Op de ASUS RT-AC66U heb ik IPTV werkend gekregen en wel via de volgende aanpassing:
Praktisch probleem: ik heb nu alleen IPTV op poort 4. Aangezien in de woonkamer een switch gebruikt wordt, zoek ik naar de juiste configuratie om zowel het VLAN van IPTV als internet naar poort 4 (of een andere) door te sturen. Ik kan nu namelijk via mijn Apple TV geen IP-adres verkrijgen als ik de kabel op poort 4 aansluit. Anderzijds krijg ik geen IPTV als ik de kabel op een andere poort aansluit (en wel internet).
Mijn robocfg ziet er als volgt uit:
Wat ik weet, is dat:
VLAN 4 = IPTV
VLAN 6 = internet
VLAN 7 = telefonie (gebruik ik niet)
Allen komen tagged binnen op de RT-AC66U vanuit de NTU.
Nu ben ik alleen even het spoor bijster met betrekking tot alle poorten en de codering achter de VLAN configuratie.
Wellicht dat ik moet trunken om VLAN 4 én 6 over poort 4 te krijgen?
Ik dacht dat het volgende voldoende zou moeten zijn, om vlan 6 gewoon ook door te sturen, maar helaas, dan krijg ik geen IP-adres op de Apple TV.
4u ipv 4t geeft mij bijzonder vreemd een IP-adres in de reeks 192.168.2.x, terwijl de ASUS op 192.168.1.x geconfigureerd staat. Vervolgens krijg ik ook geen verbinding.
Iemand enig idee?
code:
1
| /usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 4u" |
Praktisch probleem: ik heb nu alleen IPTV op poort 4. Aangezien in de woonkamer een switch gebruikt wordt, zoek ik naar de juiste configuratie om zowel het VLAN van IPTV als internet naar poort 4 (of een andere) door te sturen. Ik kan nu namelijk via mijn Apple TV geen IP-adres verkrijgen als ik de kabel op poort 4 aansluit. Anderzijds krijg ik geen IPTV als ik de kabel op een andere poort aansluit (en wel internet).
Mijn robocfg ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| admin@RT-AC66U:/tmp/home/root# robocfg show Switch: enabled gigabit Port 0: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: e0:97:96:x Port 1: 100FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 50:7e:5d:x Port 2: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:11:32:x Port 3: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:x Port 4: DOWN enabled stp: none vlan: 4 jumbo: off mac: 50:7e:5d:x Port 8: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 54:a0:50:x VLANs: BCM53115 enabled mac_check mac_hash 1: vlan1: 1 2 3 4 8t 2: vlan2: 0 8u 4: vlan4: 0t 4 6: vlan6: 0t 8t |
Wat ik weet, is dat:
VLAN 4 = IPTV
VLAN 6 = internet
VLAN 7 = telefonie (gebruik ik niet)
Allen komen tagged binnen op de RT-AC66U vanuit de NTU.
Nu ben ik alleen even het spoor bijster met betrekking tot alle poorten en de codering achter de VLAN configuratie.
code:
1
2
3
| Port 0 = WAN Port 1, 2, 3, 4 = LAN Port 8 = wifi??? |
Wellicht dat ik moet trunken om VLAN 4 én 6 over poort 4 te krijgen?
Ik dacht dat het volgende voldoende zou moeten zijn, om vlan 6 gewoon ook door te sturen, maar helaas, dan krijg ik geen IP-adres op de Apple TV.
code:
1
| /usr/sbin/robocfg vlan 6 ports "0t 4t 8t" |
4u ipv 4t geeft mij bijzonder vreemd een IP-adres in de reeks 192.168.2.x, terwijl de ASUS op 192.168.1.x geconfigureerd staat. Vervolgens krijg ik ook geen verbinding.
Iemand enig idee?