Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-05 10:43
Mijn vraag
Mijn huidige laptop is nogal zwaar met een teleurstellende batterijduur. Dit is zeer onhandig aangezien ik hem (komende tijd vaker) mee neem om ermee te werken voor mijn studie.
Nu ben ik dus benieuwd wat ik nog voor deze laptop kan krijgen zodat een ik een nieuwe kan aanschaffen die beter bij mij past.
Het is dus niet zo dat ik hem langzaam vind of dat hij niet fijn werkt.

Het gaat om de volgende laptop: Asus R500VD-SX093V

Zelf heb ik er nog een MX100 ingebouwd en de HDD in een HDDCaddy geplaatst waar de DVD-speler zat. Ook heb ik het RAM uitgebreid naar 8GB met een extra stickje van 4GB.
Persoonlijk vind ik de touchpad en het toetsenbord (genoeg travel) fijn werken.
De laptop is in goede staat, dwz geen krassen en hooguit wat stof in de fan. De oplader werkt gewoon zoals het hoort.

Al met al zorgt dit voor een goeie en erg snelle laptop die alleen een beetje zwaar is en een niet erg lange batterijduur heeft.

Wat zal ik nog kunnen krijgen voor deze laptop als jullie eerlijk zijn?

Voor een bijna dezelfde laptop wordt €900 gevraagd. De SSD is de helft van de grootte en de cpu is een paar MHz snellere Turbo.

Nou lijkt dit me iets teveel voor wat ik nu heb maar misschien (waarschijnlijk niet) heb ik het mis.

Beste antwoord (via JordiGeelhoed op 06-05-2019 13:59)

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 20:53
Bijna €900 is teveel, het lijkt mij niet dat iemand dat voor die laptop gaat betalen.

- De laptop is 3 jaar oud
- Er is een overschot / geen interesse in 15" laptops (je geeft zelf al aan: zwaar)
- Behalve de i7 zit er niets speciaals in
- Losse videokaart heeft grotere kans op defect dan geïntegreerd

Ik zou inzetten op 300-350.

[Voor 4% gewijzigd door Red-Front op 27-05-2016 00:12]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JordiGeelhoed
Excuses, ik wist niet dat dit niet toegestaan was. Snap ik inderdaad opzich wel.

Dankjewel voor jullie reacties. Ik zie inderdaad dat 300-350 een realistische prijs is om de laptop te verkopen hier op Tweakers. Als ik genoeg geld wil ophalen voor een dunnere (maar bijna net zo krachtige) laptop moet ik op Marktplaats hoger inzetten. })

[Voor 4% gewijzigd door JordiGeelhoed op 27-05-2016 00:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JordiGeelhoed
Ik kan bij behoud van de laptop natuurlijk niets doen aan het gewicht maar het kan dat de aanschaf van een nieuwe batterij soelaas biedt. Dan ben ik benieuwd waar je begint over een 9 cell batterij @Catch22. Zou deze 6 cell batterij een slechte aankoop zijn?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee