Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• buttonfreak85
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-06 00:00
Heb veel gelezen hier, maar zou toch graag de bevestiging van gebruikers hebben dat onderstaande setup gaat werken.

Situatie:
Stadsverwarming
Vloerverwarming volledige begane grond
Vloerverwarming badkamer
Rest van huis radiatoren met knop
Momenteel bedrade honeywell round voor aansturen vloerverwarming

Wat wil ik:
Met tado zones individueel aansturen dmv tado v3 op locatie van huidige honeywell round en in slaapkamer en vide dmv tado radiatorknop.

Volgens mij zou dit moeten werken en hoeven er geen separate zonekleppen meer geinstalleerd te worden, right?

Voor de volledigheid wat fotos van de vloerverwarming, stadswarmtebox en radiatorknop van badkamer (stuurt ook vloerverwarming aan)

Vloerverwarming:
Vloerverwarming

Stadswarmte:
Stadswarmte

Radiatorknop badkamer:
Radiatorknop

Dank alvast :)

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Na een paar weken Tado in gebruik nog een suggestie ter verbetering wat mij betreft. In de instellingen van een zone is deze instelling beschikbaar:

Hiermee kun je aangeven hoe lang een wijziging van de temperatuur die je doet op de thermostaat zelf actief blijft. Ik zou het erg handig vinden als je dit ook kunt instellen voor een wijziging van een temperatuur die je doet in de app. Standaard gaat een wijziging van de temperatuur die je in de app doet in voor 'n uur, die tijd kun je wel aanpassen maar een optie als 'Tot de volgende automatische verandering' ontbreekt hier volledig. Zou dus mooi zijn als je ook voor een wijziging in de app een standaard kunt kiezen zoals in bovenstaand screenshot.

• SkyFlyer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:17
Blij om te zien dat Tado direct werkt op de Google Home Hub, alleen het warm water doet het niet goed. Ook niet in de Android versie van Google Home app overigens...

Wanneer je alleen het programma bekijkt, staat de temperatuur goed:

https://tweakers.net/ext/f/lF2Wr919epQiVRoUwwXQO5tL/thumb.jpg

Alleen zodra je iets wijzigt, kun je niet verder schakelen dan 35 graden, wat aan de lage kant is...

https://tweakers.net/ext/f/llpGmqWv8HV8vuWDI6galaRj/thumb.jpg

• rewind.
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 20:56
wij hebben nu dit systeem van Watts, Kan ik hier de thermostaten gewoon vervangen met slimme thermostaten van tado? We hebben er geen timer module op zitten, enkel beneden en boven een aanlsuitmodule met motoren, benden 3 en boven 5 thermostaten.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Kan iemand hier me helpen? Gister voor het eerst de verwarming aangezet. Ik heb alles nog op handmatig staan, ik heb de verwarming met de app op 21 graden ingesteld, dat werkte allemaal prima. Toen de verwarming uitgezet en naar bed gegaan. Ik keek vanochtend voor ik naar beneden ging even in de Tado app, zie ik dat het 27 graden is :| Ik dacht dat ik hem niet uit had gezet, maar de app stond goed, ik snel naar beneden, is de thermostaatknop van de verwarming afgevallen... Hoe kan dat nou weer?
Ik had niet veel tijd, maar heb 5 minuten lang geprobeerd de knop opnieuw te monteren, maar dat lijkt niet te lukken.

Ik heb twee foto's gemaakt van de aansluiting. Iemand enig idee hoe dit kan?! De verwarming zit in een convectorput, daarom is het lastig foto's maken.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:10
tado schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:45:
[...]
Ja, u heeft een starterskit slimme thermostaat nodig + losse thermostaat voor dat IR paneel. We kunnen tot 6Ampere schakelen dus 600W moet goed gaan. Let wel op, u moet zelf een beetje klussen aan de 230V zodat hij via ons potentiaalvrije relais gaat (NO en COM)
Voor het aansluiten op de ketel krijgt u van ons op maat gemaakte instructies.
Thanks, dan kom ik op onderstaande uit.
6A*230V=1380W, dus 2 panelen van 600W geeft geen problemen?

Wat voor soort "klussen" heb je het dan over? Panelen aan de thermostaat, 230V draadje aan de thermostaat, klaar?

• Appie Heijn
  • Laatst online: 25-06 20:19
@PeterdeBruin @tado
Ik zou toch voorzichtig zijn met 230V in de badkamer. Het is een naar mijn weten niet IP gecertificeerde thermostaat en ook niet geaard?

@carpebios even kalibreren kan ook helpen. Was volgens mij iets met de batterij uit de thermostaatknop halen

Appie Heijn wijzigde deze reactie 30-10-2018 10:09 (16%)

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• dave317
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 04-03 16:04
tado schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:24:
[...]

1. Dit gaat op serienummer, firmware heeft er niets mee te maken.
Ter informatie heb ik een V3+ Slimme Thermostaat toevoegd aan een hudige V3 account als de hoofdschakelaar, met twee losse V3 Slimme Thermostaten als zone temperatuur regelaars. In de app van Peter de Bruin staat de V3+ als Type RU02, en V3 thermostaten als Type RU01 (zie afbeeld). Mijn brug is V3 een alles werkt prima zonder abbo en met het origineel app.

• JBS
  • Niet online
De Tado radiatorknoppen dienen altijd horizontaal geplaatst te worden, toch?
Indien verticaal, dan lijkt de knop onderaan de radiator te zitten? Wat ik me ook kan voorstellen omdat anders de opstijgende lucht de knop doet vermoeden dat het warmer is.

• JBS
  • Niet online
wishmaster1986 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:31:
[...]

The tado thermostats are internet connected thermostats. There exists an unofficial API at my.tado.com, which is used by their website and now by this component.

It currently supports presenting the current temperature, the setting temperature and the current operation mode. Switching the mode is also supported. If no user is at home anymore, the devices are showing the away-state. Switching to away-mode is not supported.

Ik gebruik de Tado app nu op het moment alleen als device tracker (presence) dmv geofencing. Ik heb nog geen thermostaten gekoppeld aan me account.
En vertaalt naar HASS betekent dat:

painy schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:26:
[...]

Wat kan je dan wel doen met HA en de API van Tado? Ik zie ook dat de V3+ integratie heeft met IFTT en dan over schakelt naar handmatige bediening.
Kan je dan HA niet via IFTT de temperatuur handmatig lager laten zetten als je weg bent??
Als je zorgt dat HASS weet of er iemand thuis is, kun je op basis daarvan inderdaad de temperatuur van je Tado zetten.

JBS wijzigde deze reactie 07-11-2018 19:37 (23%)

• JBS
  • Niet online
painy schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:39:
@JBS
Kan je dan switchen naar een koude tado mode? Dat je temp op 18 graden ofzo instelt? Het noemt dan geen away mode maar heeft dan wel dezelfde functionaliteit
Klopt, dat is mogelijk. Wanneer je een automation maakt en hierin de entiteitnaam van je Tado zone gebruikt kun je de temperatuur zetten:

Resulteert in:

https://i.imgur.com/Ppf1DRU.png

En in de Tado app natuurlijk ook:

JBS wijzigde deze reactie 07-11-2018 19:46 (7%)

• Gurby
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07:57
Ik ga binnenkort verhuizen en wil in mijn nieuwe huis uitbreiden van alleen een slimme thermostaat, naar meerdere zones met slimme radiatorkranen.

In mijn nieuwe huis zitten deze twee types domme radiatorkranen:

Kan ik deze direct vervangen door thermostatische kranen, waarna ik dan Tado slimme kranen op die nieuwe ventielen kan monteren?
Kan ik de verticaal gemonteerde kranen vervangen door haakse thermostatisch kranen, en kan ik daarop dezelfde Tado kranen installeren (ik zie in hun webshop namelijk in kleine letters de toevoeging 'horizontale montage')? Of zou ik de verticale eerst naar horizontale moeten ombouwen?

• PeterdeBruin
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 02-06 09:50
Oorzaak en oplossing gevonden voor de Samsung geolocatie-problemen!

Hier op support.tado.com staat netjes uitgelegd dat de Tado app op 2 plaatsen moet worden vrijgesteld van batterij-optimalisaties.
Maar Samsung heeft bedacht om niet alleen gebruiker-apps, maar ook de zogeheten 'Google Play Services' te 'optimaliseren'.
Dat is een pakket software van Google dat allerlei ondersteunende functies biedt aan andere apps.
Tado is daar sinds de laatste update blijkbaar van afhankelijk, wat op zich een goed idee lijkt, want daardoor hoeft de app niet zélf continu de locatie in de gaten te houden, wat stroom zou kunnen besparen.
Maar dan moeten die Google Play Services wél blijven doordraaien.

