Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Philips TV's - 2015 en nieuwer

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@..Christiaan..

Ik kan normaal wel redelijk goed door misplaatste interpunctie en gevoelens heen lezen maar uit de bovenstaande, door jou geplaatste, tekst is serieus weinig zinnigs te halen.

Ik hoop dus eigenlijk dat je de partijen waarmee je direct contact gehad hebt niet op dezelfde manier aangeschreven hebt :o

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Winkiller Ja, je hebt gelijk dat het vaak zo gebeurt (ik probeer het ook altijd zó te spelen omdat ik dan zelf "in control" ben én blijf) maar volgens de letter van de wet zijn zowel de fabrikant alsook de reparateur géén partij voor de consument.

Je vangt meer vliegen met stroop dan met.... Dus de manier van communiceren doet in zo'n geval héél veel.

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:56

aex351

I am the one

Deze zag ik gisterenavond voorbij schieten:

De nieuwe Philips OLED televisies op basis van de 2019 LG OLED panelen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-02 16:24
Dank voor de nodige en misschien onnodige reacties. Ik heb in dit topic veel geleerd over Philips Oled wat ik nog steeds heel mooi vind icm ambilight, maar voor mij geen Philips meer. Wellicht spelen de emoties momenteel een te grote rol in mijn keuzes maar ik ben Philips beu. De keuze voor reparatie is door Philips gedaan en als zij er niet in slagen een betrekkelijk eenvoudige modificatie uit te voeren, dan ben ik uiteindelijk opgelucht dat ik wellicht mijn geld retour krijg. Nogmaals, mijn verkoper heeft naar mijn idee niks verkeerd gedaan en mijn volgende tv koop ik zeker bij hem, ondanks dat het wellicht wat goedkoper online zou kunnen. Ik kies ervoor om niet meer op het ja/nee spel te reageren. Mijn keuze staat vast. Daar mag iedereen een mening over hebben en wil je 'm heel graag kwijt, doe mij dan maar een pm.

LG OLED 55E8, Sonos Playbar; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:35

renzo4000

*Doh!*

@..Christiaan.. Voor mij(en ons denk ik ;)) maakt het echt niet uit welke keuze je maakt, dat is geheel aan jezelf natuurlijk.

Echter kies je ervoor om je ervaring te delen rondom de reparatie perikelen die jij ervaren hebt en je op basis daarvan (naar mijn bescheiden mening) nu geen rationele keuze maakt om nu een Philips oled aan de kant te schuiven voor wellicht een qled. Je kan dus dergelijke reacties van ons verwachten, die er overigens (grotendeels) op gericht zijn jou te helpen en je juist niet teveel op emotionele keuzes te laten beslissen.

Maar nogmaals, de keuze is aan jou en is prima! Succes iig met je verder afwikkeling.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• knorde
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-02 11:25
..Christiaan.. schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:06:
Goed.......einde Philips tv.....
11 januari is de monteur dus geweest en kon het niet afmaken. Daarna stilte.....doodse stilte aan de Philips kant. Woensdag de 16e CE Repair gebeld voor een status en het blijkt dat zij op goedkeuring van Philips moeten wachten....Maandag de 14e was de tv gelijk 's morgens aangemeld. Beetje raar, want in mijn beleving maak je je klus zsm af, maar goed. Daarna weer niks.....en niks....Vrijdag eind vd dag contact gehad met vertegenwoordiger van Philips die mij hiermee helpt. Advies van hem om een mail naar hem te sturen met de punten waarop het mis is gegaan..... Nou dat is een hele lange mail geworden en die is doorgestuurd naar Philips. Daarna weer stilte.....afgelopen woensdag eind van de dag was ik er wel klaar mee met die tv. Vertegenwoordiger app gestuurd dat ik er klaar mee ben dat ik mijn geld terug ga eisen anders maak ik er werk van als Philips hier niet aan meewerkt.
Vandaag....binnen 24 uur zowaar een reactie van CE repair..... Of ik de aankoopbon wil uploaden zodat ze de reparatie van mijn toestel in orde kunnen maken.....!!!
Ik ontplofte zowat. Eerst lever je een halve reparatie en daarna heb je een aankoopbon nodig om verder te kunnen? Dacht het niet hè! Die ga ik dus niet geven. Ikke bellen naar ze en voor ik tekeer kon gaan vertelde die man dat ze de aankoopbon nodig hadden om het aankoopbedrag te kunnen crediteren naar de dealer. Ik mag dus gewoon een andere tv uitzoeken zei die. Ik viel van mijn stoel. Nu opeens binnen 24 uur deze deal? Ik geloof het nog steeds niet.
Voor nu wacht ik af. Ik heb de bon naar ze gestuurd en Expert (aankoop winkel) gebeld en die houden mij ook op de hoogte.
Ik zit hier nu met een dubbel gevoel. Ik raak een tv kwijt met een fantastisch scherm en ambilight waarvan ik overtuigd ben dat het te repareren viel. Maar ik kies dus never geen Philips weer.
Denk dat het samsung qled word en dan een 65". De Q9F komt in de buurt van mijn aankoopbedrag en ziet er ook flitsend uit. Oled kan ook.... LG maar dan 55".
Ik denk erover om mijn 'case' bij Kanniewaarzijn' te droppen. Wie weet kunnen we er dan nog eens om lachen om die ellende die Philips veroorzaakt heeft.
..Christiaan.. schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:29:
Misschien hebben ze wat geleerd van mij..... Succes, sterkte met alles. Veel slechter als/dan bij mij kan het toch niet gaan 🙈
Behalve bij mij dan, maar dan met een Samsung tv.

Ik hoop niet dat het teveel offtopic is maar kijk toch uit bij Samsung!
Exact dezelfde situatie is bij mij aan de gang (sinds half december 2018) met een Samsung tv. 5 monteurs aan huis geweest, daarna een credit beloofd door het reparatiebedrijf maar die is afgekeurd door Samsung. Daarna opnieuw aangevraagd.

Steeds blijf je er achteraan bellen en informeren naar de status en krijg je datums te horen die ze niet nakomen. Je komt geen steek verder. Ik zal je verder alle details besparen maar ik was juist aan het kijken naar een ander merk dan Samsung maar tot mijn grote schrik zie ik dat het bij Philips niet heel veel beter gaat (al heeft dat wel een goed einde gekregen, wat ik nog maar moet afwachten).

Kort samengevat: Het gras is niet altijd groener bij de buren (of in dit geval de concurrent).

knorde wijzigde deze reactie 26-01-2019 23:16 (5%)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Lol, misschien moet ik mijn instellingen maar eens nalopen dan :P

Aan de andere kant snap ik dan weer niet hoe die interpolatie dan zou werken wanneer je wel een 50hz beeld hebt aangezien je toch niet vaker iets kan weergeven dan die 50hz. Oh men, het is duidelijk dat ik niet best geslapen heb.

Maarre... in dat geval is 100hz dan misschien toch niet zo belangrijk voor me als ik dacht :+
Zoiets moet je dat voorstellen (maar idd wordt er vaker gedacht dat 100Hz een must is terwijl ze er in de praktijk geen gebruik van maken):

Zie in deze review onder 'Motion' wat meer uitleg: https://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl55w805c-201508034145.htm (simpelste is gewoon de 'Clear'/ 'Helder' stand kiezen voor sport of anders met de Custom sliders spelen)
Wat je op 50Hz modellen wel vaak nog kan voor de bewegingsscherpte is het backlight scanning gedeelte, bij Philips heet het Clear LCD (op de Sony is het inbegrepen in de Clear stand of onder Custom -> Clearness).

apis29 wijzigde deze reactie 29-01-2019 21:06 (5%)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@Mad-X ik zou het niet acceptabel vinden. Zoals in mijn eerdere post te zien ben ik er totaal geen last van. Heb je mijn voorbeeld laten zien aan de monteur?

https://tweakers.net/ext/f/ME2gY8zjAGS558h9ULaxRycQ/thumb.jpg

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-02 11:21

Winkiller

De Mopperpot

apis29 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:38:
[...]

Een 6550? Toen speelde dat probleem nog niet eens, pas sinds de 803 OLED(?).
Ik praat ook niet over het probleem wat jullie OLED TV's hebben, ik zei alleen dat wij ook een lichtverstrooiing hebben op het plafond en dat ik mij er niet druk over maak, bij ons is het net of er een spot op het plafond staat gericht. Ik denk dat ik het wel kan negeren, ik kijk namelijk naar de TV en niet naar mijn plafond. :P ;)

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-02 16:24
@alex3305 zeker contact opnemen hoor! Zo word helder hoe groot het probleem is bij die serie. En om mijn ervaring nu als leidend te gebruiken zou ik zeker niet doen. Ik neem tenminste aan dat het niet bij iedereen zo gaat :)

LG OLED 55E8, Sonos Playbar; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:15
Winkiller schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:43:
[...]

Ja maar hij vroeg ook wat wij er van vonden en mijn antwoord was daarop gebaseerd. :>

[...]

Ik zie het NIET als een probleem, ik kijk niet omhoog als ik TV kijk. Alhoewel ik beaam dat het storend kan zijn, net als een dode pixel op een monitor, als je weet waar hij zit dan blijf je er dan naar kijken en de irritatie word steeds groter.
Ik merk het ook alleen echt op als mijn kamer verder donker is, en dan nog is het denk ik vooral omdat ik door dit topic weet dat het niet hoort. Anders zou het mij denk ik niet zijn opgevallen.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Sissors schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:23:
[...]

Ik merk het ook alleen echt op als mijn kamer verder donker is, en dan nog is het denk ik vooral omdat ik door dit topic weet dat het niet hoort. Anders zou het mij denk ik niet zijn opgevallen.
Ik bedoel maar (y) (y) (y)

_O- _O- _O-

http://oi66.tinypic.com/jr3247.jpg

Let ook eens op de schaduw van de Ekster op het plafond, het geeft een zwarte vlek. ;)

Winkiller wijzigde deze reactie 03-02-2019 15:52 (15%)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:19:
Ga nou niet zeggen dat je dat witte "Passepartoute" aan de linker en bovenkant op die foto niet ziet, hé :o
Dus toch die lijst, ik dacht dat het een zelf aangebrachte lijst was, strak modern showhome design. :$
Ja die fotolijst (lambrisering) zou ik ook niet accepteren van mijn TV.

• Mad-X
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:08
Intussen heeft CE repair weer met mij contact opgenomen voor een vervolg afspraak m.b.t de resterende licht streep van mijn 803 (was een balk). Bij navraag vertelde de vriendelijke medewerker dat de modificatie m.b.t. het ambilight probleem door Philips/TP Vision is uitgebreid.

Voorheen was dus de gegeven oplossing het vervangen van de leds, maar deze is nu recent uitgebreid met het plaatsen van extra sponsjes(?), aangezien meerdere mensen last bleven houden van de lichtstreep..

Dus afgelopen donderdag zijn mijn leds vervangen en nu moet de TV helaas weer van de muur voor het plaatsten van sponsjes. Had vanzelfsprekend liever gehad dat het in 1 keer zou zijn opgelost. Aan de andere kant is het duidelijk dat Philips/TP vision klanten tevreden wil stellen..

Hopelijk gaat het lukken a.s. Vrijdag.. To be continued..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Vermoedelijk komt dat ook door de ontwikkel- en testfasering. Bij de oudere modellen konden ze daar immers eerder mee beginnen. Voordeel is dat eventuele bugs er ook uit zijn bij een latere uitrol.

• MacbookProx
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-02 22:48
XeNeRgY schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:32:
Op de Sony was de upgrade van 6 naar 7 weinig spectaculair. Er zaten amper nieuwe en nuttige features in. Ook werd bij mij de tv een stuk minder stabiel. Wellicht is het bij een Philips anders maar op basis van mijn ervaring bij Sony Android tv zou ik niet snel meer updaten.

Ondertussen eindelijk de bevestiging ontvangen voor mijn cashback. Benieuwd wanneer het geld dan eindelijk teruggestort wordt.
De update naar Oreo is naar 8 geloof ik. En is volgens mij met name een andere lay-out van het startscherm.

Cashback: had eerst alleen de streepjescode en serienummer zelf opgestuurd, maar kregen bericht dat alles eromheen ook ontvangen moest worden. 2 weken terug gedaan en nu bericht dat de 6 weken opnieuw aanvangt haha. Geen zorgen, maar wel grappig.

Bij Samsung duurt het (100e ook) inmiddels ook al 8 a 9 weken.

• ReBr
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
said006 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:43:
[...]

wat bedoel je met: helft van de tijd zie ik niet wat er bezig is?

Is het beeld dan te donker?

Kan jij jouw voorkeurs HDR instellingen delen met mij?
Ja, idd te donker, zo erg zelfs dat ik liever via een aangesloten Chromecast2 kijk in 1080p.

Selecteer een HDR profiel (bv HDR Natuurlijk)

Kleur 50
Contrast 70
Scherpte 3
Helderheid 50 (100 bij te donkere beelden)
Kleurverbetering uit
Kleurtemperatuur Normaal (evt Warm indien iets te blauw)
Contrastmodus Geoptimaliseerd voor Beelden
HDR Perfect uit
Videocontrast 100
Lichtsensor aan (uit is beter bij te donkere beelden)
Gamma 0
Ultra resolution uit
Ruisreductie uit
MPEG-artefactreductie uit
Motionstijlen uit (evt Film)

Also known as: Rencomp

• thesjokoprins
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 03-08-2019
@Mad-X
Vervelend allemaal. Bij mij was het verschil echt wel heel duidelijk, nog niet perfect, maar omdat ik tv op ga hangen verwacht ik het laatste stukje licht op het plafond ook kwijt te zijn.
Bij mij had hij 18 sponsjes geplaatst volgens de tekening.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@Mad-X Ik zou er echt voor opteren om bij de verkopende partij te sturen op een ondeugdelijk product. Je hebt ze de gelegenheid gegeven om het te herstellen wat niet goed is gelukt. Oftewel gewoon in de winkel een nieuw toestel claimen en eerst proberen die wel goed is en die meenemen. Problem solved!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-02 10:15
@Mad-X Misschien niet helemaal wat je wilt, maar is een switch naar de 65OLED873 geen optie? Die heb ik hier zelf nu staan en heb dat probleem van die lichtbalk totaal niet. Verder ben ik ook erg tevreden met deze TV, zeker in vergelijking met mijn 65PUS9109 die voor deze hier stond.

• apis29
  • Niet online
Philips 2019 lineup overzicht (ergens tegengekomenin de afgelopen dagen)

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:11
Yarisken schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:55:
Hallo allen,

Heb deze vandaag besteld. pricewatch: Philips 43PUS7303 Zilver
Iemand enig idee of ik hier 4k materiaal via android / kodi via tv ga kunnen streamen ? Ik zou het ook kunnen via mijn nuc maar dan scheelt het weer een kabel als het zonder ook kan.
Ikzelf bezit de 50pus7303, heb het zojuist even getest.
Stream via kodi op tv vanaf een synology ds213j.
Beeld is vloeiend, en scherp.
Wel heb ik om de +/- 20 a 30 sec. Dat hij weer even moet laden.

Ik heb de tv enkel via wifi aangesloten, aangezien ik geen kabel vrij heb bij de tv, kan dus niet uitsluiten of dit door de tv of door de wifi wordt veroorzaakt

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Autopilot
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:12
Als je een OLED tv hebt, dan zou ik zeker niet aanraden om hem helemaal uit te schakelen, omdat de tv in de standby modus nog programma's uitvoert om restbeelden te verwijderen en de kans op inbranden te beperken.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:52
Lol idd dat doe ik nu. Hoopte op een "propere" oplossing maar so be it.
Bedankt voor de info. Ben super tevreden van mijn tv. Wilde eerst een samsung maar deze is zoveel beter.

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:28
Je kan ook nog even afwachten op de 804. Die biedt ondersteuning voor HDR10+ en Dolby Vision.

• Cruetrue
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18-02 01:51
Waarschijnlijk de pixel shift om image retention/burnin tegen te gaan. Deze kan je wel uitschakelen maar dit is niet aan te raden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:04
frankpaul1 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:49:
Weet iemand of de 7303 krachtig genoeg is om middels Kodi 4K te streamen vanaf een NAS?
Ik heb de 55pus7303 en die streamt (bekabeld) gewoon 4k vanaf mijn nas.

Main: Ryzen 3700x | Gigabyte Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb || Workstation/Server Proxmox: Asus Z9PA-D8 | 2x Intel E5-2670 | 64GB || Laptop: Acer Aspire V3 772G 32GB 850 evo 1Tb

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 20:59
Amazon Prime heeft de HDR ondersteuning eindelijk vrij gegeven voor onze Philips modellen.

UpDate maandag 4 maart: :D
Beste nieuws in tijden voor mijn OLED873: Vanmorgen de OREO software geladen, is sinds gisteren beschikbaar.
En zie wat ook een nieuw Mainboard niet lukte anderhalve week geleden, werkt nu eindelijk vlekkeloos: de 3 UHD Demo zenders van Astra UHD geven eindelijk het bijbehorende 4K BEELD vrij, was sinds de installatie voorjaar 18 slechts een OLED Black beeld, en nu echte scherpe en deels van HLG voorziene UHD beeld.

Update maandag avond, instellingen behouden, ook de combinatie Ambilight met 7 losse Hue lampen.
Beeld en geluid instellingen ook behouden, nu eens Prime Video met HDR testen...

dinandus wijzigde deze reactie 04-03-2019 21:24 (86%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-02 22:48
Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:08

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

vinno86 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:58:
Heeft iemand toevallig meegemaakt dat hun OLED scherm is "ingebrand" door direct zonlicht ??

Ik heb ineens 2 grote vage vlekken onderin me tv met redelijk strakke lijnen.. een rechthoek en een driehoek.

Volgens mijn vrouw is de tv amper aan geweest maar heeft ze wel de zon langs het gordijn zien schijnen op die exacte plek.

Moet je daar nu ook al rekening mee gaan houden bij een OLED scherm...??
Dát is al heel lang bekend. Direct zonlicht is slecht voor het organische materiaal in een OLED.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15:26
Misschien nog tip voor iedereen, Beeld en Geluid instellingen zijn weg, Dus wellicht eerst even de voor jou ideale instellingen vastleggen….

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15:26
said006 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:37:
Update is voor OLED803 is nog niet beschikbaar helaas.
Ach, je hebt een erg nieuwe TV, Achter aansluiten hoor….
:*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mduran
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 00:11
@said006

Kan best. Maar ik heb’m al draaien op mijn 803 incl dual tuner. Je had ook effe op de Toengel site kunnen kijken en zien dat ie er daadwerkelijk staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dinandus
Met de OREO op mijn 873 blijven de 7 extra Hue lampen licht wit branden, zoals normaal bij een zwart gedimd beeld tijdens diverse Netflix series. Terwijl via Amazon Prime content de kleuren gewoon alle wel met de Ambilight mee kleuren. Verder prima update, alleen draait YT nog steeds geen HDR content, Prime gelukkig eindelijk wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

dinandus schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:43:
Met de OREO op mijn 873 blijven de 7 extra Hue lampen licht wit branden, zoals normaal bij een zwart gedimd beeld tijdens diverse Netflix series. Terwijl via Amazon Prime content de kleuren gewoon alle wel met de Ambilight mee kleuren. Verder prima update, alleen draait YT nog steeds geen HDR content, Prime gelukkig eindelijk wel.
Het is eigenlijk van de zotte dat een Google dienst als YouTube het slechts werkt op Android TV, eveneens van Google. Hoe krijgen ze het voor mekaar om YouTube HDR zo slecht te implementeren?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Jeroenneman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Het is eigenlijk van de zotte dat een Google dienst als YouTube het slechts werkt op Android TV, eveneens van Google. Hoe krijgen ze het voor mekaar om YouTube HDR zo slecht te implementeren?
Volgens mij omdat de codec die gebruikt wordt voor Youtube HDR door veel tv's niet wordt ondersteund. Dit is VP9 Profile 2.... en de meeste tv's en de Shield ondersteunen enkel VP9 profile 1 ALS ze het ondersteunen.

Dus daar zit het probleem. Google is slachtoffer van hun eigen wil op VP9 als nieuwe standaard erdoor te drukken :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17-02 08:38

Nog een bug die opgelost lijkt te zijn, zo op het eerste gezicht. Bij ons ging de Ambilight ontzettend flikkeren bij bepaalde Chromecast content. Vooral NPO+ had er ontzettend veel last van. Als de kleur in beeld grijs/blauw was, kon de Ambilight schijnbaar niet kiezen tussen wit, licht blauw en donker blauw. Dat gaf dus ontzettend veel onrust. Dit werkt nu wel goed. Hier noemde we het ook wel de flikkie-flakkie Ambilight.
Bij ons deed deze dat met alles wat werd gestreamd.
Heel irritant!
Hierdoor was ik alsnog genoodzaakt een Chromecast eraan te hangen.

