Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• J0HAN
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-02 13:21
quote:
Hydra schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:19:
Wat betreft dit stukje in de reactie van Ali:
[...]
Bunq doet niks interessants. Bunq heeft niks gebouwd wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder hadden.
Was bunq niet de eerste waarbij je een betaalverzoek via iDeal kon doen? Dacht het toch wel.

En alleen al het feit dat je via de bunq app binnen 5 minuten een rekening kan openen was toch ook behoorlijk revolutionair.

J0HAN wijzigde deze reactie 02-08-2017 23:05 (14%)

 MacBook Pro retina 15" (mid 2015)  Mac Mini (2011)  iPhone X

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:13
quote:
Zr40 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:43:
Noem eens een Nederlandse bank die push notifications met alle relevante details stuurt voor elke transactie op mijn rekening? Ik ken er geen.
Wat wil je hier precies mee zeggen? Ik maak het punt dat de technologie niks nieuws is. Dat zelfs al zouden we de back-end code van Bunq kunnen zien (wat natuurlijk niet kan) dan gaan we daar niks aantreffen waarvan we iets hebben als "wow". Het voornaamste voordeel dat Bunq heeft is dat ze als klein jong bedrijf sneller kunnen innoveren. Maar daar geldt de wet van de remmende voorsprong: coole features kopieren de banken gewoon.
quote:
J0HAN schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:04:
Was bunq niet de eerste waarbij je een betaalverzoek via iDeal kon doen? Dacht het toch wel.
Oh zeker. Ze liepen daar trouwens maar net voor op ABN en ING waarbij ABN de ING maar net een paar weken afgetroefd hebben (wel met een betere implementatie overigens). Ik heb de back-end voor ING betaalverzoek gemaakt toen ik nog bij ING mobiel zat en we waren best zuur toen ABN net een paar weken voor we klaar waren met Tikkie kwam.

Hydra wijzigde deze reactie 03-08-2017 10:28 (68%)

https://niels.nu

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Hydra schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:21:
[...]

Het is ook niet moelijk. Er zijn alleen heel veel "niet moeilijke" dingen die meer impact hebben en waar meer mensen op zitten te wachten. Je moet je realiseren dat de meeste features die gebouwd worden vanuit user panels komen. Als zo'n user panel en-masse zegt dat ze push notificaties moeten hebben zit het er in no time in.
Klopt helemaal. Maar dat is niet wat je eerst schreef: "En dan nog; boeiend? Bunq doet niks interessants. Bunq heeft niks gebouwd wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder hadden." Dat is dus gewoon niet waar :)

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Spijtige evolutie met Bunq, gelukkig gebruik ik het enkel om een bankrekening te hebben als buitenlanders met ideal features. Heb nu ook N26 aangemaakt, wel geen ideal daar.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-02 16:00
Er zijn inderdaad best nog wel wat dingen (die niet allemaal technisch ingewikkeld zullen zijn) die ik bij mijn grootbank ook wel zou willen hebben. En niet alleen de pushnotificaties. Sterker nog, ze zitten niet eens meer allemaal in bunq.
  • Adresboeksyncronisatie "Hee Lindy is nu ook een bunqer, we hebben haar toegevoegd in je bank-contacten-lijstje"
  • On the fly tot 10 rekeningen kunnen openen/sluiten/delen. (en je pinpas on the fly aan zo'n rekening koppelen)
  • Allebei je app openen en dan zien wie er "nearby" is, om zo verzoeken/overmakingen te kunnen doen met mensen waar je niet eens het emailadres van had. (Weet je nog, dat kon in het begin)
  • Rekening openen in 5 min. zonder naar een gebouw of brievenbus te hoeven.

• RvdH
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 20-01 16:55

RvdH

Uitvinder van RickRAID

quote:
Zr40 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Hier ook! Ik heb zelf een simpel conversiescriptje geschreven om de CSV exports van bunq te converteren naar de CSV structuur die YNAB verwacht. Een directe koppeling is natuurlijk veel handiger maar dit werkt prima voor mij :)
Oh ik heb wel interesse in dat scriptje.. want YNAB haalt nu nog wel eens de Payee en Memo door elkaar? :)

twitter - keybase

• jvel92
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15-02 12:03
Al een geruime tijd een lurker hier, maar vandaag toch maar eens besloten om een account aan te maken en te reageren...

Sinds april heb ik ook een bunq account en deze vooral aangemaakt uit nieuwsgierigheid en om het eens uit te proberen. Was vooral onder de indruk hoe eenvoudig het was om een bank account bij hun aan te maken en dat vrijwel alles via de app te regelen is.

Ik vind met name de functie erg handig dat je meerdere betaal rekeningen kunt aanmaken en dat je hier maar één pinpas voor nodig hebt, want je kunt je pas eenvoudig linken aan je andere rekeningen. Bij bijvoorbeeld ABN of ING heb je voor elke rekening een aparte pas nodig. Naar mijn mening is dit wel een van de unieke punten waar bunq zich onderscheid van andere banken.

Heb ook ABN en ING, en daarbij heeft vooral de ING ook een goede app die niet onder doet voor de app van bunq.

Ik zelf vind het nieuwe premium pakket te duur (voor wat je ervoor te terugkrijgt) en weinig onderscheidend van andere banken. Ik heb geen behoefte aan twee credit cards en 25 IBAN rekeningen. Bij ABN heb je voor €3,15 per maand 5 extra betaalrekeningen en een creditcard, en deze creditcard biedt ook nog extra voordelen zoals een aankoopverzekering etc. Plus dat de grotere banken ook diverse verzekeringen aanbieden waardoor je veelal pakketkortingen krijgt.

Ik zie bunq dan ook vooral als een bank voor erbij en niet zo zeer de bank waarbij ik alles wil regelen. Voor een beleggers-, spaarrekening, verzekeringen en hypotheek kom je toch alweer snel bij de grootbanken terecht en dan is €7,99 plus eventuele kosten bij een andere bank toch wel weer veel.

Wat een goede optie zou zijn is een basis fee met een "pay for what you use" model. Als basis max 3 IBAN rekeningen met een betaalpas. En dat meer IBAN rekeningen, creditcard, android NFC en eventueel apple pay in de toekomst optioneel zouden zijn tegen extra kosten.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:18
De enige goede optie zou zijn gewoon transparant zijn naar je klanten ipv alles met een positief bericht te beantwoorden. En nee, andere banken gaan geen Apps decompilen om functionaliteit te "jatten"

Bij mij heeft Bunq het vertrouwen verloren (goh, net zoals de "traditionele" banken dus)

GrooV wijzigde deze reactie 03-08-2017 11:04 (15%)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
RvdH schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Oh ik heb wel interesse in dat scriptje..
Bij deze het scriptje :) Het is geschreven in Ruby maar het lijkt me niet al te moeilijk om hetzelfde te doen in een andere programmeertaal.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
#!/usr/bin/env ruby

require 'csv'

ARGF.readline

# bunq
# 0: Date
# 1: Amount
# 2: Account
# 3: Counterparty
# 4: Name
# 5: Description

# YNAB
# 0: date
# 1: payee
# 2: category
# 3: memo
# 4: outflow
# 5: inflow

output = CSV.generate do |csv|
    csv << ['Date', 'Payee', 'Category', 'Memo', 'Outflow', 'Inflow']
    CSV.parse ARGF.read, :col_sep => ';' do |bunq|
        if bunq[1][-1] == '-'
            outflow = bunq[1][0..-2]
            inflow = 0
        else
            outflow = 0
            inflow = bunq[1]
        end

date = bunq[0]
        date = "#{date[8..9]}-#{date[5..6]}-#{date[0..3]}"

csv << [date, bunq[4], '', bunq[5], outflow, inflow]
    end
end

File.open('output.csv', 'w') {|file| file.write output}

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15-02 16:01
quote:
Beste mede-bunqers,
De afgelopen maanden hebben we bijzonder hard gewerkt naar bunq update #5. We lanceerden heel veel moois: Android NFC, de bunq worldwide MasterCard, Shared Requests, SDK's en een compleet nieuwe app: bunq Premium.

Ons oude prijsmodel had zijn voordelen. Maar kreeg ook veel kritiek: veel mensen vonden het te ingewikkeld. Als we in dat model al dit nieuws hadden toegevoegd was het helemaal een onbegrijpelijke brij geworden. En daarom kwamen we met een simpel abonnement waar alles in zit: bunq Premium.

Over bunq Premium is de laatste dagen verwarring en discussie ontstaan. Graag wil ik daar met deze email wat woorden aan wijden :).

Allereerst de verwarring: door een inaccuraat nieuwsbericht, dat vervolgens werd overgenomen door andere nieuwsberichten, is er een verkeerd beeld ontstaan. Graag wil ik benadrukken dat de huidige gebruikers gewoon gebruik kunnen blijven maken van hun diensten, tegen de voorwaarden die al golden. Van een prijsverhoging is geen sprake.

Daarnaast is er een discussie gaande in de bunq-gemeenschap. Deze lijkt zich in 3 groepen te splitsen:

Groep 1
Dit is een kleine groep van tientallen mensen die heel actief is op social media en op Together. Zij vinden vooral dat bunq een prijsvechter moet zijn. Helaas moet ik deze groep teleurstellen: bunq is nooit een prijsvechter geweest, en zal het ook nooit worden. Daar zijn er immers al genoeg van, en daar ligt onze kracht niet.

Groep 2
Dit is een groep van ongeveer 400 mensen die houdt van bunq. Onze waarden nadraagt. Het fijn vindt dat we niet investeren in nare bedrijven. Dat we niet te koop lopen met hun privé-informatie. Dat we geweldige apps bouwen. Deze groep vindt vooral de communicatie en plotselinge introductie van de nieuwe abonnementen vervelend.

Aan deze groep wil ik mijn oprechte excuses aanbieden. We worden allemaal gedreven door dezelfde liefde voor bunq. Door mijn tomeloze inzet waarmee ik me gestort heb op alle nieuwe dingen die we eergisteren gelanceerd hebben (Android NFC, SDK’s, bunq worldwide MasterCard, Shared Requests, etc.) heb ik te weinig nagedacht over de manier van introductie. Ik wil jullie dan ook bedanken voor jullie feedback en mij verontschuldigen voor mijn fout. In de haast is het aanmaken van nieuwe bankrekeningen (tot 10 stuks) uitgezet. Dat zetten we bij deze recht. Daarnaast kan er nog een maand lang de oude Maestro-pas besteld worden voor de oude geldende voorwaarden (tot 4 september 23.59). Omdat we dit moeten aanpassen in de code kan dit vanaf morgenochtend 10.00.

Nogmaals mijn excuses, zoals ook nu weer blijkt: ook ik maak fouten.

Groep 3
Dit is een grote groep mensen die ook houdt van bunq én van de nieuwe abonnementen. Zij hebben en masse hun steun betuigt via Support chat. Niet publiekelijk omdat zij geen zin hebben in een publieke discussie. Zij vinden de nieuwe abonnementen - inclusief alle nieuwe innovaties - geweldig. Zoals de random CVC security code, de eerste MasterCard debitcard in Nederland, etc. Om een idee te geven: ondanks de nachtelijke uren zijn er de eerste 12 uur al meer dan 1000 premium leden bijgekomen.

Tot slot wil ik nogmaals iedereen bedanken voor zijn/haar constructieve feedback. Daar luisteren we graag naar. Gun ons wel de tijd om er ook iets mee te kunnen doen.

Al het hartelijks,

Ali

bunq
bank of the free
Ik val onder groep 1 helaas :'(

• _Drake_
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
Denkt Ali dat mensen dom ofzo zijn? dan moet wel gezien deze zin van hem :
Zij hebben en masse hun steun betuigt via Support chat. Niet publiekelijk omdat zij geen zin hebben in een publieke discussie.

8)7

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-02 05:03
Mijn god, wat heeft Ali een bord voor zijn kop. Tientallen mensen die het niet begrijpen. 8)7 Ali, maak daar eens heel snel honderden dan niet duizenden van...

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik hou er niet zo van om in hokjes gedeeld te worden.

• GrooV
quote:
ÜberWicked schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:02:
Groep 2 hier, ondanks dat we een maand lang weer passen kunnen bestellen.. (zelf geen behoefte aan, reeds voorzien) blijkt wel dat ze van deze groep af willen.. als de passen verlopen in 2020 zit er niets anders op dan premium..
Wees niet bang, over een half jaar is premium niet meer en is er een Ultra premium 4k abo van 50 euro per maand met 30 mastercards en 300 rekeningen

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik val onder groep 4. Ik ben op zich zeer tevreden met bunq en vind de nieuwe features op zich geweldig, maar de prijs vind ik verschrikkelijk en daarom kies ik niet voor premium. Erg jammer dat Ali daar niets over schrijft.

• Julianl
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-02 09:34
quote:
Zr40 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:04:
Ik val onder groep 4. Ik ben op zich zeer tevreden met bunq en vind de nieuwe features op zich geweldig, maar de prijs vind ik verschrikkelijk en daarom kies ik niet voor premium. Erg jammer dat Ali daar niets over schrijft.
Hij noemt je groep 1...

Ik vind de toon van z'n mail nogal kinderlijk ook. Ik vond de oude pricing helemaal niet ingewikkeld. Nu wordt het pas ingewikkeld, met cards en rekeningen die men niet nodig heeft.

Julianl wijzigde deze reactie 03-08-2017 15:06 (20%)

• Joost42
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15-01-2018
Goed dat er eindelijk communicatie vanuit bunq is. Top!

Geloof oprecht dat Ali te druk was met coderen dat hij de prijswijziging en communicatie beter had kunnen doordenken. Geen paarse broeken, maar IT-ers.

Toch is het wel weer mooi geframed en prik je er snel doorheen:
- Groep 1 is veel groter
- Groep 2 communiceert ook online.
- Ik geloof graag dat er 1000 premium leden bij zijn gekomen, er zullen ongetwijfeld mensen zijn waarvoor 2 MasterCards ideaal is, mensen die voor de 3 maanden gratis zijn gegaan en mensen die toch geld zat hebben en het prachtig vinden om het te proberen. Ik denk wel dat de reden dat zij niet communiceren online eerder is dat het minder 'warme klanten' zijn.

Ik mis een vierde groep: mensen die een tussenweg zoeken, geen twee MasterCards willen, maar wel bereid zijn meer te betalen.

• symen89
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-02 22:34
Ik ben er van overtuigd dat er naast premium nog een 2e abbo bij gaat komen die ongeveer 4 euro gaat kosten zonder de tweede creditcard en de 10 pinopnames per maand. vooral voor studenten (waar bunq er denk ik veel van heeft) is premium veel te duur. Weet iemand wat het voordeel is van 2 mastercards?

• GrooV
Zo juist al mijn geld weggehaald bij Bunq na deze belachelijke mail, adios!

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
1000 mensen voor Premium en dat een succes noemen? Dat vind ik wel lachwekkend in een land met 16 miljoen mensen.

• icegodd
  • Laatst online: 13-01 09:31
quote:
Groep 1
Dit is een kleine groep van tientallen mensen die heel actief is op social media en op Together......
tientallen mensen +1 < IK. (volgens is groep 1 niet zo klein 8)7 ).

WTF moet ik met 1 rekening 2 MasterCards????

#stomme prijs verhoging...

• mrstylo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Naar mijn idee zijn mensen echt overdreven boos op bunq. Ik snap heus wel dat het rot is, maar overdrijven is ook een vak.

Probleem van bunq is, dat zij een community bank zijn geworden(/wilden worden). Nadeel hiervan is dat je bij iedere verandering niet iedereen blij kan maken. Net als nu dus.

Dit zegt ali op Together
quote:
Dank je Willem! Ik/we nemen het mee voor toekomstige uitbreidingen & veranderingen. Om de analogie met de fiets te maken: de manier waarop wij het zien is dat we een Premium global payment oplossing bieden; daar heb je echt alles voor nodig wat in het pakket zit. Inclusief een nood MasterCard voor als je iets kwijtraakt, of voor een reisgenoot/partner/etc. Dus het is alsof je een fiets neemt zonder bagage drager. Vergeet niet dat bunq er ook is, en zich steeds meer richt, op de internationale markt. Daar zijn andere wensen/eisen, waar we ook aan willen voldoen.
Ben er zelf eigenlijk niet mee eens, omdat wij in Nederland andere eisen/wensen hebben.

Ik vind zelf de prijs meevallen, maar voor mijn gevoel is hun timing nog net ietjes te vroeg. Prijs/kwaliteit valt het nog tegen.

• icegodd
  • Laatst online: 13-01 09:31
quote:
mrstylo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:56:

Dit zegt ali op Together

Dank je Willem! Ik/we nemen het mee voor toekomstige uitbreidingen & veranderingen. Om de analogie met de fiets te maken: de manier waarop wij het zien is dat we een Premium global payment oplossing bieden; daar heb je echt alles voor nodig wat in het pakket zit. Inclusief een nood MasterCard voor als je iets kwijtraakt, of voor een reisgenoot/partner/etc. Dus het is alsof je een fiets neemt zonder bagage drager. Vergeet niet dat bunq er ook is, en zich steeds meer richt, op de internationale markt. Daar zijn andere wensen/eisen, waar we ook aan willen voldoen.]
... als ik een fiets koop dan wil ik gewoon een rijwiel met 2 wielen, trapper en een stuur.
en niet premium fiets met verzekering, 2 reserve band, kinder-zit en iets met internationale markt.

Bunq probeert wat krom is, recht te praten (ze moet de politiek in).

• Danny.G
Nou jongens, ik ben oprecht benieuwd hoe snel het abonnement er tussenin gaat komen. Kan niet anders dat dit gaan komen, want anders gaan ze ten onder.

Danny.G wijzigde deze reactie 03-08-2017 16:18 (9%)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Zojuist ook die mail van Bunq gekregen, maar wat een leugenaar is dat zeg. Sowieso erg onprofessioneel ogend (alles vanuit de ik-vorm geschreven). En dan deze zin:
quote:
Groep 3
Dit is een grote groep mensen die ook houdt van bunq én van de nieuwe abonnementen. Zij hebben en masse hun steun betuigt via Support chat. Niet publiekelijk omdat zij geen zin hebben in een publieke discussie. Zij vinden de nieuwe abonnementen - inclusief alle nieuwe innovaties - geweldig.
Dit geloven ze toch zeker zelf niet? In het eerste deel van de mail staat:
quote:
Groep 1
Dit is een kleine groep van tientallen mensen die heel actief is op social media en op Together.
Ze zeggen dus eigenlijk dat alle ophef op alle websites, nieuwsberichten en fora door tientallen mensen wordt uitgevoerd (complottheorie!!11!1!), maar dat ze duizenden positieve reacties binnen krijgen, van mensen die liever niet publiekelijk enthousiast zijn over de dienst. Ik denk dat ik nog nooit zo'n onprofessionele manier van communicatie meegemaakt heb zeg. Ik blijf bij Bunq free, maar zal nooit overstappen op een andere dienst van hun. Ik zou nog liever het dubbele betalen bij een andere bank dan bij deze gasten blijven (alhoewel ik me afvraag of er een duurdere bank bestaat).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:17
quote:
finsdefis schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:41:

Maar gezien de reactie hierboven vermoed ik dat er straks een aanbieding gaat komen voor 4-5 euro p/m.
Maar ja, dan nog.

Het zal niet zo lang duren voordat de eerste berichten binnen komen van bunq-klanten die in de VS aan de balie van autoverhuurbedrijf en er achter komen dat ze met die Mickey-Mouse-Kaart van bunq geen auto kunnen huren, en dat ieder hotel toch echt eerst de borg van de rekening afboekt. Dat komt later wel weer terug, maar met een echte kredietkaart heb je dat probleem niet. Dan nog: de koersopslag veel te hoog, dat kunnen Revolut en N26 veel beter (heb je natuurlijk ook geen echte kredietkaart).

De speciale features zouden voor mij wel een euro per maand waard zijn (betaal nu nog per pinstransactie), maar aangezien dat soort functies toch snel door de grootbanken worden overgenomen, is het natuurlijk een kwestie van tijd. Het is namelijk wel luxe dat je iemand een iDEAL-link kunt sturen voor iets dat je op internet verkoopt.

Buiten mijn 'handeltje' op internet laat ik mijn peer-to-peer leningen erop uitbetalen, daarvoor is die rekening ideaal :)

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:57
quote:
Frustus Maximus schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:21:
Ik snap er niets meer van. Ik weet wel dat Ali een kul verhaal aan elkaar is aan het knopen. Wat een shit email was dat zeg! Hoe naif denkt hij dat mensen zijn?

Hij heeft gewoon een knetter grote fout gemaakt, en nu gaan ze vol in damage control.
Wat vind je dat'ie dan had moeten doen? De fout is gemaakt, dan kun je toch maar het beste je excuses aanbieden en wat doen met de kritiek?
quote:
Danny.G schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:44:
[...]

Ze hebben dit ook een beetje zelf gedaan. Ze hebben zich in het begin nogal geprofileerd als bank voor 'erbij'. Dat betekent dat je doelgroep lang niet altijd actief gebruikt maakt van de rekeningen, maar wel ff zo nu en dan. Dat ze dan nu besluiten het abonnement 8x zo duur te maken en vol te stampen met features die voor de meesten toch ongewenst zijn en er geen andere keus is behalve premium of gratis, is waar de problemen ontstaan.

Wat extra betalen nu is logisch, maar ze zijn wellicht wat doorgeslagen in hoeveel en de andere opties zijn ze vergeten. :P
Het punt is wel dat bunq vooral goed werkt als veel mensen in je omgeving het ook (passief) gebruiken. En dat lukt alleen als je een knettergoed basisproduct hebt voor weinig geld of gratis. Ik hoop dus zeker dat dat blijft.

Verder zijn die nieuwe features ook geen verrassing, daar is héél veel om gevraagd. De enige verrassing is dat abonnement. Daar heeft niemand om gevraagd. Eenvoudigere prijzen ja, maar niet op deze manier.

mcDavid wijzigde deze reactie 03-08-2017 20:16 (52%)

zcflevo.nl

• Nickname27
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:54
Must-read. Spijker op zijn kop.

https://markvletter.com/blog/debunqed/

• mcDavid
net even in de support chat gezeten en wat opheldering gekregen:

De mogelijkheid 10 rekeningen te openen komt alléén terug voor oude "bunq-more" gebruikers. Nieuwe gebruikers krijgen nog steeds "bunq-free" en dat blijft een kreupel product. Ook is het niet mogelijk van "bunq-premium" terug te gaan naar "bunq-more". Het blijft dus alles of niets.

Best jammer. Want ik dacht juist dat dit nou eindelijk de mogelijkheid zou bieden om premium te proberen zonder gelijk all-in te moeten gaan. Zo valt het toch nog tegen. En voor nieuwe gebruikers is er zo ook niets meer aan, dus bunq aanraden aan vrienden houdt ook een beetje op.

zcflevo.nl

• mcDavid
@Vilscon waar bankier je nu dan? Ik ben zelf van mening dat mensen juist véél makkelijker van bank moeten wisselen. De meeste mensen zitten hun hele leven zonder na te denken bij dezelfde bank omdat hun ouders daar toevallig ook zaten. Dat is echt zonde. Geld is de grote drijvende motor achter onze samenleving dus je moet juist dondersgoed nadenken waar je jouw geld neerzet, en hier zoveel mogelijk vrije keuze in hebben.

Wat dat betreft is het ook jammer dat de nederlandse banken het (opzettelijk?) lastig gemaakt hebben om van bank te wisselen doordat je je rekeningnummers niet mee kan verhuizen. Dat is nou net één van de dingen waar bunq zich sterk tegen afzet.

En ja ik ben het ook niet eens met de stemmingmakerij om de kostprijs. Die 8 euro is het punt niet. Morgen ga ik 80 km rijden met de auto, dat kost ook 8 euro aan benzine. Toen mijn telefoonprovider nog 5 euro per maand vroeg voor 4G-internet tikte ik dat ook zonder morren af, en bijv. wikipedia maak ik geheel vrijwillig een soortgelijke maandelijkse donatie aan over.

Mijn probleem met de update was tweeledig:
- Ten eerste voel je je genaaid als je account zomaar gedowngrade wordt. Maar dat is nu gelukkig opgelost
- Ten tweede neemt het een stuk vrijheid weg. Het mooie van bunq was juist dat je je abonnement kon schalen naar je eigen gebruik. Ik wil bijv. ook geen "onbeperkt bellen" bundel, ik wil een maandelijks instelbare belbundel.

Als je die 8 euro geen punt vind zou ik het gewoon een kans geven. Ik ben alleen bang dat een hele grote doelgroep (de studenten die gratis rekeningen gewend zijn) hier wat minder makkelijk over denkt.

zcflevo.nl

• adejoode
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 30-01 23:22
*knip* het gaat hier over bunq, niet over andere banken.

Krisp wijzigde deze reactie 04-08-2017 08:38 (79%)

• Julianl
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-02 09:34
Ik kan inmiddels (als voormalig Bunq More gebruiker) weer rekeningen aanmaken in de app.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Eerlijk gezegd ben ik inmiddels ook over naar Premium. De reden hiervoor is dat andere banken gewoon niet in de buurt komen qua filosofie en gebruiksgemak. De prijs was voor mij eerst het breekpunt, maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat de prijs van andere banken eigenlijk veel te laag is. Op zich is het prima dat er prijsvechters bestaan, maar in de vorm van ING, Rabobank en ABN AMRO zit bijna iedereen bij een prijsvechter...

Contant geld gebruik ik niet. Als het compleet afgeschaft zou worden zou ik niet verdrietig zijn. Ik vind het dan ook jammer dat er 10 geldopnamen inbegrepen zijn bij Premium. Maar ik maak mij er niet druk om. Elke geldopname die ik niet doe vertaalt zich uiteindelijk naar ontwikkelbudget.

En twee debit MasterCards inbegrepen... ik ben er van overtuigd dat die tweede kaart geen lopende kosten heeft voor bunq als ik hem niet gebruik.

Ik geef niets om betaalverzoeken. Vind ik het goed dat het mogelijk is? Zeker. Maar kijkend naar de grote banken zou dat de enige USP zijn van bunq en dat moet vooral nagemaakt worden!

Wat mij echt heeft geholpen is de reactie van Hydra. Heel mooi om als applicatieontwikkelaar van een van de grote banken te zeggen dat dé feature die je real-time inzicht geeft, de gedetailleerde push notifications, 'niets interessants' is. Incasso's vóór uitvoering expliciet accepteren of weigeren? Alleen Knab komt op dat gebied enigszins in de buurt.

bunq gaat voor mij om het hebben van volledige controle over mijn geldzaken. Dat is de belangrijkste reden geweest dat ik op dag 1 ben overgestapt, en dat is de reden dat ik nu ook blijf. Dat ze op dag 1 toevallig ook de goedkoopste waren, dat is voor mij bijzaak.

• dieselb0y
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15-02 17:29
quote:
Julianl schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:18:
Ik kan inmiddels (als voormalig Bunq More gebruiker) weer rekeningen aanmaken in de app.
Ik ook maar ik zie ook dat ik gratis een mastercard kan aanvragen. Dat klopt toch niet?

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:57
quote:
DennusB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Zou support ff een berichtje sturen, dan weet je het binnen een paar minuten zeker!
Ik heb het even gevraagd, en het is inderdaad niet gratis. Ik vermoed dat ze oude klanten op een soort light versie van Premium hebben gezet, waarbij je minder rekeningen kunt hebben en je dus (per ongeluk) gratis kaarten kunt aanvragen.

Ik ga de gok niet wagen, zal achteraf wel weer verrekend worden. :)

• basmq
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-02 08:37
quote:
oohh schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Ik heb het even gevraagd, en het is inderdaad niet gratis. Ik vermoed dat ze oude klanten op een soort light versie van Premium hebben gezet, waarbij je minder rekeningen kunt hebben en je (per ongeluk) gratis kaarten kunt aanvragen.

Ik ga de gok niet wagen, zal achteraf wel weer verrekend worden. :)
Net geprobeerd. Bij het laatste bevestigingsscherm worden wel kosten getoond en bij de Mastercard verschijnt een scherm dat je premium moet nemen.

• Intercity
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:42
quote:
Rappel schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Zou je dat wat verder kunnen uitleggen? Welke controle heb je meer bij Bunq dan bij andere banken? Ik zie niks speciaals dat betrekking heeft over controle als ik het zo vergelijk. Bedoel je dan specifieke mogelijkheden?
Incasso's. Volledige controle over wie afschrijft en ook hoeveel (voor automatisch accepteren). Ik moet nog een bank tegenkomen die dat ook zo aanpakt. Ik ben benieuwd hoe de storneringspercentages liggen van bunq vergeleken met andere banken.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Rappel schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Zou je dat wat verder kunnen uitleggen? Welke controle heb je meer bij Bunq dan bij andere banken? Ik zie niks speciaals dat betrekking heeft over controle als ik het zo vergelijk. Bedoel je dan specifieke mogelijkheden?
Real-time push notifications voor alle transacties. Ik hoef niet periodiek (achteraf) te checken wat er gebeurd is met mijn rekening. Als er iets gebeurt zie ik het onmiddellijk.

Incasso's voor uitvoering moeten accepteren of weigeren. Als er een verkeerde of vreemde incasso ingediend wordt door een bedrijf dan kan ik direct contact opnemen met dat bedrijf.

En zodra de MasterCard binnen is - bovenstaande punten ook voor MasterCard betalingen. Ik gebruik tot nu toe een ICS kaart, maar daar heb je géén realtime notifications, en heb je géén controle over afschrijvingen behalve via een papieren betwistingsformulier...

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
freakstar schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:33:
Ik zag laatst dat je bij Rabobank ook gewoon kunt zien dat er incasso's aankomen en ze eventueel vooraf al kunt weigeren.
Ja, bij elke bank kan je het tegenwoordig zien. Dat is wettelijk verplicht. Het verschil is dat je er geen toestemming voor moet geven, en je krijgt er verder geen melding van als je niet regelmatig naar het scherm met ingeplande incasso's gaat.

Bij bunq ben ik gewend dat ik van alles meteen een melding krijg. Ik wil niet handmatig om de paar dagen hoeven controleren wat er gaat gebeuren of wat er is gebeurd.

• Joost42
quote:
DennusB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Als je dat meld bij support krijg je voor je hulp meestal een leuk kaartje + chocolade reep thuis :D
Ik kreeg ook een kaartje toen ik verhuisd was. Er zat een bug in de app bij het wijzigen van adresgegevens die ik melde, maar toch. Vind dat soort dingen wel leuk en attent.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:13
quote:
Rappel schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:42:
[...]

Ik waardeer deze innovatiementaliteit van Bunq, maar dit zijn (voor mij) super kleine dingetjes in het geheel (die waarschijnlijk binnenkort ook in andere apps zitten) en weegt (voor mij) totaal niet op tegen de dreiging dat ze morgen weer iets totaal omgooien (zeker niet nu ze ook nog duurder zijn dan de alternatieven).
Dit is startups eigen, 95% bestaat na een jaar of twee niet meer. Het risico is altijd groter dat de dienst ophoud dan een bank van een eeuw oud. Dat kun je zelf verzinnen ;)
quote:
Ik snap wel dat mensen fan zijn van Bunq want ze proberen zich in ieder geval op meerdere manier anders te profileren (soms wel op zéér twijfelachtige manieren) dan de "oude banken".
Het creeren van 'fans' is natuurlijk een oude PR truuk. De goedkoopste manier van PR is 'fans' rekruteren die via mond-op-mond gratis je werk doen ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
quote:
freakstar schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:33:

Qua notificaties kom je bij Rabo ook wel een heel eind, als je het maar goed configureert. Eerder in het topic ook al genoemd.
Klopt. Na deze tegenvaller bij bunq ben ik eens in de Rabo-app gaan rondsnuffelen, die ik niet zo vaak gebruikte. Met een kleine instelling kan je vrijwel dezelfde functionaliteit toevoegen en de betaalverzoeken werken identiek. Ik ben eigenlijk blij verrast, want ik hield de Rabo eigenlijk alleen aan vanwege de gekoppelde hypotheek en had het qua gemak afgeschreven t.o.v. bunq.

Zoals ik al zei is dat 'lullig' voor bunq, want ze introduceren mooie nieuwe concepten die nu dus overgenomen zijn door grootbanken. Nog minder drang om de 'loyale' Nederlander te laten overstappen dus. Aan de andere kant voor de gemiddelde consument goed, want zonder die 'disruptors' zouden ze die innovatiedrang misschien niet gehad hebben.

Als ik deze ontwikkelingen zo zie ben ik bang voor de toekomst van bunq als zelfstandige onderneming, maar dat is grotendeels op mijn onderbuik gebaseerd ;)

1 jaar gratis AmEx Gold Card en 20k Membership-punten twv ca 80 euro?

• TweakerMarco
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-02 10:47
De betaalverzoeken bij de Rabobank zijn waardeloos, omdat je niet kan zien wie je betaald heeft als je gemeenschappelijk verzoek hebt gedaan. Soort van 0.1 versie ivm Bunq.

• mcDavid
Ja technisch is bunq gewoon op alles de nummer één. Nee al die foefjes zijn niet noodzakelijk, maar wel chill. Het werkt gewoon erg soepel en snel. Ik krijg altijd weer jeuk als ik mensen zie zoeken naar hun random Reader of identifier bijvoorbeeld. Nergens doe je zo snel en makkelijk een Ideal betaling als bij bunq.
Dus ja ik gebruik het dagelijks en met veel plezier, en dan mag het best wat kosten. Ik vind die 8euro ook het probleem niet, maar het onderscheid wat gecreëerd wordt tussen"premium" gebruikers en het gewone volk staat me niet aan. En ook het feit dat ik als oud bunq-more gebruiker nu privileges heb die een nieuwe gebruiker niet kan krijgen, voelt gewoon wrang.
Voorlopig blijf ik het dus wel gebruiken om het gemak, maar wel met een wrang bijsmaakje. Zou het fijn vinden als ze iedereen weer over één kam gaan scheren en laten betalen voor wat je zelf kiest.

zcflevo.nl

• Joost42
Hier een interview met Ali waarin hij wat meer toelichting geeft over de prijzen en de gebeurtenissen

https://www.sprout.nl/art...evoel-we-meten-alles-door

• pepijntb
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 29-10-2019
Het together forum ineens geen negatieve topics meer laat zien. Ik weet niet of dit al besproken is maar dit lijkt me een enge ontwikkeling.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-02 11:44

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
Tja..dan is dat bedrag denk ik gewoon geblokkeerd op je bankrekening. Gebeurt nu ook al als je met Maestro in het buitenland betaald, dan is dat bedrag gewoon geblokkeerd totdat het daadwerkelijk wordt afgeschreven (bij bunq is dat direct, maar bij sns/rabo/abn/ing duurt dat een paar dagen vreemd genoeg).

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Danny.G
quote:
Nickname27 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

Dank voor de link, eindelijk is me nu duidelijk waarom bunq dit premium pakket zo heeft vormgegeven, anders dan het standaard antwoord "we willen de beste app ontwikkelen en onafhankelijk blijven".

[...]

[...]

Echter: als deze betaalmarkten zo verschillend zijn, waarom dan per se één pakket introduceren voor alle markten? Ik begrijp dat één duidelijk betaalpakket veel overzichtelijker en makkelijker te schalen is. Maar welke Nederlander heeft in godsnaam twee mastercards én een pinpas nodig? Of 10 cashopnames per maand? De ambities zijn groot en dat vind ik erg mooi om te zien (beetje Nederlands trots), maar zo scheep je je core markt waar je net vertrouwen aan het opbouwen bent op met een pakket waar die consument niets aan heeft.

