Verwijderd

Matched: dual
spanx schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:45:
ik zag dat de moto x style wel contact puntjes heeft voor de tweede sim!
de "sim Tray" die is bedekt lijkt er gewoonweg opgeklikt te zijn....

heeft iemand zin om te achterhalen of de hardware wel aanwezig is?
ik vermoed dat de hardware er wel is maar de software niet.....
YouTube: Motorola Moto X Pure 2015 XT1575 Disassembly Teardown
kijk na 15 min tijdstip.

je kan het er gewoon uithalen, dan heb je dual sim

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 08:04

spanx

_Sp[A]nX_

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:05:
[...]

YouTube: Motorola Moto X Pure 2015 XT1575 Disassembly Teardown
kijk na 15 min tijdstip.

je kan het er gewoon uithalen, dan heb je dual sim
maar is de software ook aanwezig die dat aanstuurt?

Damn it's good 2b a Tweaker!

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
spanx schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:12:
[...]

maar is de software ook aanwezig die dat aanstuurt?
Is er een medetweaker welke dit zou willen/kunnen testen voor de geïnteresseerden onder ons? Dit zou dan natuurlijk dan een hele interessante dual-sim phone kunnen zijn. :)

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-02 18:07
het lijkt me niet, dan zouden ze dat vast wel als verkooppunt aanbieden. wellicht volgt er later nog een moto x style dual ofzoiets

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-02 16:56
Op het XDA forum kwam een Moto X Style dual sim voorbij, beschikbaar in Brazilië. De hardware zou hetzelfde zijn, het is dan alleen een kwestie van de software flashen. Ik zie een mooie toekomst voor de custom firmware bakkers (en voor mij een mooie reden om dan de Moto X Style te kopen :) )

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-01 12:50
Volgens mij gaat het niet werken om dual sim te gebruiken op een 'officiele' single sim telefoon.
Als je opnieuw in die tear-down video kijkt, dan zie je het houdertje waar de sim en sd-kaart inschuiven, enkel aan de onderkant aansluitpunten heeft, maar niet wat hoger, ter hoogte waar die 2e sim zou moeten zitten.
Dus ook hardware matig is de aansluiting voor die 2e sim helemaal niet aanwezig op het moederbordje van de telefoon.

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
De hardware voor dual SIM is in ieder geval aanwezig...

http://forum.xda-develope...post63080251#post63080251

"Never a dull moment"

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-01 12:50
Ik twijfel er over.
Als je kijkt naar die tear down video vanaf minuut 06:40 dan zie je ongeveer het zelfde als die Duitse gast op XDA laat zien, maar volgens mijn inschatting zitten die contactpuntjes voor de 2e sim veel te laag.

Maar goed, misschien schat ik het dus verkeerd in en is het wel hardwarematig aanwezig, dus zou wel mooi zijn als we dat in de (nabije?) toekomst met een app/upgrade kunnen gebruiken...

EDIT:
Nog een keer die teardown video bekeken. Minuut 07:50 zie je dat bij die telefoon er geen 2 contactpunten voor 2 sims zijn, de bovenste heeft enkel de soldeerpuntjes op het moederbord, maar niet de contact-pootjes zelf. Bij die Duitse gast op XDA zie je inderdaad wel 2x contactpootjes boven elkaar (2x een blokje). Ik heb nu niet mijn tooltje bij me om mijn SIM tray eruit te halen, maar ik ga thuis direct eens kijken ;)

EDIT2:
Even dunne paperclip gevonden en binnenin gekeken: ook 2x een blokje met pootjes voor de 2x SIM! Jippie!
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2nbbxx4.jpg Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/33kvg4i.jpg

BTW: vroeg me ook af waarom 'onze' Moto X Style "XT1572" heet, en anderen "XT1570". Dacht dat die "2" misschien voor Dual SIM stond, maar blijkt regio-indeling te zijn: https://en.wikipedia.org/wiki/Moto_X_Style

[ Voor 54% gewijzigd door DaveCool op 06-10-2015 13:22 ]

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:54
DaveCool schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:32:
[...]

Ik twijfel er over.
Als je kijkt naar die tear down video vanaf minuut 06:40 dan zie je ongeveer het zelfde als die Duitse gast op XDA laat zien, maar volgens mijn inschatting zitten die contactpuntjes voor de 2e sim veel te laag.

Maar goed, misschien schat ik het dus verkeerd in en is het wel hardwarematig aanwezig, dus zou wel mooi zijn als we dat in de (nabije?) toekomst met een app/upgrade kunnen gebruiken...

EDIT:
Nog een keer die teardown video bekeken. Minuut 07:50 zie je dat bij die telefoon er geen 2 contactpunten voor 2 sims zijn, de bovenste heeft enkel de soldeerpuntjes op het moederbord, maar niet de contact-pootjes zelf. Bij die Duitse gast op XDA zie je inderdaad wel 2x contactpootjes boven elkaar (2x een blokje). Ik heb nu niet mijn tooltje bij me om mijn SIM tray eruit te halen, maar ik ga thuis direct eens kijken ;)

EDIT2:
Even dunne paperclip gevonden en binnenin gekeken: ook 2x een blokje met pootjes voor de 2x SIM! Jippie!
[afbeelding] [afbeelding]

BTW: vroeg me ook af waarom 'onze' Moto X Style "XT1572" heet, en anderen "XT1570". Dacht dat die "2" misschien voor Dual SIM stond, maar blijkt regio-indeling te zijn: https://en.wikipedia.org/wiki/Moto_X_Style
Heb je geprobeerd er twee sims in te doen al?

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:38

sphere

Debian abuser

Na een mislukt avontuur met een dual sim adapter voor mijn huidige telefoon ben ik toch stiekum aan het hopen op een leuke black friday aanbieding voor de style, en dan flashen met een dual sim rom. :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:54
sphere schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:23:
Na een mislukt avontuur met een dual sim adapter voor mijn huidige telefoon ben ik toch stiekum aan het hopen op een leuke black friday aanbieding voor de style, en dan flashen met een dual sim rom. :)
Werkt dat inmiddels al?

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:09
sphere schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:23:
Op de Duitse Motorola website zijn er daadwerkelijk black friday deals, maar helaas niet voor de Moto X Style. Het is ook het enige toestel wat nog niet in prijs gedaald is, dat vind ik wel opvallend.

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-02 18:07
Weet iemand of het al mogelijk is om de dual sim te gebruiken? Ik waag er af en toe nog een google search aan maar zonder resultaat. En net las ik op de homepage dat android vanzelf 2 simkaarten accepteerd, maar dat klopt volgens mij niet helemaal.

Edit. Iets beter gegoogled en het lijkt te kunnen!

https://m.reddit.com/r/Mo..._dual_sim_on_moto_x_play/

[ Voor 21% gewijzigd door PheraX op 14-05-2016 11:20 ]

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
PheraX schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:35:
Weet iemand of het al mogelijk is om de dual sim te gebruiken? Ik waag er af en toe nog een google search aan maar zonder resultaat. En net las ik op de homepage dat android vanzelf 2 simkaarten accepteerd, maar dat klopt volgens mij niet helemaal.

Edit. Iets beter gegoogled en het lijkt te kunnen!

https://m.reddit.com/r/Mo..._dual_sim_on_moto_x_play/
Daar hebben ze het over de Moto X Play.

Je post hier in het Moto X Style topic.

Effe oppassen zou ik zeggen. ;)

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
LeStef schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:34:
Ik heb vandaag de Moto terug gebracht naar Coolblue en omgeruild voor een Lenove P2. Accu was gewoon om te huilen.
Heb je tips & Tricks voor mij? :)
Ik heb zelf in ieder geval navigatie met één toets aangezet, zodat de onscreen knoppen verdwijnen. Nog daargelaten dat het verslavend werkt en ik ook continu de hometoets op de Samsung Galaxy S7 Edge van mijn echtgenote licht aanraak in de verwachting dan "terug" te gaan, is hierdoor ook het scherm effectief groter. De Moto heeft een 5,7" scherm en de Lenovo P2 een 5,5", maar zonder de onscreen knoppen heb je toch meer plezier van het scherm vind ik. Enige wat ik wel echt mis zijn de stereo speakers aan de voorkant. Maar de batterij is zoveel beter, dat maakt alles goed. En hij heeft in tegenstelling tot de Moto wel een vingerafdrukscanner. En... hij heeft allang Android 7.0 terwijl de Moto X Style nu al maanden in de kou staat.

Wat voor tips heb ik verder... zet Nova launcher erop zodat de software eruit ziet als de stock Android/Google Pixel launcher. Maar je kan bij de Lenovo veel meer aanpassen dan bij (zo goed als) stock Android zoals dat op de Moto staat. Snelkoppelingen aanpassen aan je eigen voorkeur bijvoorbeeld. En je kan zelf kiezen hoe je multitask carrousel eruit ziet.
Oh, en als je van de baas een abonnement hebt met onbeperkt internet en bellen die sim er ook in zetten (hij is dual sim). Ik heb nu privé een goedkoop sim-only abonnement en internet en bel op de sim van werk. Scheelt weer een hoop geld en dan verdient die telefoon zichzelf wel terug.
Dat zijn de tips wel zo'n beetje :)
Pagina: 1