Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:01

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Idd, net gekeken... Youtube gooit er nu blijkbaar ook op 4k een dikke compressie overheen. :(

FT-17 FTW!

Dat is natuurlijk zo, maar ik zou graag zien dat je al die punten en extra rommel in beeld uit kunt zetten, en bijv alleen de naam in rood ziet als je iemand neerschiet.. De puntentelling zie ik op t einde van de game wel.
Maar ja het zal wel weer alles of niets zijn, AAN/UIT :/
quote:
Martinspire schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:16:
[...]

Ga dan lekker hardcore spelen. Je doet nu net alsof het allemaal ontzettend kut en onmogelijk is.
Man, overdrijven is ook een vak he? :F

Ik zeg gewoon wat ik er van vind, en hoe ik t graag zou zien.
Je suggestie van Hardcore gaan spelen vanwege dit, slaat nergens op en is totaal geen optie, voor talloze redenen.

Ik wil gewoon het scherm, om m'n crosshair heen, minder druk maken.

Je zou zelf ook mee (of aan de anderen) kunnen denken ipv meteen zo raar te reageren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Deruxian schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:36:
Het ziet er allemaal veel te druk uit, lijkt soms wel wat op Quake/UT of zoiets.... Allemaal icoontje boven alles en iedereen..

Verder jammer dat je overal punten mee kan scoren, engine disabled? wat is dat nu weer voor onzin. De charme van BF1942 was voor mij altijd dan punten weinig boeiden. Geen headshot bonus of engine bonus of melee attack bonus.. Nee gewoon je eigen spel maken op iedere map met elkaar. Dit is een rommeltje.
Tja dat kun je vinden... wel een beetje hipster-mening in mijn boek, want dit is simpele neurowetenschap. In layman's terms: Het verdienen van punten speelt in op je 'beloningscentrum', het geeft een goed gevoel en zorgt ervoor dat je het spel de volgende keer weer speelt.
Ik zal het eens opzoeken, maar ik heb ook ooit eens gelezen dat het verhogen van het aantal punten dat je krijgt ook een beter effect gaf. In Battlefield 1942 kreeg je nog 1 punten voor een kill. Onderzoek toonde aan dat 100 punten bij een kill een groter effect had, zelfs als de rest van de puntenindeling (aantal benodigd om te promoveren) mee naar boven schaalde.
Zelfs de vloeiendheid waarmee de UI de punten toont speelt hierin mee.

Check maar eens bij jezelf: als jij bij een multikill daarvan geen enkele bevestiging krijgt in de UI is dat 'awesome' gevoel veel minder. Heerlijk als de UI heel snel een aantal regels snel en vloeiend onder elkaar gooit en je de punten ziet stacken.

Geloof me, UI-design / Interaction design is een vak apart. Er zit veeeeel meer gedachte en onderzoek achter dan het doet vermoeden.

Toevallig dat ik gister nog een presentatie zag van een Bungie developer over het ontwikkeltraject van de hele Destiny UI. Interessante stof : YouTube: Destiny's Tenacious Design and Interface

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Devata schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:26:
[...]

Tja is dat zo? Ik ben helemaal voor wetenschap maar zeker dit soort psychologische wetenschap laat nog wel eens te wensen over.
Tja, er zit een hele wetenschap achter, belonging, verslaving etc is een zeer gefundeerd onderzoeksveld. De implementatie bij specifieke spellen is een ander verhaal natuurlijk. En de beleving is ook subjectief sterker bij de een dan de ander.

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Purple Dolphin schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:44:
Wauw, lees hier met stijgende verbazing de reacties met betrekking tot het hele UI onderwerp.

Natuurlijk zal er onderzoek gedaan zijn en zal het beter zijn voor de omzet om constant je score te tonen en de speler te 'belonen'. Echter ben ik net zoals de meeste hier een consument, een gamer en eindgebruiker van het product. Daarom kijk ik naar inhoud en gameplay en het effect dat beslissingen van devs daarop hebben, en is het effect op omzet stukken minder interessant. Dat wil niet zeggen dat ik bepaalde beslissingen niet begrijp, een AAA game moet gewoon (bakken) geld binnen halen.
Maar wanneer dat geld binnenhalen belangrijker is dan de ervaring van de consument en er inhoudelijke keuzes puur op basis van omzet worden genomen die die ervaring en het product negatief beïnvloeden, lijkt me dat vanuit de consumenten kant nogal ongewenst.
Je kan geen game maken waar iedereen 100% happy mee is, en dat hoeft ook niet. Wat je wel kan doen is opties faciliteren voor het personaliseren van bepaalde onderdelen van een game, zoals een UI.

Visuele informatie is super belangrijk maar dat hoeft helemaal niet in deze tekst en cijfer vorm. Als ik een voertuig raak en hoeveel schade ik daarbij aanricht zou ik ook aan het voertuig zelf kunnen zien en met goede body impact animaties zou je in principe zelfs geen eens hitmarkers nodig hebben om te zien of en waar je je tegenstander raakt.

Verder blijft een persoonlijk ding, zelf vind het zonde dat ik door alle cijfers, tekst en diverse indicators een stukje uit de beleving en sfeer van de game word getrokken en haal ik informatie en voldoening liever uit het audiovisuele element van de game.
Ja maar ja, dat is nu net de crux: geld binnenhalen en de inhoudelijke keuzes daarvoor is natuurlijk gebaseerd op wat het gross - de meerderheid - van de doelgroep consumenten belangrijk vind in het spel.

Concreet is dat dat tragere shooters die juist meer richten op realisme, met veel minder visuele hulp op het scherm (waar je het dus moet hebben van de cosmetische veranderingen), een kleinere doelgroep kent. Waarom? omdat het de moeilijkheid verhoogt, de snelheid er enorm uithaalt, en die 'instant gratification' van die visuele hulp veel minder is. Tuurlijk zijn er liefhebbers voor, maar Battlefield is een game voor de 'massa'.

Ik ben er zelf overigens helemaal voorstander van dat binnen een spel best variatie mogelijk moet zijn.

FT-17 FTW!

Ik vind de progressie en unlocks allemaal prima, t enige wat ik wil is een volledig aanpasbare GUI/HUD, that's all

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
poor Leno schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:09:
Ik vind de progressie en unlocks allemaal prima, t enige wat ik wil is een volledig aanpasbare GUI/HUD, that's all
Op een PS4? :P

Denk dat ze de weergave opties en aanpassingen voor de 3D iconen in BF4 al erg netjes hebben verzorgd.

Verder wil ik nog opmerken dat de UI van BF1942 helemaal niet simpeler of cleaner was. Er stond zelfs nog meer (permanent) in beeld dan in BF4. (op de 3D-iconen na, maar die zijn in BF4 uit te zetten)

FT-17 FTW!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
The Source schreef op maandag 27 juni 2016 @ 00:11:
Hoop dat de tanks leuk zijn om te spelen. Benieuwd zal meer op team play aankomen. Zit nu in BF4 in NL top 10 tank, gaat met BF1 weer opnieuw beginnen, teminste als het me bevalt.
Welke tank? Want er zit veel meer variatie in de tanks in BF1 :)

FT-17 FTW!

quote:
Hm, in dit filmpje zegt Westie dat wie het eerste de bajonet charge inzet, die wint. Maar Jack Frags claimt juist, in het filmpje hierboven, het tegenovergestelde :?
Man wat staat de FoV groot zeg :X

Die armpjes en t geweer worden echt heel lelijk dun en uitgerekt.. Deed me denken aan oude shooters :/

Check bijv rond 8:00 als ie meleed.. die armen lijken wel spaghetti 8)7

poor Leno wijzigde deze reactie 27-06-2016 16:43 (21%)

Ik heb ook geen key.. volgens mij had ik de nieuwsbrief uitstaan :(
Aan de ene kant natuurlijk jammer en wil ik graag asap kunnen spelen.. maar aan de andere kant, een Alpha.. of je daar nu zo blij van wordt? Beta is eigenlijk prima.. Alleen mag ie van mij wat eerder komen :/

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

Geronimous wijzigde deze reactie 30-06-2016 07:59 (48%)

FT-17 FTW!

quote:
Purple Dolphin schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:06:

Mijn grootste kritiek punt is en blijft de snelheid van de gameplay en movement. Zoals het nu is zal 80% het spelen als een run & gun arena shooter. Best leuk hoor en veel spelers zullen het alleen maar tof vinden, maar naar mijn mening faciliteert het minder diepgang en een stuk minder 'battlefield' gameplay.
:/ :/ :/ :/ :/

Hm misschien passen ze dat nog aan? (doen ze vaker) Ik hoopte ook op een spel wat iets trager en misschien daardoor tactischer is..

Maar bedoel je vooral de ren en schietsnelheid, time to kill en bewegingen, off bedoel je echt letterlijk de maps, als in arena/te klein?
Ja zo te zien wel :/

In Battlefront werkt _het_op_zich_wel_.. maar ben er geen fan van..

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het 'vervelende' bij Battlwfront is nu, dat je de Hutt Contracts hebt..

Eerst kon je gewoon credits verdienen en wapens unlocken. Prima. In BF4 moest je ook bepaalde missies doen/challenges om iets te unlocken.

Maar nu moet je eerst met die credits de Hutt Contracts unlocken, om uberhaupt de challenges te mogen doen.. dus twee keer de moeite zeg maar :/

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
lordprimoz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:29:
wat betreft leveling, het gaat redelijk snel en je krijgt per level iets van 60 credits / warbonds. ( je begint dacht ik met 200).

Het unlocken van de wapens (die nu beschikbaar zijn tenminste) zon 30 a 40 credits. Geen idee of bepaalde unlocks level afhankelijk zijn, maar zo als het er nu uitziet kan je dus mooi alles echt custom instellen.
Maar nadat je ze hebt unlocked, moet je dan alsnog iets doen? Bijv. haal 200 kills met zus en zo wapen of gadget? EN dan heb je m pas tot je beschikking.. Of heb je m direct na de unlock?
*O* Ik had vannacht ook een PS4 key binnen *O*

Ff kunnen doen, vanavond weer verder!
Nou ivm een stilstaande file ( :( ) alvast maar mijn bevindingen tot nu toe:

Het ziet er echt heel mooi uit en t sfeertje is echt heel goed gemaakt!

Maar er zijn een aantal dingen waar ik tot nu toe best 'meh' over ben.
(het kan natuurlijk wennen zijn hoor)

- de TTK voelt een tikkeltje te snel.. De enige reden waarom je soms nog weg kan komen als je onder vuur ligt, is omdat:

- het rennen veel te snel voelt.
Het voelt alsof je mannetje te lichtvoetig/zwevend is...
Ik wil voelen dat je loopt.. Een zwaardere stap zeg maar. Ik wil voelen dat je jezelf door de modder sleurt.. En je uitrusting moet zwaar voelen en rammelen etc.
De ren snelheid moet ietsje naar beneden, in verhouding met een lagere TTK imo.

- Het menu scherm voelt veel te modern.. Had het toch meer WW1 stijl verwacht/gehoopt..

- De icoontjes en kleurtjes in beeld zijn te talrijk en heel erg (storend) aanwezig. Het ziet er te blij uit en eigenlijk te 'kinderlijk'

- De FOV op max ziet er niet uit! Het schaalt niet mee.. Helemaal uitgerekt, spaghetti armen.. Max ongeveer 75, wil het nog redelijk eruit zien (standaard is waarde 50) :)

- De (nog) niet aanpasbare verticale sensitivity ligt nog niet lekker in verhouding met de horizontale.

Tot zover mijn voorlopige "meh's", voor de rest lijkt het een prachtige en heerlijke BF game te worden!

Vnvnd snel verder! *O*

poor Leno wijzigde deze reactie 06-07-2016 09:07 (7%)

quote:
Martinspire schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:52:
[...]

Oh wauw, ik dacht dat het een PC alpha was, maar dat is dus helemaal niet het geval?
Dan moet je toch even wat details geven over hoe hij draait :+ (en bv welke resolutie)
Ja moeilijk te zeggen.. maar volgnes mij is t gewoon fullHD @ ong. 45HZ (Loopt nog iets te schokkerig voor 60, maar ik kan t mis hebben.)
Paar keer flinke framedrops als er teveel aan de hand is in beeld/in de buurt.

Mijn geluid gaat ook af en toe over de zeik.. veel gekraak soms. Dit gebeurt vlak nadat een vliegtuig is over gescheurd.. dan lijkt t net alsof dat 'scheuren' in de audo mix blijft vastzitten..
Nouja, vragen mag altijd.. er geld voor aanbieden is niet zo handig.. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Dit is godverdomme zo oneerlijk geregeld weer :( :( :(

FT-17 FTW!

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Fonta schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:53:
Dit verklaard een hele hoop waarom een heleboel spelers die ik ken geen invite hebben gehad en waarom spelers die bijna geen BF spelen dan wel een niet al te hoge skill hebben er wel een hebben gehad.

[afbeelding]
Met alle respect, maar dat is echt onzin, sorry.

Ik denk dat mijn 10.000'en uren en skill in alle Battlefield games door de jaren heen (en van mensen als een Rawlander en m16Snip3r, als je die toevallig kent, die ook codes hebben) daar een iets andere kijk op hebben..

Maar goed, als het helpt om dit een plekje te geven, be my guest. ;)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
poor Leno schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:13:
[...]

Met alle respect, maar dat is echt onzin, sorry.

Ik denk dat mijn 10.000'en uren en skill in alle Battlefield games door de jaren heen (en van mensen als een Rawlander en m16Snip3r, als je die toevallig kent, die ook codes hebben) daar een iets andere kijk op hebben..

Maar goed, als het helpt om dit een plekje te geven, be my guest. ;)
Waarom heb ik dan nog geen code?

FT-17 FTW!

quote:
Jeroenimoes schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:44:
[...]

Waarom heb ik dan nog geen code?
Aparte vraag op wat ik zei.. ik zeg toch niet dat alleen goede/veteran spelers er 1 krijgen? ;)

Maar: Omdat het gewoon wel random is. Er zit van alles bij, superskilled1337's, mediocres en noobs. Geen peil op te trekken :/

poor Leno wijzigde deze reactie 07-07-2016 09:48 (15%)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Leuk, maar hiermee maken ze geen vriendjes met mensen die echt Battlefield fans zijn...

en ja, ik ben hier ontzettend salty over.

FT-17 FTW!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hahahahahaha Kiwi _O-

Sorry Jeroen hier moet ik echt te hard om lachen :X

Maarrrr, dan zou dat ook voor mij gelden ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
dvdkiwi schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:54:
Ik denk dat ze jarenlang de partychats hebben afgeluisterd en jou om die reden geen code hebben gegeven, want alles was toch k#t :+

>:)
Jaja, ik heb mn burn al onder de koude kraan :+

FT-17 FTW!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik heb trouwens een kleine opmerking toe te voegen aan mijn eerder geposte "Meh" lijstje.

In eerste instantie leek het spel veel te snel te gaan.. Maarrrrrrr..

