Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Net maar even een verzoek ingediend zodat je een foto kan instellen bij je contacten, dat kan nu alleen als ze ook bunq hebben dus staat er bij overige overboekingen zo'n stom logo van de andere bank. Ze gaan het oppakken, ben benieuwd!

Is het al bijna vrijdag?

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:07
Hier meer info over de handscan:
https://www.veridiumid.co.../fingerprint-recognition/

Zo te zien is er dus wel degelijk liveness-detectie mogelijk, wat het voorhouden van een foto uit zou moeten sluiten. Daarnaast wordt er gematcht op je fingerprints, een filmpje laten zien lijkt me dan ook lastig, die moet dan wel van hele hoge kwaliteit en resolutie zijn. Misschien leuk om een keer in de praktijk te proberen :)

edit:
Heb zojuist enkele keren geprobeerd de handscan te doen vanaf een filmpje van mijn hand. Is niet gelukt. De filmpjes waren zeer scherp en afgespeeld op een laptop met WQHD scherm. Heb het geprobeerd met mijn hand in verschillende hoeken, je moet namelijk je scherm ook onder een behoorlijk grote hoek filmen omdat je anders alleen de reflectie van de flitserled in je scherm filmt.
Hij herkent wel de hand op het filmpje en maakt er een foto van, maar na het "processen" verschijnt een melding dat het identificeren niet gelukt is.
Nu kun je natuurlijk nooit uitsluiten dat het misschien op een andere manier wel lukt, maar zo heel makkelijk is het blijkbaar toch niet.

mcDavid wijzigde deze reactie 22-11-2016 21:52 (43%)

zcflevo.nl

• mcDavid
Oeh delen ze die weer uit? Cool!
Maar volgens mij heeft iedereen die ik ken al lang zelf een pas besteld :(

zcflevo.nl

• mcDavid
quote:
Dat je een gratis pinpas krijgt. Normaal zijn die 9 euro.

Ik heb nog geen invites gehad.

mcDavid wijzigde deze reactie 29-11-2016 10:38 (7%)

zcflevo.nl

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:
Ik heb het topic even opgeruimd, want het verstoort de discussie en eigenlijk zijn het referrals. Die horen niet op GoT thuis. Bovendien zijn de pasjes toch al op.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:19
Ik moet helaas afscheid gaan nemen van Bunq.
We wilden een aparte rekening voor de nieuwe hyp en Bunq was dan perfect om te testen. Maar hun feature om incasso's goed te keuren is handig maar gebrekkig zonder whitelisten. Naar mijn idee een complete misser. Een gemiddeld huishouden heeft zoveel automatische incasso's, die wil je niet telkens weer opnieuw goedkeuren, 1x is voldoende.

Nu ga ik een half jaar reizen Hypotheek kan dus niet worden afgeschreven als ik een week in de jungle zit of gewoon geen internet heb |:(

Dus dat gaat dan toch maar weer van ING af. Erg jammer, wilde juist zsm af van de gevestigde orde van banken schurken.
quote:
Zr40 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:29:
[...]

Je pint dan best vaak :) Mijn duurste pin-maand bij bunq tot nu toe was € 1,00, dus 25 transacties in die maand.
Ik doe al 4 jaar zo min mogelijk met cash. Ik heb nog geen pinautomaat gezien dit jaar. Alles betaal ik met pinpas of Amex (punten sparen) of Revolut (buitenlandse valuta).

435x pinnen is het omslagpunt (ING kost 1,45/mnd of 17,40/jr). Dat is 36x pinnen. Ik pin sowieso elke dag lunch = 20x/maand. Dan kan ik daarnaast nog 16x in die maand pinnen, in de avonden en weekenden. Dat haal ik echt heeeel makkelijk. Ik haal geen boodschappen voor 2 weken ofzo (woon in stad).

Maar dat maakt eigenlijk verder weinig uit, ben best bereid te betalen voor wat ik gebruik hoor. Ik was alleen benieuwd wat er met al dat geld op al die betaalrekeningen gebeurd. Verder helemaal eens met alle argumenten tegen spaarrekeningen. In de toekomst ga ik wel voor een kluis ofzo. Voorlopig is een spaarrekening voor mij vooral praktisch nut.

EDIT: Support zegt dat whitelisten van incasso's een zeer veel gevraagde feature is en binnenkort mogelijk wordt _/-\o_

Jazco2nd wijzigde deze reactie 01-12-2016 14:27 (3%)

• Fuff
  • Laatst online: 04-12 13:17

Fuff

koffiethijs

quote:
Jazco2nd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:19:
Ik moet helaas afscheid gaan nemen van Bunq.
We wilden een aparte rekening voor de nieuwe hyp en Bunq was dan perfect om te testen. Maar hun feature om incasso's goed te keuren is handig maar gebrekkig zonder whitelisten. Naar mijn idee een complete misser. Een gemiddeld huishouden heeft zoveel automatische incasso's, die wil je niet telkens weer opnieuw goedkeuren, 1x is voldoende.

Nu ga ik een half jaar reizen Hypotheek kan dus niet worden afgeschreven als ik een week in de jungle zit of gewoon geen internet heb |:(

Dus dat gaat dan toch maar weer van ING af. Erg jammer, wilde juist zsm af van de gevestigde orde van banken schurken.

[...]

Ik doe al 4 jaar zo min mogelijk met cash. Ik heb nog geen pinautomaat gezien dit jaar. Alles betaal ik met pinpas of Amex (punten sparen) of Revolut (buitenlandse valuta).

435x pinnen is het omslagpunt (ING kost 1,45/mnd of 17,40/jr). Dat is 36x pinnen. Ik pin sowieso elke dag lunch = 20x/maand. Dan kan ik daarnaast nog 16x in die maand pinnen, in de avonden en weekenden. Dat haal ik echt heeeel makkelijk. Ik haal geen boodschappen voor 2 weken ofzo (woon in stad).

Maar dat maakt eigenlijk verder weinig uit, ben best bereid te betalen voor wat ik gebruik hoor. Ik was alleen benieuwd wat er met al dat geld op al die betaalrekeningen gebeurd. Verder helemaal eens met alle argumenten tegen spaarrekeningen. In de toekomst ga ik wel voor een kluis ofzo. Voorlopig is een spaarrekening voor mij vooral praktisch nut.

EDIT: Support zegt dat whitelisten van incasso's een zeer veel gevraagde feature is en binnenkort mogelijk wordt _/-\o_
Die whitelisting gaat inderdaad komen.

Ik wil al sinds het begin over op Bunq, alleen ben ik in de ogen van de Rabobank (post-MSc traject) nog steeds student en betaal ik niks, alleen voor een creditcard. Ik heb overigens wel een Bunq rekening hoor, waar ik wat stal voor kleine dingen (for-fun-pot). Vind de gedachte fantastisch. Met name die gedeelde rekeningen openen, ik ga regelmatig met vrienden op stap (verschillende groepen). Dan is zo'n rekening erg handig. Iedereen maakt wat over (over periodiek wat je wilt) en dan gebruik je die rekening om je spul van te doen, erg handig. Beter dan achteraf narekenen en de rekening sturen.
hoewel de Tikkie app al erg handig is voor het sturen van betaalverzoeken via whatsapp

Ik ben benieuwd wat mensen hier inderdaad gebruik maken van die gedeelde rekeningen en hoe dat bevalt. Hebben jullie specifieke voorbeelden? :>

de kunst van het falen.

• jpelgrom
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:53:
De pinkosten worden maandelijks op de eerste kalenderdag om 12:00 afgeschreven.
Hoeft niet per se op de eerste kalenderdag van de maand, kan ook op een andere dag. Uit de FAQ:
quote:
De maandelijkse factuur vindt plaats op één van de volgende data: 1, 8, 16, of de 24e van de maand. Jouw standaard facturatie datum is de eerst volgende factuurdatum vanaf de dag dat je jouw account geregistreerd hebt. (...)

jpelgrom wijzigde deze reactie 08-12-2016 18:26 (10%)

• mcDavid
Als ik het goed lees moet je dus om een gratis boek te krijgen:

1) bunq-gebruiker zijn
2) een nieuwe bunq-gebruiker aandragen
3) jouw qr-code laten scannen door die nieuwe gebruiker

Meh, laat maar. Te veel moeite. Heb dat boek al een keer geleend om te lezen, zo heel boeiend vond ik het niet.

zcflevo.nl

629110

Volgens Linkedin 69 medewerkers..

In het weekend is mijn iPhone kapot gegaan, leuk dan koop ik toch de 7. Besteld via t-mobile webshop, een mail ontvangen met bevestiging en of ik nog 300 euro kan betalen. Ja natuurlijk, creditcard van ICS werkt niet omdat je een code van de telefoon moet over typen. Grijpt naar de bunq app... oh wacht mijn telefoon doet het niet. De 'back-up' telefoon iPhone 3GS ondersteund geen bunq.

Plaatje van ideal via facebook messenger maar doorgestuurd naar vrouw of ze die even snel kan betalen. Maar anders wist ik het ook niet. Gelukkig heb ik ook nog alle vaste lasten en inkomen bij de ING. Anders zou het nu best lastig kunnen worden.

Via twitter reageert bunq dat je echt met een telefoon moet inloggen om iets te kunnen doen met je geld, of pinnen natuurlijk.

629110 wijzigde deze reactie 14-12-2016 14:19 (92%)

• sweebee
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 06-12 14:29
Dat snap ik. Bij Rabobank deed ik het gewooon op en extra privé rekening. Bij bunq zou ik dan ook gewoon een extra rekening kunnen gebruiken.

5DIII + 6D + 15mm Fisheye F/2.8 + 16-35mm L F/2.8 II + 24-70mm L F/2.8 II + 85mm F/1.8 + 70-200mm L F/2.8 IS II + Speedlite 430EX II || MacBook Pro Retina 15 ‘17

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Het zou goed kunnen dat dat niet aan bunq ligt. Recent is dit probleem ook gemeld in het algemene creditcards topic, bij iemand die vanuit ING naar revolut probeerde over te boeken verdween de omschrijving ook.

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Bunq komt met nieuw prijsmodel naast huidige:

Kaart voor 1€ per maand met onbeperkt transacties

Dit is voordeliger als je meer dan 243 transacties per jaar doet
(€2.25+€0.04x=€12) en je je kaart 4 jaar blijft gebruiken.

https://www.bunq.com/en/news/A-grand-experiment/

Daarmee zijn ze goedkoper dan
ING: 1,45€ / maand
ABN AMRO: 1,40€ / maand
Rabobank: 1,20€ / maand
Triodos: 2,35€ / maand
SNS: 2,50€ / maand
N26: 2,90€ / maand (als je registreert na 1 feb 2017)

Whatson wijzigde deze reactie 23-01-2017 11:59 (36%)

• mcDavid
Ik vind het trouwens raar dat je niet gewoon (per pas) kan kiezen welke betaalvorm je wilt gebruiken, dat hoeft toch niet hardcoded aan een pasje te hangen?
Ik zie bijv. wel voor me dat mensen één "hoofd" pas per maand zouden willen betalen en eventuele extra passen per transactie...

zcflevo.nl

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Jammer dat je een reeds bestaande pas niet kan wijzigen, het zou voor mij vele malen goedkoper zijn om een euro per maand te betalen ipv per transactie. Eens even aan support vragen :)

[edit]
En antwoord :) Ze nemen de vraag mee in de feedback van het experiment en komen er op terug.

Wat je wel kan doen als de 1 euro per maand voordeliger is, is een nieuwe pas bestellen a.d.h.v. die 1 euro per maand voorwaarden en deze blijft dan ook 4 jaar actief ook al wordt er uiteindelijk na het experiment niet voor maandelijkse kosten gekozen.

[edit2]
Zojuist geprobeerd nieuwe kaart te bestellen voor 1 euro per maand, kost een nieuwe kaart alsnog 9 euro, waarschijnlijk omdat ik al een kaart heb... Jammer, dan is de 1 euro per maand opeens onvoordeliger dan per transactie te betalen.

bluewalk wijzigde deze reactie 23-01-2017 14:03 (67%)

bluewalk.net

• Zak aarde
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01-10 11:55

Zak aarde

Tech writer @ Ledger

Ik wilde een dezer dagen een pas gaan bestellen om goedkoop een gedeelde rekening te kunnen doen waar weinig transacties mee gebeuren. Nu is de nieuwe prijsstelling ongunstiger geworden daarvoor. Op de Support geeft Bunq aan: 'we verzamelen momenteel feedback van alle gebruikers, nog niks is zeker. Zodra er een keuze is gemaakt, laten we dat weten.'

Je kan je afvragen of dit niet ook met een poll had gekund.

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-12 17:51
Waarom niet beide opties aanbieden. Mensen met veel transacties kunnen dan voor 1 euro per maand gaan en de mensen met weinig transacties voor een opslag per transactie.

Ik twijfel ook nog, met dagelijks aan de koffieautomaat enkele transacties van 0,20 is voor mij een vast bedrag per maand een betere optie

• g0blin
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-08 19:40
quote:
NRG-81 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:42:
Waarom niet beide opties aanbieden. Mensen met veel transacties kunnen dan voor 1 euro per maand gaan en de mensen met weinig transacties voor een opslag per transactie.
Da's exact waar ik in de support chat ook om geschooid heb. :P

• mcDavid
Het gaat niet zozeer om het goedkeuren, maar meer om dat je altijd weet wat er met je geld gebeurt. Vroeger had ik nog wel eens dat ik in de supermarkt stond en niet kon pinnen omdat net de huur geïncasseerd was. Of andersom dat ik de huur incasso miste omdat er net die dag een paar euro te weinig op mijn rekening stond.
Als je zelf de kans krijgt de incasso te zien en uit te voeren als het je zelf schikt, heb je daar nooit meer last van.

Overigens zou ik whitelisten ook wel prettig vinden, die paar euro voor mijn OV chipkaart of telefoonrekening hoef ik idd niet zo nodig te zien.

mcDavid wijzigde deze reactie 27-01-2017 20:45 (14%)

zcflevo.nl

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04-05 21:36
Dat whitelisten lijkt mij een gevaarlijke optie. kennissen van mij hebben bijvoorbeeld weleens gehad dat een achtersand in de wegenbelasting zomaar werd geincasseerd op een totala onverwacht moemnt en terwil automatische incasso van de belastingdienst nooit was goedgekeurd. Ik weet bijna zeker dat overheidsinstanties een automatische whitelisting gaan eisen zodra whitelisting mogelijk wordt. Nu is het voordeel van Bunq dat niemand whitelisting an eisen, omdat de functie simpelweg bij bunq niet bestaat.

• mcDavid
kun je alsjeblieft gewoon een spellingscontrole gebruiken dicksterk, hier valt echt niet tegenop te ontcijferen.

zcflevo.nl

• MavhRik
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 04-12 20:31

MavhRik

Marcel

Ik heb vandaag ook een account aangemaakt en meteen een PINpas aangevraagd (€ 1,- per maand). Hoop de pas volgende week zondag te hebben.

Ik ben gewezen op deze bank door Impstoker in het nieuwsbericht over contant geld.

Ben benieuwd... het idee staat me wel aan, en door die 100k garantie voel ik me dan toch wel relatief veilig.

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

• mcDavid
ook zonder die 100.000 euro depositogarantie heb ik véél meer vertrouwen in het businessplan van bunq dan van welke andere bank dan ook.

zcflevo.nl

• bluewalk
  • Niet online
Jaa mensen het is er!
quote:
Hey bunqers,

We’re proud to announce that we have a brand new feature for you!

You can now automatically accept direct debits with your bunq account. And it’s super easy.
https://www.bunq.com/nl/nieuws/new-feature-alert/

Typisch bunq om het toch wat uitgebreider te doen, automatisch accepteren is nice. Maar dat je een verwacht bedrag kan opgeven en wanneer een incasso boven dat bedrag is dat je het weer moet goedkeuren is geweldig :)

bluewalk wijzigde deze reactie 08-02-2017 10:52 (28%)

bluewalk.net

• mcDavid
Het is mij wel gelukt, alleen moest ik mijn hand met een zaklamp bijlichten bij gebrek aan een flitser op mijn tablet (Nexus 7).

zcflevo.nl

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
MichielFRL schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:20:
Nu Revolut ook met een IBAN rekening + MasterCard komt wordt het wel tijd dat Bunq ook MasterCard of Visa gaat toevoegen.
Wat maakt deze nog niet beschikbare functie van Revolut zo speciaal dat bunq het als reactie zou moeten toevoegen?

Bunq is bunq omdat ze het juist anders doen, en niet domweg de feature checklist van anderen willen kopiëren.

Zr40 wijzigde deze reactie 23-02-2017 21:35 (14%)

• MavhRik
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 04-12 20:31

MavhRik

Marcel

quote:
inVision schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:59:
Ik heb vandaag ook een account aangemaakt en meteen een PINpas aangevraagd (€ 1,- per maand). Hoop de pas volgende week zondag te hebben.

Ik ben gewezen op deze bank door Impstoker in het nieuwsbericht over contant geld.

Ben benieuwd... het idee staat me wel aan, en door die 100k garantie voel ik me dan toch wel relatief veilig.
Inmiddels paar weken verder en heb samen (ieder eigen account) met 't vrouwtje verschillende bankrekeningen. Waaronder een stuk of 8 gedeelde voor verschillende huishoudelijke boodschappen (potjes). We hebben beide een pas die we on the fly koppelen aan de rekening waarvan we willen betalen.

Tot nu toe erg tevreden! Heb wel een paar feature requests, maar heb nog niet echt een plek gevonden waar ik die kan droppen.

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

• Fuff
  • Laatst online: 04-12 13:17

Fuff

koffiethijs

Hier volledig over, vriendin ook tevreden. Werkt lekker snel, koppelen van rekeningen is top. Connects voor potjes met vrienden, studiegenoten. Automatisch accepteren van incasso's werkt ook goed! Heb inmiddels Rabo volledig opgezegd en heb 5 vrienden ook bunqers gemaakt :)

de kunst van het falen.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:19
Ik vind het erg vervelend dat Bunq niet duidelijk aangeeft dat de gedeelde accounts niet gelijke rechten bieden voor de deelnemers. Het is echt een "guest user" met 1 admin. Nu is dit voor een keertje gezamenlijk betalen met vrienden geen probleem.

Maar als Bunq gewoon De betaalrekening wil zijn, is dit wel degelijk van belang.

Voorbeelden:
Je kan na het delen van een rekening die je zelf hebt aangemaakt zelf bepalen wat de limiet is. Door deze op 0 te zetten, kan de ander helemaal niks, alsof het een bug in de app is.
Het goedkeuren van toekomstige incasso's kan alleen door de admin worden gedaan.

Mijn punt is vooral dat dit nergens duidelijk wordt aangegeven. Waardoor verwarring, misbruik (denk aan koppels die uit elkaar gaan), irritatie kan ontstaan maar ook nieuwe features onontdekt blijven zoals toekomstige incasso's (met limiet) goedkeuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
quote:
TheVMaster schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:55:
HMm....ben mijn automatische incasso's aan het overzetten naar Bunq, maar er zijn blijkbaar nog organisaties die hun financiele systemen niet op orde hebben en dus de IBANs van Bunq niet als 'geldige' rekeningen zien.

Ze voeren de zogeheten Elf-proef uit, maar die schijnt voor IBAN nummers niet (altijd) de goede uitkomst te hebben. Gevolg : Mijn Bunq IBAN nummer is volgens die organisatie geen geldig nummer. Bunq zit er bovenop en de organisatie gaat 'kijken wat ze kunnen doen'. Van Bunq begreep ik dat de organisatie wettelijk verplicht is om alle IBAN nummers te accepteren en ze dus een aanpassing moeten doen, maar ja...geen enkele garantie dat dat snel gaat gebeuren geloof ik....
Ik heb dat gezeur alleen bij de postcodeloterij gehad, die heb ik dus maar gelijk opgezegd :) Verder ging het gelukkig overal goed!

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06-12 21:05

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
DennusB schreef op Tuesday 7 March 2017 @ 11:57:
[...]

Ik heb dat gezeur alleen bij de postcodeloterij gehad, die heb ik dus maar gelijk opgezegd :) Verder ging het gelukkig overal goed!
In het ergste geval kan ik dat ook nog doen... 8) maar ik heb liever dat ze het gewoon fixen. Is namelijk de vakbond/rechtsbijstand....dat is toch wel handig om die bij de hand te hebben, als je ze nodig hebt...

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
quote:
TheVMaster schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:12:
Wel redelijk kansloos. Krijg net een mail van de firma, ze krijgen pas aan het eind van dit jaar een nieuw systeem :

[...]

Wauw....
Terugsturen: Ik ga voor optie 4: mijn lidmaatschap opzeggen. :D

Tevens even aan bunq laten weten welke partij dit doet, die gaan er sowieso achteraan dan.

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
mcDavid schreef op Tuesday 7 March 2017 @ 16:21:
[...]

Terugsturen: Ik ga voor optie 4: mijn lidmaatschap opzeggen. :D

Tevens even aan bunq laten weten welke partij dit doet, die gaan er sowieso achteraan dan.
Bunq is al met ze in gesprek O+ en zij geven aan dat het mogelijk al eerder gefixt!

Voor de time being maar even een automatische overschrijving aangemaakt in de Bunq app, dan blijven we in ieder geval de contributie betalen en kan de 'oude bank' er gewoon wel uit :+

JackSparrow wijzigde deze reactie 07-03-2017 16:52 (20%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 06-12 14:14
Ik had er laatst ook zo eentje. Dat ging niet over automatische incasso's maar over geld overmaken naar mijn bunq-rekeningnummer. Bij de salarisadministratie van een financiële instelling nota bene :') SAP was zo ingesteld of verouderd dat het bij Nederlandse IBANs altijd een 0 na de bankcode verwachtte omdat een Nederlands rekeningnummer maar uit 9 cijfers mocht bestaan. (Ik geloof dat bunq rekeningnummers altijd met een 2 beginnen en uit tien cijfers bestaan.)

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
API is online. Er is net een update gepusht naar iOS en Android devices. Ook kunnen mensen uit Duutsland en Oostenrijk zich aanmelden en ondersteunt Bunq SOFORT (werkt ook bij andere Nederlandse banken!)

Korte uitleg hier: https://www.bunq.com/en/api
Documentatie staat hier: https://doc.bunq.com/

Prijzen staan in de app. Of zie hieronder. Zeker voor zakelijk gebruik vrij duur. Vanaf de eerste API call mag je betalen.

Privé:

Zakelijk:

oohh wijzigde deze reactie 09-03-2017 12:28 (59%)

• oohh
  • Nu online
quote:
MaffeMaarten schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:53:
[...]

Ik kan de prijzen zo snel niet vinden, of krijg je die pas te zien als je een api-key aanmaakt?
Ik kon het ook niet vinden, maar een vriend van mij @tim427 heeft het wel gevonden. Heb zijn screenshots toegevoegd. :)

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
oohh schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 00:33:
API is online. Er is net een update gepusht naar iOS en Android devices. Ook kunnen mensen uit Duutsland en Oostenrijk zich aanmelden en ondersteunt Bunq SOFORT (werkt ook bij andere Nederlandse banken!)

Prijzen staan in de app. Of zie hieronder. Zeker voor zakelijk gebruik vrij duur. Vanaf de eerste API call mag je betalen.

http://imgur.com/M32E97X
http://imgur.com/ye13ln0
Ik werk nu al een tijdje met de API en heb er al heel wat uurtjes inzitten. Het daadwerkelijk maken van een connectie is redelijk complex (het is natuurlijk een bank) maar als dat eenmaal werkt dan is het echt goed te doen. Mochten er hier mensen zijn die tegen zaken aanlopen stuur me vooral een berichtje, mogelijk heb ik hetzelfde al een keer meegemaakt.
quote:
MegaCookie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:46:
Super gaaf, een bank met API. Daarnaast lijkt het er op dat er MasterCard aankomt: https://doc.bunq.com/api/1/call/master-card-action
Dat is puur voor de debit cards (die gaan via MasterCard).

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• bluewalk
  • Niet online
Het is zover, public API!

https://www.bunq.com/en/api

[edit] spuit 11 8)7

bluewalk wijzigde deze reactie 09-03-2017 10:10 (17%)

bluewalk.net

• LordOfBones
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 01-12 18:26
quote:
oohh schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 00:33:

http://imgur.com/M32E97X
http://imgur.com/ye13ln0
Zie ook https://www.bunq.com/file..._Terms_bunq_API_EN_v1.pdf voor de terms en prijzen.

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
IJsbeer schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:34:
[...]

Voor die gedeelde betaal je toch 1 euro per maand (Connect feature)? Met andere woorden als ik en mijn vriendin een pas nemen en 1 'rekening' delen, dan betalen we 3 euro per maand?
Connect voor consumenten is gratis :)

https://www.bunq.com/en/pages/personal-fees

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• DennusB
  • Niet online
quote:
tim427 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:02:
API voor bedrijven kost 5 euro per maand. Vind het nogal aan de hoge kant, zeker in de "beta"-fase.

Lijkt mij dat je eerst zoveel mensen op de API wilt hebben?
Als 5 euro per maand veel is voor een bedrijf doet dat bedrijf echt wat verkeerd.

Is het al bijna vrijdag?

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:02
Tsja, bunq adverteert naar werknemers en investeerders met big data. Ik denk dat als privacy van belang voor je is, je ver bij bunq vandaan moet blijven.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Daar wordt met geen woord gesproken over 'big data'. Alleen een tag op de post, maar inhoudelijk gaat het er niet over. De post uit 2015 speculeert over het verdienmodel, dat in 2015 nog niet bekend gemaakt was.
quote:
Ook hier geen woord over 'big data' of soortgelijke termen.
quote:
Als je dit belangrijk vind, mag je ook wel zelf een beetje inzet tonen.
Nee, zo werkt dat niet. Jij maakt bonte beweringen zonder onderbouwing en vraagt de ander om ze te onderzoeken. Dan kan je niet klagen dat de inzet bij de ander ontbreekt wanneer je daarop gewezen wordt.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

En dat is dus een drogreden. Er staat ook niet dat ze geen zeehondjes neerknuppelen, dus het moeten wel dierenbeulen zijn!

Als je graag conclusies trekt uit wat er niet staat, ga vooral je gang. Ik blijf wel in de echte wereld :)

• mcDavid
@Brent @dreester
Ik zou zeggen: lees even de reacties van Ali himself hier:
https://together.bunq.com/topic/ethiek
En hier:
https://together.bunq.com/topic/beste-ali

mcDavid wijzigde deze reactie 11-03-2017 18:43 (7%)

zcflevo.nl

• cavey
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 23:33
quote:
Brent schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:22:
Ah, je bent er zoeen ;) Totdat er staat "we respecteren uw privacy niet", denk jij dat er niets aan de hand is ;) Prima, mij heb je er niet mee ;)

En pak nog even het woordenboek erbij, er staan bergen terminologie in die artikels/links die neerkomen op data analyse. Het kon niet duidelijker.
Ja, de vacutere staat er vol mee. Maar waarom zou Bunq geen big data analyse mogen doen op hun eigen klantenbestand? Waarom zouden ze geen datawarehouse bij mogen houden waarin per kwartaal staat hoe de financiele stromen gaan? Hoe de verhouding is tussen zakelijke klanten (grof gezegd hun cash cow) en prive klanten?

Daar heb je toch wel een big data analyst voor nodig lijkt mij.

En op basis van die analyses/cijfers die eruit komen rollen kunnen ze een media campagne starten. Meer zakelijke klanten aantrekken, meer prive klanten aantrekken. You name it. 100% buzzword compliant.

Het is een IT bedrijf met een banklicentie, en ze hebben rapportage nodig om hun bedrijfsvoering in de gaten te houden. Ze moeten vast ook jaarrekeningen op gaan stellen, geldstromen verantwoorden etc. Kan me wel voorstellen dat je daar big data bij nodig hebt/goed kan gebruiken.

Vooralsnog zie ik niks wat met verhandelen van big data gegevens te maken zou hebben.

cavey wijzigde deze reactie 15-03-2017 15:13 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
@cavey je kunt kiezen: PDF, 2 smaken CSV en MT940. Je kunt het bestand vanuit de app direct openen op je telefoon, of delen naar een email-adres, cloud-storage of whatever je maar wilt.

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-12 13:19
quote:
MaffeMaarten schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:27:
[...]

Dit heb ik nog nooit gehoord, zou wel praktisch zijn hoor, maar ik zit meteen te denken hoe dat dan geïmplementeerd zou zijn.
Het lijkt me niet wenselijk dat de pomp bij een betaling het totaalbedrag van mijn rekening op kan vragen, en ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat de pomp meerdere keren per seconde aan de bank gaat vragen of er nog een slokje meer uit de slang mag.
Twee jaar geleden heeft Knab hier een storing in gehad en toen hebben ze uitgelegd hoe het werkt:
quote:
Mail van Knab destijds
Vanwege een technisch probleem, kan het tijdelijk voorkomen dat je pinbetaling bij een onbemand tankstation wordt geweigerd. Dit komt doordat de betaalautomaat bij het tankstation een reservering van ca. € 150 op jouw rekening maakt, om vervolgens het daadwerkelijk getankte bedrag af te rekenen. Wanneer de bestedingsruimte op jouw betaalrekening lager is dan dit bedrag, weigert ons systeem de betaling. Ook wanneer het werkelijk getankte bedrag lager is.
Dus er wordt inderdaad een bedrag gereserveerd en daarna verrekend met je werkelijke tankgedrag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twizzlerz
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 04-12 14:55
@cavey, ik gebruik bunq momenteel als prive account, maar ik houd mijn persoonlijke dingen bij in GNUCash. Via de app kun je exporteren naar PDF CSV en MT940. Aangezien ik vroeger bij de rabobank altijd MT940 heb gebruikt wilde ik dit dus ook bij bunq ook gebruiken.
Overigens heb ik afgelopen week op een beurs met een van de developers kunnen spreken. Ze zijn met dit probleem bezig en volgens hem zou het al gefixt moeten zijn, echter is dit bij mij nog steeds niet het geval. Verder ondervonden ze het probleem dat de implementatie van MT940 nog wel eens wil afwijken bij verschillende boekhoudpakketen waardoor dus fouten ontstaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GH1
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 04-08 10:12
In de gehele autorisatie voor een pas transactie wordt nooit een saldo opgevraagd, er wordt altijd fiat gevraagd voor een bedrag en dat wordt wel/niet goedgekeurd. Het saldo met de verschillende paslimieten is beschikbaar in het systeem van de pas issuer maar niet in de verdere keten.

In de afwikkeling bestaat de mogelijkheid voor een autorisatiebedrag en een ander (voor de benzinepompen dus veelal een lager) transactiebedrag.

GH1 wijzigde deze reactie 21-03-2017 15:18 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 05-12 21:48

Veritas

SICKFUXX

Dit levert Bunq onderaan de streep waarschijnlijk meer op. Dat hele 'experiment' verhaal was gewoon een verkooppraatje om een vast bedrag per maand in te stellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Het is dat ik al een (gratis) pas heb, maar als dat na de looptijd ook 1 euro per maand gaat worden dan gaat heel Bunq er weer uit. Het voordeel tov een 'gewone' bank neemt al steeds meer af en na een korte aanloopfase voor naamsbekendheid komen de kosten. Ook Revulot en N26 hebben daar al last van. Logisch, want er zal geld verdient moeten worden maar wel jammer van alle mooie concepten om het 'anders' te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
Nouja ook met 1 euro per pas per maand zijn ze nog steeds veruit de goedkoopste bank van Nederland. Het is meer het principe, ik hou wel van "je betaalt voor wat je verbruikt" ipv vastgestelde bundeltarieven.

Plus het hele principe van extra passen achter de hand hebben voor de huishoudster of (zakelijk) voor iedereen die wel eens boodschappen doet, is zo natuurlijk een beetje weg.

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichielFRL
  • Laatst online: 03-11 07:06
quote:
dicksterk schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:41:
Ik snap wel dat bedrijven als bunq moeten verdienen, maar wat me verbaasd is dat ze niet veel goedkoper zijn dan traditionele banken. Bij bunq betalen we niet voor dure kantoren, duizenden medewerkers, het onderhoud van vele pinautomaten enzovoort. En toch is een gratis bankrekening met gratis bankpas nogaltijd onmogelijk, dat vind ik teleurstellend.
Omdat Bunq geen geld maakt met geld moeten ze wel hun geld verdienen met het factureren van transacties.
Ing zou in theorie veel gemakkelijker een gratis bankrekening moeten kunnen leveren dan Bunq.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

Acties:
  • +6Henk 'm!

• mcDavid
@dicksterk dat bunq geen geld verdient met geld vind ik juist heel belangrijk. Ik heb (jaren geleden al) mijn ING rekening opgezegd júíst omdat ik het niet eens ben met hoe ze het geld van hun klanten misbruiken om de wereld te verzieken met waninvesteringen.
Te meer omdat het jou als klant ook nog eens helemaal niets oplevert. De enigen die er baat bij hebben zijn de mannen in sjieke pakken die al die sjieke kantoren van ze moeten bemannen.
Daarnaast zie je dat de grootbanken helemaal niets geleerd hebben van de financiële crisis. Er is één bank omgevallen, 2 zijn er genationaliseerd en 3 zijn met staatssteun gered. En wat verandert er? Helemaal niets. De economie trekt weer wat aan, dus we zullen het wel weer uitzingen tot de volgende crisis.

Ook al levert het persoonlijk weinig op, het signaal dat een bank als bunq afgeeft, is voor mij véél belangrijker. Uiteindelijk maakt die 10 of 20 euro per jaar die je aan bankkosten kwijt bent me ook geen zak uit. Als je daar goeie en eerlijke betaalproducten voor krijgt, mag het van mij zelfs wel 30 of 40 euro kosten.

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04-05 21:36
Ik vind het feit dat er een nieuw prijsplan is nog nieteens het meest teleurstellende van het verhaal. Wat ik het meest teleurstellend vind is de arrogante manier waarop het is ingekleed. Eerst heel duur doen met kreten als "wetenschappelijk experiment" zonder de moed te hebben om dan ook echt een eerlijk en valide experiment op te zetten. Het feit dat er geen keuze was, en de nieuwe passen gratis waren terwijl ze eerst 9 euro kostten maakt dat er helemala geen sprake was van een experiment, en de uitslag vooraf vast stond. En dan de manier waarop het wordt opgedrongen: oude klanten mogen tot 1 mei overstappen op het nieuwe prijsplan, nieuwe klanten mogen niet tot 1 mei overstappen op het oude prijsplan. En als je support dan mailt krijg je een antwoord zonder argumenten, zonder reactie op je kritiek, waarin enkel staat hoe geweldig het nieuwe prijsplan is en dat iedereen blij mag zijn dat het er is.
Hoe ethisch een bank met mijn geld omgaat interesseert me niets, als het maar goedkoop is voor mij als klant. Maar van een bank die beweert ethisch te zijn, en het anders te gaan doen, valt me dit erg tegen. Het is net zo'n ondoorzichtig schimmig trucje als je van de gevestigde banken kan verwachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:54
quote:
dicksterk schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:17:Eerst heel duur doen met kreten als "wetenschappelijk experiment" zonder de moed te hebben om dan ook echt een eerlijk en valide experiment op te zetten. Het feit dat er geen keuze was, en de nieuwe passen gratis waren terwijl ze eerst 9 euro kostten maakt dat er helemala geen sprake was van een experiment, en de uitslag vooraf vast stond.
Daar ben ik het dan wel mee eens, ik moest ook wel gniffelen toen ik die mail van bunq las. Yeah right iedereen wilde zooooo graag een vast bedrag per maand betalen om een pas te krijgen, kijk maar naar hoe sterk de aanvragen gestegen zijn! Ehm ja wat was het alternatief dan? ... Ja dat is een beetje jammer.

What's in the case?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-12 17:51
quote:
GrooV schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:05:
[...]

Allemaal leuke voordeeltjes maar hoe vaak gebruik je ze? Het meeste kan N26 ook. Het echte innovatieve was het pay per use.

En het gaat me niet om die euro per maand, maar ik heb voor een innovatief product gekozen wat nu na 1.5 jaar alweer deprecated is. Binnen een jaar zitten alle fancy features ook in de app's van andere banken, en wat is er dan nog over van Bunq?

Heb inmiddels ook contact gehad met support maar ze zijn niet echt begripvol en nogal overtuigd van hun keuze, niks anders dan de traditionele banken dus
Daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Wat is er innovatief aan een andere wijze van het bepalen van het bedrag wat je betaalt voor een bankrekening inclusief pas. Was Rabobank of ING ook innovatief geweest als ze daarmee waren gekomen?

Ik vind het een enorme meerwaarde dat ik grip en inzicht heb op wat er met mijn bankrekening gebeurt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GvdBerg
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-12 12:52
Bunq zoekt op dit moment een front-end developer! (zie: https://www.linkedin.com/jobs/view/253329318/)

Duimen voor een web versie! *O*

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:01
nieuws: Nederlandse banken gaan mobiele betaalmethode Payconiq invoeren

Bunq wordt niet genoemd, maar ik denk wel dat dit als eerste "betaal met app onderling en in (web)winkels" initiatief echt een goede kans maakt om door te breken, met eindelijk een keer meerdere grote banken erachter. Ben wel benieuwd of en wanneer bunq hier ook bij aansluit(/wordt toegelaten?).

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:02

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 06-12 15:27
quote:
dicksterk schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:24:
Weet iemand bij welke pinautomaat/atm je met de bunqpas meet dan 250 euro per dag kan pinnen?
Voor zover ik weet kan je overal tot 500 euro opnemen met bunq.

Staat niet toevallig je daglimiet voor je rekening zelf nog op 250? bunq heeft aparte limieten voor je pas en je rekening.

• Chesterrr
  • Laatst online: 01-12 17:28
Zo te zien wordt er binnen twee weken een grote update gelanceerd: https://together.bunq.com/topic/bunq-update-5

Ben benieuwd waar ze nu mee komen.. eindelijk de creditcards?

• frietsje
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:31
quote:
Zr40 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:48:
[...]

Je kan natuurlijk ook gewoon een ICS creditcard aanvragen met je bunq rekening als tegenrekening. Zelfde bedrijf achter de kaart als je huidige ABN creditcard :)
Hmm goeie, thnx voor de tip, zelf nog niet bij nagedacht 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolex
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 05-12 11:59
Afgelopen weekend een rekening geopend. De procedure is heel makkelijk en was snel afgerond. Een aantal betalingen gedaan voor de rest tevreden.
quote:
DennusB schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Hoop het heel erg. Of een webbased versie!
Zonder webbased, kun je geen zakelijke klanten bedienen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichielFRL
quote:
rolex schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:25:Zonder webbased, kun je geen zakelijke klanten bedienen.
Hoezo niet?
Bunq werkt zonder webbased omgeving prima voor de zakelijke markt, zie http://www.onlineondernem...ieuwe-bunq-bankkoppeling/

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:08

Strunkie

> Post is rechts!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

^ Post is hierboven!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

quote:
Whatson schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Deel deze eens hier dan :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Strunkie wijzigde deze reactie 30-07-2017 13:42 (13%)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
Pffft dit haalt de verrassing er idd wel een beetje af voor dinsdag :(

Anyway je weet natuurlijk nog niet of alles ook direct gereleased wordt. En ook niet watvoor sausje bunq eroverheen gooit.

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichielFRL
quote:
Zr40 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:11:
Het probleem met het betalen in vliegtuigen is dat er geen verbinding is en dan zou je zo fraude kunnen plegen door een kaart zonder saldo te gebruiken.
De N26 debit MasterKarte doet het gewoon op 10km hoogte bij Transavia.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:07
quote:
Zr40 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:43:
Ik zie deze prachtige plaatjes:

spoiler:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Die laatste is vreemd, aan de symbolen te zien lijkt het wel op een nfc Maestro pas die zelf nfc kan lezen? :?
Misschien is het wel geen pas.. zou het een NFC sticker kunnen zijn voor iOS-apparaten? Aangezien Apple Pay hier nog ver weg lijkt en ze geen NFC access hebben..

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Stoelpoot schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Dat zou ik niet doen. Bunq zit namelijk een beetje in dubio met zichzelf wat ze hun klanten kunnen waarborgen. Zie hier de vreemde 'algemene voorwaarden' die ik niet echt algemene voorwaarden kan noemen. Het leest eerder als reclameflyer van Coolblue.
Een nieuwsartikel over Google zijn echt geen algemene voorwaarden van bunq ;)

edit: je linkt naar een specifieke comment van je op dat artikel. Je voornaamste kritiek lijkt hem te zitten in artikel 24 van de voorwaarden van bunq basic (https://www.bunq.com/file...ms_bunq_basic_NL_v4_2.pdf). 'bunq basic' is wat je hebt als je het identificatieproces niet hebt afgerond. Je rekening telt dan als een 'elektronisch geld' rekening en heeft geen IBAN en geen dekking onder het DGS.

Rond je het identificatieproces wél af, dan heb je een 'bunq more' rekening. Dat geldt wel als een echte bankrekening, heeft wel een IBAN, valt wel onder het depositogarantiestelsel, en heeft eigen voorwaarden: https://www.bunq.com/nl/voorwaarden-more

Zr40 wijzigde deze reactie 01-08-2017 12:18 (40%)

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 04-12 02:51
Mysterie opgelost. Wel een echte bank met vergunning en verplichte deelname aan dgs. Ook een Belg die bij bunq een rekening opent valt onder de dgs.

Je tweede punt dat het een reclame folder lijkt, dat is dan ook de hele aanpak van de nieuwe banken. Open en eerlijk in begrijpbare taal en gemak voor de klant. (in hoeverre dat goed is is niet de discussie maar het is wel hun bedoeling zo over te komen)
quote:
Literatuur
Normaal gesproken zijn juridische documenten saaie kost. Wij zijn er echter van overtuigd dat
dit niet het geval hoeft te zijn, daarom hadden we J.K. Rowling gevraagd om die van ons te
schrijven. Helaas, was zij te druk, dus heeft ons juridische team de uitdaging op zich genomen.
Veel leesplezier!
De algemene voorwaarden bunq more (“algemenen voorwaarden”) zijn onderdeel van deze
overeenkomst. In de algemene voorwaarden staat alles uitgelegd dat je moet weten over bunq more
accounts. Op onze website onder Together kun je meer lezen over bankieren bij bunq.
De laatste versie van de algemene voorwaarden kun je vinden op www.bunq.com. Tijdens het
registratieproces zullen wij je deze overeenkomst en de algemene voorwaarden ook via e-mail
toezenden.
Uiteraard schrikt dat een bepaald type klant juist af, maar dat type. Klant is dan de doelgroep ook niet.

Waar mijn zorgen meer naar uit gaan is de afhandeling van fraude etc in vergelijking met een grootbank.

TWeaKLeGeND wijzigde deze reactie 01-08-2017 12:33 (56%)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Stoelpoot schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:33:
[...]

Dat zie ik niet echt duidelijk aangegeven op de pagina van Bunq die gelinked is. Ik vind het er (net als die algemene voorwaarden in het algemeen) wat misleidend uit zien. Het is echt een marketing dingetje. Als financiele instelling vind ik dat je echt meer vertrouwen moet proberen te scheppen. Ik vind het ook wat slechter te lezen dan 'echte' saaie algemene voorwaarden die echt puur beschrijven wat je rechten en plichten zijn.
Het staat anders heel duidelijk aangegeven. Zie hoofdstuk 3 van de bunq basic voorwaarden.
quote:
We bieden twee verschillende type accounts voor consumenten aan: bunq basic accounts en bunq more accounts. Wanneer je onze initiële registratie voltooit, openen we een bunq basic account en rekening voor je. Deze rekening is een elektronisch geld (e-geld) rekening waaraan enkele restricties zijn verbonden. Indien je vervolgens onze volledige registratie voltooit, zetten wij je bunq basic account en rekening om in een bunq more account en rekening. Een bunq more rekening is een bankrekening.
Ik heb in ieder geval nog geen misleidende teksten gezien in de voorwaarden. Misschien heb je een paar specifieke voorbeelden die je wil delen?

Zr40 wijzigde deze reactie 01-08-2017 12:37 (33%)

• oohh
  • Nu online
Keynote van Bunq begint over enkele minuten. Via Twitter of Facebook kun je deze volgen :)

bunq update #5 overview!
quote:
Dear bunqers!

We’re proud to have presented you bunq update #5 tonight! In this topic we’ll highlight all the novelties 😄.

The new great stuff!

1) bunq SDKs

To jumpstart your API experience we’ve launched 4 SDKs in Java, C#, Python and PHP!

2) Premium skin

A premium new look and some app rearrangements!

3) Together revamp

A complete overhaul of the Together tab!

4) Shared Requests through WhatsApp, Facebook Messenger, etc!

Share requests in any way your phone allows! You’re no longer limited to sms/email 😎!

5) Worldwide MasterCard

We’ve also launched a Worldwide MasterCard—which also allows online payments—with a great security feature!

6) Android NFC

Another super highly demanded feature: Android NFC!

Of course! To facilitate all of this we’re now also part of the Dutch Switch Service! Becoming a full bunqer has never been this easy 👍

How do I get all this goodness?

Everything is included in our new bunq Premium subscription!

We started with a per transaction fee structure. But you—our users—made it very clear you prefer fixed fees. That’s why bunq Premium has a very easy fixed fee of just E7.99/month.

Enjoy the full bunq Premium experience which includes 2 worldwide MasterCards, 1 Maestro card, and all of the bunq goodies such as realtime push-notifications, instant payments, instant requests, multiple bank accounts, group bank accounts, Android Mobile NFC payments and free cash withdrawals!

Let us know what you think! Are you as excited as we are?

Best,

bunq

oohh wijzigde deze reactie 01-08-2017 21:31 (138%)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Tweets van bunq over de MasterCard:
quote:
The bunq worldwide Mastercard lets you pay online and off line all over the world! https://twitter.com/bunq/status/892457379249496064/photo/1
Beautiful bunq colours on the front, and premium black on the back. It looks absolutely amazing!!
You have instant push, and you can change the card’s PIN code and the account the card is linked to in real time!
We took it one step further, because this worldwide Mastercard will also be used online a lot and we take your security very seriously!
That’s why we didn’t print the CVC code on the back, instead you get a different randomly generated CVC code from the app for every purchase
So that if you ever lose your card, no one can do online purchases!!!
The bunq worldwide Mastercard, the last piece of the puzzle so that you can be financially free from traditional banks, as of tonight!

Zr40 wijzigde deze reactie 01-08-2017 20:55 (8%)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Pricing wordt veranderd:
quote:
We totally revamped our pricing scheme, and boiled it down to one simple price, as the bunq Premium membership
The new app, 2 bunq Mastercards, a Maestro card and all the other goodies, care free for a fixed price of just €7,99/M!
This includes 10 free cash withdrawals, also in other currencies, no hidden fees and a flexible contract that you can switch on and off
Crystal clear, fixed pricing.

Zr40 wijzigde deze reactie 01-08-2017 20:58 (50%)

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03-12 14:35
Update van de app staat online in de App Store.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:50
Lijkt erop dat je geen extra pas meer kunt bestellen zonder over te gaan naar bunq premium.

;w bunq. Revolut doet het nagenoeg gratis...

Rub147 wijzigde deze reactie 01-08-2017 21:04 (21%)

• Bartvw
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
Als ik naar de tarieven van de traditionele banken kijk, bv abn, dan heb ik voor €3,15 een bankrekening met pas en credit card.
Zelfs als ik mijn vrouw ook over zou zetten zijn 2 betaalpakketten bij de traditionele bank goedkoper dan 1 bunq pakket.

Dan mis je een stukje vrijheid omtrent wisselen van bankrekeningen met passen, maar verder snap ik de prijsstelling niet.

• oohh
  • Nu online
Beetje teleurstellend, die 7.99. Voor bestaande accounts zullen de oude prijzen wel gehandhaafd blijven. Nu maar hopen dat N26 snel met shared accounts komt (staat op de planning), dan kan ik met mijn vriendin daar de boodschappen mee doen :)

• MegaCookie
  • Niet online
Ik vind bunq erg handig als student, met gezamenlijke rekeningen met huisgenoten etc, maar dat premium is niet echt een alternatief voor de gratis studentenrekeningen van de 'huidige' banken.

Daarnaast zie ik net dat ze een gemene move hebben gemaakt door de huidige 'free'-accounts maar 1 rekening te geven. Het is zelfs in de oude app al niet meer mogelijk om nieuwe rekeningen aan te maken.
Jammer, want mijn doelgroep zal hierdoor nooit echt bunq als volwaardig alternatief zien, waardoor ze niet echt nieuwe studenten aan zich binden.

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Er is ook geen stap meer tussen bunq Free en bunq Premium. Dat betekent dat het aanvragen van een nieuwe pas, of het nu een Mastercard is of een Meastro card, gewoon niet meer kan zonder bunq Premium. :/

Toch maar eens naar een andere bank kijken.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06-12 16:12
Haha zakelijk gaat 10 euro per maand kosten? Ik heb net alles overgezet naar bunq omdat het maar 1 euro per maand was... ;(

Ik begrijp het premium verhaal ook niet helemaal. Ik betaal bij de Rabo 4,50 voor hetzelfde, ok 1 pas minder. Mis ik iets of willen ze zsm de verliezen goedmaken?

Zal het nog even goed bekijken maar ik ben bang dat ik nog een keer alle automatische incasso's moet gaan wijzigen binnenkort...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Pfff...wij hebben alles net overgezet naar bunq, maken ze deze move :( Naast de 2 (debit) Mastercards en de Maestro card krijg je ook 10x geld pinnen per maand (dat kost normaal 80ct)...maar dat gebruiken wij nooit :(

Wat moet ik overigens met 2 mastercards..? 1 is meer dan genoeg?

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06-12 16:12
Op basis van wat zouden ze dit bedacht hebben? Heb niks meegekregen van een pilot ofzo?

2 Maestrokaarten en een abonnement wat je met z'n tweeën kunt delen, dat zou wel prima zijn.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
freakstar schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:27:
Op basis van wat zouden ze dit bedacht hebben? Heb niks meegekregen van een pilot ofzo?

2 Maestrokaarten en een abonnement wat je met z'n tweeën kunt delen, dat zou wel prima zijn.
Mag oprecht hopen dat dat mogelijk is, want waarom zou ik 7,99 per maand betalen (dat is 6,99 per maand meer dan ik nu betaal en ik krijg er niet direct wat voor terug. Je kunt nu niet eens meer een 'normale maestro' site aanschaffen.....WTF!

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
freakstar schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:27:

Ach ze draaien wel bij, als ze zien dat hier niemand op zit te wachten/ er voor wil betalen.

Moeten toch ergens een verdienmodel uit halen, maar dit is niet de manier.

Je kunt niet 7.99€ vragen voor 2 stuks plastic.

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 05-12 00:50
Ik was enthousiast toen ik zag dat ze eindelijk MasterCards gingen aanbieden. Toen ik de prijzen echter zag en wat je ervoor krijgt, werd ik eigenlijk heel teleurgesteld..

Doodzonde. Bunq overtrof alle verwachtingen maar nu stellen ze denk ik toch menig klant teleur..

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
Whatson schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:30:
[...]

Ach ze draaien wel bij, als ze zien dat hier niemand op zit te wachten/ er voor wil betalen.

Moeten toch ergens een verdienmodel uit halen, maar dit is niet de manier.

Je kunt niet 7.99€ vragen voor 2 stuks plastic.
En op zich vind ik een euro of 3 per maan dnog wel acceptabel, voor premium met 1x Mastercard Debit en 1x Maestro Debit (en alle andere premium features). Maar 7,99 gaat me voor mijn gevoel wat te ver...dan is een 'ouderwetse' bank goedkoper....of geef je klant in ieder geval de mogelijkheid om gewoon 1 pas te bestellen. Nu is het ALLES of NIETS...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
freakstar schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:36:
[...]

Ben bang dat er weinig bijgedraaid wordt. Was met de vorige aanpassing ook niet. Ik zit nog steeds op het oude tarief en betaal dus per transactie. Gebruik het als primaire rekening, m'n vriendin ook. Samen nog steeds onder de 2 euro per maand aan kosten. Dat zal vast nog wel even blijven maar als ik dus een CC erbij wil (dan kan ik bij de Rabo weg) moet ik fors bijbetalen.
Nou, de grap is dus dat je bij bunq geen creditcard krijgt, maar een Debit kaart van Mastercard.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 04-12 11:45
Hier een gebruiker die nog een 0 euro abonnement met pas waar je per transactie moet betalen.

Ik ben echt niet te spreken over de huidige plannen van Bunq en denk dat het gedoemd is te mislukken. Waarom zou je zoveel meer gaan betalen terwijl je bij de traditionele banken goedkoper uit bent. Wat moet ik met 2 master cards? En dan ook nog eens maximaal 10 geld opnames per maand? Echt te zot voor woorden dit prijsplan

Bij draaien zullen ze niet doen, het enige wat ze doen is nog slechtere prijzen bedenken.

Binnenkort adios bunq voor mij als ze zo door gaan! Als ik mijn pas kwijt ben/defect gaat moet ik in eens 8 euro per maand gaan betalen

GrooV wijzigde deze reactie 01-08-2017 21:37 (8%)

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 05-12 00:50
Master(card... :D ) troll zou zijn als dit één grote prijsfout zou zijn. Natuurlijk niet, maar ja, dromen blijft altijd goed.

Ik snap het eerlijk waar totaal niet. Ze hebben een forum waar ze altijd erg goede feedback krijgen, ze doen normaal veel met feedback en ze weten ook dat de andere banken niet in hun 'positie' zitten maar ze sluiten nu vrolijk aan bij al de traditionele banken. Of wacht, eigenlijk zetten ze zichzelf gewoon echt enorm buiten spel. What went wrong?

Investeer dan maar lekker in die nare bedrijven, als de kosten dan omlaag gaan. :+ :P

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Pff wat een grap dit. BUNQ blijft een onvolledige bank met een pinpas die niet offline werkt. Geen spaarproducten en rood staan is geen optie. Toch vragen ze de hoofdprijs. Erg jammer had net alles overgezet :(

^ Post is hierboven!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
Strunkie schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:39:
Pff wat een grap dit. BUNQ blijft een onvolledige bank met een pinpas die niet offline werkt. Geen spaarproducten en rood staan is geen optie. Toch vragen ze de hoofdprijs. Erg jammer had net alles overgezet :(
Spaarproducten...? Krijg je ergens anders nog rente dan? :+ En rood staan, tja gewoon zorgen dat je voldoende saldo hebt dan heb je dat probleem niet.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06-12 22:49

Nicap

Tsssk....

Ik was net bezig met de transitie naar bunq. Zit op ongeveer 30%, maar ik ga even stoppen met rekeningnummers doorgeven.

Ben nu 4,50 kwijt bij de rabo, maar die maakt ook wel stapjes in de goede richting met de app.
Bunq zet nu net even een paar passen terug met de agressieve prijsstelling.

Die 8 euro is echt over de top. Kan me niet voorstellen dat veel mensen hier gebruik van gaan maken.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
Nicap schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:52:
Ik was net bezig met de transitie naar bunq. Zit op ongeveer 30%, maar ik ga even stoppen met rekeningnummers doorgeven.

Ben nu 4,50 kwijt bij de rabo, maar die maakt ook wel stapjes in de goede richting met de app.
Bunq zet nu net even een paar passen terug met de agressieve prijsstelling.

Die 8 euro is echt over de top. Kan me niet voorstellen dat veel mensen hier gebruik van gaan maken.
Wij zijn dus net twee maanden geleden overgestapt naar bunq, zitten in het 1-euro-per-maand-per-pas prijsplan en moet zeggen dat ik niet blij ben met deze 'Premium' optie...

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ikzelf ga, zoals het er nu voor staat, niet upgraden naar het premium prijsplan. Maar ik ga ook zeker niet weg enkel door de introductie daarvan. Alles waar ik nu gebruik van maak blijft werken en blijft hetzelfde kosten.

Mocht ik ooit wél weg willen, bunq ondersteunt nu de overstapservice.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
Zr40 schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:58:
Ikzelf ga, zoals het er nu voor staat, niet upgraden naar het premium prijsplan. Maar ik ga ook zeker niet weg enkel door de introductie daarvan. Alles waar ik nu gebruik van maak blijft werken en blijft hetzelfde kosten.

Mocht ik ooit wél weg willen, bunq ondersteunt nu de overstapservice.
Ik vind alleen de prijs te hoog, voor de rest is het allemaal niet verkeerd. De prijs moet door 2en :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
Zr40 schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:59:
Je moet expliciet instemmen met de upgrade. Als je dat niet doet dan blijft gewoon het oude tarief gelden.
Totdat je over een paar jaar een nieuwe pas moet bestellen (verwacht ik). Maar waarom geen 'tussenvorm'....voor 3 euro?

Pagina: 1 2 3 ... 16

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True