Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:

• Maverick!
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-01 15:40
quote:
De mijne komt morgen binnen.
Ben erg benieuwd! gebruik je hem veel?

XBox gamertag: R0nster76

• lappiehero
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:47
Zijn hier toevallig nog gitaristen in de buurt van Enkhuizen?
Vorig jaar in een opleving een Bassbreaker 15 gekocht maar moet toch maar eens jammen voor de slaapkamer is dit toch een beetje overkil 8)7

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07:30
quote:
Maverick! schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:26:
[...]

De mijne komt morgen binnen.
Ben erg benieuwd! gebruik je hem veel?
Ik heb hem al jaaaaren (hij was nog niet lang uit toen ik hem kocht), en hij maakt altijd deel uit van mijn rig, met verschillende favoriete settings naarmte mijn smaak veranderd is door de jaren heen.

Momenteel speel ik veel blues/bluesrock en gebruik ik hem niet zo veel, buiten af en toe voor solos. Maar het blijft een prima unit!

Veel plezier ermee!

• Maverick!
quote:
KnoxNL schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:47:
[...]

Ik heb hem al jaaaaren (hij was nog niet lang uit toen ik hem kocht), en hij maakt altijd deel uit van mijn rig, met verschillende favoriete settings naarmte mijn smaak veranderd is door de jaren heen.

Momenteel speel ik veel blues/bluesrock en gebruik ik hem niet zo veel, buiten af en toe voor solos. Maar het blijft een prima unit!

Veel plezier ermee!
Thanks!
Was op zoek naar een delay pedaal. Analoog heeft wel mijn voorkeur, maar deze krijgt veel goede kritieken en wat ik ideaal vind is dat je op 3 footswitches geluiden kan programmeren en een speed tap switch hebt.
Vanavond lekker geluidjes maken *O*

Nog een vraagje...
Ik heb zonder na te denken de voeding erbij besteld, maar volgens mij heb ik deze helemaal niet nodig: Voeding

Mijn board nu:
Boss TU2 Tuner -> Boss NS2 Noise Suppressor -> Ibanez TS10 Tube Screamer -> Orange Furr Coat -> Line6 DL4

Nu gebruik ik een daisy chain waar ik de DL4 gewoon aan kan hangen, maar wellicht is het beter een brick aan te schaffen? Brick

En ik moet op zoek naar een nieuwe case...

• KnoxNL
@Maverick!
Ligt aan je brick. De DL4 is met minimaal 1200 ma nogal power hungry.
Zeker in een daisy chain is het wellicht niet ideaal, afhankelijk van hoeveel je andere pedalen vragen.

Ik heb wel een officiele 2000 ma Line6 adapter erbij gekocht, ding doet het al zolang ik hem heb prima.

Overigens heb ik de DL4 in de effects loop hangen, waar hij prima tot zijn recht komt. Indien je amp die geen heeft dan inderdaad samen met reverb als laatste in de chain plaatsen.

Overigens heeft hij naast de door jou genoemde features ook een looper. Leuk spul!

Kijk ook hier eens naar, 4 DL4's op een board:

En er zijn veel, heel veel profs die de DL4 gebruiken, aldan niet de rack variant. Er is een reden dat hij na al die jaren nog steeds bekend staat als 1 van de beste digitale delays, en zo ongeveer de eerste echte high quality digitale delay die ooit is uitgekomen. :)

EDIT:

Uit handleiding van de DC Brick:

CONNECTION NOTES
• Included cables use industry
standard 5.5mm x 2.1mm
positive barrel, negative
center polarity plugs.
• Eight 9V outputs can handle
an average of 150 mA each,
or a total of 1200 mA in
any configuration.
• Two 18V outputs can handle
an average of 400 mA each,
or a total of 800 mA in any
configuration.
• All outputs may be used
simultaneously for a total
current output of up to 2000 mA.
• The M237 is not compatible with
positive ground pedals. Use
of positive ground pedals may
cause short circuiting.

https://www.jimdunlop.com/product/m237-7-10137-05777-7.do

Er zijn maar weinig bricks die 1200 ma op 1 9v uitgang ondersteunen.

KnoxNL wijzigde deze reactie 08-08-2018 11:41 (28%)

• Maverick!
quote:
KnoxNL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:37:
@Maverick!
Ligt aan je brick. De DL4 is met minimaal 1200 ma nogal power hungry.
Zeker in een daisy chain is het wellicht niet ideaal, afhankelijk van hoeveel je andere pedalen vragen.

Ik heb wel een officiele 2000 ma Line6 adapter erbij gekocht, ding doet het al zolang ik hem heb prima.

Overigens heb ik de DL4 in de effects loop hangen, waar hij prima tot zijn recht komt. Indien je amp die geen heeft dan inderdaad samen met reverb als laatste in de chain plaatsen.

Overigens heeft hij naast de door jou genoemde features ook een looper. Leuk spul!

Kijk ook hier eens naar, 4 DL4's op een board:

[video]

En er zijn veel, heel veel profs die de DL4 gebruiken, aldan niet de rack variant. Er is een reden dat hij na al die jaren nog steeds bekend staat als 1 van de beste digitale delays, en zo ongeveer de eerste echte high quality digitale delay die ooit is uitgekomen. :)

EDIT:

Uit handleiding van de DC Brick:

CONNECTION NOTES
• Included cables use industry
standard 5.5mm x 2.1mm
positive barrel, negative
center polarity plugs.
• Eight 9V outputs can handle
an average of 150 mA each,
or a total of 1200 mA in
any configuration.
• Two 18V outputs can handle
an average of 400 mA each,
or a total of 800 mA in any
configuration.
• All outputs may be used
simultaneously for a total
current output of up to 2000 mA.
• The M237 is not compatible with
positive ground pedals. Use
of positive ground pedals may
cause short circuiting.

https://www.jimdunlop.com/product/m237-7-10137-05777-7.do

Er zijn maar weinig bricks die 1200 ma op 1 9v uitgang ondersteunen.
Cool, thanks :)

Had inderdaad al gelezen dat hij wordt gezien als een van de beste digital delays. Dat samen met het feit dat hij 4 footswitches heeft maakte het voor mij een obvious choice.

Ik ga vanavond eens puzzelen. Heb 2 amps met effects loop (Mesa Dual Rec en Orange CR120), dus voldoende te experimenteren.

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
quote:
Maverick! schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Thanks!
Was op zoek naar een delay pedaal. Analoog heeft wel mijn voorkeur, maar deze krijgt veel goede kritieken en wat ik ideaal vind is dat je op 3 footswitches geluiden kan programmeren en een speed tap switch hebt.
Vanavond lekker geluidjes maken *O*

Nog een vraagje...
Ik heb zonder na te denken de voeding erbij besteld, maar volgens mij heb ik deze helemaal niet nodig: Voeding

Mijn board nu:
Boss TU2 Tuner -> Boss NS2 Noise Suppressor -> Ibanez TS10 Tube Screamer -> Orange Furr Coat -> Line6 DL4

Nu gebruik ik een daisy chain waar ik de DL4 gewoon aan kan hangen, maar wellicht is het beter een brick aan te schaffen? Brick

En ik moet op zoek naar een nieuwe case...
Weet je heel zeker dat je die noise gate zo vooraan je chain wilt? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Maverick!
quote:
Ramzzz schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:55:
[...]

Weet je heel zeker dat je die noise gate zo vooraan je chain wilt? :?
Jep, ik gebruik de send en return ;)

EDIT:
Zo dus:

Maverick! wijzigde deze reactie 08-08-2018 12:00 (14%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Maverick! schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:58:
[...]

Jep, ik gebruik de send en return ;)
Hoe dan? Je geeft een lineaire chain aan, zonder details van de effectloop, dus ik vind de volgorde nogal apart. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Maverick!
quote:
Ramzzz schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Hoe dan? Je geeft een lineaire chain aan, zonder details van de effectloop, dus ik vind de volgorde nogal apart. ;)
Zie mijn edit in mijn post boven de jouwe.
Als je het niet zo hebt aangesloten is het zeker aan te raden het zo eens te proberen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Maverick! schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Zie mijn edit in mijn post boven de jouwe.
Als je het niet zo hebt aangesloten is het zeker aan te raden het zo eens te proberen.
Interessant, ik vraag me af of het ook met mijn Noise Surpressor werkt. :)

• Maverick!
quote:
Ramzzz schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:07:
[...]

Interessant, ik vraag me af of het ook met mijn Noise Surpressor werkt. :)
Als er een Send en Return op zit lijkt het me wel hoor.
Voor mij was het verschil behoorlijk merkbaar in vergelijking met gewoon in line, dus zou het zeker eens proberen.

• KnoxNL
Maar, hoe bevalt de DL4? :)

• Maverick!
@KnoxNL Heb er maar nog maar even mee gestoeid, maar man wat kun je veel met dat ding. Gaat me nog wat tijd kosten om geluiden te shapen.
Kwalitatief klinkt hij te gek in ieder geval :)

Heb jij hem in true of alternate bypass mode staan?
Ik las dat true bypass het geluid zou beinvloeden zelfs al staan alle switches uit.
Heb even geswitched tussen deze modes maar kon zo snel geen verschil horen. Op vrij laag volume althans. Misschien in de oefenruimte eens checken.

• KnoxNL
@Maverick! Ik denk dat ik hem nog heb staan zoals hij jaren geleden uit de doos kwam... Ik weet niet of dkat true bypass is of niet, bij mijn weten heb ik nooit met die setting gespeeld. Ik wist toendertijd nog niet zo veel van gear.

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-01 16:49
@Maverick! @Ramzzz

Hoe en waar je je noisegate aansluit hangt af van zowel de noisegate zelf, je muziekstijl, de rest van je pedalen en of je de effects loop gebruikt (en hoe). Ik gebruik zelf de NS-2 al een tijdje niet meer maar daarbij gebruikte ik toen inderdaad wel de loop van dat pedaal om de luidruchtige effecten in te zetten. Ik heb ook een tijd een MXR smart-gate gebruikt en die stond juist achterin de chain omdat die daar betere controle gaf. Ik gebruik nu een ISP decimator en die moet juist weer als een van de eersten na je gitaar omdat die wat er uit je gitaar komt vergelijkt met het signaal op andere plekken in de chain om te bepalen hoe hij noise gaat reducen, en dat ding heeft dan ook weer een loop waarin ik de overdrive en wah heb zitten. Een grote berg snoerenellende is het daarmee wel ;)

• Maverick!
quote:
KnoxNL schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:31:
@Maverick! Ik denk dat ik hem nog heb staan zoals hij jaren geleden uit de doos kwam... Ik weet niet of dkat true bypass is of niet, bij mijn weten heb ik nooit met die setting gespeeld. Ik wist toendertijd nog niet zo veel van gear.
Dan staat hij waarschijnlijk nog op true bypass. Als je met bv een delay speelt en de switch uit trapt zal de delay dan ook meteen stoppen. Dat is true bypass. Als je alternate bypass hebt klinkt de delay nog even door. Maar naast dat schijnt true bypass je geluid dus te beinvloeden.
Je kan switchen tussen TB en LB door je jack uit de input te halen, dan de eerste en derde switch ingedrukt te houden en dan je gitaar in de mono input te pluggen.
quote:
Jheroun schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:32:
@Maverick! @Ramzzz

Hoe en waar je je noisegate aansluit hangt af van zowel de noisegate zelf, je muziekstijl, de rest van je pedalen en of je de effects loop gebruikt (en hoe). Ik gebruik zelf de NS-2 al een tijdje niet meer maar daarbij gebruikte ik toen inderdaad wel de loop van dat pedaal om de luidruchtige effecten in te zetten. Ik heb ook een tijd een MXR smart-gate gebruikt en die stond juist achterin de chain omdat die daar betere controle gaf. Ik gebruik nu een ISP decimator en die moet juist weer als een van de eersten na je gitaar omdat die wat er uit je gitaar komt vergelijkt met het signaal op andere plekken in de chain om te bepalen hoe hij noise gaat reducen, en dat ding heeft dan ook weer een loop waarin ik de overdrive en wah heb zitten. Een grote berg snoerenellende is het daarmee wel ;)
Interesting!

• KnoxNL
@Maverick! Oh nee dan staat hij op alternate bypass, de trails gaan door wanneer ik uitschakel. Thanks!

KnoxNL wijzigde deze reactie 09-08-2018 13:06 (7%)

• TheCapK
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-01 20:45

TheCapK

T.net PowerMod

It's always tease, tease,

Op zoek naar de bas tabs voor Aftershock van Anthrax. GuitarPro file mag ook...Iemand?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
quote:
TheCapK schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:14:
Op zoek naar de bas tabs voor Aftershock van Anthrax. GuitarPro file mag ook...Iemand?
Misschien heb je hier iets aan. https://www.guitaretab.com/a/anthrax/169226.html

apollo13

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:00

franssie

Save the albatross

Anthrax <3

edit:/ via Suicidal Tendencies ook weer even wat Infectious Grooves aan het luisteren op spotify. Old Skool funkMetal. Hun versie van Fame blijft verrukkulu (Sarsippius Ark blijft een heerlijk album).

franssie wijzigde deze reactie 16-08-2018 01:26 (108%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

quote:
Helaas, dat is hetzelfde wat ik overal al tegenkom. 1 gitaarpartij en verder niets...
toch bedankt...

Heb ondertussen wel wat gevonden maar helaas is dat alleen online en als ik meer mogelijkheden wil moet ik een abbonnement nemen, dat gaat mij weer net iets te ver...

TheCapK wijzigde deze reactie 17-08-2018 14:13 (21%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
franssie schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:56:
Anthrax <3

edit:/ via Suicidal Tendencies ook weer even wat Infectious Grooves aan het luisteren op spotify. Old Skool funkMetal. Hun versie van Fame blijft verrukkulu (Sarsippius Ark blijft een heerlijk album).
Vooral Immigrant Song... als diehard Led Zep fan moet ik dat het beste nummer vinden.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Vandaag opgehaald:

Een Carl Martin Quattro multipedaal.

Omdat het kan.

En, een alternatieve leverancier gevonden voor de Klon KTR. :*)

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:31

pinda powerrr

Slow down...

_O- _O- _O-

:+

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• franssie

franssie

Save the albatross

zitten en paar leuke tussen, de schoonmoeder van J Cash en een halve non met een Gibson SG

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:48
quote:
franssie schreef op maandag 10 september 2018 @ 01:05:
[video]

zitten en paar leuke tussen, de schoonmoeder van J Cash en een halve non met een Gibson SG
De invloed van Sister Rosetta Tharpe is niet van de minste:
quote:
later being referred to as "the original soul sister" and "the Godmother of rock and roll".[1][3][4][5][6] She influenced early rock-and-roll musicians, including Little Richard, Johnny Cash, Carl Perkins, Chuck Berry, Elvis Presley and Jerry Lee Lewis.[7][8][9]

Tharpe was a pioneer in her guitar technique; she was among the first popular recording artists to use heavy distortion on her electric guitar, presaging the rise of electric blues. Her guitar playing technique had a profound influence on the development of British blues in the 1960s; in particular a European tour with Muddy Waters in 1963 with a stop in Manchester is cited by prominent British guitarists such as Eric Clapton, Jeff Beck, and Keith Richards.[10]
Anyhoo, zoals gewoonlijk met lijstjes kan je er kanttekeningen bijmaken. Zo zou ik er bijvoorbeeld ook nog Wendy Melvoin (oa. met Prince gespeeld en Purple Rain meegeschreven) en Gabriela Quintero van Rodrigo y Gabriela er bij zetten.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

quote:
Ramzzz schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:10:
Vandaag opgehaald:

[afbeelding]

Een Carl Martin Quattro multipedaal.