Oplossing: bij de 2e op support.tado.com beschreven lijst geoptimaliseerde apps, moet je niet alleen 'tado°', maar ook 'Google Play Services' uitschakelen.
Samenvatting van die beschrijving:
  1. Ga naar Instellingen, Apparaatonderhoud, Batterij, Niet-gecontroleerde apps, Apps toevoegen, en voeg zo nodig 'tado°' toe aan de niet-gecontroleerde apps
  2. Ga naar Instellingen, Apps, menuknop rechtsboven, Speciale toegang, Batterijverbruik optimaliseren, en schakel zo nodig 'tado°' uit (van optimalisatie), dus het schuifje moet naar links
  3. Nieuw: Schakel hier ook 'Google Play services' uit van optimalisatie (schuifje naar links)

Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de gebruikte firmware-versie. Het zal niet voor alle modellen gelden, en mensen die Samsung updates niet geaccepteerd hebben hebben wellicht geen last van dit probleem.

PeterdeBruin wijzigde deze reactie 18-11-2018 07:26 (7%)

• 3svb
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 24-06 09:23
Montoya200x schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:55:
[...]

@3svb
Plaats eens een foto uit je handleiding, van de elektrische aansluitingen op je CV ketel.

Want als ik Google op Buderus Logamax GB112-29, dan krijg ik als resultaat een CV ketel, die als 2 druppels water lijkt op de oude Nefit CV ketels, waar een UBA in zit, die je ketel aanstuurt.

Zit in jouw ketel ook een UBA, volgens de handleiding ?
Tado ondersteunt namelijk die oude Nefit CV ketels met een UBA, zowel met als zonder een Nefit Easy Connect adapter (voor modulerende aansturing via EMS)
Dat zou goed nieuws zijn!
Hier het schema en de aansluitingen.

• PeterdeBruin
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 02-06 09:50
tado schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:18:
[...]
Zou iemand een screenshot kunnen posten van deze "Google Play Services" die in de lijst voorkomt van de apps die men kan optimaliseren of niet.
Hier screenshots van de foute en goede instelling voor Google Play Services op sommige Samsung apparaten met Android 7 (of misschien ook 8), onder Instellingen, Apps, menuknop rechtsboven, Speciale toegang, Batterijverbruik optimaliseren:

Dit is op een Samsung A3 (2016) met de laatst verschenen firmware van 9 juli 2018.

• hammy87
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Al sinds gister avond aan het wachten op de instructie om mijn thermostaat te plaatsen.

Vaillant Thermocompact NL VCW 254/4-7-L, met Honeywell Round aan/uit thermostaat met twee draadjes.

Volgens mij is dit het schema van mijn ketel. Moet het dan aan 3 en 4, of eBUS? Maakt bij 3/4 nog uit hoe de draadjes zitten?

• Bruzski
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 26-06 22:28
tado schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:13:
[...]

Het grootste verschil tussen de V2 en V3(en V3+) starterkits is dat alleen V3(en V3+) Apple HomeKit ondersteuning bieden en V2 niet.
hoi tado. bedankt voor de reactie, ik heb inmiddels de v2 bridge netjes draaiend binnen homekit samen met mijn hue plugs/bulbs middels de juiste homebridge plugins, super product!! :)

alleen nog even opentherm uitvogelen, reageerd erg vaag op mijn avanta, misschien toch maar terug naar de R01 instelling..

MacBook Pro 13" Touchbar  iMac 27" (Wifi AC Modified)  iPhone XS  Apple Watch 4  iPad (Homekit Hub) | Homebridge Hue / Tado / 3x Danalock V3 | Accuforce / Heusinkveld / Obutto Simracing | TBS Discovery Pro EzUHF Long Range Setup

• SgtDoggie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 05-06 09:09
Ik heb gisteren mijn Tado starterskit mogen ontvangen echter als ik mijn radiatorknop eraf haal (met een schroef aan de voorkant en dan valt ie er vanaf) dan houd ik dit over. De voorste ring heb ik er met steek 19 al vanaf gedraaid maar dat lijkt me een essentieel onderdeel te zijn zodat de sluitring die daaronder zit niet lekt.
Het blijkt een Comap systeem te zijn (ik ken ergens een naam vinden) alleen geen idee welke uitvoering!
Ik had een dun ventieltje verwacht waar ik de slimme thermostaatknop zo op kon zetten echter zit ik met zo'n grote vierkante kop. Heeft iemand ervaring met deze situatie en kan mij hierbij verder helpen of misschien @tado zelf? _/-\o_ (ik heb ze trouwens al een mail gestuurd met hetzelfde probleem :) )

SgtDoggie wijzigde deze reactie 21-11-2018 09:08 (5%)

iMac 20'', 2.66GHz Intel Core 2 Duo, 2gb: Luna; MacBook 13'', 2.16GHz Intel Core 2 Duo, 2gb: TaraII; iPod 8gig: dPod; iPhone 3GS 32gig white: dPhone; iPad 16gig: Helia

• SgtDoggie
carpebios schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:48:
Nee je moet de CV leeg laten lopen daarvoor! Ik heb dat laten doen door de loodgieter. Op tado staat welke aansluiting je nodig hebt. Zal de link even zoeken.

Edit: https://support.tado.com/...diatorknoppen-te-monteren-
Denk je dan dat ik deze nodig zal zijn? (ik pin je er niet op vast hoor ;) )

iMac 20'', 2.66GHz Intel Core 2 Duo, 2gb: Luna; MacBook 13'', 2.16GHz Intel Core 2 Duo, 2gb: TaraII; iPod 8gig: dPod; iPhone 3GS 32gig white: dPhone; iPad 16gig: Helia

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19-06 09:46
SgtDoggie schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:13:
[...]

Denk je dan dat ik deze nodig zal zijn? (ik pin je er niet op vast hoor ;) )
[Afbeelding]
Dat is wel een kop voor een thermostaat kop idd (als je ook echt exact dat model hebt)

het lijkt er op alsof je dit hebt:
http://www.aalberts.compano.nl/Data/Environments/000001/Images/PRD/ProductGroupImage/Comap/5813.f.jpg?W=324

terwijl je dit verwacht:

correct?

kun je aangeven met een pijltje op jouw plaatje welke ring jij bedoeld met 'de voorste ring'?

ETH0.1 wijzigde deze reactie 21-11-2018 10:24 (7%)

• SgtDoggie
ETH0.1 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:21:
[...]

het lijkt er op alsof je dit hebt:
[Afbeelding]

terwijl je dit verwacht:
[Afbeelding]

correct?

kun je aangeven met een pijltje op jouw plaatje welke ring jij bedoeld met 'de voorste ring'?
Correct!

Hierbij de foto met pijl:

PS. ik lees net op internet dat ik een 'handmatige kraan' heb en geen 'thermostaatkraan', d.w.z. dat hij sowieso vervangen moet worden |:(

• mrtnhsp
  • Registratie: september 2018
  • Nu online
JBS schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:01:
Praktische vraag: hoe zorg je er in de v3+ app voor dat wanneer je de temperatuur van een zone voor 'oneindig' verhoogt hebt, deze zone weer volgens het 'slimme schema' gaat lopen? De temperatuur aanpassen en aangeven dat deze nieuwe temperatuur voor 5 minuten geldt, vind ik niet echt een oplossing :)
Onderin het venster waar je de temperatuur aanpast kun je de duur aangeven. Tot de volgende automatische verandering, timer of beëindiging door gebruiker.

http://i65.tinypic.com/20zsgbb.jpg

• JBS
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:37:
[...]

In aanvulling met de post hierboven, en omdat het ook niet duidelijk is wat je met 'oneindig' bedoelt... Als je met 'oneindig' bedoelt : "Tot beëindigd door gebruiker", dan moet je in de app gewoon op het kruisje rechtsonder klikken. Dit beëindigt de manuele override en keert onmiddellijk terug naar het schema.
Met oneindig bedoel ik:

In de V3+ app is geen kruisje om dit te beëindigen, enige optie is de temperatuur weer aan te passen met een nieuwe duur of 'oneindig'. Tik je hier op 'Slimme schema', dan wordt het schema geopend, maar ontbreekt de optie om dit weer te activeren.
mrtnhsp schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:04:
[...]