Bunq: als er in het buitenland kennelijk vraag is naar het premium pakket dat jullie zojuist hebben geïntroduceerd voor die prijs, fantastisch dat jullie daarop inspelen. Maar maak daarnaast dan een aantrekkelijk betaalpakket voor ons in Nederland, degenen die jullie hebben geholpen naar waar jullie nu zijn, alsjeblieft! :)
Zit inderdaad zeker genoeg logica achter. Ik snap vanuit hun gedachtegang ook wel dat 1 abonnement natuurlijk veel makkelijker is qua onderhoud en duidelijkheid, iets waar de nodige tijd en daardoor dus geld in gaat zitten. Geld wat ze op dit moment niet hebben. Het is allemaal te begrijpen, maar of dat op dit moment het beste is wat ze kunnen doen? Mwoahhh.. Een extra abonnement tussen Free en Premium is denk ik het beste wat ze kunnen doen. Dat semi-modulaire is leuk en zou een toffe extra zijn, maar alleen al een 'Extra' abonnement gaat waarschijnlijk veel voor ze doen. :)

Overigens: ze lijken daar wel daadwerkelijk mee bezig te zijn dus het is hopen dat dat ook snel komt voor ze. :P

Danny.G wijzigde deze reactie 05-08-2017 17:28 (3%)

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:18
Geen credit card is inderdaad een complete nogo hier.
Leuk dat ze dat een beetje proberen te verpakken op het forum als "zo zou iedere card moeten zijn" maar zo werkt de wereld simpelweg niet, zoals @Siask hierboven duidelijk maakt. Ik ben persoonlijk wel van mening dat je aan het einde van de maand alles moet betalen. Ik wil geen credit mee slepen en opbouwen zoals al die Amerikanen doen.

Als het een full options credit card was geweest had ik het misschien nog overwogen, nu is het echt way te duur.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:12
quote:
alwaysleft schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:52:
Werkt Bunq nu goed inmiddels met Paypal koppeling of niet? Lees er op Together nog verschillende ervaringen over.
Ik heb kort geleden m'n PayPal aan m'n bunq gekoppeld, werkt prima!

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-02 10:24

Nicap

Tsssk....

quote:
freakstar schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Ik heb kort geleden m'n PayPal aan m'n bunq gekoppeld, werkt prima!
Bij mij is het nog niet gelukt. Heb het nu twee keer geprobeerd, maar er worden geen kleine bedragen afgeschreven ter verificatie. Het aanmelden van de rekening zelf in paypal is wel gelukt.
Had al een vraag gesteld op together,maar dat was net voor de update#5. Het topic staat nu op archived.

Maar er zijn er veel die het wel is gelukt. Dus het moet kunnen. Ik zal paypal eens een berichtje doen.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• mcDavid
@alwaysleft Da's dan al een win, de bankensector zou imo een stuk beter werken als meer mensen kritisch zouden zijn op hun bank, ipv hun hele leven blijven hangen bij de bank waar hun ouders ooit een kinderrekening geopend hebben.

zcflevo.nl

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Nicap schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Bij mij is het nog niet gelukt. Heb het nu twee keer geprobeerd, maar er worden geen kleine bedragen afgeschreven ter verificatie. Het aanmelden van de rekening zelf in paypal is wel gelukt.
Had al een vraag gesteld op together,maar dat was net voor de update#5. Het topic staat nu op archived.

Maar er zijn er veel die het wel is gelukt. Dus het moet kunnen. Ik zal paypal eens een berichtje doen.
Er worden kleine bedragen bijgeschreven ter verificatie :)

Bij mij is het gelukt in mei (eerste poging). Een daadwerkelijke betaling is ook gelukt. Automatische incasso kwam netjes een paar dagen later binnen.

Zo ziet de gekoppelde rekening bij Paypal er bij mij uit: (met laatste 4 cijfers rekeningnummer gemaskeerd)

En bij bunq:
quote:
mcDavid schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:49:
Hier idd ook PayPal aan bunq gekoppeld. Heb er een aparte IBAN voor gemaakt, zodat mocht mijn PayPal account gecompromitteerd raken, mijn betaalrekening dat niet ook gelijk is.
Edit: even teruggebladerd in mijn PayPal rekening en heb idd die 2 verificatiebedragen ontvangen destijds.
Voor PayPal is er geen verschil tussen een incasso op een lege rekening en een incasso die je zelf weigert. In beide gevallen blijft PayPal van mening dat je het geld toch echt moet betalen. In geval van een dispuut zal je toch echt met PayPal moeten gaan praten.

Zr40 wijzigde deze reactie 06-08-2017 11:24 (31%)

• Siask
quote:
mcDavid schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:49:
@UltraSub het hele creditcard systeem is gewoon een verrot systeem. Uitgevers doen er alles aan om je te overtuigen hun cc zo veel mogelijk te gebruiken, want ze weten gewoon dat je vroeg of laat een fout maakt met afbetalen, en dan is het jackpot voor ze.
Ik begrijp best dat een idealistische partij als bunq daar geen deel van uit wil maken. Als je in landen komt die hun hele financiële systeem op kredieten draaien kan het idd misschien lastig zijn, maar voor de rest heeft het alleen maar voordelen dat er geen krediet aan zit.
quote:
Nicap schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Dat je iets koopt van 1000 euro, en dat er geen voldoende saldo op je rekening staat. Dan blijft er dus een bedrag open staan waar je dan een aardig percentage over betaald.
Met alle respect, dat is een argument dat ik absoluut niet volgen kan. Ik gebruik nu al meer dan 10 jaar intensief kredietkaarten, uitgegeven in het binnen- en buitenland, en daarvan heeft geen enkele een kredietovereenkomst. Iedere maand wordt het geld afgeschreven van mijn bankrekening.

Dan hebben de kaarten van bunq nog een wisselkoersopslag van 1,5%, Revolut heeft dat alleen in het weekend, N26 alleen bij contant geld opnames. Voor bunq is dat € 15 per € 1.000 omzet in het laatje.

Uiteraard, ik moet voor mijn kredietkaarten per jaar ook wat betalen, maar dat is per kaart lager dan de jaarlijkse bijdrage voor bunq premium zou zijn.

In ruil daarvoor krijg ik punten voor hotels, voor vliegen en zit er ook nog een behoorlijk verzekeringspakket bij, vooral handig voor een huurauto. Ook kán ik er überhaupt auto's mee huren en hoef ik niet zelf reserveringen bij hotels voor te financieren. Verder heb ik bescherming als me een dienst niet geleverd wordt die ik wel betaald heb, bijvoorbeeld een luchtvaartmaatschappij of hotel dat failliet gaat.

Het scenario dat ik rente zou moeten betalen zou pas optreden als ik bijvoorbeeld in een maand voor € 5.000 heb uitgegeven en dat via rekening-courant krediet à 15% per jaar zou moeten financierien, bijvoorbeeld omdat ik acuut niets zou kunnen vrijmaken en ik geen loon zou ontvangen. Dat zou dan € 62,50 per maand kosten, uiteraard minder zodra ik daarvan iets kan aflossen.

Uiteraard, veel geld, maar de kans op zo'n scenario acht ik zó klein, dat ik het risico wel nemen wil. Wat mij vooral tegen de borst stuit, is dat zo'n pakket gebracht wordt als een super-duper premium pakket, terwijl het een groot aantal zaken waarvan de gemiddelde consument verwacht dat ze kunnen nu eenmaal niet kan én er betere alternatieven voor handen zijn.

Zo kun je het producten van bunq afpellen, en dan blijft er verdomd weinig over, ook al omdat de grootbanken nieuwe features vlot kunnen kopiëren. Helaas. Er zal best een markt voor zijn, maar of die markt groot genoeg is valt nog maar te bezien.

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:18
quote:
mcDavid schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:23:
[...]

Als je dat doet, wat is dan nog het voordeel van de kredietmogelijkheid? Ik weet dat je nu verzekeringen en andere voordeeltjes aan gaat halen, maar echt, die worden allemaal gefinancierd uit kredietrente. Hopelijk is dat kredietrente die een ander betaalt, maar globaal gezien is het gewoon een sigaar uit eigen doos.

Bunq premium is weliswaar prijzig, maar daar kies je voor en je weet waar je aan toe bent. Ik betaal liever voor een eerlijk product dan voor een product waarvan het verdienmodel bestaat uit mij te stimuleren vergissingen te maken.
Voordeel is borg. Zie paar posts hogerop hier. Parkeergarages, hotels, auto huren, enz enz. Deze Bunq CC is in dat opzicht gewoon waardeloos dus.

Inderdaad. Je kiest voor het prijzige Bunq omdat je dan weet waar je aan toe was tot afgelopen dinsdagavond. Als je als bedrijf out of the blue 800% meer gaat vragen voor iets wat bij 80% van je (consumenten) klanten totaal niet aansluit en totaal niet wil luisteren naar alle valide punten die klanten aandragen maar alleen vanuit de ik vorm blijft komen met dat jij (Ali) vind dat anderen het verkeerd zien; sterf een stille dood. Uit alles blijkt dat dit best over een half jaar weer kan gebeuren

Zie het al voor me: "Jullie vroegen erom, allemaal, en wij bleven maar antwoorden dat het op de wishlist stond, maar hier is tie dan, een échte credit card! Alleen bij een ultra premium abo, met 4 pinpassen, 2 debit cards en 1 credit card. Oh, ultra premium is €12,50 per maand en ik (Ali) denk dat ik een geweldig product op de markt heb gezet!!"

• GH1
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 04-08-2019
quote:
Zr40 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:01:
Apple brengt met Apple Pay juist geen extra kosten in rekening voor de verkoper.
Nee, maar ze rekenen wel 0,15% op iedere transactie terwijl de kosten in de rest van de betaalketen hetzelfde blijft.... en aangezien de kaarthouder niets betaald is het ook hier de verkoper die uiteindelijk de extra kosten gaat betalen. En indirect wij allemaal dus ook weer.

En dat percentage is absurd hoog voor wat ervoor geleverd wordt, en is alleen zo hoog door een monopoly. Alleen deze extra marge is vaak al meer dan wat een PIN betaling van een beetje omvang bij een grotere merchant kost. En dat is voor alle functionaliteit in de betaling.

GH1 wijzigde deze reactie 06-08-2017 16:18 (27%)

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
Krisp schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:32:
[...]

Dit heeft ICS ook niet. ;) Bovendien sluit ik het niet uit dat bunq in de toekomst wel zoiets gaat doen, maar het dus nog tijd kost om het in te regelen.
[...]

Vergeet niet dat bunq een kleine bank is en dat dit soort ontwikkelingen liever niet met concurrenten gedeeld worden. Ik kan me goed voorstellen dat ze na publicatie direct op zoek zijn gegaan naar een verzekeringsmaatschappij die hen wilde helpen.
ICS is onderdeel van ABN AMRO:
https://www.dnb.nl/toezic...85748e311b55a005056b672cf

Verzekering wordt uitgevoerd door ABN AMRO Schadeverzekering NV:
https://www.icscards.nl/b...de-aankoopverzekering.pdf

• Boyd
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-02 08:21
Tsjah, het was beter geweest als Bunq de debitcards optioneel had gemaakt, zodat je voor 3 of 4 euro per maand premium zonder debitcards hebt. Dat zou naar mijn idee de enige verbetering kunnen zijn in het prijsmodel.

Hoe dan ook ben ik aan het overstappen naar Bunq, ook zakelijk. Ik geloof er wel in, ze zijn lekker bezig, de app werkt top, de API is geniaal (Mollie de deur uit gedaan, klanten kunnen nu gewoon met bunq ideal betalen vanaf de website), de service is goed. Verder het feit dat ze het geld niet uitlenen of gekke dingen meedoen spreekt me wel aan en dat zorgt er ook voor dat je inderdaad wat meer moet betalen: En dat is geen probleem... Zo'n enorm bedrag is het niet toch voor het gemak wat je ervoor krijgt?

Overigens: Iemand enig idee hoelang het duurt in de praktijk wanneer de passen er zijn? Ik ga de 15e op vakantie, maar volgens de app worden ze op de 15e bezorgd. Net onhandig dan, maar begreep dat het vaak wel sneller is?

• alwaysleft
Ik moet zeggen, ben onder de indruk van Bunq tot nu toe met betrekking tot de service.

Je stuurt een berichtje via de app, en 9 van de 10 keren is er een reactie binnen een minuut. Qua service niks meer dan lof.

• snaggyheadshot
  • Laatst online: 10-02 20:44
Zojuist mijn zakelijke BUNQ opgezegd en overgegaan op KNAB. Naast dat de eerste duizend transacties gratis zijn, en ik gratis kan pinnen kan ik gewoon in het Nederlands communiceren met mijn bank. Het is ronduit belachelijk dat ik in het Engels mijn account moest opzeggen.

De iets minder fancy app neem ik dan maar voor lief, qua functionaliteit doet die niet veel onder.

• mclegodude
  • Registratie: november 2013

Net op tijd geweest dus

• mcDavid
quote:
"een vergissing van de bank in uw voordeel" :D

zcflevo.nl

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
snaggyheadshot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:47:
Zojuist mijn zakelijke BUNQ opgezegd en overgegaan op KNAB. Naast dat de eerste duizend transacties gratis zijn, en ik gratis kan pinnen kan ik gewoon in het Nederlands communiceren met mijn bank. Het is ronduit belachelijk dat ik in het Engels mijn account moest opzeggen.

De iets minder fancy app neem ik dan maar voor lief, qua functionaliteit doet die niet veel onder.
Als je aangeeft liever in het Nederlands met ze te willen chatten krijg je gewoon een Nederlandse support medewerker hoor :)

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - Kenteken G-<XXX>-XJ 27/12 - levering 30/12

• teek2
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11-12-2019
quote:
snaggyheadshot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:47:

Hmm, ik communiceer vaak in het NL met Bunq, soms is iets in het engels omdat in together ook andere nationaliteiten zit, dat is wel zo vriendelijk.

Sowieso is opzeggen in het Engels toch geen reden voor opzeggen ;)

• MichielFRL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 03-11-2019
bunq wordt teveel Groenlinks en dat is jammer. Niet iedereen is in de positie om Groenlinks te stemmen en voor bankieren geldt hetzelfde.
quote:
snaggyheadshot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:02:Ik wil in het Nederlands worden aangesproken, zonder dat ik eerst erom moet vragen.
Helemaal mee eens.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

• mclegodude
  • Registratie: november 2013
quote:
Ik heb nu pas door wat het eigenlijk betekent. Ik zit tussen 2 modellen in, Ik heb in feite een gratis premium kaart nu geloof ik. Ik heb hem besteld terwijl het bestellen nog gratis is, en heb de voorwaarden van bunq premium op de kaart. Dus €0 per maand voor een kaart...

Score!

• the_activ
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-09-2019
Ik heb weleens een vraag gestuurd in het Nederlands, en toen kreeg ik een reactie in het Engels dat de Nederlandse medewerkers bezig waren en of ik wilde wachten of dat Engels ook goed was.
Wat mij bereft TOP en we zijn vrolijk in het Engels verder gegaan.

Nederlands kan dus gewoon als je wilt en eerste in Engels starten hoeft ook niet. Ik snap persoonlijk niet waarom je perse NL zou willen, maar dat moet iedereen verder zelf weten.

• Def1ant
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:34
quote:
Brent schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:05:
Is de bankrekening uberhaupt te openen in het buitenland?
ja: https://www.bunq.com/de/ (volgens nieuwsberichten zou Oostenrijk ook moeten kunnen). Wel grappig dat /at en /es simpele sites hebben en /fr geeft een 404 :)

Def1ant wijzigde deze reactie 10-08-2017 12:10 (24%)

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23:25
Ik was vanaf het begin aardig enthousiast over bunq, een super goed werkende app, goede support en mooi kostenmodel. Totdat ze inderdaad ineens bunq Premium introduceerden, iets wat niet voor iedereen weggelegd is.

Afijn, ik ben best bereid te betalen voor een goed product, helaas heb ik wel een raar onderbuik gevoel over de manier hoe dit allemaal verlopen is vanuit de kant van bunq. Ook lees ik veel "cocky" opmerkingen van de eigenaar Ali op Together, waardoor mijn vertrouwen nog verder zakt.

Een aantal punten waar ik mee zit:
- bunq maakt veel reclame met: "wij investeren niet in shady business", hier kun je niet op uitmaken wat er nou precies bedoeld wordt. Iedereen kan dit roepen.
- bunq maakt nog steeds verlies.
- Ali heeft aantal keren weer moeten miljoenen moeten investeren in bunq.
- Veel communicatie is nu in het Engels, wat op zich niet erg is, maar wel jammer.
- Houding van eigenaar Ali, vrij arrogant.
- Geen excuses gekregen over de nogal rigoureuze veranderingen en de manier waarop.
- Typisch marketingtruuk: van cheap naar duur zodra de populariteit gestegen is.
- Features die ik niet nodig heb, 25 rekeningen? 3 passen totaal? maar wel voor moet betalen.
- De ervaring en kwaliteit van het management van bunq, hier heb ik vraagtekens bij. Een bank is totaal wat anders dan een hostingbedrijf.
- De pasjes vind ik niet zo mooi/zakelijk, doet me denken aan lgbt/pride colors. (niet dat ik daar problemen mee heb)

En dan het allerbelangrijkste:
- Wat als straks bunq ten onder gaat? En ik financieel compleet over ben op bunq?

Los van dit allemaal, ben ik nog steeds een soort van fan van bunq, ik stimuleer graag innovatie. (ik zal het alleen niet meer aanraden aan anderen)
Ik moest vandaag nog een iDeal betaling doen met Rabobank, ik moest spontaan huilen hoeveel handelingen etc.

Wat vinden jullie hiervan? Ik hoor graag jullie meningen :)

Thanks

• Tamerciaga
quote:
dieselb0y schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:00:
[...]

Ik denk dat je dan niet goed zit als early-adopter bij Bunq als je met die punten een probleem hebt of niet kan volgen wat de achterliggende motivatie of reden is..
Ik ben graag een early-adaptor. Alleen gaat het hier wel om een bank :9~ dat ligt net even anders vind ik. Als deze afgelopen events niet gebeurt zouden zijn, was er veel minder aan de hand. Maar veel punten kun je niet maken als start up.

• Boyd
quote:
DennusB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Ik kreeg ze 4 dagen voor de aangegeven datum :)
Heb hem binnen, 5 dagen voor de aangegeven datum. Top.

• Iemt
  • Laatst online: 16-02 11:44
Je krijgt een premium account.

Maar je voelt geen enkele premium feeling if dergelijke.

Als je kijkt naar ABN met preferred banking of meespierson. Krigen net wat anders

Ja het zijn wel vermogende particulieren, maar als jy als bank een klant 96eu per jaar charged voor een simpel basis productje dan voorspel ik geen goede toekomst.

Ik ken veel scholieren en studenten die Bunq gebruiken.

Ze zijn allemaal naar hun hoofdbank gegaan die nog gratis studentrekeningen heeft.

7.99 waar betaal je dit voor?
-25bankrekeninfen, kan mij niet voorstellen wie er zoveel nodig heeft. Ik vind 5 al te veel
- Twee Maestro passen, de rekening is op een naam in geval van geen gezamenlijke rekening. Waarom zou je twee bankpassen willen, zie daar t nut nietnover in.
- Een mastercard die geen krediet heeft zeker mooi! MAAR op een kale Mastercard zit ik niet te wachten. Neem ik liever de ICS prepaid als ik geen krediet wil. Kost 18eu

Het is innovatief en vooral de Mastercard is een nieuw iets in het Nederlandse bankrnwezen.

Maar Bunq gooit het nu wel over een hele andere boeg, en vooral de jongeren die nog naar school gaan en Bunq kozen voor t gemak zijn de eerste die je afschrikt hiermee

Ze vragen meer als KNAB 😂😂
Dacht dat Knab al dur was, echter maken zijn hun kosten wel waar. Dagelijks klantenservice gratis CC en onbeperkt aantal rekeninfen.

Iemt wijzigde deze reactie 10-08-2017 17:45 (7%)

• Boyd
Ik begin me wel een beetje te storen aan het gepiep over de prijzen nu. Als het je niet aan staat: pak je geld, ga lekker naar Knab...

Ik vind de hele beleving van bunq goed genoeg om klant te blijven. Communicatie is leuk, de app werkt echt voortreffelijk, together is goed bedacht, support is bloedsnel, etc. De API is voor mij de uitkomst van de eeuw zakelijk, dus ik zie echt geen enkele reden om voor een paar euro van bank te schuiven, maar als dat voor jullie echt een struikelblok is: stap over.

De laatste 10 pagina's gaan letterlijk alleen maar over de hogere kosten. En ik snap de frustratie, zeker hoor, ik was in het begin ook verbaasd voor de omslag, maar ik snap het wel en ik vind het het geld ook gewoon waard. Zou fijn zijn als we in dit topic weer meer richting de ervaring van bunq kunnen gaan in plaats van de prijs van bunq premium, toch?

• henkjobse
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:08
Hmm eens goed in de gaten houden wat ING over de grenzen doet: http://www.reuters.com/ar...y-banks-ing-idUSKBN1AR0FA Internet-only zero-fee alternatief ING-DiBa: https://www.ing-diba.de/girokonto/

Toch interessant ivm bunq: gratis visa card, ook verificatie via de app en zeer lage kosten.

• snaggyheadshot
  • Laatst online: 10-02 20:44
quote:
teek2 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Ik weet niet wat je gebruikersnaam op Bunq together is maar misschien wordt in je in NL aangesproken als je je naam knoestighoofdschot maakt ;)

Hoe dan ook, het Together forum is heel internationaal, verwachten dat je het NL wordt aangesproken is een beetje kortzichtig vind ik.
Vreemde opmerking. Ik heb het niet over het forum, maar over direct contact met de support afdeling van Bunq. Met dat forum hield ik me niet eens op. Ze hebben gewoon een fijne app en ik kon een rekening gigantisch snel openen. Dat was het enige wat ik nodig had.

snaggyheadshot wijzigde deze reactie 11-08-2017 17:56 (12%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
carpebios schreef op Saturday 12 August 2017 @ 23:40:
Ik vind het gewoon jammer, dat je het nooit als volledige vervanger kan gebruiken. Ik ga geregeld (4x per jaar) naar Bonaire. Daar is alles offline, ik kan daar dus gewoon geen geld pinnen in vreemde valuta, maar kan daar ook niet pinnen met mijn pas. Ik heb er dus als ik weg ben totaal niets aan en zal altijd een andere bank nodig hebben om wel te kunnen betalen.
Is Bonaire dan zo anders dan Curacao? Ben paar weken terug op Curacao geweest en er waren maar 2 winkels waar we niet met onze bunq pas konden betalen. In beide gevallen omdat het pin apparaat niet voldeedt aan de veiligheidseisen van bunq. Je moet sowieso (als je in het buitenland bent) zorgen dat je meerdere bankpassen/creditcards bij je hebt. Het kan altijd gebeuren dat de verbinding met een bank niet werkt (heb dat in de VS eens gehad dat de SNS onderhoud aan het plegen was en ik dus gewoon niet kon betalen, want de SNS vond dat als het in NL nacht was ze rustig onderhoud konden plegen en hun systemen offline konden halen).

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:07
quote:
Karizma schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:49:
Ik was vanaf het begin aardig enthousiast over bunq, een super goed werkende app, goede support en mooi kostenmodel. Totdat ze inderdaad ineens bunq Premium introduceerden, iets wat niet voor iedereen weggelegd is.

Afijn, ik ben best bereid te betalen voor een goed product, helaas heb ik wel een raar onderbuik gevoel over de manier hoe dit allemaal verlopen is vanuit de kant van bunq. Ook lees ik veel "cocky" opmerkingen van de eigenaar Ali op Together, waardoor mijn vertrouwen nog verder zakt.

Een aantal punten waar ik mee zit:
- bunq maakt veel reclame met: "wij investeren niet in shady business", hier kun je niet op uitmaken wat er nou precies bedoeld wordt. Iedereen kan dit roepen.
- bunq maakt nog steeds verlies.
- Ali heeft aantal keren weer moeten miljoenen moeten investeren in bunq.
- Veel communicatie is nu in het Engels, wat op zich niet erg is, maar wel jammer.
- Houding van eigenaar Ali, vrij arrogant.
- Geen excuses gekregen over de nogal rigoureuze veranderingen en de manier waarop.
- Typisch marketingtruuk: van cheap naar duur zodra de populariteit gestegen is.
- Features die ik niet nodig heb, 25 rekeningen? 3 passen totaal? maar wel voor moet betalen.
- De ervaring en kwaliteit van het management van bunq, hier heb ik vraagtekens bij. Een bank is totaal wat anders dan een hostingbedrijf.
- De pasjes vind ik niet zo mooi/zakelijk, doet me denken aan lgbt/pride colors. (niet dat ik daar problemen mee heb)

En dan het allerbelangrijkste:
- Wat als straks bunq ten onder gaat? En ik financieel compleet over ben op bunq?

Los van dit allemaal, ben ik nog steeds een soort van fan van bunq, ik stimuleer graag innovatie. (ik zal het alleen niet meer aanraden aan anderen)
Ik moest vandaag nog een iDeal betaling doen met Rabobank, ik moest spontaan huilen hoeveel handelingen etc.

Wat vinden jullie hiervan? Ik hoor graag jullie meningen :)

Thanks
Ik deel je mening. Ik ben bereid een paar euro per maand te betalen, maar dan wel voor dingen die ik gebruik.

Als ik geld wil uitgeven aan dingen waar ik niet volledig gebruik van maak ga ik wel op een all-inclusive vakantie.

Pi-Hole | Pi-hole

• Siask
Ik snap echt niet waar nu opeens die geitewollensokken houding van bunq vandaan komt. Het toont nog maar eens weer de kracht van marketing aan. Ze lullen werkelijk fantastisch.

Ten eerste vermoed ik dat bunq niet bankiert omdat ze helemaal niet bankieren kunnen. Ze hebben gewoon niet het personeel om leningen uit te zetten, beleggingen te doen noem maar op. Die expertise missen ze. Dat kost ze in principe klauwen met geld. Om dat nu als top-groene bank te verkopen...

Ten tweede die hele privacy-trip: volgens mij heeft de ING daar ooit een keer een proefballonetje over gekomen en zijn ze terug gefloten. Die regels gelden voor alle Nederlandse banken, da's dus geen USP voor bunq (maar zo wordt het wel gebracht). Verder komt natuurlijk PSD2 eraan, maar dat gaat eigenlijk over iets anders.

Misschien zie ik het verkeerd, maar als je op basis van deze twee punten een bank wilt gaan opbouwen, dan krijg je een bank met mensen die op basis van onderbuikgevoel hun beslissingen nemen.

Da's natuurlijk best, maar doe je niet heiliger voor als de Paus.

Overigens heb ik zelf ook een rekening bij bunq, en zorg ik ook voor omzet. Maar.... ik kom niet bij bunq voor het groene en privacy-gerichte bankieren, maar ik kom vanwege de top app en technische innovatie. De rest kan me niks schelen, zolang het maar binnen de wettelijke kaders blijft.

• Boyd
quote:
DarkShadow schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:59:
[...]

