Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• chouffe8
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 26-10-2018
Mijn vraag
Hallo,
Mijn zoon (13) heeft recent nieuwe hardware (zie hieronder) aangeschaft, om het spel Minecraft wat soepeler te laten lopen. Zijn budget liet niet toe om ook een nieuwe videokaart te kopen, maar de Ati Raedon HD 4600 die hij al had voldoet nog best voor Minecraft. Nu heeft hij Black Ops 3 gekocht, omdat Minecraft toch wat ging vervelen en veel vriendjes het ook spelen. En daar gaat het dus mis, want dat trekt deze videokaart niet. De teleurstelling is natuurlijk enorm en hij heeft zo hard gespaard voor alle andere componenten dat ik toch wel met hem te doen heb. Ik wil hem daarom wel helpen, maar zeker niet voor de hoofdprijs. Mijn idee is om nu een videokaart te kopen waar hij het spel in ieder geval mee kan spelen en hem te laten sparen voor een echt goede kaart. De kaart die ik nu koop kan ik later zelf wel hergebruiken.

Een heel verhaal, maar ik zoek dus een videokaart waar hij het spel mee kan spelen met normale settings. Het budget is maximaal 100€, minder is beter uiteraard.

Relevante software en hardware die hij gebruikt
Kast: NZXT source 340
Bord: Gigabyte B150M-D3H
Processor: i5-6500 3.2GHz
RAM: Crucial Ballistix sport - 8 GB DDR4
Kingston SSD
Voeding: 650 W (merk kan ik niet achterhalen)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op dit forum heb ik wel de nodige verwijzingen naar BO3 en videokaarten gevonden, maar die kaarten zijn behoorlijk prijzig omdat men met hoge settings wil spelen.

Beste antwoord (via chouffe8 op 09-02-2016 10:34)

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:36
quote:
chouffe8 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:08:
[...]

Helemaal niet raar hoor...dat heb ik al geprobeerd, maar ik kreeg geen beeld. In de bios lijkt alles goed te staan. Er wordt ook een tweede adapter herkent in device manager, maar met de standaard windows driver. De Intel driver laat zich niet installeren met de melding dat het systeem niet aan de vereisten voldoet. Dat snap ik dan weer niet...in ieder geval goed om te weten dat dit in theorie zou moeten kunnen werken. Dan is het een kwestie van werkend krijgen ipv euro's uitgeven :)
heb je de oude videokaart drivers verwijdert met bv http://www.guru3d.com/con...uru3d-driver-sweeper.html

en dan de oude kaart eruit halen. en dan via intel de nieuwste drivers downloaden.

(tevens even in de bios aangeven dat de hd 530 je primaire display adapter is.
en de kabel even overzetten uiteraard)

Alle reacties

• chouffe8
quote:
loki504 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:29:
Misschien heel raar hoor. maar trek die 4600 er uit. en laat je igpu zijn werk doen. die moet BO3 wel aankunnen op low/medium 720/1080p.

dit bespaart je nu 100 euro. en kom je sneller bij een pascal GPU midden/eind 2016.
Helemaal niet raar hoor...dat heb ik al geprobeerd, maar ik kreeg geen beeld. In de bios lijkt alles goed te staan. Er wordt ook een tweede adapter herkent in device manager, maar met de standaard windows driver. De Intel driver laat zich niet installeren met de melding dat het systeem niet aan de vereisten voldoet. Dat snap ik dan weer niet...in ieder geval goed om te weten dat dit in theorie zou moeten kunnen werken. Dan is het een kwestie van werkend krijgen ipv euro's uitgeven :)

• chouffe8
quote:
loki504 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:43:
[...]

heb je de oude videokaart drivers verwijdert met bv http://www.guru3d.com/con...uru3d-driver-sweeper.html

en dan de oude kaart eruit halen. en dan via intel de nieuwste drivers downloaden.

(tevens even in de bios aangeven dat de hd 530 je primaire display adapter is.
en de kabel even overzetten uiteraard)
Gelukt! Het spel start in ieder geval op en lijkt redelijk te lopen. Hij moet vanmiddag maar even echt uitproberen...

Zeer bedankt voor het advies!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True