Omdat het kan.

En, een alternatieve leverancier gevonden voor de Klon KTR. :*)
Druk weekend gehad dus...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Ik was nu toch in die uithoek van ‘t land... :+

Leuk om elkaar even gesproken te hebben! :)

Ramzzz wijzigde deze reactie 10-09-2018 17:46 (10%)

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-01 16:49
New amp day! *O*

De middelste is de nieuwe, de andere twee had ik al :9 De oldskool 5150 gaat het thuismuseum in om voor opnames beschikbaar te zijn. De Lunchbox is voor thuisgebruik op normaal niveau, hoewel dat ding ook op 4W veel te hard gaat.

De 50w versie is het nieuwe werkpaard, met dubbele pots op gain1/2 en volume 1/2 zodat het ding echt als 3 kanaals amp bruikbaar is. Goed clean op kanaal groen, droge crunch op blauw en weken sustain op rood. GAS weer even een paar dagen onder controle ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Hoe aanstekelijk is dit? :D

• KnoxNL
Ik was vandaag bij Guitar Kings in Boekel.

Het is veilig om aan te nemen dat ik een serieus probleem heb.
Een nieuw kroonjuweel in de collectie. Morgen meer, ben nu bekaf.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:09:
Ik was vandaag bij Guitar Kings in Boekel.

Het is veilig om aan te nemen dat ik een serieus probleem heb.
Een nieuw kroonjuweel in de collectie. Morgen meer, ben nu bekaf.

[Afbeelding]
Serieus, alleen foto van de doos!!! :(

}:|

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:19
pinda powerrr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:48:
[...]

Serieus, alleen foto van de doos!!! :(

}:|
You are killing him... :'(
Rip pinda powerrr

• Kapoen
Aangezien ik nog niet zoveel ervaring heb met fingerpicking heb ik aan mijn gitaarleraar gevraagd om samen te werken aan deze versie van Fever:

Een mooie uitdaging lijkt me zo :9
*edit* zijn versie van Bold as love lijkt me ook de moeite om te bestuderen:

Kapoen wijzigde deze reactie 16-09-2018 11:18 (24%)

• KnoxNL
Even wat meer info, gisteren kon ik sowieso niet meer een beetje mooie fotos maken ivm geen daglicht.

Gisteren kreeg ik spontaan het idee dat ik een nieuwe akoustische gitaar wilde. Dat heb ik al veel langer, maar de laatste maanden speel ik nogal veel akoustisch en nu moest het er dan maar van komen.
Alleen heb ik dit jaar en de jaren ervoor veel uitgaven gehad/leuke dingen gekocht waardoor ik een beetje krap bij kas zit en het eigenlijk niet uitkwam.

Zoals sommigen hier wel weten had ik nog een USA PRS Custom 24 waar ik nooit echt de klik meer mee gehad heb die ik ten tijde van de aankoop had.

Come hell or high water, als ik iets in mijn kop krijg dan zal het gebeuren ook.

Koffer van zolder gepakt, PRS erin en hop naar Boekel. Het daar aanwezige personeel inruil/overname voorgelegd, wetende dat ik flink het schip in zou gaan, maar daar erkende men na 2-3 minuten spelen ook de kwaliteit van de PRS als gitaar en werd het tijd om dan te kijken wat ik eventueel wilde meenemen.

Leuk detail: De high-end akoustische gitaren hangt bij Guitar Kings geen prijskaartje aan. Daarover later meer. ;(

Wensen een beetje uitgelegd, cutaway is een must, niet echt een gevoel bij Taylor ( :+ ), Gibson ook niet maar een Martin, dat lijkt me wel wat!

Uiteindelijk bij een selectie uitgekomen van een Martin D28, een Gibson Hummingbird, en een Taylor high-end gitaar (weet even niet meer welk model).

Verrassend genoeg vond ik de klank van de Martin erg tegenvallen, niet erg open maar juist een beetje dof, niet sprankelend en weinig top-end. De Gibson deed het al een stuk beter, maar kon qua klank en zeker qua feel en afwerking niet tippen aan de Taylor. Gibson, get your QC in order!! Een hummingbird is een dure gitaar, ik verwacht geen lijmresten op de hals, inferieur materiaalgebruik en scheurtjes in de lak waar de kop en hals bij elkaar komen. Jammer.

Dus, Taylor. Die moest het worden. In mijn gedachte was ik klaar.

Personeel: Ok, dan Taylor dus. Als je die fijn vindt moet je deze Taylor ook nog even vergelijken met een andere!

Oké, prima.

Wow, het kan dus nog beter! De klank, het volume, de spreiding van het geluid, het was er nog allemaal net als bij de eerste Taylor die ik bespeelde alleen de top-end was zoveel meer gebalanceerd! Weg waren eventuele storende hoge frequenties en dit was duidelijk nog een stapje beter!

Inmiddels had ik bijna 2 uur zitten spelen en bedacht ik me dat het misschien ook wel handig was om de prijs te weten. Had ik maar niks gevraagd.... Ik zag dat de jongen van de winkel toen hij het opgezocht had er ook een beetje van verschoot, dit viel eigenlijk niet binnen mijn wensenlijstje wat ik had aangegeven. En ik had dus een PRS Custom 24 bij me, en heb o.a. een Fender Custom shop strat, dus als ik ergens van schrik dan weet je het wel.

Maargoed, ik was inmiddels verliefd, en ondanks dat ik nu serieus bijna geen spaargeld meer heb EN geen PRS, en ik komende maanden water en brood moet eten en er niets kapot mag gaan in mijn huis of auto, ben ik nu wel de trotse eigenaar van:

Een Taylor 914CE O+

Among Taylor’s rosewood/spruce guitars, the 900 Series has always projected an aura of high-end sophistication, showcasing a detail-rich aesthetic and the most refined levels of Taylor craftsmanship. A lush redesign has brought a sleek and comfortable hand-carved ebony armrest to the series, along with the same sweeping array of tonal-enhancing refinements first applied to the 800 Series. On the 914ce, the Grand Auditorium’s all-around versatility has been punched up to produce a more powerful bass response and a warmer, sweeter midrange. The refreshed appointment scheme boasts a beautifully calibrated balance of ebony binding and koa purfling, together with colorful abalone shell inlays and trim. Additional features include a Venetian cutaway and Taylor’s Expression System® 2 pickup. The guitar ships in a Taylor deluxe hardshell case.

(Ik weet niet waarom tweakers mijn plaatjes soms draait, ze staan 100% goed op de host, sorry)

Met name 2e deel geeft een aardige impressie. Komt vrij dicht in de buurt:

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik mis de optie om meer dan één +1 te geven.... Wow....prachtig man <3 <3 <3

@KnoxNL hele mooie aankoop, veel plezier ervan!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
@KnoxNL Wow. Just wow. :D

• Teleluvr
Wauw, prachtig!

• KnoxNL
Dank allen, ik ga er zeker van genieten!

Jullie mogen best weten dat ik een beetje wakker heb gelegen vannacht door deze aankoop.
Of dit nu het meest verstandige was wat ik op dit moment kon doen....

Maar dat zijn de consequenties als je nogal impulsief bent. Kost me waarschijnlijk een paar dagen om dat gevoel weer kwijt te raken en te beseffen dat het ok is.

Beetje een YOLO geval :+

Het dwingt me wel echt om VEEL beter te worden dan ik nu ben, dat wel.

EDIT: Mijn vingers doen nu dusdanig zeer dat ik nu haar even moet laten staan vandaag, en ik speel toch best veel :P

KnoxNL wijzigde deze reactie 16-09-2018 14:17 (11%)

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

@KnoxNL Mooie gitaar. GAS kan idd heftig zijn. Succes er mee!

• Teleluvr
Gelukkig heb ik een bankrekening die mij altijd weer back to earth krijgt... }:O

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Vanavond ga ik (weer) één van de opper-gitaargoden aan het werk zien... Guthrie Govan (The Artistocrats)!

Zin in... oOo

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06:49
Allemachtig wat een prijzen. :X
Allemachtig wat een mooie gitaar! :9

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
mekkieboek schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:58:
[...]

Allemachtig wat een prijzen. :X
Ik durf dat niet eens te dromen... :X
Allemachtig wat een mooie gitaar! :9
:Y

• KnoxNL
Ik een paar jaar geleden ook niet.

Maar een leuke baan (ben geen grootverdiener ofzo, ietsjes boven modaal), geen partner en kinderen betekent dat ik me wat meer op dit soort dingen kan richten dan de meesten :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
KnoxNL schreef op maandag 17 september 2018 @ 06:24:
Ik een paar jaar geleden ook niet.

Maar een leuke baan (ben geen grootverdiener ofzo, ietsjes boven modaal), geen partner en kinderen betekent dat ik me wat meer op dit soort dingen kan richten dan de meesten :)
En dat moet je dan ook gewoon doen, als je het je kunt veroorloven en voor jezelf verantwoorden ... d:)b

spoiler:
... zei de veelkoper... :+

Ramzzz wijzigde deze reactie 17-09-2018 18:01 (4%)

• franssie

franssie

Save the albatross

@KnoxNL Je kan zien aan de tekening van het hout dat daar veel tijd in heeft gezeten, dat is al een deel van de prijs (naast het merk). Ik heb een Landola Nylon met zo'n bovenblad en dat klinkt echt super.
Voor staal akkoustisch ben ik toch voor een Ovation gegaan lang geleden, veel kunststof maar toch lekker fel. Vreemd dat de Martin zo muf klonk, die vindt ik vaak boven alles uitkomen.

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

franssie schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:41:
Vreemd dat de Martin zo muf klonk, die vindt ik vaak boven alles uitkomen.
Iedere gitaar klinkt anders. zelfs 3x hetzelfde model met dezelfde specs ...

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16-01 15:14
Ooit in een opwelling een gouden Squier 50's classic vibe strat gekocht. Best een fijn gitaartje maar ik doe er eigenlijk niks mee omdat ik 'm zo lelijk vind.

Zo één.

Alleen bij mij is van al het goud van de hardware af.

Ik denk dat ik 'm gebroken wit ga verven. Weten jullie welke verf je moet gebruiken voor een gitaar? Ik wil 'm misschien een beetje een roadworn uiterlijk geven. Ben ik nog niet helemaal over uit.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Rudolf schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:47:
Ooit in een opwelling een gouden Squier 50's classic vibe strat gekocht. Best een fijn gitaartje maar ik doe er eigenlijk niks mee omdat ik 'm zo lelijk vind.

Zo één.
[Afbeelding]

Ik denk dat ik 'm gebroken wit ga verven. Weten jullie welke verf je moet gebruiken voor een gitaar? Ik wil 'm misschien een beetje een roadworn uiterlijk geven. Ben ik nog niet helemaal over uit.
‘Aztec Gold’? :D

Nitrocellulose lak, wordt meestal aangeraden.

• Rudolf
Ramzzz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:51:
[...]

‘Aztec Gold’? :D

Nitrocellulose lak, wordt meestal aangeraden.
Aztec gold, yeah baby 8)

Thanks., heb wat sites gevonden die het leveren.

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

twee-componentenlak wordt ook gebruikt!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kan ook... 8)

• MazeMouse
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:02

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Rudolf schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:47:

Zo één.
[Afbeelding]

Oh man, die is dan weer zo fantastisch lelijk dat ik er juist op zou spelen. Zwikkie hotrails erin en scheuren maar! 8)

Doet me denken aan die Blade RH-4 in het paars met gouden hardware en goudspiegelende slagplaat. Ook zo fantastisch wangedrocht _/-\o_

sudo apt-get rekt

• Rudolf
MazeMouse schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:06:
[...]

Oh man, die is dan weer zo fantastisch lelijk dat ik er juist op zou spelen. Zwikkie hotrails erin en scheuren maar! 8)

Doet me denken aan die Blade RH-4 in het paars met gouden hardware en goudspiegelende slagplaat. Ook zo fantastisch wangedrocht _/-\o_
Haha... ik heb ook al een gold top Les Paul. Maar dit gaat gewoon te ver.... :D

edit:

Bovendien als je met gouden gitaren aan komt dan schept dat een bepaald verwachtingspatroon waar ik gewoon niet aan kan voldoen. :9

Rudolf wijzigde deze reactie 24-09-2018 12:09 (13%)

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren op advies van een gitaarbouwer die ik ken het fretboard van een gitaar van mij schoongemaakt met "Dunlop Formula 65 Fretboard Ultimate Lemon Oil". Ik maakte af en toe wel m'n fretboard schoon met een klamme doek, maar hij raadde me dit aan omdat het ook beter zou zijn voor het hout.

Nou... m'n fretboard is inderdaad schoon. Het rook lekker in m'n muziekkamer (want citroenolie) _/-\o_ maar verder heb ik nog niet echt voordelen ontdekt...
Tot dusver is het grootste voordeel dat ik weer nieuwe snaren erop heb moeten zetten (had ik uiteraard veel eerder moeten doen) ;)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:28:
Ik heb gisteren op advies van een gitaarbouwer die ik ken het fretboard van een gitaar van mij schoongemaakt met "Dunlop Formula 65 Fretboard Ultimate Lemon Oil". Ik maakte af en toe wel m'n fretboard schoon met een klamme doek, maar hij raadde me dit aan omdat het ook beter zou zijn voor het hout.

[Afbeelding]

Nou... m'n fretboard is inderdaad schoon. Het rook lekker in m'n muziekkamer (want citroenolie) _/-\o_ maar verder heb ik nog niet echt voordelen ontdekt...
Tot dusver is het grootste voordeel dat ik weer nieuwe snaren erop heb moeten zetten (had ik uiteraard veel eerder moeten doen) ;)
Als je het maar niet op je Maple fretboard smeert, daar kan het niet zo goed tegen.

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:10:
[...]

Als je het maar niet op je Maple fretboard smeert, daar kan het niet zo goed tegen.
Nee, dat wist ik toevallig. M’n neck is van rosewood

• apollo13
Gitarist schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:28:

[Afbeelding]

Goede tip, morgen even de stad in en zo'n flesje halen. Alkmaar (Dijkman Muziek)

Heb vandaag maar een knoopje doorgehakt. Ben een paar maanden online aan het "lessen" en er zit vooruitgang in, maar ik mis de feedback. Dus ga ik echt les nemen.

En mochten die lessen goed uitpakken, na een jaartje of wat, dan doe ik mijzelf een cadeautje... wel ff sparen hoor.

Is er een van het merk: Vigier. Kwam in aanraking met dit merk via Mary Spender haar youtube kanaal.
Zij heeft er dus ook een, wel een ander type. Vindt de looks mooi, hoe hij speelt en klinkt is natuurlijk een ander verhaal.

apollo13

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ook maar even hier melden... :P

Ten langen leste, de Klon KTR voor de tweede keer (!) besteld, nu bij een winkel die ook echt kan leveren. :*)

Alleen die teksten op dat ding al. :P

/guitargeek

100% restitutie van de Nederlandse winkel die hem niet geïmporteerd kreeg, en nu voor ruim minder zelf maar in Parijs gekocht. 8)
apollo13 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:30:
[...]

Goede tip, morgen even de stad in en zo'n flesje halen. Alkmaar (Dijkman Muziek)

Heb vandaag maar een knoopje doorgehakt. Ben een paar maanden online aan het "lessen" en er zit vooruitgang in, maar ik mis de feedback. Dus ga ik echt les nemen.

En mochten die lessen goed uitpakken, na een jaartje of wat, dan doe ik mijzelf een cadeautje... wel ff sparen hoor.
[Afbeelding]

Is er een van het merk: Vigier. Kwam in aanraking met dit merk via Mary Spender haar youtube kanaal.
Zij heeft er dus ook een, wel een ander type. Vindt de looks mooi, hoe hij speelt en klinkt is natuurlijk een ander verhaal.
GAS! :P

spoiler:
Gear Acquisition Syndrome. ;)

Ramzzz wijzigde deze reactie 25-09-2018 20:47 (66%)

• apollo13
GAS inderdaad.
En voor de pedal verslaafde medemens, iets wat natuurlijk niet mag ontbreken:

apollo13

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
apollo13 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:26:
GAS inderdaad.
En voor de pedal verslaafde medemens, iets wat natuurlijk niet mag ontbreken:[YouTube: Korg Miku Pedal - the funniest pedal review ever!!]
Is dat ding niet ernstig zeldzaam inmiddels? :P

• franssie

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:37:
[...]

Is dat ding niet ernstig zeldzaam inmiddels? :P
USD200 op amazon US. Wel een geniaal pedaaltje om je kat of hond mee te klieren.

• apollo13
Even een vraagje aan de "pro's" c.q. meer ervaren gitaristen hier.
Deze gaat over de picks/plectrums.

Ik heb een maandje geleden wat picks, 50 stuks, uit China voor een paar eurootjes, besteld. GAS hoeft niet duur te zijn ;)
Ze kwamen in een assortiment van verschillende diktes en opdruk.
Persoonlijk vind ik de diktes van 0,75mm tm 1mm het lekkerst spelen.

Is er een gouden standaard, aanbevolen dikte, of is dit strikt persoonlijk?
Is er een verschillende dikte voor blues, rock of metal?
Oh, er zat ook een pick van 1,5mm bij. Deze was prettig om vast te houden, ermee spelen was heel iets anders.

@Teleluvr , I know, Brian May bv. http://www.feelnumb.com/2...instead-of-a-guitar-pick/

apollo13 wijzigde deze reactie 26-09-2018 21:12 (11%)

apollo13

• Teleluvr
Er zijn zelfs debielen die met een muntje spelen. Dus, everything goes, als jij het maar fijn vind...

• franssie

franssie

Save the albatross

Je kan ook van die knippers kopen om uit oude creditcards je eigen picks te maken. Iinderdaad everything goes. Ik heb ook wel van die china dingen liggen, ook van hout en van bot of zoiets. Zelf speel ik meestal met de vingers maar als ik een plectrum gebruik het liefst dunlop grijs .73 Nylon, die ik weer moet kopen bedenk ik me nu.
Maar het hangt erg van je motoriek en speelstijl en zweetstijl af wat je lekker vind spelen. Celluloid heeft het voordeel dat het makkelijk buigt en dus al spelend je attack kan aanpassen van supersoft tot hard. Gewoon aanklooien en uitzoeken wat jij fijn vindt, en dat kan inderdaad een door een trein platgereden stuiver zijn ;)

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
apollo13 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:04:
Even een vraagje aan de "pro's" c.q. meer ervaren gitaristen hier.
Deze gaat over de picks/plectrums.

Ik heb een maandje geleden wat picks, 50 stuks, uit China voor een paar eurootjes, besteld. GAS hoeft niet duur te zijn ;)
Ze kwamen in een assortiment van verschillende diktes en opdruk.
Persoonlijk vind ik de diktes van 0,75mm tm 1mm het lekkerst spelen.

Is er een gouden standaard, aanbevolen dikte, of is dit strikt persoonlijk?
Is er een verschillende dikte voor blues, rock of metal?
Oh, er zat ook een pick van 1,5mm bij. Deze was prettig om vast te houden, ermee spelen was heel iets anders.

@Teleluvr , I know, Brian May bv. http://www.feelnumb.com/2...instead-of-a-guitar-pick/
Om antwoord te geven op je vraag, nee is er geen gouden standaard.
Veel expirimenteren en dan een langere tijd een dikte gebruiken welke je fijn vind.

Ik heb zelf jaren lang met 0,75mm gespeelt maar nu al jaren 1,5mm.

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• KnoxNL
Teleluvr schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:06:
Er zijn zelfs debielen die met een muntje spelen. Dus, everything goes, als jij het maar fijn vind...
Als jij Brian May een debiel vindt.....

Verder is het idd strict persoonlijk. Ik heb een tijd met 0.90 gespeeld, tegenwoordig zweer ik bij Gator Grip 1,14 mm

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Qua plectrums, ik heb echt van alles gebruikt, maar mijn go-to-plectrum is al jaren de Jim Dunlop 'Big Stubby' 1.0.

Gisteren, na ontvangst van de Klon KTR wat tijd besteed aan het instellen van het geluid.

De drive / tone / output level settings zijn vergelijkbaar met de J.Rockett Archer (op het gehoor vergelijkbare klank bij dezelfde stand van de draaiknoppen), maar de knoppen draaien veel soepeler, een beetje te soepel, als je 't mij vraagt.

Klein puntje van kritiek dus, ik heb liever dat de knoppen met wat meer moeite rondgaan, kudos dus voor de Archer op dat gebied. ook de zware, stalen uitvoering daarvan suggereert meer robuustheid. :P

Maar het geluid is wel precies wat ik zocht, al had ik het dus min of meer al in huis.

Voor de rest, deze heren kunnen het geluid wat beter demonstreren.

Het behoeft geen uitleg dat een arsenaal drive/boost pedalen ook echt wel zijn limieten kent, qua bruikbaarheid.

Ik kan wel stellen dat ik wat overkill heb staan. Maar het bloed kruipt ... Ik wil eigenlijk nog een 'Triangle' Big Muff in de huidige kleine form factor.

Een verzoek aan jullie, praat het mij uit mijn hoofd. :+ Ik heb al veel te veel pedalen. 8)7

En even iets anders, kunnen we in de herkansing voor een gitaar(gear) meet?

• apollo13
@Ramzzz

apollo13 wijzigde deze reactie 29-09-2018 15:30 (8%)

apollo13

• KnoxNL
Ramzzz schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:39:
Qua plectrums, ik heb echt van alles gebruikt, maar mijn go-to-plectrum is al jaren de Jim Dunlop 'Big Stubby' 1.0.

[Afbeelding]

Gisteren, na ontvangst van de Klon KTR wat tijd besteed aan het instellen van het geluid.

De drive / tone / output level settings zijn vergelijkbaar met de J.Rockett Archer (op het gehoor vergelijkbare klank bij dezelfde stand van de draaiknoppen), maar de knoppen draaien veel soepeler, een beetje te soepel, als je 't mij vraagt.

Klein puntje van kritiek dus, ik heb liever dat de knoppen met wat meer moeite rondgaan, kudos dus voor de Archer op dat gebied. ook de zware, stalen uitvoering daarvan suggereert meer robuustheid. :P

Maar het geluid is wel precies wat ik zocht, al had ik het dus min of meer al in huis.

Voor de rest, deze heren kunnen het geluid wat beter demonstreren.

[YouTube: Klons, Archers, Tumnus, Soul Food & Klone. What Do We Think?]

[YouTube: Klon KTR, Centaur Gold and Centaur Silver Comparison Demo with Bill Finnegan and Taylor Barefoot]

Het behoeft geen uitleg dat een arsenaal drive/boost pedalen ook echt wel zijn limieten kent, qua bruikbaarheid.

Ik kan wel stellen dat ik wat overkill heb staan. Maar het bloed kruipt ... Ik wil eigenlijk nog een 'Triangle' Big Muff in de huidige kleine form factor.

Een verzoek aan jullie, praat het mij uit mijn hoofd. :+ Ik heb al veel te veel pedalen. 8)7

En even iets anders, kunnen we in de herkansing voor een gitaar(gear) meet?
Ik denk niet dat ik de goede persoon ben om iemand GAS uit zijn hoofd te praten :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Gain stacking ... with a vengeance! _O-

Overigens denk ik dat ik dat nog beter kan... :+

Quattro (comp+2x OD)-Dual Comp-BB-BB-KTR-Archer-TS10-TS mini-Big Muff π-Crush Zone-Plexitone...

O wacht, ik heb ook nog een Metal Zone. :+

• motormuus
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14-01 22:16
Schoot mij in gedachten: Black Friday 2018 bij bax music, 23 november begint het.

Vorig jaar een paar spot goedkope pedaaltjes gezien, waaronder de Blues Crab.
Niks gekocht omdat ik dacht dat na de BF sales ze nog wel een keer afgeprijsd zouden worden... Niet dus :(
Dus mensen, zet het in de agenda, ik kan niet wachten! :D

En de tabs, easy peasy maar zo vet https://tabs.ultimate-gui...k/the_hunter_tabs_1687751

motormuus wijzigde deze reactie 29-09-2018 18:29 (25%)

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Even een vraagje tussendoor om te kijken of ik goed zit te denken.

We zijn een groepje muzikanten die in roterende opstelling op een podiumpje staan.
Ik zoek een versterker met DI/line-out om als monitor te gebruiken; onze bassist heeft al een eigen unit staan en we willen van de microfoon voor de constant wisselende oefenversterker af (die moet namelijk naar de cajon). Daarnaast zou een volumepedaaltje en een in-line tuner niet slecht zijn omdat er nu mij te vaak een mobieltje op een notenstandaard staat.

Nu had ik een Spider V 120 met footswitch gevonden, en de leek me eigenlijk redelijk perfect: XLR output, genoeg oomph om als monitor te dienen, een lading aan redelijk bruikbare presets en een tuner etc. aan het pedaal geknoopt.
Qua functionaliteit is het een beetje overkill, maar ik heb vrij veel vertrouwen in Line6 en wat die aan signaal door de XLR sturen. Daarnaast heeft de gitarist van dienst vrij snel een voor hem afdoende klinkende patch gevonden.

Het is niet de bedoeling te diep in de instellingen te duiken, dat is met de Nord Piano 3 al een crime, maar de Spiders lijken daar vrij gebruikersvriendelijk?

Of weten jullie binnen dit budget (€450 was wel zo'n beetje het maximum, goedkoper graag) een beter alternatief? Het belangrijkste is:
- Versterker als monitor
- Line-out waar het geluid enigszins 'echt' naar de geluidsman doorgestuurd wordt
- Tuner met loskoppelfunctie (of volumepedaal)

Een microfoon opstellen is niet echt een optie aangezien er nogal eens geschoven wordt met apparatuur. Het is ook geen situatie waar het heel erg belangrijk is dat de sound helemaal overeen komt met wat de gitarist voor ogen heeft. We zijn geen professionals, het moet voor de leek goed genoeg klinken.

Een pedalenbordje met iets DI-achtigs neerzetten en een extra 'gewone' monitor neerplempen is de goedkoopste oplossing maar niet echt handig omdat er dan altijd iemand 30 meter verderop aan de knoppen moet zitten als de gitarist zichzelf tijdens het oefenen niet goed hoort. De gitarist heeft geen behoefde aan de rest van de band op zijn monitor, daarvan krijgt hij genoeg mee over de zang- en piano-monitors.

Nu kriebelt het weer om voor mezelf zo'n klein Spidertje te halen, die zijn helemaal niet zo duur en een stuk makkelijker in gebruik dan die GT-3 die al 10 jaar stof ligt te happen :X. Beetje jammer van die Valbee die ik 11 jaar geleden gekocht heb alleen.
En dan kijk je verder en dan moet het eigenlijk minstens de V60 worden want die heeft een draadloos ontvangertje en dan kan je bijna beter direct prive ook een V120 halen om maar flexibel te kunnen zijn en dan ben je €540 euro verder (versterker+pedaaltje+relay) en koop je niks.
Natuurlijk, liefst zou ik een buizenbak neerzetten en een lading analoge spulletjes, en de rest van m'n tijd aan knopjes draaien maar ik heb al teveel hobby's. En er staat ook nog een Model D op m'n verlanglijstje. Maar om even snel wat te spelen is zo'n digitaal snel-klaar-ding wel verleidelijk, en €238 voor een V30 met footswitch.... Of €399 voor een V60 met grote footswitch, en looper, en mogelijkheid draadloos te gaan..

Tarin wijzigde deze reactie 05-10-2018 15:11 (20%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Tarin schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:31:
Even een vraagje tussendoor om te kijken of ik goed zit te denken.

We zijn een groepje muzikanten die in roterende opstelling op een podiumpje staan.
Ik zoek een versterker met DI/line-out om als monitor te gebruiken; onze bassist heeft al een eigen unit staan en we willen van de microfoon voor de constant wisselende oefenversterker af (die moet namelijk naar de cajon). Daarnaast zou een volumepedaaltje en een in-line tuner niet slecht zijn omdat er nu mij te vaak een mobieltje op een notenstandaard staat.

Nu had ik een Spider V 120 met footswitch gevonden, en de leek me eigenlijk redelijk perfect: XLR output, genoeg oomph om als monitor te dienen, een lading aan redelijk bruikbare presets en een tuner etc. aan het pedaal geknoopt.
Qua functionaliteit is het een beetje overkill, maar ik heb vrij veel vertrouwen in Line6 en wat die aan signaal door de XLR sturen. Daarnaast heeft de gitarist van dienst vrij snel een voor hem afdoende klinkende patch gevonden.

Het is niet de bedoeling te diep in de instellingen te duiken, dat is met de Nord Piano 3 al een crime, maar de Spiders lijken daar vrij gebruikersvriendelijk?

Of weten jullie binnen dit budget (€450 was wel zo'n beetje het maximum, goedkoper graag) een beter alternatief? Het belangrijkste is:
- Versterker als monitor
- Line-out waar het geluid enigszins 'echt' naar de geluidsman doorgestuurd wordt
- Tuner met loskoppelfunctie (of volumepedaal)

Een microfoon opstellen is niet echt een optie aangezien er nogal eens geschoven wordt met apparatuur. Het is ook geen situatie waar het heel erg belangrijk is dat de sound helemaal overeen komt met wat de gitarist voor ogen heeft. We zijn geen professionals, het moet voor de leek goed genoeg klinken.

Een pedalenbordje met iets DI-achtigs neerzetten en een extra 'gewone' monitor neerplempen is de goedkoopste oplossing maar niet echt handig omdat er dan altijd iemand 30 meter verderop aan de knoppen moet zitten als de gitarist zichzelf tijdens het oefenen niet goed hoort. De gitarist heeft geen behoefde aan de rest van de band op zijn monitor, daarvan krijgt hij genoeg mee over de zang- en piano-monitors.

Nu kriebelt het weer om voor mezelf zo'n klein Spidertje te halen, die zijn helemaal niet zo duur en een stuk makkelijker in gebruik dan die GT-3 die al 10 jaar stof ligt te happen :X. Beetje jammer van die Valbee die ik 11 jaar geleden gekocht heb alleen.
En dan kijk je verder en dan moet het eigenlijk minstens de V60 worden want die heeft een draadloos ontvangertje en dan kan je bijna beter direct prive ook een V120 halen om maar flexibel te kunnen zijn en dan ben je €540 euro verder (versterker+pedaaltje+relay) en koop je niks.
Natuurlijk, liefst zou ik een buizenbak neerzetten en een lading analoge spulletjes, en de rest van m'n tijd aan knopjes draaien maar ik heb al teveel hobby's. En er staat ook nog een Model D op m'n verlanglijstje. Maar om even snel wat te spelen is zo'n digitaal snel-klaar-ding wel verleidelijk, en €238 voor een V30 met footswitch.... Of €399 voor een V60 met grote footswitch, en looper, en mogelijkheid draadloos te gaan..
Zijn de Boss Katana’s niet iets voor jullie?

https://www.boss.info/us/categories/amplifiers/katana/

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ramzzz schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:20:
[...]

Zijn de Boss Katana’s niet iets voor jullie?
Die zag ik inderdaad ook staan, vanaf de 100 hebben die ook een line-out ('slechts' jack, maar dat is in principe genoeg). Maar de Katana is incl. de voetschakelaar of een aparte tuner net zo duur als de Spider 120 en heeft zo te zien net zoveel haters (want het is ook een modeling-amp) ;). Op papier is het lood om oud ijzer qua voor ons belangrijkste features.

Tarin wijzigde deze reactie 05-10-2018 18:05 (6%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Tarin schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:04:
[...]

Die zag ik inderdaad ook staan, vanaf de 100 hebben die ook een line-out ('slechts' jack, maar dat is in principe genoeg). Maar de Katana is incl. de voetschakelaar of een aparte tuner net zo duur als de Spider 120 en heeft zo te zien net zoveel haters (want het is ook een modeling-amp) ;). Op papier is het lood om oud ijzer.
Maar je wilt eigenlijk toch gewoon een zo clean mogelijke amp?

Dan maakt die 'modelling' toch niets uit?

Dan is het 'gewoon' een transistor-amp.

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ramzzz schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:06:
[...]

Maar je wilt eigenlijk toch gewoon een zo clean mogelijke amp?

Dan maakt die 'modelling' toch niets uit?

Dan is het 'gewoon' een transistor-amp.
Een beetje crunch/veelzijdigheid is op zich niet slecht..

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Tarin schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:16:
[...]

Een beetje crunch/veelzijdigheid is op zich niet slecht..
Klinkt als: doen! :D

Hoe is het met 'mijn' Hardtail? Heeft-ie al heimwee? :+

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ramzzz schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:33:
[...]

Klinkt als: doen! :D

Hoe is het met 'mijn' Hardtail? Heeft-ie al heimwee? :+
Ja.. echt goedkopere opties zijn er niet en zo'n Spider is wel een beetje een eierlegende Wollmilchsau .

De Hardtail bevalt het geloof ik prima hier, kreeg nog een complimentje van m'n zwager. Ben wel nog flink aan het puzzelen met de toon-mogelijkheden..

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Tarin schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:59:
[...]

Ja.. echt goedkopere opties zijn er niet en zo'n Spider is wel een beetje een eierlegende Wollmilchsau .

De Hardtail bevalt het geloof ik prima hier, kreeg nog een complimentje van m'n zwager. Ben wel nog flink aan het puzzelen met de toon-mogelijkheden..
Drop D! Bare Knuckles element! Djent! :D

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ramzzz schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:07:
[...]

Drop D! Bare Knuckles element! Djent! :D
Heb je voor djent geen 8-string nodig?
* Tarin weet niet meer wat de jeugd van tegenwoordig met hun gitaren uitspoken ;).
(Hoewel AAL niet slecht klinkt maar dat is geen djent en wel 8-string).

Drop-D deed ik vroeger ook, iets met My Own Summer.

Tarin wijzigde deze reactie 05-10-2018 19:30 (7%)

• apollo13
Hi folks,

Ik heb een paar vragen voor jullie.

Komende week heb ik een proefles, wat neem ik allemaal mee?
Ik neem mee: Gitaar...duh, kabel?, picks, pen + papier,setje snaren en mijn mobieltje(Guitar Tuna).
Vergeet ik nog iets?

Dan een tweede vraag. Zijn er belangrijke dingen die ik de leraar moet vragen?
Ik zal hem alvast mijn muzikale voorkeuren laten weten en dat ik meer de richting op wil van solo i.p.v. begeleiding.

Dan nog even wat anders. Ik heb van de week mijn snaren vervangen, eerst natuurlijk mijn fretboard schoon gemaakt.
Dat is allemaal prima gelukt, ik had alleen wel een probleempje met de hoge E-snaar.
Deze bleef elke keer halverwege steken in het inwendige van het blok. Ik heb dit opgelost door een stukje afval van de lage E vast te plakken aan de hoge E. Daarna kreeg ik de hoge E zonder problemen door het gat.
Is hier een andere oplossing voor, een trucje?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

apollo13

• Kapoen
apollo13 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:23:
Dan een tweede vraag. Zijn er belangrijke dingen die ik de leraar moet vragen?
Ik zal hem alvast mijn muzikale voorkeuren laten weten en dat ik meer de richting op wil van solo i.p.v. begeleiding.
Zet wat muziek en/of video-fragmenten op je telefoon. Dan kan je samen luisteren naar jouw voorkeuren en kan de leraar meteen inschatten wat ie jou moet aanleren.

*edit* uiteraard kan dat ook met je mobiele data abbo, maar 'just in case' dat er dan net problemen opduiken met de verbinding :+

Kapoen wijzigde deze reactie 06-10-2018 17:39 (12%)

• apollo13
@Kapoen Goede tip, zal een favo-playlist maken op mijn mobiel.
Voorbeeldje:

Zal dan ook meteen een verloopje meenemen, minijack>tulp, de meeste Amps hebben wel een AUX. :)
Klink altijd beter via de Amp dan mijn mobiel.

@KnoxNL Ik ben pas 2 maanden bezig, dus ja eerst de techniek leren en dan pas verder kijken. Zonder een solide basis kom je niet ver, dus inderdaad akkoorden leren. pentatonic scales, een stukje theorie wil ik ook, etc etc.

apollo13 wijzigde deze reactie 06-10-2018 19:59 (27%)

apollo13

• KnoxNL
apollo13 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:09:
@Kapoen Goede tip, zal een favo-playlist maken op mijn mobiel.
Voorbeeldje: [YouTube: B.B. King - Three O Clock Blues]
Zal dan ook meteen een verloopje meenemen, minijack>tulp, de meeste Amps hebben wel een AUX. :)
Klink altijd beter via de Amp dan mijn mobiel.
Ben je al gevorderd/heb je al ervaring?

Zo niet zou ik niet teveel voorbereiden en tijdens de lessen focussen op aanleren van technieken. Nummers en solos uitpluizen kun je namelijk tzt zelf wel met youtube etc erbij, als je wat techniek beheerst.

Kennis vanslaggitaar en akkoorden is ook wel prettig om te leren hoe ergens overheen te soleren.

KnoxNL wijzigde deze reactie 06-10-2018 19:49 (6%)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:48:
[...]

Kennis vanslaggitaar en akkoorden is ook wel prettig om te leren hoe ergens overheen te soleren.
Zeker, gozer met wie ik wel eens heb gejamd kon heel leuk solo's spelen, maar zodra het andersom moest, dan ging het fout. Geen beheersing van de akkoorden, niet weten/aanvoelen/horen wanneer we naar het volgende akkoord gingen....zelfs gehad dat ik dacht helemaal fout te zitten in mijn solo. Kijk ik op zijn gitaar, speelde hij ineens in een andere toonsoort! 7(8)7

Dus, basiskennis is wel fijn om te hebben ;)

it wasn't you @Ramzzz :P ;)

pinda powerrr wijzigde deze reactie 06-10-2018 22:55 (4%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Gisteren even een harde reality check gehad.

Ik kan namelijk helemaal geen gitaar spelen...

spoiler:
Leif de Leeuw Band die de Allman Brothers Tribute speelde in De Boerderij.

Wt een gitaargeweld. Ik heb 'm vorig jaar ook al 'es gezien, met Jan Akkerman samen, maar wat kan die gast spelen zeg... _/-\o_

Maar, we blijven het proberen... :+

• apollo13
Ramzzz schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:07:

spoiler:

Wt een gitaargeweld. Ik heb 'm vorig jaar ook al 'es gezien, met Jan Akkerman samen, maar wat kan die gast spelen zeg... _/-\o_

Yep, en zoals men zegt: "elke reis begint met de eerste stap." _/-\o_

apollo13

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

apollo13 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:42:
[...]

Yep, en zoals men zegt: "elke reis begint met de eerste stap." _/-\o_
* Pinda kijkt naar de username @apollo13, zijn opmerking en denkt

Houston, we have a problem 8)

• KnoxNL

spoiler:

I feel your pain. Ik zal nooit het niveau halen wat ik ambieer, verre van. Maar toch geeft spelen mij plezier, en dat telt ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apollo13
pinda powerrr schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:58:
[...]

* Pinda kijkt naar de username @apollo13, zijn opmerking en denkt

Houston, we have a problem 8)
Helemaal waar, maar je leert het best van je falen. https://www.space.com/40745-failure-is-an-option.html
Dit geld ook voor mij. Ik "speel" nu 2 maandjes gitaar, and I suck at it. ;)
In die 2 maanden faal ik vaker dan ik iets bereik. Maar als iets lukt is de beloning des te groter. Dat houdt mij dus gaande, en ik denk de meeste onder ons.
Heerlijk als de switch van E major > A major in een keer, blind, goed gaat.

Vandaar dus de nickname: Apollo13

apollo13

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:58

Blaat

Hardware fanaat!

[spoiler]Leif de Leeuw Band die de Allman Brothers Tribute speelde in De Boerderij.

[...]
Ik ken het gevoel...

Als je wat meer video's van die kerel kijkt voel je jezelf compleet mislukt als muzikant.

Blaat wijzigde deze reactie 10-10-2018 09:43 (9%)

Asus Crosshair 7 Hero | AMD Ryzen 7 2700X | 16GB G.Skill Trident Z 3600C15 | Asus ROG Strix Vega 64 8GB | Samsung 970 EVO 1TB NVME | LG 27UK850-W | Corsair HX1000i | Custom Loop

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Iemand ervaringen met een attenuator/loadbox?

Denk er sterk aan, om dit als volgende aankoop te doen. Mijn Blues Jr. klinkt toch serieus lekker op standje "net iets te hoog voor thuis", dus om het gezellig te houden voor hier en de buren, is het onderzoek gestart :P

Wat qua prijs aantrekkelijk is:
https://www.thomann.de/nl...ification_jettenuator.htm
Jet City Amplification Jettenuator €129 bij Thomann. Reviews zijn prima.

Op Marktplaats staan regelmatig Koch loadboxes te koop voor ~80-100 euro, ook het overwegen waard.

Je hebt ook wel de Ox Box, schijnt fantastisch te zijn, maar kost €1100, dus dat gaat em niet worden :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:39:
Iemand ervaringen met een attenuator/loadbox?

Denk er sterk aan, om dit als volgende aankoop te doen. Mijn Blues Jr. klinkt toch serieus lekker op standje "net iets te hoog voor thuis", dus om het gezellig te houden voor hier en de buren, is het onderzoek gestart :P

Wat qua prijs aantrekkelijk is:
https://www.thomann.de/nl...ification_jettenuator.htm
Jet City Amplification Jettenuator €129 bij Thomann. Reviews zijn prima.

Op Marktplaats staan regelmatig Koch loadboxes te koop voor ~80-100 euro, ook het overwegen waard.

Je hebt ook wel de Ox Box, schijnt fantastisch te zijn, maar kost €1100, dus dat gaat em niet worden :+
Je zit toch niet in mijn vijver te vissen hè? :+

Ik ben al een tijd op zoek. De Ox Box schijnt ‘the bees knees’ te zijn, maar vergt inderdaad nogal wat budget.

Hoeveel Ω is je Amp / Speaker?

Overigens:

Ramzzz wijzigde deze reactie 11-10-2018 17:24 (5%)

• KnoxNL
Als dat betekent dat je met nagenoeg dezelfde kwaliteit je buizenbak vol open kunt draaien vind ik 1100 niet teveel, ik zie dat meer als een aankoop voor het leven.

Plus dat een Oxbox meer kan dan alleen attenuator spelen.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:22:
[...]

Je zit toch niet in mijn vijver te vissen hè? :+

Ik ben al een tijd op zoek. De Ox Box schijnt ‘the bees knees’ te zijn, maar vergt inderdaad nogal wat budget.

Hoeveel Ω is je Amp / Speaker?

Overigens:
[YouTube: That Pedal Show – Introduction To Guitar Amp Attenuators]
Blues Jr. heeft een 8 ohm speaker.

Oh en natuurlijk....TPS...hoe kan ik het vergeten :$
KnoxNL schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:30:
Als dat betekent dat je met nagenoeg dezelfde kwaliteit je buizenbak vol open kunt draaien vind ik 1100 niet teveel, ik zie dat meer als een aankoop voor het leven.

Ja, maar jij hoeft niet eerst een scheiding aan te vragen voor zo'n aankoop :+

pinda powerrr wijzigde deze reactie 11-10-2018 17:32 (27%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
KnoxNL schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:30:

Oh, dat zeker. Ik wil er ook zeker één.

Een big ass amp vol open kunnen draaien op huiskamer / slaapkamer niveau betekent dat alle oefenversterkertjes ... :w

Behalve voor draagbaarheid, dan. ;)

Het budget ligt alleen niet voor iedereen direct voor het grijpen.
pinda powerrr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:31:
[...]

Blues Jr. heeft een 8 ohm speaker.

Oh en natuurlijk....TPS...hoe kan ik het vergeten :$

[...]

Ja, maar jij hoeft niet eerst een scheiding aan te vragen voor zo'n aankoop :+
Prijzen lopen uiteen, maar keus genoeg.
https://reverb.com/marketplace/amps/attenuators

Overigens @pinda powerrr :

Ramzzz wijzigde deze reactie 11-10-2018 19:46 (31%)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Ramzzz jij zoekt gewoon genoeg redenen om "Big Bertha Blackstar" een keertje voluit open te gooien :+

En ik geloof er niks van, dat je de HT5-R de deur uit doet!

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True