Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvdvossen
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14-06-2016
Beste allemaal,

Graag zou ik jullie advies krijgen over de volgende kwestie;
Ik ben grafisch vormgever en dagelijks actief op het volgende systeem:

Macbook Pro (Retina 15-inch, Late 2013)
2,3 Ghz Intel Core i7
16 GB 1600Mhz RAM DDR3
NVIDIA GeForce GT 750M 2048MB
512 SSD
OS X El Capitan 10.11.3

+ 2x Samsung 2x SyncMaster 2494HM

Nu verhuis ik binnenkort van mijn 'zolderkamer' naar een 'serieuzere plek'. Daarbij ben ik mijn Samsung 2x SyncMaster 2494HM beu. Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik werk op het veel prettigere 15 inch retina scherm, met een veel betere kleurweergave.

Wat wil je doen met het systeem?
Ik gebruik het systeem erg intensief. Lees: Ik gebruik met regelmaat Cinema 4D, After Effects, InDesign, Photoshop en Illustrator (vaak ook tegelijkertijd). Dit levert (vooral in Cinema 4D en in After Effects) irritaties op. M'n 16GB RAM is dan vaak volledig bezet en ik zit lang te wachten op een render of preview. Oja, en m'n 512SSD is vol..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben een Macfreak (geworden) en verliefd op retina, het gebruikersgemak en het design.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is daarom ook ruim genoeg om het volgende systeem in overweging te nemen:

27-inch iMac met Retina 5K-display
4,0-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 4,2 GHz
8 GB 1867-MHz DDR3 SDRAM - 2x 4 GB
Fusion Drive van 3 TB
AMD Radeon R9 M395X met 4 GB videogeheugen
€ 3.349,00

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het bovenstaande. Uiteraard wil ik hierin de 8GB RAM vervangen. 32GB door Apple laten leveren levert meerprijs van +€720,- op. Belachelijk dus. Nou vind ik rommelen met RAM wat 'eng' dus hierin graag jullie advies. Wat opties die ik nu reeds overweeg tbv RAM-upgrade:Wat verwacht je van ons?
  1. Wat denken jullie van deze upgrade in het algemeen?
  2. Hebben jullie advies wat betreft het RAM geheugen? 2133Mhz schijnt ook te werken, maar ik vind het spelen met vuur? Lees hier. Apple geeft als eis 1867Mhz..
  3. Heeft iemand ervaring met Fusion Drive? Ik heb nu 512SSD. Ga ik dat verschil merken? Ik weet dat er een stukje SSD inzit (128GB bij 2 of 3TB) maar verschillende fora geven aan dat er wel degelijk verschil in zit?
  4. Zouden jullie wellicht voor een andere configuratie gaan gezien mijn gebruik/eisen?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Geen Windows

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wellicht dat ik een van mijn Samsung schermen toch als 2e scherm aansluit tbv mail en andere niet-grafische toepassingen.

Ga je overklokken?
Nee..

Ik ben benieuwd naar jullie mening, waarvoor alvast hartelijk dank!

Gr. Pim

[Voor 10% gewijzigd door pvdvossen op 24-05-2016 16:33]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee