Ik trek inmiddels de haren uit mijn hoofd van dit probleem en ben er een beetje klaar mee. Ik was al klaar met printers vanuit professioneel perspectief. Maar vanuit privé oogpunt word ik er ook iedere keer stront gestoord van.
Ik heb een geboortefoto van mijn dochter die op onze nieuwe (tweedehands) printer permanent te rood print en ik kom er niet achter waar dit aan ligt. Op een andere laserprinter en op mijn oude inkjet printte hij ook gewoon de goede kleur. De nieuwe laserprinter is een HP Laserjet Pro 400 color MFP. Welke volgens de reviews die ik vond een geweldige printkwaliteit heeft. In eerste instantie moest ik toegeven dat hij wat onscherp was maar na de postscript driver geïnstalleerd te hebben was dat opgelost. De printcartridges zijn nog vrij nieuw (dit jaar erin gezet). De kleuren zitten allemaal ook nog 100% vol, alleen zwart zit op 60%.
Wat ik nu al inmiddels geprobeerd heb:
Ik heb een geboortefoto van mijn dochter die op onze nieuwe (tweedehands) printer permanent te rood print en ik kom er niet achter waar dit aan ligt. Op een andere laserprinter en op mijn oude inkjet printte hij ook gewoon de goede kleur. De nieuwe laserprinter is een HP Laserjet Pro 400 color MFP. Welke volgens de reviews die ik vond een geweldige printkwaliteit heeft. In eerste instantie moest ik toegeven dat hij wat onscherp was maar na de postscript driver geïnstalleerd te hebben was dat opgelost. De printcartridges zijn nog vrij nieuw (dit jaar erin gezet). De kleuren zitten allemaal ook nog 100% vol, alleen zwart zit op 60%.
Wat ik nu al inmiddels geprobeerd heb:
- PCL en PS drivers geprobeerd alsmede de standaard MS driver.
- Gespeeld met de kleursettings van de printer zelf. Hierbij kon ik me alleen bedenken om geel hoger te zetten. Dat werkte wel iets maar daarmee werd, logischerwijs, de rest ook geler. Screenshot
- Kleurprofielen in print preferences geprobeerd. Screenshot
- ICM settings en ICM settings intent gespeeld screenshot 1, screenshot 2
- Meegeleverd papier en Xerox digital papier, 250 grams papier en fotopapier geprobeerd.