Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Matched: nauwkeurig, graad, 0, 1
quote:
tado schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:05:
We weten dat dit een controversiële verandering is. Uit onze data is gebleken dat er maar een laag percentage van de mensen vaak een aanpassing doet op de thermostaat terwijl wij wel vaak de feedback kregen dat het instellen van een manuele temperatuur te veel klikken kost op de thermostaat.
Dat probleem is nu hopelijk opgelost.
Wij verwachten dat de meeste mensen alleen een temperatuuraanpassing op de thermostaat zelf zullen doen als zij het te warm/koud hebben en dan is 1 graad verschil natuurlijk geen probleem. Voor nauwkeurige aanpassingen kunt u natuurlijk altijd nog de app of web-app gebruiken.
Test het de komende dagen/weken uit en geef ons daarna feedback via de feedback knop in de tado app.
Er zijn ook legio thermostaat gebruikers zonder smartphone (zoals mijn vrouw), en die gebruiken de manuele instelling wel als ze het te koud of te warm hebben. De Nefit Easy (als voorbeeld), kan ingesteld worden in stappen van 0.1 of 0.5 voor de handmatige aanpassing. Dat eerste is veel te fijn (vind ik), maar die 0.5 is dan weer prima. Ik verwacht dat mijn vrouw er met die ­± 1 °C ook wel uit gaat komen, en zij zou misschien wel wat verward raken door de mogelijke display oplossing die ik aangaf, maar zelf zou ik het toch anders willen zien.

A smile a day....

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01:29
quote:
Twixie schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:19:
EDIT2: gelukkig inderdaad nogal overdreven voorzichtigheid van Tado, want de ringen zijn vandaag (4 werkdagen later) toegekomen. Weet dus al wat doen vanavond :).
Alles is geïnstalleerd nu. Ging zeer vlot, alleen heb ik de indruk dat het helemaal niet werkt zoals het hoort. Ik heb de temperatuur van mijn werkkamer naar 24 gegooid (is er nu 21), maar de radiator blijft gewoon koud. Nochtans zie ik wel een vlam-icoontje voor deze ruimte. Ik ga nog eens met andere ruimtes testen.
Ook ontgoochelend dat de temperatuur voor de ruimtes met een radiatorknop slechts tot op de volle graad nauwkeurig is. Ik hoop toch dat dit geen beperking van de hardware is. Zelfs mijn €15 weerstation geeft de graden weer tot op 0.1°...

PS: misschien moet ik het ook nog wat tijd geven. Ik zie immers 3 verschillende firmware versies, waarbij er slechts ene op 36.13 zit, en de 9 andere nog op 35.x.

[Voor 13% gewijzigd door Twixie op 28-12-2016 21:29]

quote:
Sander schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:41:
Ik heb inmiddels ook de slimme knoppen aangesloten, ging ook weer vrij makkelijk (hoewel het pairen 3 pogingen nodig had). Wat me opvalt is dat in vergelijking met mijn Alecto 433Mhz metertje de slimme knoppen toch wel structureel een graad hoger aangeven op dezelfde plek. Daarnaast is het ook jammer dat de knoppen geen decimalen ondersteunen, met name omdat bij het controleren van de betrouwbaarheid je al vrij snel met afrondingen zit.

Tot slot zou ik het ook handig vinden als ik zou kunnen zien wanneer een zone gestookt heeft (achteraf), het valt me op dat de grafiek met stook uren alleen kijkt naar de thermostaat, niet de knoppen. Toch maar uitlezen met een scriptje dus, of mis ik ergens iets?
Nieuwe grafieken voor de Slimme Radiatorknoppen komen er nog aan:
https://support.tado.com/...n-the-Development-Roadmap-

Er is gekozen voor 1 graad nauwkeurigheid omdat u zelf al heeft gemerkt dat de temperatuurmeting direct naast de radiator in principe toch een afwijking kan hebben ten opzichte van de kamertemperatuur.
U kunt ervoor kiezen om een slimme thermostaat toe te voegen als draadloze sensor. Dan kunt u weer per 0.1 graad instellen.