Ik had mn FoV veel te hoog staan.. Zelfs op 75 (wat er nog goed uit ziet) lijkt het spel door de (toch aanwezige) vertekening veel sneller te gaan dan de bedoeling :X

Hier had ik totaal nooit meer over nagedacht, zo voor de hand liggend.. totdat ik vannacht deze briljante ingeving kreeg |:(

Heel slecht, mea culpa :>
Ik heb zelf nog niet echt gemerkt dat de hitreg niet klopt.. aan de andere kant heeft het spel zo weinig kleur (op de kiddie icoontjes na) en zijn de soldaten moeilijk uitelkaar en van de omgeving te onderscheiden (op wat meer afstand), dat je niet goed kan zien waar je kogels precies landen.

Daar komt nog bij dat je niet echt tracers hebt, en je wapen vaak alle kanten op bounced :X
Spotting is redelijk goed aangepakt.. je kunt wel gespot worden, maar dat duurt slechts enkele seconden.

Verder is het spotten zelf moeilijker geworden, je kunt niet zomaar de spotknop spammen en alles maar oplichten. Je moet echt heel nauwkeurig op iemand gericht zijn. En als ze te ver weg zijn, werkt t niet :)
Jawel op zich wel, maar dan moet je heel rustig de tijd er voor nemen, en heel nauwkeurig je crosshair erop zetten.

Maar ik heb vaak gehad dat de snipers zo miniklein zijn, dat t niet lukt todat je dichterbij bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Martinspire schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:48:
Kan iemand die de alpha op console speelt een screenshot nemen van de scoreboard om te bevestigen of er nu wel (eindelijk) pings op staan?
U vraagt, wij draaien.. Hier even een gemiddeld potje hoor.. ging niet zo lekker :>

Pings staan er wel bij, maar ze doen t nog niet..

*O*
quote:
Aramiss schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:28:
H
[...]

Hoe is het met de tegenstand in het algemeen? Zijn de Alpha spelers wel doorgewinterde BF spelers of merk je dat er veel pubers tussenzitten die schreeuwen in de microfoon? (niet dat dit anders is dan een gemiddelde party bij ons, maar toch).

Want het testen van een spel hoort ook samenspel bij. Hoe verloopt dat tot nu toe?
Je antwoordt hierboven al op het antwoord ;)

Maar: Omdat het gewoon wel random is. Er zit van alles bij, superskilled1337's, mediocres en noobs. Geen peil op te trekken :/

Samenspel werkt erg goed.. In je eentje ben je vaak ten dode opgeschreven.. Alleen door (angstig ;) ) bij elkaar te klingen, kun je winnen :>

poor Leno wijzigde deze reactie 07-07-2016 14:44 (10%)

Tot 19 juli :)

Ja ik had ook liever gehad dat het 'dynamische weer' ook echt dynamisch was en tijdens de match wisselt..

Acties:
  • 0Henk 'm!
Waren het maar gewone lens/sun flares.. Het zijn bij gewoon een heleboel flare-rechthoekjes :/ (PS4)
Nice! Antwoord van Dice op een van de meest gestelde vragen :)

Thank you for the feedback!
I understand many of you have pointed out the strafe to strafe movement being too fast. We are currently reviewing the strafe from side to side and how quickly you are able to do so.
There's also a 'bug' with how changes to the FOV slider renders your 1st person character that will further increase the sense of speed that we are looking into.

:D

Acties:
  • +6Henk 'm!

Die knee-slide is erg leuk om te doen! Je kunt tijdens de slide ook naar links of naar rechts strafen. We hebben getest dat als je op elkaar af rent, je op die manier een bajonet charge kunt ontwijken (maar heel moeilijke timing) :D
quote:
Asgaro schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:25:
Ik realiseer me net dat het zou kunnen dat mijn graphics kaart wat moeite zal hebben met Battlefield One :')
AMD Radeon 6950 1GB.

Iemand die met vrij oude card met maar 1GB VRAM een van volgende shitgames heeft gespeeld:
- BF 4
- BF Hardline
- Star Wars Battlefront

Is de engine wat optimized genoeg? Voor de rest is mijn systeem nog in orde (Intel i5 3570K met automatic OS door motherboard. 8GB RAM. Enkel SSDs.)

Heb helemaal geen zin om een nieuwe card te kopen...
Dit is natuurlijk relatief.. Sure het zal vast wel te spelen zijn.. in 8 bit graphics? >:)

Maar serieus, ik denk dat je een iets zwaarder kaartje gaat moeten aanschaffen als je een beetje van het spel wil genieten :/

(of straks gewoon de PS4 Neo halen, ben je gewoon van t gekloot af :D)

poor Leno wijzigde deze reactie 11-07-2016 14:04 (4%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
Yvanandel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:36:
Nu een paar uur de alpha gespeeld maar het trekt me toch niet echt. Had ontzettend veel zin in de game maar dat is nu dus toch ook wel wat minder geworden.

Het ziet er allemaal ontzettend mooi uit en toch speelt het best lekker, maar op 1 of andere manier weet het me toch niet echt te boeien. Ik merk dat ik na 2 potjes spelen het alweer aardig zat ben en daarom ook gewoon snel wat anders ga doen.
Ik krijg gewoon niet dat ouderwetse "battlefield gevoel".

Van mij mogen ze de menu's ook nog wel even flink aanpassen. Vind dit totaal niet passen, net zoals de vrouwenstem.
Tsja dat kan..
Ik heb t tegenovergestelde, na ongeveer 40 (?) uur, bijna level 60 >:)

Ik vind t juist heel erg "Battlefield" en de setting is helemaal mijn smaak.. maarja dat is natuurlijk erg persoonlijk.
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:00:
[...]

BF1 gaat waarschijnlijk toch kut worden
Thnx voor je nuttige feedback en goed onderbouwde kritiek. Ik denk dat CoD meer iets voor jou is dan. :w

poor Leno wijzigde deze reactie 11-07-2016 15:45 (13%)

quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:59:
[...]

Een 6870 xfx black edition deed eenvoudig minimaal 75+ fps op 1440 x 900 met BF3, uiteraard met de settings op zo low mogelijk en config tweaks voor nog meer fps. Een opgefokte 280X haalt makkelijk stabiel en minimaal 150 fps op 1080 p in zowel hardline als BF4. Veel verder dan dat kom ik niet qua referentie voor je.

Maar ik heb dan nog nooit een mp shooter gespeeld met iets anders de uiterste minimale grafische settings muv draw distance of andere zaken die echt nadeel geven dus geen idee wat haalbaar is met hogere settings.

Ik ben ook wel benieuwd hoe BF1 er uit ziet op de laagste settings, alle streamers/youtubers geven voornamelijk 4k ultra settings video's uit en dat is me veel te glimmend en onoverzichtelijk, de input lag nog daargelaten.
In dit filmpje hebben ze het erover.. van laag naar hoog :) (ong 3.00)

quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:51:
[...]
Graag ook dan even alle oneliners quoten waarin staat 'dit gaat echt vet worden'. Wel heel makkelijk zo. |:(

Oh wacht, vergeten dat je alleen positief mag zijn in dit topic.
Nouja dat is gewoon onzin. Het gaat om de manier waarop, helemaal niet dat je negatief bent.
quote:
Fonta schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:34:
Zo, russianbadger heeft wel wat kritiek zeg.

[video]
hahahahaha objective Cupcake, Dorrito en Enchillada _O- _O- _O-
(die gaan we erin houden :> )

Maar eigenlijk, wat is zn kritiek nu echt? Hij heeft t niet over grote problemen toch?

poor Leno wijzigde deze reactie 12-07-2016 12:21 (35%)

quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:53:
[...]

Ik ben iig zeker BF fan. Dat komt wel vooral door 1942, BFV en BF2. Dat waren ijzersterke games. Daarom geef ik in principe ook elke nieuwe game een kans. Hardline is tot nu toe de enige die ik niet gekocht heb (beta wel gespeeld, maar was kut).

Dat geldt waarschijnlijk voor de meesten hier die wat negatief zijn. We zien de potentie, maar die wordt er niet (meer) uitgehaald. En dat is jammer.

Vooralsnog blijf ik met een kritische blik kijken waar BF1 naartoe gaat. Hopelijk pakt het goed uit, we zullen het zien.

En nogmaals: probeer andersom ook eens wat gematigd te zijn in je positiviteit totdat je het spel daadwerkelijk gespeeld hebt.
Dat klinkt al heel anders ;)

Maar goed, Ik heb de eer het te kunnen spelen, en ben erg enthousiast erover *O*

Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor sommigen het tegenovergestelde voelt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

FT-17 FTW!

quote:
sorrie :>

Er komt ook nog een closed Beta, voor de open Beta.. Waarschijnlijk zullen daar weer anderen bij zitten, en met een beetje geluk andere maps en loopt t spel veel beter, zodat wij Alpha testers salty kunnen zijn..

poor Leno wijzigde deze reactie 12-07-2016 18:28 (3%)

Hier een gaaf filmpje met echt de raarste dingen van WW1! Zitten echt hilarische dingen tussen, zelfs koe en paard camouflage _O-

DICE zou echt helemaal los kunnen gaan hiermee :D
Maar ook kruisbogen! Dus dat betekent *hoop hoop* een Phantom Bow program! *O*
(gaan we weer!)

poor Leno wijzigde deze reactie 14-07-2016 18:18 (28%)

Zojuist aangekondigd: De Alpha duurt tot 18 juli 19:00 (of 18:00) onze tijd ;w

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

Voor de diehards

FT-17 FTW!

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Jan de Olde schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:49:
[...]
  • De gezondheidsmeter boven het hoofd was mij zelf eerlijk gezegd nog niet opgevallen dus persoonlijk vond ik het niet zo storendl
  • Bayonet kills - Het was in het begin van de alpha nog niet zo'n issue maar ik word steeds vaker door bajonet aanvallen gedood, gisteren wel 5x op een avond. Ik vrees dat dit echt een ding gaat worden als het spel straks uit is. Ook de counter knife optie van BF4 zit er niet meer in helaas
  • De Schep - Zit jij echt te wachten op een BF waar spelers over de hele map ingegraven zitten te campen!???? Ik moet er niet aan denken!!!
  • Ik heb 650 uur BF4 erop zitten en een weekje alpha - Ik heb absoluut NIET het idee dat BF1 toegankelijker is, eerder het tegenovergestelde. Wat ik niet verkeerd vind hoor, ik heb erg veel plezier met de alpha, maar het gedrag van de wapens is oneindig veel gecompliceerder dan bijvoorbeeld een BO3 of Destiny en met alleen de kale vizieren die soms behoorlijk obstructief zijn is het er zeker niet makkelijker op geworden tov BF4.
  • Voor mij zijn de kleurige icoontje te kinderlijk, groot en niet in de stijl van het spel.
  • De bayonetkills zijn imo een erg leuke toevoeging.. Leuk om te doen, irritant om te overkomen. Ik denk dat het wel mee zal vallen, een goed getimede is best lastig soms en regelmatig zie je spelers er kats langsvliegen als je op tijd een stap opzij doet of draait.. en dan ze in de rug schieten. _O-
    Maar ik moet wel zeggen dat het nog aangepast moet worden dat je ze beter hoort aankomen en dat de schreeuw eerder begint
  • Dat schepje zou wel handig zijn als je in t open veld onder vuur komt.. om bijv snel een klein 'muurtje' te maken om nog iets van bescherming te hebben.
  • Ik heb 1300 BF4 uur en volgens mij meer dan 60 in BF1 (level 71! *O*) en ondertussen merk ik het verschil niet meer. In t begin is wennen ja, maar op een gegeven moment speelt het gewoon als BF4.

poor Leno wijzigde deze reactie 15-07-2016 11:22 (3%)

Beetje laat, maar dit is een paar dagen geleden gelekt over de vehicle upgrades die straks in t spel zitten :)

spoiler:
Attack Plane Packages
Ability BombSight
Ability Zoom
Equipment HoltFlares
9 Paint jobs
Primary 20mm Becker
Primary 37mm EngineCannon
Primary HMG TuF
Secondary 10kg Bomb
Secondary 50kg Bomb
Secondary Le Prieur Rockets
Gunner 20mmBecker
Gunner MG
Package AirshipBuster
Package GroundSupport
Package TankHunter

Bomber Plane Packages
Equipment Camera
Gunner 20mmBecker
Gunner 40mmGun
Package Barrage
Package Firestorm
Package Torpedo
9 Paint jobs
Primary 250kg Bombs
Primary Incendiary Bombs
Primary Torpedo
Secondary 10kg Bombs
Secondary 50kg Bombs
Secondary 115kg Bombs

Scout Plane Packages
Package BomberKiller
Package Dogfighter
Package TrenchFighter
3 Paintjobs
Paint RedBarron
Primary HMG
Primary HMG TuF
Primary LMG
Secondary AngledMGs
Secondary Rockets
Ability Zoom
Equipment HoltFlares

Light Tank
Package 37mm
Package 75mm
Equipment GasCloud
Equipment MedicBag
Equipment Smoke
6 Paint jobs
Primary 20mm
Primary 37mm
Primary MG
Secondary 20mm Case
Secondary 37mm Case
Secondary 75mm HE
Package 20mm

Artillery Truck
Equipment Smoke
Package AntiAircraft
Package Artillery
Package Mortar
9 Paint jobs
Primary HMG
Primary LMG
Secondary Mortar
Secondary MortarAirburst
Secondary MortarGas
Secondary MortarHE
Secondary MortarWP
Secondary QF1pdr
Secondary QF13pdr
Equipment EmergencyRepair
Equipment MineLayer
Equipment MortarGas
Equipment MortarSmoke

Landship
9 Paint jobs
Paint BlackBess
Primary LMG
Primary Tankgewehr
Secondary MortarAirburst
Ability GrenadeRoof
Equipment AmmoCrate
Equipment MedicBag
Equipment MortarGas
Equipment MortarSmoke
Equipment Smoke
Gunner Primary AT
Gunner Primary HE
Gunner Secondary Case
Package AntiTank
Package Mortar
Package SquadSupport

Heavy Tank
Gunner FrontBeam 20mm.
Gunner FrontBeam HMG
Gunner Rear
Gunner RearBeam Flamethrower
Gunner RearBeam HMG
Gunners FrontBeam
Gunners RearBeam
Package Assault
Package Breakthrough
Package Flamethrower
9 Paint jobs
Primary AT
Primary HE
Secondary Case
Equipment AmmoCrate
Equipment MineLayer
Equipment Smoke

Horse
Cavalry Unlock
Horse AT Grenade
Horse Bandage
Horse Grenade
Horse Saber
Horse Weapon
Horse Ammo Pouch.

:D

Acties:
  • +1Henk 'm!
Rush game mode confirmed :D

Rush confirmed :)

Also during the livestream, Moritz made Battlefield fans happy by confirming that the popular Rush mode will return. However, there is no word yet on how it may be changed from previous iterations. We also don't know if it will show up in the beta.
Ja precies.. 2 snipers die de MCom kunnen coveren, prima.. maar als attacker je halve team snipers te hebben is gewoon k#t :(
Same here, alle BF's -O-

poor Leno wijzigde deze reactie 16-07-2016 22:58 (29%)

n..n...NNNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO...

poor Leno wijzigde deze reactie 18-07-2016 17:53 (12%)

...OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO...
;( :'( ;w

Al..pha..af..ge..lo..pen

#%$@^!&#%#%@*#&^#%@!

poor Leno wijzigde deze reactie 18-07-2016 17:52 (76%)

Acties:
  • +5Henk 'm!
Achja, over de wc hangen na t uitgaan en roepen dat je "nooi-hooit meer.. zal.. dri-hinken.." heeft me er ook niet vanaf gehouden >:)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Albinoraptor schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:26:
[...]

Yay ik zie het al voor me, zit je in volle sprint, wilt je paard niet springen over een 5 cm hoog obstakel. :+ :P

Ik heb zin in beta iig, enige waar ik mijn vraagtekens bij heb zijn die elite-soldiers.
DAT ja... dat is wat me wel tegenstaat; elitesoldaten, elite updates, 'hero' pickups... meh! Wapens, gadgets als pickup ok, maar ik wil een eerlijke kans maken tegen iedere speler die ik tegenkom, en niet iemand die dan toevallig een of andere "Super-Mario-invincibility-Star" heeft opgeraapt.

Die 'heroes' zijn het minst leuke element van bijvoorbeeld Star Wars Battlefront...

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Elite classes.....DICE WAAAAAAROMMMM... :(
Dat soort dingetjes deukt mijn enthousiasme weer.

Gamescom Livestream is NU live
https://www.twitch.tv/ea

Geronimous wijzigde deze reactie 16-08-2016 21:57 (63%)

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik ga eens lekker beginnen met de goedkoopste standaard editie en dit keer wachten met de season pass.

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
steineken schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:29:
[...]

Ik vraag me af wat de prijs voor de premium edition word, als deze überhaupt beschikbaar komt.
Een goede Beta is voor mij wel een reden om die €120 te investeren omdat ik weet dat BF4 zoveel uren van plezier oplevert. Aan de andere kant is het een achterlijk bedrag voor een spel.
De ultimate editie gaat voor de PC 130 kosten, ik vermoed voor de consoles dan 140 euro.

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Donnie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:12:
Enige jammere is dat dat hele insider gelul onzin is, je mag de 30e om 19:00 pas spelen lijkt het er nu op en je krijgt de 30e pas je code als je mazzel hebt...
Zo hebben ze onze mailadressen om te kunnen spammen met reclame, duuuh ;)

FT-17 FTW!

Shit helemaal vergeten op te geven welk platform.. dacht dat ik dat allang had gedaan :?

Neem aan dat dat niet meer kan? Achja dan maar een dagje later.. De ergste drang was met de Alpha al bevredigd, dus een extra dagje wachten is niet zo heeeeeuuul erg >:)
Oeh nice!! Was t helemaal vergeten dus, maar toch code gekregen *O*
(Misschien n.a.v. de Alpha?)
Hmmmmkay.. gisteravond paar potjes gespeeld. (PS4)

Weet niet of ik t verkeerd onthouden heb, maar zelfs de Alpha speelde vloeiender en minder buggy..

Heb nu vooral heel veel last van glitchy & twitchy map objects.. en vooral als ik doodga stottert het beeld vaak als een malle :/

Controller speed op 100, maar kan nog steeds geen insta 180 maken.. was al een probleem in de Alpha.

Annoying muziek nog steeds niet uit te zetten en de PS4 geluidsbug zit er nog steeds in (ripping) maar wel minder. :(

Voor de rest nog steeds een heerlijk spel :D
quote:
PsychoMantis_NL schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 06:54:
[...]

Heb je terwijl je dood bent de pause knop al geprobeerd dan ;w
Owja! Vergeten.. dat ook ja.. maar was ik al gewend in de Alpha ha-ha-ha :X

Gister ook nog eens door de map geglitched, na het bijna doodgaan (opgeblazen in een tank) had volgens t spel nog 36 health, en bleef daar maar onder staan, naar boven kijkend..

Redeploy werkte niet, dus moest opnieuw joinen.. EN dat werkt voor geen meter, want op friends joinen is nog steeds niet gefixed.. kwam er niet meer in.. pas na 15 min :(
quote:
RoRoo schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:09:

Gaat er alleen niet direct komen. na het Battlefront debacle (binnen 1 mnd 50% v/d prijs af)
Oh voor mij wel hoor.. ik trap wel weer in hetzelfde grapje.. Deluxeultrapremium *O*

Ik vind het gewoon een awesome spel, en ik weet (denk) ook wel zeker dat het spel, als het er eenmaal is, met alle maps en modes dat het ontzettend gaaf wordt :D

Nu zijn meningen natuurlijk gebaseerd op een buggy 1 map beta die niet iedereen aanspreekt, maar het uiteindelijke spel zal zoveel meer bieden dan dat wij ons nu kunnen voorstellen..

Ik vind deze map ook iets minder leuk, maar de StQuentin uit de Alpha was echt ontzettend vet!

Ook de wapens en voertuigen die nog niet bekend zijn zullen het spel enorm gaan vormen, en ik heb er goede hoop in :D

Niet te vergeten, dat er waarschijnlijk een hele dikke single player bij zit! Voor het eerst verheug ik me ook hierop!

En dan zullen velen wel denken:

En ja dat klopt >:)

poor Leno wijzigde deze reactie 02-09-2016 09:22 (10%)

quote:
The.Sticky schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:28:
[...]

Hoeveel krijg je van DICE betaald? :+

Grapje hoor!
Dat was een van de voorwaarden waarop ik als 1 van de gelukkigen de Alpha mocht spelen _O-
quote:
LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:51:
[...]

Maar denk je dat het toevallig deze map is wat zo bugged en ''slecht'' is? Andere maps zijn goed en bugvrij?

Ik blijf ook hoop houden dat ze bij deze beta gewoon een slechte map gekozen hebben, een map waar veel bugs in aanwezig kunnen zijn, iets waar ze dus voor de ontwikkeling profijt van hebben (denk het niet hoor maar goed).

We zullen het zien, ik wacht waarschijnlijk de eerste week wel even af, wil eerst zien of de andere maps me wél trekken.. Maar soldaatje in de woestijn spelen heb ik al genoeg gezien met al die Irak en Afghanistan games die zich anno 2015-2016 afspelen.
Samen met BF4 en Hardline (die er uiteindelijk wel gekomen zijn) wordt dit wederom 1 waar ik het wel even bij afwacht.
Krijg hetzelfde gevoel als bij Battlefront (en deels Hardline), hoge verwachtingen, slechte resultaten = no-go en zeer snel in de sales.

Laten we hopen dat ze je wel een WW1 gevoel kunnen geven, tot zover totaal niet helaas :)
Ze zullen deze map gekozen hebben omdat t wel van alles wat heeft, en misschien t meest toegankelijk is voor de meesten.
Gewoon het spel leren kennen.

En natuurlijk heeft een woestijn voor de meesten niet een WW1 gevoel.. Ziet er raar uit.. Bijna Mad Max achtig (sort of)
Als het El Alamein was geweest met Tiger tanks enzo was iedereen lyrisch geweest :D
(Was ook niet mijn keuze geweest voor Beta map, maar goed)

Maar wacht maar todat je straks door de maps met trenches rent en de artillery shells je om de oren vliegen, dan komt dat gevoel wel :X
quote:
LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:05:
[...]

Makkelijke conclusie? Ik ga niet iets zeer uitgebreid onderbouwen (daar waar jij dat totaal niet doet) terwijl dat al tientallen (misschien wel honderden) keren inmiddels gedaan is. Het is te makkelijk, te casual, geen uitdaging meer aan.

Ik blijf de hoop houden dat dit puur en alleen met de beta te maken heeft en dat al die ''extra's'' nog toegevoegd worden. Nu noem ik het wel extra's maar het is gewoon logisch dat de sniper in BF1 niet zo functioneert zoals het hoort, een sniper is altijd wel een moeilijk wapen geweest (behalve niet in CoD, maar cod is dan ook casual, net als BF1 zo aanvoelt).

Sniper is normaal toch wel een wapen waar je het rustig aan mee moet doen, ergens liggen, goed aimen (daar begint het bij) en dan ook nog zien te raken. Veelal moet je redelijk ver erboven zitten met je aim omdat de kogel zakt naar maten de afstand langer wordt.
BF1, nja is gewoon zoals in CoD, Quake en etc, gewoon mikken en schieten altijd raak, nergens rekening mee houden (vooral dat nergens rekening mee houden hoort niet bij BF1).

Maar goed jij mag het allemaal normaal vinden :P Geeft me alleen de indruk dat dit de eerste BF game is die je doet (zal vast niet zo zijn, maar dan is je mening wel heel vaag).
Achja ik zou me hier echt niet druk om maken.. Over het algemeen doet DICE zn best (lukt niet altijd even goed) om de wapens zo goed mogelijk te balanceren.

Ze zijn constant aan het tweaken aan damage, drop, RoF etc etc .. Dus dat zal hier ook gewoon zo zijn straks :)

Het is de 'verantwoording' van de community om goede en onderbouwde feedback te geven zodat ze iets hebben om mee te twerken.

In tegenstelling tot wat de meeste mensen geloven, doen ze weldegelijk wat met de feedback die ze krijgen. Het is natuurlijk ontzettend lastig om het kaf van t koren tescheiden als je 1000000'en posts met feedback en gezeik krijgt :X

(hop weer 1000$ van EA op mn rekening bijgeschreven >:) )
Als het allemaal te snel voelt, moet je de Field of View niet zo hoog zetten.. hoe lager, hoe langzamer het lijkt (en kun je vijanden in de verte beter zien) :)

poor Leno wijzigde deze reactie 02-09-2016 10:17 (33%)

quote:
bvr1986 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:17:
[...]

Ze hebben Sinaid gekozen omdat daar ook een belangrijk deel van de eerste wereldoorlog uitgevochten is. Ik snap dat wel gezien het spel over de eerste wereldoorlog gaat. Deze oorlog is op meerdere fronten uitgevochten, niet alleen in het westen van Europa. El alamein is in de eerste wereldoorlog niet gevochten, dus zou compleet de plank mis slaan. ;)
Ok, ik snap dat je mijn post niet helemaal goed hebt begrepen.

Ik weet dat WW1 op meerdere fronten is uitgevochten. Ik zeg alleen dat een woestijn voor velen raar kan aanvoelen omdat dat geen WW1 uitstraalt.

Ik weet dat El Alamein in WW2 was.

Waarom zei je niets over de Tiger Tank? :>
quote:
Sissors schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:40:

Overigens ook bij een BF4 als random voorbeeld is het al snel een half magazijn in iemand leegschieten. In het echt wordt er ook (zover ik weet) veel minder volautomatisch geschoten.
Achja, naar mijn weten kun je in t echt ook niet automagisch healen en ben je meestal dood na 1 kogel van welk wapen dan ook in je hoofd :D
quote:
WishmasterNL schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:51:
[...]

Je weet dat een patroon eerst naar boven gaat voordat hij weer afdaalt naar beneden?
Dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld iemand op 200M iets onder zijn hoofd moet mikken om een headshot te maken. ( 200M is een voorbeeld, verschilt heel erg per type wapen/munitie )
Ivm de recoil.. als die er niet of nauwelijks is gaat ie gewoon rechtdoor..
Hardcore mode komt er sowieso wel.

En ik persoonlijk ben blij met het 'casual' gedeelte.
Helemaal geen behoefte aan een zwaar competatieve Pro game, waar spelers zoals ik totaal geen plezier aan beleven.

Het is nu semi-pro. Voor mij en 1000000 anderen is dit juist precies wat we willen.

Verdun is dan waarschijnlijk meer wat jullie zoeken :)

En als het realisme is waar behoefte aan is, succes met een Mathilda tank te besturen met 6 man. Heel spannend :O

poor Leno wijzigde deze reactie 02-09-2016 11:15 (23%)

quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:23:
[...]

Licht dat eens toe als je wilt, wat versta je onder semi-pro?

Ik zie persoonlijk een behoorlijk platgeslagen spel qua skill gap, waar het grootste verschil tussen spelers de gespeelde tijd (=betere wapens/load outs) is. Je kan met elke klasse vrijwel dezelfde speelstijl hanteren als je wilt en echt actieve samenwerking tussen individuele spelers is niet noodzakelijk om te winnen. De noodzaak van teamplay is nu nog slechts 'globaal dezelfde kant richting de objective oplopen als team'.
Dat het niet voor iedereen is, het vergt toch wel skill om het goed te spelen.

Misschien dat jij uber1337 bent en dit plat vindt etc etc, dat mag. Ikzelf vind het een hele uitdaging om het spel goed te spelen en zowel hoog te scoren, als een mooie KD te krijgen.

Ik word er alleen een beetje moe van van de kreten over dat het casual is bla bla. (niet perse jij)
het is de de 4e dag van de Beta, veel mensen weten nog niet eens hoe of wat.

Laten we nou gewoon afwachten totdat iedereen het hele spel heeft en het een beetje onder de knie heeft.

Dat is nou een leercurve ;)
quote:
LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:40:
[...]

Het is ''redelijk ernstig'' want die bullet drop daar merk je zo goed als niks van.. Dat is echt alleen aanwezig wanneer je van je thuis basis min of meer naar de enemy basis wilt schieten (beetje overdreven, maar om het wel grotendeels duidelijk te maken).

De meeste valt het niet eens op dat er een bullet drop is aangezien je daar niks van merkt (tenzij mijn voorbeeld hierboven). In de meeste (vrijwel alle) situaties heb je geen last van bullet drop en gaat de kogel regelrecht op de enemy af.

In alle voorgaande BF games had je wél echte bullet drops en was een sniper niet voor iedereen weggelegd, het vereiste geduld en precisie (rekening houden met alles), dat is nu in BF1 niet het geval.

Infanterie, tsja vergelijkbaar met BF4 en alle andere shooters. Afwijking is daar wel met machine geweren, maar niet anders als bijv een woeste AK47. Ik heb ook gewoon mijn kills gemaakt met zo'n automatisch gun uit BF1 met een ''verre'' afstand, geen enkel probleem hoor :P Niks anders vergeleken BF4
OK, klaar nou met die bulletdrop -O-

Ik vind dat je de hele tijd goed onderbouwde kritiek hebt. Maar het is nu eenmaal zo.
Dus laat het gewoon even.

Als je straks 1300+ uur erin heb zitten (zoals ik met BF4, en 75+ in de Alpha) en het is nog steeds zo, dan ben ik het helemaal met je eens.

Maar nogmaals, DICE staat bekend om het nerfen en tweaken. Als snipers echt te makkelijk blijken te zijn, dan wordt daar echt wat aan gedaan :)

En anders, tsja, dan geen BF1 toch?
quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:14:
[...]

Aan t einde van de ronde wil ik t liefst met t zweet op de rug, klamme handen, een omgegooid pilsje over t toetsenbord (niet de tijd willen nemen om t op te ruimen, liever je hardware riskeren) en een blaas op knappen de ronde winnen in de laatste seconde en een extreem voldaan gevoel er aan overhouden. Of dat gebeurt met 5 punten of 5000 deaths is voor veel oudgedienden zoals mij bijzaak.
Dit heb ik nu bij BF4 en de Beta en Alpha ook gewoon hoor.

Maar iedereen zoekt wat anders in het spel en proberen elkaar te overtuigen wie er gelijk heeft. |:(

Nogmaals, laten we eerst met zn allen afwachten.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik snap niet dat er zoveel haat is op deze map; ik vind hem zelf toffer dan die alpha map.Qua uitstraling in ieder geval, heb de alpha te weinig gespeeld om het te kunnen hebben over de balans.
Ben ook wel erg benieuwd naar de dolomieten....

Maat goed, na een paar dagen beta zie ik zat verbeterpunten
- behemoths mogen iets minder health hebben
- anti-tank maatregelen mogen ietsje sterker: je slaat met je anti-tank rocketgeweer nog geen deuk in een pakje boter. Ook verdwijnen je mijnen als je doodgaat.
- de AA is iets te sterk
- Rush is teveel voertuig-georienteerd. de balans is zoek

en natuurlijk de vele bugs...
- einde-ronde-scherm bug
- rondes die voorbij zijn voor de tickets of tijd verstrken is (rush voornamelijk)
- visuele bugs als heuptasjes

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
sdk1985 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:44:
[...]

Het is toch juist leuk dat een tank daadwerkelijk iets is om voor te vluchten? Dat was in WW1 niet anders... Ik vond in de vorige games het schrik effect van een tank eigenlijk wat te beperkt.
Klopt, het mag van mij ook maar IETSJE meer ;) Tanks horen een verschrikking te zijn, absoluut.

FT-17 FTW!

In de Alpha kon je met 3-4 schoten van je anti tank rocket gun een tank opblazen :D

(Alleen werd ie meer als sniper gebruikt }:| )

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
kobus71 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:41:
Je kan met x dat tankje van binnen uit repareren.

Weet iemand hoe je met de warbonds wapens kan kopen?
Ik krijg het telkens in beeld, maar weet niet hoe
- Je kunt alleen vehicles repareren als je erin gespawned bent. Als je er in stapt als infanterie kun je dat niet

- wapens/gadgets kopen met warbonds kun je doen in het scherm waarin je je uitrusting aanpast, voordat je spawnt.
quote:
Prosac schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:49:
Even over die trein, komt die alleen als een van de teams een te grote achterstand heeft? Ten faveure van het team dat achter staat?
Klopt!

Geronimous wijzigde deze reactie 03-09-2016 15:41 (20%)

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
sdk1985 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:43:
@Jeroenimoes
Heb je ook al een logica in de tank spawns ontdekt? Soms zit ik 1 minuut te wachten aan het begin van de match en komt er niets. De andere keer denk ik, "laat ik maar spawnen op het eerste punt dat ze gepakt hebben" en vervolgens komt er dan iemand in een tank voorbij zetten...
Dat heeft er volgens mij mee te maken dat je veel langer in een tank overleeft in BF1, vergeleken met BF4. Daardoor spawnt er natuurlijk veel minder vaak een nieuwe.

Verder klopt de start van rondes niet: sommigen lopen achter en krijgen soms zelfs als ze al in de nieuwe ronde gespawnt zijn pas het eindscherm van de vorige ronde te zien (!). Irriteert me nog het meeste aan de beta... maar goed, het is een beta... verwacht wel dat dat gefixt is bij release.

Als je een beetje uitkijkt, repareert wanneer dat nodig is, kun je met gemak een hele ronde uitzitten in een tank. Zeker die kleine 1-persoons tank.

protip: je kunt vanuit enkele tanks (waaronder die kleine) een Medkit/Ammo resupply droppen! (Op de PS4 is dat D-pad > pijltje rechts).

Geronimous wijzigde deze reactie 03-09-2016 16:26 (14%)

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ja klopt, pastte net mijn vorige post aan ;)

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
bejaim schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:24:
[...]

In de alpha kon je idd alleen als je in het voertuig gespawnd was het voertuig ook repareren maar in de beta kan je gewoon met elke klasse het voertuig ( wel in de driver positie natuurlijk ) repareren. Op deze manier heb ik als assault al 2 tanks kunnen afpakken en repareren.
Das vreemd want dat is mij nog niet gelukt...

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Dreanor schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:45:
Moet zeggen dat deze game mij behoorlijk tegenvalt.

Het ziet er geweldig uit, geluid knalt uit je speakers en het schieten/besturen is prima, maar de gameplay ... :(

Het is helaas één grote chaotische clusterfuck, wat op zich wel wat heeft maar dat hebben we al zoveel (battlefield 3 en 4 net zo).

Misschien had ik gehoopt dat deze game wat meer terug naar de roots ging. Waar je echt een frontline had die je kon pushen. Waarbij je voorzichtig speelde want als je dood ging spawnde je terug in je basis die soms VER van de linie af lag (battlefield 1942 ;)).
Ja en toen werd DAAR nou juist over gezeken... dat zijn eerder nostalgische gevoelens dan dat dat echt veel betere gameplay was.

Ben zelf ook een beetje al dat azijngepis moe aan het worden. Niemand die zich nog de moeite neemt om te wennen aan het spel; te accepteren dat er -zoals altijd- nog wel wat veranderd aan de balans.
quote:
EricNL schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:53:
[...]

Rush is nagenoeg onspeelbaar. Enemy rijdt met een tank letterlijk OP de objective, plant de bom, gaat terug in tank en drukt af en toe linker muis knop in.

En als het spelletje niet om de tanks draait draait het wel om de snipers. Met een sniper heb je aan 2 kogels in iemand z'n been genoeg van 200+ meter, maar 9 kogels met een assault rifle is niet genoeg op 10 meter afstand.

Nogmaals: het spel speelt echt heerlijk, maar voor mij persoonlijk moet er echt behoorlijk wat gebalanceerd gaan worden wil ik dit spel bij release a €55-€60 aanschaffen. Maar dat is puur mijn mening...
Rush uitgezonderd vind ik helemaal niet dat er teveel tanks rondrijden. Vind de balans wel prima zo. Ht is immers een Battlefield game, geen CoD. Zeker Conquest hoort gewoon een 'shitload' aan voertuigen te hebben.

Geronimous wijzigde deze reactie 03-09-2016 20:58 (31%)

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
sig69 schreef op zondag 04 september 2016 @ 03:07:
Nou ik heb het een paar uur gespeeld, maar het kan me niet bekoren. Vond het even geinig, nieuwe vehicles enzo bekijken. Allemaal even geprobeerd, en toen was de interesse wel weer bekoeld. De balans is op dit moment ver te zoeken, en ook al vind ik dat vreemd (spelen ze dat spel zelf niet?), is dat niet waar ik op afhaak. Weet eigenlijk niet waarom, het is gewoon meer van hetzelfde denk ik. Als ik wil schieten kan ik net zo goed BC2 of BF4 opstarten.
Dit vind ik nou zo'n typische reactie waar ik niets mee kan. Ik ga je commentaar even counteren als ik mag :+

Ten eerste speel je een beta, niet het eindproduct. In het eindproduct zullen er sowieso zaken wat anders zijn, waarvan sommige zaken al zijn aangekondigd (zoals de mini-tank ). Ook in het uiteindelijke product zullen er meer wapens en gadgets zitten zodat je dan pas echt een je een speelstijl eigen kunt maken. Dat je er aan moet wennen hoort erbij.

Verder: als je 'wilt schieten' kun je ook net zo goed Quake op je oude DOS bak aanzwengelen... ik bedoel... omdat dit spel juist níet 'meer van hetzelfde' is: gameplayelementen als het schieten, tanks, vliegtuigen, paarden, etc anders zijn dan in voorgaande Battlefield games... Alleen al om de setting en de afwezigheid van al die lock-on wapens uit BF4 ga ik BF1 aanschaffen. Balans-dingen worden gedurende de levensduur aangepast - dat is altijd even zoeken.
quote:
Mick1990 schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:16:
[...]

