Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mirno
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-09 22:43

mirno

私の名前はMirnoです

Het is me even te veel om alles te lezen.
Maar MSI heeft in hun bios een functie dat je het moederbord en alle sloten kan overzien, doe dat eerst zodat je weet dat het moederbord iig een device herkent.

Vervolgens zal je ongeïnstalleerd geen UEFI herkennen, dit heeft onder andere met de indeling te maken, zelf kies ik er altijd voor om een USB stick als GPT te installeren ipv MBT. Wanneer je dit installeerd moet je wel de [uefi] variant van de USB stick kiezen tijdens het installeren van windows, dan zal het opslag medium zich ook als uefi apparaat gedragen. Je moet de CSM wel uitzetten als je dit installeert.

NVMe varianten en AHCI varianten schelen ook, NVMe is wel wat sneller maar heeft nog kinder fouten, niet ieder moederbord ondersteunt het (goed). Dat is natuurlijk ook wel een dingetje.

mirno wijzigde deze reactie 06-12-2015 18:52 (13%)

我的名字是Mirno

• Viper72
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 30-08 09:30
In mijn optiek dien je idd CSM uit te schakelen om volledig van UEFI te kunnen booten, wanneer enabled heb je ook nog support voor non-UEFI compatible devices.

Ik heb ook de 950 Pro besteld, ik zal tzt bij first startup de install ervaringen eens verzamelen. Daarnaast heb ik ook een W10 USB install gemaakt via Rufus icm de GPT optie voor UEFI ipv MBR (wat je gebruikt voor Legacy BIOS)

Zie ook hier beschreven vanaf stap 6 :

http://www.tenforums.com/...install-windows-10-a.html

Asus Z170 Sabertooth ■ Intel Core i5 6600k ■ 16GB DDR4 ■ Samsung 950 Pro NVMe 256 Gb (C) ■ 2x Samsung 850 Pro (D & E) R1 ■ Intel 530 HD Graphics ■ Corsair Carbide Air 540 ■ Corsair H110i GTX ■ Dell U3415W

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True