Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
JackSparrow schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:00:
[...]

Ik vind alleen de prijs te hoog, voor de rest is het allemaal niet verkeerd. De prijs moet door 2en :+
Op Together heb ik ook een 'half Premium' prijsplan voorgesteld. Een MasterCard ipv twee, en geen gratis geldopname (wat voorheen altijd de grote kostenpost zou moeten zijn). Moet toch wel lukken voor de helft?

Het liefst had ik gewild dat die MasterCard gewoon te bestellen was zonder de premium upgrade. 2 euro per maand erbij? Duurder dan mijn huidige ICS kaart maar dat zou ik er wel voor over hebben.

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• rjn27
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 04-01 09:08
Dus over 4 jaar word dit door je strot geduwd.
Dan ben je gewend en heb je alles overgezet.
Heb echt me bedenkingen.
quote:
MegaCookie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:02:
[...]

Nee, je kan je oude pasjes blijven gebruiken. Zelfs als je even bunq-premium uitprobeert en daarna opzegt kan je gebruik blijven maken van je oude pasjes. Je zou alleen moeten switchen naar premium na die 4 jaar.

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 27-01 10:50
quote:
JackSparrow schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:01:
[...]

Totdat je over een paar jaar een nieuwe pas moet bestellen (verwacht ik). Maar waarom geen 'tussenvorm'....voor 3 euro?
Kan niet anders dat er een nieuw, goedkoper, abonnement zal gaan komen. Want even serieus: als je nu meer dan 1 betaalrekening wil hebben, moet je meteen 8 euro per maand gaan dokken zodat je beschikking hebt tot 25 (!!!!) rekeningen. Ik weet niet wie hier die geniale beslissing heeft genomen maar de stap tussen 1 rekening en 25 slaat natuurlijk compleet nergens op.

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Strunkie
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-01 13:38

Strunkie

> Post is rechts!

quote:
Danny.G schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:07:
[...]

Kan niet anders dat er een nieuw, goedkoper, abonnement zal gaan komen. Want even serieus: als je nu meer dan 1 betaalrekening wil hebben, moet je meteen 8 euro per maand gaan dokken zodat je beschikking hebt tot 25 (!!!!) rekeningen. Ik weet niet wie hier die geniale beslissing heeft genomen maar de stap tussen 1 rekening en 25 slaat natuurlijk compleet nergens op.
Ze kunnen beter 100 gratis rekeningen weggeven. Met dit tarieven plan prijzen ze zichzelf compleet de markt uit. Zou niet weten welke USP's bunq nu nog overhoudt.
- Normale bank heeft 180 dagen "garantie" en verzekering op creditcard betalingen.
- Normale bank kost 30 euro per jaar V.S. 96 euro.
- Normale bank heeft kantoren, kan er zo langswippen met vragen, geld opnemen enzovoorts.
- Normale bank heeft een telefonische klantenservice waar je niet verplicht engels hoeft te spreken omdat de Nederlandse effe op zijn.
- Bij een normale bank kan je wel fatsoenlijk overal wereldwijd betalen zonder gezeur. bunq adviseert nog steeds om een "reserve bank" te nemen als je op vakantie gaat. |:(

Vond bunq een erg fijne bank door de potjes die je kan maken. Maar om hier nou 69 euro per jaar meer aan te betalen? Het is maar een bank..
quote:
DennusB schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:09:
[...]

De nieuwe pas werkt wel offline hoor :)
Heb je hier een link van?

Strunkie wijzigde deze reactie 01-08-2017 22:14 (6%)

^ Post is hierboven!

• Danny.G
quote:
Als je onder ons oude tarievenstelsel valt en je een extra kaart wil bestellen, een vervangende kaart wil
aanvragen of een extra rekening wil openen zullen we je vragen om te upgraden.
Wauw, dus als mijn pas stuk gaat (en die pas is overigens ook nog eens een stuk minder sterk dan die van bijvoorbeeld de ABN) dan ben ik mooi de sjaak en moet je wel over gaan op het premium abonnement. Jeeuuutje..

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
Op 1 augustus 2017 hebben we een nieuw tarievenstelsel geïntroduceerd (zie pagina’s 3 en 4). Als je na 1 augustus een rekening bij ons hebt geopend, zijn de nieuwe tarieven automatisch op je van toepassing.

Indien je voor 1 augustus 2017 een rekening bij ons hebt geopend zijn de oude tarieven op je van toepassing (zie pagina’s 4 tot 11), tenzij je ervoor hebt gekozen om te upgraden naar de nieuwe tarieven.

Let op: binnen het oude tarievenstelsel zijn verschillende kaartprijzen van toepassing.

Als je onder ons oude tarievenstelsel valt en je een extra kaart wil bestellen, een vervangende kaart wil aanvragen of een extra rekening wil openen zullen we je vragen om te upgraden.

• Whatson
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:22:
[...]

Wauw, dus als mijn pas stuk gaat (en die pas is overigens ook nog eens een stuk minder sterk dan die van bijvoorbeeld de ABN) dan ben ik mooi de sjaak en moet je wel over gaan op het premium abonnement. Jeeuuutje..
Correct, vervangende kaart is niet meer mogelijk bij Free. 8)7
Kaart kwijt of stuk, dan is het afgelopen.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:50

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
Whatson schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 22:32:
[...]

Correct, vervangende kaart is niet meer mogelijk bij Free. 8)7
Kaart kwijt of stuk, dan is het afgelopen.
En je kunt je pas wel tijdelijk uitschakelen, maar je blijft gewoon 7,99 per maand betalen. Overigens is het premium plan de eerste 3 maanden gratis. Kan overigens nergens vinden wat er gebeurd als je daarna terug wil naar het '1 euro per maand' programma. Volgens mij kan dat niet.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:51

Nicap

Tsssk....

Er gaat toch iets niet goed intern. Nog niet zo lang geleden is de prijsstelling al aangepast naar per transactie naar fixed price. En nu blijkt dat dat alweer niet toereikend is. Iets is dan toch niet helemaal goed doorgerekend.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Whatson
  • Niet online
quote:
Nicap schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:35:
Er gaat toch iets niet goed intern. Nog niet zo lang geleden is de prijsstelling al aangepast naar per transactie naar fixed price. En nu blijkt dat dat alweer niet toereikend is. Iets is dan toch niet helemaal goed doorgerekend.
Het Financieele Dagblad 13 juli 2017: https://www.google.nl/url...ies-voor-nieuwe-bank-bunq

Whatson wijzigde deze reactie 01-08-2017 22:40 (14%)

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Dat had ik idd al gelezen. Maar in maart ofzo is die fixed price pas gekomen. Dat verlies zag men toen toch al wel aankomen. Ook niet vreemd dat een startup eerst verlies maakt natuurlijk. Maar meerdere keren kort achter elkaar je prijsstelling aanpassen klinkt niet overtuigend.

• straydog_50
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 26-01 22:22
8 euro per maand. behoorlijke prijs.
dan kan je nog beter naar Knab gaan. 5 euro per maand + een gratis Creditcard
tijd om ;w te zeggen tegen Bunq. ook vanwege het feit dat bij een grote aanpassing gelijk het premium pakket in je strot wordt geramt. ( je merkt het nu al een beetje in de nieuwe update van de app )

straydog_50 wijzigde deze reactie 01-08-2017 22:43 (46%)

• Whatson
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:45:
Heh, begrijp ik dit nou goed? Dus er is geen verzekering aanwezig bij aanschaf met de MasterCard? :?

https://twitter.com/bunq/status/892467449823731712
Ja klopt, daarom kan die prijs ook helemaal niet.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
quote:
Krisp schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:41:
Bunq is in de afgelopen 12 maanden afgegleden van een innovatief, interessant bedrijf met potentie naar een semi-traditionele bank met een goed UX-team. Er zitten nog steeds coole elementen in, maar echt vernieuwend is het helaas niet meer. :(
I'm with stupid :)

De apps van ING en ABN Amro zijn dusdanig goed, dat er in bunq weinig meerwaarde zit. Bovendien zijn er ook nog internationale concurrenten (N26, Revolut, etc). die het goedkoper kunnen én waar de app goed in elkaar steekt. Én bunq heeft ook geen normale bankomgeving, dus zeker het grote publiek zullen ze niet bereiken.

• rjn27
2 rekeningen opgezegd doei Bunq voegt niets meer toe. Beeld te duur blijf wel bij de Rabo

• Whatson
  • Niet online
quote:
Dat is EU pricing. Website zit een beetje raar in elkaar. Ze hebben tarieven voor Duitsland, Oostenrijk, Italië, Frankrijk, Spanje en rest van EU.

Omdat Duitsers veel cash betalen liep het uit de hand hebben zij geen gratis ATM meer. Verder zijn er verschillen met rood staan, geld lenen, investeren etc.

https://n26.com/at/kosten/?lang=de
https://n26.com/kosten/?lang=de
https://n26.com/es/coste/?lang=es
https://n26.com/fr/tarifs/?lang=fr
https://n26.com/it/costi/?lang=it

Verder vreemd dat die MasterCard van bunq geen nieuwe twee-in-een kaarten zijn zoals Fidor aanbied:
https://www.fidor.de/personal-banking/card
(trouwens ook gratis rekening + gratis MC net als N26, dus als ze besluiten naar NL te komen kan bunq helemaal inpakken. Fidor bied daarnaast ook whitelabel bank software aan aan andere banken: http://fidor.com. Fidor is voor consumenten beschikbaar in Duitsland, Frankrijk en UK)

Tarieven voor banken gaan langzaam naar de 0€. Is geen geld mee te verdienen, tenzij je echt premium features zoals een reis- en aankoopverzekering toevoegt en extra's zoals World Elite. Iedereen kan een gelikte app maken tegenwoordig, dat is geen USP meer.

Lol WTF: (https://www.bunq.com/file...r_business_pricing_NL.pdf)
Upgrade
Indien je upgrade naar een van de bovengenoemde abonnementen zullen de respectievelijke tarieven direct op je van toepassing zijn. We zullen echter pas starten met het factureren van de abonnementskosten op de eerste factuurdatum na de upgrade.

Als je upgrade en meer actieve kaarten en/of bankrekeningen hebt dan in je abonnement zijn inbegrepen, zullen we je kosten in rekening brengen voor de kaarten en/of rekeningen die buiten je abonnement vallen.

Ter illustratie: stel je voor dat je vijf actieve bunq Maestro kaarten hebt en besluit te upgraden naar bunq premium. In je bunq premium abonnement is maar één bunq Maestro kaart inbegrepen, dit betekent dat we kosten voor vier extra kaarten in rekening zullen brengen.

[...]

Downgrade
Als je downgrade van bunq premium naar bunq free zullen we al je actieve bunq kaarten automatisch deactiveren. Al je bankrekeningen zullen actief blijven maar het zal niet langer mogelijk zijn om extra rekeningen te openen.

Dit betekent dat wanneer ik zou upgraden naar bunq premium ik €2 extra zou moeten betalen omdat ik al zo lang bij bunq zit (iets met kaarten die niet bij elke pin terminal werden geaccepteerd in het begin, waardoor ze nieuwe uitstuurden).

Whatson wijzigde deze reactie 01-08-2017 23:35 (98%)

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

quote:
Ali wil zijn 6 miljoen terug en ook snel een beetje. Ik ga van de week Knab maar aanvragen. Ik wil gewoon meerdere rekeningnummers hebben.

Trouwens van nep reviews is bunq ook niet vies:

https://www.bunq.com/nl/v4/ervaring/passen

^ Post is hierboven!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
Strunkie schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 23:30:
[...]

Ali wil zijn 6 miljoen terug en ook snel een beetje. Ik ga van de week Knab maar aanvragen. Ik wil gewoon meerdere rekeningnummers hebben.

Trouwens van nep reviews is bunq ook niet vies:
[afbeelding]
https://www.bunq.com/nl/v4/ervaring/passen
>:) Jij bent ook wel heel erg teleurgesteld. Begrijp net via Twitter dat je dus een Premium abonnement kunt combineren met een Free abonnement. M'n vrouw heeft dus al een abo met 1 pas...dus als ik nu overstap naar Premium dan kan ik dus twee Mastercard Debitcards aanvragen en kan ik haar die pas geven...dan is het ongeveer net zo duur als een 'normale' bank maar wel met een Mastercard voor beide en dus een Maestro kaart voor beide...en ik dus allemaal vette nieuwe features :+

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Danny.G
Ik had niet verwacht dit ooit te zeggen, maar lijkt dat ik maar even moet gaan kijken naar een andere bank als alternatief. :X

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Rood staan kan toch helemaal niet bij bunq?

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
alwaysleft schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 23:36:
Wat een negativiteit hier haha.Ik vind het bv. geen rente betalen over roodstaan al een hele fijne feature, waar ze zich nu goed mee onderscheiden.

Zou Bunq premium wel eens willen proberen naast de ING wat ik al heb, wat is eventuele opzegtermijn van premium pakket?
Volgens mij gewoon per maand maar dat kan ik dus nergens vinden. Je kunt dus niet meer terug naar de 'huidige' (lees: oude) rekeningen...begrijp ik. Ook dat lees ik nergens!
quote:
Krisp schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 23:39:
[...]

Waar lees jij dat je kunt rood staan? Dat heeft namelijk nooit gekund, want dat is niet 'free'.

Dat is een van de dingen die ik wel fijn vind aan bunq. Rood staan is imo nergens voor nodig.
Rood staan is bullshit. Je moet gewoon zorgen dat je voldoende saldo hebt...

JackSparrow wijzigde deze reactie 01-08-2017 23:40 (26%)

• dieselb0y
  • Laatst online: 16:43
Ze slaan een beetje de plank mis bij hun oorspronkelijke userbase. Denk dat ze er wel op terugkomen, de propositie is gewoon niet goed voor veel mensen want er is geen unique selling point meer, de prijs doet dat teniet.

Ali leest hier vast ook wel mee. Geld verdienen met Bunq is gewoon lastig en werkt pas als je veel gebruikers hebt om de kosten te delen. Zelfs quite draaien is een enorme opgave. Ze kunnen het beter zoeken in toevoegingen van relevante diensten en koppelingen tegen kleine meerprijsjes zoals zo'n creditcard of een extra rekening nr voor zeg 0,20 cent per maand. Met deze prijzen zal je nooit je momentum meer halen om dat punt te bereiken daarvoor is de markt te klein, is de bank te 'nieuw', 'techy' etc. etc. En nu trap je de early adopters op de tenen helaas.

Voor mij ook veelste duur aangezien ik toch niet genoeg gebruik om dat bedrag te rechtvaardigen.

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
Niet. ;) RTL heeft het gewoon fout.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
alwaysleft schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 23:46:
[...]

Waar staat dat je premium pakket 3 maanden kan proberen?
In de App onder Events...ik zag het ook in een screenshot op Together.

JackSparrow wijzigde deze reactie 01-08-2017 23:47 (10%)

• Whatson
  • Niet online
quote:
alwaysleft schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:46:
[...]

In de app.
quote:
Krisp schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:46:
[...]

Niet. ;) RTL heeft het gewoon fout.
Zou idd een vreemd business model zijn: onbeperkt rood staan, zonder rente.

Een lening zonder rente hoef je immers in principe nooit af te betalen, het kost je namelijk niks. (of dat moreel kan is een tweede :D )

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

quote:
alwaysleft schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:46:
[...]

^ Post is hierboven!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
raar, want op de bunq site staat het nergens. Er klopt meer niet aan het artikel overigens...

JackSparrow wijzigde deze reactie 02-08-2017 00:02 (8%)

• Whatson
  • Niet online
quote:
Strunkie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:06:
[...]

Dat is waar, maar geen idee of deze Mastercard het wèl offline doet.
Afgaande op de manier waarop bunq het omschrijft is het een online Debit kaart, dus nee:
Wikipedia: Debit card

Oh blijkbaar wel, zie bovenstaande.

Dat verklaart in ieder geval deel van de prijs, omdat bunq daardoor garant moet staan voor klanten bij MasterCard

Terug komen op de kosten:
https://www.bunq.com/nl/over/kosten

Prijs van premium is dus opgebouwd uit:
Maestro: €2
Mastercard 1: €3
Mastercard 2: €3
=
8€

Die twee mastercards zijn puur om de hoogte van het bedrag een beetje te justify'en. Zoals je ziet hebben ze stiekem de prijs van Maestro kaart ook met €1 verhoogd.

Whatson wijzigde deze reactie 02-08-2017 00:20 (41%)

• Sideways
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:16
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:19:
[...]

Hoe kan je 3 rekeningen zonder pas hebben? 1 is toch te maximum gratis?
Tot gisteren niet, dit waren maximaal 10 gratis rekeningen. Zolang ik niets aanpas blijft het zoals het was. Voor nu iig...

• jona
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 16:41
Ik zou er niet van uit gaan dat de Mastercard offline werkt. Het blijft een debit kaart en zonder verbinding kan het saldo simpelweg niet worden gecontroleerd. Zeker sinds bunq een zelfstandige payment processor is geworden en een directe verbinding met Mastercard heeft.

Maar zwaar teleurstellend inderdaad deze update! Qua features is het een vooruitgang, maar met deze prijzen en het uitkleden van de free accounts is het geen serieuze concurrentie meer voor de grootbanken.

• Intercity
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 28-01 15:51
Goed. Gezeur over de prijsstelling, logisch, maar dit is volgens mij simpelweg het gevolg van niet willen investeren met geld. Dan gaat de prijs naar de klant en betalen wij wat het kost om het zooitje servers, medewerkers, connectie naar SWIFT, kantoor, etc. in de lucht te houden. Zeker omdat ze dit of volgend jaar toch echt quitte moeten gaan lopen andere is het einde droom. Maar deze droom is wel duur. En de naam premium vind ik verschrikkelijk gekozen, als 'bank of the free'.

Ik zit nog op de oude-oude prijsstructuur (betalen per transactie) en zou liever zien dat dat verder uitgebreid wordt. Ik betaal liever een cent of een paar cent voor iedere overboeking of transactie als dat is wat dat kost om het te doen.

Verder denk ik dat ze er goed aan zouden doen zich wat minder internationaal te gedragen en zich ook minder moeten aantrekken van wat mensen schreeuwen dat ze graag willen zien. Ze hadden dacht ik nooit geambieerd om als hoofdbank te dienen (maar adverteerden, in ieder geval vroeger, als 'bank voor erbij') maar nu moet er wel een kaart komen waarmee men wereldwijd kan betalen. Ik zie ze eigenlijk het liefst ten strijde trekken met gave innovatieve dingen en wat minder aantrekken van de community. Toen ze begonnen was die er immers ook niet. En mensen zullen toch nooit vragen om dingen die ze niet kennen.

• Danny.G
quote:
Intercity schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:01:
Goed. Gezeur over de prijsstelling, logisch, maar dit is volgens mij simpelweg het gevolg van niet willen investeren met geld. Dan gaat de prijs naar de klant en betalen wij wat het kost om het zooitje servers, medewerkers, connectie naar SWIFT, kantoor, etc. in de lucht te houden. Zeker omdat ze dit of volgend jaar toch echt quitte moeten gaan lopen andere is het einde droom. Maar deze droom is wel duur. En de naam premium vind ik verschrikkelijk gekozen, als 'bank of the free'.

Ik zit nog op de oude-oude prijsstructuur (betalen per transactie) en zou liever zien dat dat verder uitgebreid wordt. Ik betaal liever een cent of een paar cent voor iedere overboeking of transactie als dat is wat dat kost om het te doen.

Verder denk ik dat ze er goed aan zouden doen zich wat minder internationaal te gedragen en zich ook minder moeten aantrekken van wat mensen schreeuwen dat ze graag willen zien. Ze hadden dacht ik nooit geambieerd om als hoofdbank te dienen (maar adverteerden, in ieder geval vroeger, als 'bank voor erbij') maar nu moet er wel een kaart komen waarmee men wereldwijd kan betalen. Ik zie ze eigenlijk het liefst ten strijde trekken met gave innovatieve dingen en wat minder aantrekken van de community. Toen ze begonnen was die er immers ook niet. En mensen zullen toch nooit vragen om dingen die ze niet kennen.
Uhh, echter vergeet je nu 1 cruciaal stuk. :P Ze zijn een bank voor 'erbij' maar voor zo'n soort bank zijn ze wel érg prijzig en dat is waar het probleem nu ligt. Hun oude doelgroep die wel bereid is wel wat extra te betalen, naaien ze nu het hardst maar met de huidige prijsstelling zijn ze ook voor nieuwe mogelijke klanten niet bepaald interessant..

Met deze prijsstelling ben je alsnog beter af om naar de concurrenten te gaan, want alleen al puur als bank voor 'handig voor erbij want extra rekeningen' zijn ze gewoon enorm duur vergeleken met de rest. En als je vaste bank zijn ze ook niet erg interessant meer..

• Whatson
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:19:
[...]

Uhh, echter vergeet je nu 1 cruciaal stuk. :P Ze zijn een bank voor 'erbij' maar voor zo'n soort bank zijn ze wel érg prijzig en dat is waar het probleem nu ligt. Hun oude doelgroep die wel bereid is wel wat extra te betalen, naaien ze nu het hardst maar met de huidige prijsstelling zijn ze ook voor nieuwe mogelijke klanten niet bepaald interessant..

Met deze prijsstelling ben je alsnog beter af om naar de concurrenten te gaan, want alleen al puur als bank voor 'handig voor erbij want extra rekeningen' zijn ze gewoon enorm duur vergeleken met de rest. En als je vaste bank zijn ze ook niet erg interessant meer..
Ja als je bedenkt wie bunqs doelgroep is is dit echt heel ondoordacht. Jongeren/studenten bankieren gratis bij andere banken / betalen 1.25€ per maand voor een creditcard. Dat scheelt 6.74€ per maand met bunq zonder duidelijk voordeel.

Zelfs als je wel betaalt voor een rekening is de prijs idioot hoog.
Als je hetzelfde wilt wat bunq bied bij ING ben je 4.50€ kwijt.
Rekening + Maestro: 1.45
MasterCard: 1.45
Extra MasterCard: 1.10
Android NFC: 0.50
Voor die 4.50€ krijg je dan ook nog 180 dagen aankoop verzekering

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 16:24 (100%)
Reden: Leeg ivm privacy

• ÜberWicked
  • Laatst online: 21:34
Ik zie ook totaal geen meerwaarde voor premium.
Ik heb 2 pinpassen voor Bunq en betaal per transactie, werkt perfect.
Ik heb een iPhone dus nfc heb ik niets aan, en creditcard heb ik bij een andere partij die er een verzekering bij heeft.. dus ik zie geen enkele reden om te upgraden!?

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02:27
quote:
basmq schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:52:
Wat ik me net wel realiseer, met een Mastercard debit card zou het wel makkelijker moeten zijn om Apple Pay aan te bieden. Zouden ze Apple al gebeld hebben? ;-)
Nog niet: https://9to5mac.com/2017/08/01/apple-pay-new-countries-2017/

• Julianl
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 27-01 13:23
Het meest kwalijke vind ik nog dat je na een update als betalende klant (1 euro per maand) minder krijgt. Eerst word je binnengehaald met een relaxed systeem en dat je tot 10 rekeningen kan openen (voor mij een van de belangrijkste redenen voor Bunq). Daarna mag je opeens gaan betalen en heb je niet meer de vrijheid om tot 10 rekeningen te openen. Ik heb nu 5 rekeningen, en als ik premium probeer voor 3 maanden kan ik tot 25 rekeningen maken. Echter als de trial voorbij is en ik ga niet betalen, dan verwijderen ze 24 rekeningen en houd je er 1 over; minder dus dan voorheen. Schandalig...

Ik heb geen Android (voor nfc), hoef geen Mastercard (zeker geen 2) en gebruik geen cash. Waarom zou ik dan een veelvoud van wat andere banken kosten betalen (terwijl het bedrijf kleiner is en ze geen kantoren etc hebben)? Echt een flawed business model. Ze bieden me weinig meer voor een prijsstijging van 800%.

Voor Bunq is dit een cruciaal moment in hun bestaan. De consument is niet gek en loopt vanzelf weg nu. Ik heb nu 0 reden om bij Bunq te blijven. Wel jammer, want had net samen met m'n vriendin een rekening bij Bunq (en een spaarrekening samen). Ik kijk het de komende tijd nog wel even aan, want na zoveel kritiek moeten ze toch wel iets doen, en anders is het jammer maar helaas.

Julianl wijzigde deze reactie 02-08-2017 09:10 (31%)

• rjn27
Nou Ja ben in in ieder geval blij dat ik mijn bankzaken niet volledig geporteerd had van Rabo naar Bunq.
Gister opgezegd en kom ook niet meer terug.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 16:15
Ik stop ook met Bunq al heb ik geen pas en wil ik die ook niet. Dat je nu extra moet betalen voor passen (heb ik begrip voor) is niet de reden.

Dat ze een Van Dale waardig voorbeeld geven van achterbaks met klanten omgaan, is de reden.

Zonder enige vorm van aankondiging kan je van de ene op de andere dag geen extra rekening openen. Ik moet het ook via GoT ontdekken, er is geen communicatie naar mij geweest dat dit eraan zat te komen.

En als ik dan bereid ben te betalen, moet ik gelijk betalen voor minder features.

Achterbaks communiceren.

ING stopt dan wel 1/3e van hun investeringen in wapenhandel en waarschijnlijk net zoveel in slechte olie/teerzand projecten, maar dat is tenminste publieke informatie, het is geen geheim en ze communiceren duidelijk. Daarnaast hebben ze enorm veel overhead maar zijn ze goedkoper dan lean & mean Bunq.

Het is dat ik vorige maand alle incasso's heb overgeheveld, dus ik zal niet nu direct dat weer ongedaan maken, maar ik zal ook zeker niet met trots aan anderen vertellen dat ik Bunq gebruik. Dan zeg ik nog liever dat ik bij boerenbank Rabo zit.
quote:
Prodigy.NL schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:30:
@Jazco2nd
Alles wat je nu hebt blijft (zoals ze nu zeggen) gratis.
Je rekeningen blijven bestaan en je betaald niets extra.
Je kan alleen geen extra rekeningen meer openen.
Maarja, ze kunnen natuurlijk wel later besluiten om dit aan te passen, net zoals ze nu dit hebben aangepast.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
Nicap schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:37:
Ik wacht het ook nog even af. Van de week net al het geld van rabo naar bunq verhuisd. Wilde net een rekening voor m'n dochter openen, maar dat laat ik maar achterwege.

Dit bied uitbreidings kansen voor revolut en andere aanbieders op de nl markt.
Revolut is toch niet Nederlands? Met andere woorden : Geen iDeal?

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - Kenteken G-<XXX>-XJ 27/12 - levering 30/12

• Julianl
quote:
Jazco2nd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:43:
Zonder enige vorm van aankondiging kan je van de ene op de andere dag geen extra rekening openen. Ik moet het ook via GoT ontdekken, er is geen communicatie naar mij geweest dat dit eraan zat te komen.

En als ik dan bereid ben te betalen, moet ik gelijk betalen voor minder features.
[...]
Dit vind ik inderdaad ook nog wel het ergste. Ik heb bunq voor de vrijheid om tot 10 rekeningen te kunnen openen. Geef me een headsup dat ik dat nog snel doe voordat het niet meer kan. Dacht m'n vriendin te tippen dat ze nog even een paar rekeningen moest maken voor ze de update deed, maar dat kan dus ook in de oude versie niet meer. Bunq slaat echt de plank mis hier. |:(

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:09
quote:
jooncheez schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:09:
[...]

Ik ben het met je eens dat Bunq hier een complete flater slaat, maar laten we de grote banken niet gaan ophemelen. Ze hebben nooit open gecommuniceerd over hun investeringen in wapenhandel en milieuvervuiling. Ze investeren in het kapot maken van de aarde; het is dan ook niet raar dat ze hun diensten goedkoper kunnen aanbieden dan een kleine bank als Bunq.
Nee maar ze hebben ook nooit beweerd dat ze heilig zijn. Uiteindelijk hebben banken 1 doel, en dat is geld verdienen, zelfs de meeste maatschappelijke banken van NL hebben dat als doel.

Misschien kom je pas net kijken bij Bunq maar Bunq heeft juist altijd beweerd dat ze goedkoper konden zijn omdat ze geen leningen aanboden, geld 1:1 weg zetten, geen spaarrente aanboden en iedereen lieten betalen voor wat ze gebruikte. Dit noemde ze eerlijk. Vandaag de dag is dus helemaal niks meer over van deze filosofie.

Daarnaast mogen banken wat mij betreft best in wapens investeren, onze politie en leger hebben toch ook die wapens nodig? En zo lang we als NL goedkoop op de eerste rij willen zitten wat betreft het milieu zal er ook geinvesteerd moeten worden in onze kolencentrales.

Uiteraard ben ik tegen clustermunitie als je daar op doelt

GrooV wijzigde deze reactie 02-08-2017 10:31 (14%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Hmm....ik zie dat Together plat ligt voor onderhoud. Ben wel verbaasd trouwens dat ik overal lees dat bunq creditcards gaat uitgeven, terwijl dit niet het geval is. Lees het hier, maar ook op RTL Nieuws en nu ook weer op RTL-Z. Mastercard is toch echt iets anders dan Credtitcard....blijkbaar is dat toch lastig voor ons Nederlanders.

Vind het wel bijzonder dat Tweakers het nog niet op de frontpage heeft staan...

JackSparrow wijzigde deze reactie 02-08-2017 10:49 (8%)

• dieselb0y
  • Laatst online: 16:43
In de mainstreammedia is de verontwaardiging inmiddels ook opgepakt. Ben benieuwd!

https://www.rtlz.nl/tech/...verhoging-van-800-procent

dieselb0y wijzigde deze reactie 02-08-2017 11:08 (38%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
GrooV schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 11:05:
[...]

Maestro != mastercard kaarten!

Mastercard debit of credit zit echt geen verschil in, allemaal hebben ze een limiet. Verder weet ik niet wat Android en apple pay hier mee te maken hebben maar als je bedoeld op NFC pinnen dan werkt dit gewoon via een europese standaard

Volgens mij haal je Maestro pin kaarten (standaard NL bankpas) en Mastercard debit kaarten (prepaid cc) door elkaar
Eh....met dat verschil dat die Mastercard debitcard gewoon aan je bankrekening zit gekoppeld en een transactie gelijk wordt afgeschreven net zoals bij een Maestro kaart. Eh..Maestro is ook een kaart van het bedrijf Mastercard, zoals vPay een techniek/kaart is van het VISA concern.

Apple/Android pay hebben er in die zin wat mee te maken, dat je daar dus een pas aan moet koppelen (wat dus wel kan met Mastercard Debit, maar niet met Maestro) zodat je via de standaard die de telefoon biedt kunt betalen (ook met je smartwatch bv.). Wat jij bedoelt is dat de app van de bank direct de NFC chip aanspreekt. Iets wat met Android dus kan, maar niet direct met Apple.

Maar eh..misschien dit Wikipedia artikel even lezen : Wikipedia: Debit MasterCard en nee ik haal Maestro en Mastercard Debit niet door elkaar. Zoals je op die wikipedia pagina kunt zien worden Mastercard Debit kaarten nog niet in NL aangeboden. Blijkbaar is bunq dus de eerste...

JackSparrow wijzigde deze reactie 02-08-2017 11:11 (16%)

• Krysa
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 27-01 21:01
quote:
inc schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:00:
Jongens, wacht even ik ben net wakker. Ik moet alles lezen. 7,99€ per maand. Maar dan zou ik de rekening nummer van mijn vrouw moeten overhalen naar mijn account. Dat verwacht ik wel als service. En dan kan ze met mijn 'account' ook op haar telefoon inloggen.

En wat als ze volgend jaar 15€ per maand willen hebben ?
Gezien de actie van gisteren zou dat zomaar kunnen. Of ze gooien het nog een keer met 799% omhoog :+

• jooncheez
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 27-01 05:47
quote:
GrooV schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Nee maar ze hebben ook nooit beweerd dat ze heilig zijn. Uiteindelijk hebben banken 1 doel, en dat is geld verdienen, zelfs de meeste maatschappelijke banken van NL hebben dat als doel.

Misschien kom je pas net kijken bij Bunq maar Bunq heeft juist altijd beweerd dat ze goedkoper konden zijn omdat ze geen leningen aanboden, geld 1:1 weg zetten, geen spaarrente aanboden en iedereen lieten betalen voor wat ze gebruikte. Dit noemde ze eerlijk. Vandaag de dag is dus helemaal niks meer over van deze filosofie.

Daarnaast mogen banken wat mij betreft best in wapens investeren, onze politie en leger hebben toch ook die wapens nodig? En zo lang we als NL goedkoop op de eerste rij willen zitten wat betreft het milieu zal er ook geinvesteerd moeten worden in onze kolencentrales.

Uiteraard ben ik tegen clustermunitie als je daar op doelt
Nee ik ben al langer klant van Bunq, vanwege de lage kosten en hun belofte niet te investeren in verwerpelijke zaken. Wellicht hebben ze ooit beweerd dat ze goedkoper konden zijn dan de traditionele banken, het is nu nu niet meer terug te vinden op hun website, enkel dit:

Ik heb inderdaad een andere mening over wapenhandel en het milieu, maar daar hoeven we het niet verder over te hebben. Ik ben in ieder geval van mening dat winst maken niet betekent dat je ethiek over boord mag gooien.

Laat ik echter nogmaals herhalen dat ik ook erg teleurgesteld ben in Bunq.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
GrooV schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 11:23:
[...]

Technische gezien niet nee, want je hebt geen credit (ook al kan je bij sommige debitcards rood staan). Maar je kan er wel gewoon als een creditcard mee betalen.

OT: Laten we het weer over bunq hebben
Laten we het over bunq hebben inderdaad. Zij leveren in ieder geval 2 Mastercard Debitcards, dat is op zich een goed iets. Alleen jammer dat ze voor 2 die Mastercards en de NFC mogelijkheid 7,99 rekenen. Vind dat persoonlijk aan de hoge kant.

• GrooV
Ik zie het meer als een paniek actie om van de niet/weinig betalende klanten af te komen, anders hadden ze het wel beter aangepakt.

Zelfde als bij de vorige prijsverhoging, mensen vragen om een feature (onbeperkt pinnen/Mastercards) die worden dan meteen alles of niets gelanceerd.

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
quote:
GrooV schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:30:
Ik zie het meer als een paniek actie om van de niet/weinig betalende klanten af te komen, anders hadden ze het wel beter aangepakt.

Zelfde als bij de vorige prijsverhoging, mensen vragen om een feature (onbeperkt pinnen/Mastercards) die worden dan meteen alles of niets gelanceerd.
Ik denk dat ze weinig betalende klanten hadden, die nauwelijks pinnen en dus nauwelijks omzet generen. Dan snap ik de keuze van dit premium pakket van 8 euro per maand wel.

Alleen ja, kijk naar de concurrentie.

https://www.rabobank.nl/p...kketten/rabo-totaalpakket

4,60 de Rabobank, extra creditcard plus buiten Europa geen extra kosten geldopname buiten Europa. Dat is dan veel meer bang for bucks vind ik. En dat voor 40 euro per jaar minder.

• Whatson
  • Niet online

Zelfs ABN Amro doet het beter.

• Julianl
De reactie van Ali op het bunq forum was ook niet echt geruststellend. Ik denk dat hij het niet helemaal begrijpt. Hij heeft het over veel positieve reacties en dat bunq premium niet voor iedereen is. Veel mensen schijnen er echter blij mee te zijn... Hij noemt bunq een alternatief voor 'ouderwets bankieren'. Sorry hoor, maar ik bankier bij andere banken niet echt ouderwets (kom nooit in een kantoor, stort zelden, neem nooit geld op, etc). Hij noemt het 'aan de update getallen te zien' al een succes. (Aantal app updates of premium subscribers?). Ook vergelijkt hij de prijsstelling met Netflix en Spotify, een vergelijking die volledig door de mand valt en twee van de weinige diensten die daadwerkelijk hun maandelijkse geld waard zijn.

Ik vind het zorgwekkend dat hij hiermee laat zien niet te snappen waarom bunq zo aantrekkelijk was. Betalen voor dingen die je echt gebruikt (en dus goedkoop), veel vrijheid en flexibiliteit. Dat is er eigenlijk allemaal niet meer.

Julianl wijzigde deze reactie 02-08-2017 11:48 (10%)

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:01
Het premium pakket vind ik te specifiek ingericht voor een bepaalde klant.
Ik heb bv niet twee mastercards nodig.... Alleen als mijn vrouw er ook 1 nodig heeft. Maar ja die wil dan ook NFC betaling dus die krijgt er dan ook 2.

Ik vind dat vooral het irritantste. ik wil ze best wat meer betalen dan ik nu doe, maar ik hoef geen 2 debit mastercards. En alleen maar voor NFC en meerdere accounts is 7,99 veel te veel.
Daarnaast is het plotseling wegnemen van functionaliteit voor bestaande klanten natuurlijk not done.

• Krysa
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 27-01 21:01
quote:
Reactie Ali op Together
Beste Allen,

Dank voor alle responses. Ook - en met name eerlijk gezegd - de positieve (die krijgen we in de Support chat en via mail).

bunq is bedoeld als alternatief voor ouderwets bankieren. Een bank-dienst die niet te koop loopt met je privé-informatie. Een bank-dienst die niet investeert in nare bedrijven. En een bank-dienst die naar alle maatstaven het steeds weer voor elkaar weet te krijgen om voor te lopen met enorm innovatieve features die het gebruiksgemak aanzienlijk verhogen.

bunq doet zijn best om de beste te zijn. Dat lukt vrij aardig - wat ook blijkt uit het feit dat alle grootbanken hun best doen om onze features te kopiëren. Tot hele afdelingen aan toe die onze app decompilen om maar te begrijpen / erachter te komen wat we aan het doen zijn.

Wij geloven, en ik geloof, dat het hebben van een alternatief voor ouderwets bankieren best wat waard is. Het kost ook nogal wat om zoiets draaiend te houden op dit niveau. Een biologische kip kost immers ook meer dan een plofkip.

Het omarmen van verandering zit bunq in het bloed. Wij veranderen zeer vaak mee met gebruikerswensen en nieuwe ontwikkelingen/trends. Dat betekent per definitie dat met elke verandering een groep mensen heel blij, en anderen weer wat minder blij zijn. Deze nieuwe abonnementen zijn daar geen uitzondering op.

Ondanks de sporadische heftigheid van de reacties zijn we toch blij met alle betrokkenheid. Dankzij jullie input - zowel positief als negatief - weten we steeds weer de app te verbeteren. Wel wil ik graag iedereen vragen om met een open blik naar de tarieven te kijken. Spotify kost 10e/maand. Netflix ook. Waarom zou 8e/maand dan te veel zijn voor iets waar je je hele leven voor werkt en dagelijks mee in de omgang bent?

Deze abonnementen zijn inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Maar aan de update getallen te zien is het wat mij betreft nu al een groot succes.

Al werkend met zo'n beetje de gehele bunq-crew wens ik iedereen een fijne nacht,

Morgenochtend staat de bunq update video erop :)!

Cheers,

Ali
Sorry hoor, maar wat een arrogantie. Alleen al hoe hij de reactie opent :(
Gewoon langs het negatieve geluid heen praten en zich totaal niet inleven in de klant.
Ik snap best dat er veranderingen plaatsvinden en dat je - ook met kleine veranderingen in kosten -
Nederlanders snel op de kast jaagt. Maar als Ali morgen besluit dat het premium pakket 18 euro gaat kosten vind ik dat je gewoon je klanten opzij zet. Door deze turbulente veranderingen samengaand met deze arrogantie probeert het bedrijf iets te zijn waar het zich tegen verweerd. Althans, dat beweren ze!

Krysa wijzigde deze reactie 02-08-2017 12:02 (8%)

• Intercity
quote:
Krysa schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:57:
[...]

Sorry hoor, maar wat een arrogantie. Alleen al hoe hij de reactie opent :(
Gewoon langs het negatieve geluid heen praten en zich totaal niet inleven in de klant.
Ik snap best dat er veranderingen plaatsvinden en dat je - ook met kleine veranderingen in kosten -
Nederlanders snel op de kast jaagt. Maar als Ali morgen besluit dat het premium pakket 18 euro gaat kosten vind ik dat je gewoon je klanten opzij zet. Door deze turbulente veranderingen samengaand met deze arrogantie probeert het bedrijf iets te zijn waar het zich tegen verweerd. Althans, dat beweren ze!
Dat heet grenzeloos geloof in je eigen product hebben... Het komt ook compleet overwerkt over. Ik denk dat ze iets te lang verbitterd zijn geweest over het feit dat andere banken hun onderscheidende features hebben gecopypaste en klanten daardoor bij hun vertrouwde bank zijn gebleven. Ik denk dat ze het met dit geïntroduceerde model niet zullen redden, en over een jaar helaas ondergebracht zullen gaan worden bij een ABN of een ING.

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:01
quote:
Bassiuz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:06:

Misschien had deze migratie wat langzamer moeten gaan, en had je je gebruikers eerst een aantal jaar moeten door kunnen laten gaan op een gratis account. Alleen denk ik wel dat je op die manier je klanten alleen maar voor de gek houd. Als je weet dat je bank er toch over 2 jaar mee op houd voor jou (omdat ze in plaats van nu, je goedkope bankplan, pas later stopzetten), dan ga je er toch nu ook niet meer mee verder?
Stel je neemt een telefoon abbo met 20gb.
De provider zegt: er komt een grote update aan jongens, HYPE dit word VET
De update: je abbo heeft geen internet meer, dan moet je even upgraden naar een abbo dat 8x zoveel kost.
Vet he jongens? Zijn jullie niet blij?

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
De bankencrisis is bij Bunq blijkbaar nu pas losgebroken.

Dit geeft weinig vertrouwen in de overige diensten van TransIP en met name voor Stack lijkt dit ook het vooruitzicht.

• Bassiuz
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 04-01 19:41
quote:
copywizard schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:09:
Niet normaal dit alle perks van het normale abo zijn volledig verdwenen en dan durven ze nog te zeggen ook dat alles zoals het was behouden blijft voor bestaande klanten?

maar als je een nieuwe pas wilt aanvragen omdat je oude defect is of kwijt dat MOET je upgraden naar premium en ook als je een extra bank account waarvan je er eerst 10 gratis kreeg wilt toevoegen MOET je upgraden naar premium ik denk dat ze er beter aan hadden gedaan om gewoon voor de huidige klanten alles gelijk te houden en alleen nieuwe klanten dit premium gebeure voor te zetten ik ga dan ook zeker weer terug naar ING

zoals verwacht iedere bank hoe heilig ze zichzelf ook vinden is net als ieder andere bank en die willen geld over jou en mij rug verdienen of dat nou uit jou portomonee komt of uit wapenhandel dat maakt ze niks uit geld is geld en dat is wat ze allemaal willen dit maakt voor mij BUNQ geen haar beter dan ING, rabo of sns!
De bank is nooit een prijsvechter geweest. Ze hebben de features ingeschat op een waarde die het toen waard was. Nu er een hoop meer mogelijk is met de bank, vragen ze ook de prijs die de service waard is.

Een bank voor ontwikkelaars en/of mensen die willen dat hun geld niet in vieze zaakjes wordt gestoken. Een bank met een goede online support met een app waar je U tegen zegt. Dat is wat Bunq is. Geen "1 euro per maand goedkope rekening" bank.

• Bassiuz
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 04-01 19:41
quote:
Zenix schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:47:
[...]
Verder kom je vooral met je argumentatie dat het bank is dat niet in slechte dingen investeert etc. Maar hoe weet jij dat? Ze zijn niet bepaald transparant over de kosten en wijzigingen zomaar dingen, hoe weet jij dan dat ze wel goed met je geld omgaan? Als een bank zo met zijn klanten omgaat, hoe kan je er dan vertrouwen in hebben?
Dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar dat weet ik ook niet zeker met diervriendelijke producten. Toch koop ik ze, aangezien dat het enige is wat ik echt kan doen om de wereld ook echt een beetje te veranderen. Als iedereen plofkippen blijft kopen, zullen die ook blijven bestaan.
quote:
Zenix schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:47:
offtopic:
Werk jij bij Bunq? Want sinds het nieuws heb je nog nooit eerder een bericht geplaatst op GoT
Haha, nee ik werk niet voor bunq. Normaal ben ik ook een lurker, maar toevallig weet ik hier wat meer over te zeggen en ben ik wel een fan van hoe bunq het doet.

• Frustus Maximus
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
Ik gebruik bunq sinds het begin. Ik heb tientallen mensen overgehaald om ook over te stappen op bunq. En nu schaam ik me dood dat ik dit heb gedaan. Ineens worden ze allemaal geconfronteerd met een prijsverhoging die bunq ineens de duurste bank van het land maakt.

Bunq is nu niet meer te vertrouwen. Ze verhogen ineens de prijzen met bizarre percentages. Ze houden reacties tegen op together.bunq.com. Ze zijn niet open over hun financiële toestand. Ali verkoopt allemaal leugens (zoals dat andere banken je informatie verkopen).

Er moet echt snel iets veranderen, want ik sta nu echt op het punt om mijn Stack account op te zeggen, om al mijn TransIP websites te verhuizen en om alle rekeningen (privé/zakelijk/verenigingen) op te zeggen.

Dit gedrag is totaal niet te verantwoorden.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 28-01 13:15
quote:
Toen ik een jaartje geleden hier probeerde uit te leggen dat er wel wat haken en ogen aan de precieze aard en financiering van bunq zaten, waren er mensen die vonden dat je dat niet zo kon zeggen, maar dit was voor mensen die in de marketingval trappen niet heel onverwacht. bunq was altijd precies zover te vertrouwen als hun investeringsprospectus. Dat consumenten de glossy consumentenbrochure 1:1 geloven is ook een beetje hun eigen fout om vooral geen echt onderzoek te doen.

Transip staat als bedrijf hier vrij los van volgens mij.

Brent wijzigde deze reactie 02-08-2017 13:06 (4%)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• GH1
  • Laatst online: 04-08-2019
quote:
freakstar schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:01:
[...]Nou ja, niet ergens aan vast? Ik zit wél ergens aan vast. Ik heb zowel privé als zakelijk bunq. Ik was direct vanaf het begin enthousiast (heb dat boek van Ali ook in een paar dagen verslonden).
Dat krijg je ervan als je keuzes maakt op basis van emotie ipv ratio.....

Dus nu weer gewoon kiezen op basis van kosten vs de functies die je gebruikt en verder alle pr-praat en boekjes vergeten.
quote:
Brent schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:05:
[...]bunq was altijd precies zover te vertrouwen als hun investeringsprospectus.
Er is 1 aandeelhouder..... er is helemaal geen investeringsprospectus.

GH1 wijzigde deze reactie 02-08-2017 13:11 (19%)

• JohnHeroHD
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11-12-2019
Uit den oude doosch:

http://www.quotenet.nl/Ni...over-zijn-geheimen-179244

Een interessant interview, heb ik gelijk een beeld bij Ali.

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 16:25 (99%)
Reden: Leeg ivm privacy

• alwaysleft
quote:
dieselb0y schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:20:
Zit op de telefoon dus kan niet zoveel typen. Maar geen flauw idee of transip is verkocht? Wel dat het geld vanuit de winst of opbrengst daarvan komt.

Ben daar overigens op kantoor geweest (Bunq) en er werken eerder 50/100 mensen dan 5. That said, ook een 'echte bank' kan hun hele prijsmodel omgooien, dat heeft niets te maken met Bunq.

Als ik ze een beetje kan inschatten is dit ook niet gedaan voor de winst maar om het voortbestaan te verzekeren. Hoge kosten en lage opbrengsten, reken maar eens na hoeveel je als Bunq kan verdienen op een 'gewone' klant. Dat is bijna niets..
Precies, ze maakten te weinig omzet op de gratis klanten en bieden nu dus dat Premium pakket aan om de gemiste omzet te compenseren en te plussen qua omzet.

Ben wel al onder de indruk van de service van Bunq, had vannacht een support chat berichtje gestuurd om 4 uur in de nacht al om 5 uur in de nacht reactie terug. Dat doen niet veel banken ze na :9

• Intercity
quote:
mar-10 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Ze bieden wel sofort aan, als ik betaalverzoeken naar Duitse vrienden verstuur.
https://together.bunq.com/topic/what-is-sofort
Dat is wat anders. Ik bedoelde dat als je als Duitser bunq hebt als enige bankrekening, je dan in een online winkel geen gebruik kan maken van SOFORT via bunq.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
Dit is wel een belangrijke opmerking. Ja, het is marketing. Maar hier gaat iets essentieels mis bij bunq: marketing is het goed vertellen van de waarheid. De beloftes die je maakt, moet je wel waarmaken wil je op de langere termijn kunnen overleven. Dat is waarom klantgerichte organisaties overleven.

Bunq doet hier iets anders: de klantbelofte die in de begintijd gemaakt is, verandert nu. Disruptie werd eerst actief gekoppeld aan goedkoper, en de propositie 'betalen voor wat je gebruikt' vervalt nu ook. Bovendien wordt de nieuwe klantbelofte ('volwaardige bank' en 'volledige vrijheid') niet eens bewaarheid. Immers: je hebt nog steeds een creditcard nodig in het buitenland voor bijvoorbeeld reserveringen, tolwegen en autohuur. Dat kan dan niet in het verlengde van je visie liggen, maar zo werkt de praktijk wel. Ik lees echter vooral: we hebben geen zin of zie geen mogelijkheid om (goedkoop/automatisch) kredietchecks te doen bij het BKR en hiermee omzeilen we dat. Kan ook, maar zeg dat dan.

Ik vind het niet eens zo problematisch dat ze 8 euro per maand vragen. Voor een volwaardige bank met hele goede service is dat een hoog, maar redelijk bedrag. Echter: bunq is nog geen volwaardige bank en de manieren waarop ze dat proberen te compenseren overtuigen me niet.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Brent
quote:
GH1 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Je blijft gewoon bezig...
Jij negeert mijn correctie daarop. Lees even terug.
quote:
Oftewel.... je verkoopt totale onzin.
Sterke bijdrage!
quote:
Krisp schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Ik vind het niet eens zo problematisch dat ze 8 euro per maand vragen. Voor een volwaardige bank met hele goede service is dat een hoog, maar redelijk bedrag. Echter: bunq is nog geen volwaardige bank en de manieren waarop ze dat proberen te compenseren overtuigen me niet.
8 euro is niet bizar hoog, al is het iets totaal anders dan wat ze eerst altijd riepen (vandaar dat ik denk dat de runway op is en het anaylics plan niet lukt). Maar welke functies missen ze precies tov een andere bank? Volgens mij is het pakket vrij compleet verder?
quote:
Nee, maar wel het CC netwerk (als in compatible met CC terminals, itt Maestro/V-Pay). In NL zijn de meeste terminals Maestro/VPay only, terwijl in de meeste Europese landen daar VISA/Mastercard (debit of credit) bij komen (en de VS dan weer uitsluitend die laatsten).

Brent wijzigde deze reactie 02-08-2017 13:39 (20%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
Brent schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 13:35:
[...]
Jij negeert mijn correctie daarop. Lees even terug.

[...]

Sterke bijdrage!

[...]

8 euro is niet bizar hoog, al is het iets totaal anders dan wat ze eerst altijd riepen (vandaar dat ik denk dat de runway op is en het anaylics plan niet lukt). Maar welke functies missen ze precies tov een andere bank? Volgens mij is het pakket vrij compleet verder?

[...]

Nee, maar wel het CC netwerk (als in compatible met CC terminals, itt Maestro/V-Pay)
Eh...maar dat maakt het nog geen creditcard? Het is en blijft een Debitcard waarbij je dus gewoon voldoende saldo moet hebben.

• Brent
quote:
JackSparrow schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Eh...maar dat maakt het nog geen creditcard? Het is en blijft een Debitcard waarbij je dus gewoon voldoende saldo moet hebben.
De compatibliteit van het netwerk is waar het mij (en ik denk de meesten) om gaat. Een Mastercard Debit kunt je op elke (network connected) CC terminal gebruiken (dus overal in t buitenland), maar helaas weer nauwelijks in NL. Maestro (een andere debitcard van Mastercard) is iets heel anders, wegens dat netwerk.

Brent wijzigde deze reactie 02-08-2017 13:41 (8%)

• copywizard
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

Precies, ze maakten te weinig omzet op de gratis klanten en bieden nu dus dat Premium pakket aan om de gemiste omzet te compenseren en te plussen qua omzet.

Ben wel al onder de indruk van de service van Bunq, had vannacht een support chat berichtje gestuurd om 4 uur in de nacht al om 5 uur in de nacht reactie terug. Dat doen niet veel banken ze na :9

hier mis je een stukje ze maken te weinig winst op de gratis klanten en ze "bieden" niks maar verplichten ze alle gratis klanten die alles al over hebben gezet ineens 8 euro te gaan betalen voor een zogenaamd premium account je kan niet kiezen of je het wel of niet doet als je alle functies wilt behouden van je gratis account zoals extra bankrekeningen aanmaken of een bankpas (extra) dan moet je gewoon 8 euro pm gaan betalen.

Intel I5-6600K, Asrock Z170 Extreme4, 2 x MSI GTX960 2G SLI, 16GB HyperX DDR4

• alwaysleft
quote:
copywizard schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

hier mis je een stukje ze maken te weinig winst op de gratis klanten en ze "bieden" niks maar verplichten ze alle gratis klanten die alles al over hebben gezet ineens 8 euro te gaan betalen voor een zogenaamd premium account je kan niet kiezen of je het wel of niet doet als je alle functies wilt behouden van je gratis account zoals extra bankrekeningen aanmaken of een bankpas (extra) dan moet je gewoon 8 euro pm gaan betalen.
Dan is er een keus, of je accepteert het of niet. Zie echt het probleem niet. Er zijn 10 tallen alternatieven qua banken in NL :)
Typisch NL, op een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en als het dan negatief veranderd maar schreeuwen. Uiteindelijk moet er omzetgroei komen binnen een bedrijf, en dat proberen ze op deze manier. Als het tegenvalt zullen ze het wel weer aanpassen ;)

• TheJoe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 26-07-2019
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Dan is er een keus, of je accepteert het of niet. Zie echt het probleem niet. Er zijn 10 tallen alternatieven qua banken in NL :)
Typisch NL, op een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en als het dan negatief veranderd maar schreeuwen. Uiteindelijk moet er omzetgroei komen binnen een bedrijf, en dat proberen ze op deze manier. Als het tegenvalt zullen ze het wel weer aanpassen ;)
Je mist het punt, en je maakt onterecht de opmerking van een dubbeltje op de eerste rij. Bunq heeft mijn vertrouwen gewonnen met hun service, hun technologie en manier van communiceren. Nu blijkt dat ze uit het niets een complete vervelende draai geven aan hun dienst. Uit het niets, onaangekondigd, en daar staat mijn geld. Dat vertrouw ik niet. Daar wil ik mijn geld niet bij hebben.

• alwaysleft
quote:
TheJoe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

Je mist het punt, en je maakt onterecht de opmerking van een dubbeltje op de eerste rij. Bunq heeft mijn vertrouwen gewonnen met hun service, hun technologie en manier van communiceren. Nu blijkt dat ze uit het niets een complete vervelende draai geven aan hun dienst. Uit het niets, onaangekondigd, en daar staat mijn geld. Dat vertrouw ik niet. Daar wil ik mijn geld niet bij hebben.
Dan zeg je hem op :) Problem solved :)

• TheJoe
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Dan zeg je hem op :) Problem solved :)
Als je dit topic een beetje leest dan zie je dat ik daar op moment van schrijven ook inderdaad mee bezig ben. Doei Bunq :)

• alwaysleft
Wel duidelijk geworden dat als je nu een bankonderneming wilt beginnen, je Bunq moet kopiëren qua idee en dit pakket 4 euro per maand prijzen.

Denk dat je het dan behoorlijk goed gaat doen.

• aarzelaar
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-01 21:39
quote:
copywizard schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

ik heb je profiel bekeken maar kan er nou niet uithalen of je voor bunq werkt of niet ;)

maar het is jammer dat je de mensen die geheel zijn overgestapt naar deze bank met het idee dat een bankpas maar 1 euro pm kost nu weer hun hele hebben en houden over moeten zetten naar een andere bank of 8 euro moeten gaan betalen aan bunq geheel niet begrijpt
en dat we maar gewoon Hollanders zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten klopt ook niet nogmaals zou er een kleine prijs verhoging zijn was er niks aan de hand maar het gaat hier om het bevriezen van bijna alle functies die bunq uniek maakte en mocht je ze terug willen hebben moet je gewoon 8 x meer gaan betalen.
Grappig, ik was dus niet de enige die de indruk kreeg dat Dhr. Alwaysleft een bunq-medewerker was.

Anyway; weten jullie waar ik het meest mee zit. Ik was eigenlijk wel toe aan een alternatieve ietwat innovatieve bank zonder lugubere investeringen. Bunq leek een mooie optie (mijn tech-savvy vriendengroep was ook al langzaam aan het overstappen).

Nu maakt dat bedrag van 7,99 mij niet eens zoveel uit. En laten we eerlijk zijn, de gemiddelde Tweaker kan dat ook wel incasseren. Echter geven ze een signaal af waarbij ik de indruk krijg dat ze immatuur zijn, ondoordacht.. instabiel.

Het meest belangrijke voor een bank is naar mijn gevoel vertrouwen (los van de 100.000 bankgarantie). Dat vertrouwen begon langzaam op te bouwen de afgelopen maanden, maar dat is nu weg...

• alwaysleft
quote:
TimDJ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:52:
Welke concurrenten heeft Bunq nou echt als het neerkomt op meerdere rekeningen, ideal en gezamelijke rekeningen?
Knab?

• Brent
quote:
TimDJ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:52:
Welke concurrenten heeft Bunq nou echt als het neerkomt op meerdere rekeningen, ideal en gezamelijke rekeningen?
Knab?

• TheJoe
quote:
aarzelaar schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:51:
[...]
Het meest belangrijke voor een bank is naar mijn gevoel vertrouwen (los van de 100.000 bankgarantie). Dat vertrouwen begon langzaam op te bouwen de afgelopen maanden, maar dat is nu weg...
Precies. Hele grote fout van de afdeling marketing/communicatie. Dit had op zoveel manieren gebracht kunnen worden. Het zo naar buiten brengen en het vertrouwen verliezen, snappen ze dat ze een bank zijn en geen app?

TheJoe wijzigde deze reactie 02-08-2017 14:07 (24%)

• jdejonge1991
  • Laatst online: 27-01 19:22
Ik zit al sinds het 4 cent per transactie-model bij Bunq en ben (was) zeer groot fan van hoe het werkte. Afgelopen weekend weg met vrienden, even rekening openen, connecten en gaan met z'n allen. Heerlijk!

Ik ging elke maand over het bedrag van 1 euro, dus was aan het overwegen om mijn maestro card te laten overzetten naar het vaste bedrag per maand model.

Maar, toen het nieuws van vandaag...

Het gaat er niet zozeer om dat ik de 8 euro per maand niet kan betalen, maar ik heb het niet over voor het 'koppelpakket'. Ik heb zelf een AMEX waar ik zeer happy mee ben (KLM punten) en wil daar voorlopig toch niet vanaf. Ikzelf hoef dus geen mastercard (debit card), en al helemaal niet 2... Daarnaast heb ik het afgelopen jaar amper cash opnames gedaan, eigenlijk alleen in het buitenland.

Waarom stappen ze af van het 'je betaalt wat je gebruikt' model..

Blijkbaar is de 1 euro per maand niet haalbaar voor ze, gezien de jaarcijfers van 2016 (ongeveer 5 miljoen verlies). Dus er moeten inkomsten zijn, dit is Zeer logisch.

Wat is men dan wel bereid te betalen? Wat zijn jullie bereid te betalen?

Ik zelf denk iets van 3,50 - 4 euro per maand voor:
  • 1x Maestro kaart
  • 5 - 10 rekeningen
En dan betalen voor opties?
  • 9e eenmalig voor aanschaf pas
  • 0,50e per maand voor NFC
  • 3e per maand voor mastercard ?
  • 10 keer cash pinnen per maand voor 2e ?

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:10
quote:
jdejonge1991 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:12:
Ik zit al sinds het 4 cent per transactie-model bij Bunq en ben (was) zeer groot fan van hoe het werkte. Afgelopen weekend weg met vrienden, even rekening openen, connecten en gaan met z'n allen. Heerlijk!

Ik ging elke maand over het bedrag van 1 euro, dus was aan het overwegen om mijn maestro card te laten overzetten naar het vaste bedrag per maand model.

Maar, toen het nieuws van vandaag...

Het gaat er niet zozeer om dat ik de 8 euro per maand niet kan betalen, maar ik heb het niet over voor het 'koppelpakket'. Ik heb zelf een AMEX waar ik zeer happy mee ben (KLM punten) en wil daar voorlopig toch niet vanaf. Ikzelf hoef dus geen mastercard (debit card), en al helemaal niet 2... Daarnaast heb ik het afgelopen jaar amper cash opnames gedaan, eigenlijk alleen in het buitenland.

Waarom stappen ze af van het 'je betaalt wat je gebruikt' model..

Blijkbaar is de 1 euro per maand niet haalbaar voor ze, gezien de jaarcijfers van 2016 (ongeveer 5 miljoen verlies). Dus er moeten inkomsten zijn, dit is Zeer logisch.

Wat is men dan wel bereid te betalen? Wat zijn jullie bereid te betalen?

Ik zelf denk iets van 3,50 - 4 euro per maand voor:
  • 1x Maestro kaart
  • 5 - 10 rekeningen
En dan betalen voor opties?
  • 9e eenmalig voor aanschaf pas
  • 0,50e per maand voor NFC
  • 3e per maand voor mastercard ?
  • 10 keer cash pinnen per maand voor 2e ?
Ik zou prima 4 à 5 euro per maand over hebben je eerste lijstje, en de opties die je noemt ook prima qua pricing.

• robertpNL
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Je zou bijna zeggen dat dit klanten wegpesten is om de schade bij een faillissement alvast te beperken.

robertpNL wijzigde deze reactie 02-08-2017 14:34 (6%)

• Cablekevin
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:36

Cablekevin

CCCP Baby!

Zelf ben ik Bunq user vanaf dag 1 en heb daarom ook twee passen met daarbij 5 verschillende rekeningen. Betalingen heb ik de laatste tijd (vooral in het buitenland) anders opgelost door mijn creditcard van ICS er aan te koppelen, dus als ik bijvoorbeeld ik het buitenland betaal of geld opneem gaat het via ICS. Vervolgens schrijft ICS dit maandelijk netjes van (van een aparte Bunq rekening). Doordat we op free slechts 1 rekening krijgen ben ik er ook niet meer over te spreken. Zeker nadat ik zelf alles handmatig heb overgezet en Bunq mijn enige bank is. Ik voel me door Bunq afgezet en had graag gezien dat er een betaalbare middenweg beschikbaar kwam. Ik wacht rustig af. :/

Cablekevin wijzigde deze reactie 02-08-2017 14:58 (0%)
Reden: Puntje vergeten...

• ReVision
  • Laatst online: 25-08-2018
quote:
DennusB schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:50:
Maar met een vreselijke app (van wat ik altijd hoor) en zo'n ouderwets kastje met codes om betalingen te doen... no thanks.
Met die app is helemaal niets mis, al jaren geen enkel probleem mee gehad en doet alles wat ik nodig heb.
Daarnaast kan je al een lange tijd instellen dat je tot een bepaald bedrag per dag (kan je zelf kiezen) kan overmaken zonder e-dentifier, ook naar onbekende rekeningen (lees nooit eerder naar overgemaakt of van ontvangen)

ReVision wijzigde deze reactie 02-08-2017 15:00 (4%)

| Discogs | Flickr |

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wellicht is dit gewoon een mega marketingtruc van bunq. Slechte reclame is ook reclame, vooral dit. Straks wordt 7,99 - 4,99 en stappen er heel veel mensen over.

Zou me niks verbazen eigenlijk. Voor 4,99 zou ik nog wel overstappen van Rabobank. Maar dan wel 2 maestro passen ipv 2 mastercards.

• GrooV
Overigens vraag ik me af hoe levensvatbaar Bunq is op deze manier. Een beetje zoektocht op internet blijkt dat Ali zelf vorig jaar meer dan 9 miljoen in Bunq heeft gestopt (zie: http://www.quotenet.nl/Ni...over-zijn-geheimen-179244 ) en dat er dit jaar weer een verlies van 5 miljoen is geleden.

Op zich niks mis mee maar Ali betaald Bunq met de winsten die hij van TransIP krijgt. Zijn totale waarde is "maar" iets van 30 miljoen. Tenzij je slim gaat investeren is het niet echt goed voor de lange termijn om zo je geld in een verlies gevend bedrijf te stoppen.

Om alleen al 5 miljoen aan omzet te krijgen heb je al 50.000 8 euro klanten nodig, en dan gaan de kosten er nog af.

Om Bunq rendabel te krijgen moet je volgens mij minstens 500.000 8 euro klanten hebben, gezien de hoeveelheid personeel (~80)

Op een of andere manier krijg ik toch een Dirk Scheringa gevoel

GrooV wijzigde deze reactie 02-08-2017 15:17 (7%)

• ReVision
quote:
kevin.vd.meer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:28:
Maar hoe gaat het dan over 4 jaar, als je pasje verloopt, ben je dan als nog verplicht over te stappen naar premium? |:(
Sterker nog, als je het pasje verliest of volgende maand stuk gaat krijg je ook geen nieuwe meer en mag je ook overstappen.

| Discogs | Flickr |

• Whatson
  • Niet online

vertrouwen komt te voet en gaat te paard

En slecht nieuws verkoopt beter ;)

Overigens volledig terecht dat ze deze shit storm over zich heen krijgen. Dit had iedereen aan zien komen.

Eigenlijk denk/hoop ik dat ze op deze manier mensen naar een duurder midden product willen lokken:
1 Maestro kaart
1 MasterCard
10 Rekeningen
Android NFC

voor een euro of 3, 4, 5€
Natuurlijk nog een forse stap vanaf 1€ voor alleen MC en NFC

https://www.google.nl/url...-dure-nieuwe-abonnementen
quote:
De suggestie dat de verandering samenhangt met het verlies van €5 mln dat de bank in 2016 boekte wijst Niknam van de hand: 'Daar is geen relatie mee, want we maken niet meer marge met deze nieuwe abonnementen.'
:? Dus de MasterCard fees zijn zo hoog dat ze met de 7.99€ per maand evenveel marge hebben als met €1 per maand, of ze verwachten dat 7/8 van hun klanten wegloopt.

Whatson wijzigde deze reactie 02-08-2017 16:37 (118%)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik zou zonder meer overstappen naar een pakket met 1 Maestro, 1 MasterCard en 0 geldopnamen voor € 3 per maand. Duurder dan wat ik nu voor al mijn bankzaken betaal maar het gemak van bunq heb ik graag een redelijke prijs voor over. € 4 zou ik nog kunnen overwegen.

Maar € 8 is echt teveel :) Ik blijf nu gewoon bij mijn € 1 per maand Maestro en € 15 per jaar ICS kaart. Als mijn Maestro kaart vervangen moet worden, dan downgrade ik naar het gratis pakket (voor iDeal en huidige incasso's) en ga ik mijn N26 Maestro weer gebruiken.
quote:
Whatson schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:22:
:? Dus de MasterCard fees zijn zo hoog dat ze met de 7.99€ per maand evenveel marge hebben als met €1 per maand, of ze verwachten dat 7/8 van hun klanten wegloopt.
Of ze verwachten dat iedereen die kiest voor Premium ook gebruik zal maken van de inbegrepen 10 geldopnamen per maand. Die zijn altijd duur geweest.

Ik geloof niet dat de MasterCard kosten uitzonderlijk hoog zijn. Zie mijn ICS kaart, Revolut, N26, ...

Zr40 wijzigde deze reactie 02-08-2017 16:40 (32%)

629110

Kijk als ze als enige met Apple Pay zouden komen vanaf vandaag dan had ik ze nog een kleine kans gegeven. Maar wat ze nu bieden voor 7,99 € is echt helemaal niet van deze tijd.

• Cablekevin
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:36

Cablekevin

CCCP Baby!

quote:
inc schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:48:
Kijk als ze als enige met Apple Pay zouden komen vanaf vandaag dan had ik ze nog een kleine kans gegeven. Maar wat ze nu bieden voor 7,99 € is echt helemaal niet van deze tijd.
Ik zat gisteren in de zaal en ik had mijn hoop echt gevestigd op Apple Pay, maar helaas. (overigens ligt dat geheel bij Apple)

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:06
1 ding snap ik écht niet... bank of the free... maar mijn goed onderbouwde reactie staat al uren op "On moderation"..... why worden wij als klanten "On moderation" geplaatst bij een partij die zich Bank of the free noemt? Ze moeten zich echt eventjes gaan schamen! :/

1-5-2019 Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• Joost42
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15-01-2018
Wat ik zo typisch vind is dat bunq best probeert een community te bouwen. Dat hele Together gebeuren, het feit dat de meeste nieuwe functies aangedragen zijn door gebruikers, het persoonlijke en directe contact via de support, persoonlijke terugkoppelingen op eerdere bugs/meldingen, de poll vorige keer over de nieuwe pas-prijzen. Gebruikers voelen zich écht onderdeel van bunq, ze voelen dat ze bijdragen aan bunq, het 'succes' van bunq en promoten bunq onder vrienden en familie. Bijna alle gebruikers komen er via mond-tot-mond reclame. Zelf heb ik ook gezorgd voor zeker 7 extra bunq-gebruikers.

En dat bunq dan zo ineens de community die ze opgebouwd hebben en blijkbaar nog altijd willen hebben (anders ga je Together geen upgrade geven), volledig passeren met een onverwachte, onaangekondigde prijswijziging waar eigenlijk niemand achter staat. Volledig tegenstrijdig, volledig respectloos en levert extreem veel wantrouwen op.

• ReVision
Volgens mij was het een van de verkooppunten juist dat er geen externe investeerders waren die zeggenschap over de bedrijfvoering zouden krijgen. Ik meen ook gelezen te hebben dat Ali zijn eigen geld heeft geinvesteerd in de startup, geld wat hij o.a. heeft opgehaald met de verkoop van TransiP.

Hier een interview met Ali van een tijdje terug (is volgens mij stukje terug ook gepost)
http://www.quotenet.nl/Ni...over-zijn-geheimen-179244

| Discogs | Flickr |

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:26
Dit is toch wel de mooiste vergelijking die ik vandaag gelezen heb:
quote:
To feel the difference, imagine that you were buying a lunch for €3 euros every day. But on Wednesday you’re entering the cafe and the owner proudly tells you that the lunch would cost you €24 euros.
Would you eat almost the same lunch for 8 times higher price? That’s exactly the feeling I get with the new Bunq pricing plans.
Bron: https://medium.com/dirtyn...ives-to-bunq-e309549ba7f8

• Danny.G
quote:
U123456 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:53:
Dit is toch wel de mooiste vergelijking die ik vandaag gelezen heb:
[...]
Bron: https://medium.com/dirtyn...ives-to-bunq-e309549ba7f8
Terwijl je diezelfde lunch voor minder dan die 24€ bij de buren kan krijgen. :)

• Hydra
  • Laatst online: 22:28
Wat betreft dit stukje in de reactie van Ali:
quote:
bunq doet zijn best om de beste te zijn. Dat lukt vrij aardig - wat ook blijkt uit het feit dat alle grootbanken hun best doen om onze features te kopiëren. Tot hele afdelingen aan toe die onze app decompilen om maar te begrijpen / erachter te komen wat we aan het doen zijn.
Ik werk zelf bij een grote Nederlandse bank als (externe) software ontwikkelaar en dat is dus complete kul. Ten eerste zit er helemaal niks interessants in de mobile applicatie van Bunq. Coole animaties kunnen onze designers ook wel maken. Alle logica zit in de back-end. En daar kan je natuurlijk onmogelijk bij.

En dan nog; boeiend? Bunq doet niks interessants. Bunq heeft niks gebouwd wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder hadden. Ik ben zelf back-end dev. Ik zou met plezier een kijkje in hun keuken nemen puur uit interesse maar ik ga daar geen eieren van columbus vinden hoor.

Nog kwalijker is dit:
quote:
bunq is bedoeld als alternatief voor ouderwets bankieren. Een bank-dienst die niet te koop loopt met je privé-informatie.
Hoe weet hij of en hoe banken dat doen? Heeft hij daar bewijs voor? Of is het gewoon spiegelen? Want Bunq is duidelijk op zoek naar een verdienmodel en 'data' is een erg interessant verdienmodel. Als een VC ze in de nek staat te hijgen moet je als Bunq klant maar net zien of ze 'nee' kunnen blijven zeggen. Aangezien hij over het eerste deel uit z'n nek lult zou het me niet verbazen als dat tweede deel ook gewoon iets is waar ze mee bezig zijn.

https://niels.nu

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Hydra schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:19:
Wat betreft dit stukje in de reactie van Ali:

[...]

Ik werk zelf bij een grote Nederlandse bank als (externe) software ontwikkelaar en dat is dus complete kul. Ten eerste zit er helemaal niks interessants in de mobile applicatie van Bunq. Coole animaties kunnen onze designers ook wel maken. Alle logica zit in de back-end. En daar kan je natuurlijk onmogelijk bij.

En dan nog; boeiend? Bunq doet niks interessants. Bunq heeft niks gebouwd wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder hadden. Ik ben zelf back-end dev. Ik zou met plezier een kijkje in hun keuken nemen puur uit interesse maar ik ga daar geen eieren van columbus vinden hoor.
Noem eens een Nederlandse bank die push notifications met alle relevante details stuurt voor elke transactie op mijn rekening? Ik ken er geen.

Voor de rest, helemaal eens met je post.

Pagina: 1 2 3 ... 17

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True