Verkleurd plastic (wit->geelig) herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:59
Ik heb hier al eens ooit iets over voorbij zien komen op GoT maar kon het nergens terug vinden.

Ik heb een SNES, NES en een Acer Revo thin client die alle 3 last hebben van verkleurd plastic (wit wat geelig geworden is). Ik rook niet dus daar heeft het niks mee te maken maar het schijnt iets met bromide ofzo te maken te hebben en dat de boel onder invloed van zonlicht etc gewoon verkleurd.

Nu herinner ik me vaag dat je het ook kon tegen gaan maar dat je daarvoor waterstof peroxide (H2O2) moet gebruiken alleen weet ik dat dus niet meer zeker.

Iemand die me hierover in de goede richting kan duwen? Zijn er ook nog alternatieven aangezien ik even niet 1,2,3, weet waar ik waterstof peroxide vandaan moet halen met een hoog genoeg molair?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ik heb dat in het verleden weleens gedaan met alcohol. Maar ook iets als een aftershave of geurtje waar alcohol in zit werkte toen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Volgens mij zijn er wel middelen verkrijgbaar. Een andere optie waar je misschien niet aan gedacht hebt is de consoles zwart verfen / spuiten of in een grijze /witte kleur naar smaak. Het is

Zo te zien heb je gelijk:
http://www.retrofixes.com...ellowed-plastics.html?m=1

Wel veel meer werk dan netjes opnieuw spuiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:41:
Ik heb dat in het verleden weleens gedaan met alcohol. Maar ook iets als een aftershave of geurtje waar alcohol in zit werkte toen prima.
Met alcohol / geurtjes kan je prima een vergeelde console door rookaanslag mooi(er) krijgen, maar ik denk niet dat dat werkt voor vergeelde consoles door zonlicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:23
Retr0bright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-04 14:02
Bekijk dit filmpje eens waar hij oude vergeelde sneakers weer wit maakt. Misschien werkt dat ook op een SNES.
Sneaker herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Dit is wel de ideale oplossing alleen moet je erg oppassen met beletteringen e.d. Daarnaast staat mij bij dat de officiele website plat ligt waardoor het niet meer (makkelijk) te bestellen is.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweikese
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-04-2019
Even naar de kapper gaan, die kan je vast wel een beetje waterstofperoxide geven/verkopen. Je moet hoog concentraat spul hebben, dat is nergens te krijgen behalve bij de kapper! Daarna volg je onderstaande tutorial. Ik heb het zelf ook gedaan met een NES en het resultaat was duidelijk zichtbaar. Trek wel de folie mooi strak anders krijg je strepen (persoonlijke ervaring :-) )

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=899984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:11

arie_papa

Running on Ubuntu

Scrol deze build eens door, ergens stopt hij dat ding in de vaatwasser + waterstofperoxide als ik het goed herinner, schijnt goed te werken
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1419339

Edit:
Jips
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34603801

[ Voor 21% gewijzigd door arie_papa op 31-10-2015 11:31 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:12
Ik vermoed dat het dezelfde verkleuring is als die van de witte toetsjes van Apple toetsenborden. Ik koop voor minder dan een euro van die witte "wondersponzen" bij de kruidvat, met een beetje water poets ik de toetsjes in no-time weer glimmend schoon.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-wonderspons/p/2509774

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-04 09:05
poljaap1984 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:33:
Ik vermoed dat het dezelfde verkleuring is als die van de witte toetsjes van Apple toetsenborden. Ik koop voor minder dan een euro van die witte "wondersponzen" bij de kruidvat, met een beetje water poets ik de toetsjes in no-time weer glimmend schoon.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-wonderspons/p/2509774
het gaat in dit geval waarschijnlijk niet om vervuiling maar om verkleuring door zonlicht, dus denk dat dit niet gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:12
sjettepetJR. schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:06:
[...]

het gaat in dit geval waarschijnlijk niet om vervuiling maar om verkleuring door zonlicht, dus denk dat dit niet gaat werken.
Hmz, inderdaad - niet gerealiseerd. Toch wellicht de moeite van het proberen waard voor dat geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
blue wonder, de blauwe.
ik gebruikte dat voor hevig verkleurde nintendo consoles.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:30
Ik gebruikte voor dat soort dingen vaak een heel klein beetje ciff aangelengd met water en een zacht doekje.

Rustig inwrijven en gelijkmatig verdelen en daarna uitpoetsen. Werkte perfect

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:58
Creme waterstof peroxide, dat is wat je nodig bent. En hier kun je het kopen. Gewoon in Nederland dus.

Smeer dat spul op de vergeelde delen, dek het af met doorzichtig plasticfolie en leg het vervolgens in de zon of onder een sterke UV lamp.

Onderstaande gast gebruikt simpelweg creme peroxide om zijn oude Amiga 500 geelvrij te maken.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Attack of the Yellowing - starring Creme Peroxide

[ Voor 28% gewijzigd door Snowwie op 17-12-2015 05:20 ]

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1