Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

• hutmannetje
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:34
Hallo zanthr,

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem met mijn redmi 3 pro. Deze vorige week binnen gekregen, maar met geen mogelijkheid krijg ik deze geflashed met de developers rom.
Wil namelijk ook graag cm13 draaien.
Ga morgen maar eens proberen met mijn oude win 7 laptop.

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 31-03 16:24

woutur

Klauwtjes uit!

Mijn telefoon is helaas gevallen. Scherm is kaduuk maar reageert verder wel op aanraking. Ik heb nu voorgenomen dit nog even tot het eind van het jaar aan te zien en dan een nieuwe te halen. Dat kan heel goed weer een Redmi 3S worden. Wel zal ik eentje nemen die alle 4G banden ondersteunt. 4G zonder band 20 heeft toch echt weinig nut heb ik na een maandje proberen gemerkt. Ik had verwacht in de stad wel overal 4G te hebben maar in de praktijk viel dat ontzettend tegen. Moest altijd buiten staan.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• [FF]fox
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 21-10-2017
Lees mijn vorige post om alles werkende te krijgen... Als je geen moeite doet om de settings te bekijken en wat te tweaken, dan moet je geen goedkope chinese phone kopen imho.
En als je denkt dat het je battery life teveel zou impacteren:
https://dl2.pushbulletusercontent.com/YYd4eHtRTczokWSPhnpAzVStheXgGUZV/Screenshot_2016-11-02-12-49-01-481_com.android.settings.png
(Ik moet wel toegeven dat ik hem gisteren minder dan normaal gebruikt heb, maar normaal haal ik toch anderhalve dag)

En een andere Xiaomi kopen zou hetzelfde probleem geven, sinds dit de security settings van MIUI zijn en voor de meerderheid van de "nieuwe" Xiaomi phones bestaat er geen custom ROM buiten MIUI.

[Voor 16% gewijzigd door [FF]fox op 02-11-2016 12:56]

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
quote:
yodeluxe schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:27:
......
Ik weet niet hoe het werkt via Fastboot, ,,,,,,,,,,,,,,,,Maar als je nu de global stable hebt, moet je de global dev gebruiken. Van global naar Chinees of andersom gaat dus niet, die zijn niet onderling uitwisselbaar. ..........
Helaas lukt dit ook niet als er geen originele rom op staat, maar een variant van de verkoper. Dan ben je aangewezen op de fastbootmode en Miflash.
Daarvoor moet je vooraf een unsigned driverpakket installeren door je Windows7 64bit via F8 op te starten en heeeeel goed opletten dat je alle flash stappen vervolgens goed uitvoert om een lock te voorkomen.

• elinx
quote:
yodeluxe schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:53:
........heb ik zelf de meest recente dev rom op gezet, geen enkel probleem daarbij gehad. En daarna ging het unlocken wel direct goed...........
Toen ik eenmaal de dev rom erop had was unlocken zo gebeurd.
Het grootste probleem lag ook hier aan de installatie van de juiste drivers op de juiste manier. (unsigned W7 mode) Start je de PC niet goed op dan gaat het mis als je toch gaat flashen, met als gevolg een lock.
Je moet dus (igv fastboot) via apparaatbeheer goed in de gaten houden of de juiste (....9008) drivers zijn geinstalleerd, zodat je zeker weet dat de telefoon in EDL mode staat.

[Voor 5% gewijzigd door elinx op 11-11-2016 23:10]

• elinx
quote:
Zanthr schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:39:
......
Die 9008 drivers zijn echter al stap een die me niet goed lukt: De telefoon wordt per apparaat herkend als een ander apparaat, en daar wil hij best andere drivers aan koppelen..........
De 9008 drivers worden pas zichtbaar in apparaatbeheer als de telefoon in EDL mode staat.
In alle andere gevallen zal de telefoon in Bootloader of Adb mode staan.
In dat geval nimmer gaan flashen, want dan kan je niet meer opstarten en kom je niet voorbij de bootloader.
Misschien kom je verder met deze beschrijving

• elinx
quote:
Zanthr schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:11:
Het probleem is dat het EDL menu niet meer komt. Alleen het Mi logo óf Fastboot.
Er is geen EDL menu, het scherm is volkomen zwart. Ik neem aan dat je het bootloader menu bedoeld waar je EDL mode kan kiezen.
Helaas die zit achter de gelockte bootloader waar je op dit moment niet zomaar voorbij komt.
In dat geval heb je reeds een verkeerde flash uitgevoerd en is alleen de deepflash kabel nog een oplossing om in EDL mode te komen en opnieuw te flashen.
Via fastboot of knoppendans gaat dit niet meer lukken. Dat heeft Xiaomi uitgeschakeld.