Als dit nu gefixt is zou wel top zijn.
Heb gisteren even tussen neus en lippen door wel de update uitgevoerd maar verder nog niks bekeken/ingesteld.

Ben benieuwd!

Samsung Galaxy A50 - Nokia 7+ - Wileyfox Swift 2X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

alex3305 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:13:
@Jeroenneman bij tv-series nog helemaal geen last van gehad? Is de film niet gewoon in 21:9? Of bedoel je dat niet?

Het kan namelijk wel zo zijn dat de codec van het videobestand verkeerd staat en Plex er dus verkeerd mee omgaat... Wij hebben ook regelmatig wazige problemen met de Plex app op Android. Maar een geruststelling, bij Sony is dat nog veel en veel erger. Daar halen ze gewoon functies weg uit Android apps, zoals DTS.

Wat je nog zou kunnen proberen is met SPMC in combinatie met Plexbmc (of hoe heet die app tegenwoordig?). Daar zou het al veel beter kunnen zijn.
Nee hoor, gewoon een fout in de Oreo update.

Onder Nougat werkten alle films perfect. Ook bij gebruik van Plex op de PC of mobiel heb ik gewoon een normale weergave. Op de website van Toengel is al een updated lijst gemaakt van alle mogelijke bugs tot nu toe. Daar staat deze ook tussen.

Gewoon weer een fuckup van Philips. Dat langzaam uitrollen van Oreo heeft dus niets geholpen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

miniterror schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:42:
Kan je een TV ook weer downgraden?
Ik heb een 55pus6561 waarmee ik recentelijk raar gedrag heb.
Weet even niet of dat door de Oreo update komt of niet en wil graag downgraden om te testen
Als je het oude software image nog ergens hebt dan moet dat gewoon kunnen middels een USB stick. Ik heb dat in het verleden met m'n oude 55PFL8007 ook een paar keer moeten doen vanwege "rare" issues welke er ineens optraden ná een update.

Meestal waren die issues destijds overigens ook weg ná een volledige factory reset met de nieuwe software.

Het lijkt er op dat de NL site nog niet bijgewerkt is met de nieuwe updates dus je kunt de oude software nog bij Philips downloaden, althans voor m'n 65PUS8503 staat er nog het oude image.

Will_M wijzigde deze reactie 10-03-2019 12:07 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dinandus
Tijntjuh.eu schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:22:
@dinandus Heb jij de upgrade naar Oreo ook al gedaan op de 873? Zo ja, kreeg je ook de melding dat er een update is voor de afstandsbediening? Zelf krijg ik die melding iedere keer dat de TV opstart, maar kan die nooit de afstandsbedieningen vinden om de update af te ronden..
Yep, de update zit er sinds begin vorige week op.

De update voor de AB is voor de stick AB, de grote lukte mij ook niet, toen dacht ik, heb er nog eentje, echter die gebruik ik amper.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mduran
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 00:11
Update voor de 803 en 903 is online. En via de TV software bijwerken te installeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• waah
  • Laatst online: 21:13
wimmel_1 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:31:
[...]

Dat werkt "leuk" met een TOSLink (glaskabeltje). Met HDMi wordt alles, inclusief de bediening van het volume, middels HDMi CEC door de apparaten aan elkaar door gegeven.
Ja, maar alleen als je het volume verhoogt of verlaagd wordt dat doorgegeven. Er wordt NIET een bepaald niveau doorgegeven....

Dus:
- HDMI eruit
- zet je TV volume op 0
- HDMI er weer in

Als het goed is heb je dan, na de ARC/CEC-handshake met je receiver gewoon geluid nog. Maar staat het TV volume op 0 als de ARK/CEC-handshake nog NIET is geweest.

Dit is precies de reden dan je ook altijd een hard geluid hebt voor de receiver begint met werken

Ik heb zelf trouwens een optische kabel voor geluid, EN een hdmi-kabel voor HDMI-CEC zodat de tv automatisch aangaat :+ O-) don't ask me why but it works.

waah wijzigde deze reactie 22-03-2019 08:15 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Autopilot
wimmel_1 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:57:
[...]

Daar ging 't me niet eens om. Dat tweede bericht had ook middels een "Edit" van 't vorige bericht gemogen.
Waarom zou ik editen?
Het gaat immers om een heel ander onderwerp.

En inderdaad, vind ik zo belangrijk. Wat ik belangrijk vind, hoef jij niet te vinden.
Jammer dat we deze topic zo moeten vervuilen met zulke reacties.
Had liever gewild dat je een inhoudelijke bijdrage had geleverd aan deze topic dan zo'n opmerking waar niemand wat mee kan.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:12

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Zojuist ook al in het Panasonic OLED topic gepost in ongeveer gelijke strekking ;)

Ik ben héél erg nieuwsgierig naar de nieuwe OLED modellen van Philips, vooral omdat die wél alle vier HDR standaarden ondersteund net als de 2019 modellen van Panasonic.
Ben vooral erg benieuwd hoe goed beide types gaan zijn.

Dan denk ik dat ik vooral zou kijken naar de 65" versie van de Philips 804, en dan vooral versus de Panasonic GZW954 en van de GZW1004 denk ik, beide lijken mij heel erg interessant.
Zou ze sowieso niet gaan aanschaffen zodra ze echt net pas op de markt zijn ;) Eerst maar eens reviews afwachten en de eerste prijsdalingen :P

Dé reden om voor een Philips te gaan zou Ambilight zijn i.c.m. Philips Hue.

• dinandus
@Dark Master proficiat met je aanwinst, zekers betreffende het formaat, ikzelf hoop dat er nog eens een 77 inch Oled bij Phillips uitgebracht gaat worden....
Heb je al de instellingen op de PS4 doorgelopen, je kunt daar ook verschillende resoluties en ook de beeldfrequentie instellen toch? ikzelf had geen problemen met het weergeven van HDR bij de PS4 op mijn 873.

• Sissors
Tijdje dit topic niet gevolgd, maar ik zie mensen nog steeds klagen over lichtbalken, dus ik hoef niet terug te lezen, dat scheelt weer :P. Ik had een ideetje, maar door combinatie van luiheid, blessures en gebrek aan gereedschap kwam het er niet van, maar vandaag het toch maar eens gedaan.

Om te beginnen, uiteraard bedacht ik te laat dat ik een foto had moeten maken van de originele toestand met dezelfde omstandigheden als na de fix. Dat niet gedaan, dus jullie moeten het met een oude foto doen hoe het er eerst uit zag:

(klikbaar voor groot)

Het idee was om een stuk plint voor laminaat dat ik nog had liggen op maat te zagen, en dan in de lengterichting doormidden, langs het plakrandje. Uiteraard dan zulk soort plint: https://images.onlinepark...j-berryalloc-laminaat.jpg, en niet de grote versie.

Met goede apparatuur en wat doe het zelf kunde heb je dat zo gedaan. Met een Lidl namaak dremel en gebrek aan doe het zelf kunde bleek het allemaal wat langer te duren, en heb ik vijf zaagblaadjes naar het hiernamaals geholpen (waarschijnlijk was het goedkoper dat ze 15 belabberde hadden meegeleverd ipv een paar metalen).

Plan A was om deze dan op het schuine stukje net boven de LEDjes te plaatsen. Plan A was een slecht plan, dan bleef er weinig Ambilight over aan de bovenkant. Maar wat bleek, als ik hem op het horizontale plaatste, dan kwam het wel best redelijk uit: Dit zal wel vast afhangen van hoever je je TV van de muur hebt staan, en het nadeel is nu dus dat het best kan zijn dat wanneer ik hem 5 cm verplaats het probleem terug is. Maar goed, mijn TV verplaats ik niet zo vaak.

Ik was eerst ook bang dat ik wat teveel van de plint had afgehaald, maar dat bleek mee te vallen. Deze zit nu zo:

Ik denk dat nog ruwweg de helft van zijn plakrandje gebruikt wordt, het houdt niet over, maar zolang het blijft zitten is het prima. Nu uiteraard het moment waar iedereen op zit te wachten: Hoe hard heeft @Sissors zijn TV van €1500 verkloot? Kijk en oordeel zelf, ik denk dat het zelf best goed gelukt is:

Het nadeel? Behalve dat het je €4 voor een plint kost als je niet nog een stuk hebt liggen en 5 zaagblaadjes voor je Lidl dremel kloon? Hij is vastgeplakt. Nu heb ik niet al te hoge pet op van de plak kwaliteiten van het soort plakstrips die onder de plints zitten, en ik vermoed dat met beleid het wel weer te verwijderen is. Maar eerlijk is eerlijk, dit is wel een risico bij een TV van €1500.

• Sissors
Uiteraard kan ik het moeilijk oneens zijn met je standpunt, echter hoewel Philips zelf het een defect vond, vind de Philips personeelswinkel het normaal. Retourtermijn is al wat maandjes voorbij, en ik heb niet veel vertrouwen in een tweede Philips reparatie (na de rubber blokjes van de eerste), dus de opties waren of zelf wat proberen, of het accepteren zoals het is.

En om eerlijk te zijn, het is mijn eerste Ambilight TV, en ik merkte weinig ervan tot ik hier las dat het niet zo hoorde, en dan gaat het opvallen. Maar tegelijk was het de laatste tijd weer weggetrokken, als je er niet op let dan valt het mee (en dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan). Voor mij is nu vooral het idee zonder de scherpe lijnen op het plafond dat de aandacht er ook niet naar getrokken wordt: Hij is misschien niet helemaal perfect nu, maar als je naar je TV kijkt en er geen scherpe lijnen zijn die je aandacht trekken, hoeft het ook niet perfect te zijn.

Overigens net nog even de linker kant iets verplaatst, omdat het wat scheef leek te lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10-02 08:36
Nu mijn 55POS6412 de upgrade naar Android 8 heeft gekregen, vraag ik mij af of ik mijn TV ook met voice kan bedienen; het staat immers boven in het scherm.

Maar de 6412-reeks heeft een 'normale' afstandsbediening waar geen voice-knopje op zit.

Is het mogelijk om de afstandsbediening van een duurder model Philips Android tv te gebruiken (en te kopen)?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T | SSD HD BR BT WiFi
Nexus 7 2013 | 6.0.1
Fossil Carlyle HR Gen.5 | Wear OS 2.9
Philips 55PUS6412 | 8.0.0
Sony Xperia 5 | 10.0

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Je beeld is nu zwart :P
Greatsword schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:18:
Ik zie de 803 nu voor 1379 staan bij de ING voor 2500 punten
Televisie kostte €1499,00 met 2500 rentepunten en cashback was €250,00. Eindprijs dus €1249,00

CLB wijzigde deze reactie 04-04-2019 17:28 (48%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17-02 21:49
wimmel_1 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:44:
[...]

Als je (I.E.) een nieuwe auto gekocht zou hebben waarbij het display van de navigatie een issue had, had je dan ook een nieuwe auto verwacht?

Nú loopt de garantietermijn gewoon netjes en correct door op 't huidige serienummer van de TV (lees: het moederbord).
Zoals net al gezegd, als het netjes opgelost word is het meer dan prima. Jammer dat er weer een smart ass opmerking tegenaan gegooid moet worden. Je begrijpt toch wel dat eerdere ervaringen met andere fabrikanten een ander verwachtingspatroon kunnen scheppen?

Ik vind de werkwijze gewoon veel werk en opmerkelijk voor iets relatief nieuws en waarschijnlijk ook kostbaarder.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

deneys schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:25:
Ik heb sinds een paar weken een Philips 55OLED803 en het is een toptoestel echter is er 1 dingetje dat me stoort. Telkenmale ik de tv aanzet gaat die naar zijn homescreen (Android) ipv HDM1 waar mijn setop box op aangesloten is.

Heb al gezocht in de instellingen en het internet maar vind het niet (weet ook niet goed welke zoektermen ik daar moet voor gebruiken om eerlijk te zijn).

Kan er mij iemand in de juiste richting sturen aub?
Heb je toevallig iets waarbij je TV iedere keer volledig van de netspanning afgehaald wordt? Normaal komt zo'n TV na een stand-by weer op met de laatst gekozen bron als input.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sissors
Menu ziet er prima uit. En de eerste TV zonder trage SoC moet ik nog tegen komen, maar voor Netflix enzo voldoet het prima vooralsnog. Uiteindelijk zal er in zijn levensduur toch een Chromecast iets in moeten komen, want ik geloof er niet in dat hij 10+ jaar fatsoenlijk gaat blijven werken, maar tot die tijd heb ik daar geen problemen mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18-02 00:24
Spam schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:29:
Het is mijn intensie om hier Netflix en kodi op te draaien en zo content af te spelen. Ook wil ik er een PS4 pro op aansluiten.
Hou er rekening mee dat Android apps die rechtstreeks op de TV draaien (zoals Kodi) gelimiteerd zijn tot 1920x1080 en een fixed refresh rate van 60 Hz. 4K materiaal afspelen in Kodi zal dus niet gaan. De Netflix app heeft hier overigens geen last van.

• ZouZou Dude
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:46
Toch nog even corrigeren....Kodi speelt content wel degelijk prima af in 4K, de 1080p beperking zit 'm enkel in de Kodi UI. Die wordt niet in 4K gerenderd. Tevens switched de refreshrate ook prima mee afhankelijk van de content (iets wat niet het geval is bij Sony, tenzij dat ondertussen opgelost is?)

Daarnaast, Sony hun UI wordt ook niet in 4K gerenderd hoor 😉.

• Barret
  • Laatst online: 04-01 18:43
https://hdtvtest.co.uk/n/...ar-Leaked-Ahead-of-Launch

Is op redelijk veel websites terug te vinden 😊 dus reken zelf wel op een kern van waarheid

Barret wijzigde deze reactie 10-04-2019 19:09 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

CLB schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:43:
Iemand al wat concretere info gevonden over de Oreo-update voor de 803/903-serie?
Ik weet dat het allemaal lang duurt en dat het eraan komt, maar heeft Philips al wat meer duiding gegeven?

Als ik Google vind ik alleen de algemene berichten van maanden geleden met de announcement, meer niet.
Bij mij staat Oreo er al ruim een maand op :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Autopilot
Heb de 803 sinds december en sindsdien draait hij bijna elke dag urenlang achter elkaar op een kinderkanaal met vaste logo linksboven het scherm.

Ik ben altijd bang geweest voor een burn-in van de logo, maar bijna half jaar verder geen enkel signaal van een burn-in waar dan ook, wellicht dankzij de features om dat te voorkomen die elke nacht kort draait.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sissors
Barret schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:25:
Bedankt voor de link. Best een zorgwekkend artikel 🤭 ik heb nu meer het idee dat het geen vraag is “of” maar “wanneer” het inbrand. Zelfs ondertiteling is al een probleem. Ligt het er echt te dik bovenop of valt het mee als je afwisselt tussen gamen en films kijken?
Mwah, als je kijkt dat ze Fifa daar 8000 uur spelen zonder zichtbare burn-in bij reguliere content (een compleet effen scherm gebruik je natuurlijk niet vaak), valt het denk ik wel mee. Al zie je wel dat CNN na een uur of 800 'al' inbrand. Het klopt wel dat het een kwestie is van wanneer qua inbranden. Uiteindelijk gaat hij inbranden, maar als dan na 50 jaar is bij jouw gebruik, dan zijn er natuurlijk ergere dingen.

Wat je bij CNN ziet is ook niet de ondertiteling, maar dat ze altijd tekst in hetzelfde kader zetten, zie bijvoorbeeld: https://fair.org/wp-conte...06/CNN-Ralph-Peters-3.png

Uiteraard kan ik geen garanties geven, en in de paar maanden dat ik hem heb is er niks ingebrand, al is dat natuurlijk ook nog maar kort. Langste wat hij heeft gedraaid qua statische elementen is een 80 uur Subnautica, en dat heeft niks opgeleverd. Maar ik zou me niet druk erover maken zolang je niet echt richting de vele honderden tot duizenden uren in een enkel spel stopt. Doe je dat wel, dan is het een risico, wat waarschijnlijk van spel tot spel verschilt hoe groot het probleem is, en afhangt van andere content die je kijkt hoe opvallend het is. (EG, kijk je een tekenfilm, met effen vlakken, dan zal burn in veel meer opvallen dan bij een natuur documentaire over de jungle).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Samsung = geen oled en geen ambilight. Dan is de keus niet meer zo moeilijk toch? Ik denk dat jij je echt geen zorgen hoeft te maken over burn in als je geen gekke dingen gaat doen met je tv. Ik lees er ook maar weinig issues over.

• R4gnax
  • Laatst online: 23:46
deneys schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:31:
Heeft hier ook al iemand problemen mee gehad en een minder drastische oplossing voor gevonden?
Sony XE en XF eigenaar hier.
Beide TVs - die beide ook Android TV draaien - hebben die kuren ook: spontaan - maar gelukkig wel heel zelden - houdt alle audio op HDMI aansluitingen er mee op. Je kunt een aangesloten apparaat zo vaak aan/uit zetten of kabels wisselen als je wilt; helpt niet.

Een iets minder rigoreuze ingreep dan een factory default restore, die in elk geval bij de Sony's helpt, is om een geforceerde shutdown->reboot uitvoeren door de power knop lang ingedrukt te houden. Geen idee of dat bij Philips' smaakje van Android TV ook kan (en helpt).

R4gnax wijzigde deze reactie 24-04-2019 21:19 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Ja, hup. Omruilen die hap. Als ze zeuren over pixelgarantie dan zeg je dat pixelgarantie niet bestaat en dat die 14 dagen retour wettelijk is. Komt goed!

Ik denk dat ik deze ga halen: Philips 55PUS6703. Lijkt me wel een leuke tv. Ambilight voor het eerst ervaren. Beetje gamen met lage input lag. Aiit. :+ 509 ook leuke prijs.

Ivysaur wijzigde deze reactie 28-04-2019 23:16 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Autopilot
Arie73 schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:29:
[...]

Ik zie dat de FOKA helemaal niets zegt over pixelss alleen dat de gratis 5 jaar garantie dat niet dekt. Maar geen zin in gedoe, deze TV was al de vervanger voor een Sony die na 2-jaar en drie maanden de geest gaf.

Over Ambilight: het is dé reden dat ik weer terug wilde naar een Philips.

Wel goed naar de reviews over stabiliteit gekeken want de eerste Android TVs van Philips met de Marvel chipsets waren echt bagger. Met de Mediatek chipset (die ook draait in de Sony's) is de tv prima qua snelheid en lijkt ook heel stabiel.

Iemand nog ervaringen met pixel defecten in de 14 dagen zicht periode?
Mijn OLED had ik al ruim een half jaar toen ik een aantal dode pixels ontdekte.
PlatteTV gebeld, ticket aangemaakt richting Philips, binnen een paar dagen stond er een monteur voor de deur met een gloednieuw 65" paneel. 1 uur over gedaan om scherm te vervangen en hij is weer als nieuw, geen vragen geen gezeur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michael1975
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 17-02 00:29
@Marvie..het hoort dus écht niet zo (dus lichtbalken op plafond en weerszijden). Op deze thread zijn er zat voorbeeldfoto's van hoe het wél hoort: ambilight hoort als een lichtaura op de muur achter de tv te schijnen, niet tot aan plafond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Bedenk wel dat je in de winkel naar een tv staat te gluren met demo mode aan. Er klopt dan vrij weinig van wat je aanbied, of heb je de tv gecalibreerd in de winkel? Ik denk dat jouw test dus niet het juiste "beeld" schetst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

renzo4000 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:19:
Holy f*ck nou je het zegt ... Ik dacht dat @Borry een pixel omcirkelt had :D
't Is toch niet de "pointer" van de remote...... hé :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gruijters schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:24:
Sinds gisteren eigenaar van de 65OLED803.
Prachtig toestel. Ik en mijn vriendin zijn qua design gecharmeerd van de kleinere afstandsbediening, maar helaas werkt deze niet naar behoren! Vaak werkt het ‘touch’ gedeelte niet zodat je niet kan navigeren in menu’s of kan wisselen van kanalen.. haal je de batterijen erin en eruit, werkt het wel even. Iemand ervaringen hiermee?
Steek er maar eens even een paar nieuwe (verse) batterijen in. Batterijen welke er nu in zitten zitten waarschijnlijk nét op 't randje qua capaciteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sissors
deneys schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:46:
Ik heb op mijn Philips 55OLED803/12 een Sonos Beam aangesloten via de HDMI ARC. Dit werkt out of the box met 1 nadeel. Ik zie mijn grafische weergave van het volume niet meer... iemand een idee of ik die kan terug krijgen?
Dat is (helaas) fundamenteel aan HDMI ARC. Hij geeft blijkbaar alleen hoger en lager door, en weet dus niet op welk volume hij ingesteld staat. Alleen je audio device weet dat.

Gerelateerd hieraan: Ik kan als TV is opgestart maar beperkt aantal keren het volume verlagen naar mijn versterker die met ARC is aangesloten, daarna zit er blijkbaar intern een volume tellertje op nul, en weigert hij het verder door te geven. Zet ik hem dan één harder, dan kan hij daarna wel weer één zachter. Maar nog zachter gaat alleen door of de afstandsbediening van de versterker te gebruiken, of TV aan en uit te zetten, dan kan hij weer X aantal keren zachter.

Weet iemand of dat ergens een instelling is die je kan uitschakelen? Dat ding moet gewoon volume veranderingen door blijven geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Autopilot
Komt door motion processing.

Je kan deze functie uitschakelen of lager zetten, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan is het weer even wennen aan films/series met uitgeschakelde motion processing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barret
https://www.homecinemamag...led854-televisies-bekend/

Vind het nog wel nette prijzen eigenlijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:10
IkWilbert schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:14:
[...]

Volgens mij is het geluid van de 7354 ook iets beter tov de 7304.
Volgens mij was dat weer de 7504 serie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Kijkje op de nieuwe OLED804:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
apis29 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:34:
[...]

Als het goed is de afstandsbediening: 7354 die met toestenbord op de achterkant, 7304 zonder ...
Als ik deze review zie lijkt dat niet het geval te zijn:

YouTube: Philips PUS7354 - Review

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:28
Barret schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:42:
“Gaming

In de film-mode meten we een lag van 73,2 ms, vrij hoog, zelfs voor een casual gamer. In de game-mode zakt de lag naar 33,5 ms wat een prima resultaat is, maar waarmee Philips wel aan de staart van het peloton bengelt.”

Dit staat er op de review van homecinemamagazine.nl
https://www.homecinemamag...hilips-55oled804-oled-tv/
Tja, mijn mening is dat ik er niet te druk over zou maken. Maar ik weet dan ook niet hoevaak jij de TV voor gamen gebruikt en voor overige zaken. Als je een huis. tuin en keuken speler bent zoals ik dan zou ik me helemaal niet druk maken over de input lag. Zeker niet als er in de review staat dat het een prima resultaat is maar weliswaar niet zo goed als mogelijk andere merken.

Ik ben heel benieuwd naar de eerste echte reviews van o.a. tweakers. Ik overweeg toch zeker om voor de 804 te gaan :9~ .

• BrujeriA
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20-11-2019
boyette schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:42:
[...]

jij hebt helaas net in de slechte tijd 1 van de low budget modellen gekocht
True that! :+

• Barret
4 sided ambilight 😍 ik wacht nog wel heel eventjes op deze:
https://toengel.net/phili...-sound-by-bowers-wilkins/

Las ook al dat er een 884 zou komen, zonder de speakers. Dat zou de mijne worden 😃

• Kruidje20
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08-09-2019
m0ridin schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:59:
[...]

Welke versie voor 599? 43"?

Zag trouwens dat er ook een OLED854 komt/bestaat, dit is een OLED804 maar dan met draaibare voet... ook wel weer handig.

Ugh, blijft lastig al die (minimale) variaties.

De PUS73x4 blijft heel interessant, stuk voordeliger dan de OLED8x4 maar zonder de nieuwste P5.

Hoop voor eind deze maand toch wel de knoop door te hakken (vooral icm de 100e retour op de PUS73x4 mdoellen)
Prijs voor de 50 inch versie van de 7300 serie. Alleen wil ik dus graag de matte versie en keyboard. Alleen appollo zegt dat ze allemaal hetzelfde zijn.

• FutureCow
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:50

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Hier weer een review van de 804:

https://www.trustedreviews.com/reviews/philips-55oled804

of was deze al voorbij gekomen?

Vakmanschap is meesterschap

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Dat laatste sowieso ;) maar serieus; in de regel kan jouw tv beter upscalen dan je receiver.

• mortael
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23:37
Kruidje20 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:15:
[...]

Prijs voor de 50 inch versie van de 7300 serie. Alleen wil ik dus graag de matte versie en keyboard. Alleen appollo zegt dat ze allemaal hetzelfde zijn.
Ik wil eventueel de matte voet van mijn 50pus7304 wel omruilen voor een chroom variant, die van mij hangt toch.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• M.Remmerde
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20-01 01:43
Eindelijk de eerste foto's van de 65OLED984 met 4 zijdig ambilight hij ziet er veelbelovend uit :
https://www.philips.nl/c-...-met-vierzijdig-ambilight

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Wat lastig te beoordelen zo... Ik denk dat ambilight zo niet echt goed tot zijn recht komt. Het zou m.i. breder moeten zijn en meer "diffuus" zeg maar. Ik heb overigens de 65 903.

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:07

TFHfony

Professional Weirdo

Ragdoll schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:47:
@TFHfony ik ben ook in de running voor de 65oled803, speel jij wel eens games op de TV?
Ik heb er een PS4pro aanhangen. Ziet er schitterend uit, maar de lag is eigenlijk een fractie te hoog. Niet voor racen, wel voor FPS of flipperen
renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:50:
Wat lastig te beoordelen zo... Ik denk dat ambilight zo niet echt goed tot zijn recht komt. Het zou m.i. breder moeten zijn en meer "diffuus" zeg maar. Ik heb overigens de 65 903.

[Afbeelding]
Zo ziet het er hier eigenlijk ook wel uit. Alleen die budget Motorola van mij maakt gewoon geen degelijke foto's
Misschien moet ik de Xr van mijn vrouw even lenen. 😉

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:10:
Aaah kijk, ik heb de helderheid op 3 en verzadiging op 1 ;).

Sowieso lijkt het op jouw foto dat jij het beeld ook iets meer verzadiging hebt staan. Ik heb de instellingen zoveel als mogelijk via een isf calibratie. Ik hou iets meer van natuurlijk beeld :)

Zelfde beeld als bij jou :+
[Afbeelding]
Ach, smaken verschillen ;-)
Maar waar het om ging: De Ambilight doet het dus ook goed met de Vogel Thin 505.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Barret
KhaZ schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:14:
[...]

Ben het er niet meer eens dat het "werkt".. het klopt van geen kant als je 'm dicht op de muur hangt.
Ik denk dat dat geheel persoonlijke smaak is. Ikzelf ben het (op basis van de afbeeldingen) met je eens en zie het ambilight liever verder spreiden door m verder van de muur af te halen

• m0ridin
Marnix1988 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:01:
De Philips OLED804 is inmiddels al te koop voor € 1.540,75 bij Max ICT :-).
Mjah, maar maxict zou ik nou niet bepaald als graadmeter nemen... Slechte ervaringen mee. (Producten zijn er toch niet, levertijden eindeloos uitgesteld, etc). Misschien is het hier gewoon valide en heb ik pech gehad, maar ik bestel er niet meer.
said006 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 23:05:
[...]

