Acties:
  • +2Henk 'm!
Australie wordt wel gezien als een top tier civ door zijn abilities: extra housing op coastal, plus extra yields van districten op tiles met hoge appeal. reken daarbij het outback station, en de 100% productie als iemand je de oorlog verklaart (wat de AI heel vaak doet), en je hebt een productie/growth powerhouse.

De Spring patch die er binnenkort aankomt zorgt er wel voor dat je een echte CB moet hebben voor joint wars, en je kan vrienden/allies in een lopende oorlog inroepen. Beter laat dan nooit zou ik zeggen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 08:14
Dat verklaart een hoop, wat je daar uitlegt!

EDIT:
Blegh! Ik kom er achter dat ik research agreements volledig verkeerd begreep. Ze zijn niet bedoeld om iets sneller te onderzoeken wat je NU wil doen. Nee, na X aantal beurten (het "N turns" wat ze noemen) krijg je een boost, waarna je die tech sneller ontwikkelt.

Dat was verspilling van mijn geld dus :| Wel, een dag niet geleerd puntje-puntje-puntje.

[Voor 80% gewijzigd door Liegebeest op 17-04-2018 19:56]

Liege, liege, liegebeest!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:50
Ik doelde eigenlijk op de reketijd die de AI's voor hun turns nodig hebben ;) Maar ik vind het beperken tot 1 unit/tile in civ5 wel erg beperkend: in civ6 kan je na wat ontwikkeling tot 3 units samenvoegen, ik vind dat nog de beste balans denk ik.
Je kan strategic mode proberen, die vereist minder resources denk ik. Al raak ik er amper wijs uit.

Ondertussen is het wachten op de Spring patch die eindelijk iets aan joint wars gaat doen als ik het goed gelezen heb.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 12:58
De recensies voor Civ VI op Steam zijn dramatisch de laatste tijd.
Iemand al meegekregen dat er spyware is aangebracht in Civ in de vorm van Red Shell?

https://store.steampowere...tion_VI/#app_reviews_hash

Blijkbaar zat Red Shell ook in een ander spel:
https://www.reddit.com/r/...y_potatoes_were_in_space/
https://steamcommunity.co...p=28#c1727575977536832555

Spelen jullie het spel nog? Is dit reden voor jullie om het niet meer te doen?
Ik heb het toevallig al een tijdje niet meer gespeeld, maar twijfel of ik het in deze vorm nog wil spelen..

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mensen die bang zijn voor spyware hebben oftewel echt iets duisters te verbergen, of denken dat ze veel interessanter zijn dan dat ze in werkelijkheid zijn. Het toont vooral aan dat het steam review systeem iets is waar je geen rekening mee moet houden

Trouwens hoeveel van die mensen die zo'n reviews plaatsen, zitten ondertussen niet leuk alles te sharen op facebook en instagram en weet ik wat nog allemaal? ;) Hoeveel gingen er hun facebook niet deleten na cambridge analytica, en hoeveel hebben er het uiteindelijk echt gedaan? De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze opgedind worden. Met mijn gegevens gaan ze niet veel kunnen uitsteken, buiten afleiden dat ik echt wel waar voor mijn geld haal met alle games die ik speel

Heb me wel geamuseerd met rise and fall, hopelijk doet de volgende expansie iets meer met diplomatie/worldcongress en late game content. Ohja, en strategic resources mogen helemaal omgegooid worden, het lijkt nergens naar. Als je geen ijzer hebt (één van de meest voorkomende ertsen), ben je gezien, maar met twee ijzer kan je zonder probleem werelds grootste leger maken.... En wat betreft paarden hebben ze nog nooit van fokken gehoord...Zelfs aluminium is eigenlijk vrij veel voorkomend in de wereld (het is alleen moeilijk te extracten)

Dan vind ik het stockpile systeem van Endless Legend veel beter.

[Voor 43% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-06-2018 18:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:40
Is dat Red shell gebeuren nou echt zo erg of is iedereen het enorm aan het opblazen?

Volgens Red shell zelf verzamelen ze geen persoonlijke informatie.
Hier staat wat ze wel doen: https://redshell.io/gamers
Misschien heb ik het mis, maar het lijkt me allemaal niet zo schokkend.

Het was wellicht wel netter geweest als gamers hier beter over waren geïnformeerd met de mogelijkheid tot een opt-out voor het starten van het spel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:27:
dus als iemand jou de game had gegift op steam (en je dus niet betaalde ervoor), zou de spyware erin voor jou geen probleem zijn? dat vind ik een ambigu standpunt.
Als het businessmodel zou zijn dat er betaald wordt met informatie (en het spel is dus gratis te downloaden), en het bedrijf is daar transparant over dan zou ik er waarschijnlijk geen problemen mee hebben inderdaad.

Het grote probleem daarnaast vind ik dat de voorwaarden enkelzijdig zijn aangepast (en dan nog redelijk stiekem ook, want wie leest nu de eula van een game die ze al in bezit hebben?) op een product waar ik voor betaald heb.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:51
Jeroen O schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:29:
Is dat Red shell gebeuren nou echt zo erg of is iedereen het enorm aan het opblazen?
Ja, sterker nog het is in conflict met een hoop EU regels.
Geen opt out, silent install. redelijk zieke shit.
Niet voor niets dat er all 20+ publishers op terug zijn gekomen.
Je koopt een spel voor 40 euro, mag je toch fockin verwachten dat je gevrijwaard bent van dit soort onzin?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-05 15:45
Ik vind het zorgelijk dat het hele standpunt van "Ik heb niks te verbergen" nu wordt toegepast op mensen die niet zitten te wachten op dit soort stiekeme inbreuken op de privacy en informatiedelingen voor diensten waarvoor worden betaald.
"Mensen die bang zijn voor spyware hebben oftewel echt iets duisters te verbergen, of denken dat ze veel interessanter zijn dan dat ze in werkelijkheid zijn."
Dit is echt een zorgelijk standpunt, sorry. Zeker als je in de EULA ziet wat er allemaal wordt opgeslagen. Wat er uiteindelijk met de informatie gebeurt is dan weer wat moeilijker te vinden, en het zal allemaal misschien niet zo wereldschokkend zijn of extreem zoals sommige mensen doen geloven. Maar het is gezond om kritisch tegenover dit soort zaken te staan. De gelatenheid en het "ik heb niks te verbergen" argument is echt een dooddoener en voor 99,999% van de mensen niet juist.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:51
Jeroen O schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:29:

Volgens Red shell zelf verzamelen ze geen persoonlijke informatie.
Hier staat wat ze wel doen: https://redshell.io/gamers
Misschien heb ik het mis, maar het lijkt me allemaal niet zo schokkend.
Op de website van Redshell verbloemen ze de inbreuk op privacy natuurlijk mooi. Wat hun in games geïntegreerde software doet is een profiel van je computer samenstellen aan de hand van onder andere je hardware en geïnstalleerde fonts. Dat vormt samen een relatief unieke vingerafdruk om jouw hardware aan jou te koppelen, want de software scant daarnaast door je cookies, hopende een cookie aan te treffen die door een advertentie voor het betreffende spel is geplaatst. Redshell beoordeelt zodoende de effectiviteit van marketing. Zelf geven ze aan deze informatie niet te verkopen, maar de link tussen offline en online-profiel is goud waard.

Daarnaast is het natuurlijk de vraag of Redshell in werkelijkheid niet meer doorstuurt dan wordt aangegeven. Dat het in geval van Civ6 wellicht om meer persoonlijke data gaat is in ieder geval wel uit de EULA af te lezen:
The information we collect may include personal information such as your first and/or last name, e-mail address, phone number, photo, mailing address, geolocation, or payment information. In addition, we may collect your age, gender, date of birth, zip code, hardware configuration, console ID, software products played, survey data, purchases, IP address and the systems you have played on. We may combine the information with your personal information and across other computers or devices that you may use.
Dit is toch draconisch. Zelfs de overheid weet niet zoveel van je als dit. Vroeger of later zal er binnen Firaxis of een andere organisatie die gebruik maakt van Redshell iemand met het idee komen om deze schat aan informatie te verzilveren, of zal de informatie op straat komen te liggen door een hack.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 26779
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:36:
Mensen die bang zijn voor spyware hebben oftewel echt iets duisters te verbergen, of denken dat ze veel interessanter zijn dan dat ze in werkelijkheid zijn. Het toont vooral aan dat het steam review systeem iets is waar je geen rekening mee moet houden
Dan heb jij helemaal niets begrepen van het begrip (en recht) privacy. Nu is dit misschien niet de meest ideale trhread om hier op in te gaan, maar IMO is het door profileren van anderen an sich een verdorven manier om geld te verdienen. Ga weg! Het gaat ze geen zak aan wat ik doe, waar ik in geinteresseerd ben en met wie ik contact heb.
Het gaat niet om "ik heb niets te verbergen', het gaat om 'waarom moet je dat van me weten'.

Acties:
  • +1Henk 'm!
26779 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:06:
[...]

Dan heb jij helemaal niets begrepen van het begrip (en recht) privacy. Nu is dit misschien niet de meest ideale trhread om hier op in te gaan, maar IMO is het door profileren van anderen an sich een verdorven manier om geld te verdienen. Ga weg! Het gaat ze geen zak aan wat ik doe, waar ik in geinteresseerd ben en met wie ik contact heb.
Het gaat niet om "ik heb niets te verbergen', het gaat om 'waarom moet je dat van me weten'.
Als het je echt zoveel stoort, gebruik dan deze link?

https://redshell.io/optout

En waarom dat wordt verzameld? marketing doeleinden natuurlijk (waar ze trouwens zelf zeggen dat de data anoniem worden gemaakt, "all of the data is anonymised/pseudonymised" ). Ja, je data is meer waard dan jijzelf, dat kan beangstigend klinken, maar het is absoluut niet nieuw (het is vooral een klap voor het ego)

Ik zeg niet dat het netjes is en in mogelijke gevallen gevaarlijk, maar het is allerminst het horrorscenario dat vaak hysterisch wordt geschetst waar er mensen je identiteit gaan kopieren en online geprofiled gaan worden alsof we in real life Watch Dogs zitten.

En again, hoe vaak deel je diezelfde informatie niet als je zit te social networken en online te betalen? Als het je echt zoveel stoort, dan moet je all the way gaan en terug briefkaarten beginnen schrijven en met cash geld betalen in echte winkels

Ik hoor hier vooral veel "als goedmaker zouden ze me gratis dingen moeten geven", wat ik ook wel erg goedkoop vind... Dat er vrije verkiezingen worden beïnvloed door buitenlandse mogendheden die de democratie niet te hoog in het vaandel dragen, nemen we er maar bij "want het is gratis", maar omdat je 50euro hebt opgehoest is er je opeens meer onrecht aangedaan dan Martin Luther King? Ga weg

[Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-06-2018 18:25]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 18:22:
[...]

Als het je echt zoveel stoort, gebruik dan deze link?

https://redshell.io/optout

En waarom dat wordt verzameld? marketing doeleinden natuurlijk (waar ze trouwens zelf zeggen dat de data anoniem worden gemaakt, "all of the data is anonymised/pseudonymised" ). Ja, je data is meer waard dan jijzelf, dat kan beangstigend klinken, maar het is absoluut niet nieuw (het is vooral een klap voor het ego)

Ik zeg niet dat het netjes is en in mogelijke gevallen gevaarlijk, maar het is allerminst het horrorscenario dat vaak hysterisch wordt geschetst waar er mensen je identiteit gaan kopieren en online geprofiled gaan worden alsof we in real life Watch Dogs zitten.

En again, hoe vaak deel je diezelfde informatie niet als je zit te social networken en online te betalen? Als het je echt zoveel stoort, dan moet je all the way gaan en terug briefkaarten beginnen schrijven en met cash geld betalen in echte winkels

Ik hoor hier vooral veel "als goedmaker zouden ze me gratis dingen moeten geven", wat ik ook wel erg goedkoop vind... Dat er vrije verkiezingen worden beïnvloed door buitenlandse mogendheden die de democratie niet te hoog in het vaandel dragen, nemen we er maar bij "want het is gratis", maar omdat je 50euro hebt opgehoest is er je opeens meer onrecht aangedaan dan Martin Luther King? Ga weg
Die link werkt helaas niet met civ 6, aangezien de benodigde ID niet terug te vinden is in de software. Je kunt red shell zelf een verzoek doen, waar ze dan op basis van een unieke steam identifier de boel blokkeren. Nog steeds wordt dan wel je data verzonden, maar (naar verluid) niet meer verwerkt. Daarvoor moet je echter wel in de pen klimmen.

Daarnaast zal ik onthouden dat er alleen geklaagd mag worden wanneer ik achter in een bus gezet wordt omwille mijn huidskleur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 12:45

Basszje

Reisvaap!]

Je mag zelf wel wat minder hoog van de toren blazen over mensen die je verder niet kent imo. Ik vind het ook vreemd dat een product dat je koopt toch nog vol zit met allerhande marketingtroep. Ik weet dat mijn data meer waard is dan de persoon zelf, daarom heb ik ook geen zin om dat gratis weg te geven en zo beetje de winsten van multinationals te spekken. Lijkt mij ook in strijd met de nieuwe privacyregels.

In elk geval is een filter op de router zo ingesteld en probleem dus opgelost. Hoef je niet eens moeilijke formulieren door te gaan om jezelf 'af te melden' ( nog afgezien van het feit dat ik niemand echt vertrouw om gegevens volledig te verwijderen ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:54:
[...]

Lol, ik wijs gewoon op de hypocrisie die er rond heerst. Hoeveel keer heb jij (en iedereen hier) de afgelopen twee maand niet op "I accept (cookies)" geklikt zonder het daadwerkelijk te lezen?

Ik lees hier trouwens net op BBC news dat je gmail berichten kunnen gelezen worden door 3rd parties. Ga je je gmail account dan ook maar schrappen? Ah nee, want dat is gratis, dus dat nemen we er dan maar bij....

