• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:37
Wow, die PS4 bundle met GT Sport ziet er wel erg aantrekkelijk uit. Zeker nu ik mijn Xbox One avontuur waarschijnlijk vaarwel ga zeggen. Mijn gedachte was: exclusieve titels heb je niet zoveel meer, op GT en Forza (en Halo / Uncharted) bijv. na, daarom maar eens een Xbox One geprobeerd, mede vanwege het gebrek aan een GT op de PS4.

Na het spelen van FH3 en FM6 heb ik echter spijt. FH3 was al een grote arcademeuk, wat ik niet verwacht had, maar FM6 is niet vele beter eigenlijk. Ja, het spel zit goed en gelikt in elkaar, maar voor mij persoonlijk mis ik een paar essentiële zaken. Zo vind ik het bijzonder slecht werken qua motivatie, zoveel auto's die je gratis krijgt en moeilijkheidsgraad die je naar hartelust per race kan aanpassen zonder enige impact, behalve de credits/XP die je krijgt en laat je door de lading gratis auto's nou eigenlijk helemaal niks aan die credits hebben. Ik had in FH3 bijv. halverwege al ruim 3 miljoen credits en heb er toen na de Lamborghini Centenario van gekocht te hebben ook maar een One:1 bijgekocht, alsof ik een veel te rijke oliesjeik ben die niet weet wat hij anders met zijn geld moet doen.

Wat dat betreft vond ik de Gran Turismo reeks (GT3-5 gespeeld) altijd zeer uitdagend, genoeg races/challenges die je gewoon keer op keer kon blijven proberen omdat ze zo moeilijk waren. En als je het dan uiteindelijk haalde, dan was de overwinning des te zoeter. Bij Forza is dat totaal niet zo, ook al race je op zeer moeilijk niveau, dan krijg je zoveel % meer credits, maar omdat je vaak begint het vooraf ingestelde niveau, heb ik vaak ook al na 1 of 2 pogingen alles gewonnen. En ja, 1 niveau hoger was gelijk bijna ondoenlijk, waardoor ik podiums niet haalde, zelfs met veel terugspoelen, dus daarom geen voldoening.

GT Sport ziet er als vanouds prachtig uit, ik ben alleen bang dat het de Horizon kant op gaat, niet zozeer arcade, maar wel een erg beperkt scala aan auto's. Gelukkig wel aardig wat circuits, nog zoiets wat ik bij Forza mis, er zitten te weinig iconische circuits in. Misschien is het nostalgie, maar Suzuka en Monza mis ik gewoon echt.

Anyway, ik was verder benieuwd naar jullie mening omtrent GT Sport. Ik heb er nog niet veel over ingelezen, maar wat lijkt jullie van de insteek gericht op sport/racing en minder op de driving simulation uit alle eerdere games?

Holy shit ze zitten wel echt heel erg dichtbij realiteit nu.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Volle ingame lap(geen replay) van n24 nurburgring layout. Ziet er echt heel erg goed uit en klinkt super.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wou gisteravond nog even de beta spelen, blijkt ie al een tijd gestopt te zijn. :F :+

You save everyone, but who saves you?

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:34
Keek wel uit naar deze GT. Tot ik hoorde dat er geen career mode in zit zoals voorheen... Dat was juist voor mij waar het spel om draaide. Een gare bak dik tunen en dan Sunday cup etc winnen :p. Dat is nu voorbij..
aaaido schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:18:
Een gare bak dik tunen en dan Sunday cup etc winnen :p.
Als je een bak dik moet tunen om de Sunday Cup te kunnen winnen is het misschien beter dat je GT laat liggen ja :+

Ik ben nog steeds enthousiast. Heel sporadisch zie ik wat gameplay/replay filmpjes en die vallen zeker niet tegen. Nog 19 dagen geduld!

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:34
dvdkiwi schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:13:
[...]

Als je een bak dik moet tunen om de Sunday Cup te kunnen winnen is het misschien beter dat je GT laat liggen ja :+

Ik ben nog steeds enthousiast. Heel sporadisch zie ik wat gameplay/replay filmpjes en die vallen zeker niet tegen. Nog 19 dagen geduld!
Haha oja Sunday is de. Makkelijkste heh. Je snapt wat ik bedoel ;)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-05 06:29
aaaido schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:18:
Keek wel uit naar deze GT. Tot ik hoorde dat er geen career mode in zit zoals voorheen... Dat was juist voor mij waar het spel om draaide. Een gare bak dik tunen en dan Sunday cup etc winnen :p. Dat is nu voorbij..
Dat zorgde altijd wel voor zeer vermakelijke replays :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:06
Gran Turismo Sport open beta begint op 9 oktober:

Via retailers, zoals deze, is er informatie gelekt over de open beta van Gran Turismo Sport. Deze begint op 9 oktober en duurt tot 12 oktober, vier dagen dus. Er is geen limiet op het aantal spelers, iedereen kan de open beta downloaden uit de PlayStation Store. Je hebt verder ook geen PlayStation Plus abonnement nodig om de beta te kunnen spelen, deze is gratis voor iedereen.

In de beta zijn er drie tracks speelbaar; Northern Isle, Dragon Trail en Colorado. Verder kun je Daily Races doen, een stukje van de campagne modus, 8 events in de school-modus, 6 missies en circuit experience op de drie tracks. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ook zijn er unlocks, zo kun je namelijk met elke 26 mijl (41km) die je rijdt in de beta een auto vrijspelen. Dit kan tot een maximum van vier auto’s. Als je de missies ook nog eens voltooid, dan krijg je een Group 4 auto en een Group 6 auto.

Elementen als auto’s, valuta en XP, alsook je Driver Profile inclusief rating en Sportmanship in de beta, zijn mee te verhuizen naar de uiteindelijke game.

• Dennis585
@Malt007

In de vorige GT Sport beta kon je al tunen.

• S_Chief
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:04:
[...]

Yes! Dit maakte voor een groot deel GT, GT voor mij.
Tijd om de Demio aan te pakken. O-)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16
Kan niet wachten om de demo maandag aan te zwengelen in glorieus 4K HDR! Heb de Beta destijds gespeeld op m'n toenmalige (normale) PS4 en 1080p TV. Nu dus op m'n OLED en PS4 Pro. :D

[Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 04-10-2017 08:17]

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

• Dennis585
@Pykow

GT Sport is meer de arcade kant op.

Probeer maandag de demo zou ik zeggen.

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:24
Pykow schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:58:
Ik zag gisteren een screenshot met een Mazda 6 erop en dacht gelijk, dat lijkt me tof om mee te rijden.
Nu vraag ik mij af of dit een arcade racer gaat worden of een simulatie ?

Ik heb namelijk project cars 2 geprobeerd, maar helaas was dit niet echt mijn game.
Met controller voelde het niet helemaal top aan.
Als races games speel ik voornamelijk GRID, DIRT, Forza horizon, F1
Ik heb vrijwel alle racespellen gespeeld: Raceroom, allebei de Project CARS, ooit in het verleden een oudere Forza, GT3 t/m GT6, Automobilista, Assetto Corsa, iRacing en als uitstapje ook DiRT Rally en DiRT 4. Ik heb GT Sport helaas nog niet mogen proberen, maar aangezien tegenwoordig iedere racegame een soort iteratie is op de vorige, denk ik dat je wellicht nog wat hebt aan mijn ervaring met GT6.

Het halve internet schaart om de een of andere reden een Forza en GT op hetzelfde niveau en AC hoger, maar niks is minder waar. GT en AC zitten een beetje in dezelfde categorie, waarbij AC's marketing vooral heel erg kenbaar wil maken dat ze een simulatie zijn en het feit dat ze op PC zitten. Maar beide zijn simulaties waarbij er veel versimpelingen zijn aangebracht zodat ook mensen met de gamepad het spel kunnen spelen. Forza is wel echt een niveautje lager omdat de meest basic dingen zoals een accurate stuurhoek en de relatie daarmee met hoe hard een auto door de bocht kan niet eens klopt. Heb nu al wat streams gezien van Forza 7 met stuurwiel en mensen spelen gerust met slechts 45 graden sturen naar één kant toe in lagesnelheidsbochten... 8)7

Welnu, de enige twee spellen die naar mijn mening straatauto's een beetje goed simuleren zijn Gran Turismo (6) en Assetto Corsa; de wegauto's in PCARS 2 en Forza zijn echt verschrikkelijk onrealistisch. Wat dat betreft verwacht ik niets anders dan dat GT Sport de straatauto's ook weer top simuleert, misschien met minder detail dan andere sims, maar het weggedrag in grote lijnen is goed als je van realisme houdt: bandenmodel van straatbanden, dynamische drukverdeling tijdens remmen en accelereren en vooral hoe de carrosserie beweegt zien er weer als GT6 uit op de filmpjes en dus goed. Heb helaas nog geen hands-on ervaring gehad met het nieuwste spel, maar ik verwacht een evolutie van GT6 op het gebied van weggedrag.

Waar ik GT(6) altijd weer minder in vond, zijn de raceauto's. De auto's liggen teveel als een blok op de weg, waarschijnlijk doordat aerodynamische simulatie wat basaler is en de physics een grotere afstand nemen van de werkelijkheid met stijvere ophangingen. Ook zijn de banden heel erg zwart-wit; er lijken wat minder gradaties in grip te zitten met bijvoorbeeld een Raceroom, die juist de raceauto's weer echt serieus goed simuleert. PCARS 2 voelt wat betreft raceauto's dan weer best goed eigenlijk, want hun aero-model hebben ze goed op orde. Dat camoufleert dan weer de mindere simulatie in de wielophanging.

Denk dat als PCARS 2 je tegenvalt, dat GT Sport nog best een goede ervaring zou kunnen bieden, want het verschil is er wel en wat mij betreft in het voordeel van GT. Tenzij je alleen maar van high downforce-auto's houdt, want ik verwacht dat GT het daar niet beter gaat doen.

[Voor 4% gewijzigd door CaptainPanda op 04-10-2017 15:20]

• Rivanov

_O_

En nog de Interlagos trailer

[Voor 51% gewijzigd door Rivanov op 05-10-2017 17:48]

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

Het is dan ook geen GT meer maar GT Sport en die naam zegt het al: het is deze keer meer gericht op sport, dus geen tot weinig normale auto's meer die je op straat kunt tegenkomen.
Ik vind de carlist er goed uit zien; uiteindelijk zal ik toch wel met slechts een handjevol auto's rijden dus 700 auto's is voor mij echt geen must. Deze 150 vind ik prima.

Het enige wat ik jammer vind is de karige tracklist.

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• MB23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54
Al die Gran Turismo Vision wagens mogen er van mij wel uit!

ACC League Racing > https://raceapp.eu/LRR/Community/LRR

taker1987 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:25:
Is t license systeem eruit gehaald ? En hoe zit t met auto’s kopen en dergelijke ?
Ja, er zijn geen licences meer, wel proefjes, testjes en time attacks.
Auto's kopen doe je met credits.

Zoek anders een naar een content video op YT, daar laten ze precies zien wat er in de single player te doen is.
(die filmpjes zijn in dit topic ook gepost) ;)

[Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 07-10-2017 12:42]

• S_Chief
  • Niet online
Sowieso vind ik dat er wel erg weinig wagens in zitten.. Ook sportwagens die eigenlijk niet konden ontbreken.

Is aangekondigd dat er tussen de 400 en 500 autos zullen zitten in deze game over zijn levensduur. Dus een erg veel dlc. En begreep ook ervan maar quote me er niet op dat dit grotendeels of hellemaal gratis wordt.
Plus geen lootcrates en geen microtransacties. Dus eindelijk weer eens een nieuwe game die niet meedoet aan deze onzinnige hype.

Ik ga maandag heerlijk genieten van de demo.
En voor mensen die vragen waarom geen demo in het weekend, gok ivm beta van battlefront 2.

Verwacht veel.van de game op technisch vlak, gameplay was heel goed in beta en beter dan alles wat er op consoles nu is. Dus dat zir hellemaal snor.
Plus graphics zijn ongekend, pc versie fm7 kan niet tippen aan gt sport op heel veel vlakken.
En ja qua content begint misschien beetje mager maar ze hebben al vaker veel gratis dlc aangeboden dus ik vertrouw erop.
En ja gran turismo is gewoon voor mij de console racer. Heb gt5 iets van 1200 uur gespeeld. En gt6 denk rond 600 ivm ps4 launch. Ondanks de flaws die er zeker waren is het veruit mijn favoriete race game genre. En geloof me heb er echt een hoop geprobeerd, heb alle forzas en heb assetto corsa en project cars op pc. Maar gran turismo is het gewoon voor mij.
Gt sport beta was echt zo ontzettend goed en vernieuwend voor PD. Heb er ontzettend veel zin in. So dont let me down kaz!!

Edit;

Even de demo geopend en heb een ps4 pro op 1080p scherm. Je krijgt een optie menu waarin je kan kiezen prioritise quality of prioritise framerate.
Hij detecteert een 1080p en zegt dat hij dan 4k downsampled op quality mode, en op framerate mode zegt hij dat nog steeds higher picture quality dan originele ps4.

Damn !!!! Zo wil ik het alrijd zien in elke ps4 pro game !!

[Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 07-10-2017 17:28]

v8power67 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:16:
Ik ga maandag heerlijk genieten van de demo.
Heeft Dennis je account gehacked? :P

dvdkiwi schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:31:
[...]

Heeft Dennis je account gehacked? :P
Nee hoor maar als hij zelfde zegt deel ik zijn enthousiasme :P
Ik wordt altijd ontzettend blij van een gran turismo release. 8)

S_Chief schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:41:
Menu's zijn wel mooi, maar ze hebben nog altijd dat koude, klinische als het aankomt op het font, de menumuziek en geluiden bij verplaatsen van de cursor/klikken.
Dat is nou precies wat ik juist wel wil in een gt game. Wat me gelijk een thuis gevoel geeft. De menus zijn voor mij letterlijk perfectie.
Die muziek past precies bij gran turismo. Ze doen lekker hun eigen ding ipv meegaan met wat hip is enz.
En dat is precies wat voor mij gt doet onderscheiden van de rest.
Gelukkig ben ik niet de enigste hierin broertje zegt precies zelfde, en op neogaf ook al genoeg gelezen dat mensen dit juist vinden passen erbij.
Erg blij dat Kaz zich ook weinig aantrekt van andere games, en lekker zijn ding doet. Bevalt dit niet is er genoeg aan alternatieven beschikbaar ;)

• S_Chief
  • Niet online
@v8power67 Geinig. Ik vind juist dat ze daarmee in het verleden blijven hangen. Ik zeg overigens ook niet dat je precies de concurrentie hoeft na te doen, maar het voelt te ouderwets en niet uitnodigend.

Zo zie je maar hoe smaken verschillen. :Y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 21:52
Ben benieuwd naar dr downsampling bij 4K op 1080p scherm. Bij Horizon Zero Dawn is het verschil echt goed zichtbaar en vanwege de power van de pro kan hij het makkelijk aan.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rivanov
Damn!!

Ga 'm zo aanzwengelen op m'n PS4 Pro en LG OLED! Can't wait! _/-\o_

[Voor 41% gewijzigd door Gropah op 08-10-2017 17:11. Reden: even naar gifv omgezet want kleiner]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Op neogaf posten ze altijd mooi spul qua gifs en screenies. Echt dit spel wordt een ware gekkenhuis daar qua fotos en gifs weet zeker. De details in dit spel zijn gewoon ziekelijk. En ik speel nog maar op een 1080p lg uit 2009 en een ps4 pro. Laat staan als je een pro op een oled hebt met hdr en genoeg nits, dan zit je gewoon met een giga nerdboner volgens mij heel de tijd als je dit spel speelt :P

https://orig00.deviantart...p_by_vspectra-dbpvp67.gif
http://neogaf.com/forum/showthread.php?t=1442192

Hoop te zien hier qua gifs en screenies :)

[Voor 30% gewijzigd door Gropah op 08-10-2017 19:30. Reden: GIFV en link naar gif die niet in gifv beschikbaar is want bandbreedte]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
Mijn Pro begint met name in de forest scape te blazen. Maar wat is dit genieten zeg. Heb de demo al de hele middag als Screensaver aanstaan. :+

@Uffeltje vanaf morgenochtend 11:00

@v8power67 het is inderdaad genieten met m'n Pro op de LG OLED in 4K HDR! 8)

[Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 08-10-2017 17:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:59:
@v8power67 het is inderdaad genieten met m'n Pro op de LG OLED in 4K HDR! 8)
Heeft Dennis nou potdomme iedereen zijn account gehackt???

:P

Ik ga dit topic maar mijden tot de 18e denk ik, anders duurt het wachten steeds langer :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dat gedoe met die licenties heeft altijd al in GT gezeten en hoort er ook bij imo.
Van mij mogen ze er best een paar goede rewards (in de vorm van unieke wagens) aan koppelen.

Zie het een beetje als Destiny:
Stel ik wil de beste wapens in Destiny, dan zal ik moeten gaan raiden.
Wil ik dat niet omdat ik een singleplayer gamer ben en dat gedoe met die raid maar niks vind, dan moet ik niet achteraf gaan zeuren dat ik enkele van de beste/sterkste wapens uit het spel mis en dat ze die ook door normaal spelen vrij moeten geven.
Snap je wat ik bedoel?
Je hóeft niet alles te doen, maar dan bestaat de kans dat je niet alles vrijspeelt ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het grafische geweld is prachtig om te zien, maar de gifjes zijn erg groot. Embed aub gifv (als video-tag) ipv gif als img. Dit scheelt enorm veel bandbreedte, laadtijd en frustraties als browsers blijven hangen door de grootte van de "afbeeldingen".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
Vergeet niet om de audio te wijzigen bij de opties. Staat standaard namelijk op 2 Channel stereo en je kunt 'm op 7.1 Channel zetten. Kwam ik ook pas achter nadat ik 3 uur naar de demo heb zitten staren en luisteren..vond het al gek dat m'n rears het niet deden. :+

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Hij is al op single player te gamen nu!!! Geweldig zeg, echt goed verbeterd sinds de beta.

• Rivanov
cypress3d schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:09:
Kan iemand mij vertellen hoe je die belachelijke achtergrond muziek tijdens het rijden uit kan zetten? Muziek in de menu’s prima maar never niet tijdens racen... hopelijk kan dat uit?!
Bij de Sound Options. Druk hiervoor echter niet op de Options knop op je controller, want dan crashed de game. Kies hiervoor linksboven het GT logo en kies Options vanuit Submenu.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-05 22:50
De AI is iig nog steeds hetzelfde als op de ps2. Voelt als thuiskomen😉

Dacht dat het beuken in een bocht een ongelukje was, dus ben op het rechte stuk stil gaan staan. De ai knalt dan gewoon vol op je.

Ik ben nog niet heel enthousiast en wacht de reviews even af.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-05 08:23
Eerste indruk van open-beta:
- De presentatie is schitterend
- Race physics voelen als wat je gewend bent van Gran Turismo maar dan wel door geëvolueerd.Of het nou sim is of niet ik vind het fijne physics voor een race game
- De snelle wagens hebben een gaaf geluid
- Beloningssysteem dwingt je netjes te rijden.Omdat deze GT behoorlijk op online gaat leunen is een systeem dat deugt erg belangrijk [Gelukkig want hier was ik zo bang voor]
- Voelt goed met T300

Na het teleurstellende PC2 ben ik hier eigenlijk best wel weggeblazen.

Met een fijne soundtrack voelt het ook als een echte GT :)

[Voor 9% gewijzigd door jori040 op 09-10-2017 13:23]

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-05 16:11
vlahonda schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:10:
[...]
De ai is inderdaad net zo dom als altijd, heb al meerder malen gehad dat als je spint op de baan dat een AI tegenstander gewoon vol op je inbeukt.
Zo spelen de meeste toch ook online ? Vol realistisch zou ik zeggen !

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

ChrisLNFF schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:16:
[...]

Snap ik, maar aangezien hier al jaren aan gewerkt is, heb ik er niet heel vertrouwen in dat dit met GT7 ineens opgelost is. We gaan het zien.
Ik heb Project Cars en Forza 6 gespeeld en geloof me, daar is de AI niet veel beter ;)

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-01 16:24
macmellow schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:56:
[...]

Klopt het dat de Digital Deluxe Edition ontbreekt? Daar krijg je 2 miljoen credits.
Check de editions hier: http://www.gran-turismo.com/nl/products/gtsport/preorder/

Steam/XBL: Vokheid | FX8350 / MSI GTX 970 4GB / 8GB DDR3

• Jasphur
jori040 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:19:
Eerste indruk van open-beta:
- De presentatie is schitterend
- Race physics voelen als wat je gewend bent van Gran Turismo maar dan wel door geëvolueerd.Of het nou sim is of niet ik vind het fijne physics voor een race game
- De snelle wagens hebben een gaaf geluid
- Beloningssysteem dwingt je netjes te rijden.Omdat deze GT behoorlijk op online gaat leunen is een systeem dat deugt erg belangrijk [Gelukkig want hier was ik zo bang voor]
- Voelt goed met T300

Na het teleurstellende PC2 ben ik hier eigenlijk best wel weggeblazen.

Met een fijne soundtrack voelt het ook als een echte GT :)
Weinig aan toe te voegen behalve dat ik nig steeds de weerspiegeling van andere autos in je eigen wagen mis. Of kijk ik niet goed.

Het spel speelt lekker en ik denk dat tzt deze ook in mn verzameling gaat komen.

Ik ben overigens erg benieuwd of GTsport op den duur niet evolueert naar GT7 eigenlijk.

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-05 20:06
Lekker is dat, ik net de hele race op plek 1 gereden, laatste halve ronde benzine op.....

Voor de rest wel weer een hele lekkere game hoor! Had eerst niet echt de intentie om de game te kopen maar ben bang dat ik hem toch wel aan ga schaffen :+

• Voxalizer
  • Laatst online: 19-05 15:14

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik zou me in het begin vooral focussen op zelf clean rijden. Geef mensen overdreven de ruimte, vermijd de berm, etc. Zo werk je aan je SR en kom je na een tijdje vrijwel geen beukers meer tegen.

Edit: SR is dus je Safety Rating en bepaald mede met wat voor soort coureurs je gematched wordt.

[Voor 20% gewijzigd door Voxalizer op 09-10-2017 16:19]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

giganielsie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:13:
Lekker is dat, ik net de hele race op plek 1 gereden, laatste halve ronde benzine op.....

Voor de rest wel weer een hele lekkere game hoor! Had eerst niet echt de intentie om de game te kopen maar ben bang dat ik hem toch wel aan ga schaffen :+
Met die race kan je 2 dingen doen. Of pitten of je fuel map aanpassen naar lean(arm/zuinig). Ik heb hem gehaald door in eerste lap meteen pits in te duiken de banden niet wisselen en beetje bijfuelen. Daarna op mn sloffen de race gewonnen. Maar je kan ook op lean zetten( dmv de d-pad opties zoeken naar fuel map en op lean zetten) schijnt dan dat je laatste lap weer op rich kan zetten en je hem dan wint.

Heb nu al wat uurtjes erin zitten en ja, dit is de racer voor mij. Alles bevalt me. Muziek, menus, de physics, geluiden noem maar op.
Genieten geblazen.
Ben nu level 10. Heb 4 autos. Heb een online lobby gehad eventjes voor een freerun/time attack sessie.
Was lachen. En sowieso tof dat dit er weer is.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:21
Wat een heerlijke game. Het online gedeelte werkt echt heel fijn. Ook leuk dat je je kan qualificeren. Heb al meerdere leuke races gehad, wat me nooit gelukt is met Forza.

Denk dat dit een enorme hit gaat worden.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Wat een kut game zeg. Zit je 5 min te wachten op de start van een race. Krijg je een disconnect en vastloper er op toe.

Excuus voor de dubbelpost.

[Voor 15% gewijzigd door M a r c o op 09-10-2017 19:23]

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Segafreak83 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:30:
Wat een gare game zeg. Heb echt het gevoel alsof ik een baksteen bestuur.. Zit echt 0 gevoel in.
Zet de stumperhulpjes maar eens uit.

• Rivanov
BertP schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:52:
Mehh, opties klapt er elke keer uit. Wil mn geluid settings aanpassen. Graphics zijn wel fraai!
Nu geen last meer van. Kan gewoon naar Options.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01

TFHfony

Professional Weirdo

Zo... De laatste Gran Turismo welke ik gespeeld heb is nog op de PS2 geweest, dus.... het is even geleden, maar wat heb ik vanmiddag en vanavond een lol. De pre-order heb ik 3 of 4 maanden geleden al geplaatst en ik heb nog geen spijt. Wat ziet de game er lekker uit en wat rijdt hij lekker (afhankelijk van de auto en het circuit natuurlijk.) Ik vrees dat mijn DriveClub uurtjes er op zitten.

Alleen... WTF is er met de muziek gebeurd? Waar zijn The Cardigans, Foo Fighters, Garbage, Feeder, Moby, etc... naar toe? Hopelijk komt er een mogelijkheid je eigen muziek te importeren of een deftige soundpack als DLC, want wat er nu als muziek in zit is echt droevig...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 22:42
Vet! Net als oude tijden :)

• Rivanov
Geluid is ook echt heel goed hoor, naar mijn mening!

• invincible30
  • Laatst online: 19:16

invincible30

Psn: pelter29

Best tevreden over de nieuwe gt. Menus zitten weer heerlijk in elkaar. Duidelijk. Lekker relaxed duintje erbij.

Rijdt toch best wel lekker weer. Zoals ik van gt gewend ben. Wellicht ietsje statisch. Snelheidsbeleving mis ik wel weer. Dat is niet veranderd ten opzichte van voorgaande delen.

Grafisch indrukwekkend af en toe. Minder kil dan gt5 en gt6.

Speel op een base ps4 in hdr. Framerate lijkt me stabiel.

Op de pspro zal het wellicht nog wat mooier en stabieler zijn. Maar toch mooi wat ze uit de verouderde harware weten te halen.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:31
standaard ps4
1080P tv.

Mooie GFX.
Mooie belichting. Ochtend race gaf echt een sfeervol plaatje, helaas niet dynamisch.
Goede tracks. Race circuits tonen toch vaak wat saai, maar hier zijn ze leuk aangekleed met veel hoogteverschil etc.

Weinig Feedback via de DS4 controller. ik reed echt op visuele informatie en voelde weinig van grip etc.
Snelheidsgevoel vond ik matig.
Crashen in andere auto's voelt zwak.

na 8 minuten wachten op een onlinerace bleef hij hangen.

De hele contentlijst is natuurlijk al vrij gegeven. Met dat in het achterhoofd krijg ik een beetje het idee dat ze die mooie plaatjes (Scapes) er in hebben gedaan om een beetje te verdoezelen dat er gewoon erg weinig content inzit.

Replays zijn wel de moeite waard, en de hele GFX tonen wel kwaliteit en potentie. Ik vermoed alleen dat het totaal plaatje wat karig is.

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 12:54
Net een poging gewaagd. Moet ik hier warm of koud van worden? Wat een vreselijke game is dit zeg. Als je uberhaupt al aan racen toekomt lijkt het alsof je in een opblaasbadje over de baan drijft, ai is ruk, schademodel ontbreekt. Om nog maar te zwijgen over dat allervreselijkste menu waarin ik niet eens mijn controls aan kan passen.

Man, dat je dit online durft te gooien.

It's dogged that does it

• ChrisLNFF
Ik mag toch hopen dat er nog wat gerepareerd gaat worden aan dit wanproduct.

Muziek, smaken verschillen maar wat een vreselijke bagger.

Grafisch wel ok, mijn mond valt er iig niet van open.

Physics zijn goed.

Erg weinig content. Maar hee, gelukkig zijn er van veel merken wel allerlei totaal oninteressante filmpjes te bekijken en virtuele musea te bezoeken. Wie verzint dit? Had dan gewoon een toffe GT mode erin gedaan, met de mogelijkheid om je Volkswagen Scirocco uit de jaren 90 te tunen tot een racemonster.

Nee, dit gaat ‘m niet worden.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 15:07
Ieder z’n ding blijkbaar, maar ik vind de algehele presentatie van deze game echt subliem. Prachtige menu’s (al zijn ze wel van fan van 104 verschillende lettertypes) en heerlijke muziek.

Vergeet allemaal even niet dat het een beta is en geen demo. Je kan overal lezen dat ze af en toe de servers herstarten. Dus nu mag je gewoon niet echt zeiken vind ik. Mocht dit zich in de echte versie ook voordoen, na 2 beta tests, tja dan zou dat wel slecht zijn.

PSN: Sluuz

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:21
homernt schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:11:
De mensen die hier zeggen dat het er goed uit ziet zitten waarschijnlijk 6 meter van hun tv af want als er met een stuurtje met je neus boven op je tv zit dan is gewoon niet mooi. De presentie in de menu's, logo's en de driving school zien er zo slecht uit dat het op 4k niet echt beter zal zijn. En dan nog de filmpjes die niet full screen zijn dus geen 1080p dus zullen op een 4k scherm helemaal postzegels zijn. Het grote probleem is dat er groot contrast zit in de verschillende onderdelen en dingen die er wel goed uit zien zijn eigenlijk bijzaak zoals de foto mode.

Positief het rijden zelf de force feedback als de AI niet van de baan probeert te rijden.
Dit is toch wel het topic met de meest idiote reacties. Hoe kan je nu oordelen over iets wat je niet hebt gezien (4k, HDR).

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ach, sommige dingen moet je gewoon niet al te serieus nemen. ;)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• Jasphur
homernt schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:11:
De mensen die hier zeggen dat het er goed uit ziet zitten waarschijnlijk 6 meter van hun tv af want als er met een stuurtje met je neus boven op je tv zit dan is gewoon niet mooi. De presentie in de menu's, logo's en de driving school zien er zo slecht uit dat het op 4k niet echt beter zal zijn. En dan nog de filmpjes die niet full screen zijn dus geen 1080p dus zullen op een 4k scherm helemaal postzegels zijn. Het grote probleem is dat er groot contrast zit in de verschillende onderdelen en dingen die er wel goed uit zien zijn eigenlijk bijzaak zoals de foto mode.

Positief het rijden zelf de force feedback als de AI niet van de baan probeert te rijden.
Ik zit op ongeveer 2 meter van mn 40inch 1080 schermpje en het ziet er allemaal rete strak uit hoor op de pro. :D

En niet full screen filmpjes? Heb je je display zone van je ps wel op de max van je scherm staan?

• TukkerT3rr0r70
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-02-2018
Mijn eerste Gran Turismo ever (PS4 is ook mijn eerste console), veel wel over gehoord en nu dus ook gespeeld, 1 woord WOW, prachtig uitziend spel en rijd heerlijk, zelfs voor een niveautje Arcade rijder als ik en met de controller, vind het wel een beetje een gok omdat het puur online rijden is(gewoon weg omdat ik niet bijster goed ben), maargoed dan maar flink *trainen* in de drive school.
Hier ga ik mij wel uiterst mee vermaken :9~

PSN: TukkerT3rr0r70

ChrisLNFF schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:30:
[...]
Anyway, tis te hopen dat de connectie problemen en blauwe schermen over een week of wat zijn opgelost. Zal wel, toch?
Ah joh, in Battlefield 4 hebben we 3 jaar lang met blue screens en connection errors gespeeld; ik ben er wel aan gewend :+

• Rivanov

_O_

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 13:15
Gisteren voor het eerst de GT Sport beta mogen proberen. Mijn eerste GT ooit.

Dit spel is qua graphics veruit het mooiste dat er is qua genre racespellen. Het terugkijken van een replay is echt genieten. @RobinNova @Kronos1979 wist me te wijzen op een aantal erg leuke details.

- Publiek op de tribunes dat aan de wandel is.
- Pit crew die buiten lopen in de pitsstraat
- Baancommissarissen die met verschillende kleuren vlaggen zwaaien vanachter de vangrail of uitkijkpostje.
- Reflectie van zon op de auto's, maar ook op het dashboard in cockpit view

En zo zijn er nog wel meer zaken die de aandacht voor details van de Japanners benadrukt.

Ja, dynamic weather zit er niet en persoonlijk geef ik niet om die scapes optie, maar dat laatste is wel iets wat altijd bij GT heeft gehoord en nu ook weer. En het ziet er donders goed uit. Weet zeker dat sommige mensen het niet van echt kunnen onderscheiden.

Je kunt ook over Project Cars 2 zeggen; geen livery editor? Kom jongens het is 2017!

Ik denk dat deze (subtiele) verschillen qua spelinhoud juist heel goed laten zien wat een GT Sport nou anders maakt dan een Project Cars. Naar mijn mening zou je ze dan ook niet met elkaar moeten vergelijken. Project Cars probeert geen GT Sport te zijn en GT Sport probeert geen Project Cars te zijn.

Het een is dan ook niet beter of slechter dan het ander. Het zijn gewoon compleet verschillende spellen die beide een bepaald doel hebben om de gamer een geweldige spelervaring te bieden met in hun ogen belangrijke features.

Kwestie van smaak waar uit eindelijk je voorkeur naar uit gaat.

Qua rijervaring moest ik erg wennen. Het rijdt gewoon anders dan Project Cars qua gevoel, niet beter of slechter, maar gewoon anders. Na een aantal rondjes (je moet het circuit ook leren kennen) en meerdere keren de verschillende soorten auto's te hebben gereden, ging dat steeds beter.

Waar ik bij Project Cars de rem moet gebruiken om voldoende af te remmen voor een bocht, kun je in GT Sport al veel bereiken door iets het gas te liften. Dit vergt, voor mij, wel wat aanpassing om hard te kunnen gaan, maar ik merk dat dit steeds beter gaat, het is wat verfijnder qua gevoel. Uiteraard gereden met expert settings en TCS op 1.

Hopelijk dat er nog wel wat online rondjes gereden kunnen worden. Dat was gisteravond nog niet het geval.

[Voor 0% gewijzigd door DeTjuk op 10-10-2017 11:04. Reden: naamsverwisseling gecorrigeerd]

[PSN: DeTjuK]

• Kronos1979
  • Laatst online: 10-05 21:26
Vanuit PSNracing.nl gaan we in ieder geval hoe dan ook een league opzetten binnen GT sport.
Dus mocht je interesse hebben neem dan even contact op.

Ik ben in ieder geval verkocht en ga me nu beraden of ik twee of maar één racegame tegelijkertijd ga spelen

PSN RobinNova

• LoadedBaton
mikerosauer schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:39:
[...]

Forza 7 is juist heel slecht.. een pure arcade game naar mijn meening
Heerlijk om te spelen met controller, ziet er goed uit en heeft geweldige banen met een realistisch schademodel. Zeer veel leuke autoklasses en voor ieder wat wils, echter te weinig opties om de simulatie op nivo te krijgen. Arcade maar leuk om te spelen. Daar zijn games voor !

Niks slechts aan.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

• Rivanov

[Voor 56% gewijzigd door Rivanov op 10-10-2017 11:56]

Laten we nou niet op die tour gaan ;)

Goed verhaal d:)b
Van alles wat ik tot nu toe gezien heb is het inderdaad weer een typische GT; alles wat je in een GT verwacht zit erin. Ik denk dat een hoop lui een Project Cars in een GT jasje verwachtten, maar zoals je al aangaf zijn het twee totaal verschillende racegames met elk hun compleet eigen stijltje.
Ik ben blij dat GT gewoon zijn eigen ding blijft doen en aan het vertrouwde GT gevoel vasthoudt.

• LoadedBaton
GT fan vanaf GT4 en alles wat daarna kwam. Niet blind voor andere platformen en games.

• LoadedBaton
Pure liefde. Heerlijke baan.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LoadedBaton schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:00:
[...]

Pure liefde. Heerlijke baan.
Blijft een heerlijke baan, maar ik mis gewoon Trial Mountain, mijn all-time favoriete baan uit GT.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• invincible30
  • Laatst online: 19:16

invincible30

Psn: pelter29

mikerosauer schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:39:
[...]

Forza 7 is juist heel slecht.. een pure arcade game naar mijn meening
Ik speel beiden met controller. Assists uit.
Met forza heb ik veel meer feeling of de wagen gaat uitbreken.
Zal grotendeels komen door de rumble in de trickers bij de xbox.

Dat mis ik bij gt sport best wel.

• Kronos1979
Om maar direct te beginnen met een disclaimer:
Sinds gisteren ben ik erachter gekomen dat ik een GT fanboy ben; hier ben ik trots op :-)

Racen op consoles is bij mij begonnen met de eerste GT games en Fzero.
Hierna heb ik veel verschillende racegames gespeeld waaronder op de PS4 bijna alle racegames.

Ik was in de veronderstelling dat hoe meer simulatie des te leuker de game zou zijn.
Project cars en Assetto Corsa zijn de beste simulatie games die je op de PS4 kunt krijgen.

Gisteren de beta opgestart en toen wist ik het opeens;

Ik ben een GT fanboy. Het voldane gevoel dat ik krijg bij het racen van GT games komt opeens weer terug. Iets dat een Project Cars niet bij me los weet te krijgen.

Nogmaals; met alle racegames vermaak ik me geweldig en kan ik best aardig meedoen.

Maar het geraffineerde doordachte product Gran Turismo weet via een nostalgische toonzetting mij volledig in te pakken!

PSN RobinNova

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Gisteravond een paar races gedaan (offline want online lag plat). met een mx5 en met de SLS AMG op 2 verschillende banen. Assists uit, behalve TCS. Ik had echt het gevoel over de baan te zweven, vreemd gevoel en voelt allemaal erg arcade aan. `gevoelloos` is vooral het woord wat bij mij blijft hangen.

Geluid is nog steeds matig imo, vooral in cockpit view (bijna alleen maar gegier van de versnellingsbak).

Scapes en photomode zien er prachtig uit maar net als museum overbodig in een racegame imo, lijkt ook als doel te hebben om te verbloemen dat er bar weinig content is. 17 tracks meen ik waarvan het meerendeel fantasie tracks zijn en vrij beperkt aantal auto's. Geen fatsoenlijke SP met kampioenschappen.

Matig. Ik sla over en richt mijn aandacht weer op Project Cars 2.

• LoadedBaton
dvdkiwi schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:52:
[...]

Ik zie liever wat meer fantasiebanen dan wéér dezelfde tracks die je in elke andere racegame ook tegenkomt.
Oneens. Ik blijf banen uit mijn hoofd leren zo. Gewoon allemaal lekker hetzelfde baantje graag !

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Je kunt in de demo zien dat je de Safety Car in de full version kan kopen met Mileage Points. Zie de Mileage Point exchange in de demo.

• Rivanov

Hier gaan we een mooie F1 Safetycar van maken. 8)

• Kronos1979
Jasphur schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:31:
Damn. Er zijn een paar mensen online die blijkbaar niet zonder beuken de bocht door kunnen.
Een tip die ik je kan geven vanuit de eerdere besloten Beta:

Focus op clean rijden, probeer mensen te ontwijken die je gaan rammen (soms is dat niet mogelijk).
Safetey rating lekker hoog krijgen is prima te doen en daarna heb je echt alleen maar clean racing.

Vanaf dat moment kun je dan gaan werken aan je snelheid.

Vaak discussies gezien op het beta forum dat mensen vonden dat het een ramfestijn was. Zelf hadden die mensen dan ook de laagste safety rating. Ga desnoods rondjes achteraan rijden.

PSN RobinNova

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-11-2021
Rivanov schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:38:
Zijn de 3 banen vandaag weer dezelfde als gisteren? Weet nog van de eerdere Beta dat het per dag verschilde.
Nee zijn 3 andere.

• Rivanov
Hij staat als 'beschikbare editie' op de website van Gran Turismo. Dus ik denk dat die gewoon beschikbaar blijft.

• Rivanov
Lago Maggiore <3

Jasphur schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:04:
Dat is iets wat PD best wel onder de knie heeft eigenlijk. Eigen wagens ontwikkelen ism echte merken.
Ze ontwerpen zelfs onderdelen voor echte wagens ism de fabrikant, zo is PD grotendeels verantwoordelijk voor het middenconsolescherm in de Nissan GT-R.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Rivanov schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:03:
Wauw de servers werken! Kan zowaar een online race rijden. :+
dacht ik ook vanavond. start online race, lig na 10 min 20sec voor op de rest.

BAM - host has ended the game....... :X

vind het jammer dat ze zulke games niet server sided hosten ipv user hosted.
Als je een slechte verliezer als host hebt kapt die er gewoon mee.

• Odinrage
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-03 03:22
v8power67 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:57:
[...]

Dit is het grootste probleem helaas. Moet dmv een lobby id. Die moet je doorgeven aan je vriend en dan kan hij joinen. Helaas maar waar... Lobby id staat li ka onderin zodra je lobby online is.
Bedankt! Hier heb ik idd overheen gekeken.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:56
Ik heb hem hier ook geïnstalleerd en vandaag even een online race gedaan na wat rijlesjes gedaan te hebben om weer een beetje het gevoel te krijgen. Wat een gaaf spel is het, ze hebben duidelijk naar de kritiek geluisterd omtrent in-game stofzuigers. De missies op fase 6 zijn nog echt een uitdaging, de Collector's Edition maar eens bestellen straks om na donderdag nog te kunnen spelen :+ . Hier ga ik de winter zeker mee door komen :) .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

v8power67 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:57:
[...]

Dit is het grootste probleem helaas. Moet dmv een lobby id. Die moet je doorgeven aan je vriend en dan kan hij joinen. Helaas maar waar... Lobby id staat li ka onderin zodra je lobby online is.
Odinrage schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

Bedankt! Hier heb ik idd overheen gekeken.
Als het goed is staat er links in beeld bij het Lobby scherm ergens een optie die je kan aanvinken waardoor je lobbies van vrienden ziet.

Die Lobby IDs heb je sinds de eerste patch van GT5 al niet meer nodig.

[Voor 25% gewijzigd door Voxalizer op 10-10-2017 22:26]

• Rivanov
ppeterr schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:45:
Denken jullie dat de VR optie nog los komt in deze beta ?
Nope.

[Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 11-10-2017 07:38]

• Kronos1979
V3g3ta schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 02:11:
Het grootste probleem is imo het rating systeem. Je word geraakt van achter, down rating. Je word van de baan afgerost en 10 sec penalty.. het werkt gewoon niet. Enigste manier om je rating omhoog te krijgen is achteraan clean rijden. Maar wat is daar leuk aan? Je wil zover mogelijk vooraan eindigen! Ook veel zeggend dat er in de chat al word gezegd dat ze de ratings eens gaan vernietigen.. 😐 Ik twijfel of ik mijn pre order moet doorzetten of niet, voor de rest is het echt wel een beleving, echter als het vooral om online races gaat.. 😒
Je hoeft echt niet zo gek veel races veilig te rijden om een betere rating te krijgen dan die lamballen die alleen willen crashen (vergeet niet; in een open beta zullen er veel meer trolls zitten dan in het uiteindelijke spel).

Dus die races gewoon zo veilig mogelijk rijden, zo nu en dan een keer aangereden worden gaat er echt niet voor zorgen dat je rating zakt als je de rest netjes rijdt. Op een gegeven moment zul je gewoon gematched worden met mensen die ook clean racen.

Ieder rating systeem heeft tijd nodig!

(trouwens ook in RL racing maken mensen fouten, worden "onschuldigen" geramd en vallen mensen door anderen uit)

PSN RobinNova

• ChrisLNFF
Tegen elkaar racen is best leuk, maar niet leuker of minder dan in een andere racegame. Wellicht haal ik ‘m via mp of als het afgeprijsd is. Ga geen 60 euro betalen voor een game met zo weinig content.

• Rivanov
v8power67 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:32:
Ik snap dat content voor sommigen een probleem is. Maar ik ga zien in hoeverre dit een probleem wordt voor mij. In vorige gt games had ik echt zin om alles te kopen etc. Maar nu met de focus op esport en online denk ik dat ik me ga focussen op een kleine groep autos. En deze dan hellemaal tot op de laatste milimeter leren zodat ik maximale eruit haal. Twijfel er zelfs over om voor een mooi stuurtje te gaan kijken die pc en ps4 kan. Want weet nog goed destijds gt 5 en gt6 met mn fanatec porsche s wheel speelde dit echt heel gaaf.
Jammer dat die pwts en g25 niet werken op ps4..
Misschien eens kijken voor die chronus max ofzo. Want mn pwts is gewoon in perfecte staat.
Zou gewoon zooo graag willen dat er eindelijk eens een stuur uitkomt die voor PlayStation én Xbox geschikt is zonder adapters etc die niet de volledige functionaliteiten benutten. Wishfull thinking I know, maar ik heb geen game PC meer dus een stuur voor console en PC hoef ik niet. Maar wil wel een stuur voor de PS4 en Xbox One X zodat ik het kan gebruiken met Gran Turismo en Forza.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

v8power67 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:32:
Ik snap dat content voor sommigen een probleem is. Maar ik ga zien in hoeverre dit een probleem wordt voor mij. In vorige gt games had ik echt zin om alles te kopen etc. Maar nu met de focus op esport en online denk ik dat ik me ga focussen op een kleine groep autos. En deze dan hellemaal tot op de laatste milimeter leren zodat ik maximale eruit haal. Twijfel er zelfs over om voor een mooi stuurtje te gaan kijken die pc en ps4 kan. Want weet nog goed destijds gt 5 en gt6 met mn fanatec porsche s wheel speelde dit echt heel gaaf.
Jammer dat die pwts en g25 niet werken op ps4..
Misschien eens kijken voor die chronus max ofzo. Want mn pwts is gewoon in perfecte staat.
Ik heb de Cronos drivehub, alleen nog niet getest icm met een Xbox stuur op een PS4, maar dat ding zou volgens hun volledig moeten werken, althans beter dan een Max die in de basis gewoon een controller emuleert, zou deze dus een compatible stuur emuleren. Verwacht alleen geen PS4 in korte tijd te hebben, dus zeker weten doe ik het niet. Nadeel, ding kost tegen de 100 euro, aardige gok :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Bij een Cronusmax V2 heb je ook geen PC nodig tijdens het racen. Als je hem nieuw hebt hoef je hem alleen maar 1x met een PC in PS4 wheel mode te zetten. Daarna heb je geen PC meer nodig.

Edit: Ik heb er tijdens de beta een video over gemaakt bij het gebruik met de G27, het aansluiten van zo'n Cronusmax v2 brengt namelijk wel wat nadelen met zich mee. Fanatec wheels werken hetzelfde alleen moet je hem voor je hem op de Cronusmax aansluit in PS3 mode zetten. YouTube: Gran Turismo Sport with the Logitech G27 using Cronusmax Plus V3

Edit2: De Drivehub was er destijds nog niet, die zou ik op dit moment verkiezen boven de Cronusmax!

[Voor 60% gewijzigd door Voxalizer op 11-10-2017 11:16]

• Rivanov
Ontzettende_Jan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Karts ben ik nog niet tegen gekomen, waar kan je die rijden?

De cockpit views zijn top in GT Sport. Gedetailleerd en je hebt nog steeds gevoel van snelheid. _/-\o_
Nieuwe Daily denk ik.

• Nieuwevolger
Ontzettende_Jan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Karts ben ik nog niet tegen gekomen, waar kan je die rijden?

De cockpit views zijn top in GT Sport. Gedetailleerd en je hebt nog steeds gevoel van snelheid. _/-\o_
Net voor de race van 11:00 had je ze. Misschien dat ze zo weer terug komen.

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 10:52

• Nieuwevolger
Haha net op het laatste stuk wilt iemand mij op het rechte stuk op die tokyo baan mij nog inhalen. Knalt hij vol tegen de splitsing van de pitstop en de baan.

Kan alleen nieg de volgende race rijden omdat ik geen gt4 auto heb en die kosten allemaal 350.000 credits.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01 21:47
Kan me er zeker mee vermaken :) Jammer dat sommige banen er niet bij zitten. Denk dat er veel fans zijn die hier graag Grandspeed valley/ Autumn Ring/ Trial Mountain etc bij hadden gehad om daar op te racen. ik in ieder geval wel :)

Maar gezien ik meer offline speel hoop ik dat ze ook snel met een normale GT komen :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01 21:47
SinergyX schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:45:
[...]

Dat soort banen mis ik echt, GT was toch altijd 1 van de beste met fantasy tracks, ze hebben voor AC en Rfactor toen wel wat banen nagemaakt maar zijn toch toch niet helemaal als de echte uit de GT. Snap vanuit Esport oogpunt wel dat je liever echte tracks wil hebben, maar de fantasy tracks waren toch technisch briljant gemaakt.
Dat is mijn mening dus ook. hun fantasy tracks waren en zijn tot op heden nog altijd hoger van niveau dan andere games. Ik heb best plezier met Forza gehad maar die banen zijn minder. Natuurlijk zijn echte circuits ook geweldig om te spelen. Maar de tracks die voor GT waren gemaakt konden best wedijveren met echte tracks. Heb veel plezier gehad met Autumn ring in sort van endurance races met kleinere race auto's. Dragon trial heeft wel zo'n soort feel. Heb ik ook al een race gedaan van 50 ronden met banden slijtage etc aan. Amusant :) Maar toch mis ik die specifieke GT tracks nog altijd.
Nostalgie? Wie weet.

Jammer dat je geen auto's kunt kopen of in ieder geval geen GT3's ;( Had ik genoeg om er één te kopen krijg je een error dat dat niet kan in deze versie. Zeer jammer.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

KlaasjeNL schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:22:
Ik zit nu in dubio. PC2 nog niet zo lang geleden aangeschaft en een geweldige game, maar ook een stuk lastiger en daardoor moeilijker als je hem niet frequent speelt. En dan is er GT Sport dat je veel makkelijker tussendoor oppakt, dat er gelikt uitziet en dat ook nog eens m'n VR headset ondersteunt...
Waarom moet het altijd óf óf zijn, waarom kun je ze niet gewoon beide spelen?

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:46
dvdkiwi schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:26:
[...]

Waarom moet het altijd óf óf zijn, waarom kun je ze niet gewoon beide spelen?
Omdat het masteren van een racegame/simulatie niet werkt wanneer je 2 verschillende games door elkaar speelt.

Ik vind het persoonlijk ook onzin om in vergelijkingen te lezen dat het wagenpark zo belangrijk is. Ik heb liever een game rond een enkele raceclasse die je volledig kunt masteren (zoals de Toca/DTM-series in het verleden) dan een game waarin je honderden auto's hebt die je nooit 100% onder de knie krijgt.

Ik wil me dus op een enkele game toeleggen en dat lijkt vooralsnog PC2 te blijven, maar GT Sport - hoewel heel anders - valt mij absoluut niet tegen.
Pagina: 1 2 3 ... 35

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee