Acties:
  • 0Henk 'm!
dutchgio schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:35:
Dat is niet echt een oplossing. :)
Ik zou je goed inlezen en toch de xiaomi.eu rom flashen.
Heb wel soms het gevoel dat de Chinese stock rom van hun zelf veel beter(sneller) is dan de xiaomi.eu roms.
Zo'n gevoel heb ik de laatste tijd..

Acties:
  • 0Henk 'm!
Is er een mogelijkheid wanneer je via TWRP een full wipe (yes) doet je TWRP kan behouden?
Elke keer moest ik tot nu toe het opnieuw via fastboot installeren....

Acties:
  • 0Henk 'm!
Momus schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:54:
[...]

Je moet de twrp zip via de twrp recovery flashen. Daarna behoud je hem.
Bedankt voor de tip, voortaan dan via de zipfile. Want nadat ik full wipe (yes) deed was die uiteraard ook meteen verwijderd. Ga dat nu even doen. Kan geen kwaad neem ik aan om dezelfde versie opnieuw te flashen?
Kasj schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:11:
[...]

Deze thread heb ik inderdaad gevolgd om de official global rom te installeren en dat verliep perfect. Ik loop de tweede keer echter vast op het in de adb mode komen (ging de eerste keer zonder problemen):

If Phone is switche off or You can't enable Usb Debugging:- Hold Vol - and Vol + and plug Usb , you will enter adb Mode.

Als ik nu vol- en vol+ inhoud kom ik in een diagnostics mode waarin ik allerlei testjes kan uitvoeren. Ik weet dus even niet meer zo goed hoe in de adb mode te komen.
Dit staat er tussen:
''adb devices

adb reboot edl''

Dan kom je in ADB :)

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 17:59
Kasj schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:33:
[...]

Dat is ook een optie inderdaad.

Zijn de smiui roms met miflash te flashen eigenlijk?

En heeft een standaard developer rom ingebouwde root permissie?
smiui is custom rom, dus alleen met TWRP te flashen

Root permissie kan alleen door supersu.zip te flashen in recovery zoals aangegeven in de handleidingen.
Kasj schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:33:
[...]

Dat is ook een optie inderdaad.

Zijn de smiui roms met miflash te flashen eigenlijk?

En heeft een standaard developer rom ingebouwde root permissie?
nope en gaat nooit gebeuren, alleen de .tgz roms van en.miui.com zijn te flashen via miflash!!!
Momus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:16:
[...]

Onzin, heb ook een aangepaste xiaomi.eu rom geflasht op een gelocked toestel met miflash.
Is altijd knap dat ze dat specifiek op xiaomi.eu zeggen dat het niet gaat gebeuren en bij jou wel lukt.
Maar misschien had je geluk ;) of had je die van die ene gozer die speciaal een aangepaste miflash rom had gemaakt ;) Maar ingzby of zo heeft zelf verteld dat ze dat niet gingen maken betreft wat zaken rondom dat...
Momus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:33:
[...]

Nogmaals, het was een aangepaste Xiaomi.eu rom. Geen standaard.
Wat ik wil aangeven is, dat je niet ALLEEN officiële Roms met MiFlash kunt flashen.
Nogmaals ik reageerde op zijn vraag met dat het ook niet in de toekomst mogelijk zal zijn. Jij komt opeens met "aangepaste rom"
Momus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:56:
[...]

Nee jij zegt dat je alleen maar officiële MIUI.com roms kunt flashen via MiFlash. En dat is onzin.
dat er iemand een ''aangepaste rom'' maakt voor de community betekend niet dat het door xiaomi.eu in de toekomst zal gebeuren dat ze het zelf ook gaan doen. Ik zeg alleen dat xiaomi.eu zelf niet aan fastboot rom zal gaan werken en je afhankelijk bent dan dus van zo'n extra developer :) Dus mocht hij opeens niet meer maken zit je weer in het oude schuitje, en moet je weer naar de en.miui.com fastboot rom.. dus wat jij zegt is onzin....

[Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 19-05-2016 12:11]

Momus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:59:
[...]

Die was voor de Redmi 3 en je blijft verstoken van updates. Maar voor de mensen voor wie unlocken boven de pet gaat, was dat een prima optie.
Bekijk de roms van http://en.miui.com/home.p...me&type=thread&from=space

Houdt zijn topics in de gaten!!

Acties:
  • 0Henk 'm!
jg77 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:15:
Gisteren heb ik m'n Note 3 Pro ontvangen. Nu zit ik met het geval dat de verkoper toch in z'n wijsheid besloten heeft Miui 7.1.99.99 erop te zetten. Hij lijkt gebaseerd op Global maar dan met Nederlandse taal ondersteuning. Er zitten helaas ook een aantal apps bij waar ik niet zo op zit te wachten, dus ik wil de originele Global rom installeren. Nu lees ik wat tegenstrijdige berichten mbt het wel of niet moeten unlocken van de bootloader. Is dit noodzakelijk om de originele rom, bijvoorbeeld via Fastboot, te flashen? Op de Miui download site bij Fastboot instructions zie ik dat wel staan.

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb al geprobeerd om de laatste Global via de updater app te flashen, maar dat lukt niet. Hij begint wel, maar na een reboot is er niks gebeurd.

Ik heb trouwens ook al geprobeerd het unlock proces te starten, maar ik ontvang de validatie sms niet....
Deze vragen zijn al tig keer gesteld. Alle tutorials die hier op staan helpen je.

Acties:
  • +1Henk 'm!
jg77 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:35:
[...]

Ik heb inderdaad diverse instructies voorbij zien komen, maar er zitten wat tegenstrijdigheden in. Ik kan niet een duidelijk antwoord vinden op de vraag of je met een gelockte bootloader een officiele Miui Global rom kan flashen over een niet originele rom. Via updater lukt het niet, en volgens de intructies op en.miui.com moet je een unlocked bootloader hebben om via miflash dit te doen... vandaar mijn verwarring.

[...]

Nee want miflash ziet m'n telefoon niet. Ik krijg die Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 niet geinstalleerd. Daarom nu een ander systeem aan het proberen :)
Je kan via Miflash de fastboot rom installeren.

1. Download deze rom: http://update.miui.com/up...d.php?d=kenzo&b=X&r=cn&n=
* pak hem uit zet hem in de root van c:\ in een map je zonder spaties en dergelijke dus voorbeeld ROM / SOFTWARE bla bla

En vanaf daar volg je deze als je niet begrijpt: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

In principe zou je gewoon alles goed moeten hebben dan! Dan later kan je altijd voor je zelf de unlock rechten op je account vragen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darasta
darasta in "[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie"

De handleiding is weer eens bijgewerkt.
Voor het flashen van de recovery kwam ik een manier tegen die vele malen gebruiksvriendelijker is: http://en.miui.com/thread-275244-1-1.html

Heeft iemand die hier al eens gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darasta
ikdedinges schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:09:
[...]

Heb je wel een pre-rooted rom voor nodig.
Zijn de standaard devroms van xiaomi geroot?
Als de bootlock eraf is, kun je in de security ROM root aanzetten. Dit werkt voor alle officiele DEV roms. (is de eerste stap in de handleiding van en.miui.com)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darasta
ram50 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:18:
Net een factory reset gedaan. Het geluid blijft het zelfde. Durf er geen andere rom op te zetten. Ik ben een halve leek en bang dat Minideal moeilijk gaat doen als er een ander rom opstaat, als ik hem terug stuur.
Balen!
Aan de ROM versie te zien, is het geen officiele ROM, maar eentje gemaakt door minideal.
Probeer te zoeken naar updates met de updater app. Als je er geen vindt, dan draai je zeker niet op een originele ROM (en kan het probleem dus best in de software zitten)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darasta
Anoniem: 473294 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:22:
Ik heb vandaag het ook de Note 3 pro ontvangen. Ik heb voor de zekerheid de wereldwijde rom erop gezet. Echter nog geen Nederlands. Ik heb in dit Topic meerdere Roms voorbij zien komen, welke roms bieden welke voordelen. Toen ik de Jiayu S3 advanced had was in het desbetreffende Topic een overzichtje. Welke rom heeft Nederlands en welke voor- en nadelen heeft deze rom?

Alvast bedankt!
Volledige uitleg is hier te vinden.
ram50 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 03:05:
[...]

De update app geeft aan dat er geen nieuwere versie is. Hij wil niet updaten
Er is een mogelijkheid om de originele ROM terug te zetten. zie hier
Wel voorzichtig mee zijn en goed doorlezen!!

• darasta
rupsmans schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:22:
Ik sta op het punt om de Note 3 Pro te bestellen van aliexpress. Ik heb gekozen voor een seller die de importkosten kan vermijden. Deze seller biedt 2 verschillende roms aan. Welke is het beste om te kiezen?

http://www.aliexpress.com/store/product/Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-Pro-Prime-32GB-ROM-Official-Global-Firmware-Mobile-Phone-Snapdragon-650/311331_32672119908.html?spm=2114.12010108.1000023.2.Igqkke
"MIUI 7, Official Global Firmware,support OTA update"

http://www.aliexpress.com/store/product/Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-Pro-Prime-32GB-ROM-Metal-Body-Fingerprint-Mobile-Phone-Snapdragon-650/311331_32598227866.html?aff_platform=data-feeds&sk=JYJQJYByj%3A&cpt=1464386788421&aff_trace_key=03d76980e06c46e088b69da5bf9d2e58-1464386788421-08647-JYJQJYByj
"MIUI 7, Custom ROM (Change from official rom,Add Multilang,delete chinese APPs,bulti-in Google Play Store),NOT support OTA update"
Ik raad je aan de originele global erop te laten zetten.
Wil je er nederlands op, dan kun je dan gemakkelijk de xiaomi.eu ROM erop zetten, die Nederlands ondersteund en elke week wordt geupdate.
Je moet namelijk de bootloader unlocken voordat je er een goede custom rom op kan zetten. Dit kan alleen vanaf originele firmware.

Daarnaast weet je nooit wat er meegebakken is met die ROM van de verkoper.

Er staat een uitgebreide handleiding op pagina 11 van dit topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darasta
Kasj schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:08:
[...]

Unlock rechten aanvragen en dan met de unlock tool in fastboot mode de bootloader unlocken?

Weet je zeker dat je device niet in de hardware lijst verschijnt?
Voor het unlocken van de bootloader moet je op een werkende dev ROM draaien, waarbij je ingelogd bent met je MI account.

Je telefoon zou uit moeten schakelen nadat je een x aantal seconden de powerknop ingedrukt houdt. (probeer iets van 30 seconden) daarna kun je deze in download modus zetten en dan met deze guide via edl er een nieuwe ROM opzetten.

Blijf je haken op het mi-logo of op het milogo met onderin het scherm 3 puntjes?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 569388 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Ik dacht op de foto's te kunnen zien dat er geen bescherming om de randen zat, maar nu ik beter kijk zie ik een rubber rand. Dank voor je input!
Pas op dat je van de ipaky hoesjes njet alle laders kunt gebruiken. Omdat sommige micro-usb ladere een kortere input hebben. Deze ervaring heb ik nu met meerdere ipaky.

• darasta
rupsmans schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:31:
Daar heb ik ook problemen mee. Omdat mijn eigen (nederlandse) nummer niet werkte, heb ik via een gratis sms service het unlockrecht aangevraagd op een engels nummer. Vandaag kreeg ik al een sms dat het was goedgekeurd.

Na het installeren van de developer rom, logde ik dus in op mijn MI account op de telefoon. Vervolgens hing ik hem in fastboot-mode aan de pc met de bedoeling hem te unlocken met mi-flash-unlock. Ik kreeg toen dit bericht: "your device isn't supported by mi unlock"

Het viel me op dat de sms waarin gezegd werd dat ik toestemming heb gekregen een ander accountnummer (Mi account id) laat zien dan het nummer dat ik werkelijk heb. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb al een mail gestuurd naar service.eu@xiaomi.com en zij antwoordden dit:
"Please do kindly allow us have your kind patience to follow the tips below for the bootloader process:
1. Please do noted that the mi account log into your mobile device shall be as the same as the one during your bootloader process online.
2. Please do wait for 10 days for the server to be refresh for the process check :)
3. Please do ensure the mobile device current update to the latest developer version for this process.
4. Please also check unplug the cable and then re-connect the mobile device with computer for the process check again."

Ik heb er weinig vertouwen in dat 10 dagen wachten gaat helpen :/
De kans is groot dat je dan per ongeluk een tweede account hebt aangemaakt.
Probeer in te loggen met het mi account nummer waar je de unlockrechten op hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darasta
rupsmans schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:45:
[...]

Ik had dat geprobeerd, maar zonder succes. Het andere account dat ik had gemaakt heeft weer een ander nummer. Ik heb opgezocht van wie de id van de sms is: het blijkt dus een ander persoon te zijn uit een ander land. Misschien heeft Xiaomi de sms naar de verkeerde persoon gestuurd? Of misschien is het nummer van de sms service al gebruikt voor zo'n request?
De kans is vrij groot dat meer mensen dat sms nummer gebruiken.

Door naar http://en.miui.com/unlock/ te gaan kun je de status bekijken van je aanvraag (door op apply now te drukken)

• darasta
Anoniem: 684617 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:33:
Ik heb nog steeds de 5.1.1 LMY47V
Miui 6.3.31 | wekelijks.

Echter nog geen enkele keer een update gehad? Als ik zelf wil updaten dan zegt hij ook niets te vinden?
De xiaomi.eu variant kan pas updaten via de app na een maand. Dit hebben ze zo gedaan vanwege de lage snelheid waarmee ze roms moeten uploaden.

Je kunt wel handmatig updaten. Die uitleg staat in de handleiding (pagina 11 van dit topic).
461943 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:53:
Vraagje: ik lees hier veel over gelockte bootloaders. Betekent dat dat ik die moet unlocken wil ik op een Redmi 3 Pro de Xiaomi.eu ROM installeren?
Je zit in de verkeerde topic ;)
Speedboot schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:03:
Ik lijk niet in Recovery mode te komen.
Ik krijg een zwart scherm met een mobiel afgebeeld, waaronder een usb kabel afgebeeld staat.
Zodra ik de usb in mijn telefoon steek, opent de MIPC Suite en zoekt naar de laatste update.
Dit is de China Stable. 7.3.6.0 ( 900mb )

Maar ik wil de Global Dev installeren.
Wat doe ik verkeerd?
Heb ik wel Recovery mode? Ik kan de update.zip file hierdoor niet installeren.

Ik heb de Qualcomm SD 650 versie

René
Wil je de fastboot rom installeren?

1. Miflash
2. Zet je smartphone in fastboot (volume down + powerbutton)
3. Installeer nu de rom via miflash.
Gebruik deze rom: http://update.miui.com/up...zo_global&b=X&r=global&n=

Houdt er rekening mee dat je een echte .tgz rom nodig hebt!
Daarnaast mag de rom(map) geen spaties of wat dan ook bevatten dus doe gewoon de map rom benoemen.

Maar je zal het niet kunnen installeren volgens mij mits je bootloader locked is :O

[Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 15-06-2016 21:44]

Speedboot schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:11:
Ik kom erachter dat ik een Vendor firmware heb versie 7.91.8.0.
Volgens mij moet ik nu via een EDL de officiele firmware flashen.
Pfff, wel wat extra werk allemaal.
Had ik niet verwacht.

René
In doe toekomst misschien een ander smartphone aanschaffen. Aangezien alles moeilijker gaat worden met Xiaomi toestellen. Vooral omdat de BL locked is...
Vlizzjeffrey schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:20:
[...]

in de global rom kan je ook europese landen kiezen voor locatie van gps, ik heb polen gekozen, leek me het dichtste bij nederland te zitten.

ik gebruik me gps dagelijks en hij werkt perfect.
Ik zou toch geens voor Belgium gaan ;) nog dichterbij...
Ik kies vaak altijd Belgium, is apart dat die er bij jou niet tussen staat...
Deacon schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:47:
[...]

Je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk die uitgebreide Miflash tutorial vs de simpele 8)7

Het wilt mij maar niet lukken om TWRP goed geflashed te krijgen, ik heb de bootloader gelijk na het Miflashen unlocked. Als ik nu via de fastboot manier TWRP erop zet lukt het mij niet om hierna TWRP recovery te bereiken :? (write succesvol geen errors)

Zie ik iets over het hoofd? De manier met Flashify gaat niet want ik kan via de updater geen CN DEV pre-rooted rom flashen.
Probeer deze tutorial eens: http://en.miui.com/forum....t=twrp%2Bredmi%2Bnote%2B3

Of deze 1 druk op de knop: http://en.miui.com/forum....t=twrp%2Bredmi%2Bnote%2B3

[Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 21-06-2016 00:06]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• darasta
445033 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Geldt dit stappenplan nog steeds en waarom staat zo'n mooie handleiding dan niet in het topicstart? Hulde voor de maker hiervan. _/-\o_
Bij mijn weten klopt deze nog steeds. Als dat niet zo is, dan hoor ik dat graag, dan pas ik het aan.

En waarom dit niet in de First post staat...
Ik heb die suggestie gedaan aan de topicstarter en daar is niet veel mee gedaan.
De info uit het start topic is simpelweg verouderd en wordt niet bijgehouden.

• darasta
445033 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:54:
[...]

Wat bedoel je met miui account moet overeenkomen? Ik log in op de unlockpagina, dan moet ik toch een programmatje downloaden en dan telefoon aansluiten en gaan?

NB: ellende die unlocktoestand. :X Compleet onzinnig. Moest het ff kwijt, sorry. :+
Het is inderdaad inloggen op de unlock pagina, tooltje downloaden en daarop inloggen. Maar je moet ook op je telefoon die je wilt unlocken ingelogd zijn.
Dit moet allemaal met hetzelfde account (met unlockrechten), anders werkt het niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darasta
445033 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:22:
[...]

Volgens mij is die handleiding ook al niet meer actueel. Ik zou unlocken, daarna naar Xiaomi.eu, TWRP Zip flashen via update in telefoon en tegelijk de ROM op je interne SD zetten, toestel gelijk opstarten met TWRP en ROM flashen, wipen en dan pas normaal opstarten. Volgens mij heb je dan de EU Rom. Unlockcode had ik in 3 dagen.
Ik probeer deze handleiding actueel te houden. Als er dingen veranderd zijn, dan hoor ik dat graag.

• darasta
445033 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:51:
[...]

Volgens mij is het flashen van TWRP veel makkelijker geworden.
Zou je mij die handleiding dan door willen sturen, dan kan ik het aanpassen.

• darasta
dutchgio schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Van Xiaomi.eu:

Install TWRP zip via Updater app or Fastboot mode
Kenzo:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299844
445033 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Volgens Xiaomi.eu is TWRP heel simpel te flashen:

Roms for Redmi 3/PRO, Mi4S, Mi5, Note 3 PRO, MIMAX, MIMAXPro:

Unlock your first bootloader here http://en.miui.com/unlock/
Install TWRP zip via Updater app or Fastboot mode, then install our ROM
TWRP Recovery Zip DOWNLOAD

NB: ik heb het zelf nog niet geprobeerd dus wellicht kan iemand anders dit bevestigen.
Het probleem hiermee was dat je boot.img moest aanpassen om er voor te zorgen dat het werkte.
Staat nog steeds beschreven in de handleiding onder oude methode.

[Voor 39% gewijzigd door darasta op 06-07-2016 12:05]

• darasta
445033 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Weet je dat zeker want dat is niet mijn ervaring met de Note 2. Volgens mij is dat alleen nodig als je ooit weer terug flasht naar een originele Rom. De Eu Rom en CM's etc werken volgens mij gewoon.
Ja, want daar had ik zelf last van toen ik TWRP op mijn telefoon zette. Er zijn nu echter ook gepatchte TWRP's, zoals die van cofface.

Er zijn globaal enkele manieren:
Omslachtig met boot.img maken via http://en.miui.com/thread-240531-1-1.html (staat in de handleiding onder oude methode)
Flashen van cofface twrp via fastboot.
Of flashen van cofface twrp via flashify (staat nu in de handleiding)

Ik zal toevoegen aan de handleiding dat het mogelijk is dit direct via fastboot te flashen.
Maar voor mensen zonder ervaring met flashen via fastboot is de flashify manier misschien makkelijker te begrijpen.

Als het mogelijk is de cofface TWRP zip direct via de updater app te installeren zou dat natuurlijk helemaal geweldig zijn. Is er iemand die dit kan bevestigen?
elinx schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:41:
[...]

Je hebt gelijk, maar de internationale versie komt wel degelijk uit in twee internationale Taiwan varianten "Standaard": 2GB/16GB en "Special Edition" 3GB/32GB. Dat wordt in het eerder gelinkte artikel ook vermeld.
Het is gewoon een kwestie van tijd voordat andere verkopers hem aanbieden.

Het zal me vervolgens ook niet verbazen als kort daarna de meeste custom rom's voor de Kenzo ook alle 4G banden gaan ondersteunen.
denk dat het niet software matig gaat hoor. Dit is puur denk ik iets hardwarematig waar Xiaomi voor heeft gekozen om te doen. Want als het softwarematig was zou het allang bij alle andere toestellen toegepast worden om de lagere banden te verkrijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darasta
De handleiding is bijgewerkt.
TWRP flashen via fastboot staat er nu als eerste optie in. De flashify optie heb ik laten staan voor mensen die dat fijner vinden.

Bedankt voor de feedback. Als er nog dingen zijn die niet meer kloppen, laat het dan weten! _/-\o_

• darasta
445033 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Waarom wordt deze dan niet gebruikt? https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299844 Sorry, maar ik blijf het verwarrend vinden. Deze staat op Xiaomi.eu.
Omdat ik niet weet of dit de aangepaste variant is of niet. (toen ik TWRP installeerde was dit niet de aangepaste variant)

Als dit namelijk niet de aangepaste variant is en je laat je telefoon rebooten nadat je twrp hebt geflashet en voordat je xiaomi.eu hebt geïnstalleerd, dan zit je in een bootloop door de recovery bescherming van de originele ROMs.
Je kan deze dus gebruiken, maar dan moet je direct na het flashen naar de recovery gaan en niet je telefoon opstarten.
Om ook mensen tegemoet te komen die dit niet doen of op originele ROMs willen blijven draaien, verwijs ik naar de cofface versie, die daar dus geen last van heeft.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• darasta
xileS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:25:
[...]

Ik kon helaas ook niet veel informatie halen uit de TS. Ik had niet eens een idee dat er een Kenzo en een Mediatek versie waren. Een link naar de andere topic ontbreekt geloof ik ook.

Binnenkort ga ik even een poging wagen om de global stable flashen (aangezien ik begrijp dat dit de beste optie is, als je een stabiel rom wilt zonder teveel poespas), maar ik zie nu opeens dat er meerdere versies zijn? Link van hierboven was naar de Redmi Note 3 Qualcomm China, maar moet ik niet de Redmi Note 3 Qualcomm Global, of de Redmi Note 3 Special Edition Global hebben? Voordat ik nog de verkeerde flash.

Yep, ze heeft idd nog een iPhone :X , maar goed dat ze Android/Xiaomi een kans geeft. Had eerder gedacht dat ze weer voor een iPhone zou gaan.
Er zijn 3 versies van de Xiaomi redmi note 3.
Redmi note 3: Mediatek variant (Hennesy)
Redmi note 3 Pro: Qualcomm variant (Kenzo) (hier gaat dit topic over)
Redmi note 3 Special edition: Nieuwe variant met Qualcomm 650 en ondersteuning voor meer 4G banden. (Kate)

Officieel zijn de volgende ROMS beschikbaar op de officiele site
Qualcomm global: Global rom voor KENZO (ondersteuning voor meer talen, maar geen nederlands)
Qualcomm China: China rom voor KENZO (gericht op china, alleen engels en chinees)
Special Edition: Rom voor Kate
MTK China: China rom voor Hennesy.

Van elk zijn 2 varianten. Stable en developer. Developer wordt wekelijks geüpdatet en bevat de nieuwste functionaliteit, maar kan bugs hebben.

Nederlands is officieel niet beschikbaar en zelfs de global variant heeft nog redelijk wat chinese apps.
De ROM's van Xiaomi.eu maken gebruik van de originele rom en voegen daar Multilang aan toe, waaronder nederlands. Ook wordt al het chinees verwijderd.

