Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
pinda powerrr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:24:
@Ramzzz jij zoekt gewoon genoeg redenen om "Big Bertha Blackstar" een keertje voluit open te gooien :+

En ik geloof er niks van, dat je de HT5-R de deur uit doet!
True that! :+

En gefeliciteerd! :)

Ramzzz wijzigde deze reactie 11-10-2018 23:33 (3%)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• MsD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:17
Zo, en nu voor iets anders.
Snaren. Hopeloos. Zat gister lekker een beetje te tokkelen, Pling. Heb nu bij de gitaar boer een setje Veritas (10-52) met ACS !! gekocht. wel dure snaren, maar mijn eerste indruk is erg positief.

Hiervoor veel Ernie Ball gebruikt, ben even kwijt welke ook alweer... Waren ook erg fijn. D'Addario vind ik op een bepaalde manier meestal wat minder, heb altijd het gevoel dat ze een beetje fragiel voelen, en met mijn manier van spelen gaan die ook relatief vaak stuk.

Eigenlijk net zo vaak als die merkloze dingen uit China, die ik nog steeds op mijn speelgitaar heb. Al groei ik daar steeds meer uit, en ben geneigd om ook daar wat betere snaren op te zetten. Maar als ik dan elke keer 15€ moet uitgeven gaat dat natuurlijk wel een kostenpost worden.

Ik vervang snaren geheel zodra er eentje stuk is. Ervaring heeft geleerd dat dat eigenlijk wel het fijnste is, meestal zijn de andere snaren dan ook vies/ouder/stroever geworden en gaan ze ook binnen afzienbare tijd stuk. En die Twang van nieuwe snaren is wel fijn :-)

Dus, drie gitaren, twee keer per jaar á 15€, duur geintje. Nog tips over snaren?

Trouwens, over Plectra gesproken, ik heb echt al jaren die goedkope dingen uit China. Die celluloid gevallen van .96mm Die ruiken zo lekker als je hard bezig aan het zagen bent ! Ook de Mat ABS vind ik leuk, net een zachtere aanslag, klinkt soms wel leuk, en op de Bas gebruik ik die 1.5mm ABS dingen, super !

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
MsD schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:04:
Snaren. Hopeloos.
Ik gebruik altijd al d’Addario EXL010, ik koop ze per 3, 5 of 10 sets veel voordeliger.

Iets anders blief ik niet.

Akoestisch heb ik nu voor de western gitaar Elixir Nanoweb 11-52, ook voordeliger per 3 of meer sets, en d’Addario Pro Arte voor de Spaanse gitaren.

Regelmatige snaarbreuk kan naast door (heel) veel spelen (en je speelstijl) ook komen door bijv. oneffenheden op je brug...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• MsD
Die EXL110 heb ik hier ook liggen, ja. Maar voor drop-d beetje dunnig.
Zitten nu toevallig op mijn derde gitaar. Zag ik net. Heb dus

Mijn brug is netjes hoor, dat heb ik wel geleerd om goed naar te kijken. Ooit een hondo gehad die een erg ruwe brug had. Daar braken de snaren al op tijdens het stemmen.. Heb ik toen eens netjes bijgevijld, en nooit meer last van gehad. Dat is nu bij mij zo standaard een Check geworden.

Ik speel redeleijk veel, en redelijk ruw. Ik calculeer ook wel een bepaalde mate van breuk in, vond alleen deze snaren (Veritas) best aan de prijs. Maar ja, dat Quantum Nickel zal het hem doen.

Akoestisch blief ik niet :-)
Al heb ik daar gewoon lekker simpele snaren opgezet. Geen idee welke. Volgens mij China snaren. Die had ik nog.

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
Snaren. Hopeloos. Zat gister lekker een beetje te tokkelen, Pling. Heb nu bij de gitaar boer een setje Veritas (10-52) met ACS !! gekocht. wel dure snaren, maar mijn eerste indruk is erg positiefook relatief vaak stuk.
Ik heb een paar weken geleden voor het eerst mijn snaren vervangen. Heb er nu ook wat China spul op zitten, gewoonweg als test en als "oefensnaren" om het vervangen van snaren te proberen. Mocht het fout zijn gegaan, dan had ik niet meteen een duur setje in de prullenbak hoeven gooien. Merk is Orphee, type RX17, 10 gauge.
Wat ik wel merkte dat het volume wat uit de amp komt met deze snaren, lager is.
De fabriekssnaren gaven meer volume.

apollo13

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:00
Ik zweer tegenwoordig bij Elixir. Stukkie duurder, maar door de lange levensduur zijn ze het zeker waard!

• Vaal
  • Registratie: juni 2002

Vaal

De chauffeur

Tips voor akoestische snaren? Ligt nu een setje D'Addario op, maar 't is weer eens tijd voor een schoonmaakbeurtje + nieuwe snaren :)

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Vaal schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:06:
Tips voor akoestische snaren? Ligt nu een setje D'Addario op, maar 't is weer eens tijd voor een schoonmaakbeurtje + nieuwe snaren :)
Elixir Nanowebs, als je het over stalen snaren hebt.

Zie ook een paar posts eerder. :P

• TheCapK
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:40

TheCapK

T.net PowerMod

It's always tease, tease,

Dus, drie gitaren, twee keer per jaar á 15€, duur geintje. Nog tips over snaren?
Hoe meer gitaren je hebt hoe meer setjes snaren je nodig hebt. Als je ze dan 2x per jaar vervangt dan doe je er nog lang mee. Ik ken er die iedere maand wel nieuwe snaren nodig hebben.
En snaren vervangen hoort er nu eenmaal bij.
Als ik een setje snaren moet vervangen ben ik 55 euro kwijt. Hoort er gewoon bij. Nog altijd goedkoper dan opnieuw moeten laten fretten...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:13

pinda powerrr

Slow down...

Ander onderwerp: De Kemper Profiler

Op de een of andere manier kijk ik met steeds meer interesse naar dit apparaat. Is digital modelling nu echt zo goed geworden?
Het valt me al een tijdje op bv dat Marcel Fisser, bekend sessie gitarist bij veel NL bands/zangers al een tijd zo'n ding gebruikt. Handig natuurlijk in zijn situatie, bij elke artiest gelijk de goede settings.
Afgelopen donderdag bij Level 42 geweest, en ook daar werd een Kemper gebruikt.

Naast Kemper, lees ik ook regelmatig over de Line 6 Helix en de Axe FX.

Wat is jullie mening? Gaan we de komende jaren langzaam af op digitaal?

@Luapper

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

De geluiden zijn vele malen beter geworden en zeker live is het grote voordeel dat je veel minder hoeft te zeulen.
Het echte verschil zit hem echter in het laatste beetje douw dat je ervaart van een volledige buizenversterker en wat net ontbreekt bij die profiling amps. En dat wordt door diverse gitaristen die ik ken en hiermee hebben ge-expoirimenteert onderschreven.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
TheCapK schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:26:
De geluiden zijn vele malen beter geworden en zeker live is het grote voordeel dat je veel minder hoeft te zeulen.
Het echte verschil zit hem echter in het laatste beetje douw dat je ervaart van een volledige buizenversterker en wat net ontbreekt bij die profiling amps. En dat wordt door diverse gitaristen die ik ken en hiermee hebben ge-expoirimenteert onderschreven.
En ‘live’ maakt juist dat veel minder uit, o.a. met in-ear monitors. Dus meerder argumenten voor grote live acts om voor profilers gaan.

