Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hebben de nieuwe Broadwell E processoren voordelen tov 5820K

Pagina: 1
Acties:

• wildpicture
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 09:11
Sinds een tijdje ben ik me aan het orienteren op de componenten van een nieuwe zelf te bouwen pc. In principe heb ik gekozen voor een Asus X99A moederbord met i7-5820K processor. Die zou ik licht willen overklokken.

Een paar dagen geleden kwam er nieuws over de nieuwe serie Intel processoren voor de 2011-3 socket. Daarvan lijkt de i7-6800K het meest interessant. Die is het meest vergelijkbaar met de 5820k en zal waarschijnlijk ook ongeveer hetzelfde gaan kosten.

Maar als ik naar de specs kijk, zie ik eigenlijk geen verschil. Beiden hebben 6 cores / 12 threads en dezelfde hoeveelheid L3 cache. Het enige verschil dat ik zie is 3.3 tov 3.4 ghz kloksnelheid (beiden 3.6ghz als turbo).

Zouden er nog andere verschillen zijn die ik over het hoofd zie?
Mogelijk is met hoeveelheid pci lanes. Dat doet me niet zoveel want ik gebruik slechts één vrij eenvoudige videokaart en doe geen games.

De 5820K is nu leverbaar, de 6800K waarschijnlijk pas in de zomer van 2016. Als de prijs vergelijkbaar is en de prestaties ook, waarom zou ik dan wel/niet wachten?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True