[Voor 14% gewijzigd door tado op 24-01-2017 15:06]

• alegico
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 01-09-2019

alegico

4160 Wp solar powered, ...

quote:
tado schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:05:

Er is gekozen voor 1 graad nauwkeurigheid omdat u zelf al heeft gemerkt dat de temperatuurmeting direct naast de radiator in principe toch een afwijking kan hebben ten opzichte van de kamertemperatuur.
U kunt ervoor kiezen om een slimme thermostaat toe te voegen als draadloze sensor. Dan kunt u weer per 0.1 graad instellen.
Ik persoonlijk vind dit een slecht argument. ook al wijkt de temparatuur naast de radiator af, wil je toch wel een finetuning kunnen doen.
voorstel een extra slimme termostaat, alsof het spul allemaal niks kost.

misschien een wat emotionele reactie van mijn kant, maar ik vind dit belachelijk.

Raspberry Pi 3B for sure now...

• rabe83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:20
quote:
tado schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:05:
[...]

Wellicht kan heroverwogen worden om bij de radiatorknoppen de gevoeligheid per 0,5 graad in te stellen (ook bij de handbediening van de thermostaat). Dit maakt gevoelsmatig al veel uit en levert misschien ook nog een kleine besparing op? Om in iedere kamer naast een radiatorknoppen ook nog eens een slimme thermostaat te hangen vanwege een nauwkeurigere meting is misschien wat veel van het goede....dan zou het bijvoorbeeld met een externe thermostaat in Homekit geïntegreerd kunnen worden als die er toch al aanwezig is in andere Homekit sensoren of apparaten in dezelfde ruimte ....
quote:
alegico schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:06:
[...]

Ik persoonlijk vind dit een slecht argument. ook al wijkt de temparatuur naast de radiator af, wil je toch wel een finetuning kunnen doen.
voorstel een extra slimme termostaat, alsof het spul allemaal niks kost.

misschien een wat emotionele reactie van mijn kant, maar ik vind dit belachelijk.
Zodra jullie toegang krijgen tot de grafieken van de temperatuurmetingen van de radiatorknoppen zullen jullie begrijpen waarom de keuze voor hele graden is gemaakt.

Ik heb hier een screenshot van mijn eigen woonkamer (dit is wel een worst case scenario omdat de radiatorknop direct in de hoek van de kamer zit en er zit een vensterbank boven de radiator).

De paarse lijn is de ingestelde temperatuur
De oranje lijn is de temperatuur gemeten door een tado thermostaat aan de andere kant van de kamer
De rode lijn is de temperatuur gemeten door de tado slimme radiatorknop zelf.
Opvallend is dat de radiatorknop al een hogere temperatuur meet dan de slimme thermostaat aan de wand ook al staat de radiator niet aan. Dit kan verklaard worden door het feit dat er een pijp met aanvoerwater door de muur in die hoek van mijn kamer loopt waardoor die muur vrij warm is.

Natuurlijk is dit een extreem geval maar ook in gevallen waar de radiatorknop volledig in de openlucht zit zal de temperatuur niet op 0.1 graad nauwkeurig te meten zijn.

Hier en ander voorbeeld waar de slimme radiatorknop helemaal vrij hangt:

De lijn onder in beeld geeft aan dat de knop open ging. Hier gaat hij elke keer ongeveer 10% open.

De vertikale as geeft 2 graden per horizontaal lijntje aan.
Maar zelfs in dit geval is te zien dat regelen op 0,1 graad zo goed als onmogelijk is met alleen een meetpunt naast de radiator zelf.

Over de HomeKit support:
We werken met man en macht om het zo snel mogelijk beschikbaar te maken en dit was natuurlijk ook nooit onze bedoeling geweest. De andere bedrijven die jullie aanhalen hebben alleen maar een Thermostaat die geschikt is met HomeKit terwijl wij onze gloednieuwe radiatorknoppen ook geschikt moeten krijgen en veel complexere multizone situaties (radiatorknoppen die verbinden met een slimme thermostaat als temperatuursensor maar ook verbinden met een andere thermostaat om de ketel aan te kunnen sturen via niet alleen relais en OpenTherm maar ook 20 andere bus en analoge sturingen).

[Voor 37% gewijzigd door tado op 26-01-2017 10:13]

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:08
quote:
tado schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:29:
[...]

Zodra jullie toegang krijgen tot de grafieken van de temperatuurmetingen van de radiatorknoppen zullen jullie begrijpen waarom de keuze voor hele graden is gemaakt.

Ik heb hier een screenshot van mijn eigen woonkamer (dit is wel een worst case scenario omdat de radiatorknop direct in de hoek van de kamer zit en er zit een vensterbank boven de radiator).

De paarse lijn is de ingestelde temperatuur
De oranje lijn is de temperatuur gemeten door een tado thermostaat aan de andere kant van de kamer
De rode lijn is de temperatuur gemeten door de tado slimme radiatorknop zelf.
Opvallend is dat de radiatorknop al een hogere temperatuur meet dan de slimme thermostaat aan de wand ook al staat de radiator niet aan. Dit kan verklaard worden door het feit dat er een pijp met aanvoerwater door de muur in die hoek van mijn kamer loopt waardoor die muur vrij warm is.

[afbeelding]

Natuurlijk is dit een extreem geval maar ook in gevallen waar de radiatorknop volledig in de openlucht zit zal de temperatuur niet op 0.1 graad nauwkeurig te meten zijn.

Hier en ander voorbeeld waar de slimme radiatorknop helemaal vrij hangt:

De lijn onder in beeld geeft aan dat de knop open ging. Hier gaat hij elke keer ongeveer 10% open.
[afbeelding]

De vertikale as geeft 2 graden per horizontaal lijntje aan.
Maar zelfs in dit geval is te zien dat regelen op 0,1 graad zo goed als onmogelijk is met alleen een meetpunt naast de radiator zelf.
Maar een halve graad is uiteraard al een stuk accurater dan nu, en als ik het verloop van de lijn zie en vergelijk met dat van de thermostaat dan lopen die vrij gelijk, na het updaten van de offset van de radiatorknop zouden die dus zelfs grotendeels kunnen overlappen.

Opzich zie ik hetzelfde bij mijn slimme knoppen, temperatuur tov een alecto meter zit standaard een graad tot twee graden verschil, zou de slimme knop meten in halve graden dan zou ik wss met 1.5 offset klaar zijn.

• VorteXLP
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-05 19:44
quote:
Montoya200x schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:52:
[...]

Hier ook alle slimme radiatorknoppen op 47.2, homekit bridge op 43.1 en slimme thermostaat op 42.5 :)
Waar kun je de firmware versie van de Bridge zien?

quote:
maikel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:00:
Het drukken daarop werkt echter vaak vrij slecht. Soms komt er wel een graadje bij, maar niet meer en schakelt het display vervolgens weer uit.
Waar kan dat aan liggen?
Eerst ook gehad. Die twee 'knoppen' zijn tiptoetsen, je moet ze dus zacht aanraken en niet indrukken.

@tado:

Waarom laten Radiatorknoppen in de main UI alleen hele graden zien terwijl in de history graph gewoon het temperatuurverloop per 0.1 graad nauwkeurig te zien is? Gelieve dit ook in de main UI te laten zien. En komt er ook een mogelijkheid om Radiatorknoppen per halve graad (of nog nauwkeuriger) aan te sturen?

• maikel
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 29-05 16:46
quote:
VorteXLP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:13:
[...]

Waar kun je de firmware versie van de Bridge zien?

[...]

Eerst ook gehad. Die twee 'knoppen' zijn tiptoetsen, je moet ze dus zacht aanraken en niet indrukken.

@tado:

Waarom laten Radiatorknoppen in de main UI alleen hele graden zien terwijl in de history graph gewoon het temperatuurverloop per 0.1 graad nauwkeurig te zien is? Gelieve dit ook in de main UI te laten zien. En komt er ook een mogelijkheid om Radiatorknoppen per halve graad (of nog nauwkeuriger) aan te sturen?
Dat met die graden is bij mij nog vreemder: in de app staat bij de ene knop de graden met 1 decimaal, bij de andere knop zonder! :?
quote:
Greetoz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:31:
[...]

Bedankt voor het snelle antwoord. Maakt het dan niet uit op welke stand de jumper staat? Mijn iBase van Remeha werd trouwens wel gepowered door de openterm bedrading.

Laatste vraag nog. In de handleiding staat ook dat de iBase van remeha met een 5v verbinding aangesloten zou zijn. Bij mij is dat dus niet zo (stroom via de opentherm verbinding). Kan ik dat gewoon disregarden?
Jumper voor NL in 99% van gevallen positie 1. Maar kijk altijd in de persoonlijke stap voor stap handleiding die wij verzorgen want die in alle gevallen leidend.
quote:
Greetoz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:30:
[...]

Misschien heb je hier wat aan: http://www.free-instruction-manuals.com/pdf/pa_1184115.pdf

@tado Wat is de range van de extentionkit? want ik probeerde hem zojuist te koppelen en dat lukte niet. Nadat ik met een langere ethernetkabel dichter bij had verplaatst lukte het wel. Nu heb ik de bridge weer op een hogere plek in de meterkast geplaatst maar weet nu dus niet of de verbinding stabiel is. Kan ik dat ergens controleren?
Range is vrij groot. Een groter probleem is het als er een ander apparaat op 868mhz staat te zenden naast de bridge. Ik verwacht dus dat dat het geval was en niet de afstand.
quote:
Raymond P schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:51:
Bij storing kan je opstaan, naar het apparaat toelopen en op een knop drukken als je het koud hebt.
Dat is toch een redelijke offline-backup?

---

@tado Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn mail van een maand geleden en heb nog een paar dagen over om te beslissen of ik wel of niet door ga met Tado.
Ik snap dat jullie het erg druk hebben met whatever maar het is toch geen 2011 meer?
Helaas zijn de wachttijden van onze administratie nog langer dan gehoopt. Dit heeft te maken met het omstellen van het administratiesysteem.Hopelijk krijgt u voor Oktober nog een antwoord.
quote:
BB-One schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:42:

Vraagje aan @tado Is het mogelijk om een fall back naar het standaard schakelschema op te nemen bij een volgende update?
Helaas is dit technisch gezien niet mogelijk met de huidige hardware.
quote:
VorteXLP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:13:

Ik zal uw feature request over de gemeten temperatuur op het hoofdscherm doorsturen.
Op dit moment geen plannen voor 0.5 graad instelbaarheid omdat dit ook niet op het display van de radiatorknop.
quote:
menzo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:52:
[...]

Wat ik merk is dat de tado dan iets van 23graden vraagt, maar omdat de het water bijna altijd al warm genoeg is gaat de ketel niet aan. Alleen geeft de tado dan wel aan dat er een warmte vraag is.

Ik weet niet of een ketel via OpenTherm ook aan tado doorgeeft dat hij echt aan is. @tado Weet jij dit?
Dit kunnen wij in de meeste gevallen uitlezen. Deze data gebruiken we op dit moment alleen voor troubleshooting.
quote:
Montoya200x schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:40:
@woutur , Misschien een inkoppertje, maar dit al geprobeerd met je thermostaat :
https://support.tado.com/...ermostaat-opnieuw-starten-

@tado De homekit bridge firmware staat sinds vandaag ook op 47.2, kunnen we daar een changelog van krijgen wat is aangepast/verbeterd tov 43.1 ?
Stabiliteitsverbeteringen voor LAN, draadloos en HomeKit.

[Voor 86% gewijzigd door tado op 25-09-2017 09:09]

quote:
SvenVis schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Ook modulerend (Topline uit 2009)?
Ja, Topline, Proline, Trendline zijn over het algemeen EMS.

Ecomline is de oudere UBA sturing waar de Easy Connect voor nodig is om UBA naar EMS om te zetten.
quote:
isomis schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Dit duurde bij mij een dikke week. Wellicht door de feestdagen.