Mbv een simpele deepflash kabel lukt dat wel. Kan je hem zelf niet fabriceren dan zijn ze ook bij Ali te koop.

Maar zorg voordat je dit doet, dat je de 9008 drivers beschikbaar hebt en je PC is opgestart zonder Driver Signature Verification. Ook moet je Redmi moet voldoende acculading hebben want tijdens het flashen laadt hij niet op.
En flash alleen een fastboot rom als je zeker weet dat je in EDL mode met Miflash bent verbonden.

[Voor 45% gewijzigd door elinx op 14-11-2016 22:05]

• Appeltjeeitje
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-02 08:58
quote:
dutchgio schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:43:
Wel heel uitgebreid, TWRP bijvoorbeeld kan veel makkelijker.
Ik heb daar gewoon een toolkit voor gebruikt.
Telefoon aansluiten en een paar clicks in een CMD en het werd automatisch geinstalleerd.
Toevallig een link van die kit? _/-\o_

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:19
Ja dat kan, gewoon die voor de 3S aanhouden.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:58
quote:
Saybia schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:34:
[...]

Ik wil ook graag weten of je deze tut moet volgen of dat je beter een andere kan volgen voor de 3s b20 special edition. Wie o wie?
Flashen heeft geen effect op het toestel of je nou de B20 of niet de B20 hebt. Je moet alleen weten of je de juiste ROM wel hebt gepakt meer niet :) De hele rom flashen is en blijft als je zonder fishy roms werkt gewoon het zelfde.

Mocht je een fishy rom hebben is er een centrale topic voor dit....

[Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 17-11-2016 14:12]

• elinx
quote:
Gerard4 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:53:
Ik heb een standaard app op de telefoon gevonden met 'updater'. Die is wat aan het downloaden.
Ja, waarschijnlijk een update van je huidige rom. mbt unlocken kom je er niet verder mee.

Dit is de handleiding voor oa het flashen via recovery (methode 1) of updater app (methode 2)

[Voor 24% gewijzigd door elinx op 20-11-2016 23:09]

• tomvdlee
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 31-03 15:00
Ik heb de Dev Rom via methode 2 geflashed, dus via de Update. Eerst dus de Dev Rom via de PC gedownload en naar de telefoon gekopieerd.

• Momus
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
quote:
Ernieball_d schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:02:
Ik wil een 3 of een 3s gaan aanschaffen maar het is belangrijk dat de NL taal er op komt.
Ik zie aan het topicstart dat een duidelijke procedure voor het installeren van een .eu rom nog niet toegevoegd is, betekent dit dat dit geen makkelijke klus is? Heb al wat posts gevonden waar wordt gezegd dat je eerst een unlock code moet aanvragen en een andere spreekt dat weer tegen.. ik hoop dat iemand hier wat duidelijkheid in kan verschaffen.
Er is een Xiaomi bootloader unlock topic. Neem die eens door.

• elinx
quote:
Ernieball_d schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:02:
Ik wil een 3 of een 3s gaan aanschaffen maar het is belangrijk dat de NL taal er op komt...... ik hoop dat iemand hier wat duidelijkheid in kan verschaffen.
Volgorde is als volgt en een stappenplan staat beschreven in het centrale bootloader topic, maar ook
hier en daar

Mi account aanmaken
Unlockcode aanvragen
Mi PC suite installeren (ivm drivers)
Miflash installeren
Werking unsigned drivers controleren
Developer rom flashen
MiUnlock downloaden
Bootloader unlocken
Custom recovery (twrp) flashen
Custom rom flashen

• alive
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-03 20:55
Als je op explorer klikt op je telefoon en je kiest voor ftp dan zet je een ftp verbinding op en kun je vrij eenvoudig je bestanden overzetten met filezilla oid. Wijst zichzelf volgens mij voldoende.

• Appeltjeeitje
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-02 08:58
quote:
Gerard4 schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:05:
Xiaomi pc suite werkt niet op de redmi 3S omdat Marsmallow niet communiceert met pc suite.
Ik heb nogal wat muziek die ik via usb naar de telefoon wil kopieren. Hoe doe ik dat? De pc ziet de telefoon niet. De pc maakt wel een geluidje als ik de usb kabel aansluit. Op de telefoon tik ik op ''USB bestandsoverdracht"

Dan nog ziet de pc de telefoon niet. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Via een sd kaart zal het vast mogelijk zijn, dat wil ik niet gebruiken omdat ik niet voor een paar nieuwe nummertjes telkens een sd kaartje in en uit de telefoon wil halen.
telefoon via usb aan pc verbinden
op de telefoon verschijnt usb-popup of je wilt laden (stroom) of andere optie: kies bestandsoverdracht (mtp geloof ik)

zet met je pc alles over naar intern/extern geheugen wat je maar wilt

• Momus
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
quote:
gas0line schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:34:
Mijn Xiaomi Redmi 3s is aangekomen en PTT heeft 'm in bezit. Gaan 'm bij bezorgpunt afleveren (waarom?) en moet € 21,91 bijlappen. Valt me mee ;). Hopelijk morgen in huis. Zin in.
China Post, en soms Singapore Post, wordt niet meer aan huis aangeboden, maar bij PostNL punten.
Als de PTT hem in bezit heeft, heb je een probleem trouwens.

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 12:17

gas0line

Joomla ❤

He He, net binnen. Besteld 22/11 en vandaag binnen bij postafhaallocatie. Batterij stond op 50% dus eerst maar ff opladen en dan vanmiddag mee aan de gang.

De verkoper had de waarde gezet op 45$. Bijkomende kosten 21,91. € 13 voor PostNL en € 8,91 btw. Valt me nog mee. Maar vind het wel een beutje veul van die PostNL kosten.

https://tweakers.net/ext/f/ENAN0gCeF1MPutrVTqBHo1BS/full.jpg

Eerst vanmiddag maar eens die stockrom proberen, en anders flashen, maar dat hoeft hopelijk niet. Allemaal gedoe.

[Voor 12% gewijzigd door gas0line op 19-12-2016 12:38]

Voor Hen Die Wachten - cover by Ukkie #corona #covid #stayhome

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 12:17

gas0line

Joomla ❤

Official Global version Xiaomi Redmi 3S Prime Octa core Mobile Phone Snapdragon 430 4100mAh 5.0" 3GB / 32GB OTA B7 B20 Band

Batterij opgeladen en daar gaan we. Nu heb ik dit topic volgens mij aardig doorgespit maar ik heb toch wat vragen. Ik weet dat we Tweakers zijn maar ik wil een telefoon die goed werkt zonder veel gedonder. Ik heb gekozen als land UK en als locatie SPANJE. Andere opties had ik hier niet. No problem. En ik heb al mijn devices in Engelse taal dus das geen probleem.

Vraag me nu af waarom iedereen er een andere rom opzet, is dat echt nodig? Ben nu de update naar MUI8 aan het laden.

MUI8 & Storage

En als ik naar de storage kijk heb ik zo'n 24Gb vrij (stock). Dus zou dan 8 in systeem zitten. Klopt dat wel? Of is daar nog wat aan te doen. Voorlopig voor mij nog wel genoeg, maar toch.

[Voor 8% gewijzigd door gas0line op 19-12-2016 15:16]

Voor Hen Die Wachten - cover by Ukkie #corona #covid #stayhome

• cpt.skydiver
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:35
Met MIUI8 v8.1.1.0 (in ieder geval) kun je ook Duitsland als locatie instellen, weer een tikkeltje dichterbij. In mijn ogen is een EU rom dan ook niet nodig (behalve als je Nederlands als taal wil hebben op je telefoon natuurlijk). Volgens mij hebben de officiele developer ROM's ook meer locaties/talen beschikbaar. Weet zelf zo niet of Nederlands daar eventueel ook bij zit (verwacht van niet voor de taal, locatie wellicht wel).

Ongeveer 24 GB vrij klopt wel, komt overeen met wat ik heb.

[Voor 38% gewijzigd door cpt.skydiver op 19-12-2016 15:46]

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:25
de EU ROM is ook niet voor iedereen nodig inderdaad. Taal is de belangrijkste reden om over te schakelen naar de EU.

Laat ik het even in simpele taal uit een zetten wat de mogelijkheden zijn:

ROM bij het ontvangen van je telefoon
Je krijgt je telefoon binnen. Maar wat niet duidelijk is, is welke ROM er precies op staat. Of het een global, china, dev, stable betreft kun je allemaal vinden bij 'about phone'.. maaaaaaar je hebt je Xiaomi toestel niet rechtstreeks bij het bedrijf gekocht, en de kans bestaat dat de verkoper er een andere ROM op heeft gezet dan Xiaomi standaard levert (china stable ROM als ik het goed heb). Hier zitten vaak meerdere talen in. Dus ook Nederlands. Maar vaak kan hier ook rotzooi in zitten. Denk aan onnodige apps, maar ook apps die in eerste instantie niet zichtbaar zijn maar wel veel kwaad kunnen. Het is dus qua beveiliging geen betrouwbare ROM. De kans bestaat uiteraard ook dat de verkoper er netjes de Global ROM op heeft gezet en verder niks mee gedaan heeft. Dan is deze prima voor gebruik.

Officiele Xiaomi ROM's
MIUI staat bekend als ontwikkelaars met een goed updatebeleid. Dit komt mede door hun structuur van het uitbrengen van ROM's. Er kan namelijk onderscheid gemaakt worden tussen Dev en Stable ROM's. Hierbij komt er elke week een dev ROM uit, welke dus de meest nieuwe features brengt. Eens per maand wordt de stable ROM uitgebracht welke uiteraard minder bugs zal bevatten en iets kan achterlopen op de dev ROM.

Verder is er nog een toesplitsing. Namelijk Chinese ROM's en Global ROM's. Het verschil hierbij is dat de Chinese versie minder talen heeft: Engels, Traditional Chinese en Simplified Chinese. Ook het toetsenbord wat meegelevert wordt is Chinees (Pinyin). De Global ROM ondersteunt meerdere talen. Nederland zit hier tot nu toe nog niet bij. Het andere belangrijke verschil zijn de meegeleverde Apps. Aangezien Google Apps niet toegestaan zijn in China, levert Xiaomi met de chinese ROM zijn eigen alternatieven voor de Google Apps. Uiteraard zitten bij de global ROM wel gewoon Google Apps.

Samenvattend zijn er dus 4 verschillende ROM's:
  • Global dev. Wekelijks, meerdere talen, Google Apps
  • Chinese dev. Wekelijks, chinees/engels, Chinese Apps
  • Global stable. Maandelijks, meerdere talen, Google Apps
  • Chinese stable. Maandelijks, chinees/engels, Chinese Apps
Xiaomi.EU ROM
Dan is er als laatste nog een niet officiele ROM welke dus ook niet door Xiaomi gemaakt wordt, maar door developers. De Xiaomi.eu multilanguage ROM is gebasseerd op de Chinese dev. Dit betekent dat de ROM elke week geupdate wordt (maar er is ook een stable versie) en qua apps overeenkomt met de Global ROM. Qua talen zit er uiteraard ook een verschil in, namelijk dat de Xiaomi.eu ROM nog meer talen bevat (waaronder Nederlands) dan de Global. Deze talen zijn door de community zelf gedaan, en zijn dus niet van Xiaomi zelf, aangezien deze nog weleens fouten bevatten. De overige verschillen zijn niet heel denderend. De meest belangrijke is het verwijderen van alles wat chinees is, dus ook alle chinese apps.
Zie hier een complete lijst met unieke features van de Xiaomi.eu ROM.

Wat betekent het dan voor ons? Ik heb het eigenlijk al meer of meer verteld. Als je zeker weet dat je geen onvelige flut ROM gekregen hebt van de verkoper, en je hoeft geen nederlandse taal.. hoef je zeker niet van ROM te veranderen. Wil je veilig zitten.. Kun je beter een andere ROM flashen.

Let op: De oficciele ROM's van Xiaomi kunnen direct geflashed worden. De versies van Xiaomi vereisen een unlockte bootloader. This is where things can go wrong.

Please correct me if i'm wrong

[Voor 7% gewijzigd door LoeWn op 25-04-2017 08:45]

• Hoppa!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05-01 21:57
En anders is er altijd Mokee nog.

• elinx
quote:
Marzman schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:08:
Alles wat er in staat is wel opnieuw te downloaden, ...........
Met een TWRP backup worden de complete partities opgeslagen, zodat je binnen enkele minuten weer terug kan naar de oude situatie.

Eventueel doe je dit alsnog met de huidige rom en flash je vervolgens de oude werkende (weekly) rom weer. Doe je dit zonder factory reset dan zouden al je apps er nog moeten zijn.

Heb je wel een complete wipe gedaan dan kan je de apps weer terug te krijgen met een restore van alleen de data partitie. Daarna zou ook alles weer moeten zijn zoals het was.

• kelly.hipolito
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 30-03 01:31
Ik merk op dat er vaker vragen komen over zaken die niet in mijn handleiding staan.
Daarom heb ik mijn handleiding uitgebreid.

De Xiaomi Redmi 3S unlocken, installeren en configureren m.b.t. de Xiaomi.eu ROM handleiding omvat nu alle handelingen van A tot Z, startent bij 0 naar uiteindelijk een Xiaomi Redmi 3S met Xiaomi.eu.

Deze aangepaste handleiding kent de volgende onderdelen:

- MI account aanmaken, activeren en aanvragen unlock rechten.
- Development ROM installeren met de updater tool.
of
- Development ROM installeren met de MIUI ROM Flashing Tool.
- Toestel unlocken met unlocking tool.
- Xiaomi.eu firmware plaatsen op telefoon en TWRP Recovery installeren.
- Met TWRP Xiaomi.eu firmware installeren.

Succes!

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 31-10-2019
quote:
Dreifarben schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:38:
Ik sta ook op het punt om de 3S te kopen, na lang twijfelen.
Iedereen is er blijkbaar vrij tevreden over? Is deze nog steeds zijn prijs waard?
Toptelefoontje 3 kleur! geen Nederlands, dus evt unlocken xiaomi.eu rom installeren gedoe.. mocht je dat willen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:19
quote:
..Christiaan.. schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:32:
Ik had 'm bij Top One gekocht, maar die store bestaat niet meer. Was volgens mij wel eentje die goed aangeschreven stond...

Ik heb de rom uit je link gedownload.... Developer ROM>Full ROM pack

Updater app gestart; rechtsboven 'choose update package'. De zip uit downloaded_rom geselecteerd en de melding die ik krijg......Can't verify update --> couldn't verify update package.

:( :( :( :( :( :( :( :( :(

Global rom lijkt alsof die pakt. Krijg de waarschuwing dat alles gewist word. Rom installeert ook lijkt het, maar na de reboot is alles nog hetzelfde, inclusief de rom versie.
Kan je overweg met adb en fastboot commando's?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
quote:
..Christiaan.. schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:22:
....
Dit vond ik vanmiddag:....................... Ik ga hier eens induiken.
Volgens mij waren we daar toch al uit. Wat wil je hiermee bereiken?
Het advies wat daar genoemd wordt is om deze vendor rom te vervangen via MiFlash, omdat de updater app niet werkt. Hoewel de updater app over het algemeen veiliger en eenvoudiger is, blijft in dit geval fastboot, edl mode en Miflash het aangewezen middel om er een andere rom op te krijgen.
mi precies wat ook al hier enkele malen is geadviseerd.
In ieder geval veel succes

[Voor 21% gewijzigd door elinx op 03-04-2017 17:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-03 20:28
Dat is al gelukt :). Appeltje eitje opeens.
Twrp staat er ook op.

Nu nog een NL rom.....

LG OLED 55E8, Sonos Playbar; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 29-03 19:10
Is de bm46 sowieso niet voor de redmi note 3? Je moet even goed opletten dat je de juiste hebt.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:25
Yup. BM46 is Note 3. BM47 is redmi 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Nee, dan moet je weer terug naar Disa.
Vrij unieke feature van MIUI.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 31-10-2019
quote:
..Christiaan.. schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:09:
[...]

Ik verwacht volgende week mijn nieuwe accu. Deze is in 3 uur leeg...en als ik de telefoon gebruik nog eerder.... 😉. Dan maak ik m open en zal eens kijken of het scherm te maken valt en waarom ie krom trekt
Is je accu niet gewoon opgezet? Dan kan je beter direct je telefoon openmaken voordat 'ie barst

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 30-03 22:05
quote:
woutur schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:08:
[...]

Opstarten in TWRP en dan rechtstreeks je ROM kiezen?
Via de updater app is wat veiliger, maar denk dat er geen andere keus is..

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Dat klopt niet, het is in feite gewoon hetzelfde.
Een .zip die je flasht via twrp en een bootloop veroorzaakt zal dat ook doen als je die via de updater installeert.

Ik zou TWRP eerder een veiligere manier noemen omdat je daar vooraf een volledige backup als restorepunt kunt maken mocht het mis gaan.

[Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 21-05-2017 02:38]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dutchgio
'pinchen' met twee vingers op de notificatie. Dan zie je het hele bericht..

• elinx
quote:
Gerard4 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:10:
Ik ben het allemaal weer een beetje vergeten.....

Er staan nog 2 installaties op .....

Of moet ik het dan allemaal weer via TRWP doen?
Bij een update alleen dalvik en cache, maar volgens mij gebeurd dit automatisch al

Bij een upgrade is meestal een factory reset nodig
Daarna moet je al je apps weer opnieuw installeren (vanuit een cloud of app backup)

nb
Update: blijft dezelfde versie van Miui en Android, betreft meestal alleen beveiliging en verbeteringen
Upgrade: wordt Miui en/of Android versie gewijzigd

tip:
Maak een twrp backup van je huidige installatie (oude backups kunnen daarna weg)
wipe alleen dalvik en cache en kijk na updaten of alles werkt.
zo niet, zet je backup terug en als je tijd hebt en je apps gebackupt, doe je pas een factory reset

[Voor 10% gewijzigd door elinx op 02-09-2017 13:51]

• elinx
quote:
Gerard4 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:32:
.... als ik met mijn redmi 4x ....
quote:
Gerard4 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:40:
Oke, voorlopig zit ik met een redmi 3s die de pc niet ziet......
Gaat het nu om de R4X of toch de R3S? Een beetje verwarrend.
Heb je wel een twrp backup?
Zo ja, twrp opstarten via
V+ en power of via
V+V- en power of via
fastboot boot recovery.img, daarna V+ vasthouden, enter

Probeer vervolgens eens de XiaomiTool
Die automatiseert een heleboel zaken.

[Voor 12% gewijzigd door elinx op 02-09-2017 16:51]

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is dit niet wat overdreven voor een calculator? (EU Stable rom)
https://tweakers.net/ext/f/2PQVfwIv7nO8vltyLO9zfzsq/thumb.png

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• dutchgio
Dan zit je in het verkeerde topic. :)
Xiaomi stelt MIUI updates boven de Androidversie. Grote kans dat die er dus niet komt.

• elinx
quote:
Card Nox schreef op woensdag 6 december 2017 @ 00:43:
..............
*Zodra ik de telefoon in fastboot oem-edl gooi reboot die 2x kort (wat ik ook als bootloop zie). LED knippert ook niet rood maar tleefoon wordt wel als COM herkend in MiFlash.

Ik lees dingen over deep flash cables maken etc, geen ID. Wie kan me helpen??!?!??!.............
Alleen via apparaatbeheer op de PC kan je zien of de juiste driver is geladen en de gsm in EDL mode staat. Qualcomm hs-usb qdloader 9008 (comxx) Je display is geheel zwart, wel een rode led. PC moet gestart zijn met uitgeschakelde driver signatuur.

Als in PC apparaatbeheer "Qualcomm hs-usb diagnostics 900e" of "QHUSB_BULK" zichtbaar is dan is je gsm wel verbonden, maar niet in edl mode en zal het flashen niet lukken.

• elinx
quote:
Card Nox schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:48:..........

EDIT: Nog MiPCSuite geinstalleerd. Als ik op Recovery druk zegt hij dan ik een backup moet maken. Druk ik op backup zegt hij dat er nog geen backup is. Klik ik op backup maken zegt hij dat hij geen backup kan maken.............
Sinds de update naar Android MarshMallow werkt "Mi PC Suite" niet meer en wordt hoofdzakelijk gebruik gemaakt van MiFlash om een rom te flashen. De drivers die met Mi PC Suite werden geflasht zijn verouderd, waardoor je problemen ondervindt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:53

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
gas0line schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:23:
[...]

Wil dat ook eens proberen, maar hoe zit het met updates? Moet ik dan steeds die procedure volgen, of gaat dat gewoon via de standaard update zoals nu ook met de standard rom?
Standaard updates gaan gewoon via het os. Popup van er is een nieuwe versie en daarna downloaden en installeren en je bent klaar.

je moet er wel rekening mee houden dat er af en toe spontaan kleine bugs langs fietsen en de batterijduur wisselend is. Het is fijn dat het er is maar niet zaligmakend. Ik kan er prima mee leven en uit de voeten. De kleine bugs had ik op andere manieren ook al dus #care.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True