Maar again, doe maar lekker hysterisch, je wint er toch niks mee.
Ik vind hem helemaal niet hysterisch overkomen en hij heeft gewoon een goed punt. Het is jouw recht om het daar niet mee eens te zijn, maar het kan ook wat minder 'chagrijnig' :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik vind een deinstalleren + refund aanvragen en wss nog eens een negatieve review half hysterisch ja, zeker als je ondertussen op allerhande sociale media zit en op bol en weet ik wat nog allemaal die je gegevens met 100% zekerheid misbruiken en doorverkopen

Wees maar eerlijk. Als het niet op reddit had gestaan had niemand er hier van geweten. De privacy vinden we belangrijk, tot op het punt we effectief moeite moeten doen om het te vrijwaren (of een eula te lezen), "want ik heb betaald en dus zou het vanzelf moeten gaan"

Maar dat is dan geen goed punt want het laat je zien hoe hypocriet je bent (en je sleept er rosa parks niet bij voor de bonuspunten), en het verhaaltje van de "grote evil bedrijven is blijkbaar nog niet afgezaagd..... tja dan valt er niks meer over te zeggen. Blijkbaar ben je chagrijnig als je mensen daar op wijst.

You can lead a horse to water, you can't make it drink.

[Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 04-07-2018 19:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:55
AntiChrist7 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:21:
Ik vind een deinstalleren + refund aanvragen en wss nog eens een negatieve review half hysterisch ja, zeker als je ondertussen op allerhande sociale media zit en op bol en weet ik wat nog allemaal die je gegevens met 100% zekerheid misbruiken en doorverkopen

Wees maar eerlijk. Als het niet op reddit had gestaan had niemand er hier van geweten. De privacy vinden we belangrijk, tot op het punt we effectief moeite moeten doen om het te vrijwaren (of een eula te lezen), "want ik heb betaald en dus zou het vanzelf moeten gaan"

Maar dat is dan geen goed punt want het laat je zien hoe hypocriet je bent (en je sleept er rosa parks niet bij voor de bonuspunten), en het verhaaltje van de "grote evil bedrijven is blijkbaar nog niet afgezaagd..... tja dan valt er niks meer over te zeggen. Blijkbaar ben je chagrijnig als je mensen daar op wijst.

You can lead a horse to water, you can't make it drink.
Jeetje je bent wel erg vol van je eigen gelijk en weet dat op een vervelende manier te brengen. Blijkbaar vind jij de reactie van een aantal mensen overtrokken. Dat mag maar hoef je niet zo te brengen. Ik vind dat wat met civ vi gebeurt ook niet kunnen en ben het dus niet met je eens, nou ja big deal zeg, mensen zijn het wel vaker niet met elkaar eens, laat elkaar in zijn waarde zou ik zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Klassiek gevalletje whataboutism. Wegdraaien van het hele punt en de "ja maar die site" of "ja maar daar dan" argumentatie aanroepen. Wat mij betreft is deze "discussie" trouwens wel klaar. Ik lees nu al voor de vierde keer ongeveer dezelfde post :z

Acties:
  • +3Henk 'm!
Cultural Victory :Y)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XStvwK6yKvs&feature=youtu.be]

Ja, is eigenlijk Civ4, maar geen zin om een oud topic hiervoor te kicken ;)

[Voor 32% gewijzigd door anandus op 25-07-2018 11:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:06:
Cultural Victory :Y)

[video]

Ja, is eigenlijk Civ4, maar geen zin om een oud topic hiervoor te kicken ;)
De civ4 soundtrack blijft een van de beste game-soundtracks ooit. Die van civ 6 is ook goed, maar civ 4 blijft altijd bij.
Deze is trouwens dezelfde groep, gedirigeerd door christopher tin zelf, mijn insziens een betere versie (en niet ingekort) :)
YouTube: Baba Yetu Live | Cadogan Hall 2016

en de civ6 themsong van dezelfde groep:
YouTube: CIVILIZATION VI Theme Live | Cadogan Hall 2016

:)

offtopic:
en red shell is verwijderd sinds de laaste update :)

[Voor 4% gewijzigd door Magic op 27-07-2018 13:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Masterijn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05 14:38
Het redshell spul schijnt in de laatste update verwijderd te zijn.
Er is met die update ook crossplatform spel mogelijk tussen mac en pc.
Wat nog mooier is, is dat de nederlandse vertaling op
https://github.com/Hendri...ation-6-Dutch-Translation
zo goed als volledig is. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:40
Voor de iPad is het spel inmiddels ook weer in de aanbieding voor € 26,99.
Ook de bijbehorende DLC zijn afgeprijsd. Deze kun je kopen voor € 2,29 en sommige voor € 3,49.

• Magic
  • Niet online
djdg schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:28:
[...]

Thanks voor je antwoord. Ik heb het toch écht op mijn pc gespeeld. Maar goed, het het wisselen van beurt kostte toen al heel veel tijd, dus hij was al erg traag.
Misschien heb je op je processor ook nog een geïntegreerde GPU waar hij toen misschien op speelde? Zelfs al zou de direct-x check ooit gebugged hebben en je toch doorgelaten hebben, dan zou je niet zonder enorme grafische problemen gespeeld kunnen hebben.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:49

tuinïnen

Eventus stultorum magister

En zo kom ik naar 20+ jaar gaming eigenlijk nu pas achter Civ.. ik was altijd meer van de RTS games en had weleens wat gezien van Civ maar die wolkenkrabbers op 1 tile stonden me eigenlijk niet zo aan. Ik begreep er de lol niet van.

Nou dat is nu wel veranderd, wat een prachtige mechanics met talloze opties om tot een resultaat te komen.
Ja hier ga ik nog veel uren van genieten, en Civ 5 is ook nog de moeite waard van wat ik hier lees.

Inmiddels na een paar dagen spelen al flink moeten inleveren op mijn nachtrust.. one more turn.. de allerlaatste.. nog eentje dan..

PV Output |

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 08:18

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

tuinïnen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:49:
En zo kom ik naar 20+ jaar gaming eigenlijk nu pas achter Civ.. ik was altijd meer van de RTS games en had weleens wat gezien van Civ maar die wolkenkrabbers op 1 tile stonden me eigenlijk niet zo aan. Ik begreep er de lol niet van.

Nou dat is nu wel veranderd, wat een prachtige mechanics met talloze opties om tot een resultaat te komen.
Ja hier ga ik nog veel uren van genieten, en Civ 5 is ook nog de moeite waard van wat ik hier lees.

Inmiddels na een paar dagen spelen al flink moeten inleveren op mijn nachtrust.. one more turn.. de allerlaatste.. nog eentje dan..
Civ IV ook zelfs wat mij betreft. :) Vind ik persoonlijk nog steeds een van de leukere. Alhoewel de districten uit VI ook erg tof zijn.

[Voor 6% gewijzigd door LtMarx op 28-10-2018 19:03]

Geruchten

Civ VI Vesuvius 14/2/2019

Leaked screens:
https://i.redd.it/qc2ys13ll8v11.png
https://i.redd.it/jomwetiwl8v11.png
https://i.redd.it/tnp3hx53m8v11.png

Wederom: Geruchten, dus houd een slag om de arm.

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:48

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Magic schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:03:
Hoe speelt Civ6 eigenlijk in de end-game op een iPad (heb een iPad pro 9.7)? Ik kan me herinneren dat het op de i5 die ik destijds had al wel traag werd aan het einde.

Civ op de iPad is namelijk wel het ideaal. Denk dat ik met civ5 de meeste uren met een remote desktop app op de ipad heb gespeeld.
Prima. Heb net een potje TSLE afgerond op een iPad 2017.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:08
https://discordapp.com/ch...188800/368928122219003904

Link naar een civ6 communite voor mensen die van multi player houden. Veel speleres en games voor MP.
JanW schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:29:
Vreemd, Steam komt met een pop up dat CiV VI een event heeft. Naam van het event is ??? en de videostream van Fireaxis op Twitch is al even vreemd: https://www.twitch.tv/firaxisgames. Een stadje waarboven wolken voorbij zweven...

Rise & Fall werd vorig jaar rond dezelfde tijd aangekondigd, dus een nieuwe expension wordt zo aangekondigd?
Ja, óf Vesuvius wordt aangekondigd, of het is nog iets voor de Switch-release, of er is een stagiair net z'n baan kwijt :P

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 22:45
anandus schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:32:
[...]

Ja, óf Vesuvius wordt aangekondigd, of het is nog iets voor de Switch-release, of er is een stagiair net z'n baan kwijt :P
Ze komen met een mobile only civ. Wat in principe een reskin is van clash of clans. Het heet immortal civilization

TheS4ndm4n#1919

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27
anandus schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:08:
[...]

Weer? De vorige keer was dat toch onwijs geflopt?
Geen Diablo fan dus ;)

• RocketKoen
anandus schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:08:
[...]

Weer? De vorige keer was dat toch onwijs geflopt?
Laten we het een hele vroege 1 april grap noemen.

TheS4ndm4n#1919

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:26

Dwarlorf

Nocando a place near Kathmandu

Om 19u weten we meer. Er loopt nu een timer op twitch.

[Voor 10% gewijzigd door Dwarlorf op 20-11-2018 15:45]

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.” - I don’t know what apocalypse means, but that's not the end of the world.

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:47
Betrapt...ik moet regelmatiger tweakers checken :$
davidov schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:17:

Veel mensen zie ik trouwens mopperen over de prijs van 40,-.... maar als ik weet hoeveel honderden uren ik wel niet per DLC er opnieuw in stop, is dat het me meer dan waard. Bovendien snap ik ook wel dat deze uitbreiding best wat manuren heeft gekost en niet voor een tientje in de winkel ligt....
Ik betwist het aantal uren/gespendeerde euro argument niet (ook al is dat voor iedereen anders), maar ik vind het gevaarlijk worden wanneer een expansie de kostprijs grens begint te overschijden van meer dan 50% tov de basegame. Het is een slippery slope tot een expansie die evenveel gaat kosten als de basegame. €30 had ik geen probleem mee gehad.

Ook moet ik erbij zeggen dat de content van de deluxe edition niet zijn extra geld waard was, dat steekt ook nog bij veel spelers

[Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 21-11-2018 12:25]

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

AntiChrist7 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:24:
[...]
Ik betwist het aantal uren/gespendeerde euro argument niet (ook al is dat voor iedereen anders), maar ik vind het gevaarlijk worden wanneer een expansie de kostprijs grens begint te overschijden van meer dan 50% tov de basegame. Het is een slippery slope tot een expansie die evenveel gaat kosten als de basegame. €30 had ik geen probleem mee gehad.
Des vroegahs was het volstrekt normaal dat een expansie de prijs van een nieuw spel benaderde. In elk geval met games als Command and Conquer was dat zo. Dat het niet meer zo is omdat men tegenwoordig elke keer als iemand ergens een nieuwe verflaag opkotst het gelijk als DLC willen verhandelen, soit. ;)

Overigens vond ik vorige expansies, zowel Rise & Fall en de CIV5 expansies het meer dan waard. Wellicht een weekje wachten om het mod breakfest te ontlopen.

Anders kan je altijd wachten op de uitverkoop natuurlijk :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Liegebeest
Vraag 3. Ik neem aan dat het spel goed speelbaar is op een macbook pro 2018 15 inch? (heeft radeon gpu).
[/quote]
Ik heb ‘n MBA met 8GB RAM van een par jaar terug. Daar loopt R&F ook heel aardig op. Later in t spel wordt t wat trager maar niet onspeelbaar. Jouw veel nieuwere apparaat moet t zeker aankunnen.

TweakerVincent schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:38:
en is civ multiplayer leuk? Wil het met 1 of meer vrienden spelen. Lijkt me wel tof. Iig geen domme AI maar normale tegenstanders (hooguit wat civ's met domme ai)
Ik speel bijna zo goed als alleen maar multiplayer. Het is heel leuk, maar je moet wel de tijd hebben. Althans, 'online speed' speel ik nooit en zelfs met quick ben je zo een uur of 6 bezig met een potje, op standard speed kan je op minimaal een dag rekenen van ochtend tot avond/nacht.

Ik heb met vrienden paar keer per jaar een LAN (heel weekend, incl slapen) of mini-LAN (zaterdagochtend tot zaterdagnacht).
Dan komt een spel goed tot z'n recht.

Je kan uiteraard ook gewoon saven en loaden, dat werkt prima voor multiplayer, maar wij vinden het leuker om potjes in z'n geheel te doen.
Ja was ik van plan, maar zat niet thuis, komt nog wel
RocketKoen schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 00:14:
[...]

Dat hele uplay is juist een goede reden om het niet te kopen. Bij het laatste anno spel dat ik heb gekocht gingen die servers steeds down, waardoor dit single player spel niet te spelen was...
Sure, een miljardenbedrijf weet niet hoe ze servers moeten runnen... Ik bedoel, ik speel ook maar bijna dagelijks Ubisoft games, ik denk dat ik het wel zou gemerkt hebben als ze niet wisten hoe ze een game online moeten houden....En Anno 2070 en 2205 heb ik ook maar in totaal een paar honderd uur gespeeld zonder problemen als ik de stats mag geloven, dat is ook geen referentie.

No offense, maar op wat is dat nu gebasseerd wat je zegt? Op zijn minst had je kunnen zeggen welke Anno game het was, dit is maar wat bangmakerij. Of het is omdat ik casual uplay vermeld in een civ topic dat je getriggered bent? Ik zal het nooit meer doen,....

Anoniem: 337891

Dit is het Civ6 topic toch? Ik ben het een beetje kwijt door de laatste posts die over alles behalve het spel gaan. Helpen jullie mee door weer on-topic te posten?

• Magic
  • Niet online
Eerlijk gezegd als ik nu op civ in moest stappen, zou ik mezelf Civ5 aanraden, met de uitbreidingen is dat gewoon de meest complete civ ervaring die je kunt krijgen. Voor 11 euro imho onmisbaar in elke verzameling :)

• JanW
Leader Ability - Raven King - Levied units gain +2 movement and +5 combat strength. Costs neither gold nor resources to upgrade these levied units. Levying troops grants 2 envoys to their associated city-state. Gains the Black Army unique unit at the Castles technology.

Leader Unique Unit - Black Army - Replaces the Courser. +3 combat strength for each adjacent levied unit. Upgrades into the Huszár.

National Ability - Pearl of the Danube - +50% production to districts and buildings if they are located adjacent to and across the river from a City Center.

Unique Unit - Huszár - Replaces the Cavalry. Gains +3 combat strength for every alliance.

