26779 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Dan heb jij helemaal niets begrepen van het begrip (en recht) privacy. Nu is dit misschien niet de meest ideale trhread om hier op in te gaan, maar IMO is het door profileren van anderen an sich een verdorven manier om geld te verdienen. Ga weg! Het gaat ze geen zak aan wat ik doe, waar ik in geinteresseerd ben en met wie ik contact heb.
Het gaat niet om "ik heb niets te verbergen', het gaat om 'waarom moet je dat van me weten'.
Als het je echt zoveel stoort, gebruik dan deze link?
https://redshell.io/optout
En waarom dat wordt verzameld? marketing doeleinden natuurlijk (waar ze trouwens zelf zeggen dat de data anoniem worden gemaakt, "all of the data is anonymised/pseudonymised" ). Ja, je data is meer waard dan jijzelf, dat kan beangstigend klinken, maar het is absoluut niet nieuw (het is vooral een klap voor het ego)
Ik zeg niet dat het netjes is en in mogelijke gevallen gevaarlijk, maar het is allerminst het horrorscenario dat vaak hysterisch wordt geschetst waar er mensen je identiteit gaan kopieren en online geprofiled gaan worden alsof we in real life Watch Dogs zitten.
En again, hoe vaak deel je diezelfde informatie niet als je zit te social networken en online te betalen? Als het je echt zoveel stoort, dan moet je all the way gaan en terug briefkaarten beginnen schrijven en met cash geld betalen in echte winkels
Ik hoor hier vooral veel "als goedmaker zouden ze me gratis dingen moeten geven", wat ik ook wel erg goedkoop vind... Dat er vrije verkiezingen worden beïnvloed door buitenlandse mogendheden die de democratie niet te hoog in het vaandel dragen, nemen we er maar bij "want het is gratis", maar omdat je 50euro hebt opgehoest is er je opeens meer onrecht aangedaan dan Martin Luther King? Ga weg
[Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-06-2018 18:25]