Daarnaast werd er eerst 1 eurocent afgeschreven en later via een automatische incasso het volledige bedrag. Ik had volgens mij nergens een vinkje gezien dat ik hiervoor toestemming heb gegeven.

Hadden jullie hier ook last van?

@tado Ik had wel nog een vraag: op jullie advies heb ik een slimme thermostaat aangeschaft. Ik zit met stadsverwarming en deze unit ligt nu gewoon los in huis. Wat is de toegevoegde waarde nu van deze slimme thermostaat? Behalve dat hij de temperatuur meet midden in de kamer. Alle opties die op de website worden genoemd, zitten ook in de radiator knoppen / app.
Slimme thermostaat meet temperatuur in de kamer waar hij hangt. Verder kunt u vanwege deze thermostaat temperaturen op 0.1 graad nauwkeurig instellen.

[Voor 59% gewijzigd door tado op 02-01-2018 15:54]

• isomis
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 24-05 11:17
quote:
tado schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:52:
[...]

Ja, Topline, Proline, Trendline zijn over het algemeen EMS.

Ecomline is de oudere UBA sturing waar de Easy Connect voor nodig is om UBA naar EMS om te zetten.

[...]

Slimme thermostaat meet temperatuur in de kamer waar hij hangt. Verder kunt u vanwege deze thermostaat temperaturen op 0.1 graad nauwkeurig instellen.
Dit kan toch ook met de app op 0.1 keurig instellen? Begrijp mij niet verkeerd, maar ik heb nu een beetje het gevoel dat ik los kastje heb gekocht van 200 euro zonder toegevoegde waarde. Of is het heel belangrijk om de temperatuur te weten in het midden van mijn kamer? Er zijn namelijk al 3 knopen die meten.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01:29
PeterdeBruin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:07:
[...]
Rekent ie voor ruimtes met alleen slimme knoppen ook intern misschien alleen in hele graden en maakt ie daardoor enorme afrondfouten? ;(
En dat al twee jaar lang.
Ik heb al altijd vermoed dat die knoppen hardware-matig maar tot op een graad nauwkeurig werken. Er is totaal geen andere reden te bedenken waarom in de app zowel huidige als doel-temperatuur maar in hele graden getoond worden. De grafiek toont daarentegen wel tot op 0.1 graad, maar ik ga er van uit dat ze daar valsspelen en bvb een gemiddelde over 10 voorbije meetwaarden tonen. Met enkel hele graden zou de grafiek er enorm blokkerig uitzien.

Dat die vroege start niet deftig werkt, kan toch echt niet te wijten zijn aan die afrondfouten. Hier trouwens ook het grootste probleem met de badkamer. Natuurlijk wellicht ook omdat het daar meest opvalt, aangezien die maar een uurtje een bepaalde doeltemperatuur heeft, en de rest van de dag koud mag blijven. Staat ingesteld voor 23 graden om 6u30, maar ook vandaag was het om 5u38 al 23 graden. Nog vreemder is dat hij altijd nog blijft doorstoken (welliswaar maar op 2 of 1 golfje) zelfs al is de doeltemperatuur al bereikt. Uiteindelijk bereikte mijn badkamer 23.8 graden om 7u13. En om 7u20, tien minuten voor het einde van het tijdsslot, zie ik hem alweer wat bijstoken terwijl de temperatuur dan nog altijd 23.5 graden is ?!

Ik vind het overigens ook slecht in de grafiek dat je ingesteld tijdslot getoond wordt mét vroege start erbij. Ik zou veel liever hebben dat die tijdslots gewoon die zijn die je zelf geprogrammeerd hebt. Als je ziet dat er al verwarmd wordt in aanloop naar dat slot, weet je ook zelf wel dat het door vroege start is. Nu lijkt het of ik een slot geprogrammeerd hebt dat al om 3u30 begint, terwijl het slot daadwerkelijk 6u30-7u30 is.
NLAnaconda schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:49:
[...]

Ik ervaar dit ook. Ik heb ook geen geijkte thermometers maar als ik de Tado op 20 graden zet heb ik t gevoel dat het een graad of 18 is. Op 23 graden wordt de temperatuur aangenaam. Dit heb ik op 1 kamer (met zo'n smart radiator knop) de andere kamers voelen wel gewoon aangenaam op 20 graden.

Op zich had ik dit probleem ook met de vorige thermostaat (zo'n analoge) in een andere kamer. Ik maak me er niet zo druk om. Zet ik m gewoon op 23 graden :9

Ik had ook eerst toen ik het net gekocht had rare 'overshoots' of dat de verwarming door bleef stoken terwijl de temperatuur volgens Tado al bereikt was maar dat is nu ook verdwenen. Alles blijft binnen een 0.5 marge boven of onder de ingestelde temperatuur.

Ik ben super tevreden met dit product (mag ook wel eens gezegd worden in zo'n klaag forum :*) )
Dank voor uw feedback!
Het is altijd mogelijk om tado te ijken via de "expert instellingen" via my.tado.com

Voor andere mensen die zoeken naar een oplossing:

Om dit probleem te verhelpen, zijn er twee verschillende oplossingen mogelijk:

1. De temperatuurcorrectie veranderen: https://support.tado.com/hc/nl/articles/201587409
2. Een ander apparaat selecteren om de kamertemperatuur te meten.

Als u alleen één tado° apparaat in de kamer heeft, kunt u eventueel een Slimme Thermostaat (https://www.tado.com/nl/p...ionele-slimme-thermostaat) toevoegen als draadloze temperatuursensor voor deze kamer.

Het voordeel hiervan is, dat u de temperatuur met 0,1°C nauwkeurigheid kunt instellen in het Slimme Tijdschema, en dat het functioneert als wandthermostaat, waarmee u de andere apparaten in de kamer kunt aansturen.

Meer hierover kunt u lezen in de volgende artikelen:
https://support.tado.com/hc/nl/articles/115000533786
https://support.tado.com/hc/nl/articles/201587409

• NLAnaconda
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-05 00:20
@tado bedankt, ik heb de temperatuurcorrectie doorgevoerd.

Nog wel een vraag, waarom werken die knoppen op 1 graad nauwkeurig en de thermostaat op 0.1 graad? Zit daar een slechtere sensor in of iets dergelijks?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje prijzig (en absurd) om € 129 neer te leggen om wel een nauwkeurige temperatuursensor te hebben terwijl er al een sensor in de knop zit. (voor een kamer met maar 1 verwarming)
NLAnaconda schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:20:

Nog wel een vraag, waarom werken die knoppen op 1 graad nauwkeurig en de thermostaat op 0.1 graad? Zit daar een slechtere sensor in of iets dergelijks?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje prijzig (en absurd) om € 129 neer te leggen om wel een nauwkeurige temperatuursensor te hebben terwijl er al een sensor in de knop zit. (voor een kamer met maar 1 verwarming)
U kunt zich natuurlijk voorstellen dat meten direct naast een warme radiator nooit een 0.1 graad nauwkeurige meting zal geven voor de rest van de kamer. Dat, tezamen met het feit dat het display van de Slimme Radiatorknop niet gemaakt is om 0.1 graad weer te geven heeft ertoe geleid dat er een verschil zit tussen Slimme Thermostaat aan de muur en Slimme Radiatorknop.

Er is hardwarematige volgens mij geen verschil tussen de sensor in de Slimme Thermostaat of Slimme Radiatorknop. Via de API kunt u ook de 0.01 gemeten temperatuur uitlezen.

[Voor 8% gewijzigd door tado op 06-03-2019 11:38]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 26-05 23:46
NLAnaconda schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:20:

Als ik mijn knop via de api uitlees zie ik wel een temperatuur op 2 digits nauwkeurig (20.59 nu).

@tado het is al vaker gesteld ;) , er zou een simpele variant van de wand thermostaat moeten komen welke je centraal kan ophangen en een heel stuk goedkoper is dan 129 euro..... Idee: Sloop die knop uit elkaar, haal het motor gedeelte er uit, prop het in een nieuw doosjes en klaar (hardware technisch dan) ;)

@NLAnaconda er is een poormans solution, heb ik getest, werkt, alleen is bij een temperatuurs instellings verandering op dat moment niet nauwkeurig. (momenteel niet in gebruik, scriptje draait dus niet)

maak een bash scriptje waarin je:
- lees via de api de huidige temperatuur uit (dit is de actuele temperatuur +/- de offset)
- lees via de api de temperatuur offset uit
- lees de actuele temperatuur uit via een losse sensor (bv een arduino met DHT22)
- doe een rekensommetje van wat de nieuwe temperatuur offset moet zijn
- schrijf via de api de nieuwe offset weg
- herhaal dit iedere 5 minuten

zoals gezegd: werkt wel, maar is niet heel fraai

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLAnaconda
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-05 00:20
tado schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:26:
[...]

U kunt zich natuurlijk voorstellen dat meten direct naast een warme radiator nooit een 0.1 graad nauwkeurige meting zal geven voor de rest van de kamer.
Makes sense :Y

• The End
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 30-05 16:44

The End

!Beginning

Matched: nauwkeurig, 0, 1
Nieuw dilemma voor mij. Ik zie dat maar een deel van de knoppen naar een nieuwere firmware worden geupdate. Een deel zit op 54.9 en een deel op 54.12... (al aantal weken zo) Nu heb ik twee knoppen in de huiskamer verwijderd en weer toegevoegd om te kijken of dit een update forceert. Dat gebeurt niet; echter kan ik wel nu de temperatuur in de huiskamer op 0.1 graden nauwkeurig zien en instellen. In de rest van de zones kan ik dat niet... 8)7
ElConejito schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:43:
@tado

Ik heb een nieuwe woning gekocht en wil graag met Tado aan de slag. Ik zou graag de kamers apart kunnen verwarmen.

Het betreft een woning uit 2011 met stadsverwarming. Op de begane grond bevinden zich 1 convector radiator aan de muur en twee convector putten aan weerszijde van de kamer. Op de 1e en 2e verdiepingen standaard radiatoren.

Zoals ik het zie kan ik sowieso de thermostaat van Honeywell vervangen door een van Tado en tevens de radiator kranen op de 1e verdieping vervangen door die van Tado. Echter zit ik een beetje met hoe ik omga met de begane grond. Wat adviseer je? Daar geen radiator knoppen en gewoon de thermostaat de temperatuur meten en de convector putten en radiator zijn gang laten gaan? of toch meer gerichte aansturen? Als dat laatste hoe dan om te gaan met de convector putten?

Alvast bedankt!
Alles hangt van het volgende af: Moet de hoofdthermostaat aan zijn om de radiatoren boven van warmte te voorzien.

Als dat niet het geval is, en er altijd warm water naar de andere radiatoren kan, dan is het heel simpel en hoeven er geen knoppen aan de convectoren toegevoegd te worden.

Als het wel het geval is dan heeft u meerdere opties:

Lees vooral dit artikel door:
https://support.tado.com/...verwarming-en-radiatoren-

In uw geval kunt u de "convectoren zonder knoppen" zien als een soort van vloerverwarming.
The End schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:57:
Nieuw dilemma voor mij. Ik zie dat maar een deel van de knoppen naar een nieuwere firmware worden geupdate. Een deel zit op 54.9 en een deel op 54.12... (al aantal weken zo) Nu heb ik twee knoppen in de huiskamer verwijderd en weer toegevoegd om te kijken of dit een update forceert. Dat gebeurt niet; echter kan ik wel nu de temperatuur in de huiskamer op 0.1 graden nauwkeurig zien en instellen. In de rest van de zones kan ik dat niet... 8)7
Firmwareupdates kunt u niet forceren. Die komen wanneer ze komen.

De 0.1 graad heeft niets te maken met de firmwareversie maar met het feit dat u in de woonkamer een Slimme muurthermostaat heeft als meetpunt.

Vooral geen zorgen maken over de firmware-versie, de updates komen vanzelf als het nodig is en we updaten in sommige gevallen niet alles tegelijk. Vandaar dat verschillende knoppen binnen uw account op andere versies kunnen zitten.

[Voor 24% gewijzigd door tado op 13-06-2019 16:36]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True