Hey ik ben juist zakelijk aan het overwegen of ik nou Knab of Bunq moet doen. Waarom is Bunq beter volgens jou? De prijs maakt voor mij overigens wel uit, maar is niet per definitie de doorslag. Gebruiksgemak vind ik erg belangrijk, plus koppeling met externe software (zoals moneybird waar ik nu zit, maar wie weet stap ik over). Volgens mij kan Knab ook gekoppeld worden...
Gebruiksgemak sowieso. Ik kom van de Rabobank en die Bunq app is echt 100 keer beter dan van de Rabobank, maar ik heb geen ervaring met de Knab app, dus dat durf ik niet te zeggen of Bunq beter is dan Knab hierin, maar ik ben blij.

Grootste reden om over te stappen zijn de administratieve handelingen en de kostenbesparing vanaf Rabobank. Ik heb heel veel kleine transacties en op die manier is mijn marge wat hoger, dat merk ik op jaarbasis wel echt.

De directe realtime koppeling met Exact is echt goud, maar bovendien dat ik geen gedoe meer heb met batches van Mollie (die sparen transacties op en betalen 1 keer per dag uit), waardoor je in de boekhouding vervolgens uren bezig bent met afletteren. iDeal betaling loopt nu via Bunq (moet je wel even proggen), waardoor een betaling DIRECT op je rekening staat en bovendien geen gedoe is met afletteren.. Zelfde met de creditcard. Geen random bedrag wat 1 keer per maand wordt afgeschreven waar je vervolgens in je boekhouding weer moet splitsen, de creditcard wordt gewoon direct afgeschreven.

Bij elkaar scheelt het me dus een hoop tijd met boekhouding, maar ook het geld wat mensen betalen is dus direct binnen in plaats van een dag (of een weekend) later, dus voorfinancieren is niet meer nodig.

-edit-
Ow en nog wat moois waar ik nu in het buitenland achter kwam: Bij Rabobank als ik mn auto volgooide en dat pinde, duurde het 2 a 3 dagen voordat het afgeschreven werd in de app. Gevolg was soms dat de app nog saldo liet zien, maar het ondertussen al wel op was, waardoor je niet kon pinnen. Heel onhandig. Bunq laat de afschrijving nog eerder zien dan dat het pinapparaat PIEPPIEP heeft gezegd... wauw.

Boyd wijzigde deze reactie 23-08-2017 17:26 (10%)

• Tamerciaga
Ik lees nu af en toe op Together dat ook de Maestro pinpas niet overal werkt.

Bunq medewerkers komen met een smoes: dat kan er mee te maken hebben dat de pin terminal niet veilig genoeg is.

De klant in kwestie merkt terecht op: moet ik nou een backup pas hebben bij een andere bank, die wel overal werkt?

Wat vinden jullie hiervan? :)

• MTT
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Ik wil een extra pas bestellen. Staat er doodleuk dat ik 9 euro moet betalen voor 4 jaar de pas EN ook nog eens 1 euro per maand. Kom op zeg. Lekker de klanten besodemieteren door ze dubbel te laten betalen.

MTT wijzigde deze reactie 31-08-2017 08:43 (240%)

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 16:25 (100%)
Reden: Leeg ivm privacy

• Tamerciaga
quote:
MTT schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 02:26:
Ik wil een extra pas bestellen. Staat er doodleuk dat ik 9 euro moet betalen voor 4 jaar de pas EN ook nog eens 1 euro per maand. Kom op zeg. Lekker de klanten besodemieteren door ze dubbel te laten betalen.
Als je alles gratis wilt hebben zou ik eens een kijkje nemen bij N26.

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Zojuist de volgende mail gekregen, blijkbaar is het na deze week klaar met gratis premium proberen bij overstap.
quote:
Ready to experience full financial freedom, both online and offline?

With bunq Premium you can travel the world and make secure online payments using your worldwide Mastercards. Open up to 25 full bank accounts for easy budgeting and make 10 free money withdrawals per month.

You have a week left to claim our super special bunq Premium promotion. If you upgrade during this period you will receive the first three months of bunq Premium for free as a gift from us!

bluewalk.net

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 16:25 (99%)
Reden: Leeg ivm privacy

• alwaysleft
Hele leuke update voor Bunq premium gebruikers.

We hebben weer een unieke feature ontworpen! bunq Premium gebruikers kunnen nu namelijk twee rekeningen tegelijkertijd aan dezelfde pas koppelen. Kies eerst jouw gewenste secundaire rekening en stel daarna in de app een tweede pincode in. Zo hoef je nooit meer op het laatste moment van rekening te wisselen. Met de secundaire rekening betalen? Dat kan gewoon door de tweede pincode te gebruiken tijdens het afrekenen. Veel plezier!

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:02
quote:
alwaysleft schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:52:
Hele leuke update voor Bunq premium gebruikers.

We hebben weer een unieke feature ontworpen! bunq Premium gebruikers kunnen nu namelijk twee rekeningen tegelijkertijd aan dezelfde pas koppelen. Kies eerst jouw gewenste secundaire rekening en stel daarna in de app een tweede pincode in. Zo hoef je nooit meer op het laatste moment van rekening te wisselen. Met de secundaire rekening betalen? Dat kan gewoon door de tweede pincode te gebruiken tijdens het afrekenen. Veel plezier!
Helaas wel alleen voor premium gebruikers. Man man man...

• RvdH
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 20-01 16:55

RvdH

Uitvinder van RickRAID

quote:
TereZz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Helaas wel alleen voor premium gebruikers. Man man man...
Vrij logisch toch, bunq free gebruikers hebben maar één rekening. Vind dit nu niet direct een bewijs van 'nieuwe features alleen voor premium gebruikers'.

twitter - keybase

• Tamerciaga
quote:
roawser schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:53:
[...]

Ik kan het nog absurder maken dan een supermarkt in Polen. Mijn bunqpasje werd geweigerd bij een Mcdonalds' in Gent (Belgie), mijn rabopasje werkte wel.
Had je Belgie wel als land toegevoegd in de app?

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Als je reclamemails gaat sturen met: 'Hoi, volledige voornamen!' dan sla je wat mij betreft de plank ook compleet mis.

• mcDavid
Mja ik vind het nog steeds ongepast om het "gratis proberen" te noemen, want 1x proberen betekent nog steeds dat je er de rest van je leven aan vast zit (althans, of je moet weer overstappen natuurlijk). Zolang er niet een fatsoenlijk alternatief is om op terug te vallen mocht je dat willen, mogen ze die 3 maanden gratis wat mij betreft houden. Das het enige wat me tegenhoudt.

zcflevo.nl

• mcDavid
quote:
cyberde schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:22:
[...]

Het is ook niet "gratis proberen", het is overstappen op premium waarbij na je overstap de eerste drie maanden gratis zijn ;)
Ze vermijden het woord "proberen" als de pest idd, maar ondertussen wekken ze wel die indruk. Dat vind ik gewoon ongepast. Het is verschuilen achter semantiek.

mcDavid wijzigde deze reactie 01-09-2017 09:13 (4%)

zcflevo.nl

• Danny.G
Mochten er mensen wat problemen hebben..

Die scriptkiddies ook altijd.. *O* :P

• DennusB
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:58:
Mochten er mensen wat problemen hebben..

[afbeelding]

Die scriptkiddies ook altijd.. *O* :P
Zou je nu ook niet meer kunnen pinnen...? Dat zou best wel heftig zijn

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - Kenteken G-<XXX>-XJ 27/12 - levering 30/12

• Danny.G
quote:
DennusB schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:16:
[...]

Zou je nu ook niet meer kunnen pinnen...? Dat zou best wel heftig zijn
Durf ik niet te zeggen.. Het is wel allemaal online-only dus dat is wel scary. :P

Is nu nog heviger:

• DennusB
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:19:
[...]

Durf ik niet te zeggen.. Het is wel allemaal online-only dus dat is wel scary. :P

Is nu nog heviger:
[afbeelding]
Pinnen werkt nog! Bevestigd op Twitter en per mail aan mij!

• mcDavid
Volgens mij is dit gewoon business as usual voor de meeste banken... Enige wat je er tegen kunt is zorgen dat je voldoende capaciteit hebt en de aanval zo goed mogelijk afslaan. Lijkt ze tot nu toe aardig te lukken, ik heb zelf iig nergens last van als ik inlog of zo.

Je ziet wel een hoop van die toetsenbordhelden die het beter weten... lekker je banking software achter cloudflare zetten zeker :') stelletje malloten...

zcflevo.nl

• mcDavid
quote:
cyberde schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:47:
[...]

Dat was alleen van gisteren... Er is nu weer een nieuwe aan de gang.
Die hebben ze anderhalf uur geleden al weten af te slaan volgens hun twitter-account: https://twitter.com/bunq/status/906109075896795136

zcflevo.nl

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Leuker nieuws: je kan nu op meerdere devices inloggen zonder extra telefoonnummers nodig te hebben.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Gave nieuwe features weer! Die DDoSS...tja..zolang pinnen gewoon blijft werken is er weinig aan de hand.

Pagina: 1 ... 4 ... 18

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True