Onderin het venster waar je de temperatuur aanpast kun je de duur aangeven. Tot de volgende automatische verandering, timer of beëindiging door gebruiker.

[Afbeelding]
Die optie mist dus in de V3+ app: JBS in "Tado Smart Thermostat Topic"

• TWyk
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 09:51
Vanochtend wakker geworden, ingestelde temperatuur is 19,5
Voelt warm dus ik kijk op de tado app en die staat op 20,1 graad maar nog 2 golfjes aan en de temperatuur schiet door naar 20,3 graad
@tado
Waarom werk de Tado app dit jaar (met die golfjes) niet goed meer 'sochtends met vaak belachelijke overshoots?

Referentielijntjes in het plaatje staan op 17, 19 en 21 graden.

p.s. waarom kan ik niet meer zien in dit overzicht wanneer mijn ketel aanstaat.

TWyk wijzigde deze reactie 22-11-2018 13:07 (28%)

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-06 12:50
-ION- schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:34:
[...]

Bij de V3+ moet je betalen om de verwarming automatisch te regelen d.m.v. van geofencing. Doe je dit niet dan gebruikt de app wel geofencing, maar moet je de verwarming handmatig aan en uit zetten door op een melding op je telefoon te klikken.
Crap, Dan heb ik dus eigenlijk een als slim vermomde domme timer thermostaat. Dit staat erg onduidelijk op de website/app en al helemaal niet op de verpakking.
Dit geeft toch een ander gevoel.

Cyleo wijzigde deze reactie 23-11-2018 10:03 (43%)

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Vraagje, ik heb vandaag een Smart Thermostaat gekocht, ik heb deze aangesloten op mijn bestaande setup (V3 bridge met één radiatorknop). Ik zie in de app dat de thermostaat gebruikt wordt om de temperatuur te meten, die is nu ook nauwkeuriger dan voorheen. Echter kan ik op de thermostaat de temperatuur niet instellen en de verwarming gaat nu ook niet meer aan :S

De thermostaat geeft het volgende aan als ik op de knop druk:

Dan na 1 á 2 sec verschijnt dit:

Ik kan niet zo snel vinden wat ik hier mee moet, is het een kwestie van wachten?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 11:00
Nu wil ik dat abonnement activeren maar de knoppen zijn disabled? :+

edit: wth bij mijn vriendin kan ik hem wel activeren. :?

Vaenir wijzigde deze reactie 27-11-2018 21:43 (16%)

Binnen de komende 24 uur zal zowel de nieuwe versie Android als iOS app beschikbaar komen in de App/Play stores. Deze update zal het mogelijk maken om als bestaande V1,V2 of V3 klant een upgrade te doen naar de nieuwe V3+ app. Deze upgrade is volledig optioneel en als u tevreden bent met de huidige app hoeft u helemaal niets te doen en u blijft gewoon die app gebruiken.

Meer informatie voor onze huidige V1, V2 en V3 klanten kunt u hieronder lezen:

Het belangrijkste verschil tussen V3 en V3 + is de app, die volledig vernieuwd is, inclusief nieuwe Skills zoals Klimaatcomfort.

Deze Skill helpt u een gezonder binnenklimaat te handhaven. Het biedt inzicht in de luchtkwaliteit en suggereert mogelijkheden waarmee u het klimaat in uw huis kunt verbeteren en gezondheidsrisico’s zoals schimmel kunt voorkomen.

Naast de huidige binnenklimaatdata gebruikt tado° ook data van de luchtkwaliteit buitenshuis, voor de locatie van uw huis, om te helpen bij het ventileren van uw huis op de juiste tijdstippen. tado° informeert u bijvoorbeeld om de ramen gesloten te houden als de lucht buiten uw huis vervuild is door druk verkeer. Ook informeert het u over het pollen niveau in de lucht, wat behulpzaam kan zijn als iemand in uw familie last heeft van hooikoorts.

Van de feedback die we hebben ontvangen hebben we geleerd dat iedereen tado° op een andere manier gebruikt en dat niet alle functies door iedereen worden gebruikt. Daarom hebben we flexibiliteit gecreëerd voor nieuwe klanten door de prijzen van Starterskits te verlagen en bepaalde nieuwe in-app diensten toe te voegen die optioneel kunnen worden bijgeboekt; zoals Auto-Assist, verwarmingsketel onderhoud en reparatie- of installatiediensten.

Inkomsten uit aanvullende diensten met toegevoegde waarde na aankoop, stellen ons bedrijf in staat om apps & software te blijven ontwikkelen en te onderhouden, vergoedingen te betalen voor serverinfrastructuur, weerdata, luchtkwaliteit data, etc.

Dus wat betekent dit voor u?

Optie 1: behoud de V3 app.
U kunt natuurlijk doorgaan met het gebruiken van de huidige V3 app. Toekomstige updates uit de App/Play Store bieden nog steeds onderhoud en verbeteringen, maar starten geen upgrade naar de V3+ app.

Optie 2: upgrade naar de V3+ app:
U heeft de kans om te upgraden naar de V3+ app voor een eenmalige vergoeding van € 19,99 (standaard prijs: €24.99/jaar), waardoor je toegang hebt tot alle nieuwe functies. Je profiteert bovendien nog van levenslang gratis toegang tot de Auto-Assist Skill. Zodra u de upgrade heeft uitgevoerd, kunnen alle bewoners van uw huis de nieuwe app gebruiken. De update naar de nieuwe app kan niet ongedaan gemaakt worden. U kunt niet terug naar de oude app.

Om meer over de redenering achter de lancering van de V3+ app, en wat dit betekent voor bestaande klanten, te weten te komen, kunt u deze verklaring lezen.

In de volgende artikelen kunt u meer lezen over dit onderwerp:
- Wat is het verschil tussen de V3+ app (die wordt meegeleverd met de V3+ Starterskits) en de V3 app (die wordt meegeleverd met de V2 & V3 Starterskits)?
- Wat is Auto-Assist?

De app upgrade ziet er ongeveer zo uit in de apps:
http://i65.tinypic.com/1238iac.png

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Grave_ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:03:
[...]

Tado laat geen modulatie zien. De vlammetjes tonen voor zover ik begrijp de warmtevraag van de kamer. Volgens mij laat tado helemaal geen info van de ketel zien.
Het zal beslist zo zijn dat je tado het nergens laat zien, via het OT protocol wordt het wel uitgewisseld en krijg je het in standaard Domoticz, gewoon netjes te zien. Het is natuurlijk niet zo secuur als wanneer je de ketel zelf zou monitoren, maar het geeft een goede indruk:

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
M009 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 01:23:
Beste,

Zo niet terug kunnen vinden op internet, daarom even een vraag ... Hebben jullie in de app ook een gebruiker genaamd "ho ho ho". Dit gecombineerd met een kerstman in een slee?

Dan zeggen ze in de reclame van VW dat Duitsers geen humor hebben...
(Ik weet ook wel beter, want heb jaren carnaval in Keulen gevierd :+ ).
Daniel. schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:03:
[...]

Ik dacht dat je juist moest wachten op je handleiding.
Is het niet gelukt voor het weekend? Da's shit...

Ik heb al eens eerder geschreven dat ik het een systeem vindt dat heel primitief op mij over komt. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met mijn ondeskundigheid op dit gebied, maar het is wel mijn eerste kennismaking met het product van Tado°. Wat ik nog vreemder vindt is dat ik eerder per e-mail van @tado bericht had gekregen dat het aansluiten gewoon één-op-één kon.
Is daarover al eens eerder tekst en uitleg gevraagd? Anders zou ik @tado wel eens willen vergane of hij dat eens wil doen. Zoveel verschillen in ketels of aansluitvormen zijn er toch niet? Of ik een Nefit (Topline in mijn geval) nu aangesloten is op een Moduline 100, 200, 300 of 400. Hij is en blijft op dezelfde manier (modulerend) aangesloten. Verder vaag ik mij af waarom die -eerder gegeven- individuele adviezen niet gewoon verwerkt kunnen worden in het stappenplan voor nieuwe gebruikers. Dat zou toch gewoon mogelijk moeten zijn. Ik kan me van de andere kant ook niet voorstellen dat ze daar een aantal mensen in dienst houden die eigenlijk niet nodig zijn, maar die indruk wekt het systeem wel op mij.

Peatsmoke wijzigde deze reactie 02-12-2018 06:37 (51%)

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• dragonfly4
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 25-06 22:04
Beste @tado

Ik heb hiervoor een ticket geopend maar ik moet eerst de Tado kopen vooraleer ik toegang krijg tot de documentatie. Weinig zin om tijd te steken in iets dat misschien nooit zal werken dus misschien kan jij me helpen.

Kan Tado v3+ deze ketel modulerend aansturen aub?

Vaillant ecoTEC plus VCW 376 uit 2010 - Belgisch model.

De oude vaillant calorMATIC VRT 370f thermostaat was aangesloten via de klikmodule vooraan. Nummer 3 & 4 was overbrugd. Nu hangt er een draadloze Netatmo aan, aangesloten op 3 & 4. Maar die hun servers liggen er teveel uit dus ik heb het wel gehad.

Foto moederbord: https://i.imgur.com/HFJMVWf.jpg?1

Alvast bedankt voor de info!

• ETH0.1
@tado Ik heb gister en vandaag de thermostaat en mijn ketel uitgelezen (tado gegevens haal ik binnen uit de api, de ketel kan ik niet direct uitlezen maar dit doe ik door temperatuur sensoren op de aanvoer en retour leiding)

http://i66.tinypic.com/28jaavm.png
Als ik mijn tado via de api uitlees zie ik de heating power, dit was gister 1,2 of 4 en de temperatuur van de aanvoer leiding komt niet boven de 35 graden uit.

Zodra er heatingpower gevraagd wordt zie ik dat mijn ketel hier op reageerd en zie ik dit ook terug in de temperatuur van de aanvoerleiding.

Vandaag is het echter een wereld van verschil. (natuurlijk ligt de buiten temperatuur vandaag flink lager dan gister, maar mijn inziens kan dit het verschil in grafiek niet verklaren?)
http://i68.tinypic.com/2livbxs.png

De heatingpower waardes zijn ineens niet meer 1,2,4 maar lijken percentages(?) geworden te zijn, ook zie ik dat er continu heatingpower gevraagd word.

Het lijkt er op alsof de firmware ook veranderd is, ik dacht dat ik gezien had dat ik op 54.11 zat, na de installatie dacht ik 54 gezien te hebben, maar vandaag staat er 55.0 ?

• Tremio
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:33
Vandaag heeft de ketel continue aangestaan en de kamertemperatuur is gestegen naar 24 graden, terwijl er geen warmtevraag was (thermostaat stond ingesteld op 20 graden). Enig idee hoe dit kon gebeuren? Ik heb maar de stekker van de ketel eruit getrokken.... Ik heb alleen een thermostaat icm Intergas HREco en geen slimme radiatorknoppen. Overigens zie ik de onderstaande melding.

Ik heb het nu ongeveer een week gebruikt zonder echte problemen, dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.

Tremio wijzigde deze reactie 05-12-2018 23:37 (63%)

• Tremio
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:33
Tremio schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:35:
Vandaag heeft de ketel continue aangestaan en de kamertemperatuur is gestegen naar 24 graden, terwijl er geen warmtevraag was (thermostaat stond ingesteld op 20 graden). Enig idee hoe dit kon gebeuren? Ik heb maar de stekker van de ketel eruit getrokken.... Ik heb alleen een thermostaat icm Intergas HREco en geen slimme radiatorknoppen. Overigens zie ik de onderstaande melding.

Ik heb het nu ongeveer een week gebruikt zonder echte problemen, dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou, net de ketel weer aangesloten en hij begint weer te verwarmen zonder dat er een warmtevraag is. Ongelovelijk. Nog het hetzelfde icoontje op de Tado (onderste foto) en is ie dus al de hele nacht aan het downloaden. Waar gaat het mis? Heeft tot nu toe goed gewerkt.

Tremio wijzigde deze reactie 06-12-2018 08:54 (4%)

• ETH0.1
Ortep schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:03:
[...]

De hele dag geen enkel probleem hier. Ik ben bang dat er bij je eigen netwerk een probleem zit.
Vanuit mijn view is er wel een 'storing' geweest, maar niet zo dramatisch als wat @Sander beweerd
http://i66.tinypic.com/5lyqzo.png

Hier stond de thermostaat op 20 graden ingesteld sinds 19:00, vervolgens zie ik die temperaturen netjes via de api (grafiek) terug, om 20:29 heb ik nog goede data vanuit de api terug, dan valt het even weg en om 20:40 is het weer terug.

Waarschijnlijk als je op dat moment thuis komt is het inderdaad niet warm vanwege die kleine storing. zo dramatisch is dat nu ook weer niet toch?

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een tado v2, na het fijne bericht gisterochtend dat de e-thermostaat niet verder gesupport gaat worden/abbo kosten gaat krijgen.

Nu lijkt de temperatuur in huis wel OK (19,8oC in het midden), maar de thermostaat geeft wel erg hoog aan. Heeft iemand hier tips wat ik daaraan kan doen? Zie screenshot hieronder.
Ook is de ketel ineens 32oC en schiet pas naar 77 graden als ik ga douchen zag ik. Klopt dat wel, want bij de e-thermostaat stond hij altijd op iets van 65oC? Kan ik daar ergens in de app (V3) iets aan instellen, of staat dit wel prima zo?

• ETH0.1
woekele schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:36:
gaan jullie dus niks doen aan de overshoots?
Wat voor ketel heb je (aan/uit of modulerend en wat voor verwarming heb je hangen (vloerverwarming, convectie, radiatoren)?

Hier is de overshoot zeer klein

0,3max ongeveer (radiatoren en een modulerende ketel)
http://i65.tinypic.com/j97fw7.png

• jeanpaulh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-05 20:18
Je lees nergens iets over een abonnement waarvoor je moet betalen. Op de website niet en in de productinformatie op PDF niet.
Pas als je diep gaat graven in de V&A kom je ergens iets tegen dat je moet betalen voor alle diensten waarmee zowel op de website als in de productinformatie geadverteerd wordt.
Ze zijn het zelfs vergeten toe te voegen aan de zoekfunctie die de site heeft:
http://oi67.tinypic.com/11shxev.jpg

• R4NCOR
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 26-06 20:09

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Iemand ervaring met de slimme radiatorknop installeren op dit kraan-type?

Op de zijkant staat “TA” en daaronder “RV40”

Ik krijg het niet voor elkaar met de meegeleverde adapters en de ring zonder adapter is net ietsje te groot :’(

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:17
Sinds gisteren doet mijn @tado V3 thermostaat erg vreemd, hij geeft maar 1 streepje verwarming weer en hij moduleerd niet meer goed lijkt het wel. Ik heb een Nefit EcomLine met UBA 4001 met een iRT -> EMS converter van Bosch en dit werkte sinds de installatie van ongeveer een maand terug perfect.

Dit is de normale situatie

En dit is de situatie nu

Wat ik al heb geprobeerd:
  1. Stekker van ketel eruit en in erin gedaan
  2. Stekker van de Bosch converter eruit en erin gedaan
  3. Instellingen op de tado opnieuw doorlopen, maar die stond nog zoals deze hoort te staan voor Nefit EMS
Wat kan het probleem zijn?

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 26-06 20:32

Donstil

Grab them by the 🐈.

cs-tweak schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 23:32:
[...]

Zie hier:

https://support.tado.com/hc/nl/articles/115002719763-Wat-betekenen-de-verschillende-symbolen-van-de-warmtevraag-in-de-app-en-in-het-klimaatrapport-

Verder, bedoelde ook niet te zeggen dat Nest niet gebruiksvriendelijk is - maar het zelflerende aspect van de Nest zit dus verstopt in hetgeen je zelf moet aanpassen. Wellicht dat deze automatisch een wat hogere temperatuur neemt hetgeen als prettig wordt ervaren - maar in de werking is er toch weinig verschil (na installatie).

Overigens, ik zou gewoon de Tado website en handleiding eerst eens lezen. Daar staat echt op bijna elke vraag wel een antwoord... Leer je het systeem ook beter kennen.
Aah duidelijk. Die symbolen heb ik dus nog geen 1x gezien, ook niet nu ik met de hand de verwarming op 25 zet bijvoorbeeld.

Wel krijg ik veel deze foutmelding:

Bedankt voor de hulp zover maar ik heb hem zojuist retour aangemeld bij Amazon

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:18

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

tado schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:26:
[...]

