Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Grootte filmpjes

Pagina: 1
Acties:

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Hertog_Martin schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:39:
Nee niet nodig (al staat de kwaliteit standaard op 720p, zelfs als ik het niet in volledig scherm bekijk). Ongeluk wilde dat ik juist nu even 1080p wilde proberen. Ik snap ook dat jullie hoge kwaliteit willen bieden. Maar hoewel ik redelijk hoge eisen stel aan beeld, voornamelijk vanwege projecteren op een zeer groot scherm, vind ik 100mb per minuut vrij extreem voor een website. Dat komt neer op 4.5 gigabyte voor een tv-serie, waar versies van 1.5gb prima volstaan. Nu heb ik het niet exact kunnen meten, maar ik dacht ik kaart iig even aan of de compressie niet beter kan wellicht, zonder (al teveel) in te boeten aan kwaliteit.
1.5GB voor een TV serie voldoet afhankelijk van je eisen. Voor de gemiddelde serie ben ik het persoonlijk met je eens, maar voor een film vind ik dat (3GB dan voor 90 minuten) weer te beperkt, en je ziet het verschil duidelijk. Maar de voornaamste vraag voor mij zou zijn: Waarom zou Tweakers het niet moeten doen als ze de bandbreedte willen betalen? Het ziet er zeker beter uit, en mensen die vergeten dat ze hun wifi uit hebben gezet en die geen limiet op hun telefoon hebben ingesteld en die hem op 1080p zetten is niet een hele grote groep.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True