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-03 08:42
Geruime tijd al op een helix. Ervoor axe fx. Het is echt niet meer het “pod” geluid van 15 jaar geleden. En het geluid was toen al redelijk. De feel is veel beter geworden.

Een typische Andy Timmons sound haal je bijv. eenvoudig uit een helix. Met dynamiek en diepte.

En ja, geluidsmannen kunnen je minder snel om zeep helpen :)

Ik heb geen buisjes meer in huis :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
synx6 schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:02:
Geruime tijd al op een helix. Ervoor axe fx. Het is echt niet meer het “pod” geluid van 15 jaar geleden. En het geluid was toen al redelijk. De feel is veel beter geworden.

Een typische Andy Timmons sound haal je bijv. eenvoudig uit een helix. Met dynamiek en diepte.

En ja, geluidsmannen kunnen je minder snel om zeep helpen :)

Ik heb geen buisjes meer in huis :)
Maar Andy Timmons zelf uit 2x Mesa Boogie.

Het is in feite een vorm van ver doorgevoerde gemakzucht.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:09:
Ander onderwerp: De Kemper Profiler
...
Iks dat (qua hardware (en wellicht zelfs software)) eigenlijk nog hetzelfde ding als toen?

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:13:
[...]

Maar Andy Timmons zelf uit 2x Mesa Boogie.

Het is in feite een vorm van ver doorgevoerde gemakzucht.
Maar neem even Level 42 zoals ik ze afgelopen week zag. Die zijn met een uitgebreide tour bezig in NL. Het is nog steeds dezelfde gitarist als vroeger, maar nu al zijn sounds uit één apparaat, verder niks! Fantastisch toch? Gemakzucht, vast ook, maar ook zeker gemak. De voordelen die ik erover lees, voor gitaristen die rondreizen, zijn enorm.

Gitaristen zoals jij en ik, die thuis jammen en af en toe een keer een oefenruimte bezoeken, zal het niet gelijk voordelen geven. Of misschien ook wel...scheelt een hoop pedalen aanschaffen :P
begintmeta schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:20:
[...]

Iks dat (qua hardware (en wellicht zelfs software)) eigenlijk nog hetzelfde ding als toen?
Geen idee hoe het toen was, maar onder andere daarom heb ik @Luapper getagd ;) aangezien hij er ook veel ervaring mee heeft, getuige zijn YouTube kanaal.
Maar ervaringen van anderen zijn zeker welkom!

pinda powerrr wijzigde deze reactie 04-11-2018 20:24 (24%)

• MsD
De voordelen van Kemper/Helix/Axe zijn enorm. De muzikant die is in één keer klaar, niks geklooi met vage amps of andere speakers op het podium (je kan nu eenmaal niet altijd over je eigen backline spelen...) even in prikken in de pa, en klaar. Publiek merkt echt geen drol verschil of daar nou een stapel buizenbakken staan te loeien of een kempertje zijn ding staat te doen.
En eerlijk, in een aantal gevallen is het echt wel aan te raden, Ik noem maar even de bruiloftbands. Werkelijk ideaal.

Wat ik wel een klein beetje mis is de uitstraling. Soms is dat een deel van je podiumpresence, en niet elke band neemt dat dan ook mee. En als je naar een Heftige Old-School Death Metal band kijkt wil je eigenlijk ook dat een buizenbak die zich roodgloeiend langzaam een weg door de cabinets heen brand waar hij op staat. En niet een perfect geluid Kemper. Maar ja...

Oh, en ruis. klinkt echt heel debiel, maar tegenwoordig mis ik ruis. Alles is zo ontzettend goed, en heeft alles noisegates op elke dinges. Een dikke versterker op standje hard ruist. En dat geeft charme. gek? ach..

Verder zie ik echt wel erg veel mensen al deze dingen gebruiken, live is het echt super, maar je opnames... Wow.

Het is wel een hoop geklooi om alle settings te willen zoals je zelf wenst, maar als ik nu eens naar mezelf kijk, en al mijn pedalen tevoorschijn trek, en dan een middagje bezig ben.... Op mijn (verouderde) multi-effect dingen doe ik dat echt wel sneller, en soms ook beter.

• Luapper
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Ha!
Ja, de Kemper is eerlijk waar een fantastisch apparaat. Maar in tegenstelling tot wat Ramzzz zegt vind ik het verschil live juist groter dan thuis. Voor mij heeft de Kemper thuis geen enkel nadeel, maar op het podium kan ik er toch wel een aantal verzinnen.
Natuurlijk speel je prima met in-ears, maar geluid in je oor, en geluid voelen is een zeer groot verschil. Je gitaar klinkt toch al snel erg iel en dun wanneer je hem enkel vanuit je in-ears hoort. Een amp heeft van nature een mooie spreiding en meer bas (wat de geluidsman er waarschijnlijk uitmixt, maar waar wat je op het podium wel goed ervaart). Daarnaast is het 'snel je drive pedaaltje wat luider zetten' niet echt makkelijk (Ik moet toegeven dat het wel erg weinig nodig is, de rigs zijn erg goed gebalanceerd van zichzelf!)

Daarnaast is het gewoon wennen. Maar het gekloot met pedaaltjes, soundjes maken, gain stacken en gesjouw heeft natuurlijk ook zijn charmes, vandaar dat ik beide opties (amp en kemper) nog geregeld gebruik!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Luapper schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:28:
Ha!
Ja, de Kemper is eerlijk waar een fantastisch apparaat. Maar in tegenstelling tot wat Ramzzz zegt vind ik het verschil live juist groter dan thuis. Voor mij heeft de Kemper thuis geen enkel nadeel, maar op het podium kan ik er toch wel een aantal verzinnen.
Natuurlijk speel je prima met in-ears, maar geluid in je oor, en geluid voelen is een zeer groot verschil. Je gitaar klinkt toch al snel erg iel en dun wanneer je hem enkel vanuit je in-ears hoort. Een amp heeft van nature een mooie spreiding en meer bas (wat de geluidsman er waarschijnlijk uitmixt, maar waar wat je op het podium wel goed ervaart). Daarnaast is het 'snel je drive pedaaltje wat luider zetten' niet echt makkelijk (Ik moet toegeven dat het wel erg weinig nodig is, de rigs zijn erg goed gebalanceerd van zichzelf!)

Daarnaast is het gewoon wennen. Maar het gekloot met pedaaltjes, soundjes maken, gain stacken en gesjouw heeft natuurlijk ook zijn charmes, vandaar dat ik beide opties (amp en kemper) nog geregeld gebruik!
Ik doel dus op grote podia, waar je niet eens in de buurt van je ‘eigen’ amp staat. ;)

Nogmaals, ik vind het gemakzucht, maar dat is vaak een sterke drijfveer.

Meest (door mij) gehoorde argument is steeds: portabiliteit en constante geluidsinstellingen.

• Luapper
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Ramzzz schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:53:
[...]

Ik doel dus op grote podia, waar je niet eens in de buurt van je ‘eigen’ amp staat. ;)

Nogmaals, ik vind het gemakzucht, maar dat is vaak een sterke drijfveer.

Meest (door mij) gehoorde argument is steeds: portabiliteit en constante geluidsinstellingen.
Nou, ik zet mijn amp, hoe groot het podium ook is, altijd achter me dus in mijn geval gaat die vlieger niet op.
Juist in zaaltjes waar je niet hard kan of mag moet de amp vaak ergens anders. En dan vallen al die afwegingen inderdaad weg!

Daarnaast: als het gemakkelijk is kun je de moeite in andere dingen stoppen, zoals een betere performance of meer oefenen :9

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Maar, om de stelling even terug te halen: Gaan we de komende jaren langzaam over naar volledig digitaal?
Is het over tien jaar normaal om eerder een Kemper (of vergelijkbaar) te kopen, dan een buizenbak?

Overigens, fantastisch dat jullie met ervaringen komen d:)b

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

pinda powerrr schreef op zondag 4 november 2018 @ 23:27:
Maar, om de stelling even terug te halen: Gaan we de komende jaren langzaam over naar volledig digitaal?
Is het over tien jaar normaal om eerder een Kemper (of vergelijkbaar) te kopen, dan een buizenbak?

Die golf hebben we al gehad in de jaren '90 - daarna kwamen er muzikanten die alles weer ouderwets en analoog wilden gaan doen. Ik noem een Lenny Kravitz - dat was echt een slinger terug na de samplers van de jaren 80.
Dus hoe het er over 15 jaar uitziet weet niemand, maar analoog en echt zal altijd blijven bestaan maar net zoals digitaal. het leeft naast elkaar. Net zoals mensen spotify spelen over een buizenbak met electrostaten bijvoorbeeld.

Een buis overstuurt heerlijk rafelig, maar de modelling wordt ook steeds beter - geen idee waar het eindigt.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Luapper schreef op zondag 4 november 2018 @ 23:01:
[...]

Nou, ik zet mijn amp, hoe groot het podium ook is, altijd achter me dus in mijn geval gaat die vlieger niet op.
Juist in zaaltjes waar je niet hard kan of mag moet de amp vaak ergens anders. En dan vallen al die afwegingen inderdaad weg!

Daarnaast: als het gemakkelijk is kun je de moeite in andere dingen stoppen, zoals een betere performance of meer oefenen :9
Groot, als in stadion-niveau, bedoel ik uiteraard.

Maar inderdaad op kleinere podia kan het ook eel praktisch zijn, minder zware zooi meesjouwen, altijd in 1x je geluid voor het grootste deel exact zoals je wilt.

Als het zo veel en vaak aangeprezen moet worden, geloof ik dat er vooral nog veel weerstand tegen is, vanuit 'het veld'.

De authenticiteit van geluidsproductie is voor velen toch wel erg doorslaggevend.

Ik zou het wel weten. Alhoewel mijn huidige hernia mij luidkeels tegenspreekt. :+

Ik heb mijn oog laten vallen op een piepklein modelling-bakje, voor het gemak. :+

• KnoxNL
Ramzzz schreef op maandag 5 november 2018 @ 00:16:

Ik heb mijn oog laten vallen op een piepklein modelling-bakje, voor het gemak. :+
Das toevallig, ik ook :+

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op maandag 5 november 2018 @ 00:16:

Gokje:
De Yamaha THR10v2 toevallig?

• KnoxNL
Ik ben er nog niet uit, en er zijn er zoveel..... Het moet ook gewoon echt niet hard gaan, het is ook bedoeld voor als ik savonds laat op de bank zit. In relatie tot dat vind ik draadloos wel interessant en bediening met een app ook, zodat ik lui bank kan blijven hangen.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Katana Air:

Totally wireless guitar amplifier with newly developed BOSS technology delivers rock-solid sound with ultra-low latency
Compact wireless transmitter plugs into various kinds of electric guitars and charges while docked in the amp *1
Transmitter provides 12 hours of playing time on a single charge, and automatically enters standby mode to conserve the charge when no activity is detected
Always ready to play, with motion sensing technology in the transmitter that instantly wakes the amp from power-saving standby mode
Premium tones derived from the Katana stage amplifier series, with five unique amp characters and access to over 50 world-class BOSS effects
Six onboard memories for storing favorite amp and effects setups
Powerful stereo speaker system with full-range sound and up to 30 watts of power *2
Edit and organize tones wirelessly with the BOSS Tone Studio app for iOS and Android mobile devices
Play along with music streamed wirelessly from a mobile device via Bluetooth®
Amplifier powered by eight AA-size batteries or included AC adapter
Aux in for connecting wired devices, plus headphones/recording out for silent practice and music production

*1 Compatible guitars
*2 The Katana-Air produces 30 watts of power when connected to AC, and 20 watts of power when running on batteries.

------------------------------------------------------

Aleen is dat ding jammer genoeg weer 2 keer zo duur als het budget wat ik in mijn kop heb..... :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik GGO een Blackstar ID:Core BEAM, een 'modelling' gitaar/bas/akoestisch/muziekversterker, die met behulp van Bluetooth muziek kan streamen.

Het geluid ervan is tamelijk akelig goed voor zo'n klein kastje, en het is een multi-purpose apparaat, best handig, portable, stereo, knap geluid.

En dan kan mijn akoestische gitaarversterker - die erg groot en zwaar is en ik amper gebruik - weer de deur uit.

En hij past mooi bij mijn Artisan 30. :+

Eerst GGO'de ik deze: Dynaudio Music 7. Dat geluid is echt ongelooflijk. Maar de prijs is er ook wel naar. Maar gitaren kunnen aansluiten is beter! :P

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Blackstar BEAM, ik moet dan weer hieraan denken :+

https://www.dumpert.nl/me...b/hoe_ging_die_knal_.html

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
:P

Ik heb 'm inmiddels bij Andertons besteld, voor meer dan €60 minder dan een tweedehands op Marktplaats.

Die wilde absoluut niet zakken met zijn prijs. Ik heb hem uitgelegd dat hij absurd veel vroeg voor een 'tweedehandsje', maar Marktplaatsers will be Marktplaatsers. 8)7

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:20:
[...]

:P

Ik heb 'm inmiddels bij Andertons besteld, voor meer dan €60 minder dan een tweedehands op Marktplaats.

Die wilde absoluut niet zakken met zijn prijs. Ik heb hem uitgelegd dat hij absurd veel vroeg voor een 'tweedehandsje', maar Marktplaatsers will be Marktplaatsers. 8)7
Geen gedoe dan met stekkers enzo? Ivm UK?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:14:
[...]

Geen gedoe dan met stekkers enzo? Ivm UK?
Lijkt me niet.

@pinda powerrr Blackstar levert wereldwijd, dus een 'UK-only'-oplossing in een doos stoppen lijkt me niet erg handig. Hij heeft een externe power supply, overigens.

3-polige geaarde stekkers heb ik zát in huis. ;)

Ramzzz wijzigde deze reactie 05-11-2018 16:07 (53%)

• KnoxNL
Mijn Andertons levering ging prima (Thorpy Veteran) en zo heb ik ze ook eens een keer gesupport voor al die uren video die ze me gegeven hebben.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
KnoxNL schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:42:
Mijn Andertons levering ging prima (Thorpy Veteran) en zo heb ik ze ook eens een keer gesupport voor al die uren video die ze me gegeven hebben.
Precies.

Zo heb ik ook TPS gesupport, merchandise gekocht. :P

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:20

Feedback (van een speaker naar de snaren terug naar de speaker en weer naar de snaren etc. met prachtige overtonen e.d. :9 ) daar moeten ze nog wat op bedenken. Ik zie niet 123 hoe je dat realistisch zou kunnen modeleren. Maar dat zou ook met een enkele losse gitaaramp kunnen, het een sluit het andere niet uit.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:13

Tarin

Just plain weird.

Nadat onze gitarist de Spider en de Katana uit is gaan proberen is het toch een Katana 100 geworden, met pedalenbordje, en een H&K Red Box (had al een tijd niet meer aan die dingen gedacht). Een tuner-pedaaltje hadden we nog rondslingeren.
Ik heb zelf nog steeds een Spider V 60 op m'n lijstje, maar die ID Core Beam klinkt ook niet slecht, en aangezien ik nog geen akkoestischegitaarversterker heb..
Naja, eerst maar eens verhuizen en kijken waar ik m'n gitaren überhaupt ga zitten spelen :).

Tarin wijzigde deze reactie 05-11-2018 20:43 (3%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• gitaarwerk
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:13
Zo, ondertussen veel gebeurd weer.

Ben nu vooral bezig met veel pink floyd te spelen. Erg leuk en mooi die gilmour sounds. Helaas geen echorec, maar wellicht ooit.

Ik heb nu een paar mooie pedal erbij. Een TREX Replicator (echte tape delay), Stone Deaf Syncopy (analoge delay), Friedman OD-BE distortion en een Boss Dimension C waza craft. Allemaal fantastische pedalen.

Ook is mn oudr DX7 weer gerepareerd, en een mastering dacje erbij. Bij elkaar goeie investering.

Ook is mijn mandoline klaar. Laatste pics hier:
https://pin.it/2vizscgczpajbe

Mijn vader heeft goed zijn best gedaan. Er is een half jaar aan gewerkt, vooral met het handje.

Front-ender

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
gitaarwerk schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:05:

Ben nu vooral bezig met veel pink floyd te spelen. Erg leuk en mooi die gilmour sounds. Helaas geen echorec, maar wellicht ooit.

Ik heb nu een paar mooie pedal erbij. Een TREX Replicator (echte tape delay), Stone Deaf Syncopy (analoge delay), Friedman OD-BE distortion en een Boss Dimension C waza craft. Allemaal fantastische pedalen.

Ook is mn oudr DX7 weer gerepareerd, en een mastering dacje erbij. Bij elkaar goeie investering.

Mijn vader heeft goed zijn best gedaan. Er is een half jaar aan gewerkt, vooral met het handje.
Dat moet een heel prettig apparaat zijn. :Y

Prachtig tokkelplankje ook! d:)b

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

gitaarwerk schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:05:

Prachtig! _/-\o_ Wat een vakwerk!!!

Die Boss Dimension C, dat is die reissue toch? Had er wat leuke filmpjes van gezien, leuk pedaal :P

• gitaarwerk
Ramzzz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:16:
[...]

Dat moet een heel prettig apparaat zijn. :Y

Prachtig tokkelplankje ook! d:)b
Absoluut!! Zeker met een EP booster ervoor... Er is iets met echte tape echos wat gewoon dromerig is. Emulaties komen erg close, maar nèt niet.

Mooie blackstar overigens! Heb je die vintage-30 al ergens ingezet?

Zeker leuk tokkelplankie :-D
pinda powerrr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:36:
[...]

Prachtig! _/-\o_ Wat een vakwerk!!!

Die Boss Dimension C, dat is die reissue toch? Had er wat leuke filmpjes van gezien, leuk pedaal :P
Thanks! Ik zal het doorgeven :-* !

Klopt! Ik heb een uad dimension D, en deze doet er niet onder voor. Heerlijke chorus!

Front-ender

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
gitaarwerk schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:56:
[...]

Absoluut!! Zeker met een EP booster ervoor... Er is iets met echte tape echos wat gewoon dromerig is. Emulaties komen erg close, maar nèt niet.

Mooie blackstar overigens! Heb je die vintage-30 al ergens ingezet?
Nog niet, hij moet in mijn HT5-R. :$
Zeker leuk tokkelplankie :-D
Wie bespeelt ‘m?

• gitaarwerk
Ramzzz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:16:
Nog niet, hij moet in mijn HT5-R. :$
Chop chop! :Y)
Wie bespeelt ‘m?
Uiteindelijk ik. Krijg 'm einde maand.

Front-ender

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik had geen haast, enerzijds omdat de HT5-R van zichzelf al heel goed klinkt, anderzijds omdat er in de Artisan 30 ook 2 zitten. ;)
[...]
Uiteindelijk ik. Krijg 'm einde maand.
Nice!

• gitaarwerk
Ramzzz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:25:
Ik had geen haast, enerzijds omdat de HT5-R van zichzelf al heel goed klinkt, anderzijds omdat er in de Artisan 30 ook 2 zitten. ;)
Nice, ja dan mis je ze niet zo. Dan misschien wel een idee om de blackstar speaker te houden. Die breakt op sich wel lekker. Meer metal sound. Die mis ik soms een beetje.

Ik zoek overigens een goede power supply die voldoende mhA kan lever in 18v voor de Royal overdrive (300-400mhA). En het liefst lineaire voeding. Verder moet ie minimaal 8 kunnen voeden.

Ben bang dat het lastig word :+

Als t niet lineair kan, dan maar strymon of truetone power. De VooDoo pedalpower kan de RO niet aan helaas.

Front-ender

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
gitaarwerk schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:02:
[...]

Nice, ja dan mis je ze niet zo. Dan misschien wel een idee om de blackstar speaker te houden. Die breakt op sich wel lekker. Meer metal sound. Die mis ik soms een beetje.

Ik zoek overigens een goede power supply die voldoende mhA kan lever in 18v voor de Royal overdrive (300-400mhA). En het liefst lineaire voeding. Verder moet ie minimaal 8 kunnen voeden.

Ben bang dat het lastig word :+

Als t niet lineair kan, dan maar strymon of truetone power. De VooDoo pedalpower kan de RO niet aan helaas.
Ik heb het idee dat je met een ‘voltage doubler’ een heel eind komt met een 9V voeding.

https://xotic.us/effects/voltage-doubler
https://www.bax-shop.nl/g...RogOlGIVFZGgaAt5EEALw_wcB
Ik zie alleen wel max. 80mA...

http://truetone.com/voltage-doubler/

Misschien is dit al afdoende: https://www.bax-shop.nl/g...le-2-1-mm-2-1-mm-2x-10-cm

@gitaarwerk ben je al verder gekomen?

Ramzzz wijzigde deze reactie 16-11-2018 13:26 (24%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:39:
Iemand ervaringen met een attenuator/loadbox?

Denk er sterk aan, om dit als volgende aankoop te doen. Mijn Blues Jr. klinkt toch serieus lekker op standje "net iets te hoog voor thuis", dus om het gezellig te houden voor hier en de buren, is het onderzoek gestart :P

Wat qua prijs aantrekkelijk is:
https://www.thomann.de/nl...ification_jettenuator.htm
Jet City Amplification Jettenuator €129 bij Thomann. Reviews zijn prima.

Op Marktplaats staan regelmatig Koch loadboxes te koop voor ~80-100 euro, ook het overwegen waard.

Je hebt ook wel de Ox Box, schijnt fantastisch te zijn, maar kost €1100, dus dat gaat em niet worden :+
Inmiddels kan hier een ervaringen-update bij, toch? ;)

[uitleg]

Ik he een Weber Mini Mass aangeschaft, een 50W 4 / 8 / 16 Ω attenuator, met 3-traps compensatie-toonregeling.

Aangezien ik er niet mee ga opnemen, is het alleen om mijn versterker(s) op volle toeren te kunnen laten blazen.

En @pinda powerrr heeft 'm thuis om te testen, aangezien ik dankzij een hernia al ruim een maand niet aan gitaarspelen toekom.

[/uitleg]

Ramzzz wijzigde deze reactie 09-11-2018 18:01 (21%)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:33:
[...]

Inmiddels kan hier een ervaringen-update bij, toch? ;)

[uitleg]

Ik he een Weber Mini Mass aangeschaft, een 50W 4 / 8 / 16 Ω attenuator, met 3-traps compensatie-toonregeling.

[Afbeelding]

Aangezien ik er niet mee ga opnemen, is het alleen om mijn versterker(s) op volle toeren te kunnen laten blazen.

En @pinda powerrr heeft 'm thuis om te testen, aangezien ik dankzij een hernia al ruim een maand niet aan gitaarspelen toekom.

[/uitleg]
Korte review dan maar :)

In een woord: Geweldig!
Ondanks dat mijn Blues Jr. "maar" 15Watt is, geeft het echt een hels kabaal, als de master volume verder dan standje 2,5 staat. Voor thuis eigenlijk niet te doen.
Het behoeft hier weinig uitleg, dat een buizenversterker juist bij de hogere volumes beter gaat klinken, als de buizen een beetje moeten werken, zeg maar. Met de Weber attenuator van @Ramzzz heb ik al lekker kunnen spelen!
Een van de lastige dingen met de Blues Jr, is om op laag volume een mooi vol clean geluid eruit te halen. De voorversterker buizen gaan dan te snel vervormen. Oplossing: Master volume omhoog, maar dan zit je weer met eerder uitgelegd probleem, dat het voor thuis echt veel te hard wordt. Gisteren nog heerlijk clean gespeeld, master vol op stand 6 (van de 12) en wat een lekkere sound. Wat opvalt, is dat het geluid niet dof wordt, een veelgehoorde "klacht" bij attenuators. Dat zal ook te maken hebben met de ingebouwde treble switch, die het geluid helder houdt.

Conclusie: Dit gaat mij ook weer geld kosten :') Zoektocht op Marktplaats is gestart.

Verder gisteren een leuke middag gehad met de kreupele @Ramzzz :+ We zijn langs Max Guitar geweest in Scheveningen, waar we ons hebben verlekkerd als kleine kinderen in een snoepwinkel. Ramzzz had bijna wat gekocht, maar kon zich op tijd inhouden _O- Misschien toch eens hulp gaan zoeken voor je pedalen fetish _O-

• KnoxNL
Max Guitar is leuk. Jammer dat het voor mij zo ver weg is.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:34:
[...]

Ondanks dat mijn Blues Jr. "maar" 15Watt is, geeft het echt een hels kabaal, als de master volume verder dan standje 2,5 staat. Voor thuis eigenlijk niet te doen.
Het behoeft hier weinig uitleg, dat een buizenversterker juist bij de hogere volumes beter gaat klinken, als de buizen een beetje moeten werken, zeg maar. Met de Weber attenuator van @Ramzzz heb ik al lekker kunnen spelen!
Een van de lastige dingen met de Blues Jr, is om op laag volume een mooi vol clean geluid eruit te halen. De voorversterker buizen gaan dan te snel vervormen. Oplossing: Master volume omhoog, maar dan zit je weer met eerder uitgelegd probleem, dat het voor thuis echt veel te hard wordt. Gisteren nog heerlijk clean gespeeld, master vol op stand 6 (van de 12) en wat een lekkere sound. Wat opvalt, is dat het geluid niet dof wordt, een veelgehoorde "klacht" bij attenuators. Dat zal ook te maken hebben met de ingebouwde treble switch, die het geluid helder houdt.

Conclusie: Dit gaat mij ook weer geld kosten :') Zoektocht op Marktplaats is gestart.

Verder gisteren een leuke middag gehad met de kreupele @Ramzzz :+ We zijn langs Max Guitar geweest in Scheveningen, waar we ons hebben verlekkerd als kleine kinderen in een snoepwinkel. Ramzzz had bijna wat gekocht, maar kon zich op tijd inhouden _O- Misschien toch eens hulp gaan zoeken voor je pedalen fetish _O-

@pinda powerrr https://reverb.com/item/1...ateur-de-puissance-8-ohms is volgens mij voor jou voorlopig de beste deal. In Frankrijk, dus geen extra invoerrechten en beperkte verzendkosten en -tijd. B)

Ramzzz wijzigde deze reactie 10-11-2018 18:41 (6%)

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Een collega en fanatiek gitaar speler mistte wat onderdelen van de brug, of ik dat kon fixen.
Jahoor, moet wel lukken.

Dus met een plaatje alu aan de gang gegaan en het past weer netjes. Kwam toevallig ook nog schroefjes tegen met een vaste ring, zodat ze zelfs nog te stellen zijn (was volgens hem niet belangrijk).

Misschien raad iemand de gitaar aan de hand van dit onderdeel :P Ik weet het model overigens niet.
En dan blijkt vervolgens dat je voor 3€ in China vervangend spul kan kopen :+

En zelf ook een nieuwe gitaar. Paar maanden terug begonnen met de goedkoopste die ik kon vinden, met nylon snaren. Nu vind ik het nog steeds leuk om te leren, dus een model met stalen snaren gekocht.
Voor mijn gevoel begin ik nu weer van voor af aan. Snaren zitten zo dicht op elkaar plots O-) Maar het klinkt wel veel mooier.

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:57
Vandaag de m'n Ibanez weer opgehaald bij de dokter.
Even een check, nieuwe snaren en de Floyd Rose weer helemaal afgesteld.

Hals is wat gepolijst en de frets en dergelijk heeft ze ook meteen behandeld, speelt weer heel soepel allemaal!

Zit er nu aan te denken om mijn Epiphone Les Paul nieuwe pickups te geven voor kerst, hebben jullie suggesties voor blues? Zag zelf hele goeie reviews voorbij komen van de Gibson PAFS "57 classic, maar ik heb er niet gek veel verstand van :9

Vaniska wijzigde deze reactie 19-11-2018 16:19 (6%)

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
_ferry_ schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:59:
Een collega en fanatiek gitaar speler mistte wat onderdelen van de brug, of ik dat kon fixen.
Jahoor, moet wel lukken.

Dus met een plaatje alu aan de gang gegaan en het past weer netjes. Kwam toevallig ook nog schroefjes tegen met een vaste ring, zodat ze zelfs nog te stellen zijn (was volgens hem niet belangrijk).

[Afbeelding]

Misschien raad iemand de gitaar aan de hand van dit onderdeel :P Ik weet het model overigens niet.
En dan blijkt vervolgens dat je voor 3€ in China vervangend spul kan kopen :+

En zelf ook een nieuwe gitaar. Paar maanden terug begonnen met de goedkoopste die ik kon vinden, met nylon snaren. Nu vind ik het nog steeds leuk om te leren, dus een model met stalen snaren gekocht.
Voor mijn gevoel begin ik nu weer van voor af aan. Snaren zitten zo dicht op elkaar plots O-) Maar het klinkt wel veel mooier.
De onderdelen zijn wel vaker vervangen zo te zien, ik zie meerdere soorten boutjes... ( | en + ) :P

De brug lijkt op een (oude, versleten, of goedkope editie van een) tune-o-matic brug (o.i.d.).

