Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Optimalisatie internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• Proteios
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 24-11 20:06
Beste Tweakers,

Ten eerste hoop ik in het goede subforum te zitten. Zo niet, dan hoor ik het graag!

Mijn verstand van internetnetwerken is niet groot, dus wellicht is het zo dat ik helemaal geen probleem heb.

Ik heb een 20 Mb/s abonnement waarbij mijn effectieve downloadsnelheid zo'n 1,4 MB/s betreft. Is dit reëel? Zijn er handelingen om de snelheid op te krikken indien mogelijk?

Over ongeveer een maand zal ik een 50 Mb/s abonnement gaan aanschaffen, dus dan is de lage internetsnelheid geen probleem meer verwacht ik, maar ik zoek tot die tijd nog even of mijn huidige snelheid te verbeteren is.

• Proteios
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zal het proberen zoveel mogelijk toe te lichten.
Of ik adsl of vdsl of kabel heb weet ik eerlijk gezegd niet. Het gaat om een 20 Mb abonnement bij Tele2.
Verder is de verbinding via een kabel, niet wifi.
De downloadsnelheid heb ik getest via meerdere sites en dat komt eigenlijk wel overeen met van tele2 bij mij thuis verwacht, namelijk 12 Mb.
Wat ik ermee doe: gamen en (soms) tergelijkertijd filmpjes kijken via bijv. youtube en/of bestanden downloaden.

• Proteios
[quote]SinergyX schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:22:
[...]

Maar wat geeft die fourstack site?

Die site geeft inderdaad ook 12 Mbit/s per seconden aan. 50 Mbit/s moet volgens die site ook gewoon lukken.

• Proteios
Het zal dus inderdaad gewoon een kwestie van wachten zijn tot ik mijn huidige abonnement kan afzeggen om vervolgens een uitgebreider internetpakket te nemen.

Bedankt voor de hulp iedereen! Thanks!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True