Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Philips TV's - 2015 en nieuwer

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

• Borry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10-03 11:18

Borry

prutsen is mijn leven

Update gedaan online en dat ging anders dan we gewend zijn.
De tv gaf gisteravond aan dat er een update was en of ik die wilde installeren.
Na bevestiging van mijn kant gaf hij aan dat de update geïnstalleerd zou worden als hij in stand-by staat.
Ik heb de tv in stand-by gezet we ben naar bed gegaan. Vanmorgen was de update uitgevoerd, android 7.1.2
Alles werkt zoals het moet zijn. Geen spanning eraf halen of opnieuw opstarten of meer van die perikelen, het werkt gewoon.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Dissidend
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12:04
Kreeg na ongeveer een week een mailtje dat alles was aangekomen.

• Soeski
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:30
quote:
vinno86 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:07:
[...]

Dat het bedrag pas na een week of 6-8 op je rekening staat snap ik, doelde meer op een ontvangst bevestiging en dat ze ermee aan de slag gaan/ goedkeuring.
Ah, de bevestiging. Ja die kwam na 1 of 2 weken bij ons.

• Airpower
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 09-03 22:26

Airpower

Feel the Power!

Afgelopen vrijdag de 65PUS8102 ontvangen ter vervanging van mijn 65PUS7601 (die in 10 maanden tijd 3x defect is geraakt). Eerste indruk is goed. Interface draait soepel en de HDR-ervaring is met de nieuwe P5-processor en verhoogde helderheid verbeterd ten opzichte van de 7601.

• Airpower
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 09-03 22:26

Airpower

Feel the Power!

quote:
luctes schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:07:
Beste, kan je mij even kort je ervaringen met dit toestel delen ? Bugs, snelheid, beeldkwaliteit, ... Sta ook op het punt hem te kopen, krijg 'm voor €1950 - €200 cash back.
Het toestel bevalt nog steeds goed. Een goede verbetering ten opzichte van de 65PSU7601 die ik hiervoor was. Het toestel draait soepel en ik heb nog geen bugs kunnen ontdekken. Daarnaast is de HDR-ervaring van dit toestel indrukwekkend. Voor die prijs zou ik hem zeker niet laten liggen!

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wat is het technische verschil tussen de: 49PUS6482 en de 49PUS6561 ?

pricewatch: Philips 49PUS6482 Zilver

pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver

Volgens de specs van tweakers kan de 6561 100Hz maar op de site van Philips staat bij beide tv's: Computeringangen op HDMI1/2 tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60 Hz
Video-ingangen op HDMI1/2 tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60 Hz

Zijn ze dan beide gewoon 60Hz? Ik ben verder geen hardcore gamer ik ga hem allen gebruiken voor netflix en tv kijken.

Ik heb gevonden hoe het typenummer systeem bij Philips in elkaar zit.

https://jw3p8tcwyfkq7cwxx3eibl1bemqesnmr.cdn-freehost.com.ua/wp-content/uploads/2015/04/identification-Philips-en.png
Transcript notation model Philips TV

48 – screen size inches
P – TV
U – resolution H – HD, F – Full HD, U – UHD, O – OLED UHD
S – digital tuner H – DVB-T/C, K – DVB-T/C/S/S2, T – DVB-T/T2/C, S – T/T2/C/S/S2, L – ATSC
7 – Series
6 – model in the series
0 – design
0– year of development 7-2012, 8-2013, 9-2014, 0-2015, 1-2016, 2-2017
12 – Country or region for which the TV was produced.

• luctes
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 17-11-2019
quote:
Vic83 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:24:
Onze Philips (46pfl7007) lijkt de geest te hebben gegeen na 4,5 jaar. Flikkerend beeld en gekleurde sneeuw is te zien...

Bij een zoektocht naar een vervanger, komen we toch opnieuw bij Philips uit. Heeft iemand ervaring met de 49PUS6482 ? We willen graag (wie niet) een betrouwzbaar toestel met een zo mooi mogelijk beeld voor maximaal 800 Euro...

Benieuwd naar jullie reacties!
De meeste gebruikersreviews zijn positief (zie site van philips zelf).
Persoonlijk vind ik de helderheid van 400 nits wat zwak vooral als je veel overdag tv kijkt maar als je absoluut bij deze schermgrootte wil blijven heb je niet veel keuze bij Philips (in de 55" range heb je meer keuze). Mits de juiste keuze van webwinkel geraak je makkelijk onder de 650 euro voor dit toestel.