Dat er geld wordt gevraagd voor DLC vind ik nog niet eens zo erg. Maar vergeet niet dat ze in BF4 na circa een jaar ineens heel veel spelers buiten hebben gesloten door je te weigeren op een server als je geen premium hebt, ook al wordt er op dat moment gewoon een vanilla map gespeeld. Een vriend van mij heeft geen premium en kan maar een klein lijstje aan servers joinen. Ook al zit er maar één DLC-map in de rotatielijst: toegang geweigerd! Voorheen werd hij gewoon uit de server gegooid als er een DLC-map werd geladen, maar nu is dat niet meer. Je hebt dus in feite wel degelijk premium nodig, ook al speel je nooit iets van de DLC.
DAT vind ik dan ook zelf weer jammer... DLC breken de spelersbasis uit elkaar. Wat ik graag zou zien is dat ze de maps in ieder geval gewoon gratis toevoegen aan de vanilla game, misschien dan een paar maanden later ofzo. Dan de wapens, gadgets, unieke skins / outfits, etc, dan in de DLC houden. Daar betalen mensen opzich wel voor.

Geronimous wijzigde deze reactie 04-09-2016 13:43 (26%)

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Sissors schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:51:
[...]

Dat je geen servers kan joinen omdat er een map in de rotatie zit die je niet kan spelen lijkt mij ook niet de handigste beslissing, al begrijp ik het wel een beetje. Tegelijk als ik in de BF4 server lijst kijk staan er nog zat vanilla only servers.

Maar met jouw idee, dan verlies je ruwweg 2/3de van de waarde van een DLC (1/3de maps, 1/3de voertuigen/game modes, 1/3de wapens. IIG voor mij, ik heb nog nooit een andere outfit dan de standaard gekozen). 50 Euro voor alleen een paar wapens, waarbij je iig bij BF4 prima zonder kan om lekker te spelen, ga ik niet betalen. Dus dan kunnen ze nog zo'n 20 euro ervoor vragen, en ik denk niet dat ze zoveel geld willen kwijtraken om te zorgen dat iedereen met elkaar op elke server en map kan spelen.
Ja daar ben ik ook bang voor.
Ik zou het ook wel ruig vinden als er duidelijk afwijkende outfits komen, en die dan alleen beschikbaar maken voor de spelers die een lijst lastige assignments behalen, zoiets als de Phantom-assignments in BF4. Alleen waren de skins niet zo heel onderscheidend. In BF1 de outfit van Generaal, of juist zaken als het Rode Baron vliegtuig zou ik nou juist zo in het spel stoppen dat je er ook echt iets voor moet doen, in plaats van dat je dalijk bij de launch precies kan zien aan het grote aantal rode vliegtuigjes wie de early enlister editie heeft gekocht...

FT-17 FTW!

Zolang het geen extra voordeel geeft, zou ik het prima vinden dat je voor extra geld skins en wapens e.d. krijgt die anderen niet hebben :)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
raiders schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:45:
Heeft iemand ervaringen met pre-orders op sites als G2A? 20 euro besparen vind ik behoorlijk wat. Maar ik vind 40 euro alsnog wel een groot bedrag voor een niet officiële verkoper.

En ook ik heb nu het snipen ontdekt. Op het moment gebruik ik nu de Gewehr. Wel speel ik zonder scope en speel ik voornamelijk rondom C en D en speel ik wel de objective als close - mid range scout.
Je wilt een multiplayer shooter kopen via een niet-officiele verkoper? :+
Ik blijf zelf ver weg van G2A... ik heb geen zin in problemen straks omdat ik een gestolen serienummer heb gekocht bij een louche tent.

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Lekker Ventje schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:29:
Kwam het op youtube ook tegen waar iemand zei dat de sniper OP is of de rest UP. Er is in ieder geval geen balans tussen die twee. Zag ook iemand als rifleman spelen en dat is wel leuk als je dat kunt maar waarom altijd weer die snipers in een game en dan ook nog zonder limiet is me niet duidelijk. Stel dan de limiet op twee per team of zo, werd daarstraks 10x gekilled door verschillende snipers. En dat je midden in een open stuk respawned helpt ook niet echt.
Het grotere, onderliggende probleem is dat 'balans' iets ongelofelijk subjectiefs is; iedereen heeft daar een andere mening over.

Snipen is schijnbaar wat makkelijker dan in voorgaande BF games, en sommige mensen roepen dan meteen OP of dat er 'geen balans' is. Je moet je altijd in het achterhoofd houden dat er altijd een balans is, alleen is dat vaak een designkeuze. Ik heb zelf in ieder geval nog niet echt meegemaakt dat ik constant werd gesniped.

Maar zoals ik al meerdere keren heb aangegeven moet je een beta niet afrekenen op 'balans' issues; dat is namelijk nogal veranderlijk en soms ff wennen.

FT-17 FTW!

quote:
wesley17 schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:53:
Vandaag laatste dagje BF1 spelen voor mij.. morgenvroeg krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis, en daarna dus klussen, klussen en nog meer klussen.
Tsja.. het is maar waar je prioriteiten liggen.. Bij mij staan prioriteiten nooit bovenaan mn lijstje :>

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Overzicht van Monte Grappa map op de modus Breakthrough
Saillant detail: Commander modus zit er weer in

En hier een overzicht van de maps zoals ze tot nu toe bekend zijn

Geronimous wijzigde deze reactie 05-09-2016 11:33 (62%)

FT-17 FTW!

quote:
Jurgen1989 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:30:
Goedemorgen,

Misschien een beetje een domme en overbodige vraag, maar neem je je xp, level en vrijgespeelde wapens uit de beta mee wanneer het echte spel uitkomt?
Of krijg je hooguit een beloning voor het spelen van de beta?
Nope, alles wordt gereset.. Maarrrr je krijgt een mooie shiny sparkling Beta dogtag :>

---

Trouwens gemiste kans om de trein niet rondjes om t speelveld te laten rijden, maar gewoon heel duf heen en weer.. Was denk ik wel een stuk leuker geweest }:|
quote:
Jackal131 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:59:
Iets wat mij opviel op de PS4:

Als een ronde is afgelopen ga je naar de 'End of Round' scherm en vervolgens kun je weer een nieuwe ronde starten. Als ik alleen speel (lees niet in een chatparty zit), dan verschijnt het 'End of Round' scherm vrijwel meteen en kan ik ook gelijk een nieuwe ronde starten.
Zit ik echter met meerder personen in een chatparty en deze mensen maken ook deel uit van mijn squad, dan duurt het soms wel een minuut en soms zelfs langer dat het 'End of Round' scherm verschijnt en daarna moet ik ook nog eens een minuut (timer) wachten voor ik eindelijk weer mag beginnen met de nieuwe ronde. Soms is een ronde al 2,5 tot 3 minuten bezig voor ik binnen kom.
Ja dat was ons ook al opgevallen :/
Het is nog steeds de bug die ook in de Alpha zat, weet je nog? Echt een schande dat het er nog in zit :(

Als je in een PS4 party zit, is het echt een ramp.. Meer mensen opgemerkt dat het zich vooral voordoet als je in een party zit?

poor Leno wijzigde deze reactie 06-09-2016 10:03 (5%)

quote:
misterd11 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:42:
Mensen ik zit met een probleem,

Ik draai bf1 nu op de pc maar krijg niet meer frames dan 1-8, en hij geeft een timout wanneer ik eenmaal bij het laadscherm ben.

Specs van mijn pc;

I7 6700k
Asus inpact viii
Gtx1080
16gb ddr4 3000mhz
Samsung 850 evo

Heb al de directX 11 en 12 geprobeerd tevens de scaling aangepast voor zowel 1080p al 1440p

Iemand tips?
Ik gok een nVidia driver probleem.. Al een nieuwere/oudere geprobeerd?
Pagina: 1 2 3 ... 11

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True