Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Python] requests werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.026 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: november 2009
  • Nu online

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Gents ik heb een issue...
Laat ik eerst even zeggen dat ik een enorme NOOB ben vwb programmeren maar ik vind meestal wel wat ik hebben moet en krijg het werkend.... tot deze week.
Ik heb een Pi met Domoitcz draaien en daar wil ik ook mijn Goodwe omvormer van mijn zonnepanelen mee uitlezen en posten naar PVoutput.
Ik heb python 2.7 en 3.4 erop nu en heb ook requests geinstalleerd maar om een of andere reden blijf ik een error krijgen als ik het python script van zonoskar wil draaien (https://github.com/zonoskar/Goodwe2PVoutput)
error is deze:
pi@raspberrypi ~ $ python -m Goodwe2PVoutput
Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/lib/python2.7/runpy.py", line 162, in _run_module_as_main
"__main__", fname, loader, pkg_name)
File "/usr/local/lib/python2.7/runpy.py", line 72, in _run_code
exec code in run_globals
File "/home/pi/Goodwe2PVoutput/__main__.py", line 1, in <module>
import readGoodwe
File "Goodwe2PVoutput/readGoodwe.py", line 1, in <module>
import requests
ImportError: No module named requests

ik heb ook requests eruit gehaald en opnieuw geinstalleerd maar niets lijkt te werken...
Wie kan mij van raad voorzien (en nogmaals ben een enorme noob dus beetje in lekentermen/behapbare brokken :X )

Ik ga er overigens van uit dat het script zelf werkt gezien zonoskar het ook werkend heeft maar na een lange communicatie met hem over de pm snapt hij het ook niet meer wat er bij mij kan zijn...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True