Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CChristian
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 19:06
Er lijkt bijzonder weinig verschil te zitten tussen de twee camera's (ze gebruiken zelfs dezelfde sensor), maar 2 punten die ik toch wil noemen zijn:

1. Panasonic staat bekend om zijn geweldige video kwaliteit. De kwaliteit van de Olympus is ook prima, maar als je 4k wil filmen ben je op Panasonic aangewezen

2. Het lenzenaanbod van Panasonic en Olympus is verschillend. Hoewel je naar hartenlust alles kunt mounten op beide, zijn er subtiele verschillen. Zo wordt bijvoorbeeld het beeld van de Panasonic lenzen op de Panasonic camera's automatisch elektronisch bijgewerkt, maar niet op een Olympus Body. Dit werkt ook vice versa. Ook andere features als de aperture ring op de Panasonic Leica 15mm f1.7 werken niet op Olympus body's, en de l-fn knop op de Olympus 12-40 f2.8 werkt niet op Panasonic body's. Kijk dus ook goed naar je behoeften qua lenzen. De meest compacte goede lenzen zijn van Panasonic (12-32mm f3.5-5.6 en 20mm f1.7)

Let wel op dat je een systeem aan het overwegen bent welke enorm vergelijkbaar is met je Canon 70D. Ik ben zelf eigenaar van de Olympus OM-D EM10 ii (11.000 shots), en ben groot fan van de camera. Na jaren met Nikon DSLRs te hebben geschoten, ga ik niet meer terug naar DSLR.

Ten slotte: ga ze beide even vasthouden, dan weet je snel genoeg welke meer bevalt.

Hopelijk heb je er wat aan!

CChristian wijzigde deze reactie 23-04-2016 23:16 (0%)
Reden: Typo

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True