Ik heb het idee dat dit van een Les Paul- of SG-achtig model, of een (semi) hollowbody, wellicht een (goedkope) Epiphone, o.i.d. afkomstig is.

Maar daar zijn zoveel merken/modellen van, dat blijft speculeren.

Ramzzz wijzigde deze reactie 19-11-2018 16:40 (11%)

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ramzzz schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:33:
[...]

De onderdelen zijn wel vaker vervangen zo te zien, ik zie meerdere soorten boutjes... ( | en + ) :P

De brug lijkt op een (oude, versleten, of goedkope editie van een) tune-o-matic brug (o.i.d.).

Ik heb het idee dat dit van een Les Paul- of SG-achtig model, of een (semi) hollowbody, wellicht een (goedkope) Epiphone, o.i.d. afkomstig is.

Maar daar zijn zoveel merken/modellen van, dat blijft speculeren.
Ja de kruiskop boutjes samen met die blokjes komen van mijn hand :) Ik zal van de week vast wel een foto krijgen van het resultaat (samen met wat lekkers voor de moeite).

• Joost79
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Vaniska schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:14:

Zit er nu aan te denken om mijn Epiphone Les Paul nieuwe pickups te geven voor kerst, hebben jullie suggesties voor blues? Zag zelf hele goeie reviews voorbij komen van de Gibson PAFS "57 classic, maar ik heb er niet gek veel verstand van :9
Volgens mij zijn de standaard pickups in de Epiphones helemaal nog niet zo slecht. Om ze te vervangen voor "standaard" Gibson pickups zal niet direct heel erg merkbaar zijn. Ik heb ooit een Korina Explorer gehad (ergens begin deze eeuw, een made in korea gitaar), daar zat een heel behoorlijk geluid in.

Ik zou zelf het geld eerder steken in een leuk pedaaltje.

Joost79 wijzigde deze reactie 19-11-2018 17:32 (5%)

• KnoxNL
Tja en dat is dan weer heel relatief en persoonlijk.

Ik heb mijn pickups in mijn mex strat al meerdere malen vervangen met heel merkbaar resultaat elke keer.

@Joost79 Je hebt wel gelijk dat in bepaalde modellen van Epiphone al erg goede pickups zitten.
Ik meen dat in bepaalde series zelfs Gibson Burstbuckers geplaatst worden. Er zijn echter ook series met baggerzooi erin. Dus zaak is uit te vissen wat hij nu heeft.

Tip van mij: zoek uit welke in de jouwe zitten, en ga dan filmpjes kijken van mensen die nieuwe pickups plaatsen op youtube om te kijken wat jij mooi vindt, het staat er vol mee!

• Teleluvr
  • Laatst online: 14:50
KnoxNL schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:59:
Tja en dat is dan weer heel relatief en persoonlijk.

Ik heb mijn pickups in mijn mex strat al meerdere malen vervangen met heel merkbaar resultaat elke keer.
Precies dat.
Mijn ervaring is dat een upgrade van de standaard Epi pickups vrijwel altijd een verbetering is.
Gibson 57 PAFs of Seymour Duncan '59/Jazz zijn heerlijke combinaties in Les Pauls, SGs en ES-335s! oOo

• Joost79
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ja dat is idd wel een goede tip, zoek eerst uit wat je nu in de Epi hebt zitten.

Tussen goedkope pickup en goede pickups zit inderdaad een verschil, maar in een Epi kan best behoorlijk spul zitten.

• apollo13
Voor de pedal freaks en goeroes op dit forum, onder het moto kent u deze al:

De titel van de video zegt al genoeg denk ik zo.;)

apollo13

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Teleluvr schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:23:
[...]

Precies dat.
Mijn ervaring is dat een upgrade van de standaard Epi pickups vrijwel altijd een verbetering is.
Gibson 57 PAFs of Seymour Duncan '59/Jazz zijn heerlijke combinaties in Les Pauls, SGs en ES-335s! oOo
Vergeet de JB's niet! ;)

Ramzzz wijzigde deze reactie 21-11-2018 02:33 (11%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:34:
[...]

Binnenkort, nog een review? :+

• Nilltris
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-03 16:54
Weten jullie misschien wat voor stem mechaniek er op een jaren 70 3/4 formaat gitaar van het merk Symfonie past? Indien nodig kan ik wel even een foto plaatsen van het gitaartje?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Nilltris schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:20:
Weten jullie misschien wat voor stem mechaniek er op een jaren 70 3/4 formaat gitaar van het merk Symfonie past? Indien nodig kan ik wel even een foto plaatsen van het gitaartje?
Akoestisch? Elektrisch? Dat maakt nogal uit, namelijk. ;)

• Nilltris
Ramzzz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:25:
[...]

Akoestisch? Elektrisch? Dat maakt nogal uit, namelijk. ;)
Excuses! Het is een Akoestische.

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:47
Ik heb een n00b vraagje ivm het verschil tussen HSS en SSS stratocasters.
Indien je kiest voor het geluid tussen de brug en midden pickup, geven beide modellen dan het bekende 'quack/out-of-phase' geluid? Of is dit alleen zo met een single coil brug?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Nilltris schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:59:
[...]

Excuses! Het is een Akoestische.
Zijn et 'boven / onder' stemmechanieken? En is het een 'Spaanse' gitaar, met nylon snaren?

Die zitten meestal / altijd per 3 bij elkaar aan weerszijden, met de 'winding' er tussen, en ik kan me niet voorstellen dat die voor een 3/4 gitaar anders zijn dan voor een 4/4.

http://www.vanginkel-muziek.nl/l/library/download/urn:uuid:7891f72a-d9a5-469a-aaa3-9bb6f44a084e/127-pg.jpg

De maten tussen de 'windassen' zullen gewoonlijk dezelfde zijn.

Wil je het online bestellen of zo, dat je niet even de maat kunt checken in een winkel? :)
Kapoen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:19:
Ik heb een n00b vraagje ivm het verschil tussen HSS en SSS stratocasters.
Indien je kiest voor het geluid tussen de brug en midden pickup, geven beide modellen dan het bekende 'quack/out-of-phase' geluid? Of is dit alleen zo met een single coil brug?
De (non-Fender) HSS die ik had, had een iets minder 'quack'-geluid dan bij een SSS, de humbucker heeft daarvoor doorgaans teveel output in verhouding.

Maar hij doet dat nog wel enigszins.

Misschien vind je hier iets meer / betere antwoorden op jouw vraag?
https://www.thegearpage.n...out-on-position-2.829868/

Er wordt o.a. de mogelijkheid van een 'coil tap' / 'coil split' gesuggereerd. ;)

Een voorbeeldgeluid, ik haal er niet veel uit:

Ramzzz wijzigde deze reactie 30-11-2018 11:29 (54%)

• Nilltris
Ramzzz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:19:
[...]

Zijn et 'boven / onder' stemmechanieken? En is het een 'Spaanse' gitaar, met nylon snaren?

Die zitten meestal / altijd per 3 bij elkaar aan weerszijden, met de 'winding' er tussen, en ik kan me niet voorstellen dat die voor een 3/4 gitaar anders zijn dan voor een 4/4.

[Afbeelding]

De maten tussen de 'windassen' zullen gewoonlijk dezelfde zijn.

Wil je het online bestellen of zo, dat je niet even de maat kunt checken in een winkel? :)

[...]
Het is een spaanse met nylon snaren inderdaad.
Het vreemde is dat de knoppen aan de zijkant zitten maar de 'windassen' er vanuit onder doorheen komen.

mechaniek

Ik hoef het niet perse online te bestellen maar een indicatie van prijzen of in iedergeval een naam van hoe dit heet zou me al een hoop helpen. :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Nilltris schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:45:
[...]

Het is een spaanse met nylon snaren inderdaad.
Het vreemde is dat de knoppen aan de zijkant zitten maar de 'windassen' er vanuit onder doorheen komen.

[Afbeelding: mechaniek]

Ik hoef het niet perse online te bestellen maar een indicatie van prijzen of in iedergeval een naam van hoe dit heet zou me al een hoop helpen. :)
Je kunt wat opmeten, en dan hiermee vergelijken?

https://www.gitaaronderde...r-met-vlinderknoppen.html

• Nilltris
Vandaag is ook echt een grote brainfart voor me. Het zijn natuurlijk gewone stem machanieken maar dan een kwartslag gedraaid (vergeleken met een 'klassieke' gitaar |:( Ik ben echt toe aan weekend. Bedankt Ramzzz

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:47
Ramzzz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:19:
[...]
Misschien vind je hier iets meer / betere antwoorden op jouw vraag?
https://www.thegearpage.n...out-on-position-2.829868/

Er wordt o.a. de mogelijkheid van een 'coil tap' / 'coil split' gesuggereerd. ;)
Bedankt voor de link, daar heb ik zeker wat aan _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Goed, na pakweg een jaar :$ eindelijk mijn HT5-R geüpgrade, de V30 ingebouwd.

En dat klinkt uitstekend! :)

Schattig klein chassis, eigenlijk, met de buisjes.

Nou eens bedenken wat ik met de - nu overtollige - speaker doe. :P

Ramzzz wijzigde deze reactie 14-12-2018 22:09 (4%)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:08:

Inbouwen in een nieuwe kast en er aan koppelen. Meer geluid 8)

f*ck de buren :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:10:
[...]

Inbouwen in een nieuwe kast en er aan koppelen. Meer geluid 8)

f*ck de buren :+
We hebben altijd nog de Weber Mass. :P

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:00

JAMF

010 the number of the best

Ramzzz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:08:
Goed, na pakweg een jaar :$ eindelijk mijn HT5-R geüpgrade, de V30 ingebouwd.

En dat klinkt uitstekend! :)

[Afbeelding: HT5-R speaker V30 upgrade]

Schattig klein chassis, eigenlijk, met de buisjes.

[Afbeelding: HT5-R amp-chassis]

Ligt het aan de foto, of is dit een 'WhiteStar' ht5r?

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
JAMF schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:26:
[...]

Ligt het aan de foto, of is dit een 'WhiteStar' ht5r?
Een witte HT5-R combo-versterker, als je dat bedoelt. ;)

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:00

JAMF

010 the number of the best

Ramzzz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:35:
[...]

Een witte HT5-R combo-versterker, als je dat bedoelt. ;)
Cool... Zelf wit gemaakt, of zijn ze zo ooit eens te koop geweest?

* JAMF heeft gewoon een zwarte

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
JAMF schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:09:
[...]

Cool... Zelf wit gemaakt, of zijn ze zo ooit eens te koop geweest?

* JAMF heeft gewoon een zwarte
Wit en nieuw gekocht. Helaas was de ‘bronco tan’ of de ‘oxblood red’ er toen niet...

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ooit een Londola 12 snaar gered (verkoper wilde 'm desnoods in de openhaard) op facebook. Vanwege het terechte gitaarverbod (ik heb ze en speel te weinig) had ik deze niet echt zichtbaar in de woonkamer maar in de kelder - ik kreeg het niet over mijn hart om deze gitaar verloren te laten gaan.

Echter vanavond wat muziek aan het draaien en o.a. wat Pink Floyd. Denk ik pak 'm toch even om te laten hoe dat geluid tot stand komt. Deze mag blijven. Ze had de tranen in haar ogen van herkenning van een gitaar die ze nog nooit gehoord had. een 12-snaar blijft een apart instrument.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mooi kerstcadeau gekregen van mijn vrouw. Eric Clapton biografie, ben er net in begonnen, maar het geeft al gelijk een mooie blik, hoe het eea is ontstaan en hoe het ging in die tijd. Aanrader!

• Teleluvr
Cream op repeat!

• apollo13
@pinda powerrr , kijk dat is nog eens een goed cadeau.
Ook zwerft er op het grote www en docu rond: Eric Clapton - gered door de blues.
Deze docu bestaat uit 2 delen en is ook meer dan het kijken waard.
Je zit in deze docu de opkomst van Clapton, zijn bijna einde en de "herijzenis", zoals je het zou kunnen noemen.

apollo13

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:44:
Mooi kerstcadeau gekregen van mijn vrouw. Eric Clapton biografie, ben er net in begonnen, maar het geeft al gelijk een mooie blik, hoe het eea is ontstaan en hoe het ging in die tijd. Aanrader!

[Afbeelding]
Nice, ik heb ook een biografie (in de jaren ‘90) over Clapton gelezen, mooi verhaal!

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
M'n GAS heeft weer eens heftig toegeslagen...

Deze komt morgen binnen:

De Demedash T-120 tape delay/reverb
Ik volg op Instagram een aantal "boutique" effectbouwers en via/via kwam ik bij Demedash uit. Ik hoorde een aantal demo's en was meteen verkocht. Via Instagram contact gezocht met de bouwer uit Canada en hij wilde me op de wachtlijst zetten. Wachttijd was enkele maanden en begin vorige week heeft hij hem opgestuurd. Ik kreeg vanochtend bericht van PostNL dat hij morgen geleverd wordt :D

En deze heb ik ook besteld:
Meris enzo
Meris Enzo

Ik ben de laatste tijd steeds meer en meer into ambient/rare sounds en ben ook steeds meer met synths bezig, dus dan is dit een mooie cross-over.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Gitarist schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:30:
M'n GAS heeft weer eens heftig toegeslagen...

Deze komt morgen binnen:
[Afbeelding]
De Demedash T-120 tape delay/reverb
Ik volg op Instagram een aantal "boutique" effectbouwers en via/via kwam ik bij Demedash uit. Ik hoorde een aantal demo's en was meteen verkocht. Via Instagram contact gezocht met de bouwer uit Canada en hij wilde me op de wachtlijst zetten. Wachttijd was enkele maanden en begin vorige week heeft hij hem opgestuurd. Ik kreeg vanochtend bericht van PostNL dat hij morgen geleverd wordt :D

En deze heb ik ook besteld:
[Afbeelding: Meris enzo]
Meris Enzo

Ik ben de laatste tijd steeds meer en meer into ambient/rare sounds en ben ook steeds meer met synths bezig, dus dan is dit een mooie cross-over.
Nice! :)

GAS is wel een bijzonder kostbare aandoening.

Ik heb in november/december echt veel te veel aangeschaft... maar goed. Ik zal er ook wel plezier aan gaan beleven.

Thuis-pedalboardje bouwen, allerlei sounds uitproberen, en vooral de ‘veel te grote’ amp maar eens in de woonkamer positioneren, en met behulp van de attenuator temmen. :)

—-

Vandaag maar eens een kleine operatie uitgevoerd op mijn Dunlop Original Crybaby. De krakende potmeter schoongemaakt, en nu is de wah weer kraakvrij. :*)

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

YouTube: Guitar Headstock Rant - Why Les Pauls Don't Stay in Tune!
Darrel Braun heeft wel meer interessante video's of je het er nou mee eens bent of niet...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
TheCapK schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:51:
YouTube: Guitar Headstock Rant - Why Les Pauls Don't Stay in Tune!
Darrel Braun heeft wel meer interessante video's of je het er nou mee eens bent of niet...
Mijn ‘Midtown’ (vergelijkbare hals) heeft daar totaal geen last van. :?

• ElectricHead
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:47

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ramzzz schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:52:
[...]

Mijn ‘Midtown’ (vergelijkbare hals) heeft daar totaal geen last van. :?
Volgens mij is het ook iets wat heel specifiek voor Gibsons geldt. Ik heb er vaker wat over gehoord.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

Er zijn er die er geen last van hebben en ook die er wel last van hebben.
Hij heeft ook nog een leuke over 15 hardnekkige mythes.

• KnoxNL
Ik ben gestopt voorlopig met GAS impulsen.

Ik heb wel zo'n beetje wat ik wil hebben en daar komt nog eens bij dat ik minder en minder speel, en als ik speel dan pak ik mijn Taylor ipv elektrisch.

Ik heb wel eerder "dipjes" gehad kwa spelen, maar zou het nu dan echt voorbij zijn met de echte liefde?

We gaan het zien in 2019.

• Teleluvr
KnoxNL schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:32:
Famous last words! >:)
En ach, zolang je er lol aan beleeft.
Mijn voornemen is ook minder toe te geven, we gaan zien hoe lang het goed gaat!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
KnoxNL schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:32:

Ik heb wel zo'n beetje wat ik wil hebben en daar komt nog eens bij dat ik minder en minder speel, en als ik speel dan pak ik mijn Taylor ipv elektrisch.

Ik heb wel eerder "dipjes" gehad kwa spelen, maar zou het nu dan echt voorbij zijn met de echte liefde?

We gaan het zien in 2019.
Ik koop dit jaar ook niets meer ...

... denk ik. :+

Momenteel veel plezier van mijn recente aankoop, een EHX Good Vibes, die ik nauwkeuriger kan bedienen met een expression-pedaal. Gelukkig heeft dat ding een regelbare output, dus zeker geen volume-dip, eerder een volume-spike. :D

Overigens nu ik zo'n expression-pedaal heb (ik heb er één van Moog EP-3 gekocht), ook maar eens die functie van mijn EHX PitchFork uitgeprobeerd, het werkt net als een 'whammy', erg leuk. :)

Ik denk dat ik de 'expressie'-functie ook nog met een ABY-pedaal kan schakelen tussen meerdere pedalen... ik heb er nu 4 die ermee bediend kunnen worden.

Ramzzz wijzigde deze reactie 29-12-2018 16:50 (39%)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:45:
[...]

2019 is on the way... 8)

Ach, heb een paar pedaaltjes gekocht dit jaar, viel alles mee.
Voor 2019 blijft het target een Epiphone Sheraton, was de bedoeling die in 2018 te kopen, maar een paar financiële tegenslagen, hebben het even "on hold" gezet. Maakt niet uit, ben geduldig en die hollow body gaat er heus wel een keer komen.

• Teleluvr
Zelfs vandaag nog een gitaar verkocht! ;w

• apollo13
Teleluvr schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:10:
Zelfs vandaag nog een gitaar verkocht! ;w
Pictures or it didn't happen. ;)

Feli met je aankoop. Oeps verkoop, las weer ff te snel.
Welke heb je verkocht?

apollo13 wijzigde deze reactie 29-12-2018 19:16 (11%)
Reden: Eerst goed lezen, dan pas reageren.

apollo13

• Teleluvr
apollo13 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:29:
[...]

Pictures or it didn't happen. ;)

Feli met je aankoop.

:?

• KnoxNL
_/-\o_ 8)7

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ramzzz schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:45:
[...]

Ik vergat nog de JHS Muffuletta te vermelden, die ik vorige week aanschafte. :$

Om de ruimte te besparen die de Russian Big Muff π in zou nemen.

En als de Muffuletta bevalt, verkoop ik de π, denk ik.

• KnoxNL
Vakantie + lichte depressie + verveling = opnameapparatuur maar weer eens aangezwengeld.

T is niet veel, merk duidelijk het effect van weinig spelen, maar ik heb er wel plezier mee, en het laat aardig horen hoe mijn Taqylor in het eggie klinkt.
Allemaal opgenomen en zonder nabewerking hier gepost. Bonuspunten voor wie de naam van de eerste track raadt (maar echt moeilijk issie niet) :)

1

2

3

Niet door je telefoonspeakers gaan luisteren uiteraard :P

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:32:
Vakantie + lichte depressie + verveling = opnameapparatuur maar weer eens aangezwengeld.

T is niet veel, merk duidelijk het effect van weinig spelen, maar ik heb er wel plezier mee, en het laat aardig horen hoe mijn Taqylor in het eggie klinkt.
Allemaal opgenomen en zonder nabewerking hier gepost. Bonuspunten voor wie de naam van de eerste track raadt (maar echt moeilijk issie niet) :)

1

2

3

Niet door je telefoonspeakers gaan luisteren uiteraard :P
Tja, als je de jaren '90 als tiener hebt doorgebracht, dan is #1 niet heel moeilijk :+

Goed spel en die Taylor klinkt lekker!

• KnoxNL
Thanks.

Ik wilde nog wat meer opnemen, maar mijn buurman is alweer lekker heel de week aan het klussen. Boren, hameren, schuren, zagen, weet ik het.

Ik heb hem al eens aangesproken een paar weken geleden toen zaterdag om 8.30 heel mijn huis stond te trillen, maar ik heb me er bij neergelegd dat hij:

1. Te stom is om het te snappen
2. Het niet wil snappen
3. Gewoon een enorme lul is

Wie gaat er nou in de kerstvakantie, als iedereen vrij is zo'n herrie liggen maken.

Maargoed, misschien maak ik me te druk, ik ben nogal prikkelbaar op het moment.

[/ Off-topc rant :P ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Kleine prijsopdrijf-rant.

Een oersimpele potmeter ter vervanging van de 'scratchy' Hot Potz-I in mijn Dunlop GCB-95 Crybaby wordt gewoon rustig €30 (ex. verzenden) voor gevraagd... _O-

Zo'n ding kun je ook voor €2 (ex. verzenden) vinden, maar kennelijk is de MiM-potmeter alleen wanneer door elfen bij maanlicht uit mithril gesmeed goed genoeg. :+

Sodeknetter. Gelukkig heb ik ook alternatieven voor minder gevonden.

En ik ga hier ook nog maar een blik op werpen.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Voor de prijs van een potmeter kun je zo een tweedehands Crybaby van Marktplaats af halen 8)7

Note to self: Crybaby staat nog op de wishlist O-)

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True