De Slimme Aircobesturing is met USB permanent aangesloten aan het lichtnet,
Ai, wat een deal breaker. Ik begrijp het marketingfotootje waarbij er geen kabel getoond wordt, maar dat hij permanent aan het lichtnet moest hangen was me niet duidelijk. En omdat er een adapter nodig is, zal het niet makkelijk zijn een mooie afwerking op een wandcontactdoor te realiseren.
daarom kon er voor WLAN gekozen worden en was de bridge niet nodig (ook zou de prijs hoger zijn geweest als er een tado bridge nodig geweest zou zijn).
de A/C unit is 50 euro duurder dan een normale thermostaat. Dat vind ik nogal wat. En aangezien het 'gewoon' een universele IR afstandsbediening met temp sensor lijkt te zijn is de prijs moeilijk te billijken. Is een Wifi module + power adapter zoveel goedkoper dan jullie eigen radiomodule? Hier lijkt me nog wel wat value engineering te doen. De radio 868MHz radio chips die ik in mijn IoT devices gebruikte kostte een euro of 7 in bulk. Kleine fee voor de communicatiesoftware erop (als die niet uit eigen development komt) en je bent een heel eind. Al met al lijkt een batterijgedreven variant me niet onhaalbaar. Komt zoiets wellicht ooit beschikbaar?
De Slimme Aircobesturing komt wel gewoon in dezelfde app. Dus zowel airco als verwarming kan in dezelfde tado app.
Kan hij daarmee ook als temp sensor fungeren voor een radiatorknop, zoals een thermostaat dat kan?

Ed_L wijzigde deze reactie 04-01-2019 11:45 (3%)

• maarten_v
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 24-06 23:50
Ik heb de V3+ recent aangeschaft in combinatie met luchtverwarming met een opentherm ketel.
Maar mij valt op dat hij de ketel nooit continu laat branden, ook als hij het bijvoorbeeld van koud naar warm moet brengen dan stopt hij telkens even met verwarmen om daarna weer vol aan te gaan:

Iemand een idee? Of is dat normaal?

• ETH0.1
ArisB schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:07:
[...]

De correctie manier om dit op te lossen is om een verbinding te maken tussen de aan- en afvoer met een klep die bij een bepaalde druk open gaat.
bypass ventiel of drukverschilregelaar

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Door de temperatuur via de iPhone Home app in te stellen gaat deze spontaan in de “juiste” stand: net zo lang tot de volgende omschakeling in het smart schedule.

https://tweakers.net/ext/f/6thgjtME3TXCYFjn0GmCyh6c/thumb.png

Ik weet niet of dit een bug is of een feature maar als ik op deze manier de temperatuur kan aanpassen tot aan de volgende automatische verandering dan weet ik wel hoe ik voortaan de kachel instel.

• KingsCrown
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 13-03 22:00
Hoe kan ik TADO gebruiken voor mijn beneden verdieping?

De woonkamer/eetkamer/keuken (ca. 60m2) zijn voorzien van 4 radiatoren en vloerverwarming als bijverwarming.
Nu wil ik eigenlijk de 4 radiatoren voorzien van slimme knoppen, want dan kan ik ervoor kiezen om op bepaalde momenten alleen de slaapkamer van z'n zoon te verwarmen (waar al een knop slimme knop hangt). Zonder dat de temparatuur in de woonkamer de pan uit rijst.

Maar.... wat te doen met mijn vloerverwarming? Moet hier ook een slimme knop op? Of kan ik die het beste gewoon mee laten verwarmen. Hier de ''aansluiting'' van mijn vloerverwarming. Inmiddels heb er een pompschakelaar/comfortiser tussen.

• ETH0.1
Florine schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:44:
Kan iemand mij vertellen waar ik grafieken/statistieken terugvindt?
Als ik in de app naar 'Instellingen' ga en dan 'Stats & Analytics', dan staat er 'Momenteel zijn er geen instellingen voor Stats & Analytics beschikbaar'.
in de app (voor V3+) klik op de temperatuur van de kamer (om de temperatuur voor de kamer te veranderen) en dan rechts boven in op die 3 balkjes (mini grafiekje)

ETH0.1 wijzigde deze reactie 15-01-2019 12:47 (9%)

• HekkeySE
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06-06 17:48
Ik heb een probleem met een radiator. De Tado valt er continu vanaf na een aantal warmtewisselingen. Heb alles al straks gedraaid maar niks helpt. Tips?

HekkeySE wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:39 (21%)

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• dookiy492
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 24-06 21:26
@tado en alle andere mede-tweakers in dit topic.
Volgens de helpdesk van Tado is ons verwarmingssysteem niet compatibel. Onze situatie is als volgt:
Ons huis wordt verwarmd door een Atag E325c-ketel die volgens de specs compatibel is met:
- One+BCU,
- WiZe,
- Round Modulation,
- OpenTherm (soort van),
- Aan/Uit

Deze ketel verwarmt op aanvraag de slaapkamers, badkamer en woonkamer die zijn voorzien van lage temperatuur vloerverwarming. Alleen de woonkamer-zone bestaat uit 5 groepen, voor alle andere zones geldt: 1 zone = 1 groep. Momenteel beschikt iedere zone over een eigen thermostaat die draadloos met een centrale unit communiceert die bij een warmte-vraag eerst een relais schakelt zodat 230V NC-actuators op de verdeler openen en dan na een bepaalde tijd via een ander relais de aan/uit-schakelaar van de CV-ketel in werking stelt.

Nu wilde ik de kamerthermostaat vervangen door een Tado-unit en vanuit de Tado dus eerst de NC-connectoren laten openen en na x minuten de CV-ketel opdracht geven te gaan verwarmen (via de Opentherm-aansluiting of ook (potentiaalloos) op de aan/uit-connectors, samen met de andere unit). Deze combinatie is blijkbaar niet mogelijk.

De oplossing waar ik nu aan zit te denken is om de Tado aan te sluiten op een Arduino die op basis van het signaal van de Tado een relais schakelt waar de NC-actuatoren mee geopend worden en ook middels de Arduino de benodigde vertraging in te bouwen in het signaal naar de CV-ketel.

Is deze oplossing werkbaar en verstandig? Andere ideeën zijn van harte welkom. De functionaliteit waarom ik Tado wil gaan gebruiken zijn de geofencing en het 'leereffect' van de thermostaat om uitschieters in de temperatuur bij zonnig weer te verminderen. Als er andere thermostaten zijn die in onze situatie werken, hoor ik graag welke! :*)

Een paint-impressie van het systeem:

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:22

Het zijn igg deze batterijen

PSN: McMillan0984

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online

Famous

R 400+

Ik woon in een appartement met blokverwarming en heb geen losse thermostaat hangen.
In de woonkamer heb ik twee verwarmingen waarvan ik er één wil voorzien van een slimme radiatorknop (andere verwarming heb ik nooit aan).
https://www.tado.com/nl/p...it-slimme-radiatorknoppen

Nu vraag ik mij alleen af hoe het precies te werk gaat.
De kamer is 6 meter diep en 4 meter breed, zie afbeelding hieronder. Bij het raam (bovenzijde) zit een radiator die ±3,5 meter is en de radiatorknop zit rechts. Zon 30cm van de knop staat de bank en boven de verwarming heb ik een overstekende vensterbank. De warmte blijft rondom de knop dus goed hangen en is een warmer dan achterin in de kamer.

Ik ben bang dat de verwarming te snel stopt met verwarmen en de rest van de kamer té koud blijft, kan dit kloppen?
Bij het raam rechtsonder hangt tevens een radiator, mocht het bovenstaande een probleem zijn los ik het dan op door ook deze te voorzien van een slimme radiatorknop?
Deze staat nu dus nooit aan gezien de grote radiotor makkelijk de kamer kan verwarmen, 'stand 2' is prima namelijk.

Xbox live: Ghesous

• Famous
  • Nu online

Famous

R 400+

tado schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Zolang de knop in de "open ruimte" hangt en dus geen radiatorombouw heeft zou het gewoon moeten werken.
En anders is er altijd een mogelijkheid om een Slimme Thermostaat (muurthermostaat) toe te voegen die dan draadloos de meting voor deze Slimme Radiatorknop zal uitvoeren.
Heb even een foto gemaakt, zo is de situatie;

@Ed_L Kijk, dat stand twee een bepaald aantal graden is wist ik al niet 8)7
Moet wel zeggen dat ik een koukleum ben en dat het dan wel lekker warm is, zal iets wat warmer zijn.

Dan zal het met 1 knop denk ik wel werken inderdaad!
Gaaf we die maar eens aanschaffen :)

Famous wijzigde deze reactie 22-01-2019 14:51 (6%)

• Japperrrr
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 08:54
Sinds wij hier een Tado thermostaat aan de muur hebben hangen heeft het eigenlijk nog nooit lekker gewerkt. De early-start functie werkt totaal niet. Om 6:00u in de ochtend is het 18.8°C in plaats van de ingestelde 19.5°C, en early-start begint pas om 5:47u met verwarmen. Bovendien begint ie rustig met 50% te verwarmen, terwijl de actuele temperatuur bijna een volle graad onder de ingestelde waarde ligt en er sprake is van een langdurig dalende trend. Hierdoor duurt het al helemaal extra lang voordat het warm is. Eigenlijk hoeft het pas om 7:00u warm te zijn, maar zelfs dat haalt ie niet. Pas om 8:10u, ruim 2 uur na de ingestelde tijd, is het binnen 19.5°C!

Om het nog erger te maken, zodra de gewenste temperatuur ruim 2 uur later dan eindelijk bereikt is, blijft de Tado vrolijk doorstoken op 100%! Gevolg, een overschoot van 0.5°C tot 1.0°C (soms zelfs meer) en de uren erna slaat de verwarming niet aan. Hierdoor daalt de gevoelstemperatuur in de woonkamer met vloerwarming wat leidt tot een verlaagd comfort, maar nog erger, de temperatuur in ruimtes zonder vloerverwarming stijgt eerst veel te ver door, en zakt vervolgens als een baksteen totdat de verwarming uren later eindelijk weer aanslaat.

En alsof het echt nog niet erger kon, de Tado wacht rustig met verwarmen tot de temperatuur ONDER de ingestelde waarde zakt, terwijl er al sprake was van een dalende trend. Gevolg, de temperatuur schiet weer een halve graad onder de ingestelde temperatuur en het hele gebeuren begint weer van voren af aan (zie screenshot, er komt nu weer een overshoot aan en vanavond zitten we boven in de kou).

Ofwel, de hele PID regeling werkt voor geen meter |:(

De temperatuur staat ingesteld op 19.5°C, ofwel het middelste lijntje.

Ik word hier onderhand wel een beetje hopeloos van. Een paar dagen terug heeft Maarten al "2 parameters aangepast", maar het lijkt allemaal niets uit te maken. Het is gewoon onbegrijpelijk dat de Tado zelf niet begrijpt dat ie 's ochtends met 100% moet beginnen, en dat ie niet met 100% moet doorstoken als de gewenste temperatuur bereikt is. Hij lijkt de trend (helling) totaal te negeren bij het bepalen van een stookpercentage.

Japperrrr wijzigde deze reactie 31-01-2019 18:13 (3%)

• ETH0.1
ApC_IcE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:35:
[...]

Die oneindig schuif zoek ik. Ik kan alleen een uur doen dat hij begint af te tellen
vanuit het basis scherm (waar je ook te thuis en klimaatcomfort tegels ziet)

tik op de huiskamer tegel
tik op het grote vlak waar de ingestelde temperatuur staat (waar je ook dat grafiek icoontje ziet)
schuif de temperatuur regelaar omhoog/omlaag naar de gewenste temperatuur
tik buiten het temperatuur inregel veld
(je komt nu weer terug in het scherm met dat grote vlak en de het grafiek icoon, maar nu is er een afteltijd zichtbaar)
daar onder zit een slider om de tijd in te stellen, die sleep je helemaal naar rechts, er staat nu: 'totdat je het annuleert'

• Japperrrr
Het is weer eens zover... En dat terwijl Tado nota bene zon detecteert. Je zou toch verwachten dat ie dan misschien wel wat rustiger stookt.

https://tweakers.net/ext/f/ipG8SozNKeB8lvosyKqJac9R/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/PZuEyWqnlXUeMzEs96GQbyhO/thumb.jpg

En inmiddels tikken we de 21°C (1°C te hoog) ook weer aan

https://tweakers.net/ext/f/OeBSxkb4RZwavSVM800vDpg8/thumb.jpg

Ik verhuis maar vast naar de woonkamer denk ik. Nadat ik hier boven de verwarming dicht heb moeten draaien omdat het veel te warm werd, weet ik nu al dat de verwarming de komende uren niet meer aanspringt en we boven straks in de kou zitten.

Japperrrr wijzigde deze reactie 03-02-2019 13:36 (36%)

• Japperrrr
https://tweakers.net/ext/f/N2qzWVsijtYvm64gxKs2btyx/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/D1y7XtP4hkphNzJZALEkDdbS/thumb.jpg

Geen extreme overshoot, maar het blijft gewoon onbegrijpelijk dat de tado vol door blijft stoken als de doeltemperatuur zelfs al is overschreden. In de eerste plaats is dit inefficiënt omdat de CV een hogere temperatuur moet leveren, en ten tweede is dit gewoon niet comfortabel. Boven is het inmiddels weer koud en de vloer in de woonkamer voelt ook niet meer comfortabel warm aan. Ik hoop wel echt dat hier volgend jaar verbetering te zien is. De oude aan/uit Honeywell thermostaat deed het wat dat betreft veel beter. Geen overshoot en gewoon keurig op tijd warm.

En vervolgens gaat de verwarming ook weer niet aan als de temperatuur onder de doeltemperatuur zakt...

https://tweakers.net/ext/f/pPjsQM92FZpDTJwh4ms3lUL4/thumb.jpg

Japperrrr wijzigde deze reactie 04-02-2019 14:48 (12%)

• Cixelsyd
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20-06 13:01
Sinds kort ben ik ook in het bezit van de Tado radiatorknoppen. In mijn appartement is de CV voor verwarming centraal geregeld, dus de radiatorknoppen geven een beetje meer comfort en controle over de temperatuur van de kamers. Gezien de recente aankoop is het leuk om alles nog even goed in de gaten te houden. Echter valt het volgende me op en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen. Ik kan ook niet gemakkelijk terugvinden of andere hier ook last van hebben.

Wanneer ik op de dag zelf in het overzicht van de kamer kijk, zie ik de temperaturen etc gewoon weergegeven. Maar één of enkele dagen later, is de historie van deze dag ineens verdwenen. Dit gebeurt overigens niet elke dag. Zie ook onderstaande foto's:

Een werkdag, het slimme schema begint netjes op de afgesproken tijd met verwarmen, en ik kom lekker warm thuis :)

Slechts 3 dagen geleden... Een rechte lijn terwijl er die dag gewoon is gestookt door de verwarming. Dit was eerder wel inzichtelijk, nu slechts een vlakke lijn.

Terwijl als we verder terug gaan, er van sommige dagen wel weer data beschikbaar is...

Zijn er meer mensen met dit probleem?

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 25-06 18:09
Trzema schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:17:
[...]

'Domme' knoppen zijn vaak draaiknoppen, en hebben dus geen pinnetje die door de Tado knop ingedrukt kan worden. Zorg ervoor dat er een thermostaat afsluiter op zit (en bij voorkeur eentje waar de Tado zonder verloop stuk opgeschroefd kan worden)
Net even een foto gemaakt van de afsluiter van de radiator. Kan je hiermee zeggen dat het wel geschikt zou zijn voor de Tado knoppen?

https://tweakers.net/ext/f/UN9XQatWpENxkd4wYdEDm5EI/thumb.jpg

• Famous
  • Nu online

Famous

R 400+

tado schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:00:
[...]

V3+ app voor V3+ starterskit klanten:
Zonder abonnement op Auto-Assist zal tado niet voorverwarmen en alleen de notificatie weergeven bij het thuiskomen zodat er handmatig naar de thuismodus geschakeld kan worden.

Zodra u een abonnement op Auto-Assist afsluit krijgt u meerdere opties om te zorgen dat tado zal voorverwarmen. Voorverwarmen kan op uit, eco, balance of comfortstand gezet worden.
Ik weet dat er meer functionaliteit bijkomt maar acht het niet nodig met de V3+.
Mijn appartement wordt 15/16 graden met dit weer wanneer de verwarming uit staat.
Slim schema gemaakt als volgt;

Maandag tot vrijdag
- 22:30 tot 16:00 verwarmen tot 14 graden
- 16:00 tot 23:00 verwarmen tot 21 graden

Zaterdag
- 0:00 tot 08:00 verwarmen tot 14 graden
- 08:00 tot 0:00 verwarmen tot 21 graden

Zondag
- 0:00 tot 09:00 verwarmen tot 14 graden
- 09:00 tot 23:00 verwarmen tot 21 graden

Op deze manier heb ik de extra functionaliteit niet nodig.
En als ik bijvoorbeeld zaterdagavond elders ben krijg ik bij vertrek een push melding en kan ik het op afwezig zetten -> verwarming uit. :)

Edit
Plaatje wellicht duidelijker;
https://tweakers.net/ext/f/qEGR0S34aoDd1tQiQxwQ1PKi/thumb.png

Famous wijzigde deze reactie 07-02-2019 12:11 (7%)

• Japperrrr
Afgekoeld tot slechts 19.3°C, om 6u zou het 19.5°C moeten zijn (niet heel verkeerd dus) en er is sprake van een sterke neerwaartse trend
https://tweakers.net/ext/f/RcZNCQN9HlBFXvCDdL2KLB8l/thumb.jpg

Toch slaagt de tado erin om de temperatuur nog tot 19.1°C te laten zakken, terwijl het systeem zou moeten weten dat er een traagheid in de vloerverwarming zit en dat er bovendien sprake was van een dalende trend. Probleem 1 is dus: tado ziet de dalende trend niet. Probleem 2 als volgt: tado houdt geen rekening met traagheid van systeem want begint te laat met verwarmen.
https://tweakers.net/ext/f/dgitUesVPNcTVrcuDaia9jbo/thumb.jpg

Omdat de tado geen rekening houdt met traagheid denkt ie bovendien dat het verstandig is om met een stijgende trend richting 19.5°C nog een standje hoger te gaan verwarmen, om daar vrolijk mee door te gaan tot en met 19.7°C. Het gevolg is een overshoot tot 20.1°C terwijl om 6u de temperatuur slechts 0.2°C afweek van de target. Probleem 2 is hier deels de veroorzaker. Echter, probleem 3: tado kent het vermogen van de verwarming niet. Probleem 4: tado herkent de stijgende trend niet. Probleem 5: tado stookt volop door als de target al bereikt is.
https://tweakers.net/ext/f/APkoplGaHHZ7NlngeWAsMLA0/thumb.jpg

• Japperrrr
Tsja, wat zullen we zeggen... Dan maar een nieuwe poging tot verbetering via de Tado klantenservice... Maar ik ben toch wel heel benieuwd hoe het slimme algoritme het een goed idee vindt om met een overshoot van reeds 0.4°C nog even op vol vermogen door te knallen. Dit duidt mijns inziens gewoon op een serieuze bug en het bestaat ook niet dat dit alleen hier in huis gebeurt.

https://tweakers.net/ext/f/uPqBqGLSowxAEoKmb0hIqb2Q/thumb.jpg

Hier werkt de grafiek echter nog steeds niet. Vanaf 21 januari is het vrijwel een rechte lijn. Als het al weken kost om dit op te lossen, dan heb ik er ook weinig vertrouwen in dat het algoritme zelf wel snel gefixt wordt. Helaas is trek je tegenwoordig ook niet meer zomaar een blik engineers open, maar de tijd zal het leren.

Japperrrr wijzigde deze reactie 13-02-2019 00:16 (23%)

• Japperrrr
TR1969 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:53:
Misschien een hele domme opmerking maar in de afbeelding die je bijsluit staat Beta.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat een Beta versie anders reageert dan de gewone versie.
Dit betreft alleen de app en niet de rest van het systeem. @Tado zou gewoon kunnen toegeven dat er een serieuze bug in het algoritme zit en misschien is het dan ook begrijpelijk dat ik er geen vertrouwen in heb dat dit gefixt kan worden met 2 parameters aanpassen. Het is een bug, geen imperfectie in de tuning.

Rustig doorstoken tot 20°C (halve graad overshoot, maar dit kun je eigenlijk geen overshoot noemen zolang de tado niet besluit te stoppen met stoken, alles daarna is namelijk pas overshoot)
https://tweakers.net/ext/f/FMHlX4s5YQLS7OORI8UqdnxC/thumb.jpg
Om dan bij 20.1°C toch te bedenken dat het eigenlijk wel een standje lager kan
https://tweakers.net/ext/f/iIi5ZSRQfwKJwq0sOa6NwrOQ/thumb.jpg
En vlak daarna bedenken dat het eigenlijk toch al niet meer te redden valt dus ach zet de verwarming maar uit dan.
https://tweakers.net/ext/f/blsZScdSsGM3KIkhChPcwI3L/thumb.jpg

Eigenlijk is er nauwelijks sprake van echte overshoot (toename temperatuur na het stoken), maar is het probleem dat de tado zich gewoon niet aan de ingestelde temperatuur houdt. Zelfs wanneer de temperatuur een halve graad te hoog is blijft de tado gewoon doorstoken. Je zou toch bijna denken dat ze bij tado de plus en min verkeerd om hebben staan bij het detecteren van de trend. Steeds als de trend meer stijgend wordt gaat de tado harder stoken, terwijl die op een dalende trend juist niet of slechts beperkt stookt.

Japperrrr wijzigde deze reactie 13-02-2019 11:10 (52%)

• lubbertkramer
  • Laatst online: 26-06 13:53
@tado en Tweakers, ik zit met het volgende. Thuis hebben wij twee verdelers, een voor de begane grond en een voor de eerste/tweede verdieping. Hierdoor hebben wij ook tweemaal een Tado thuis hangen in combinatie met een Intergas HRE 36/30A.

Tijdens de oplevering van de woning hadden beide verdelers een klepregelaar welke (met de oude thermostaten) goed werkte waardoor de water toevoer gestopt werd en bij het verwarmen van de begane grond de eerste en tweede verdieping niet verwarmd werd. Omdat deze niet goed werkten toen Tado geinstalleerd was (kleppen bleven dicht) is door de partij die betrokken was bij de nieuwbouw als advies gegeven ze er tussenuit te halen. Nu hebben we alleen het probleem dat als we beneden verwarmen boven het water ook gaat stromen en dus verwarmd omdat dit niet meer tegengehouden gaat worden bij de ingang van de verdeler.

Nu zoek ik naar oplossingen:

1. Is het mogelijk dat Tado ook deze kleppen kan aansturen (zat op de cv draad aangesloten voor aan/uit krijg je dus thermostaat <-> klep <-> cv)?

2. Zijn er andere mogelijkheden die wel met Tado werken (en nee ik wil niet per kamer kunnen verwarmen) maar wel dat we per verdeler de aanvoer kunnen tegenhouden.

Foto's ter illustratie, dit kun je dan keer twee zien :)

De verdeler

Klep

De klepregelaar (toevoer) welke dus niet niet meer op bovenstaande plaatje zit

• JBS
  • Niet online
dicespark schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Maar ook dat gaat niet lukken. Althans. Ik kan alleen de temperatuur verlagen, maar niet UIT zetten. Hetzelfde voor 't warm water.
Jawel :)

Wil je iets anders dan 'Uit'? Gebruik dan Manual, Timer, Tado mode of Smart schedule.
Er is ook een speciale service voor het uitschakelen: climate.turn_off

JBS wijzigde deze reactie 16-02-2019 14:23 (8%)

• Chris_82
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 09:14
sgsdebruijn schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:26:
@tado graag actie op case 933780, de Tado blijft mijn warmtepomp te vaak starten en stoppen. Graag inzicht geven in max aantal starts per uur en minimale looptijd! Op deze manier gaat het ten koste van mijn dure warmtepomp!!
De vele start/stops kunnen ook veroorzaakt worden door de WP regeling (stooklijn en correctie voor de ruimtetemperatuur), waarbij je afgifte te laag wordt door een te lage aanvoertemperatuur.
Zie hier een voorbeeld bij mij gisteren, waarbij de paar snelle start/stops rond 15:00 veroorzaakt worden door de WP-regeling:

Chris_82 wijzigde deze reactie 20-02-2019 09:07 (4%)

8.5kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric.

• ETH0.1
Ik wilde deze info even met jullie delen.

Ik had in mijn setup warm water altijd aan staan, ook als we niet thuis zijn. Afgelopen weekend een weekendje weg geweest, dus de verwarming op 15 gezet (is het hele weekend niet aan geweest). Warm water had ik wel aan staan op vrijdag middag.

In de avond dacht ik: Ik doe eens gek en ik zet het warm water uit. eens kijken naar het verschil

Tussen 14:00 (2187,019) en 20:00 (2187,095) heb ik 0,076m3 gas gebruikt, grofweg iedere 3 uur gaat de ketel even aan om de boiler te verwarmen, voor mijn ketel is het verbruik dus 0,025m3 per 3 uur.

Met 8 blokken van 3 uur in een dag kost dit 0,2m3 aan gas om de boiler op temperatuur te houden

http://i67.tinypic.com/2957j8x.jpg

In dezelfde periode op zaterdag 14:00 (2187,105) en 20:00 (2187,108), heb ik maar 0,003m3 gas gebruikt. hier staat de boiler uit en brandt enkel de waakvlam. Over de gehele zaterdag heb ik 0,012m3 aan gas verbruikt
http://i64.tinypic.com/2yyxouu.png

Besparing valt in mijn geval dus wel mee als de ketel uit staat, maar alles is mee genomen :)

• unrealbe
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 25-06 23:13
unrealbe schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:19:
Ik ben van plan om tado thermostaat en slimme radiatorknoppen te kopen. Ik zie op het eerste zicht op de doos wel niet of het V3 of V3+ betreft. Iemand een idee hoe je het verschil zo kan zien?
Laat maar vallen, ik kreeg onderstaande melding van support:

Bedankt voor de informatie die u heeft verstrekt.

Helaas is tado° op dit moment niet compatibel met uw verwarmingssysteem.Wij voeren constant onderzoek en ontwikkelingen uit om de compatibiliteit van tado met verschillende verwarmingssystemen te verbeteren, maar we weten nog niet wanneer uw systeem compatibel zal zijn.

Ik heb gevraagd waarom het dan niet compatibel is, want ik ben de huidige thermostaat redelijk beu.

Hier iemand een idee waarom het niet zou werken?

edit: besturingsunit zou dit zijn:
Viessmann 7450155, lijkt origineel in de cv ketel te zitten maar bij mij in de salon geinstalleerd zijn geweest:
http://www.viessmann.com/.../$file/5588_228_08_97.pdf
Viessmann Trimatik

unrealbe wijzigde deze reactie 04-04-2019 15:00 (26%)

• Famous
  • Nu online

Famous

R 400+

JBS schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:22:
[...]
Je kunt in de V3+ app ook aangeven voor hoe lang de aanpassing actief moet zijn middels de slider. 'Tot de volgende automatische wijziging' inderdaad helaas niet, maar naast 'oneindig' kun je dus ook een duur kiezen.

En mocht je toevallig Home Assistant gebruiken, zie dan JBS in "Tado Smart Thermostat Topic"
Klopt, maar ik open de app niet (Home kit ook niet) en een timer.. tja.
Ik zeg het tegen Siri en die verzorgd de temperatuur.

Loop toevallig net de instellingen weer eens door en zie het onderstaande 8)7 8)7
Als ik eraan denk vanavond maar eens testen!

• SkyFlyer
  • Laatst online: 08:17
SkyFlyer schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:19:
In de 20% paasactie toch maar flink ingeslagen en het huis per ruimte gaan regelen.

<Knip>

... op de bestelling zit een Quarto en losse thermostaat knop. De losse thermostaat knop werd op de email bevestiging een verticaal mounted. Heb dit niet zelf aangegeven en nog geen reacties van je collega's. Alles zal gewoon horizontaal gemonteerd worden.
Zit nog te twijfelen om toch maar de verticale knop horizontaal te monteren voor de laatste kamer, dan is het verder klaar... :X

Alleen nog zonneklep voor vloerverwarming + woonkamer thermostaat eraan hangen & Installatie extensiekit op ketel ipv woonkamer thermostaat. Voor de rest begint het er leuk uit te zien:

https://tweakers.net/ext/f/rzHiDrEAxAzU56RhasXXgaIO/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• einschtein
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 26-06 22:38
Hoi, @tado! Vraagje: ik heb een manuele thermostaat. Die daar wil ik graag een Tado op plaatsen. Kan dat? :) Ik heb de knop er af geschroefd en kom dan hier op uit:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 26-06 23:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dat ziet er veelbelovend uit! Zijn er V3+-gebruikers met ervaring inmiddels op deze functie (vanuit de beta bijvoorbeeld)?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• JBS
  • Niet online
DUX schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:20:
Een suggestieforum? Dat klinkt nieuw!

Meteen suggestie ingediend voor het kunnen instellen van verschillende gebruikersrollen binnen de software (beheerder versus niet-beheerder).
Suggestie voor het suggestie forum ;)
Wanneer je wilt inloggen via de knop rechtsonder, moet je kennelijk nog iets accorderen, maar waar?

Via 'Sign in using my.tado' kom je uiteindelijk wel op een pagina om de voorwaarden te accepteren.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:02

Rubman

Just as clear as a foggy night

tado schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:20:
[...]

Een V2 is makkelijk te herkennen aan de grotere bridge.
Tussen de V3 en V3+ hardware is geen verschil te zien. Hier kunt u het beste kijken naar een combinatie van factoren zoals hoe ziet de app er uit ? Wat was de aankoopdatum van deze versie ? Hoe ziet de verpakking er uit ?

Zorg in ieder geval de de oude eigenaar zijn/haar tado account verwijdert voor u de apparaten overkoopt. Als u de apparaten wilt registreren moet die vorige registratie ongedaan gemaakt zijn.
Bedankt voor de snelle reactie, dan is dit zo te zien de V2 ipv de opgegeven V3 versie?

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:02

Rubman

Just as clear as a foggy night

Mijn situatie is dus nog iets anders.

Er zijn in de huidige opstelling 2 thermostaten.
1 voor de benedenverdieping (vloerverwarming)
1 voor de bovenverdieping & zolder (radiatoren)

De benedenverdieping is de "hoofd" thermostaat die voornamelijk de benedenverdieping regelt.
de tweede thermostaat regelt dus "apart" de bovenverdieping zodat er ten alle tijden hier gekozen kan worden om deze warmer te stoken dan beneden.
Dus als voorbeeld beneden een 18 graden en boven 20 graden omdat daar iemand zit die het koud heeft.

Er zit dus een klep in het systeem om dit te kunnen regelen.

De vloerverwarming beneden wordt verdeeld dmv een hele zwik aan knoppen op een verdeel unit, maar dat is voor de algemene doorvoersnelheid en warmte van het water wat erdoor stroomt.

Snelle schets van de situatie O-)

Dien ik dan ook 2x een thermostaat te nemen (dus 1 beneden 1 boven) plus voor alle radiatoren een slimme knop of zal ik met 1 thermostaat beneden en slimme knoppen uit kunnen?

Wat ik wil voorkomen is dat we de verwarming beneden op 20 zetten en de radiator boven op 18 staat maar alsnog gaat stoken en andersom een radiator boven op 20 maar beneden kouder zonder de vloerverwarming te gaan stoken.

Rubman wijzigde deze reactie 11-06-2019 14:00 (5%)

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• mrVB
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-06 19:03
Iemand enig idee hoe ik hier de tado radiatorknop op krijg? Moet ik er nog iets afdraaien? Geen van de meegeleverde adapters lijkt te passen.
Radiatorkraan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ETH0.1
spone schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:23:
Deze kranen werken goed i.c.m. tado:

https://www.hornbach.nl/s...echt/7387120/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...iaal/7387122/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...aaks/7387121/artikel.html

Ik heb ze er zelf op gezet en werkt feilloos, zonder adapters of extra ringen. Zit ook meteen een knop bij, dus als je gaat verhuizen kan je die er mooi weer op zetten.
Qua passing wel, qua montage niet. (tenzij je in iedere kamer een losse thermostaat hebt)

De rechte werkt alleen als je hem zo monteert dat de knop niet naar boven wijst maar dwars op de aanvoer, dus naar voren

dus zo:

de axiale en haakse kan ik je afraden. Hierdoor hangt de knop recht boven de aanvoer leiding, warme lucht van de leiding staat op en de knop denkt te onrechte dat de kamer al op temperatuur is.

verkeerd haaks

of dubbel haaks

zijn de beste keuze in dit geval, omdat dan de voeler verder van de hittebron af staat

ETH0.1 wijzigde deze reactie 17-06-2019 10:56 (22%)

Pagina: 1 2 3

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True