1. Menu
2. Alle instellingen
3. Android instellingen
4. Over
5. TV herstarten
Ja, dat was volgens mij bij Oreo (iig op mijn sony) daar te vinden, maar bij de 7304 (android pie) niet meer. Als ik uiteindelijk toch bij 'about' terecht kom zie ik alleen maar info (model, software, uptime, etc) maar is niets te vinden qua restarten.

Heb elk submenu doorlopen, maar echt niks te vinden

*Edit*

Via het service menu (062596 + "OK") is er wel een mogelijkheid...

Software maintenance -> Software Events -> Test Reboot

Niet heel handig en hoop t niet vaak nodig te hebben, maar voelt iig beter dan de stekker eruit trekken ;)

m0ridin wijzigde deze reactie 10-09-2019 23:24 (11%)

• m0ridin
said006 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:37:
Kan iemand met Disney+ checken of Cosmos season 2 daar al te zien is?
Nope, ik zie m niet...

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

@pitchdown
Als je op een ander moment gaat kijken, kan je zelfs het omgekeerde waarnemen.
Om inbranden van het OLED paneel te voorkomen wordt het beeld beetje bij beetje rond geschoven op je paneel. Dit is dus correct gedrag.

Meer info: Wikipedia: Pixel shifting

TFHfony wijzigde deze reactie 25-09-2019 13:53 (20%)

• m0ridin
Je weet dat je een reactie kan editen?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Je kan je vorige reactie bewerken. Zo hoef je niet 4 korte berichten achter elkaar te plaatsen, maar kan je aanvullende informatie toevoegen aan je oude bericht.
Zo blijft het forum een stuk overzichtelijker.

/edit/
Als het goed is, zie je ook telkens dit in beeld staan als je gaat reageren:
Reply

TFHfony wijzigde deze reactie 25-09-2019 17:54 (20%)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Krize18 schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:19:
Heeft er nog iemand problemen gehad met het updaten van de afstandsbediening bij de OLED803? Ik krijg een melding dat er een update is en dat de afstandsbediening niet verder dan een meter van de tv mag zijn om deze uit te voeren. Dit doe ik en toch krijg ik daarna de melding dat de afstandsbediening niet is gevonden. TV van de stroom halen heeft ook niet geholpen...
Heeft mij hier ook de nodige moeite gekost. Uiteindelijk heb ik de AB eerst opnieuw gekoppeld met de TV. Hierna ging het wel.

• Bathing Aap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-02 12:13
Barret schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:28:
[...]

Edit: enige wat me nog niet wil lukken is het geluid via de HDMI naar de versterker doorsturen. Beide aansluitingen zijn ARC maar als ik bij de instelingen kies voor HDMI als Uitgang, krijg ik de boodschap “ cannot switch audio system. tv speakers active”. Iemand hier ervaring mee?
Je moet dit regelen in de audio instellingen van je TV. Daarin kan je aangeven of je interne speakers of externe speakers wil gebruiken. Dat laatste wil je dus.

• dinandus
Met de "plus" toets kun je dacht ik signaal info opvragen, waar je o.á. ook informatie lopende zending, geluidskanaal etc kunt opvragen.
Dan bij zender info kijken.

dinandus wijzigde deze reactie 04-11-2019 22:39 (16%)

• vanardenne
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Als je interesse hebt om de nieuwe OLEDs te kopen, ik mik op de combi van ING rentepuntenshop + cashback actie. Reactie Philips op Twitter:

vanardenne wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:46 (18%)

Canon EOS 550D | GoPro Hero6 Black | Mavic Pro Platinum | Macbook Pro Retina

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Heb hier nu bijna een jaar een 65OLED903 staan en is een van mijn betere electronica aankopen van de afgelopen jaren. De beeldkwaliteit is om te smullen (eindelijk niet meer storen aan donkere scenes waar zwart meer donkergrijs leek met LCD en zelfs plasma schermen). Wat betreft gamen; ik heb hier bijna dagelijkse wel op gegamed (veelal COD) en heb echt geen last van burn-in. Dit wordt overigens tegenwoordig ook goed opgevangen door allerlei software trucs (pixel-shift oa).

• Madshark
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
-SaveMe- schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:05:
[...]

Speel je dan ook lange speelsessies achter elkaar ? En waarom toch de C9 ?
Ja, daar hebben zeker dagen bijgezeten van 10~14 uur non stop.
Als je weinig geeft om Ambilight en wilt gamen, zit je met een C9 een heel stuk beter.

LG C9 met minder problemen, minder bugs, lagere inputlag, en een bedrijf dat zijn klanten niet als een baksteen laat vallen als ze een nieuwe feature willen introduceren. (zoals ondersteuning van Dolby Vision, ipv een firmware update laten ze je gewoon een nieuwe TV kopen)
Als je wilt gamen ben je met een LG sowieso al veel beter af. Zoals ondersteuning voor VESA Adaptive sync (Xbox one en PS5) en recentelijk hebben ze er zelfs G-Sync aan toegevoegd.

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21:54
Marnix1988 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:54:
Helaas zijn de meeste Philips TV's van ING rentepunten verdwenen zo vlak voor de acties. Onderbuik gevoel is dat ze vrijdag nog wel eens goedkoper terug kunnen komen, dat hoop ik althans! Vorige jaar rond deze periode was de 803 €1500 + een cashback van 250. Fingers crossed dat het dit jaar ook ongeveer rond deze prijs zal liggen.
En ze zijn weer terug en de cashback is ook weer van toepassing. :)

65OLED804: 2.349 Euro + 15k punten
65OLED854: 2.349 Euro + 15k punten
55OLED854: 1.599 Euro + 10k punten

• Macabre
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-02 16:39

Macabre

Euhh...

Heeft er hier iemand ervaring met de 55PUS8804? Ik kan hier bijzonder weinig reviews over vinden.
Hoe verhoudt de beeldkwaliteit zich t.o.v. bijvoorbeeld een Samsung QLED (Q70 bijv.)? En hoe is het geluid van de soundbar in real life?

Punten waarom ik deze TV graag zou willen hebben:
- Ambilight (lijkt me een keer leuk)
- Android TV en ingebouwde cast functie
- B&W soundbar

Dit scheelt al 2 extra apparaten inclusief al hun bekabeling.

..:: Specs ::..

• edelf
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-01 22:56
65OLED804 gekocht bij Kamera Express voor 2099, effectief dus 1749. Dinsdag word die afgeleverd.
Plus ,heeft me geen enkel rentepunt gekost.

• edelf
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-01 22:56
Een mailtje sturen was al voldoende, met een verwijzing naar dit forum.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:09

IkWilbert

Het is mij!

BerendjD schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:15:
Heeft de 8804 nou eigenijk een een 50 of een 60 Hz paneel? ik zit hem ook te overwegen nmlk. maar op verschillende sites verschilt de informatie nogal wat de verversingsnelheid betreft.
Wat is zo kan vinden is 60 Hz
https://www.displayspecif...en/model-display/d77f1a59

I intend to live forever. So far, so good.

Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True