Unique Infrastructure - Thermal Bath - Replaces the Zoo. Provides +2 Amenities and +2 Production to all City Centers within range. If there is at least one geothermal fissure feature within the city limits, the bath additionally provides +3 tourism and +2 amenities.
Die Raven King ability is wel heel erg krachtig :o Kost wel wat duiten om de units te krijgen van een city state, maar gratis upgrades en geen resources betalen voor upgraded units, dat is wel heel sterk.

[Voor 11% gewijzigd door JanW op 27-11-2018 17:23]

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 19:13

l0n3w012ph

AlphaW0lf

anandus schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:30:
[...]

Eens.
Verder teruggaan naar 4, al is 4 ook wel héél goed op bepaalde punten, voelt wél echt als een 'stap terug'.

[...]

Kunnen jullie niet een VPN-LAN opzetten?
Was daar niet een programma voor? Klinkt als Tamagotchi ofzo :P
Hamachi?

Steam || Diablo 3

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wow, als je in 1 beurt kan landen ergens, dan heb je echt aardig voordeel met al die gratis zooi!

Dit dus.

Dat is toch wel een flinke power creep civ hoor. Ze krijgen bijna voor alles bonussen: gratis population, gratis productie (aangezien je geen eerste werker meer moet maken), wood en rainforest geeft ook nog eens productie, en fishing boats aan extra food + culture bomb. Ook nog eens twee gratis techs, plus extra faith en culture van hun cultural district.

En als je dan militair gaat kijken, hebben ze een geupgrade swordman (één van de beste units voor early aggression), gecombineerd met gratis forten en healing. Lijkt mij serieuze overkill vergeleken met originele civs

• davidov
Er is nu ook een gameplay video van Maori verschenen, snap nu wel waarom ze veel goede perks krijgen.
In tegenstelling tot andere civ's zal het spel geen rekening met Maori houden voor een locatie om settelen (?!?). Dus waar iedereen in elk geval een plekje krijgt met genoeg ruimte en resources voor een redelijke start, zal Maori zich gewoon ergens tussen moeten proppen :)
is nochtans al in het begin gezegd dat ze het stockpile mechanic gaan doen dat je ook in Endless Legend/Endless Space 2 terugvindt. Overhaul van de strategics was dan ook dringend nodig:

- geen ijzer in je rijk? dikke pech jongen. Ook al heb je 6-7 steden
- 1 ijzer in je rijk? maak een district dat het magisch tot twee ijzer maakt
- heb je twee ijzer? oh, dat is gelijk aan oneindig veel ijzer, maar maak zoveel swordsmen als je wil

Klinkt als een leuke civ, maar als je een civ vergelijkt die de slechtste tiles in de game (tundra+ snow) redelijk maakt, tegenover een civ die vanalles gratis krijgt, dan zie ik toch nog altijd een verschil qua powerlevel ;)

• RocketKoen
Canada gameplay livestream begint nu:

TheS4ndm4n#1919

• Liegebeest
Ik geloof dat mijn lopende potje wat in de war is :) ik heb een alliantie met Gallië, maar diens city states zijn in oorlog met mij... onze status is allied, maar zijn units worden als vijanden gezien en ik kan ze aanvallen... wtf? Ben ik nu in oorlog met een ally?? :D

EDIT:
Ik snap m al! Gallië is in oorlog met Sumerië, waar ik een defensieve alliantie mee heb.

EDIT 2:
Ik snap'm niet meer :D Gallië en Sumerië hebben de zaak bijgelegd en ik heb nog steeds allianties met beiden, maar toch speelt het spel alsof ik oorlog heb met Gallië... En Gallië heeft er geen problemen mee, gewoon vriendelijk doen enz.

[Voor 25% gewijzigd door Liegebeest op 16-12-2018 12:57]

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:08

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

De komende dagen zijn de expansion packs voor Civ6 op iOS gratis te krijgen, zie dit bericht

Elke 48 uur kan je een andere expansion gratis downloaden. Het overzicht:

Dec. 20-22: Poland Civilization & Scenario Pack (usually $4.99)
Dec. 22-24: Vikings Scenario Pack (usually $4.99)
Dec. 24-26: Australia Civilization & Scenario Pack (usually $4.99)
Dec. 26-28: Persia and Macedon Civilization & Scenario Pack (usually $8.99)
Dec. 28-30: Nubia Civilization & Scenario Pack (usually $4.99)
Dec. 30 - Jan. 1: Khmer and Indonesia Civilization & Scenario Pack (usually $8.99)

Het spel zelf is ook weer in de aanbieding (halve prijs).

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:08
polopolo150 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:18:
Wat zijn jullie ervaringen met de Switch versie? Zelf kan ik het niet opbrengen om uitgebreid thuis te gamen maar op een switch speel ik wel graag.
Tot nu toe positief (Mits je geen multiplayer speelt)!
Ja richting end game duren de turns wat langer, maar niet heel veel langer dan bijv. op de PC.
Ik zit de laatste tijd niet veel meer achter de PC(staat op zolder) en via steamlink is de interface scale nogal meh.
Alle kleine expansions (extra civs zitten er in) alleen de grote expansions zoals Rise & Fall is nog niets over bekend,

Computer says no

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-04 15:14
Vandaag heb ik het spel gekocht via Steam met alle uitbreidingen tot dusver. Ik ben erg onder de indruk en heb nog veel te leren. Tot dusver erg vermakelijk. Iemand nog tips waar ik het beste kan inlezen e.d.?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 19:35

Bananenplant

Ceci n'est pas une trompette

JDdeV1992 schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:51:
Vandaag heb ik het spel gekocht via Steam met alle uitbreidingen tot dusver. Ik ben erg onder de indruk en heb nog veel te leren. Tot dusver erg vermakelijk. Iemand nog tips waar ik het beste kan inlezen e.d.?
Als je er de tijd voor hebt: ik vind het erg informatief om gameplayvideo's op YouTube te kijken :) . Ik heb er eindelijk weer eens tijd voor en heb vantevoren alvast wat materiaal bekeken om er een beetje in te komen :Y) .

Signal. Speak freely

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 10:02

djidee

Mr. Slungel

Pfff, en dan komt er straks nog een uitbreiding aan ook....

Wel nagenoeg alle volken haast gehad... Scenario's speel ik niet zo veel, en exoten najagen (airlift een lvl3 archer oid) geloof ik ook wel.

Op naar de volgende, jongens zijn toch lekker met auto'tjes/duplo aan het spelen, moeders doet uitslapen, dan kan ik wel wat turns wegdrukken.. #vakantie :+

"Mekker, blaat"

• davidov
JDdeV1992 schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:51:
Handige wiki's:
http://civilization.wikia.com/wiki/Civilization_VI
https://civ6.gamepedia.com/Civilization_VI_Wiki
Fan forum:
https://forums.civfanatics.com/

Niet dat ik er fan van ben, maar merk dat ik er vaak terecht kom na dingen zoeken op Google.
Oh en kom ook vaak uit bij de forums van Steam trouwens.

-edit-
Meh.
Merk nu dat die wiki's niet echt up to date zijn, en dat met een uitbreiding op komst... :F

[Voor 7% gewijzigd door davidov op 27-12-2018 01:30]

in hoeveel turns winnen jullie gemiddeld een game en op welke difficulty? probeer er terug wat in te komen en mijn speelstijl te verbeteren: mijn gold sneller uitgeven, meer de belangrijke techs/civics beelinen. wat aggresiever zijn tegen de AI's in het begin (omdat er geen war penalty is), maar daarna allianties opbouwen, meer choppen,...

[Voor 52% gewijzigd door AntiChrist7 op 02-01-2019 22:47]

• JanW
boemmie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:28:
denk er over na op civ VI aan te schaffen. via de pricewatch zie ik een gamekey shop. Dan koop je alleen een key en dan download je hem ergens anders of zo?
De "volledige" versie met alle DLC en de Rise & Fall expansion is voor 28€ te koop via https://www.fanatical.com...ion-vi-gold-edition-aspyr. De aankomende expansion zit daar natuurlijk niet bij.

• JanW
Mali!

jaydenjarno schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:35:
Arrghh will deze spelen maar m'n of kan dat niet aan denk.
I5 740
12 GB
Ati 7770 1 GB
En full HD zit er dan niet in denk...
Gaat prima. Grafische kaart zit ergens tussen minimum (5570) en recommended (7970) in.

De grafische opties zijn prima te tweaken en om heel eerlijk te zijn zie ik tijdens het spelen toch niet heel veel verschil tussen minimaal en maximaal.
Nouja, je ziet het wel, maar het is dusdanig van een ondergeschikt belang dat het niet opvalt, zeg maar.
Ik ga dit op repeat zetten als ik Mali speel :P

[Voor 53% gewijzigd door anandus op 09-01-2019 12:15]

• JanW
Sweden

Sterk in culture en science en voegt de nobelprijs toe als uniek evenement via het world congres. Ik vind de posts van Zigzagzigal op reddit ook altijd heerlijk informatief: https://www.reddit.com/r/...first_look_sweden/ee4gvrc

Hij heeft op Steam ook veel handleidingen geschreven voor de verschillende CIV's. https://steamcommunity.co...shopfiles/?section=guides

[Voor 63% gewijzigd door JanW op 15-01-2019 16:59]

• JanW
The Ottomans!

Hangt af van je speelstijl en de difficulty vooral eerder dan de civ.

Pericles is een leuke voor zijn early UU en de gratis wildcard kaart. Als je meer oorlog wilt voeren, dan Gorgo

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Brilsmurfffje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:46:
Spel vandaag aangeschaft en een rondje door de tutorial gespeeld, dat smaakte naar meer, zijn er adviezen voor civilizations om mee te beginnen in en een vrij potje?
Als het je eerste keer civilization is gewoon rustig beginnnen, niet laten opjagen door allerlei tips online en niet bang zijn om wat te proberen / falen.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Moeilijkheid op laag, map niet te groot en gewoon gaan. Je ontdekt het spel vanzelf wel... En ook je eigen stijl erin

"Mekker, blaat"

jaydenjarno schreef op zondag 27 januari 2019 @ 08:26:
Kent iemand gamekeykopen.nl ?? Nu voor 11 euro civ 6 stream download key te koop. Stream zelf is nog 60 euro.
Klinkt als een keysite, dat kan soms dubieus zijn.

Voor de laagste prijzen kan je bij deze site kijken:
https://isthereanydeal.co...eierscivilizationvi/info/

Zo te zien is het vanaf 12 euro bij (legitieme) onlinewinkels.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ShadowBumble schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:15:
[...]

Ah ik ook toevallig vorige week :) maar ik ben nu zelfs nog in de modus om rustig te beginnen :) smaakt inderdaad wel naar meer dus eens kijken of ik ergens langzamer hand de DLC ook goedkoop op de kop kan tikken.
Ik kan je zo een scenario van harte aanbevelen, heb zelf een aantal keer "Outback Tycoon" gespeeld. Duurt maart 60 beurten en daarna krijg je een score, kan je op zien of je een beetje progressie maakt en snel nieuwe dingen proberen.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Prutzertje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Tutorial is een beetje karig inderdaad. Heb Civ 6 ook gekocht (na lange tijd Civ 3 gespeeld te hebben) en vond juist op youtube "Let's Play Civ 6" achtige video's veel dingen te verklaren hoe iets werkt. d:)b
Ik ben net klaar met deze: YouTube: Civilization 6 - A Tutorial for Complete Beginners - Part 1

Dus als je er nog meer goede hebt zeer graag !

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Magic
  • Niet online
ShadowBumble schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Ik ben net klaar met deze: YouTube: Civilization 6 - A Tutorial for Complete Beginners - Part 1

Dus als je er nog meer goede hebt zeer graag !
Alles van quill18 is goed en imho leuk te kijken. Hij is misschien niet de beste speler ooit, maar hij weet het wel goed uit te leggen en zijn gedachtegang duidelijk te maken.

Eerder was er ook maddjinn, maar die heeft zijn youtube kanaal helaas verwijderd. Ik weet ook niet of hij met civ6 heel actief was, maar met civ5 was hij erg fijn om te kijken, en op een lekker hoog niveau.

Paar Civ-Youtubers die ik heb staan:
YouTube: PotatoMcWhiskey
YouTube: TheGameMechanic
YouTube: Marbozir
YouTube: quill18
YouTube: civtrader6
YouTube: PrimEvalCIV
YouTube: Broyar
YouTube: BarbarianHunter
YouTube: TheGameCommon
YouTube: Normul8or
YouTube: Square Triangle Mouse
YouTube: Northernlion
YouTube: Omega Alden

Niet allemaal even goed of entertainend, hoor.
Maar zeker de eerste helft van het rijtje is prima :)

Edit:
Phoenicia!

[Voor 5% gewijzigd door anandus op 29-01-2019 16:01]

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Ik ben nu bezig met een potje waarbij ik bepaalde steden een bepaalde taak probeer te geven, ben er nog niet helemaal uit of dit een succes is. Combinaties van districten zijn volgens mij sowieso de sleutel tot succes. In een stad aan de rand is het handig om een encampment te hebben waar je manschappen kan trainen om nabij gelegen steden in te lijven. Een centrale stad doet een commercial hub het erg goed omdat er dan veel trade routes doorheen lopen.
Daar wil ik toch een kanttekening bij maken. Hoewel je zou denken dat Civ 6 zich meer leent tot pure specialisatie van steden, is dat geen optimale speelstijl. Commercial hubs of harbors wil je sowieso in elke stad, omdat trade routes juist zo sterk zijn, zeker internationaal kan je daar midgame veel profijt uithalen.

En afhankelijk van welke victory je wilt halen, zul je voor een science victory juist een campus in al je steden bouwen (om zoveel mogelijk science te vergaren en door de tech tree te vlammen), en hetzelfde geldt voor een cultural victory (waar je overal een theater square wilt om zoveel mogelijk slots te hebben voor je great works), of een religious victory met holy sites, (omdat je zoveel mogelijk faith/turn wil vergaren). Enkel zaken zoals een entertainment district en een industrial zone zul je meer moeten micromanagen, vanwege hun ranged effect.

Over encampments zijn de meningen verdeeld. Als je niet op dominantie uit bent, worden ze meestal niet gebouwd omdat a) de AI sowieso slecht is in oorlog voeren en b) er meer waardevolle districten zijn.

Phoenicia klinkt in ieder geval al veel gevarieerder dan de Ottomanen, klinkt wel leuk.
Dwarlorf schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:25:
Iemand enig idee wat dit is? Ik zag ook een soort van vuur/laserstraal

Civ6
civ6 screenshots
[Afbeelding: Wat is dit?]
Artifact misschien? Kan het zijn dat je videokaart te warm werd?

• davidov
Dwarlorf schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:40:
[...]
Het leek echt iets ingame, mn stadje brande ook toen ik die vuurstraal zag. Maar als het verder niemand bekend voor komt dan durf ik het zeker niet uit te sluiten. Ik heb een vrij warme PC temps. Nu ik speel, 68 graden voor de GPU, en 61 CPU. Ik krijg namelijk ook wel wat van die grote artifacts sinds de windows 1809 update.
Ik weet geen donder van computers, maar iets wat hier enorm op lijkt heb ik in de afgelopen jaren 3-4x gehad met civ6, vooral het eerste jaar nadat het spel uit was. Volgens mij is het een glitch/bug als er iets fout gaat met de berekeningen vd grafische kaart? Resulteerde vaak in dergelijke diagonale strepen, of dat de textures van de map/oceaan boven een zelfde soort diagonale streep flikkeren. Geen idee waardoor het altijd resulteerde in schuine strepen of iets daarmee te maken had. Herstarten zou het moeten oplossen.

[Voor 10% gewijzigd door davidov op 12-02-2019 10:53]

• davidov
Dwarlorf schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:54:
[...]

Bedoel je de computer opstarten of het spel?

Ik heb trouwens inmiddels gewonnen maar mocht het weer gebeuren dan weet ik wat te doen.
Spel opnieuw opstarten.
Als de glitch er eenmaal inzit dan verdwijnt het niet voordat het spel opnieuw is opgestart.

• Magic
  • Niet online
Maduth schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:59:
Hallo Allemaal.

Ik heb weer interesse om CIV op te pakken na jaren afwezigheid [WOW] zodat ik op mijn eigen tempo lekker rustig kan bouwen. Maar in hoeverre 'moet' je alle addons kopen om het weer te testen? Of kan ik gewoon bij Steam de basis eerst bestellen en dan mijn eerste stapjes weer zetten? Of mis ik dan enkel 'cruciale' ervaringen?

Ik heb nog wel ergens CIV5 liggen maar deze is blijkbaar dus al 6-7 jaar oud [net zoals mijn PC].

Cheers
In principe heb je behalve de basisgame niet nodig (komende 2 dagen gratis te proberen trouwens). De uitbreidingen voegen alleen maar functionaliteit toe, dus wellicht als je niet heel bekend bent met de serie is het nog wel verstandiger ook.

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:44

Maduth

Probeersel

Ik snap weer waarom ik zo voorzichtig ben met deze game. Gisteren om 20:15 wilde alleen even inloggen en kijken hoe het ook weer ging, niet te lang want ik moest vroeg op.

22:00 klaar met de training en wilde ik eigenlijk gelijk verder.... :o
gaat er een discord of steamgroep gemaakt worden voor eventuele tweakers MP?

patch notes:

https://www.reddit.com/r/...storm_update_patch_notes/

Vooral de oorlogszuchtigen gaan blij zijn: pillaging yields zijn afhankelijk van de era waar je in zit

[Voor 23% gewijzigd door AntiChrist7 op 14-02-2019 12:38]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-11-2021

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zo, baby of niet, vanavond heb ik toch twee uurtjes gespeeld. En voorwaar: het is mij goed bevallen tot dusver. Natuurlijk heb ik op twee uur tijd nog niet alle gameplay features ontdekt, maar ik heb de indruk dat de berekeningen efficienter zijn (turns gaan gevoelig sneller) en de grafische veranderingen vind ik heel goed - ze hebben trouwens discreet het cartoongehalte naar omlaag getrokken. Het voelt weer wat meer CiV aan.

Mijn grootste teleurstelling is dat er geen Belgische civ is. Dat zal de meeste Nederlanders een worst wezen, maar ik had dat als Belg graag gehad en eigenlijk verwacht in deze uitbreiding (Albert I).

Overigens waren bij mij alle instellingen weg. Ik had terug muziek bijvoorbeeld - ik speel spellen zonder muziek, enkel FX, dus dat was het eerste dat mij opviel. Maar dan was daar ook de "New to Civilization" advisor en bleken al mijn savegames verschwunden te zijn. Geen probleem, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Heeft iemand trouwens de 24-hour clock box gevonden? Ik vind die niet meer en krijg nu dat idiote am/pm te zien.

[Voor 26% gewijzigd door YellowOnline op 15-02-2019 08:24]

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• Dwarlorf

Dwarlorf

YellowOnline schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:20:

Heeft iemand trouwens de 24-hour clock box gevonden? Ik vind die niet meer en krijg nu dat idiote am/pm te zien.
Options > Interface > Clock Format (eerste in de lijst)

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.” - I don’t know what apocalypse means, but that's not the end of the world.

• YellowOnline
  • Laatst online: 13-11-2021

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dwarlorf schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 00:14:
[...]

Options > Interface > Clock Format (eerste in de lijst)
Dankuwel

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb ook het gevoel dat de turns maar ook savegames laden sneller gaat maar ik had windows ge-herinstalleerd dus ik wist niet of dat de reden was.

Diplomatic favour inzetten early game heeft wat mij betreft weinig nut want er zijn zoveel opties dat je toch niet de juiste kiest. Bijvoorbeeld kiezen voor of tegen een resource, daar zijn er zoveel van. En dat geldt wel voor meer 'targets'. Volgens mij kan je favor beter opsparen voor later (ik ben nog niet bij 'later' dus zeker weten doe ik het niet.).

Verder kreeg ik een war declaration door Rusland en Spanje. Ik maak vrede met Rusland maar verover Madrid en ík krijg dan later een military emergency op mijn bakkes via World Congress. :( Ik heb vantevoren even gesaved omdat ik dus het idee had dat favor inzetten ook hier niet nuttig was. Uiteindelijk bleek alleen Spanje voor gestemd te hebben. Daarna nog 3x keer herhaald met verschillende inzet van favor en hetzelfde resultaat. Dus dat viel dan weer mee. Helaas ben je verplicht te stemmen dus 0 favor inzetten mag niet.

Ik heb 3 disasters meegemaakt bij standaard instellingen. 2 vulkaanuitbarstingen en een tornado. (ben nu in 1450 AD)

[Voor 5% gewijzigd door Dwarlorf op 15-02-2019 12:22]

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

nino_070 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:49:
Vraagje: wat is volgens jullie de kans erop dat een complete edition de markt op komt? Ik heb zelf CivVI nog helemaal niet gekocht en wil hem wel graag, met de nieuwe expansie erbij.
Hoog. Maar dat kan nog wel even duren. Van alle andere Civ's zijn er volgens mij ook meerdere bundels tot aan compleet te vinden. Vaak komen die net voor een nieuwe release, dus ik zou het dit jaar niet verwachten ( maar je weet nooit ).

Ik heb ook een tijdje gespeeld en het viel me ook op dat allerlei regels veranderd zijn, ook de mogelijkheden van sommige adviseurs en zo nog wat. Het is wel leuk tot dusver. Speel alleen wel op een rare map waar de bergen meer een doolhof zijn zo, wellicht door de nieuwe map generator.

[Voor 21% gewijzigd door Basszje op 15-02-2019 18:28]

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Droogte in mijn land...

En een tegenstander die zijn steden echt midden in een ring of fire zitten, frequent het bokje... Oh, en ironclad die niet tegen een storm kon...

Moeilijkheidsgraad vrij laag staan (1 na laagste) om te ontdekken... Ben nu wel de grote veroorzaker van co2 in de lucht...

Power in de steden is wel een dingetje, vriendjes worden met city state Cardiff is in het geval van Aquatania, en vrijwel elke stad een royal navy dockyard met de nodige gebouwen wel een dikke aanrader (elke harbor building levert 2 power)

"Mekker, blaat"

• sdk1985
  • Laatst online: 16-05 16:22
Hoe zit het nu eigenlijk met 'ceden' van steden? Merk dat het ceden nogal wat grievances kost. Maar wat als ik die steden niet laat ceden en gewoon vast houdt? Duurt het dan x turns voor de boel tot rust komt of gaat het sinds de vorige DLC gewoon via het loyalty systeem?

Heeft nogal wat consequenties dit want aangezien de AI mij een surprise oorlog verklaarde kon ik drie steden bezetten en had ik nog 40 grievances te goed. Nu na het vrede maken zit ik met -227 grievances opgescheept, puur omdat ik city cede in het trade scherm heb geaccepteerd. Dat is nogal een prijs om te betalen en ik vraag mij af wat ik daarvoor terug krijg. Zeker aangezien ik in een turn of 30 de rest van het rijk ook wel kan slopen, hij heeft nog 3 steden.

[Voor 46% gewijzigd door sdk1985 op 17-02-2019 17:41]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Het warmonger gehalte is iets gebalanceerder geworden... En flink wat wisselgeld als de tegenstander met religion en spy's op jou los aan het gaan is...

Wel sneu overigens als je een compleet eiland van de tegenstander onder water ziet verdwijnen terwijl jou kolen centrales nog lekker doorstampen en je wel je flood barriers tijdig ingezet had op de belangrijke plekken ...

GDR tijdperk nu beland... De toekomst vond ik in Civ5 ook altijd al een dingetje, wellicht dat ik daar iets voor ga zoeken...

"Mekker, blaat"

• Dwarlorf

Dwarlorf

Volgens mij heb je ze niet echt nodig. Ik heb met civ6 nog niet het Viking Scenario gespeeld. Ik koop ze op Civ/leaders die ik leuk/interessant vindt. Ik heb ze dus niet allemaal.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Die addons zijn nogal prijzig voor het geld. Dus het is meer een economische reflectie dan een echte goed/slecht weergave. Ze voegen niet veel toe aan het spel in mijn ogen. En daar denken meer spelers zo over.

Mijn advies tzt upgraden naar het complete pakket voor een tientje over een of twee jaar

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik neem aan dat deze: Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall wel een goede aanvulling is?

Hmmm.... zie nu dat het 5 euro scheelt met de Gold Edition en dan heb je alle addons ook.

Civ 6 = 14,99
Civ 6 + Rise en Fall = 34,48

Civ 6 Gold = 38,08 :o

[Voor 49% gewijzigd door Maduth op 18-02-2019 11:53]

• Dwarlorf

Dwarlorf

Maduth schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:48:
Ik neem aan dat deze: Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall wel een goede aanvulling is?
Ja, op zich wel. Het is zo'n uitgebreide aanvulling met verbeteringen net als de nieuwe Gathering Storm. Maar je zou ook kunnen opteren om meteen Gathering Storm te kopen en verder niks. Misschien dat iemand anders
daar nog een mening over heeft?

Edit: Dan zou ik de gold versie kopen en wachten tot gathering storm goedkoper wordt aangeboden als je het spel dan nog steeds leuk vindt.

[Voor 31% gewijzigd door Dwarlorf op 18-02-2019 11:55]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Deze link kwam ik eerder in dit topic tegen voor de Civ prijzen. Hier ook even doorklikken naar de bundels, en kijk ook naar de kortingscodes die er staan. Bijvoorbeeld Gathering Storm voor circa €30 bij Voidu met kortingscode. (die shop ken ik zelf niet overigens)

Edit:
De huidige prijzen, allen het goedkoopst bij https://www.wingamestore....d-Meiers-Civilization-VI/ met kortingscode PCGAMES5OFF
11.54 Civ
23.46 Civ gold
13.39 Rise & fall
30.22 Gathering storm (of €30 bij Voidu)

[Voor 27% gewijzigd door schaduw op 18-02-2019 13:03]

• JanW
schaduw schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:24:
Deze link kwam ik eerder in dit topic tegen voor de Civ prijzen. Hier ook even doorklikken naar de bundels, en kijk ook naar de kortingscodes die er staan. Bijvoorbeeld Gathering Storm voor circa €30 bij Voidu met kortingscode. (die shop ken ik zelf niet overigens)
Of 28€ voor CIV VI Gold, https://isthereanydeal.co...zationvigoldedition/info/

• Maduth

Maduth

Probeersel

Zojuist de GOLD Edition aangeschaft voor 24 euro en staat nu netjes in mijn Steam Account te wachten zodat ik het vanavond kan downloaden. Dank voor alle tips!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

nino_070 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 03:22:
[...]

Ik heb de review van Tweakers.net over rise and fall gelezen en vind het eigenlijk meer een update dan een expansie. Of zie ik dat verkeerd? Terwijl Gathering storm echt een heel nieuw aspect introduceert, lijkt me R&F meer een soort update van de gamemechaniek.
Nee Rise / Fall voegt aardig wat toe .
Klopt het trouwens dat deze expansies niet gepaard gaan met een gratis update voor de basegame? Bij sommige andere games is dat wel zo
Geen idee hoe dat werkt eerlijk gezegd. Ik las ergens dat sommige updates ook voor iedereen waren, maar erg overzichtelijk is het niet.

--------

Heb trouwens het idee dat het spel wat meer de weg kwijt is dan normaal. Game #1 stuurde de AI geen enkele envoy naar city-states tot erg laat in het spel. Game #2, nog geen barbarian gezien ( staat wel aan ).

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:01
nino_070 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 03:22:
[...]

Klopt het trouwens dat deze expansies niet gepaard gaan met een gratis update voor de basegame? Bij sommige andere games is dat wel zo
Gisteren met vrienden een potje R&F gedaan omdat eentje het nog niet nodig vond GS te kopen... Daardoor kon ik wel mooi vergelijken wat er in R&F is veranderd.

Mechanics zijn niet veranderd door GS, dus alles is nog hetzelfde. Alleen graphics en bepaalde UI dingen zijn wel overgenomen vanuit GS. Het Great Person scherm is bijvoorbeeld uit GS en je status reports zitten ook rechts bovenin.

Dat is in ieder geval wat mij zo is opgevallen.
Pagina: 1 2 3 4 5

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee