Toon posts:

Prints zijn te rood

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:39
Ik trek inmiddels de haren uit mijn hoofd van dit probleem en ben er een beetje klaar mee. Ik was al klaar met printers vanuit professioneel perspectief. Maar vanuit privé oogpunt word ik er ook iedere keer stront gestoord van.

Ik heb een geboortefoto van mijn dochter die op onze nieuwe (tweedehands) printer permanent te rood print en ik kom er niet achter waar dit aan ligt. Op een andere laserprinter en op mijn oude inkjet printte hij ook gewoon de goede kleur. De nieuwe laserprinter is een HP Laserjet Pro 400 color MFP. Welke volgens de reviews die ik vond een geweldige printkwaliteit heeft. In eerste instantie moest ik toegeven dat hij wat onscherp was maar na de postscript driver geïnstalleerd te hebben was dat opgelost. De printcartridges zijn nog vrij nieuw (dit jaar erin gezet). De kleuren zitten allemaal ook nog 100% vol, alleen zwart zit op 60%.

Wat ik nu al inmiddels geprobeerd heb:
  1. PCL en PS drivers geprobeerd alsmede de standaard MS driver.
  2. Gespeeld met de kleursettings van de printer zelf. Hierbij kon ik me alleen bedenken om geel hoger te zetten. Dat werkte wel iets maar daarmee werd, logischerwijs, de rest ook geler. Screenshot
  3. Kleurprofielen in print preferences geprobeerd. Screenshot
  4. ICM settings en ICM settings intent gespeeld screenshot 1, screenshot 2
  5. Meegeleverd papier en Xerox digital papier, 250 grams papier en fotopapier geprobeerd.
Wat voor mij verreweg het belangrijkst is is de printkwaliteit. Dat postscript er dan ook bijna 5 minuten over doet om het gespoolde document bij de printer te krijgen maakt me geen drol uit. Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee en ik weet niet meer waar ik het moet zoeken om die kleuren netjes te krijgen. Iemand nog tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
Net even geprobeerd met de standaard kleur kwaliteit print maar die komt eigenlijk al perfect overeen met de kleuren op het scherm. Print

Ik zoek eerst wel even iets op met wat een breder kleurenpalet want dit is natuurlijk niets.

Wat bedoel je precies met bijstellen in een kleurprofiel? Als ik hier zit te lezen dan zijn profielen een vooraf vastgesteld iets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
gekkie schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:32:
Hetgeen je probeert te printen dat te rood wordt is dat toevallig een pdf ?
Nope, gaat om een jpeg, why do you ask?

Ik heb nu een print + scan gedaan met deze. Ik zie nu dat heel veel kleuren gewoon een slag te donker zijn. Dit was me tot nu toe alleen opgevallen bij de de kleur oranje. Maar het geld dus voor heel veel kleuren. Moet ik dit dan alsnog d.m.v. een kleur profiel verbeteren?

[Voor 45% gewijzigd door Craven op 26-06-2016 21:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
Nee, misschien nog wel interessant om te vermelden. Het gaat hier om een laptop met een schone windows 10 installatie. Vervolgens alleen bijgewerkt met windows updates en een handjevol standaard applicaties opgezet. Enige die hierin opvalt is adobe cs5. Tot nu toe heb ik echter alles gewoon geprint met standaard windows tools.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee