wat te jong ;) . Bovendien lijken single coils me moeilijker spelen en het vooruitzicht op brom vind ik ook niet zo geweldig. Tegelijk heb ik wel filmpjes gezien waarbij mensen uit single coils wel een lekker rauw geluid kunnen krijgen.

Twee gitaren die ik nu overweeg aan te schaffen zijn de Yamaha Pacifica 112j of 120H. Naar wat ik kon vinden krijg je daarmee relatief veel gitaar voor je geld en bij de 120H kun je de coils splitten als je wilt. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik moet bedenken wat voor amp daarbij moet. Ik denk dat het vooral handig is als het spelen thuis een beetje discreet kan, ik verwacht niet dat ik ooit in een band ga spelen oid.

Nog een paar dingen die ik me afvraag:

- Ik heb voor een man behoorlijk kleine/fijne handen (mijn trouwring is nog net geen damesmaat :+ ). Zijn er bepaalde gitaren dan misschien geschikter voor mij dan de Yamaha?
- Ik werk als developer en heb af en toe last van RSI-klachten in mijn rechterhand/-pols (eigenlijk vooral in stressperiodes). Dit maakt me wel wat huiverig om iets op te pakken waarbij ik dezelfde plek belast. Is dat terecht?

Ik hoop dat jullie me nuttige input/vragen kunnen geven zodat ik beter kan kiezen, alvast bedankt :) .

Mijn computers | Signal, because friends don't let friends use Whatsapp. | Matrimony ftw 🤵👰 ! | #team_UTC+1, voor je nachtrust en gezondheid.

• KnoxNL
Bananenplant schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:05:
Ik overweeg te gaan beginnen met gitaarspelen. Als tiener heb ik in een blaasorkest gespeeld en was daar best getalenteerd in. Ik heb daar in elk geval muzikaal gevoel ontwikkeld: ritme en intonatie. Ik kan ook noten lezen en wat ik van muziektheorie weet gaat ongeveer mineur/majeur t/m 4 kruizen/mollen, plus mineur harmonisch + melodisch. De enige akkoorden die ik ken zijn met grote/kleine terts en een kwint :P .

Muziek luisteren doe ik eigenlijk vrij weinig en heb eigenlijk ook weinig interesse in artiesten. Als ik eens wat luister let ik vooral op hoe de muziek eigenlijk in elkaar zit: intervallen, akoorden, ritmiek en dergelijke. Maar doen vind ik eigenlijk veel leuker: ik ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat ik aardig kan zingen :P .

De reden dat ik elektrische gitaar overweeg als instrument is dat ik daarmee iets muzikaals kan doen zonder daarbij een orkest nodig te hebben: echt met akkoorden werken is nieuw voor mij en lijkt me erg interessant. Ik ken ook iemand die zelf goed gitaar kan spelen en best bereid is om me te helpen dingen goed aan te leren. Toen ik het er met hem over had gaf hij aan dat ik het beste naar een Stratocaster kan kijken, "een allemansvriend".

Intussen weet ik dat je ST-types van verschillende merken hebt die blijkbaar ergonomisch en eenvoudig te bespelen zijn. Ik weet nu ook dat je single coil en humbuckers hebt en dat wat je daarbij wilt hebben afhangt van het soort geluid dat je wilt. Ik heb daar een beetje op YouTube naar zitten kijken en ik vind voor bepaalde stijlen single coils echt mooi helder klinken. Ik heb alleen wat gitaristen opgezocht van muziek die ik mooi vind en ze spelen allemaal op humbuckers. Ik vind het mooi als het wat meer richting metal gaat, voor classic rock oid voel ik me wat te jong ;) . Bovendien lijken single coils me moeilijker spelen en het vooruitzicht op brom vind ik ook niet zo geweldig. Tegelijk heb ik wel filmpjes gezien waarbij mensen uit single coils wel een lekker rauw geluid kunnen krijgen.

Twee gitaren die ik nu overweeg aan te schaffen zijn de Yamaha Pacifica 112j of 120H. Naar wat ik kon vinden krijg je daarmee relatief veel gitaar voor je geld en bij de 120H kun je de coils splitten als je wilt. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik moet bedenken wat voor amp daarbij moet. Ik denk dat het vooral handig is als het spelen thuis een beetje discreet kan, ik verwacht niet dat ik ooit in een band ga spelen oid.

Nog een paar dingen die ik me afvraag:

- Ik heb voor een man behoorlijk kleine/fijne handen (mijn trouwring is nog net geen damesmaat :+ ). Zijn er bepaalde gitaren dan misschien geschikter voor mij dan de Yamaha?
- Ik werk als developer en heb af en toe last van RSI-klachten in mijn rechterhand/-pols (eigenlijk vooral in stressperiodes). Dit maakt me wel wat huiverig om iets op te pakken waarbij ik dezelfde plek belast. Is dat terecht?

Ik hoop dat jullie me nuttige input/vragen kunnen geven zodat ik beter kan kiezen, alvast bedankt :) .
Goed vehaal en goed vooronderzoek gedaan.

Kort maar krachtig: De Yamaha Pacifica is een prima beginnersinstrument, maar wel van een niveau waar je ook echt even mee vooruit kunt, geen speelgoed dus.

Als ik jou zo hoor neig je toch primair richting metal, en dan zijn humbuckers (bijna) onoverkomelijk.

Je 2 vragen: Je hebt ontelbaar verschillend veel nekprofielen van breed tot smal en dik tot dun. Als je kleine handen hebt is het wel iets om rekening mee te houden, maar ik kan onmogelijk over het internet adviseren wat voor jou wel werkt en wat niet. Dan zul je toch naar de winkel moeten om wat dingen te voelen.

RSI verhaal: Kan ik geen uitspraak over doen en lijkt me ook heel persoonljk.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
@Bananenplant Naast wat @KnoxNL suggereert, wordt beginners vaak ook afgeraden om een gitaar met een zwevende brug te nemen als beginnersgitaar. Veel gedoe met stemmen/ontstemmen, afstellen etc. waar je dan nog geen notie van hebt.

Een 'strat'-model is dan een veilige keuze, en de C- of D-neck gitaren (6-snarig) zijn prima te doen met kleinere handen.

Een zeer dunne neck (wat misschien prettig voor je is) kun je vinden bij de meer 'metal' geörienteerde merken, zoals Ibanez, Jackson, Charvel, ESP, Yamaha, daar zijn de prijzen van de betere instapmodellen min of meer vergelijkbaar van.

Het blijft verder een kwestie van smaak (kleur, uitvoering), voorkeuren (muziekstijl), en budget (wat wil ik eraan uitgeven), en onderschat de noodzaak van een versterker in dezen niet. En daar kleven ook weer voor- en nadelen aan, maar zeker ook kosten.

Het geluid moet wel ergens uitkomen. ;)

• KnoxNL
Ramzzz schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:50:
@Bananenplant Naast wat @KnoxNL suggereert, wordt beginners vaak ook afgeraden om een gitaar met een zwevende brug te nemen als beginnersgitaar. Veel gedoe met stemmen/ontstemmen, afstellen etc. waar je dan nog geen notie van hebt.

Een 'strat'-model is dan een veilige keuze, en de C- of D-neck gitaren (6-snarig) zijn prima te doen met kleinere handen.

Een zeer dunne neck (wat misschien prettig voor je is) kun je vinden bij de meer 'metal' geörienteerde merken, zoals Ibanez, Jackson, Charvel, ESP, Yamaha, daar zijn de prijzen van de betere instapmodellen min of meer vergelijkbaar van.

Het blijft verder een kwestie van smaak (kleur, uitvoering), voorkeuren (muziekstijl), en budget (wat wil ik eraan uitgeven), en onderschat de noodzaak van een versterker in dezen niet. En daar kleven ook weer voor- en nadelen aan, maar zeker ook kosten.

Het geluid moet wel ergens uitkomen. ;)
Eens met bovenstaande, hoewel je als je echt verliefd bent op een model met zwevende brug je deze ook vast kunt zetten tegen de body om genoemde nadelen op te heffen, en als je wat meer gevorderd bent kun je dit weer terugdraaien.

• Bananenplant

Bananenplant

🕐 #team_UTC+1 🕐

@Ramzzz ik heb dus nog geen flauw idee hoe ik een versterker moet uitkiezen. Buizen lijken het mooist, maar ook duur en als ik het goed begrijp wordt je toon gemaakt door volume in relatie tot vermogen waardoor je niet op laag volume hetzelfde geluid hebt als op hoog volume. Dat is voor thuis misschien niet handig. Vindt personeel in een winkel het een probleem om demonstraties te geven voor klanten die nog moeten leren spelen :+ ?

Van zo'n tremolo-geval vraag ik me inderdaad af of ik 'm zou missen als-ie er niet op zat en of het geen hoofdpijn qua ontstemd raken scheelt als-ie er niet op zit.

Zijn er trouwens ook aan te bevelen boeken voor beginners? Ik wil dan wel een boek dat noten gebruikt en geen tabs. Misschien onwetendheid van mijn kant, maar tabs lijken me wat overbodig als je vanaf noten kunt spelen :) .

Bananenplant wijzigde deze reactie 06-02-2019 15:36 (15%)

Mijn computers | Signal, because friends don't let friends use Whatsapp. | Matrimony ftw 🤵👰 ! | #team_UTC+1, voor je nachtrust en gezondheid.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Bananenplant schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:05:
@Ramzzz ik heb dus nog geen flauw idee hoe ik een versterker moet uitkiezen. Buizen lijken het mooist, maar ook duur en als ik het goed begrijp wordt je toon gemaakt door volume in relatie tot vermogen waardoor je niet op laag volume hetzelfde geluid hebt als op hoog volume. Dat is voor thuis misschien niet handig. Vindt personeel in een winkel het een probleem om demonstraties te geven voor klanten die nog moeten leren spelen :+ ?

Van zo'n tremolo-geval vraag ik me inderdaad af of ik 'm zou missen als-ie er niet op zat en of het geen hoofdpijn qua ontstemd raken scheelt als-ie er niet op zit.
Voor beginners (en gevorderden) is er heel veel keus aan versterkers.

'Solid state', transistor-versterkers zijn er in allerlei soorten en maten, maar 'tube'/'valve', buizenversterkers idem.

Voor thuis kun je, met buizenversterkers variërend van 1W tot pakweg 15W best uit de voeten zonder problemen, al is dat wel enigszins afhankelijk van je woonomgeving. Voor transistorversterkers geldt min of meer hetzelfde, al levert 5W 'buizen' wel meer dan 5W 'transistor'.

Het hoe en waarom ga ik je niet mee vermoeien, maar in de prijsklasse tot €200 is er heel veel te vinden, en daar zit al veel spul bij waarmee je bij wijze van spreke zou kunnen oefenen en optreden, terwijl het thuis spelen ook kan.

Het zal neerkomen op uitproberen, afhankelijk van jouw smaak en budget, en ik kan je aanraden om de tweedehands-markt ook eens na te pluizen, aangezien er ongelooflijk veel te vinden is voor 'beginners'. Dat geld overigens ook voor gitaren. ;)

Als ik je in elk geval 1 ding mag aanraden: neem een versterker met minimaal een 10" speaker, daar zul je langer plezier van hebben (in de zin van dat het geluid ervan je vermoedelijk langer kan bekoren, qua bereik).

Maar ook hier: er zijn alternatieven in vrijwel vestzakformaat, waarmee je al een heel eind komt.
Bananenplant schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:05:
Zijn er trouwens ook aan te bevelen boeken voor beginners? Ik wil dan wel een boek dat noten gebruikt en geen tabs. Misschien onwetendheid van mijn kant, maar tabs lijken me wat overbodig als je vanaf noten kunt spelen :) .
Er zijn veel methodes, afhankelijk van hoe je wilt leren (direct bekende nummers, of eerst noten, akkoorden en technieken). De serie 'Hal Leonard - Methode voor gitaar' is heel bruikbaar, volgens mij, daar hebben mijn kinderen het in eerste instantie ook mee geleerd.

Ramzzz wijzigde deze reactie 06-02-2019 15:44 (21%)

• Bananenplant

Bananenplant

🕐 #team_UTC+1 🕐

@Ramzzz dank :) . Ik woon in een rijtjeshuis uit 2008, maar wil het ook richting mijn vrouw wel beschaafd kunnen houden. Het is met het oog op de toekomst ook wel handig als oefenen kan zonder kleine kinderen wakker te maken. En met transistorversterkers heb je ook al ingebouwde effecten ofzo...?

Tweedehands heb ik niet direct trek in, dat klinkt als tijdrovend en als gedoe, bij allemaal particulieren langs enzo ;) .

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True