Er zijn stable's en weekly's, die respectievelijk overeenkomen met de originele stable rom en developer rom. Hier kunnen de laatste uitgaves worden gevonden.

Daarnaast zijn er nog een aantal custom roms, waaronder AOSP en CM.

De Xiaomi.eu ROM en andere custom roms moeten worden geinstalleerd met TWRP. Hiervoor moet de bootloader worden ontgrendeld. Zie hier voor meer informatie.
Originele roms kunnen met de pc software of de updaterapp worden geïnstalleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darasta
HyperActivE schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:51:
Ik had al een unlockcode opgevraagd om uiteindelijk de weekly van xiaomi.eu flashen. Dat lijkt mij een beter plan dan de global rom.
Maar kan dit in ieder geval doen.
Om xiaomi.eu rom te installeren moet je twrp hebben. Om die te flashen heb je een geunlockte bootloader nodig. Dit kan alleen vanaf een originele dev ROM . Zie een aantal posts hierboven voor de volledige handleiding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darasta
xileS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:52:
[...]

[afbeelding]

Taal staat idd al op Engels, maar er is nog teveel in Chinees.
Miui 7.1.9.0 zou een originele CHINA ROM moeten zijn en dus automatisch al naar de nieuwste variant willen gaan (V7.3.8.0.LHOCNDD)

De updaterapp hoort er als volgt uit te zien:

Als dit niet werkt kan je nog proberen om met de PC software die genoemd staat bij de officiele website van ROM te veranderen.
Wat ook kan helpen is om eerst naar de nieuwste huidige variant te gaan (CHINA ROM) en dan over te gaan naar GLOBAL.

Er worden echter heel veel problemen gerapporteerd met overstappen van CHINA naar GLOBAL.
Vaak is deze guide de enige optie met een gelockte bootloader.

Als je niet een gelockte bootloader hebt zou je met fastboot de ROM kunnen installeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• darasta
xileS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:18:
[...]

Als ik die updater app start, krijg ik dus gelijk die Chinese melding en sluit de app af. Dus ik krijg de hele interface van de app niet te zien. Ik heb mobiel nu niet bij mij, maar misschien dat een hardware reset helpt?

Je hebt het over veel problemen van het overstappen van China naar global, maar over wat voor soort problemen heb je het over? Dat het flashen van global lastig gaat of dat als er eenmaal global erop staat en dan de problemen komen? Anders kan ik iig al een poging wagen om deze erop te flashen.

[...]

We hebben het dan weer over de ML rom neem ik aan toch, met de uitgebreide handleiding van Darasta. Ik heb de verschillen niet allemaal even goed kunnen volgen, maar is die bv net zo stabiel als de global? Enige voordeel wat ik meegekregen heb, is dat die NL systeemtaal heeft. Mij maakt het niet uit wat erop gaat, als het maar goed bruikbaar wordt.
Een Harde reset kun je altijd eerst proberen. Als het werkt is dat een stuk gemakkelijker dan het flashen met MiFlash en EDL.

Met problemen van gaan naar stable tot dev bedoel ik dat er redelijk wat meldingen zijn dat het niet wil lukken. Vaak kan het worden opgelost door één van de volgende adviezen:

1: Zorg ervoor dat je telefoon volledig opgeladen is.
2: Zet het updatebestand in de root van je telefoon of in de root van je SD kaart.
3: Controleer of je de laatste versie van de rom probeert te flashen.
4: Gebruik dezelfde dev als de global die er al opstaat (global stable-->global dev of China stable --> china dev).

Dit werkt echter alleen als de updater app werkt...

Wat je kan doen is het volgende:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken wat er met de updaterapp gebeurt.
Als de updater app het alsnog niet doet --> Probeer de Mi PC suite
Als ook dat niet werkt --> Miflash in EDL

Om naar de xiaomi.eu ROM te gaan moet de bootloader worden unlocked. Hiervoor moet je op de laatste DEV rom draaien en dit aanvragen (zie de handleiding)

De Xiaomi.eu ROM is gebaseerd op de global en bevat enkele aanpassingen die allemaal gericht zijn op het verwijderen van chinese meuk en het compatibel maken met europa. De updatefrequentie is hetzelfde als bij de officiële varianten.
Ze zijn dus net zo stabiel en in mijn optiek gebruiksvriendelijker, mede door de nederlandse taal.

Veel van deze informatie zou eigenlijk in de topicstart te vinden moeten zijn, maar dit aan laten passen is nog niet gelukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darasta
xileS schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:06:
[...]

[afbeelding]
Momenteel met de Mi PC Suite aan het updaten naar V7.3.8.0.LHOCNDD (China Rom), ik kon geloof ik geen global kiezen in de PC Suite. Hopelijk werkt na de update de Update app wel..
Het flashen van chinees naar global met de updater app is iets wat nog steeds een beetje onduidelijk is.
Van global naar chinees werkt sowieso niet.
Er wordt echter ook veel gemeld dat van chinees naar global ook niet zou werken.

Zou je willen laten weten of je dit is gelukt?

De opties die goed beschreven staan om van chinees naar global te gaan (of andersom) zijn.
1: met gelockte bootloader, via EDL met behulp van miflash.
2: met unlockte bootloader via fastboot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darasta
xileS schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:19:
[...]

Op het moment probeer ik van Chinees naar een nieuwe chinese versie te updaten en dat gaat blijkbaar al mis. Via tel zelf, werkt de hele Update app dus niet en via de Mi PC Suite loopt die vast op 54 %. Ik kan voor zekerheid thuis nog wel op een andere PC proberen.

Optie 1, met gelockte bootloader (als ik nog niks gedaan heb is die van mij nog gelockt neem ik aan), via EDL bedoel je denk ik deze link, die jeronimoniponi ook hierboven gepost heeft?
Dat is inderdaad de juiste guide.
445033 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:20:
Toch vreemd dat het zo lastig is om van China naar Global te gaan. Ik neem aan dat deze telefoon af fabriek met China wordt geleverd. Top One heeft mij op eigen verzoek deze met Global geleverd. Lijkt me toch niet dat zij uren aan het rommelen zijn om zo'n telefoon te flashen. Dat moet toch in een vloek en een zucht kunnen gebeuren. 8)7
Misschien kunnen zij bestellen met china of global rom.
Of ze hebben ergens een PC staan die goed geconfigureerd is om de EDL en Miflash manier te doen.

Door het locken van de bootloader is het veel lastiger geworden om dit te doen (omdat fastboot methode dan niet werkt).
Het zure is dat de voornaamste reden dat ze dit hebben gedaan is omdat resellers er een eigen ROM op zetten (incl spyware). Helaas gebeurt dit alsnog en zit je dan met een lastig probleem. (bootloader gelockt, dus niet kunnen flashen en voor unlocken officiele ROM nodig.
De EDL-Miflash methode is het enige wat dan werkt.

[Voor 44% gewijzigd door darasta op 08-07-2016 18:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darasta
hengelo30 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:50:
Ik heb dit topic een beetje doorgespit en ben overtuigd van dit toestel.
Alleen zit ik nog met 1 vraag.
Is dit de Kate versie waarbij 4G goed te ontvangen is in Nederland?
Dit topic gaat over de KENZO versie.

De Kate is nog maar net beschikbaar en wordt special edition op de officiele site genoemd.
Voor zover ik heb begrepen is deze gelijk aan kenzo, maar worden er meer 4G banden ondersteund.

Of alle handleidingen die hier worden genoemd werken, durf ik je niet te zeggen.

edit: zie nu dat je er een link bij had gezet 8)7
Dit lijkt de KENZO, dus zonder 800Mhz band

[Voor 7% gewijzigd door darasta op 08-07-2016 19:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darasta
hengelo30 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:10:
Ok, dank je wel.
Is dat een rom update of een geheel nieuwe telefoon?
In principe is dat een nieuwe telefoon.

Er zijn echter op dit moment wel diverse knutselaars aan het proberen om de 4G banden ook op de KENZO te krijgen. Voor zover nu bekend is dit nog niet gelukt en lijkt er een hardwarematig verschil tussen de versies (ondanks dat ze op papier verder geheel gelijk zijn op de extra 4G banden na).

• darasta
Anoniem: 684617 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:56:
[...]

Dat is dan deze van hierboven:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299844

Zonder geprul met boot.img te moeten aanpassen etc?
De juiste versie staat in de handleiding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darasta
jelleeelco schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:40:
[...]

Hoe bevalt de batterij van de Note 3, in vergelijking met de Note 2?
Ik heb geen Note 2 om mee te vergelijken, maar ik vind de accuduur een van de grotere pluspunten van de Redmi note 3 Pro.
Ik kan met gemak 2 dagen op één acculading.
Zelf met extreem gebruik (lees: meegeven aan een neefje dat vervoglens een aantal uur spelletjes doet) gaat de accu met gemak meer dan een dag mee.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 08:46
Momus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Note 2 had geen gelockte bootloader.
Alleen de versies vanaf oktober 2015 hadden een gelockte bootloader.

Oh ja, hallo ik ben er weer :) Ik hoorde dat er problemen zijn met het flashen van rom's en als ik de laatste pagina bekijk, klopt dat inderdaad.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Kiswum
Is een unlockcode tegenwoordig nog steeds nodig? De Mi4s was door ibg met de Global rom geleverd (zonder Nl taal). Een nieuwe rom inladen via de updater app lukte niet. De app sloot gewoon steeds af.

Vervolgens heb ik even rondgekeken op het internet en heb ik uiteindelijk een oplossing gevonden.

-Maak voor de zekerheid de volgende folder aan in de root van je interne "SD-Card": downloaded_rom
- Rom downloaden via telefoon.
- Twrp installeren via pc en fastboot. (volume - en powerknop)
- Opstarten in Twrp (volume + en powerknop)
- Check bij mount of alle schijven zijn gekoppeld een USB stick werkt ook)
-Install zip vanaf een SD Card.
-Wipe advanced, vink aan: Cache, Internal SD en Dalvik cache (de vierde optie ben ik even vergeten).
-reboot

Nu begint de installatie van je nieuwe Miui8 rom. Dit werkte voor de Mi4s, Mij en mijn Mij werkte gewoon netjes via de updater app.

• Kiswum
Momus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:54:
[...]

Er is nooit een unlockcode geweest...
Dus de code die je hier moet opvragen voor alle Xiaomi telefoons vanaf oktober /november 2015, had geen toegevoegde waarde?
http://en.miui.com/unlock/

Mijn laatste originele Xiaomi telefoon komt uit september 2015, ik zou dus niet weten waar vele gebruikers tegenaan liepen. Het overgrote deel had vooral problemen met ML rom's, niet met de "toenmalige" lock.

• Kiswum
De code wordt niet aan je meegegeven, maar wordt aan je account gekoppeld. Je kunt deze rechten niet overdragen op een andere telefoon en de rechten zijn alleen geschikt voor dat ene toestel. Als je de bootloader van een Mi5 en Redmi Note 3 zou willen ontgrendelen, dan zou je dus 2 keer de aanvraag moeten indienen.

Wat je zegt is dat het geen unlockcode is, maar unlockrechten (op de site staat het inderdaad ook: Apply for unlocking permissions)

• Kiswum
445033 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:03:
[...]

Dus gewoon deze simpele methode waarmee ik ook mijn Note 2 heb geflasht, does the job?
Ik kan helaas niet afgaan op geruchten, alleen op mijn eigen ervaringen. Ik kan dus niet zeggen of dit wel of niet zal werken. Je kunt het hooguit proberen, mits je de juiste handleidingen hebt of zeer zeker weet wat je doet.

Bij de gloednieuwe Mi4s heeft het gewerkt, maar helaas was deze al voorzien van een Global rom. Wellicht is dat de reden waarom het bij wel lukte op deze manier. Mocht er iemand uit de buurt van Eindhoven komen, dan wil ik wel testen wat de mogelijkheden zijn. Dit is kosteloos, maar ook op eigen risico.

• Kiswum
Momus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:47:
[...]

Dat is wel wat Kiswum pretendeert.
Ik denk dat je de verkeerde conclusies hebt getrokken. Mocht dat zo zijn, dan probeerde ik het met deze zin duidelijk te maken dat ik vermoedelijk niet met een gelockte bootloader heb gewerkt:
Ik kan helaas niet afgaan op geruchten, alleen op mijn eigen ervaringen. Ik kan dus niet zeggen of dit wel of niet zal werken. Je kunt het hooguit proberen, mits je de juiste handleidingen hebt of zeer zeker weet wat je doet.

• Kiswum
Momus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:27:
Nou ja, je pretendeert dat het wellicht zou kunnen.
Dat is sowieso onjuist.
Zou je even kunnen aangeven uit welk gedeelte van de tekst je dat opmaakt?
Heb je eventueel ook mijn vorige reactie volledig gelezen?
Heb je eventueel een Kenzo beschikbaar zodat ik uit eigen hand met zekerheid kan vaststellen dat het echt niet te unlocken is? :D

OK, nu geef ik echt toe dat een locked bootloader mischien toch te unlocken is (eventueel dmv een non-miui rom) ;)

• Kiswum
Momus schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:48:
[...]

Ik zie hier geen unlock staan en je pretendeert dat je gewoon zo een andere ROM kunt flashen.
Verder is je volgorder verkeerd. Een gelockte bootloader is niet ROM afhankelijk.
Ik dacht al dat het over dat stuk ging, vandaar dat ik dat hele stuk begon met:
Is een unlockcode tegenwoordig nog steeds nodig?
Dat was een serieuze vraag, geen retorische.

Vervolgens geef ik hier ook aan dat je waarschijnlijk de verkeerde conclusies had getrokken:
Kiswum in "[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie"

Probeer dus niet te snel je conclusies te trekken. Mocht iets niet duidelijk zijn, vraag dat dan even, dat is prettiger dan een discussie in stand houden die niet nodig is.

p.s. als iemand een gebrickte/onbruikbare telefoon heeft, dan hoor ik het graag. Ik wil die telefoon wel voor een klein prijsje overnemen om te zien wat er allemaal mogelijk is. Helaas heb ik voor dit jaar geen budget meer om extra telefoons aan te schaffen (om even mee te spelen).

[Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 12-07-2016 08:34]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• darasta
Kiswum schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:52:
Is een unlockcode tegenwoordig nog steeds nodig? De Mi4s was door ibg met de Global rom geleverd (zonder Nl taal). Een nieuwe rom inladen via de updater app lukte niet. De app sloot gewoon steeds af.

Vervolgens heb ik even rondgekeken op het internet en heb ik uiteindelijk een oplossing gevonden.

-Maak voor de zekerheid de volgende folder aan in de root van je interne "SD-Card": downloaded_rom
- Rom downloaden via telefoon.
- Twrp installeren via pc en fastboot. (volume - en powerknop)
- Opstarten in Twrp (volume + en powerknop)
- Check bij mount of alle schijven zijn gekoppeld een USB stick werkt ook)
-Install zip vanaf een SD Card.
-Wipe advanced, vink aan: Cache, Internal SD en Dalvik cache (de vierde optie ben ik even vergeten).
-reboot

Nu begint de installatie van je nieuwe Miui8 rom. Dit werkte voor de Mi4s, Mij en mijn Mij werkte gewoon netjes via de updater app.
Ik heb de discussie hierboven gevolgd en gezien dat er nog wat onduidelijkheden zijn.
Laten we bij het begin beginnen waar alle problemen en onduidelijkheden vandaan komen.
Xiaomi heeft de bootloader van alle nieuwe toestellen geblokkeerd. Door de bootloader te vergrendelen kun je geen gebruik maken van fastboot of een custom recovery (TWRP).
- Hierdoor kun je niet van officiele global naar officiele chinees overstappen met fastboot (of andersom)
- Hierdoor kun je geen custom ROMS installeren. (want je kunt geen aangepaste recovery flashen)

Wat kan je wel:
- van STABLE naar DEV (en andersom)
- Van GLOBAL naar CHINEES (en andersom) middels EDL en Miflash

Waarom is dit gedaan:
Het idee is om toestellen veiliger te maken en ervoor te zorgen dat doorverkopers er geen aangepaste ROM opzetten met spyware en dergelijke. Helaas werkt dit niet en zijn er meerdere multi-lang varianten in omloop (MIUI 7.1.99.0, MIUI 7.1.9.0.0 etc) die met EDL en MIflash op de telefoon zijn gezet. Deze varianten kun je herkennen aan een afwijkend MIUI versienummer en het feit dat ze niet willen updaten naar de laatste officiele release, niet willen wisselen van stable naar dev en je de bootloader er niet mee kan ontgrendelen. De enige manier om terug te gaan naar een originele officiele ROM is middels EDL en Miflash.

Bootloader ontgrendelen:
Je kunt unlockRECHTEN aanvragen op http://en.miui.com/unlock. Deze rechten zijn gekoppeld aan je account en zijn 30 dagen geldig. Per 30 dagen kun je één aanvraag indienen die werkt voor één telefoon.

Om de bootloader te unlocken moet je de laatste originele (DEV) ROM draaien (STABLE of CHINEES). Daarnaast moet je ingelogd zijn op je telefoon met je MI account (met unlockrechten). Het unlocken gaat middels een programma wat alleen op windows computers werkt. Na het starten van dit programma moet je daar ook wederom inloggen met je MI account. Vervolgens sluit je de telefoon in fastboot modus aan op de laptop en kan je unlocken.
- Unlockrechten aanvragen duurt enkele dagen tot 2 weken.
- Er is een onofficiele manier van unlocken, maar nadat je dat hebt gedaan moet je met elke update of nieuwe ROM extra stappen volgen om niet in een brick te eindigen. één foutje=BRICK.

TWRP:
Nadat de bootloader niet langer op slot zit kan TWRP geinstalleerd worden.
Ook hier zit een addertje onder het gras. De originele ROMS hebben een recovery beschermingsmechanisme in de boot.img die op tilt slaat na het flashen van TWRP. Hierdoor start de telefoon dan niet meer op. Dit gebeurt als men de TWRP flasht van xiaomi.eu of van de TWRP website.
Om dit te voorkomen was het nodig zelf de boot.img aan te passen en ook te flashen.

Gelukkig is er nu een aangepaste TWRP die het apart maken en flashen van boot.img overbodig maakt (cofface TWRP). Dit is de variant die in de handleiding wordt genoemd en 'gewoon' als elke TWRP kan worden geflasht middels fastboot.

In onderstaande handleiding staan de volgende punten praktisch uitgewerkt incl. probleemoplossing.
1: Unlock rechten aanvragen op en.miui.com/unlock.
2: Installeer de dev ROM op je toestel
3: Bootloader unlocken met de unlocktool.
4: TWRP (custom recovery) installeren.
5: Custom ROM installeren.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46383293

Hopelijk maakt dit het een en ander iets duidelijker ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• darasta
De TS is bijna volledig herschreven. Ik hoop zo dat iedereen de informatie snel kan vinden.

Als er nog dingen missen of niet werken, dan hoor ik dat graag.
Als er enorme taalfouten in staan mag je dat ook doorgeven. :P
En zelfs kleine taalfouten mogen worden doorgegeven. 8)7

• darasta
mika74 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 05:32:
Probleem:
Sinds gisteren laad de batterij niet meer op. Blijft op 0% staan met rood lampje, aangesloten op laadkabel wel bruikbaar.
Origineel en 2weken oud. Miui 7.3.7. 0 stable vanuit de reseller erop.
Iemand tips?

Heb weinig zin om terug te sturen naar resller, wekenlang weg, verzendkosten enzo....

Zou het hardware matig of softwarematig zijn?

Voor een nieuwe accu bij een gsm-repair shop en dan gefixed...das me ook wel waard waard..
Ik weet dat er een aantal ROMS geleden een software probleem was, waardoor de batterij indicator op 0% bleef haken.
Wat gebeurt er als je de telefoon uitschakelt en vervolgens aan de lader hangt?

Heb je daarnaast al geprobeerd een factory reset uit te voeren? (maak wel een back-up van je data)

Is je bootloader gelocked of niet?

Heb je iets gedaan/veranderd waarna dit is ontstaan?

• darasta
mika74 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:26:
zonder de usb lader valt ie na een paar seconden uit.
Met usb-lader (verschillende geprobeerd) blijft accu op 0% (led lampje is Rood) en valt telefoon uit als ie van de lader afgaat.

Bootloader is gelocked, alles staat nog in originele settings.

Factory reset gedaan, probleem blijft.

Afgelopen dagen ook niets verandert of gedaan (enkel pokemon go vorige week via APK gedownd)
Wil de telefoon wel opladen als deze uit staat?

Wat je nog kunt proberen is een nieuwe ROM te flashen met edl en miflash (als je nog een gelockte bootloader hebt).

Maar als de telefoon ook niet oplaad als deze uit staat klinkt het als een hardwareprobleem.

• darasta
inf3rno89 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 02:29:
Hoi. Nou heb ik gister ook een Note 3 Pro gekocht via Marktplaats. De verkoper had al een ROM geflashed met Play Store en Nederlands, tijd/datum allemaal correct. Maar ik ben stom genoeg geweest om thuis "terug naar fabrieksinstellingen" te gaan. Nu kan ik wel als taal Nederlands selecteren maar als land (Locale) staat zowel Nederland als Duitsland er niet tussen? Bij MIUI versie staat MIUI Global 7.3 | Stable 7.3.5.0 (LHOCNCL). Heb ik hem naar een andere ROM ofzo gezet? Is dit de Multilanguage/Internationale ROM of moet ik iets anders hebben? (Na een dagje lezen lukt flashen etc. vast wel, had ooit een HD2 waar ik veel mee heb gedaan. )
Dit klinkt als een zelfgebakken ROM. Er is wel een versie van de global 7.3.5.0, maar dat is LHOMIDD.
Probeer eens te updaten met de updater app, als er dan geen updates gevonden worden, draai je op een niet-officiele ROM.

In de TS staat beschreven wat de opties zijn om terug te gaan naar officiele stable of de xiaomi.eu ROM.
Ik raad je aan om hier wel mee bezig te gaan omdat je niet weet wat er nu bij je telefoon meegebakken is...

• darasta
appul schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:47:
zorg ervoor dat je eerst de officiele TWRP flasht via fastboot.
https://dl.twrp.me/kenzo/twrp-3.0.2-2-kenzo.img.html

Daarna pas de evt. cofface TWRP.
http://forum.xda-develope...rp-cafface-3-0-0-t3369341

Als je de via fastboot de recovery geflashed hebt, typ dan "fastboot reboot" en houd volume omhoog in.
Nu zou je direct in TWRP moeten komen.

edit: dit is de recovery voor de pro (snapdragon) variant....
Het moet genoeg zijn om direct cofface twrp te flashen.
Bij het opnieuw flashen van de recovery wordt de vorige namelijk geheel verwijderd.
Celica_T20 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:47:
Ik heb voor mijn moeder de Redmi note 3 Pro Prime gekocht. Leek me een aardig goed toestel voor 154 euro. Nu ben ik bezig om de xiaomi.eu nederlandstalige firmware op te zetten. Alleen loop ik vast bij het flashen in recovery mode. Het unlocken is me na heel veel moeite gelukt (Couldn't verify device :( ).

Het probleem is dat ik niet kan opstarten in recovery mode, ik krijg het menu niet. Wat ik krijg is dit:
[afbeelding]

Op internet vond ik dat dit betekent dat je bootloader niet unlocked is, dus heb ik in dit gechecked dmv de minimal adb and fastboot tool:
[afbeelding]

Unlocked true zou moeten betekenen dat hij unlocked is, toch?

Heb ik nog iets fout gedaan of gemist? Iemand een idee?
Dit is het scherm van de originele recovery. Er is dus iets mis gegaan met het flashen van TWRP.

Wat kan helpen is direct na het flashen met fastboot te herstarten in recovery. (fastboot reboot recovery)

• darasta
Celica_T20 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:33:
[...]

Hoe doe je dat dan? Want als ik in de fastboot de power met vol+ ingedrukt hou dan start hij normaal op. Lukt mij alleen als hij uit is.
na het invoeren van het commando fastboot flash recovery recovery.img wachten tot je okay krijgt. (in fastboot modus zoals beschreven in stap 3 van de TS)

Vervolgens dit commando invullen: "fastboot reboot recovery"

[Voor 6% gewijzigd door darasta op 29-07-2016 15:41]

• darasta
Celica_T20 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:53:
[...]

Dus deze OKAY zou genoeg moeten zijn? In 2 seconden klaar;

[afbeelding]
Ja. daarna moet je in recovery gaan opstarten

• Kiswum
Geen idee of het al bekend was, maar zo niet dan is dit wellicht mooi nieuws.

Xiaomi is overstag. Ze kunnen de Xiaomi Redmi Note 3 smartphones maken waarbij band 20 = 800MHz wordt ondersteunt. Echter zullen ze dit alleen in batches van 500 stuks produceren.
Mogelijk is dit gunstig voor toekomstige smartphones.

Hier een plaatje van de internationale variant van de Redmi Note 3.
http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/2016/08/Note3.png

• Kiswum
Die nieuwe 800MHz variant zal alleen in batches van 500 stuks of meer geproduceerd + verkocht worden aan grote afnemers. Veel resellers zullen dit aantal te groot vinden. Maar wie weet durft iemand de gok te wagen. 😃

• darasta
Ben er vandaag achter gekomen dat een glazen screenprotector toch wel erg fijn is.
Telefoon van een metertje of 2 laten vallen 8)7 . Screenprotector volledig kapot, maar scherm nog heel. oOo
vandermark schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:10:
Even voor alle duidelijkheid: alle qualcom versie bieden toch ook sdcard ondersteuning? In de OP staat namelijk 'nee'?
Ik zal dit aanpassen. RN3P heeft wel een SD kaart slot (gecombineerd met tweede simkaartslot).

Ben op vakantie geweest, dus als er nog andere zaken niet kloppen aan de TS, dan graag een DM

• Kiswum
Voor de mensen die menen add-awere/troyans of virussen te hebben, check het even met de tool Malwarebytes. Dan weet je zeker of je ingeving klopt of dat het gewoon Chinese tools zijn, waar jij als Europeaan, niets aan hebt. (naar mijn weten is dit een betrouwbare tool, mocht er iemand een betere tool hebben, dan hoor ik het graag)
Google Play: Malwarebytes Anti-Malware

• Kiswum
Eleni schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:25:
Kijk, hier heb ik wat aan: 3 zaken werden als gevaarlijk aangemerkt.
Mi payment service, Xiaomi gamecenter (heb ik ge-disabled), en where's my Droid.
Bij dat laatste vraag ik me af of dat wel malware is. Voor de rest dus schoon.
Het betreft hier de nieuwste China stable rom.
Where's my droid is het enige waarbij ik denk:" waar is dat goed voor, er is een ingebouwd systeem daarvoor".

Hier meer info over Mi payment: http://www.androidauthori...e-payment-service-710603/

Vreemd dat die app niet wordt herkend, als het een goede app zou zijn, dan stond ie toch op de wishlist? Voorlopig in de gaten houden dus of verwijderen/uitschakelen.

• Kiswum
thijsaza schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:52:
hallo,
ik ben van plan deze telefoon te kopen, maar omdat het een chinaphone is heb ik 1 vraagje; zijn alle standaard apps in het engels en werken het menu en de instellingen normaal als ik voor engels kies? de note 3 ondersteunt geen nederlands maar om dat hele custom rom gedoe te doen heb ik geen zin in.
Alvast bedankt!
thijs
Ik denk dat de vele reviews over Xiaomi telefoons je heel veel inzicht kunnen geven over de rom's die worden geleverd. Het antwoord is overigens ja, Engels is altijd standaard bij een originele Xiaomi rom.

Iemand die een goede winkel weet waar ze scherm plus digitizer verkopen ???

• Kiswum
DX Europe is niet via Europa, maar je betaald er wel wat extra voor. Als je hem bij DX zou willen bestellen, doe het dan via de Chinese site en steek de eventuele meerprijs in eigen zak. Na 2 bestellingen + 2 problemen met levering, bestel ik daar niets meer.

• Kiswum
Het wordt met spoed naar Engeland vestuurd (DHL) en daarna via PostNL doorgestuurd. Zorg er dus voor dat je zelfs via de EU, een importverzekering afsluit (tip: eis dat de originele rom erop blijft staan, vraag om een refund als ze niet aan je verzoek kunnen voldoen).

Het is even zoeken als je het niet weet, maar hier staat het netjes weggestopt. Als je dit binnen 5 minuten kunt vinden, dan ben je snel ;)

Do you have warehouse in EU?

There is no EU Warehouse, we send EU DIRECT goods from world factory to EU, and have cooperation with Netherland's Post Company to make faster delivery.

• Kiswum
XeNeRgY schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:06:
[...]

Thx voor de info. Geldt dit ook voor Honorbuy en Banggood? Honorbuy geeft bij de Note 3 aan dat het 'Support Shipping from EU Warehouse'.
Volgens mij hebben zij wel een normaal EU Warehouse en dus ook geen importkosten. Dat zou dus gewoon goed moeten gaan.

• Kiswum
jernij schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:13:
[...]

Voor die prijs kun je de gok vanuit China wel wagen....
Vind ik ook, maar je moet de risico voor importkosten gewoon zelf inschatten. Ik betaal liever wat minder en dan wordt ik wel door de postbode verrast. Qua verzendtijd hoeft het niet veel te verschillen. DHL verzending van China naar NL is over het algemeen slechts 3 dagen.

Je hebt sowieso meer aan dat extra ram dan aan het geheugen. MIUI is een zware OS en zal zeker snel trager worden.

2GB is niet genoeg voor MIUI vindt ik, het liefst inderdaad 3GB en daarnaast is het meer futureproof dan 2GB omdat games gewoon ook soepeler er op draaien.
MIUI os draait al ongeveer 2 kwart van je opslag. De overige apps die je op dr achtergrond zal draaien zal je smartphone gewoon sneller trager zijn. Als je oplet worden de apps ook veel groter. MIUI is en blijft weet ook niet waarom een zware OS. Je zou CM moeten hebben wil je 2GB zonder elke keer je apps te moeten sluiten.

Jaren geleden waren de apps ook veel kleiner. Nu worden ze groter...2gb zal zeker niet futureproof zijn.

[Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 23-08-2016 09:37]

is het bij alle modellen in de toekomst via EDL om de BL te unlocken zo ja zou dat ideaal zijn....
en.miui.com ligt er al een tijdje uit niet goed!! wil even zeuren om rechten te krijgen...
Momus schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:03:
[...]

Wat bedoelde je met je EDL opmerking?
Wat ik er mee bedoelde, om op jou vraag terug te komen is Momus.

1. Kan je vanuit je EDL modus alle Xiaomi toestellen de bootloader unlocken?
Hoef je dan niet eens een bepaalde rom te installeren wil je de bootloader meteen unlocken.
Je moet wel rechten hebben uiteraard anders heb je er nog steeds niks aan...
Redmi Note 4 topic is aangemaakt:

[Xiaomi Redmi Note 4 /MediaTek] Ervaringen en Discuss

Ben nog alles aan het bewerken qua specificaties en tekst.....

• darasta
dutchgio schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

De weekly zit al sinds halferwege juni op MIUI 8, die loopt aardig voor.
Inm de weekly update van deze week is ook meteen Quadrooter volledig gefixed, zie:
nieuws: Android-toestellen met Qualcomm-chips bevatten ernstige kwetsbaarheid
Ook weer erg snel. :)
En dat is wat ik zo fijn vind aan de xiaomi toestellen ten opzichte van de meeste chinese en zelfs europese telefoons. Een gedegen updatebeleid. Hoewel je in android versie dat niet zo ziet gaan (bijna) alle modellen nog over naar een nieuwe miui versie en blijven er wekelijkse updates komen!

• darasta
jernij schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:28:
Nog een vraag:
Weet iemand waarom ik slechts H+ heb en geen 3G? Op mijn jiayu was dat ook al, maar op de letv en umi was het gewoon 3G.
Ben is uiteindelijk t mobile toch?
Welke Rom/versie draai je.

Ik heb zelf nooit geen problemen gehad met 3G. (Vodafone)

[Voor 7% gewijzigd door darasta op 28-08-2016 10:37]

• darasta
Staan je apn instellingen zoals hieronder?
Instellingen mobiel internet
Profiel naam: Ben internet
Homepage (URL, startpagina): http://www.ben.nl
Naam toegangspunt: internet.ben
Netwerktype: IPv4
Proxy server adres: geen
IP adres apparaat: automatisch
Naam servers: automatisch
Beveiliging (security option): niet beveiligd
IP adres apparaat: automatisch
Verificatie: Normaal
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: leeg (dus niets invullen)

En hoe oud is je sim kaart?

• darasta
jernij schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:42:
Auto instelling was het, sim is nog geen jaar oud
https://forum.t-mobile.nl...-betekent-allemaal-219303

Instelling van t mobile. Zij draaien hun hele 3G netwerk op HSDPA. Vandaar dat je nooit 3g krijgt te zien

• darasta
XeNeRgY schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:31:
[...]

Hmm, bij mij vroegen ze zelf proactief of de doos 'sealed' moest blijven of dat ze 'hun' rom moesten flashen. Ik heb gezegd dat ze niks moesten flashen dus ik ga er dan van uit dat ik dezelfde rom krijg zoals jij en dat ze niet bij jou 'hun' rom hebben geflasht zonder te vragen.
Zolang er een officiele rom opstaat is het niet erg ingewikkeld om je bootloader te unlocken. Heb het afgelopen weekend in iets meer dan een uurtje gedaan.

Mocht er nog geen dev/beta opstaan. Dan die eerst installeren met de updater app. Dan met de unlocksoftware unlocken en vervolgens twrp flashen.

Handleidingen staan in de TS.

Wat je van te voren kan doen is de bestanden alvast downloaden. Dan moet het ook in een half uurtje kunnen :p.
XeNeRgY schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Vervolgens eens uitzoeken welke TWRP benodigd is voor CM13 :)
Zo moeilijk is dat niet hoor, gewoon de laatste serie pakken. Als je er niks van begrijpt pak je de toolkit die ondertussen voor de SD variant beschikbaar is hoef je heel weinig handelingen uit te voeren ;)

et is dus even afwachten welke rom er bij mij op staat, afhankelijk daarvan download ik de juiste versie wel (global of china). MiFlash lijk ik niet nodig te hebben omdat het via de updater app gaat.

Ligt er aan, de fissy roms kan je niet zomaar met miflash de globals installeren op de normale wijze. Volgens mij alleen dan via EDL...

[Voor 30% gewijzigd door theduke1989 op 29-08-2016 13:05]

• darasta
barzi schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:07:
Raden jullie het aan om de versie met Top One rom te bestellen of de sealed variant bij dezelfde verkoper?
Maakt het veel uit in de vervolgstappen om er de xiaomi.eu roms om te krijgen?
Vraag altijd om de originele rom. Dat scheelt aanzienlijk.
Een custom rom van een verkoper kan er alleen met edl en miflash worden veranderd. Dit is niet makkelijk.

Voor meer informatie kan ik je aanraden de ts even door te lezen
3. Root acces activeren via settings? - Dit puntje begrijp ik niet.
Enige wat je moet doen is.

1. Unlock rechten aanvragen en.miui.com/unlock.php
2. Dev ROM installeren via Miflash
3. Bootloader unlocken
3. TWRP installeren via toolkits het beste
4. XIAOMI.EU rom installeren

als je CM13 wilt installeren, van te voren in TWRP altijd even erase to factory settings als je dit niet doet krijg je vaak een error.

[Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 29-08-2016 15:22]

Gaat om deze link: http://en.miui.com/forum....=296053&highlight=toolkit

Dat is een simpele toolkit waarbij je TWRP met 1 druk op de knop installeert.
kan iemand me vertellen hoe de sticker euit moet zien als je een Pro (prime) hebt besteld..
Want op de stickers zie ik dat niet terugkomen namelijk....

• darasta
KvNwPPr schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:34:
Het unlocken en installeren van EU rom ging bij mij probleemloos. Updaten van Miui 7.4 by xiaomi.eu 6.5.26 beta naar 8 lukt me helaas niet.

OTA update werkt (nog) niet dus ben het handmatig gaan proberen.

Stap 1: download 6.8.25 WEEKLY (https://xiaomi.eu/community/threads/6-8-25.33721/). Raar dat ik een virus melding krijg (https://gyazo.com/caf02c97ecd363c5fc18524fd54877b0)

Stap 2: open updater app en seleceer de gedownloade ROM
Stap 3: TWRP wordt automatisch geopend en hier druk ik op "installeren". ik selecteer dan de rom die ik naar updater.zip heb vernoemd.
Stap 4: Swipe to confirm

En bij het installeren krijg ik dan 2 errors:
"Updater process ended with error: 7 Error installing zip file '@cache/recovery/block.ma" en ""Updater process ended with error: 7 Error installing zip file '/sdcard/downloaded_rom/updater.zip

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Let er op dat je de juiste versie pakt (KENZO of HMNOTE3PRO)
Die eerste link die je geeft heeft deze versie niet (omdat ze bezig zijn met android 6)

[Voor 3% gewijzigd door darasta op 01-09-2016 20:22]

hoeft niet alleen is het zo dat je alleen om de 30 dagen pas kan unlocken ;) dus als je niet kan wachten moet je wel aanmaken als je kan wachten dan niet aanmaken en zo pas over 30 dagen..

• darasta
Harribo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:07:
Ik heb zelf een Xiaomi redmi note 2 waar ik zeer tevreden over ben.

Voor mijn moeder heb ik nu een redmi note 3 pro gekocht met miui 8, snapdragon.
Ik vind het echt belachelijk dat er geen Nederlands op zit maar ok.
Kan ik dit nog zonder te rooten oid wijzigen?

Iets anders, er zitten nogal (vnl Google) apps op die ik liever freeze.
Kan ik dit zo doen of moet ik daarvoor de telefoon rooten?
Zit niet iets in van een pre root optie?

En als ik moet rooten, wat is de beste, snelste en veiligste manier?
In de TS staat alle informatie die je zoekt. Het is verstandig die eens door te nemen :)

• darasta
Harribo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:38:
[...]

Dit is de 6e Chinese telefoon die ik koop, de eerste zonder Nederlands. Dus eerst nadenken voordat je lacht.

Over dat rooten, is dat noodzakelijk om apps te kunnen freezen?
En ja ik heb de ts gelezen maar ik vroeg wat de beste en snelste methode was?
Voor zover ik weet zijn de methoden die in de TS zijn beschreven de snelste en veiligste methoden. Mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik dat graag zodat dat aangepast kan worden.

• darasta
Ook deze week is er geen xiaomi.eu build.

Men is druk bezig met de android 6 versie.

6.8.18 is tot nu toe de nieuwste!

• darasta
dutchgio schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:17:
Note: MIUI 8 China Developer ROM 6.9.9 based on Android 6.0 for Redmi Note 3 Qualcomm released.

Xiaomi.eu dus ook:
https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-8-9.34062/

Laatste Global is ook 6.0.
Ja ik zie het. Is nu aangepast. Ik ga deze vanavond even uitproberen. Dan weet ik ook wat voor wipes nodig zijn.

• darasta
Hoogie2004 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:31:
[...]

Geen wipe nodig gehad hier voor de Global Dev. Gewoon OTA update, reboot en gaan :)
Dan zal dat waarschijnlijk ook gelden voor de xiaomi.eu build. Ik doe wel altijd een cache en dalvik wipe.

• darasta
flightboy65 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:52:
Hier zou ik inderdaad mee uitkijken aangezien de Kenzo/HMNote3Pro download links verwijderd zijn op Xiaomi.eu ivm problemen die diverse mensen hebben. Helaas las ik de info te laat dus nog niet de Xiaomi.eu versie kunnen downloaden :(
Zo te lezen zijn er issues met bootloops na het flashen van die rom. daarom is hij voor nu verwijderd.
Ook zijn er mensen die rapporteren dat hun bootloader weer gelocked is, maar vermelden er niet bij hoe ze hem hebben unlocked (waarschijnlijk onofficieel).

Als hij werkt. Blijven gebruiken. Anders backup terugzetten.
Pagina: 1 2 3

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee