Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
De foto "lekker op het terras" is anders prima scherpDeathchant schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:56:
Zijn de foto's van Ventieldopje nou allemaal zo soft/wazig, of moet ik me eens door de ogen wrijven?
ora et labora
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dopje schiet gewoon met nul scherptediepte, lekker uitdagend focussen.Deathchant schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:56:
Zijn de foto's van Ventieldopje nou allemaal zo soft/wazig, of moet ik me eens door de ogen wrijven?
D'r stond er eentje mij indringend aan te kijken, pas toen ik een boompje verder was gaan staan liep door weer door. Kleintjes doet ze inderdaad toch wat.Universal Creations schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:52:
Ze hadden een kleintje bij, dus we zijn op en afstandje gaan staan. Maar ik stond nog redelijk dichtbij en dat vonden ze niet goed, dus ze keken wat moeilijk naar mij.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Advocatus ineptias | Free Speech Online
(had belooft om in Bergen het bos in te gaan met mn ma en een oppas-kind )
toevallig nog enig kans dat zo een meeting binnenkort herhaald wordt?
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava
De eerst volgende meeting was dacht ik een idee van UC. Rond Tilburg als ik het goed begreep. Inhoudelijk weet ik er niet veel vanMortum schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:26:
moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje baal dat ik niet kon
(had belooft om in Bergen het bos in te gaan met mn ma en een oppas-kind )
toevallig nog enig kans dat zo een meeting binnenkort herhaald wordt?
ora et labora
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava
Zou niet weten waarom dat niet magMortum schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:08:
Mogen andere ook wat organiseren?dat bos waar ik was is namelijk ook prachtig! (bos, duinen en open vlaktes allemaal dicht bij elkaar. En een stuk dichter bij huis
)
Maar ik zou er eerst een animo check voor doen
Ja, Loonse en Drunense duinen is het idee. Maar goed, eerst overwinterenmrc4nl schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:03:
De eerst volgende meeting was dacht ik een idee van UC. Rond Tilburg als ik het goed begreep. Inhoudelijk weet ik er niet veel van
Wat PdeBie zegt, geen probleem maar wel even een animocheck doen. Het grootste deel van de meeters is wel bereid een eind te rijden maar dit is nog wel een stapje verder. Vertel er nog wel even bij dat je Bergen NH bedoelt.Mortum schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:08:
Mogen andere ook wat organiseren?dat bos waar ik was is namelijk ook prachtig! (bos, duinen en open vlaktes allemaal dicht bij elkaar. En een stuk dichter bij huis
)
Qua datum sowieso uitkijken dat het niet te dicht op een andere zit. Qua locatie zijn er wel mogelijkheden, maar wat had je in gedachten? De drie banken is leuk maar niet echt groot, ga je meer richting zee wordt het landschap gevarieerder een kan je stukken echt duin mee pakken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En wederom goed bevallen? Ben benieuwd naar je resultaten, ook het nieuwe speelgoed gebruikt?PdeBie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:14:
Is me afgelopen weekend zo goed bevallen dat ik (en dit is echt puur toeval) aankomende zondag weer ga!
Zelf vandaag de Hoge Veluwe nog maar even in gegaan om wat herfstkleuren te pakken. Met wat tips van UC pano geprobeerd. Van de week eindelijk thuis om alles na te kijken en online te zetten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja! Ontzettend goed bevallen. Was ook een stuk beter weer dan vorige week.Gonadan schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:27:
[...]
En wederom goed bevallen? Ben benieuwd naar je resultaten, ook het nieuwe speelgoed gebruikt?
Zelf vandaag de Hoge Veluwe nog maar even in gegaan om wat herfstkleuren te pakken. Met wat tips van UC pano geprobeerd. Van de week eindelijk thuis om alles na te kijken en online te zetten.
Nieuwe lens presteert echt super. Zal binnenkort de foto's uploaden.
Maar gelukkig was het wel erg gezellig, sowieso voor herhaling vatbaar.
Even een kleine selectie, de rest staat gewoon in het album.
Ventieldopje beoordeeld zijn recente veroveringen.

Ventieldopje by Peter van Bokhorst, on Flickr
PdeBie ging zelfs met de flitsert aan de gang.

PdeBie by Peter van Bokhorst, on Flickr
Spinnetje nog eens uitleggen wat het idee van een web is.

Spin-en-web by Peter van Bokhorst, on Flickr
Proberen met de Samyang van Ventieldopje op f/1.4 handmatig te focussen op het roerstaafje van PdeBie.

Spelen met DoF 2 by Peter van Bokhorst, on Flickr
Ohja het was herst.

Herfstpalet by Peter van Bokhorst, on Flickr
UC schoot panorama's, dus ook maar gewoon nadoen. Uiteraard pas veel later vragen hoe het eigenlijk moet.

Eerste panorama ooit by Peter van Bokhorst, on Flickr
De rest: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157658134153593
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 0% gewijzigd door avanreijn op 28-10-2015 22:45 . Reden: Username wel even juist typen ]
@avanreijn: Zou zomaar kunnen inderdaad, aan de andere kant geeft dit wel iets meer ruimte. Ik had in ieder geval besloten voor mijn eerste pano niet te veel te gaan knutselen en hem te nemen zoals hij was. Bij nieuwere (komen zo online) heb ik dat wel meer gedaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ah een van mijn befaamde ninja-houdingen. Ik heb het zelfs niet eens door hoe ik er soms bij zitGonadan schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:41:
PdeBie ging zelfs met de flitsert aan de gang.
[afbeelding]
PdeBie by Peter van Bokhorst, on Flickr
Maar hoor het regelmatig van mensen, dat ze niet snappen hoe ik mezelf soms in allerlei bochten wring