• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:58
JLius schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:29:
Beste forumleden

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb een xiaomi redmi note 3 gekocht (via gearbest) en merk nu dat ik geen ota updates krijg. Enig zoekwerk leert mij dat dit komt omdat gearbest er zelf een niet officiële rom op heeft gezet (MIUI Global 7.4 stable 7.4.18.0(LHOMIDD)). Dit is mijn eerste smartphone, ik ken er dus absoluut niets van!

Ik heb deze handleiding gelezen (http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html), maar dat leek me te complex voor mijn beperkte kennis ter zake. Ik heb dus maar xiaomi zelf gemaild, en zij mailden mij een heel eenvoudige handleiding terug. Nu vraag ik me af: kan het zo eenvoudig? Waarom is het dan zo complex op dat forum? Enfin, ik heb me er nog niet aan gewaagd, ik hoor graag van jullie wat jullie denken van deze werkwijze. Ik vind het niet erg als Nederlands er niet bij staat, alles mag van mij in het Engels staan, zolang ik maar een keyboard kan downloaden dat Nederlandse suggesties geeft.

Ga naar http://en.miui.com/

· Click on Downloads .
· Select your device.
· Select device name>Global.
· Select 'Download Full ROM'. (STABLE ROM)
· Now after downloading Zip file, copy this file in the internal storage of your device in a folder named downloaded_rom which exists in File Explorer.
(If the particular folder is not there in internal storage of your device, then please create a new folder with the same name)

· Then go into Tools >> Updater.
· Tap on '...' icon at the top right side/ long press menu button.
· Choose update package.
· Select the download package.
· Click on OK.
Helaas is de manier zoals in de ts beschreven de enige manier om van een verkoper rom naar officiële rom te gaan met een gelockte bootloader.

Zoals momus al aangeeft werkt de methode van xiaomi alleen als je van de ene officiële rom naar de ander wilt gaan.

De edl en miflash methode is ingewikkeld. Maar erg goed beschreven, 3x lezen en 1x doen. Dan redt je het wel.

• darasta
JLius schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:52:
Beste Tweakers, help! :-)

Ik dacht, laat ik eerst de eenvoudige werkwijze eens proberen die volgens jullie gewoon een foutmelding geeft. Gewoon om eens iets te proberen.
Tot mijn grote verbazing lukte het wel. MIUI 8 staat nu op mijn redmi note 3. MAAR, ik kan niet verbinden met mijn wifi.
Dat had ik ook met de gearbestversie toen ik Engels als taal selecteerde (had toen nog niet gezien dat Nederlands helemaal vanonder stond). In het Nederlands ging het bij gearbestrom wel.
Het toetsenbord dat verschijnt is qwerty. Wanneer ik het wifiwachtwoord als azerty intyp kan ik ook geen verbinding maken. Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? Ik kan ook niet verder zonder wifi, toestel laat mij niet verder gaan zonder verbinding. Heb het ook in Duits (qwerty) en Frans (Azerty) geprobeerd, geen resultaat.
Enige andere optie die ik nog kan bedenken is om het paswoord hier van de wifi af te halen. Dat moet ik dan ook eens uitzoeken, want ook wat dat betreft ben ik een leek.
Het feit dat je rom Nederlands had, betekent dat het geen officiële is. Dat de update werkt is vreemd. Het kan zijn dat de problemen nu komen door de update vanaf een niet officiële rom.

• darasta
groxgrox schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:53:
Ik heb de cufface Twrp geïnstalleerd en heb de bootloader geunlockt. Maar in Twrp kan ik geen rom installeren en tot overmaat van ramp heb ik per ongeluk de System gewiped....

Hoe kan ik nu een rom installeren en ervoor zorgen dat ik in Twrp een rom kan installeren? Ik vind dit niet echt op miui.com
Iets meer informatie zou handig zijn.

Op welke manier heb je de bootloader geunlocked (officieel of niet)
Welke rom probeer je te flashen?
Wat zijn de stappen die je hebt doorlopen?
Harribo schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:48:
Ik kom er nu pas achter dat de accu niet verwisselbaar is. Bijna de telefoon gesloopt pfff
Maar zo'n accu gaat toch minder worden? Zeg na een jaar,2 jaar?
Moet je dan weer een nieuwe telefoon kopen?
Blijf het wat raar vinden.

Iemand nog een tip voor een pen?
Je kon het al merken toen je de simkaart uit de zijkant moest eruit halen.
Dit is gewoon de nieuwe weg wat Xiaomi heeft ingeslagen geen losse achterkanten...
Harribo schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:22:
[...]

Ok dus na een jaar, twee jaar moet je dus een andere telefoon kopen?
Het is ook de manier waarop je de batterij laadt natuurlijk.
Als jij de batterij constant in de lader houdt dan gaat de levenscyclus natuurlijk versnellen van zon batterij.
Maar als jij hem alleen oplaadt wanneer die echt leeg is kan die langer meegaan.
Maar het kan ook weer dat het geen van alle boven is en uit het niets opeens kapot is.
Daar heb je niet zoveel inzicht op.. Een batterij is en blijft een batterij...

Dan is de oplossing koop een samsung s5 , of andere oudere toestel waar je het klepje achterop kan lostrekken om de batterij te vervangen...

[Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 16-09-2016 11:42]

• darasta
Ik verwacht eerlijk gezegd dat dit binnenkort uit de xiaomi.eu varianten wordt gehaald.

Heel erg netjes is het niet van MIUI...
Dat het kan is nog niet eens het grote punt, maar meer dat er totaal geen verificatie plaatsvindt.

*knip*. Goed bedoeld, maar maak de volgende keer even een TR aan.

[Voor 23% gewijzigd door rens-br op 21-09-2016 15:27]

445033 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:12:
[...]

En op de EU.rom. ;) Wordt het toch een CM-tje. :+
GELUKKIG IS ER EEN OFFICIELE RELEASE VOOR DE RMN3: http://download.cyanogenmod.org/get/kenzo-snapshot.zip

• darasta
Omdat er recent een aantal vragen waren over de verschillende soorten recovery beschikbaar voor de Redmi note 3, heb ik daar het een en ander over opgezocht.

Hier is een overzicht te vinden van de verschillende versies.

Officiële TWRP: versie 3.0.2-2.
Het nadeel aan deze versie is dat na het flashen van deze recovery de boot.img moet worden gepatched, anders kom je in een bootloop. Geschikt voor flashen MIUI en custom ROMS.
Cofface TWRP: versie 3.0.0-0
Patched automatisch de boot.img. Verder geschikt voor het flashen van MIUI en custom ROMS.
Officiële TWRP met F2FS support: versie 3.0.2-2
Gebruik voor officiële cyanogenmod 13 gebaseerde ROMS.

Verder zijn er nog 2 TWRP varianten die gebruikt moeten worden door mensen met een on-officiële geunlockte bootloader (DIT IS NIET AAN TE RADEN)
Alka TWRP: versie 3.0.0-0
Gebaseerd op cofface TWRP. gebruikt voor backuppen
Safe TWRP v2: versie 3.0.0-0
Gebruikt voor het flashen van MIUI roms met on-officiële geunlockte bootloader.
Harribo schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:39:
Ik vind dat er hier raar gereageerd wordt op mijn vragen door een paar mensen.
Ik heb jaren allerlei Chinese telefoons gehad met verwisselbare accu's en Nederlands.
Dat is ook wel zo prettig.

Dus als dat verandert, en zo heel lang kan dat nog niet zijn als ik al mijn aankopen zie, dan heb ik daar vragen over.
En als ik denk dat wij met zijn allen genaaid worden door fabrikanten doordat ze toestellen uitbrengen met vaste accu's, dan zeg ik dat.
Ik kan me voorstellen dat anderen er al zo gewend aan zijn dat ze vergeten dit lange tijd niet het geval was?

Ik kom hier niet om lovend te doen maar om te vragen en kritisch te zijn.
Het toestel zelf vind ik verder super.

En het heeft niets te maken met een budget telefoon. Ik heb jarenlang Chinese budget telefoons gehad. Die waren kwalitatief ook minder.

Ik vind dat we als consument best wel kritisch mogen zijn. Zeker als fabrikanten de levensduur van de smartphones openlijk en opzettelijk proberen in te dammen. Ik verwacht dan eigenlijk ook wat meer weerstand maar enfin
Ik koop een telefoon voor langere tijd is de bedoeling, niet voor een jaar of zo.

Trollen? Wat?!?
Ik ben gewoon serieus met mijn vragen.
Jammer dat dat onderscheid hier niet gemaakt wordt. Zit al 20 jaar (?) op Tweakers, zulke reacties op een normale vraag nog nooit meegemaakt. Heel bijzonder.

Maar ik zal hier niets meer neerzetten nu. Het valt in dit topic verkeerd merk ik.

Bedankt voor de degenen die mijn vragen wel serieus namen. Ik kan dus ook de accu laten vervangen.
Het is niet alleen dat u het zo bekijkt er zijn vast genoeg mensen die dat ook zien.
Maar 1-100 mensen zullen niks kunnen doen tegen al die fabrikanten.

Apple
Samsung
HTC
etc

Al deze fabrikanten maken nu alles zo close als het maar kan. Je hebt van die reperatiebedrijven die je voor 2-30 tientjes er bij kunnen helpen als je batterij aan zijn einde zit. Maar ja het is inderdaad jammer dat de fabrikanten deze weg op gaan.

• darasta
XeNeRgY schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:41:
[...]

Misschien ter aanvulling nog goed te melden hoe je van recovery kunt switchen (vooral relevant voor Alka en Cofface). Dat zou het helemaal compleet maken.

Let op: ik heb dit niet geverifieerd!!
Toevallig vond ik gisteren dit filmpje op YouTube, waarop het lijkt dat je vanuit Cofface TWRP moet starten met het flashen van de Alka recovery welke, net als CM13 rom, op de . CM website te downloaden is. Je flasht dus in TWRP de juiste TWRP voor de rom die je wilt flashen en reboot dan in (de nieuwe) TWRP. Daarna kun je de rom flashen zoals gewoonlijk.

Iemand hier ervaring mee dat dit zo werkt?
Het klopt dat je vanuit TWRP een nieuwe TWRP kunt flashen.

• darasta
Harribo schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:39:
Ik vind dat er hier raar gereageerd wordt op mijn vragen door een paar mensen.
Ik heb jaren allerlei Chinese telefoons gehad met verwisselbare accu's en Nederlands.
Dat is ook wel zo prettig.

Dus als dat verandert, en zo heel lang kan dat nog niet zijn als ik al mijn aankopen zie, dan heb ik daar vragen over.
En als ik denk dat wij met zijn allen genaaid worden door fabrikanten doordat ze toestellen uitbrengen met vaste accu's, dan zeg ik dat.
Ik kan me voorstellen dat anderen er al zo gewend aan zijn dat ze vergeten dit lange tijd niet het geval was?

Ik kom hier niet om lovend te doen maar om te vragen en kritisch te zijn.
Het toestel zelf vind ik verder super.

En het heeft niets te maken met een budget telefoon. Ik heb jarenlang Chinese budget telefoons gehad. Die waren kwalitatief ook minder.

Ik vind dat we als consument best wel kritisch mogen zijn. Zeker als fabrikanten de levensduur van de smartphones openlijk en opzettelijk proberen in te dammen. Ik verwacht dan eigenlijk ook wat meer weerstand maar enfin
Ik koop een telefoon voor langere tijd is de bedoeling, niet voor een jaar of zo.

Trollen? Wat?!?
Ik ben gewoon serieus met mijn vragen.
Jammer dat dat onderscheid hier niet gemaakt wordt. Zit al 20 jaar (?) op Tweakers, zulke reacties op een normale vraag nog nooit meegemaakt. Heel bijzonder.

Maar ik zal hier niets meer neerzetten nu. Het valt in dit topic verkeerd merk ik.

Bedankt voor de degenen die mijn vragen wel serieus namen. Ik kan dus ook de accu laten vervangen.
Mijn verontschuldigingen voor het denken dat je grappen aan het maken was.
Toen ik op een vrijdagmiddag las dat je er pas na een tijdje gebruik achter komt dat je accu verwisselbaar is en dat je daardoor bijna de hele telefoon sloopt, kon ik het niet helemaal voorstellen dat dat geheel serieus was. De reacties van anderen daarna hielpen ook niet echt... Laten we het er maar op houden dat tekst niet altijd aankomt zoals bedoelt. ;)

Dan weer op de serieuze toer. Ik heb laatst een capacitief scherm pennetje gebruikt die eigenlijk bij een laptop hoorde en dat werkte prima. Waarom die stylus niet geheel werkte weet ik niet, maar volgens mij zou elk capacitief pennetje prima horen te werken. Misschien eens een idee om een aantal in de winkel uit te gaan proberen of een zeer goedkope uit china te halen (zullen ze daar vast ook verkopen).

• darasta
tallstoi schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:00:
Ik heb net mijn 'oude' Note 3 Pro(2GB/16GB) kado gegeven aan mijn vader en ik wil nu op korte termijn een nieuwe Note 3 gaan bestellen bij Top One. Mijn vraag: ik wil de phone 100% zeker gaan unlocken en rooten, net zoals ik bij de vorige gedaan heb. Maakt het ivm het TWRP erop zetten en rooten nog uit met welke ROM ik het toestel laat leveren, China of Global (Stable) ROM? Ik weet dat van China->China of Global->Global eenvoudig te doen is, dit in tegenstelling tot China->Global of viceversa.

Bij mijn vorige Note 3 heb ik TWRP geïnstalleerd via de Flashify methode en ik meen mij te herinneren dat ik daar uiteindelijk de China Developer ROM voor nodig had, omdat alleen deze pre-rooted is. Ik had echter al de Global Dev ROM erop gezet en ik heb toen enorm moeten klooien om de China Dev ROM erop te krijgen, uiteindelijk lukte het mij via EDL mode. Liefst wil ik voorkomen dat ik weer EDL moet gebruiken, ik maak het mijzelf liever makkelijk dan moeilijk ;)

Ik stel deze vraag ook omdat ik zag dat er weer een andere methode is om TWRP te flashen (Fastboot).
Zolang het een originele rom is zit je goed. Maar het makkelijkst is een DEV rom. Global of China maakt niet uit als je op bijv. De xiaomi.eu rom wilt. Als je echter op de originele rom wilt blijven dan is de Global aan te raden.

• darasta
XeNeRgY schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:42:
De laatste weekly van Xiaomi.eu meldt het volgende:

Other
Optimization - Changed action bar's color to improve readability. (09-13)
Removed - AnalyticsCore.apk

Mooi direct gehandeld :)
Heb deze net geinstalleerd. Analyticscore is inderdaad weggehaald.
Blij dat hier zo goed op ingesprongen wordt!
Madrox schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:00:
[...]

Haal deze nu binnen met Windows 64bit, wat moet ik dan doen als deze binnen is?
Heb sinds vandaag de redMi note 3 (pro?) en alles is nog default, af fabriek.

ps: Is deze ROM multi-language?
Begin eerst met unlocken van de bootloader. Anders kan je niet veel doen.
Madrox schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:06:
[...]

Dank je. Alleen weet ik nog niet of ik het wel ga doen. Wat zijn de voordelen, behalve dat alles NL-talig word?
1. Een veel betere ROM dan wat er nu op zit namelijk.

Our ROMs features (Whats not in Global):
  • Blurred statusbar and notification shade (MIUI 7)
  • Enabled search in statusbar
  • Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
  • Enabled MiDrive in File Explorer
  • Added landscape mode for SMS app
  • Sunrise/Sunset in the weather app
  • Google apps support integrated
  • [b](als dit er al op zat dan heb je het via een Google Installer erop gekregen)[/b]
  • No useless Chinese bloatware apps
  • More free RAM due to less background processes
  • Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
  • Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
  • No any Chinese character under the full system
  • Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content
  • No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
  • Added real 26 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
  • Added Phone swipe to the right gesture on the lockscreen
  • Added T9 dialer support
  • Added Screen-OFF animation
  • Optimized GPS settings for EU
  • Optimized Battery consumption
  • Optimized RAM consumption
  • Theme element edit mode
  • Deodexed
And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience..

En TWRP is altijd fijn om te hebben natuurlijk.....

Nu heb je een puur chinezen troep software erop.

[Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 23-09-2016 16:11]

Madrox schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:15:
omiDat ziet er wel indrukwekkend uit, al moet ik zeggen dat de "troep" waarover jij spreekt mij nog wel meevalt ;)

Wil de bootloader "unofficial" gaan unlocken. Zag ergens dat dat kon zonder eerst iets aan te vragen bij Xiaomi waar je dagen op moet wachten.
via EDL, maar niet elke type support via die methode te unlocken.

- https://www.gizdev.com/un...ader-xiaomi-redmi-note-3/ of het werkt moet je maar zelf uitproberen.... beetje tweakers is wel handig.....

[Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 23-09-2016 16:30]

• darasta
nieuws: Europese Xiaomi-fansite verwijdert verdachte analytics-app uit Miui-r...

Is er nog iemand die op de laatste officiële Chinese of global DEV ROM draait die aan kan geven of de analyticscore app nog in de ROM zit?

Builds van na 15-9 van xiaomi.eu bevatten het niet meer.

Ben wel benieuwd...

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 17:58
darasta schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:53:
nieuws: Europese Xiaomi-fansite verwijdert verdachte analytics-app uit Miui-r...

Is er nog iemand die op de laatste officiële Chinese of global DEV ROM draait die aan kan geven of de analyticscore app nog in de ROM zit?

Builds van na 15-9 van xiaomi.eu bevatten het niet meer.

Ben wel benieuwd...
Ik ben ook benieuwd of de Analytics, MSA en SystemAdSolution in de originele builds zitten (Global of Chinese rom).
In de Xiaomi.eu rom kan ik ze niet vinden in system/apps en system/priv-app (vermoedelijk uit voorzorg weggehaald door de vrijwilligers?).

Edit: ik heb het antwoord inmiddels gekregen van John Rambo ontvangen. De Apps zitten nog steeds (bewust?) in de Global en Chinese build.

John Rambo in 'nieuws: Europese Xiaomi-fansite verwijdert verdachte analytics...

[Voor 21% gewijzigd door Kiswum op 24-09-2016 10:14]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• darasta
445033 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:51:
[...]

Gewoon de originele Global blijven draaien geeft precies dezelfde gebruikservaring als de EU Rom. Ik draai ze hier alle 2 en ga echt de moeite niet nemen om de Note 3 naar de EU Rom te zetten. En CM's hebben altijd wel weer een manco. Jouw feestje natuurlijk.
Met de nieuwsberichten die er nu circuleren is er nog een belangrijk verschil bijgekomen.
Een aantal apps waarmee xiaomi (en mogelijk anderen) apps kunnen installeren, gegevens over jou verzamelen en gerichte reclame kunnen laten zien zijn in de xiaomi.eu builds verwijderd.
Ik heb mijn telefoon naar xiaomi.eu gezet toen er net een global uit was, waar toen nog veel chinees in zat.
Grotendeels zal het inderdaad gelijk zijn aangezien de xiaomi.eu build wordt gebaseerd op de officiele builds.
Nederlands + de toevoegingen en verwijderingen van xiaomi vindt ik toch echt de moeite waard.

• darasta
Madrox schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:15:
omiDat ziet er wel indrukwekkend uit, al moet ik zeggen dat de "troep" waarover jij spreekt mij nog wel meevalt ;)

Wil de bootloader "unofficial" gaan unlocken. Zag ergens dat dat kon zonder eerst iets aan te vragen bij Xiaomi waar je dagen op moet wachten.
Wees hier uitermate voorzichtig mee. Er komt met een unofficial unlock veel meer kijken bij het flashen van ROMS en Recovery dan bij een official unlock.
Één fout en je hebt een brick.

Lees je dus goed in voordat je dit gaat proberen.
vandermark schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:21:
Met de laatste miui global update klaagt mijn vrouw dat ze geen foto's direct meer kan delen. Delen naar gmail leidt tot force close gmail. Delen naar whatsapp leidt ook tot direct whatsapp afsluiten. Heel raar. In whatsapp een foto toevoegen kan nog wel. Hebben meer mensen hier last van?
misschien even wipe dalvik cache uitvoeren??
stock recovery werkt vaak niet meer.

maar je moet alle updates veranderen in update.zip

en dan via de stock recovery installeren. Alleen werkt het allemaal niet even goed...
tallstoi schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:19:
Onlangs mijn Note3 Pro ontvangen van Top One, in gesealde box zoals ik gevraagd. Ik wil de phone nu gaan unlocken en daarvoor moet ik eerst over naar een Dev ROM. Volgens mij zit er nu een Official China ROM op want ik kon alleen kiezen uit Chinees en Engels (en ik zie véél Chinese meuk).

Maar hier nu het probleem: hij weigert gewoon om de Dev ROM te flashen. Ik heb eerst de nieuwste China dev ROM gedownload en naar het interne geheugen gekopieerd. Maar de updater app geeft 'Couldn't verify update package' en vanuit fastboot met de MI PC Suite geeft steeds 'Couldn't flash device' :(
Ik heb de ROM eerst in de root gezet en vervolgens in de map 'downloaded ROM', zelfde verhaal. Ook renamen naar 'update.zip' had geen effect. Ook nog hetzelfde geprobeerd met de Global dev ROM, wil ook niet lukken.

Ik begrijp er niets van. Het lijkt verdorie wel alsof er toch een reseller rom op zit, maar dat kan haast niet: ik heb Top One verzocht om een gesealde doos met de originele rom. Zie ik hier iets over het hoofd? Is nu mijn enige optie nog flashen mbv MiFlash en EDL? Ik vind werken via EDL een tikkeltje eng. Ook gezien het verhaal van wimsan drie dagen geleden (MiFlash meldt: '"not enough storage to process request" en kapt ermee). Ik heb geen zin in een gebrickte Note3. Ik sta dus open voor goede tips >:)
Je vindt het eng werken met EDL modus? Maar je koopt onderhand wel een Xiaomi? Die risico is gewoon heel groot. Anders kon je net zo goed een andere smartphone merk kopen.

Enige wat je kan doen is kijken of de BL ge-unlocked kan worden door je mi-account te koppelen aan je smartphone en in de mi-unlock app en kijken of je voorbij het process komt. Zodra je 50% voorbij komt is het vaak 99.99% dat het ge-unlocked is. En dan zou je via TWRP de multi-rom kunnen installeren.

Maar deze risico's heb je ondanks dat je het aan verkoper vraagt.

• darasta
Anoniem: 832187 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:10:
Ik heb inmiddels de toestemming binnen om de bootloader te unlocken en dat ging vlotjes. Daarna TWRP er op geflashed en daarna de laatste kenzo eu rom geflashed. Alles ging als een zonnetje! Bedankt voor het meedenken allemaal.
Op pagina 12 op dit forum waar de totale procedure staat onder stap 4 derde alinea een fout bij Boot en recovery flashen staat het volgende:
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol up en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de up vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.
Dat zou moeten zijn:
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol min en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de min vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.
Is gewijzigd Dank voor het doorgeven.

Ik ben een tijdje afwezig geweest, dus als er nog dingen zijn die ik de afgelopen maand heb gemist, laat het weten!

• darasta
groxgrox schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:23:
Ik kom er niet uit....Ik wil overstappen naar t-mobile. Dat abonnement van 35 euro met alles onbeperkt. Werkt 4g nu wel of niet op de Kenzo in combinatie met t-mobile?
http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties

T mobile gebruikt geen 800mhz band. Deze band mist deze telefoon. Je zult dus de volledige dekking van T-mobile kunnen ontvangen op deze telefoon.
Pagina: 1 2 3

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee