• Murcielago
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:49
Incolumis schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:05:
[...]

Bij mij werkte het. Ik was nu 75 euro kwijt i.p.v. 120 euro O+
Code werkt. Bedankt voor het delen

PSN: djmurcielago

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:45
GustavSan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:16:
Waarschijnlijk een simpele vraag. Ik krijg het niet voor elkaar dat series verder gaan waar ik gebleven was. Vanuit het hoofdscherm van de serie in het bijzonder. Er kijken meerdere mensen (bv mijn kids), waardoor we zelden direct verder kunnen kijken in een film of serie, maar wanneer ik bij de gekozen serie (waar we gebleven waren) op 'Play' druk....start gewoon weer de 1e aflevering. Is er een general setting die ik over het hoofd zie?
heb je meerdere accounts? met ieder zijn eigen 'kijk-geschiedenis'?

En als je in een seizoen/serie zit waarbij je alle afleveringen al gezien hebt, dan start die bij aflevering 1.
Er moeten dus 'ongekeken' afleveringen in dat seizoen/serie zitten om daar te kunnen beginnen.

(laatst een serie opnieuw gekeken. even heel de serie gemarkeerd als niet gekeken. en dan werkt het ;) )

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:41
J.Thermaltaker schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:45:
Wat zijn nou echt de voordelen van een plex pass?
Ik gebruik het om vanaf een hp microserver gen8 met een xeon 1265L-v2 waarop esxi draait, met een xpenology installatie en daarop plex media server.. is de hardware transcoding dan van toepassing en merk je heel veel verschil?
Offline sync en alles is voor mij niet heel interresant
Ik heb een Plex Pass voornamelijk omdat ik meerdere gebruikers heb, dan moet ik niet het wachtwoord met iedereen delen en er wordt per gebruiker bijgehouden wat er bekeken is. Ik kan er ook voor zorgen dat niet alle media gedeeld wordt, dat mijn vader bv geen anime te zien krijgt die hij toch nooit gaat bekijken (reversed parental controls :+ ).

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
GustavSan schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:27:
Ok. Mijn probleem met het verder gaan waar we gebleven waren (wisselend onder 1 account) is opgelost. We moeten eerst uit Plex, want in het hoofdscherm van de Mi Box staat 'Last Play' oid en hier kunnen we doorheen scrollen om de serie te pakken waar we verder willen. We kijken nl meerdere series door elkaar, en daarbij kijken de kinderen ook hun kinderseries nog.

Goed. Nu dat is opgelost valt na ongeveer een week gebruik het volgende op. Bij dagelijks kan Plex niet automatisch connectie maken. Bij alle media verschijnt een uitroepteken. Ik heb Plex server 24/7 draaien op mijn desktop met prima connectie. Als ik naar boven ga om de desktop te bekijken zit deze meestal in de slaapstand (waarbij ik mijn pincode moet invoeren). Het rare is dat alle andere programma's gewoon op de achtergrond blijven doorgaan. Het is wat dat betreft ook geen echte slaapstand, meer een veiligheidsmodus van windows 10.

Als ik Plex dubbelklik en vervolgens naar beneden ga, duurt het een lange tijd eer de uitroeptekens verdwijnen. Daarbij lijkt het soms alleen te werken als ik de Wi-Fi connectie op de Mi Box aan en uit zet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik ervoor zorgen dat Plex Server altijd aan blijft?
PC niet in stdby laten gaan? Gewoon scherm laten uitgaan?

• Earzz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:02
SadisticPanda schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:28:
[...]

Momenteel niet thuis dus ik kan niet testen maar moet elke serie / film toegevoegd worden (zoals radarr/sonarr als je niet met lists werks) of worden ze automatische toegevoegd als die nieuwe film/aflvering vind?
Ik snap niet precies wat je bedoelt maar Bazarr leest de lijsten uit van Sonarr en Radarr, aan de hand van die lijsten download hij subtitles.

XboxLive: Dave 130R

• SadisticPanda
  • Niet online
Earzz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:57:
[...]

Ik snap niet precies wat je bedoelt maar Bazarr leest de lijsten uit van Sonarr en Radarr, aan de hand van die lijsten download hij subtitles.
Dat bedoel ik! Slecht gevraagd maar het antwoord dat ik zocht :p

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Dat is inderdaad library type. Films en series door elkaar heen gaat niet.

• Niet online
Simpelweg verwijderen en een nieuwe aanmaken. 1 minuut werk.

• SadisticPanda
  • Niet online
KaasDoosNL schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:27:
[...]

[...]

Incorrect, hardware encoding hoeft niet per se op een videokaart. Dit kan ook op een Intel CPU die quick sync ondersteund. Zie https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/
Intel quicksync is gebruik maken van de ingebouwde gpu van sommige/meeste intels.

• Pyrone89
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Meer mensen er last van dat je altijd HDR verliest als er transcoding moet plaatsvinden, zelfs als het alleen de audio is die wordt getranscode?

• SadisticPanda
  • Niet online
@Kuusj mijn storage server is ook een h110 bordje met een g4560 op debian. Ik heb er gewoon enkele el cheapo pciex sata adapters bij gestoken.

Ik gebruik wel een mergefs/snapraid combo dus snelheid is max de snelheid van 1 disk. Maar angezien. 1 disk al mij gigabit voltrekt,....geen fancy raid nodig. Voordeel is wel. Is allegaartje van disken van 6-8tb. High availibility is voor mij niet nodig. De data verzekeren erop wel.

Vandaar de keuze. Voordeel is dat enkel de disk gaat spinnen waarop de data staat.

Hardware decoding gaat perfect. Alle data is beschermd en ik heb geen weggesmeten disks.

Mss ideetje voor jouw build? Stomme raid/zfs (ha lijkt me niet nodig voor je lijkt me )buiten en snapraid binnen?

Ps de g4560 doet hevc met 2 vingers in de neus.

[Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 18-09-2019 12:57]

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:41

Domino

30 Watts and overheating...

Kuusj schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:41:
Edit: godgloeiende.. Skylake kan nog niet hardware H.265 10 bit decoden, Kabylake (mijn Pentium) wel.. Aangezien inmiddels 50% van mijn bibliotheek 10 bit materiaal is heb ik nog niks aan de 6700K.
Edit 2: volgens Wikipedia kan Skylake het 'partial'. Ben bang dat ik de CPU gewoon erin kom aan het leggen om het uit te proberen.
Je kan beter Direct Stream of Direct Play gebruiken, maar dat is dan weer afhankelijk van de client.
Een aTV icm infuse of een nVidia Shield spelen alles native af.
Kuusj schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:41:
AC-3 heb ik toch nog heel veel hoor. Ook nog wel regelmatig TrueHD en DCA. Samen al goed voor 9mbit/s aan bandbreedte :P Mijn home cinema (Sony DAV-X1) is toch maar 2.1 met Pro Logic 2 en DTS, dus meer dan AC-3 heeft voor mij geen nut momenteel.
Veel x264 materiaal zeker?

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:41

Domino

30 Watts and overheating...

Ahh. Je hebt het gewoon over full blown rips en/of remuxes. Dat is inderdaad iets anders als x265 encodes van de betere p2p groepen.

Maar daar heb ik de storage niet voor helaas. Buiten dat, ik kijk nog op een hd-ready pioneer plasma 🤣.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• SadisticPanda
  • Niet online
@Kuusj had me DM gestuurd. Had ik wel je handje vastgehouden. :D

Normaal is Openmediavault wel relatief simpel. Snapraid/mergerrfs zit erin dacht ik

• baba420
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:23
Kuusj schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:14:
[...]

Ik heb hetzelfde gezeik op mijn LG met WebOS. Sinds ik een nieuwe Plex Server instantie heb draaien op mijn NAS moet ik steeds naar "meer" navigeren en dan handmatig de juiste server kiezen. Een oplossing heb ik nog niet gevonden, zeker omdat een app verwijderen en opnieuw installeren niet zo eenvoudig blijkt te zijn.

Verder een rete-irritant probleem: alles werkt prima qua streamen, ook 4K transcodes worden netjes met HW transcoded en er is geen vuiltje aan de lucht, maar zodra ik ondertiteling aan zet gaat het mis. Hij leest gewoon nog geen MB/s van mijn server en moet zodoende iedere paar seconden bufferen, terwijl dat normaal bijvoorbeeld 8MB/s lezen is en er ook niet gebufferd hoeft te worden. Herkent iemand dit? Komt volgens mij niet voor als ik SRT ondertitels kies, alleen bij PGS. Hij gebruikt dan ook 30% CPU terwijl dit met SRT ondertitels maar 5% is..
LG Web OS ondersteund geen PGS-subtitles, wel srt. Vandaar dat je server transcodeert en buffert.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

baba420 schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:52:
[...]

LG Web OS ondersteund geen PGS-subtitles, wel srt. Vandaar dat je server transcodeert en buffert.
Aha, dat verklaart wat dat betreft een hoop 8)7 :P

Ik heb twee nieuwe 3TB RED's van WD gekregen in ruil voor de oude kapotte (nieuw nieuw, juli 2019) en mijn SHR-1 array is aan het uitbreiden. Nu 10TB, morgenvroeg 15TB, en dan met de laatste 8TB schijf erbij in totaal iets van 22TB <3

R7 5800X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• SadisticPanda
  • Niet online
Freakster86 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:21:
Mensen hier met een G4560 die mij kunnen zeggen wat in de praktijk mogelijk is qua aantal streams met hardware transcoding?

Gaat hier om maximaal:
4 streams (incl. transcoding)
1080p materiaal.
4 streams zonder problemen. Wel 1080p x264. Geen enkel probleem. Heb er zelf ook 1.
Hevc 1 stream nog maar getest maar doet hij er ook bij.

Hangt enorm veel vanaf van bron materiaal ofc

Direct play geen beperking op

• mr3000
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 07-12 09:53
Ik ben serieus pas recent achter de functie gekomen dat ik hele seasons kan downloaden met als optie only unwatched. Heerlijk. nu heb ik altijd de 2 / 3 series die ik kijk alle files op mn iphone voor in de trein. Aangezien het netwerk in de trein vaak bagger is (ook 4g)

• Pyrone89
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Jup

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 04-12 18:30
Frid0 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:39:
Nog meer mensen onderstaande email ontvangen van Plex:

25% OFF SALE to celebrate our ten years

Happy birthday to us! Ten years ago, we hired our first Plex employee and officially incorporated as the little media company that could. To celebrate, we’re offering brand spanking new Lifetime Plex Passes* rolled back to 25% off! Available for a limited time.
Niets van gekregen, enig idee hoe je die deal kan krijgen zonder mail?

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

iLLuSion_xGen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:04:
[...]

Niets van gekregen, enig idee hoe je die deal kan krijgen zonder mail?
Als t goed is PLEX4LIFE als kortingscode gebruiken.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Dr. Horrible
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:52
Alleen voor nieuwe gebruikers -_-

• Tomba

Tomba

Frid0 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:17:
[...]

Is dat nou echt een aanrader om te doen?
Ik heb het al een paar jaar. Alle apps inbegrepen (die zijn normaal betaald), meerdere users mogelijk maar ook het steunen van de makers waren een reden om Lifetime aan te schaffen.

Moet wel zeggen dat ik over de apps zelf uiteindelijk niet zo tevreden ben ;) Voor Windows is er na al een derde variant die opnieuw 1 stap vooruit en 3 stappen achteruit is, op mijn TV (Panasonic) is er na de initiële release nooit een update gekomen waardoor hij voor mij niet werkt (heb secure connections verplicht aan en dat ondersteunt de app niet...) Ook werkt de door henzelf aanbevolen Tuner (TVButler) gewoon helemaal niet (vindt geen kanalen) en op support hoef je dan niet te rekenen. Neemt niet weg dat ik voor het primaire gebruik (centrale plek voor mijn media) nog steeds perfect werkt dus spijt heb ik niet :p

• SadisticPanda
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:58:
[...]

Dat je database en media centraal staat :) Je begint te kijken op je iPhone, kijkt verder op je iPad en eindigt op je TV bijvoorbeeld. Overal waar ik internet heb kan ik die media ook bereiken.
En waar je geen internet hebt, kan je ook offline kijken als je hem download.
Plex is meer je eigen netflix.

Aja, plex can ook transcoden. Als je apparaat het niet kan afspelen (vreemde codec, slechte verbinding of whatever), plex past aan.

Als kodi het niet kan afspelen (te hoge resolutiie of h26t of niet ondertstuende codec) dan speelt het niet of heb je framedrops...

[Voor 24% gewijzigd door SadisticPanda op 21-11-2019 19:43]

• Cujo74
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:40
Ligt heel erg aan je eigen situatie. Heb in het begin via oude xbox jarenlang gebruik gemaakt van Kodi en voorlopers. Inmiddels gezin met drie kinderen en hoeveelheid aan apparaten, mobiele telefoons, media streamers tablets, Xbox one etc.

Met betaald Plex account nu voor iedere gebruiker een eigen account aangemaakt zodat voortgang niet door elkaar loopt. Ook kan iedereen zelf offline synchroniseren van bijv series en muziek om mobiele datagebruik binnen de perken te houden. Kortom zoals al eerder opgemerkt eigenlijk je eigen Netflix en Spotify/Play music.

Echter met slechts 1 of 2 gebruikers is betaald account veel minder van toegevoegde waarde. Buiten het feit dat je de makers support.
https://www.plex.tv/blog/...ovie-collection-for-free/
Today is the day we’ll start streaming thousands of free movies, TV shows, extreme sports films, music documentaries, Bollywood musicals, and more.
Ad-supported Video On Demand
Hij staat bij mij nog niet bij "Online Media Sources", iemand al in de beta geweest? Erg benieuwd naar het aantal advertenties, kwaliteit en natuurlijk de beschikbare content in Nederland.

Edit: Zojuist toegevoegd, zie trailer hieronder. Content beschikbaarheid is erg matig voor Nederland. Voorbeelden uit de trailer en blog zoals Ghost in the Shell, The Terminator en Werewolf zijn hier niet beschikbaar.

Met ad blocker werkt het gewoon. Nog geen ad gezien. Ik hou een connectie tegen van springserve.com. Content word uitgeserveerd door cdn fastly van brightcove via east-us server maar de kwaliteit is hd te noemen. Nog niet uitvoerig naar gekeken verder.

[Voor 75% gewijzigd door Jelv op 04-12-2019 16:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07-12 07:38

TRaSH

koffie ?

shield

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Frid0 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:52:
Hi,

Vraagje, wat zijn nou instellingen die jullie gelijk uit/aan zetten in Plex zodra jullie Plex gingen gebruiken? Wat zijn echt "must" instellingen om te doen?
Wat mijn instellingen zijn, hoeven natuurlijk niet de jouwe te zijn ;)
Wat ik je adviseer om te doen, is om gewoon even de instellingen langs te lopen, en aan te zetten wat je zelf handig vindt. Waar je wel even (goed) naar moet kijken zijn de Agents. En je realiseren dat die informatie ophalen op basis van tags en filename.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:08
DeFeCt schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:16:
Omdat ik mijn desktop pc niet meer 24/7 aan wil laten staan om als Plex Server te fungeren heb ik (o.a.) een NVidia Shield gekocht. Nu werkt dat prima, maar waar ik niet helemaal uit kom is hoe ik plugin's installeer op de Plex Server die nu op mijn Shield draait, en dan specifiek de Sub-Zero Subtitle plugin.... Ik vind geen Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/ folder. Iemand die mij iets wijzer zou kunnen maken?
Je moet kiezen voor het opslaan van de Plex config op External Storage als ik me niet vergis. Dit kan in de configuratie van de Plex Media Server. Vervolgens zal je Library te vinden zijn op je sd kaart onder Android/com.plex oid.
slooffmaster schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:48:
[...]

Uiteindelijk heeft de outage 1,5 uur geduurd, in die periode kon ik op geen enkele manier Plex gebruiken zelfs niet lokaal via een browser...
Onder andere de reden dat ik ben overgestapt naar Emby, en nu een maand geleden op de opensource variant Jellyfin. Alles blijft lokaal, alleen als mijn Raspberry Pi er mee ophoudt zal ik maatregelen moeten treffen ;)

[Voor 23% gewijzigd door thecompany op 12-02-2020 20:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:26
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:16:
Iemand ervaring met Plex DVR?

Hoe zit het met live TV, is dit een geschikte vervanger voor het standaard Ziggo abbo bijv.?

Als ik op https://www.plex.tv/tv/ kijk zie ik niet eens Nederland in de dropdown staan, betekent dat dat ik geen Nederlandse zenders kan kijken?
Ik heb plex dvr gekoppeld aan mijn enigma2 ontvanger hierop is een plugin geinstalleerd die ongeveer hdhomerun simuleert.
De gids moet via xml ingelezen worden, eerst ging dit via plex zelf, dus dit is nu wat lastiger.
Zap tijden bedragen bij mij 10sec wat ik erg lang vind, ik heb kodi namelijk ook geconnecteerd met de enigma2 ontvanger en daar zijn de zap tijden normaal. Maar de traagheid kan natuurlijk ook door mijn nas komen waar plex op draait al transcode hij niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacPoedel
Spacewide schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:00:
Na twee jaar mijn Plex bakje nog eens opgestart. Hij was goed gevuld met H264 rips en omwille van plaatsgebrek nu aangevuld met H265 rips. Maar h265 geeft heel wat haperingen in het beeld (direct play).
LG van 2013 zwart beeld en goede audio.
Xbox one S veel haperingen, goede audio zelfs h264 is niet al te best.

Intel G3220 dual core, 8GB ram.

Welke hardware vraagt nodig en upgrade of zie ik een setting over het hoofd. :> Ik gok dat mijne oude tv en de Xbox het gewoonweg niet ondersteunen, maar mijn dual core nog prima voort kan.

Edit: ik rip wel gewoon in H264 voortaan.
Zonde dat deze mooie recente codering zo powerhungry is.
Is toch vrij logisch dat een televisie geen codec ondersteunt die datzelfde jaar nog maar gepubliceerd werd? Wikipedia: High Efficiency Video Coding

Op je Xbox One S zou HEVC wel moeten werken maar dan moet je afspelen met Direct Play en het h265 bestand moet in MKV of MP4 container zijn met AAC of AC3 audio en max 6 kanalen. Mogelijk voldeed je bestand niet en moest Plex daarom toch aan het transcoderen.
https://forums.plex.tv/t/hevc-support-on-xbox-one/96491/7

HEVC gebruikt meer resources dan h264 ja, het is dan ook een meer efficiënte compressie omdat je voor 4K met h264 ook 4 keer meer bandbreedte nodig hebt ten opzichte van FHD, en bandbreedte is een grotere bottleneck voor onder andere streaming diensten dan encoding/decoding snelheid en voor UHD Bluray spelers (h264 Bluray 4K schijf zou wel heel veel lagen nodig hebben). Een client die HEVC hardwarematig kan decoderen kost helemaal niet veel meer en verbruikt daarbij ook niet meer energie dan wanneer die een H264 bestand moet decoderen.

Volgens de documentatie bij Plex is je G3220 maar net voldoende voor een 1080p h264 stream (ze raden een PassMark score van 200 2000 aan, die G3220 haalt 1900), dus h265 zal er nooit op lukken. Met Plex Pass hardwarematig transcoderen gaat je ook niet helpen, hardware decoding/encoding gaat bij de Quicksync versie van Haswell CPU's tot H264.

Het gemakkelijkste is zorgen dat je clients h265 ondersteunen of h264 blijven gebruiken. Anders moet je je server upgraden. De Core i7 4790 in mijn mediaserver kan nog min of meer softwarematig een h265 FHD bestand transcoderen.

Nog even terzijde, op welke instelling heb je de transcodeerkwaliteit in Plex staan? Je zou ook kunnen proberen die te verlagen. Maar al bij al komt het er op neer dat je Xbox wel h265 kan maar dat je bestanden aan voorwaarden moeten voldoen.

EDIT: Passmark score van 2000 aangeraden voor transcoding van FHD h264 stream, niet 200 zoals er oorspronkelijk stond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:36

Hari-Bo

F5 addict

Ik gebruik Plex al jarenlang met plezier alleen heb ik ook nog enkele Raspberry Pi's in de roulatie met een fossiele versie van Raplex uit 2018. Sinds dat project dood is wat is een alternatief? Ik zoek een client die ook lokaal transcoding ondersteund, en daar liep het met overstappen in het verleden op stuk. Heeft iemand hiervoor een alternatief?

[Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 28-04-2020 14:22]

kokenmetvuur.nl

• iklucas
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:13
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:53:
[...]

Je kan per serie aangeven of je iets al hebt gezien. Ongeacht hoeveel media je hebt kan ik mij niet voorstellen dat je langer las een uurtje bezig bent.
door de films ren je ook zo heen.
Of je kunt een scriptje schrijven die dit voor je doet uiteraard:) Dit kan vrij makkelijk als je een csv of iets dergelijks hebt van series/films die je al hebt gezien.
Je kunt via de plex api aangeven of je iets hebt gezien of niet, zie: https://forums.plex.tv/t/api-to-set-watched-status/224448/3

Waarom een uurtje bezig zijn om iets handmatig te doen als je ook een paar uur bezig kan zijn om iets automatisch te doen _/-\o_

• Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:48:
[...]

Haha, daar komt het vaak wel op neer ja :+ Het is jammer dat Plex geen Trakt.tv integratie heeft, maar goed. Ik ga e.e.a. eens proberen en laat het nog wel weten of het is gelukt ;)
https://github.com/Taxel/PlexTraktSync

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:29
Spacewide schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:54:
[...]

Heb je daar geen Plex Pass voor nodig? Ik heb er ooit over nagedacht en nu weer eigenlijk. Voorlopig uitkijken naar de 75USD aanbieding.
Code USETHEFOURTH en afrekenen in Australische Dollars, kom je uit op ~78 euro ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Freakster86 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Code USETHEFOURTH en afreken in Australische Dollars, kom je uit op ~78 euro ;)
Lol thanks, heb dit net gedaan, klopt inderdaad. Je ziet van tevoren niet hoeveel euro's je afrekent, maar 133AUD is volgens de ongunstige PayPal koers wel €82 ipv €78. Evengoed een leuke discount dacht ik zo.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:29
Sp33dFr34k schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:32:
[...]

Lol thanks, heb dit net gedaan, klopt inderdaad. Je ziet van tevoren niet hoeveel euro's je afrekent, maar 133AUD is volgens de ongunstige PayPal koers wel €82 ipv €78. Evengoed een leuke discount dacht ik zo.
Tip voor de volgende keer; koppel een CC zonder opslagkoers aan PayPal en laat daar het bedrag door PayPal van afschrijven. Dan omzeil je die PayPal boeven tax ;)

Indien je er nog geen hebt; gratis via N26 of Revolut. Check daarvoor het gratis banken topic anders :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Freakster86 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:47:
[...]

Tip voor de volgende keer; koppel een CC zonder opslagkoers aan PayPal en laat daar het bedrag door PayPal van afschrijven. Dan omzeil je die PayPal boeven tax ;)

Indien je er nog geen hebt; gratis via N26 of Revolut. Check daarvoor het gratis banken topic anders :)
Ah kak, goeie. Ik heb een CC, maar eens in verdiepen dan thanks.

Nu nog kijken hoe ik hardware acceleratie aan de praat krijg in Plex, heb een Linuxserver container draaien en daar het argument --device=/dev/dri:/dev/dri aan toegevoegd, maar nog geen joy.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-12 23:00
[...]

Code USETHEFOURTH en afrekenen in Australische Dollars, kom je uit op ~78 euro ;)
Ik zag op Pepper wat passeren, maar de comments niet gelezen. Je bent bedankt _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Streamert
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:28
Werkt nog steeds. Bedankt!
[...]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacPoedel
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:41:
[...]

Luisterboeken in Plex? Dat gaat dus niet.
Hier toch iemand die het gedaan heeft: https://forums.plex.tv/t/audiobook-guide/205963

Ik zou het zelf ook niet doen want wil muziek en audioboeken of podcasts liever niet door elkaar, in de zin van ik wil er echt een dedicated app voor. Gebruik Plex ook nauwelijks voor muziek, alleen video.

Dus @GustavSan zie link hierboven. En ja de bestandsnaam en tags zijn heel belangrijk ook voor audio. Je moet je bestanden gestructureerd opslaan en met een vast systeem waar Plex mee overweg kan benoemen, zeker als je het zoals met audioboeken wilt gebruiken voor iets waar het niet voor gemaakt is.

[Voor 7% gewijzigd door MacPoedel op 13-05-2020 17:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:41:
[...]

Luisterboeken in Plex? Dat gaat dus niet.
Mwah... ik heb mijn eigen films/series keurig gescheiden staan van die van Jester-JR. Ze staan in aparte mappen op mijn server en ik heb ze dus ook los laten indexeren door Plex. Het lijkt me geen (groot) probleem om ook voor audioboeken of padcasts Plex te gebruiken.
GustavSan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:40:
(...)

Heeft iemand tips hoe ik het geheel beter kan tonen/aanroepen binnen Plex? Bijvoorbeeld toch alles via Playlists sorteren? Wel omslachtig geheel, want nu zitten meerdere bestanden van 1 luisterverhaal verspreid over meerdere mappen etc.
Twee voorwaarden:
  • Zorg dat de bestanden in een aparte folder staan, zodat ze apart geindexeert kunnen worden (dus niet in een sub-map van je muziek-directory)
  • Plex gebruikt voor muziek de ID3-tags van je mp3-bestanden. Die zullen dus op orde moeten zijn.
Nou heb ik een grondige afkeer van audioboeken, maar dat is persoonlijk. Ik heb wel een redelijke muziekcollectie. Daarmee komt de nodige ervaring met taggen.
Je zult ervoor moeten zorgen dat je per boek netjes een artiest opgeeft (bijvoorbeeld de auteur) en een albumtitel (de titel van het boek lijkt me passend). De hoofdstukken (tracks) zijn in principe optioneel, zolang je de tracknummers maar invult.
Welk pakket je hiervoor gebruikt is naar eigen inzicht. In principe kan dit via een rechtsklik op het bestand in je Windows Verkenner, maar een dedicated mp3-tagger is handiger ;)
Houdt er rekening mee dat er voor muziek allerlei handige databases en plugins zijn. Gezien mijn gebrek aan ervaring met audioboueken durf ik niet te zeggen of zulke databases ook beschikbaar zijn voor audioboeken... maar hou bij voorbaat rekening met handwerk...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:31
Ikzelf ben bezig om de oude lekturama bandjes van mp3 in plex te zetten.
Heb alle boeken digitaal (alle bandjes en van internet de mp3 bestanden).
De boeken zelf hebben we ook.

Had gehoopt dat het in musicbrainz stond, maar moet het zelf fixen.
Die audioboek link is wel handig denk ik voor ons doel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07-12 14:33
MacPoedel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Hier toch iemand die het gedaan heeft: https://forums.plex.tv/t/audiobook-guide/205963

Ik zou het zelf ook niet doen want wil muziek en audioboeken of podcasts liever niet door elkaar, in de zin van ik wil er echt een dedicated app voor. Gebruik Plex ook nauwelijks voor muziek, alleen video.

Dus @GustavSan zie link hierboven. En ja de bestandsnaam en tags zijn heel belangrijk ook voor audio. Je moet je bestanden gestructureerd opslaan en met een vast systeem waar Plex mee overweg kan benoemen, zeker als je het zoals met audioboeken wilt gebruiken voor iets waar het niet voor gemaakt is.
Dank voor de tips. Ga ik even goed na. Mijn kinderen gebruiken de Mi Box S en Plex om regelmatig even een luisterboek te luisteren.
Jester-NL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:31:
[...]

Mwah... ik heb mijn eigen films/series keurig gescheiden staan van die van Jester-JR. Ze staan in aparte mappen op mijn server en ik heb ze dus ook los laten indexeren door Plex. Het lijkt me geen (groot) probleem om ook voor audioboeken of padcasts Plex te gebruiken.

[...]

Twee voorwaarden:
  • Zorg dat de bestanden in een aparte folder staan, zodat ze apart geindexeert kunnen worden (dus niet in een sub-map van je muziek-directory)
  • Plex gebruikt voor muziek de ID3-tags van je mp3-bestanden. Die zullen dus op orde moeten zijn.
Nou heb ik een grondige afkeer van audioboeken, maar dat is persoonlijk. Ik heb wel een redelijke muziekcollectie. Daarmee komt de nodige ervaring met taggen.
Je zult ervoor moeten zorgen dat je per boek netjes een artiest opgeeft (bijvoorbeeld de auteur) en een albumtitel (de titel van het boek lijkt me passend). De hoofdstukken (tracks) zijn in principe optioneel, zolang je de tracknummers maar invult.
Welk pakket je hiervoor gebruikt is naar eigen inzicht. In principe kan dit via een rechtsklik op het bestand in je Windows Verkenner, maar een dedicated mp3-tagger is handiger ;)
Houdt er rekening mee dat er voor muziek allerlei handige databases en plugins zijn. Gezien mijn gebrek aan ervaring met audioboueken durf ik niet te zeggen of zulke databases ook beschikbaar zijn voor audioboeken... maar hou bij voorbaat rekening met handwerk...
Ook goede input. Hartelijk dank!
Arunia schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:42:
Ikzelf ben bezig om de oude lekturama bandjes van mp3 in plex te zetten.
Heb alle boeken digitaal (alle bandjes en van internet de mp3 bestanden).
De boeken zelf hebben we ook.

Had gehoopt dat het in musicbrainz stond, maar moet het zelf fixen.
Die audioboek link is wel handig denk ik voor ons doel.
Een beter voorbeeld had je niet kunnen geven, dit is namelijk exact waar het (mijn kinderen) om gaat :)

[Voor 57% gewijzigd door GustavSan op 13-05-2020 22:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:18
pven schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:43:
Ik zie toevallig dat er op eBay Plex passes aan worden geboden voor weinig. :P Iemand toevallig een idee of dat betrouwbaar is? Uiteraard heb ik gezocht, maar op wat positieve reviews na (wat verder dus niets zegt) vind ik er verder niets over.
When you order you will instantly be sent the email and password of an account with a Plex Pass Premium subscription. This is not a code and cannot be applied to existing accounts.

Lijkt me niet helemaal kosjer. Je krijg iemand anders z'n account gegevens. Als je al een account wilt delen, zou ik het met een bekende doen, niet een wildvreemde van ebay....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
@Loveless85 Ik heb zelf voor zover niet dat ik 30 seconden moet wachten voor het start.
Subs e.d. zie ik ook geen verschil mee. Je moet overigens wel eventjes wachten, maar zeker geen 30 seconden.
Of ik nu binnenshuis kijk of buiten mijn netwerk, maakt weinig echt verschil.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 17:03
Is al eerder geflagged, zit inderdaad nog niet in PlexAmp:

https://www.reddit.com/r/...mp_have_no_repeat_option/

specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Black!
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:12
pven schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:47:
Ik heb een mail van Plex gehad dat Plex Pass Lifetime 75 USD kost, dat ben ik aan het overwegen.

(Nav mijn eerderer bericht: via eBay een Plex Pass Lifetime kopen ga ik niet doen.)

Vraagje:

[...]

Stel dat ik wat afleveringen van een serie op mijn Google Drive zet, gaat Google dan niet klagen dat ik copyrighted spul erop heb staan?
De functionaliteit voor Plex Cloud is eind 2018 verwijderd voor nieuwe Plex gebruikers. Je kan een alternatief als https://rclone.org/ gebruiken en die mappings mounten als pad in je Plex library.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:13
Black! schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:53:
[...]

De functionaliteit voor Plex Cloud is eind 2018 verwijderd voor nieuwe Plex gebruikers. Je kan een alternatief als https://rclone.org/ gebruiken en die mappings mounten als pad in je Plex library.
Zijn er hier mensen die actief gebruik maken van rclone met GDrive als media storage? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen:

Hoe lang gebruik je het al?
Hoe bevalt het qua snelheid / stabiliteit?

Zijn er specieke zaken waar je rekening mee moet houden?

Acties:
  • +2Henk 'm!
pven schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Ah, ik ging er blind vanuit dat de TS nog up-to-date was. Dank! :)
Zal van het weekend de TS eens bijwerken, hij is al weer paar jaartjes oud haha

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:33
bartburg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:54:
Ik zie door het bomen het bos niet meer...
ben opzoek naar een plex server voor thuisgebruik streamen van maximaal 1080p
nu gebruik ik de pc hiervoor maar vind het irritant om mijn pc aan te laten en soms als ik boven nog even wat wil kijken moet ik die aanzetten en aanlaten.

heb gekeken naar een nas maar dat zijn er zoveel en verschillend en reviews op basis van plex zijn moeilijk te vinden.
een nuc heb ik ook bekeken maar ook daar zit veel verschil in.

hebben jullie een tip voor een budget rond de 300 euro
Is dat voor de NAS in- of exclusief schijven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:17
@bartburg Gewoon een shield met een schijfje eraan.....

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +3Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:33
Qua budget zou ik voor wat betreft een NAS de 218+ van synology overwegen, hardware matig in staat tot 1080p transcoding en daarnaast heeft synology als NAS een prettig besturingssysteem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 06-12 11:21
ppeterr schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:10:
@bartburg Gewoon een shield met een schijfje eraan.....
Moet het een schield pro zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:17
bartburg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:49:
[...]

Moet het een schield pro zijn?
Ik denk het niet, ik heb hier een shield 2017 waar ik je veel over kan vertellen hoe het functioneert.
Maar eigenlijk kan ik je denk ik overal een "ja" op geven. Het ding doet wat je denkt dat het moet doen.

Voeg je anders even in het shield topic. Daar is veel info!

[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Robsta86 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Zijn er hier mensen die actief gebruik maken van rclone met GDrive als media storage? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen:

Hoe lang gebruik je het al?
Hoe bevalt het qua snelheid / stabiliteit?

Zijn er specieke zaken waar je rekening mee moet houden?
Dagelijks, en vindt het heerlijk
Mijn media staat in een encrypted rclone-folder ( dus voor de buitenwereld staat er niets waaruit af te leiden is wat het is )

Ik heb het op een seedbox en een aparte VPS als mounted drive staan, en plex speelt het daaruit af.
https://www.jamescoyle.ne...emd-startup-mount-script#

Op mijn windowsmachne gebruik ik rclone-browser : https://github.com/kapitainsky/RcloneBrowser

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Robsta86 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:38:
Klinkt goed @FreshMaker. Denk dat je er verstandig aan doet om het te versleutelen inderdaad.
Ben nog wel benieuwd hoeveel data je kunt opslaan voordat men bij Google begint te sputteren dat het teveel wordt...
De grens ben ik nog altijd aan het opzoeken ;)
Met het risico dat alles in één keer weer verdwenen is :+

https://tweakers.net/i/9mm4aOJkaKKYG39treJWcrFK8Ac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/popw3xjGOVTnSO5Uu7n6eA1F.png?f=user_large

9.5TB in die map staan
TS is na 5 jaar weer eens bijgewerkt *O*

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 17:03
Onder Linux werkt hardware encoding niet, nee.

specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online
Dreamvoid schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:25:
We hadden het t over AMD hier, geloof ik?
Dan gaat encoding wel. Decoding moet door cpu gebeuren.

@copykat je kant met gratis Plex ook werken met aparte gebruikers. Deed ik vroeger ook.

Gewoon voor iedere gebruiker een Plex account maken ( met wegwerpmail of whatever) en dan de juiste libraries delen met de juiste accounts.

Ik heb een anime library, films, tv series en kids. Ik had toegang tot alles,ouders enkel tot series en filmen. Zus films/series/kids n mijn neefje enkel kids.

Jaren zo gedraaid, enige wat we moesten komen was de app op tablet of telefoon. Voor de rest smart-tv of rok erachter. Gewoon perfect zonder Plex pass

[Voor 56% gewijzigd door SadisticPanda op 31-07-2020 10:26]

TS bijgewerkt met actuele informatie over de epg en dvr ondersteuning. Iemand hier die dit nog draaiend heeft en die wil delen hoe dit werkt?

• SMSfreakie
  • Niet online
Jelv schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:13:
TS bijgewerkt met actuele informatie over de epg en dvr ondersteuning. Iemand hier die dit nog draaiend heeft en die wil delen hoe dit werkt?
als je een "correcte" XML file weet te voeren aan Plex zou het toch moeten werken?

nu eens kijken of ik die data bij toeval door m'n enigma2 decoder kan laten uitspugen.. die doet zich toch ook al voor als HDhomerun zodat Plex er mee wil praten :+

Edit: inmiddels een XML file door mn server uit de Enigma2 weten te pulken.. dmv owi2plex..
en Plex lijkt het te slikken... voor nu

todo: Cronjob om de XML file te kunnen updaten.... en Plex dat ook laten snappen zover die dat niet al begrijpt

[Voor 15% gewijzigd door SMSfreakie op 19-08-2020 21:23]

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• SadisticPanda
  • Niet online
Ingrid1986 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:56:
Heeft iemand van jullie een tip voor waar ik een heldere duidelijke instructie kan vinden hoe ik Trakt kan linken aan mijn plex media server? Ik ben echt geen dummie, maar ik snap er echt helemaal niks van. De instructie die ik vind heeft het over “slot’s dashboard”, maar ik heb geen idee waar die het over heeft.

Oh, ik dacht dat het gratis was, maar ik zie nu dat je er plex pass voor nodig hebt :| ... oh well... dan niet.
Trakt plugin droppen in de plugins folder en server herstarten... gratis

• DarkAllMan
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 07-12 10:16
sambalbaj schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:58:
Hebben ze met de laatste update nou de subtitle download functie gesloopt?
Welke versie (of vanaf welke versie)

Ik zie dat mijn plesk vannacht is geupdate naar 1.20.0.3181-0800642ec.
Zojuist geprobeerd een ondertitel te downloaden, maar idd.... krijg timeout.

[Voor 25% gewijzigd door DarkAllMan op 20-08-2020 09:36]

• SMSfreakie
  • Niet online
mogelijk een fout in de videofile? VLC kan je ongeveer alles voorschotelen immers..

heb het wel eens met een corrupte file gehad.. geen enkele "bekende" speler kon er wat mee... maar VLC speelde het ansigh "goed" met wat stotteren / blokjes / blackscreen op het echte corrupte stuk

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• sambalbaj
  • Niet online
DarkAllMan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Welke versie (of vanaf welke versie)

Ik zie dat mijn plesk vannacht is geupdate naar 1.20.0.3181-0800642ec.
Zojuist geprobeerd een ondertitel te downloaden, maar idd.... krijg timeout.
Het is ook alweer gefixt.

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:42
fakeplasticmax schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:08:
Even een noobvraag - ik ben enkel Kodi gewend.
Ik ben in de markt voor een 4K-tv, heb mijn oog op de Sony KD-75XG8596. Deze heeft Android TV, dus zou er Plex op kunnen draaien. Mijn HTPC gebruik ik momenteel voor full hd-content in Kodi, dat lukt prima, maar 4K kan het toestel niet aan. Kan ik de HTPC bekabeld gebruiken als Plex server voor 4K-content (voornamelijk MKV), met de televisie als client?
Dat kan! Onafhankelijk van of het systeem 4K kan weergeven of niet. Je kan wel tegen wat issues aanlopen. 4k content heeft vaak ondertitels in een soort van bitmap formaat (pgs ofzo). Plex wil dat dan meteen transcoderen en aan de stream toevoegen. Dat gaat jouw pc niet trekken. Als je in plex een srt subtitle ophaald kun je de stream wel weer gewoon afspelen.

• Moejo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:04
Voor de liefhebbers: Tot 14.59 vanmiddag is er een promo (-27%) voor de Lifetime Pass met de code 8PLEXPASS8. :P

• SMSfreakie
  • Niet online
mn plex DVR werkt ansigh nog steeds leuk met de EPG data uit mn Enigma2 decoder..

alleen moet ik de decoder nog even zo gek krijgen dat die ook in standby even de EPG updates uit de Ziggo kabel trekt :+

[Voor 18% gewijzigd door SMSfreakie op 29-08-2020 17:20]

• Niet online
JoeZuCK schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:50:
Hmm, ik zit even wat te lezen over Upgrade Library Matching. Ik zie dat niet. Dit komt zeker doordat ik op mijn nieuwe NAS al gelijk versie 1.20 geinstalleerd heb. Enfin, ik zie, dat binnenkort bij de Agents Opensubtitles.org eruit gesloopt wordt (Plex Movie Legacy?) Ik merk gewoon dat Plex de metadata wel goed binnenharkt (op een paar dingetjes na), maar de subtitles niet. Hoe stel ik het zo in dat Plex automatisch de subtitles download nu, maar ook in de toekomst?

Of moet ik nu iedere keer handmatig de subtitles op gaan zoeken?
Kijk eens naar Bazarr.

• SMSfreakie
  • Niet online
en nog ging mn EPG update niet lekker... omdat de decoder het verzaakt om de EPG op te halen.. maar goed hopelijk doet de plugin nu wel zn werk...

gelukkig werkt de cronjob om de EPG data van de decoder te plukken en in een 9mb grote xml file te dumpen wel :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Getting EPG for service 1. NPO 1 HD (19401) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4BC9:832:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 2. NPO 2 HD (19402) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4BCA:832:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 3. NPO 3 HD (19405) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4BCD:832:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 4. RTL 4 HD (19461) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4C05:835:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 5. RTL 5 HD (19462) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4C06:835:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 6. SBS6 HD (19130) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4ABA:80B:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 7. RTL 7 HD (19181) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4AED:840:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 8. Veronica HD / Disney XD (19442) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4BF2:834:600:FFFF0000:0:0:0:

<knip> heeft niet heel veel nut om alle 209 entrys te dumpen </knip>
Setting TZ Offset from UTC to +0200
Generating XMLTV payload.
Saving XMLTV payload to file /xmltv.xml
Boom!

• Arunia
@BCC zo'n setup hebben wij ook op een raspberry 3b draaien. Mocht je dit op een 4 hebben, let me know hoe je dat gedaan hebt. :p dat is mijn volgende stap namelijk.

De oude ipad 2 die we voor onze dochter hebben gebruikt, had die problemen ook. Ze hoeft toen een ipad 2019 gehad waar de problemen niet mee waren. De air2 deed het ook zonder problemen.
Lijkt me dat het inderdaad aan de oudere ipad ligt.

De raspberry zit met een Anker auto adapter in de achterbak. De wifi ap draait ook vanaf de wifi van de rpi. Heb zelf toen de western digital 1tb pidrive gekocht. Jammer dat ze die niet meer verkopen met de behuizingen.
Heb nog een ups hat, maar eigenlijk nooit gebruikt. Zelfs een batterij gekocht en klaar gemaakt. Iets met te weinig tijd enzo.

Wel fijn om de pi ook in een vakantiehuisje te gebruiken. :D

Maar, lang verhaal kort. Ja, het ligt aan de ipad. Draaide zelf via chrome plex, en dat ging wel iets beter.
Overigens was de gehele software traag. Afspelen lukt uiteindelijk wel.

• SMSfreakie
  • Niet online
Mixpower schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:15:
[...]

Is dit een plugin?
Ik heb zelf een Vu+ Uno 4K SE en wil de EPG data ook in Plex gebruiken.
Script wat op m'n nas draait welke de EPG data uit de webif van de enigma2 doos harkt... Een keer per 24u..

En de enigma2 doos heeft wel een plugin om ook in standby de EPG bij te blijven werken....

Edit: https://pypi.org/project/OWi2Plex/

[Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 08-10-2020 09:52]

• BCC
  • Laatst online: 21:41
Arunia schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:30:
@BCC Ik heb nog niets kunnen vinden qua uitleg om te volgen voor de Pi4. Wil dat eerst hebben voordat ik de 4 uberhaupt aan ga schaffen. Vandaar een beetje.

Ah ok, dan begrijp ik dat ook inderdaad. Met 3 kids (hier 1) die internet willen gebruiken is zo'n ding wel handig inderdaad.
Ben zelf nog aan het kijken om mijn telefoon te gebruiken voor internet via de Pi. Maar ook nog niet aan toe gekomen om dat te testen.
Zijn veelal dingen welke ik pas vlak van te voren bedenk. :D

Testing 1 2 :)

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Kaspers schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:59:
[...]
Ik moet bekennen dat ik anno 2020 weinig devices tegenkom die louter over IP verbiding leggen, en geen mogelijkheid geven een hostname op te voeren. En voor wat betreft de Nvidia Shield: de Plex client op de shield werkt middels het plex account. Daar voer je geen IP of hostname op, je voert louter je Plex credentials in.
Das heel leuk voor de plex client, maar daarmee benader je je storage niet...

• Niet online
3raser schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:01:
Nog een vraag. Ik heb de betreffende film in zowel 4K kwaliteit als in 1080p kwaliteit. Mijn TV is 4K maar Plex speelt standaard altijd de 1080p versie. Ik krijg alleen de 4K versie als ik deze handmatig selecteer. Zou Plex niet automatisch de best mogelijke versie voor mijn resolutie moeten kiezen?
Dat zou je in plex, niet de server, moeten instellen. Ergens in de instellingen voor video. Original stream/quality selecteren.

• DeTeraarist
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01:35

DeTeraarist

#Boots2Asses

Die optie is bij mij ook instabiel. Even een vinkje voor Manually specify public port zetten en poort 32400 forwarden in je router werkt bij mij een stuk beter.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Fijne toevoeging in de laatste server update. Hdr kan nu getranscode worden naar sdr. Dit was wel al mogelijk maar de kleuren zagen er dan erg flets uit.

TS ook bijgewerkt met de info uit de reacties op dat nieuwsartikel. Bijvoorbeeld welke codex beschikbaar zijn in welke generatie Intel cpu's. Dank @Carn82.

[Voor 30% gewijzigd door Jelv op 24-11-2020 10:48]

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Lifetime Plex pass nu voor 90euro met code: SURVIVETHESEASON

• iRob87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05-12 08:38
Homeland schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:03:
Lifetime Plex pass nu voor 90euro met code: SURVIVETHESEASON
En wanneer je betaald in Braziliaanse real (BRL), kom je omgerekend net onder de €60 euro uit.

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 06-12 14:51
nMad schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:08:
Dag medetweakers,

Ik heb sinds kort een LG OLED televisie met ingebouwde Plex app. Bij afspelen van compatible video (4K HEVC) + incompatible audio (TrueHD) + compatible subs (SRT) gaat de Plex server zowel de audio als de video transcoden. Hij zou alleen de audio moeten transcoden en de video ongemoeid moeten laten.

Dit probleem zorgt ervoor dat ik zulke video's niet af kan spelen. Ik baal hier enorm van. Heb hier een topic voor aangemaakt op Plex forum: https://forums.plex.tv/t/...orking-as-designed/658301

Zie ik iets over het hoofd? Doe ik iets verkeerd? Of is het echt een probleem van Plex zoals ik denk?
Mijn eerste vraag zou zijn ondersteund jouw TV ( SOC ) HEVC, aangezien ik niet weet welke LG je hebt
Daarbij wil ik aangeven dat de plex app via android tv ( als je deze gebruikt ) sowieso niet altijd lekker loopt en wel eens problemen geeft. ( voornamelijk 4K en Hevc )

Heb al gezien welke tv deze ondersteund het :)
Via de Xbox app loopt alles perfect.

[Voor 4% gewijzigd door ErwinJ op 27-11-2020 16:26]

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

rename je je files wel goed zodat het werkt met de nieuwe agent ?

in samenwerking met Sonarr/Radarr en iemand die voor plex werkt
heb ik het volgende samen gesteld dat werkt met de nieuwe agent

https://trash-guides.info...ecommended-naming-scheme/
https://trash-guides.info...ecommended-naming-scheme/

uiteraard moet je voor beide op v3 draaien

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• SadisticPanda
  • Niet online
HendrikT schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:57:
ik heb een video opgezocht met uitleg op youtube en daar vond ik nog wat tips. Zoals bijvoorbeeld inloggen op de NAS en daar moet je ook de user "Plex" lees en schrijfrechten geven. Toen heb ik handmatig ook nog alles oude mappen met films en series verwijderd.
Nortmaal als je vanuit een browser een refresh library doet, zou het op elk aparaat hetzelfde zijn.

KWeet niet of je NAs autofreshed bij wijzigigen. Zou met sterk lijken maar bij sommige apparaten moet je manueel scannen...of toch scan schedulen alvorens die gewijzigde content ziet....

• SadisticPanda
  • Niet online
HendrikT schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:31:
ik weet die optie "refresh library" niet te vinden. Kan je aangeven waar ik het precies moet vinden? Als ik op mijn pc op de link klik van Plex mediaserver dan ben ik ongelogd met mn account, zou ik het daar ergens moeten vinden?
Op de 3 puntjes klikken die te voorschijn komen als je de muis op een bepaalde library houdt. Kan zijn dat het ook scan library is. Is al tijdje geleden p

Anders moet je effe op dit linkje klikken

https://www.howtogeek.com...nually-and-automatically/

• RobbyTown
  • Laatst online: 01:29

RobbyTown

Grootmeester

Geen idee als het een apart topic moet zijn aangezien het ook een ervaring is.

Ik had Plex draaien op Ubuntu hieronder de specs:
ProDesk 600 G3 SFF
Moederbord: HP 82B4
Chipset: Intel Q270 (Kaby Lake)
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU @ 3.40GHz
GPU (onboard): Intel HD Graphics 630 (Kaby Lake-S GT2) [Hewlett-Packard]
RAM: Samsung 8GB 1200.0 MHz (DDR4-2400 / PC4-19200)

Deze pc speelde zonder problemen 4K af (4K (HEVC Main 10 HDR).
Aangezien ik geen linux wonder ben en nogal een gedoe was met drive mapping en pc overnemen zonder scherm eraan en ga zo maar door terug naar windows gegaan. Ik heb nog een game computer waar ik weinig mee game en voor mijn gevoel betere specs heeft vooral voor de transcode (GPU). Dus laat ik die maar is voor Plex inzetten!
CPU is bijna gelijk: https://www.cpubenchmark....Intel-i5-6600K/2910vs2570
en hebben alle 2 Quick Sync

Hier de specs van de game pc zelfbouw
Moederbord: MSI Z170A GAMING PRO CARBON (MS-7A12)
Chipset: Intel Z170 (Skylake PCH-H)
CPU: Intel Core i5-6600K
GPU: MSI GTX 1060 GAMING X / NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
RAM: 2x Kingston 8GB 1066.7 MHz (DDR4-2133 / PC4-17000)

Het gekke is die kan het niet aan (constant buffering). Alleen als ik de ondertitel uitzet kan die het aan.
Waaraan kan dit liggen, heeft windows zoveel meer nodig dan ubuntu?
Heeft de game pc te oude hardware tav de prodesk?

Het kan toch niet zo zijn dat onboard gpu van Intel de 630 krachtiger is dan de MSI gpu? Hier zegt iemand dat de 630 behoorlijk wat kan
Zuinige plex media server met eventuele 4k transcoding
Hier zelfs 6 streams
https://forums.plex.tv/t/...-transcode-limit/325726/2

1080p niets aan de hand.

En ja ik heb Plex pass.

[Voor 9% gewijzigd door RobbyTown op 14-12-2020 16:39]

Mijn blog

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

jdh009 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:56:
[...]

Ik ben met het testen nog niet ingelogd maar zie dus al die gratis streaming dingen wel en kan ze ook afspelen. Wanneer ik inlog kan ik mijn eigen zooi ook zien maar zou het mooi vinden als er naast een inlogknop verder niets te doen is op mijn ip:poort indexpagina.

Edit:
Als ik naar mijn ip:poort ga van plex zie je dit:
[Afbeelding]
Aha duidelijk!

Net getest via mobiel.
Ik was al ingelogd op plex.tv/web

Ga ik naar http://lokaalip:Plexpoort

Dan krijg ik de melding
Plex Web
wil graag inloggen op je Plex account
This application is at 192.168.1.20 and is not hosted by Plex. Continue only if you recognize this server and wish to grant access.

Ga ik naar incognito dan krijg je ik je screenshot. Ik ben bang dat dit niet uit is te zetten, want ik vraag mij af wanneer zie ik die demo zooi? Eigenlijk nooit.

Ben ik buiten de deur dan zie ik het al niet ik moet dan inloggen.... Via Plex app moet ik inloggen.

Eerste keer inloggen op de server dan kan ik de server claimen.

Mijn blog

• rvk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:31
jdh009 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:46:
... maar ik zie echter wel de standaard gratis streaming zooi die er nog op staat. Die kan je ook afspelen en zit daar eigenlijk niet op te wachten.
Heb je (als je inlogt als beheerder) al de streamingdiensten uitgeschakeld? Onder account. Dus niet alleen voor beheerde accounts maar op uitgeschakeld zetten.

Ik kan het hier niet testen want ik moet direct inloggen. Krijg dus gelijk een plex authenticatie scherm te zien (zelfs als ik incognito gebruik).

https://app.plex.tv/desktop#!/settings/online-media-sources

[Voor 7% gewijzigd door rvk op 19-12-2020 00:48]

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07-12 13:35
rvk schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 00:37:
[...]

Heb je (als je inlogt als beheerder) al de streamingdiensten uitgeschakeld? Onder account. Dus niet alleen voor beheerde accounts maar op uitgeschakeld zetten.

Ik kan het hier niet testen want ik moet direct inloggen. Krijg dus gelijk een plex authenticatie scherm te zien (zelfs als ik incognito gebruik).

https://app.plex.tv/desktop#!/settings/online-media-sources
Die staan bij mij allemaal op disabled. Als in nu ingelogd ben heb ik er persoonlijk geen last meer van iig. Dit in combinatie met het vastpinnen van mijn fotoalbums e.d. zorgt er voor dat ik de media die ik wil zien op mijn account ook echt zie links in de balk.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• IndecentStapler
  • Registratie: maart 2016
  • Niet online
jdh009 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:22:
[...]

Het gaat ook niet om mijzelf maar om andere mensen die mijn server tegenkomen. Wanneer je nu naar lokaalip:poort gaat kun je dus ongegeneerd videos afspelen (zie screenshot). Het nut om dit dus aan te passen is dus je niet zomaar iets kan doen/afspelen als je niet bent ingelogd.

Plexie (mijn server) gaat nogal eens op reis en sluit zich dan nog wel eens aan op netwerken die niet van hem zijn. Thuis heeft ie een eigen netwerkje en voor de gasten een ander. Vandaar dat ik alles uit wil en alleen een inlogknop voor mensen die ik eventueel wel toegang wil geven.
Maar alle gratis zooi die op dat startscherm staat wordt toch vanaf Plex’ servers gestreamd? Daar heeft jouw “Plexie” dan toch helemaal geen last van? Wat maakt het dan uit dat niet-ingelogde mensen dat iets kunnen afspelen?

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:27
jdh009 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:46:
Zojuist Plex geïnstalleerd en geprobeerd vanaf een andere PC binnen het netwerk op de server te komen om de beveiliging te checken. Je krijgt dan meteen het scherm wat je hier ziet:
[Afbeelding]
Gelukkig zie ik mijn eigen mappen niet (daar moet je voor inloggen), maar ik zie echter wel de standaard gratis streaming zooi die er nog op staat. Die kan je ook afspelen en zit daar eigenlijk niet op te wachten. Is dit ergens te blokkeren en zo in te stellen dat je alleen een inlogpagina ziet? Ik heb alle serveropties één voor één afgelopen maar zie het zo niet 1, 2, 3 bij staan.
Dat is helaas normaal zo. Ik had het liever ook anders gezien, maarja, plex pusht graag die gratis zooi door. De content staat wel op hun server, dus het kost jou niks, maar het ziet er wel lelijk uit.

DIKKE CRO

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

@Anoniem: 93986 dat unpinnen heeft geen nut als je niet bent ingelogd. Unpin maar, daarna nieuwe sessie zijn ze weer terug die settings zitten op je account gekoppeld.

@IndecentStapler & @Dreamvoid & @Dacuuu Klopt helemaal. Maar als je je server ook nog aan de buitenwereld open zet kun je mooi gratis films kijken via het ip van een ander. Servers genoeg zie screenshot :)

Tijdje terug had iemand op Plex ook al z'n topic geopend. Mooi dat ze gratis content aanbieden. Maar zo af en toe glipt er een film door niet jonge kijken zie topic: https://forums.plex.tv/t/...ine-prior-to-login/650199

@jdh009 Dat idee is inderdaad zo gek niet. Standaard geen content. Wil je voor gasten gratis plex content bij geen inlog dan inschakelen. Dit probleem is er eigenlijk pas gekomen sinds Plex eigen content aanbied.

@theduke1989 jawel dat werkt ;) H.265 = HEVC https://nl.hardware.info/...ideocodec-van-de-toekomst
StefZ schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:31:
Even bij jullie checken of ik nog wat mis. Doel: 4K HDR Atmos/DTS-MA content afspelen. Klopt het dat dat niet mogelijk is via de Plex app op de LG C8 en ook niet via de Plex app op PS5? (beide gekoppeld aan receiver)
De vraag is eigenlijk vanaf waar komt die content? Als je 4K op een celeron nucje draait dan vergeet het maar. Ik heb afgelopen tijd ook wat getest met 4K (paar posts terug sta ik voor een 'raadsel'). Je setup is gelijk aan wat ik ook heb alleen ik stream naar mijn 4K chromecast die op de receiver zit (input) en beamer en tv zitten op de output. Wat helemaal gek was was dit. 4K film op mijn game pc (krachtiger dan op hp prodesk pc). Film speelt niet af op TV wel op mijn 4K beamer (dat doet prodesk ook, prodesk nooit eerder op tv getest dus geen idee wat prodesk op tv had gedaan). Das gek alleen de output is anders... Ga ik wat google dan zit er bij mijn samsung tv een setting Color UHD die stond uit, dus aangezet dan speelt die de 4K film wel af op de tv zonder de hele tijd te bufferen |:( .

[Voor 44% gewijzigd door RobbyTown op 25-12-2020 10:20]

Mijn blog

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Niet online
Plex inc. is hiervan op de hoogte, de community heeft zijn reactie hier al po gegeven, ze zijn er mee bezig:
https://forums.plex.tv/t/...-prior-to-login/650199/93

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Tomba

Tomba

RobbyTown schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:59:
@Anoniem: 93986 dat unpinnen heeft geen nut als je niet bent ingelogd. Unpin maar, daarna nieuwe sessie zijn ze weer terug die settings zitten op je account gekoppeld.

@IndecentStapler & @Dreamvoid & @Dacuuu Klopt helemaal. Maar als je je server ook nog aan de buitenwereld open zet kun je mooi gratis films kijken via het ip van een ander. Servers genoeg zie screenshot :)
[Afbeelding]

Tijdje terug had iemand op Plex ook al z'n topic geopend. Mooi dat ze gratis content aanbieden. Maar zo af en toe glipt er een film door niet jonge kijken zie topic: https://forums.plex.tv/t/...ine-prior-to-login/650199

[..]
Heel bijzonder dit ja, zie dat dat ook voor mijn server geldt, al kun je de content sowieso al via plex.tv zelf streamen ben ik - zeker als PlexPass User met alle gratis online onzin disabled - niet heel gecharmeerd van deze onzin zeker omdat er geen redirect plaats vindt maar mijn eigen IP in de adres balk blijft staan...

[update]
Lees trouwens ook hier dat Plex het gaat aanpassen;
bundled web app won’t show the content. should be in an upcoming server release.

[Voor 9% gewijzigd door Tomba op 25-12-2020 11:12]

• thof1
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15:53

thof1

FP ProMod
jdh009 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:22:
[...]

Het gaat ook niet om mijzelf maar om andere mensen die mijn server tegenkomen. Wanneer je nu naar lokaalip:poort gaat kun je dus ongegeneerd videos afspelen (zie screenshot). Het nut om dit dus aan te passen is dus je niet zomaar iets kan doen/afspelen als je niet bent ingelogd.

Plexie (mijn server) gaat nogal eens op reis en sluit zich dan nog wel eens aan op netwerken die niet van hem zijn. Thuis heeft ie een eigen netwerkje en voor de gasten een ander. Vandaar dat ik alles uit wil en alleen een inlogknop voor mensen die ik eventueel wel toegang wil geven.
Als je op Windows draait kun je gebruik maken van de standaard public/private firewall opties. Op private netwerken Plex Server poort toestaan en op publieke netwerken niet. Misschien kun je daar nog wat mee 🙂

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

TweakJerommeke schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:39:
Waar komen die Rotten Tomatoes reviews toch vandan? Nemen zoveel ruimte in op je scherm en ik wil niet iemands mening midden op beeld hebben als ik een film selecteer... Heb al verschillende agents geprobeerd en de Info.xml gewijzigd maar het blijft terugkomen, jammer dat je dit niet gewoon kan disablen. |:( |:( |:(
Dit ook al geprobeerd?
https://forums.plex.tv/t/...-tomato-reviews/461718/21

Mijn blog

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

Dennis0162 schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:04:
Hi!

Kan iemand mij uitleggen waarom Plex alsnog probeert te transcode? In principe zou dit toch gewoon direct play moeten zijn?
[Afbeelding]

Kun je dat op een of andere manier forceren?
Ik heb zelf geen tautulli meer maar met Plex zelf kan ik nog wat uitlezen. Toevallig heb ik 2 type chromecasts. Zie screenshot. Nu kan ik niet zien welke chromecast je hebt maar lijkt de normale te zijn aangezien jij ook transcode hebt.

Chromecast (2018) (links) doet transcoden en Chromecast Ultra (rechts) doet direct

Mijn blog

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

er zijn bepaalde profiles(voor plex) voor een chromecast die je evt kan testen of het dan beter gaat

• Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:25:
wordt een beetje moe.

Ik heb een serie voor mijn vrouw op de pc gezez: the originals. Echter vindt plex ze zoals gewoonlijk weer niet.
Ik heb de benaming nu zo: the originals s01e01 wat is daar niet goed aan. Ik begrijp het allemaal niet meer.

ook de laatste update geinstalleerd, andere films bijvoorbeel doen het wel weer, en die heb ik een vage naam gegeven. Het zijn .mkv's dus die moeten supported zijn toch?
Sowieso niet zelf gaan renamen als je spul van usenet af komt. Gewoon laten zoals het is,

• Niet online
winwiz schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Ik gebruik Sonarr hiervoor. Je kunt er automatisch mee downloaden maar dat hoeft niet. Je kunt het ook perfect gebruiken om je series naar de Plex standaarden te renamen. Het jaartal is belangrijk als er remakes zijn van een serie of gewoon dezelfde naam. Bijvoorbeeld Jericho heb je in een 1966, 2006 en 2016 versie. Sonarr laat dat mooi zien. Alles wat je op een of andere manier verkregen hebt staat in een map en Sonarr renamed en verplaatst het naar de juiste plek.
Ik ken Sonarr. Dat draait hier al een paar jaar. Maar renamen is niet nodig. Ook voor het zoeken van subs is het huist handiger om de originele releasenaam te gebruiken.

• Arunia
@theduke1989 Ikzelf heb me aangeleerd om voor films en series (xxxx) jaartal er achter gezet. Voor zover nog geen problemen ondervonden. Scheelde ook weer Frozen (echte film en niet de Disney variant die verkeerd gevonden wordt) Ging dus om Frozen de Disney film, maar gaf alles van de echte film weer. Niet geschikt voor kinderen. :P

@jdh009 Ik heb dit ook. Weet nog niet hoe dit op te lossen. Heb het voorheen handmatig gedaan, maar als er ergens iets mis gaat...
Daarbij staan sommige liedjes weer onder artiesten e.d. en dat wil je met de verzamel ook weer niet.
Pagina: 1 2 3 4 5

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee