Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Urrim
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 06-06 15:12

Urrim

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Ik heb WD Blue WD10EZEX, 1 TB onderhand een half jaar. Ik heb hem gekocht en samen met de andere componenten laten assembleren door Azerty. Ik heb de afgelopen maanden een klein beetje last van het lawaai van de HDD. Eerst twijfelde ik echt of het misschien niet de voeding was, maar ik ben vrij zeker dat het de HDD is. Ik moet wel zeggen dat het niet erg veel geluid is, maar dat het wel meer is dan zou horen. Ik heb mijn computer op dit moment trouwens op mijn bureau staan dus ik heb er misschien ook eerder last van. Zover ik mij kan heugen had ik hier geen last van aan het begin dat ik hem had (vrij zeker), maar al vrij gauw begon dit op te spelen. De computer is niet gevallen of plotseling bewogen toen hij aanstond. Ik heb trouwens de Corsair Carbide 100 Silent Edition als case, dus ik verwachtte niet zoveel 'lawaai'.

Ik heb hierover op internet gezocht en soms wordt er dan gezegd dat het kan aanduiden dat je mogelijk een defect exemplaar hebt en dat je hem beter kan RMA'en. Ik heb trouwens ook de HDD gescand op fouten en er is niks uitgekomen. De harde schijf zit vast in de mounting bay (klik systeem) en daarnaast nog met tie-wraps. Ik weet dat het een mogelijkheid is om met rubberen aansluitpunten het geluid te verminderen is, maar ik ging er vanuit dat dit niet hoort bij mijn HDD en dat misschien geen goede oplossing is.

De vraag is, kan dit lawaai het einde van mijn HDD beteken of moet ik mij niet zoveel zorgen maken? Daarnaast, is er mogelijk een manier om dit geluid te reduceren?

• Urrim
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 06-06 15:12

Urrim

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Ik weet nu zeker dat het geluid van de HDD komt. Ik had hem losgekoppeld en de computer opgestart, en toen was de computer muisstil. Hier een video met ogenschijnlijk hetzelfde 'probleem':

De een zegt, dat hoort erbij, en de ander zegt, harde schijven horen in principe geen (luid) geluid te maken. Is dit normaal, kan ik er wat aan doen, en kan ik hem inruilen?

EDIT:

Enfin, ik denk dat ik er maar mee moet leren leven. Met muziek aan of koptelefoon op merk je er minder van dus ik zal het zodoende wat omzeilen.

Dank.

[Voor 38% gewijzigd door Urrim op 16-12-2015 15:08]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True