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

quote:
RvD86 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:09:
[...]

Heb je hem al binnen?
Hoe bevalt de tv?

Heb je al kunnen kijken voor de update?
Ik heb hem inderdaad binnen.
Ik had hem gister geüpdate hij is nu versie 6.0.1 en helaas geen nieuwere update.

Hij bevalt verder goed. Niks op aan te merken op dit moment.
quote:
Vic83 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:24:
Onze Philips (46pfl7007) lijkt de geest te hebben gegeven na 4,5 jaar. Flikkerend beeld en gekleurde sneeuw is te zien...

Bij een zoektocht naar een vervanger, komen we toch opnieuw bij Philips uit. Heeft iemand ervaring met de 49PUS6482 ? We willen graag (wie niet) een betrouwbaar toestel met een zo mooi mogelijk beeld voor maximaal 800 Euro...

Benieuwd naar jullie reacties!
Ik heb deze tv nu net een week. Maar ik heb geen ervaring met andere tv's dus ik kan je niet een objectief antwoord geven.
Maar ik vind het verder wel een mooi ding. Android tv werkt leuk en ben ik wel blij mee. Alleen jammer dat er in de afstandsbediening geen microfoon zit.

[Voor 57% gewijzigd door kaasaanfiets op 08-11-2017 21:14]

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 04-04 19:13
Heb een PUS7600 (2015) gehad, echt een mooi beeld maar een draak van een software. Ene vastloper na de ander.
Heb nu een PUS7502 (2017) en deze heft echt betere software. Kan gewoon heen en weer tussen smart-TV en TV en Netflix zonder de boel minuutje van stroom te halen ;-)
Tevens fatsoenlijke verbinding tussen TV en Soundbar via hdmi-sec.

• luctes
quote:
Vic83 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:59:
Bedankt voor de reacties! Maar in een winkel waar ik ging kijken (BCC) ben ik aardig bang gemaakt voor Philips. Ze gaven daar aan dat de binnenkant niet goed zou zijn en er relatief veel dingen stuk gaan. Ook zouden de TV's van Philips vaak vastlopen. Hoe is jullie ervaring daarmee?
Niet teveel luisteren naar onwetende verkopers ... TP Vision heeft software en hardware matig een serieuze inhaalbeweging geleverd met de implementatie van de nieuwe P5-processor. Als het over OLED gaat, lees ik hier op het forum trouwens meer klachten over de LG's dan over de Philips TV's. Bovendien krijg je bij Philips, mits wat aandringen, een garantie van 5 jaar met service@home (en keuze van de juiste webwinkel). Persoonlijk zal ik dit jaar nog de 65PUS8102 aanschaffen maar ik wacht nog op de nieuwe acties die eraan komen vanaf 16 November.

• luctes
quote:
Vic83 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:57:
[...]

Ok, bedankt! Maar helaas beschikt de 49PUS6482 nog niet over die nieuwe P5-processor, maar over een Philips Quad-core processor. Maakt dit de TV dan meteen een stuk onbetrouwbaarder?

En, acties vanaf 16 november, hoe weet u dit?
Daarom hoeft het toestel inderdaad niet minder betrouwbaar te zijn zolang je maar de laatste software kan downloaden. Betreffende de 'nieuwe' acties weet ik dat van audiovision.be maar wat ze juist inhouden mocht/kon/wil de medewerker niet vertellen per mail (hij raadde mij aan telefonisch ctc te nemen). Ik wacht dus nog een weekje af.

• ambi1961

• Soeski
  • Laatst online: 14:30
quote:
Soeski schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:10:
[...]

Nou... oud omdat modeljaar 2016 (eind 2015 gekocht). Zelfs Philips vindt het al een "oud" model (geen P5) en elke keer is er twijfel of er nog softwareupdates komen, omdat hij dus al 2 jaar oud is...
Ik hoop de TV nog jaren te kunnen gebruiken! In ieder geval heb ik Android 6.0 en Kodi nu goed werkend. Ik durfte het nooit aan om de TV zelf te laten decoden, maar dat gaat met de six-core cpu prima blijkbaar. (Behalve Blu-Ray ISOs, maar de overige gecomprimeerde formaten doen het goed zoals MKV).
Even een quote van mezelf; Android 6 heeft niet lang geleefd op de TV. De volgende update, waarvan ik geen release notes had en niet wist wat er in zat, was al Android 7! Nu is er alweer een nieuwe release met kleine fixes. Kortom; ondanks de ouderdom is de 8601 nog steeds voorzien van updates. De TV doet het ook sinds Android 6 (en nu 7) elke dag foutloos.

• mennoo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:47
quote:
ontwerp schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:45:
Heb een 43pus7202 en bevalt redelijk maar issues :

- krijg na nacht uit of langer..
Ik heb hetzelfde model en had andere problemen maar het moment was hetzelfde, als ie een tijd uitgestaan had.

Bij mij is een monteur langs geweest en heeft kabels tussen het moederbord en scherm vervangen. Daarna nooit meer last gehad. Misschien heb je er wat aan?
Ik zou even support bellen als ik jou was.

• djaxelb
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 14:33
quote:
Jerie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:22:
Op dit moment kijken we TV op een BenQ monitor van 27" met een kijkafstand van 3 meter. M'n ogen zijn ~-0,75 achteruit gegaan tov bril maar dit is eigenlijk niet zo praktisch meer.

Dus nieuwe TV nodig. Heb er 450 voor over. Wat gaan we met de TV doen? Native NPO 123 (DVB-C), native Netflix (of via telefoon + ChromeCast), Emby (met ChromeCast, evt via HDMI naar de computer), en af en toe een simpel spelletje via de Steam Link (wired).

Ik overweeg om de pricewatch: Philips 43PUS6162 Zwart of broertje pricewatch: Philips 43PUS6262 Zwart te kopen. Uit 2017, dus tot 2020 software updates. Zal ik hiermee last hebben van ghosting zoals bijvoorbeeld een bal die een streep wordt? Wat betreft alternatieven heb ik 100 Hz TVs gezien van 49" maar die zijn meteen 700+ EUR en dat heb ik er niet voor over.

Volgens de specs heeft deze TV Bluetooth. Nu is het belangrijk dat ik met mijn headset (Logitech G933) via Bluetooth kan luisteren zodat de kleine niet wakker wordt. Op m'n PC gaat dat via een USB naar Bluetooth verloop stekkertje.

Mijn vraag hierover is:

1) Gaat dit USB verloopstekkertje ook werken op deze TV? Op TVs in het algemeen?

2) Kan ik zonder dit verloopstekkertje via Bluetooth naar de televisie luisteren?
Ik heb de 43pus6262.
Op Youtube zijn er n aantal reviews te vinden waaronder iemand in de comments een negatief advies geeft over deze tv in combi met Gamen.
Hoofdzakelijk vanwege input lag.
Daar heb ik geen last van.
Ghosting idem dito...geen last van.
Nou speel ik wel met n controller ipv muis+kb.
Maar ook gewoon muisgebruik levert geen ghosting op. Hoe maf ik ook de muis beweeg alle kanten op. No ghostbusters needed over here :) .
Je bluetooth vraag kan ik geen antwoord opgeven. Ik heb namelijk geen idee.
Ik gebruik het niet. De smartfuncties ook niet trouwens. Vind ik niet zo belangrijk.

Ik adviseer je wel om de 6262 te halen. Waarom ?
Ambilight.

Even over 'mijn probleem'.
Andere games werken volledig met HDR.
Vind het ook raar dat het met 1 spel niet helemaal werkt, maar goed. Het is zoals t is.
Ik ben verders enorm tevreden over de 6262.

• Powermage
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:41
Ik heb bijna 2 jaar een Philips 55PUS7600 TV en eigenlijk zoals zovelen erg veel software problemen gehad.
nu heb ik nooit gigantisch veel haast gemaakt bij support (ook omdat hun niet zo snel zijn :P) maar een maandje of 4 geleden toch weer eens opgepakt omdat ik t wel genoeg vond. in 1e instantie is toen mijn moederbord vervangen waarmee eigenlijk er niets veranderde, dus weer terug naar support.
Support gaf toen aan dat ze een platform upgrade konden doen.
Mijn TV is nu dus een 55PUS7600/R3 ipv een 55PUS7600/12 geworden (volgens Toengel is het nu eigenlijk een pus7600 met een 6401 (2016) moederbord)
An sich kudo's aan philips voor dit programma, wat ik niet snap is dat de dubbele tuner verdwijnt (oke, ik gebruikte die niet, maar toch raar), 3D niet meer werkt (oke, gebruikte ik ook niet, maar wederom raar) wat ik wel er jammer vind is dat je BT remote verdwijnt en je een standaard IR variant ervoor terugkrijgt.

Voordelen: de tv draait op android 7 ipv 5, de cpu is sneller (en dat merk je enorm) en de software lijkt tot nu toe vele malen stabieler...

Beetje mixed feelings erover dus, maar ik denk wel dat het een goede vooruitgang is.

Themeparks (updated)

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:35
quote:
apis29 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:35:
Review van de 49PUS6412 met verrassend een VA paneel: https://www.lesnumeriques...9pus6412-p43175/test.html Herken hem verder totaal niet dus benieuwd van welk merk die is ...
Waarschijnlijk Sharp, maar zouden ook Japan Display of LG kunnen zijn. In ieder geval heb ik de 65 inch variant en dat is ook een VA-paneel. Het verschil met een IPS-paneel van LG was erg duidelijk in de winkel en sinds mijn vorige TV tevens een VA-paneel was, wil ik momenteel ook nog niet anders -- OLED daargelaten.

Inmiddels draai ik hier nu een weekje of twee met de 65PUS6412 op de nieuwe Android 7 firmware en vind dat er wat aardige verbeteringen inzitten. Waaronder de status van het huidige programma inclusief de naam wanneer je van zender wisselt en de snelle, vloeiende interface.

Enigste puntje waar ik momenteel tegenaan loop is dat de versterker (via ARC) soms niet harder gaat met de TV afstandsbediening, zachter wel. Waarna deze wel weer naar terug kan naar het oude niveau, maar niet harder. Bijvoorbeeld wanneer het volume op 30 staat, kan ik deze verzetten tussen 0-30, maar niet 31. Hebben meer mensen dit gemerkt? Misschien een workaround beschikbaar?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:40
quote:
lennox-06 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 01:46:
ik zie mensen android installeren op hun tv's. mag ik vragen wat de nut hiervan is ? ik ben nog nieuw in de markt.
Mensen installeren het niet, mensen kopen een tv met androidTV (android voor tv's).

- Voordelen:

Minder afhankelijk van de fabrikant qua apps
Mogelijkheid tot installeren 'normale' android apps (sideloading)
Native chromecast

- Nadelen

Fabrikanten gaan voor de goedkoopste processoren, niet de snelsten zullen we maar zeggen
Minder stabiel en (meestal) minder snel dan fabrikant specifieke OS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:06
Ik heb het hier al eerder aangegeven, maar wij hebben vooralsnog alleen maar plezier van onze philips tv’s. Zowel de 32PFS6401 maar ook de 55pus7181 geven prachtig beeld, zien er lekker uit en hebben ambilight. Android tv is gewoon een OS, de andere die je noemt ken ik niet. Er worden met de regelmaat van de klok nieuwe firmware’s geleverd, overigens heb ik geen idee wat ze toevoegen of oplossen omdat wij geen problemen hebben (gehad). Geluid blijft een aandachtspunt, ook bij de 7181 die wordt geleverd met een soort van soundbar. Dat mag echt geen naam hebben. Met een platte tv en een behoefte aan redelijk geluid zijn externe speakers gewoon noodzakelijk. Maar goed, dat is gewoon natuurkunde. Dat zie ik de techniek de komende jaren niet oplossen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luctes
quote:
josstie85 schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:46:
Als ik mijn huidige Philips tv (46PFL8008K) aan de muur hang, zie ik heel duidelijk de lichtpunten van de ambilight. Is dat bij de nieuwe oled tv's ook als ze strak aan de muur hangen? Wellicht dat een dikker wandbeugel een oplossing gaat zijn
Conceptueel is het NIET de bedoeling dat ABL TV's strak tegen de muur gehangen worden: met een spacing van 10 tot 15 cm heb je de 'beste' effecten (= diffuse cloud op achterliggende muur). Ik laat mijn TV op de voet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 31-03 16:57
Op het forum van Toengel informatie gevonden over een recente update voor de volgende modellen;

2018 (Download)
- 65OLED973 OLED
- 65OLED873 OLED
2017 (Download)
- 9002 OLED
- 8602 Quantum Dot
- 8102 Local Dimming
- 7502
- 6412, 6482

Changelog Firmware TPM171E_003.000.240.000 - Date: 2018/05/21

- Improvements for sound interruptions after channel change
- Improvements to media playback
- Improvements for ARC connection
- Fix to avoid at audio being heard at 4AM/6AMon some ARC devices
- Fix for standby issue with PS4
- Fix for USB screen being shown at boot-up
- Fix for OLED TV’s where Clear Image Residue did not work when triggering it through settings menu
- Fix for TV switching to Google Play Movies instead of HDMI
- Updated translation string database
- RC SW update
- Re-enable RC5 support not available yet

Onbekend wanneer deze in Nederland wordt uitgerold.

Edit; update is te downloaden via software update!

[Voor 7% gewijzigd door Yo_flow op 26-05-2018 12:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luctes
quote:
melluh3 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:11:
Ik ben aan het overwegen om een Ambilight aan te schaffen. Qua muur zou ik tot 65” kunnen gaan, maar dan hou ik aan weerszijden zo’n 30 cm over. Is dit voldoende voor een volwaardige ambilight beleving?
Ja zolang het AB niet op de zijmuren en het plafond straalt zoals op de 55POS9002 (waarvoor ik 'm return to sender gestuurd heb). Op de 2018-modellen zou dit opgelost zijn door een andere positionering van de LED lights achter op het chassis. De oorspronkelijke bedoeling is dat AB een mooie diffuse wolk projecteert ACHTER de TV zoals dat het geval is op de niet-OLED modellen.
Ik wacht tot de 55OLED803 op de markt komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmartHomer1993
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 27-03 21:47
quote:
luctes schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:00:
[...]

Met de nieuwe P5 heeft Philips zijn zaakjes wel op orde qua snelheid en ervaring (alhoewel SmartOS van LG nog altijd gebruiksvriendelijker is enlogischer in elkaar zit). Ik heb het toestel teruggestuurd wegens de slechte AB-implementatie (schijnt op zijmuren en plafond .. .en je kan er dus konijnen mee vangen). Ik wacht nu tot de 55OLED803 op de markt komt waarbij dit euvel zou opgelost zijn.
Tenzij je d'er mee kan leven dat AB zijn licht naar alle kanten projecteert zodat zelfs de spinnenwebben op het plafond mee belicht worden :P
Je kan ook een keer een doek door je huis halen :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ukan
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 28-01 19:17
quote:
Jeroenneman schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:34:
[...]

Maar wat zie ik dan: de WiFi is behoorlijk traag. Ik dacht dat deze TV 5Ghz ondersteuning bood? Maar ik haal slechts 17Mbps, ipv mijn normale 270 via 5Ghz. Jammer, nog even naar kijken.
Heb dat ook heel even gehad, direct na het uitpakken van mijn Philips tv en nadat het OS is geupdatet (weliswaar ander model). Je moet het Android TV OS dan even "rebooten". Instellingen --> Alle instellingen --> Android instellingen --> Opnieuw opstarten. Het kan overigens zijn dat dit pas beschikbaar is, nadat je de "developer mode" hebt geactiveerd.

Nadat ik dit deed haal ik een gemiddelde van 100Mbps op 5Ghz. Fluctueert overigens tussen de 80 en 120, terwijl het eigenlijk een stuk sneller zou moeten kunnen. Ik heb hier overigens een ticket voor uitstaan bij Philips. Zodra ze de moeite nemen om te reageren (3 weken geleden ticket aangemaakt), weten we wellicht meer.

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:33
Toch is de plaatsing en daarmee het schijnen van de Ambilight ledjes bij de 873 aangepast t.o.v. de 9002. Moet je dus helaas teleurstellen dat je bij de 873 geen plafondverlichting heb zoals bij de 9002. Zoals gezegd heb ik zelf de 873 staan en heb ik die balk verlichting op het plafond niet.

Met onderhandelen krijg je vast de prijs van de 803 wel naar beneden, maar dat krijg je ook met de 873. Misschien niet zoveel als de 803, maar het verschil in prijs zal toch wel redelijk groot blijven.

Voor de goede orde, wil niet zeggen dat 62vette de 873 moet kopen ofzo. Alleen een suggestie om dan eventueel ook naar de 873 te kijken.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
Waarom zou ik er teleurgesteld over moeten zijn? Het maakt mij namelijk helemaal niks uit. Ik geef alleen aan dat de 803 een vooruitgang is ten opzichte van de 873 en de rest moet degene die het wilt kopen zelf weten. Heb zelf al een LG OLED in bezit. Pas volgend jaar haal ik een Philips OLED, en enkel wanneer de 2.1 HDMI poorten erop zitten. En dat is nu nog niet het geval.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-04 13:52
@Whis! ik zou mooi garantie claimen.... je mag beter verwachten.... zelfs van een budget-tv.

@Jeroenneman ik zou sowieso geen enkele tv voor de "Smart" opties kopen. Je weet nooit hoe lang er updates zijn, Netflix kan spontaan de stekker eruit trekken als ze opeens iets anders dan anders gaan doen (zou niet de eerste keer zijn).

Wat dat betreft is Android TV nog relatief veilig. Want updates zijn makkelijker cross-fabrikant te realiseren. Al is Android gewoon best zwaar (en helpen de goedkope Soc's niet mee). Ik ben zelf destijds voor de POS9002 gegaan (1000 euro na cashback) en heb 500 bespaard tov de goedkoopste 2e. Voor 200 euro een Nvidia Shield gekocht, en dan zie je hoe fijn Android TV kan zijn. Ik heb de Smart-functionaliteit van Philips nog nooit geopend.....

• DVDB
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02-04 13:38
chefspecial schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:39:
[...]

Thanks voor je reactie.
Heb je geen last van de verkeerde afstelling van de ambilight ledjes? Men spreekt van tl balk verlichting....
Geeft youtube eigenlijk wel 4k door op deze smart tv? Mijn twijfel is er nog of deze tv echt een giga vooruitgang is ten opzichte van de pfk7109 full hd. Dit beeld vind ik ook wel redelijk goed opzicht.
Ik heb zelf ook een “lichtbalk” op het plafond. Maar ik heb ook een tv-meubel dat de hele breedte van de kamer lang is. Meubel is 6m lang, en achter de gehele lengte van het meubel hangt een Philips hue lightstrip die mee gesynchroniseerd is met de tv. Dus voor mij is die lichtbalk echt ideaal. En afhankelijk van de helderheid waarmee je ambilight afstelt verdwijnt de lichtbalk wel een beetje. Heb op YouTube al eens gezien dat mensen een zwart plastic latje met dubbelzijdige tape plakken zodat ze geen lichtbakken meer hebben, maar eerder de oudere ambilightervaring. Ik gebruik een Apple tv 4K waar YouTube nog geen 4K bij ondersteunt. Heb wel enorm veel films in 4K op iTunes en daar zie je het verschil wel. Alles is uiteraard afhankelijk van je kijkafstand. Ik zit hier op 3meter en merk zeker verschil met 4K. Het mooiste verschil met een gewone tv is echter wel HDR samen met OLED. Bij elke donkere scène kwijl ik gewoon. Die ervaring kunnen ze in de winkel niet geven door het omgevingslicht dat je daar hebt. Was een tijdje geleden naar de bioscoop geweest en vroeg me vaak af hoeveel mooier het beeld niet zou geweest zijn als ik de film thuis zag. In dat opzicht heb ik wat spijt dat ik geen 65inch gekozen heb. Maar dat was hier thuis onbespreekbaar omdat de tv dan te dominant zou staan in de woonkamer.

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

dinandus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:08:
Heb geen ervaring met Kodi, sorry.
Oreo wordt tegen eind van jaar verwacht begreep ik.
Ik zal je vraag doorzetten op het HIFI DE forum.
Ik heb de gok maar gewaagd en er gewoon 1 besteld. Voor 1249,- waarschijnlijk een van de betere OLED's die ik kan krijgen.

Ga wel even wat testen draaien zodra hij binnen komt. Mocht het tegenvallen stuur ik hem gewoon terug.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

chefspecial schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:26:
Youtube videos in 4k evt met HDR. Ik irriteer me enorm aan het feit dat sommige videos iets stoten of zo, ini mini haperingen in het beeld alsof de processor niet snel genoeg is. Ik heb alle instellingen inmiddels al wel geprobeerd maar dat lost zich niet op. Als je die motion instellingen allemaal op uit zet lijkt het wel een 50hz televisie.
Is dat geen judder? Android draait alle apps op 60FPS. Film materiaal is meestal 24. 60/24 past niet netjes, dat resulteert in judder. Zie: https://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p

TV's proberen dat op te lossen door motion smoothing toe te passen.

Het geeft media spelers die de refresh-rate matching doen. Helaas doet de ingebouwde Android versie dat niet.

Probeer het eens met youtube 4k 60fps materiaal, dat is gelijk aan je display.

Hier is een 24p judder test op youtube

En hier een op 4k 60 fps
m0ridin schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:22:
[...]

ING Rentepuntenwinkel toevallig? Zie hem (de 803) daar ook staan voor 1500 en dan nog 250 cashback en dat maakt het wel heel verleidelijk...
Ja, zit hier nog met een FHD 43 inch Sony LCD, mag wel wat groter van mij dus ;-)

[Voor 28% gewijzigd door Jay-v op 27-10-2018 17:48]

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:54

Winkiller

De Mopperpot

@Signex - HDR stands for High Dynamic Range. HDR Plus is an enhanced version of this. But what is HDR Plus?

At the end of the day, HDR is about getting better colour and contrast on your TV. While this all might sound dull and tedious, these terms are really important when it comes to picture quality.
What is HDR Plus?

With HDR, whites appear cleaner, blacks darker and the contrast between the two is greater, allowing for sharper images and colours that are clearer and more realistic. You’ll also see more details in bright areas (you can see the colour transitions in a burning flame rather than just a white blob) and more detail in dark areas (think black cat walking around in a dark cellar).

bron: https://blog.hisense.com.au/what-is-hdr-plus/

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 09:09
@Signex
HDR is bij Philips in zeg maar 3 segmenten opgedeeld, c.q. beschikbaar op de verschillende tv series. Het begint met de HDR plus zoals op de 6 en 7 series model jaar 2018. Dan heb je HDR Premium, een verbeterde versie, ook bij de duurdere modellen, en HDR Perfect de hoogste klasse weergave HDR bij de hogere segment tv's.
Het is geen oudere of nieuwere HDR vorm, maar een kwaliteit indeling zeg maar.
Het is wat anders dan de "HDR PLUS" zoals o.a. LG gebruikt, dat is meer een dynamische vorm van HDR zoals bijvoorbeeld HDR+, HDR10+, of de tegenhanger Dolby Vision, technisch verhaal, beetje googelen zou ik zeggen.
Een mooi overzicht vindt jij in de kolom van toengel.net bij de verschillende jaargangen.
Geniet van je aankoop, leuke tv, heeft al driezijdig Ambilight zie ik.

[Voor 15% gewijzigd door dinandus op 29-10-2018 18:16. Reden: tekst geactualiseerd]

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Martijn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:53:
Ik zit naar de 803 OLED te kijken, mooi design, goede reviews en lijkt betere motion handling te hebben dan de LG. Maar de input lag houdt me een beetje tegen. Wil er een PS4 Pro bij halen, en dan eindelijk weer eens wat kunnen gamen ;). Betekent dus dat ik absoluut een rookie gamer ben, maakt de input lag van 39ms dan ook heel veel uit?

Heb nu voor de kids wel een Wii U aan mijn 10 jaar oude Plasma hangen, en me nooit echt druk gemaakt om input lag etc...

Als er prima op te gamen is voor de beginner, dan is het al goed voor me. Maar als ik al met 0-1 achtersta omdat mijn TV niet mee kan schiet het wellicht niet echt op ;).
39ms is echt geen dramatisch getal. Er zijn ook mensen die niet eens in Game mode spelen en er niks van merken en dan zit je al gauw op een getal van boven de 100ms ...

(edit: als voorbeeld: 39ms valt hier nog steeds onder de classificatie 'Great' https://displaylag.com/display-database/. Zoals daar ook ergens anders werd aangegeven was de input lag op tv's van wat jaren terug helemaal niet zo goed als sommigen misschien denken, de meetmethode verschilt ook van die van de laatste 3-4 jaar wat op zichzelf al vaak een 10ms scheelt qua meetresultaat, op z'n minst. Een andere reviewer gebruikt nog altijd de oude methode en die kwam tot een getal van 22ms voor de 803/903 vs de 39ms volgens de huidige methode die de meeste anderen gebruiken w.o. Tweakers).

[Voor 23% gewijzigd door apis29 op 02-11-2018 00:52]

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 09:09
@nino_070 ik zou proberen in het menu van de Philips binden CI instellingen nog even kijken of de module ook goed erkent wordt, eventueel proberen één software update van de module te starten.
Anders wordt het se klantenservice benaderen denk ik.

Ik werk met verschillende CI+ modules, Ziggo, CD en ook HD+ , eh en nog een Red Light "voor de bekende natuur", wil natuurlijk ook dit in uitmuntende HD op mn OLED, worden alle gelijk herkent en werken prima. Normaliter gebuik ik de CD in de tv en de anderen in een VU+ Zero UHD satelite ontvanger.

[Voor 7% gewijzigd door dinandus op 04-11-2018 11:42]

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Xtince schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:31:
Tot slot ook over de android tv op deze tv. Ik was van plan om een aparte chromecast ultra aan te schaffen bij een tv. Maar werkt de android op deze tv goed? Zodat het overbodig wordt om nog een chromecast ultra bij te kopen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik zou er altijd een chromecast erbij kopen, hoe vaak ik het niet meegemaakt heb dat mijn toestel na een update weer ging hikken de afgelopen 3 jaar is niet meer op 2 handen te tellen. Met chromecast heb je eigenlijk altijd een stabiele verbinding zonder hickups, tenminste dat is mijn ervaring.

• alex3305
Xtince schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:31:
Voor mijn nieuwe woning wil ik graag een 65inch LED tv. Nu is mijn oog gevallen op de Philips Ambilight 65PUS6412/12.
Mooie TV. Toevallig heb ik deze, dus misschien kan ik wat vragen beantwoorden :).
Ik lees er eigenlijk verschillende berichten over. Geluid schijnt al zeer matig te zijn. Nu ben ik niet perse een “geluid” freak en ben al snel tevreden. Maar is het geluid ook voor mensen zoals ik, gewoon te slecht en zou je dus altijd een aparte soundbar bij moeten nemen?
Geluidskwaliteit bij deze televisie is echt ver ondermaats. Zelf kijken wij altijd via het home theeter systeem, maar een soundbar zou ik een minimum vinden. Sowieso is het geluid blikkerig, zit totaal geen laag in en kan niet op een beetje normaal volume in verband met verstoring van het geluid. Op die 100+ euro voor een minimale soundbar zou ik niet meer bezuinigen.
Daarnaast lees ik in deze post dat de software niet helemaal lekker is en vele bugs zijn. Maar is dit inmiddels anno 2018 verholpen? In de reviews, bijv. op coolblue, lees ik dit niet terugkomen.
Ik heb zowel de Sony Android TV (2015) als de Philips Android TV (2017) gehad en wat een wereld van verschil. Android an sich is een vrij aardige ervaring voor een smart tv. Door de verschillende implementaties van fabrikanten is het niet zo stabiel als een OS wat specifiek op dat merk afgestemd is. Vergelijk het met Windows tov Mac OSX bijvoorbeeld.

De Philips ervaring is echt vele malen sneller en eenvoudiger dan die van Sony. Bij Sony had ik ontzettend veel last van verschillende issues waaronder vastlopers. Dat is bij Philips niet het geval. Klein puntje wat we momenteel nog wel hebben is dat het geluidsniveau van de versterker niet altijd goed aanstuurbaar is met de TV afstandsbediening. Maar dat is het voor mij dan ook... De rest werkt prima.
Tot slot ook over de android tv op deze tv. Ik was van plan om een aparte chromecast ultra aan te schaffen bij een tv. Maar werkt de android op deze tv goed? Zodat het overbodig wordt om nog een chromecast ultra bij te kopen?

Alvast bedankt voor de reacties!
De Chromecast werkt bij ons prima. Dezelfde ervaring als bij een losse Chromecast (2). Wel zou ik aanraden het geheel bekabeld aan te sluiten. Dat maakt het e.e.a. net wat stabieler. Verder gebruiken wij de cast functionaliteit niet bizar vaak. Je hebt immers Android ingebouwd en dus vaak dezelfde apps als op de telefoon beschikbaar. Netflix, Plex en Videoland gaan o.a. native. Enige waar wij het vaak voor gebruiken is NPO en een radio. Maar ook daar zijn alternatieven voor.

Bovenstaande tv durf ik prima aan te raden. Ook vanwege het uitstekende paneel en de zwartwaardes die gewoon goed zijn. Enige puntje van aandacht is dat out-of-the-box de helderheid en contrast echt veel en veel te hoog staan. Daar heb je vooral last van bij de 'fake' HDR die je aan kunt zetten voor niet-HDR programma's. Zelf heb ik die dan ook uitstaan.

• alex3305
@Xtince Ik heb een Onkyo versterker met HDMI ARC en dat werkt prima. Bij de laatste update kan ik soms het geluid niet harder zetten met de afstandsbediening van de tv. Dat is wel een beetje jammer, maar de afstandsbediening van de versterker werkt dan wel nog gewoon, dus geen grote ramp. Ligt ook wel een beetje aan de techniek. Want bij de vorige Sony TV kon ik bijvoorbeeld mijn Ziggo Horizon Box niet aansluiten, want dan had ik helemaal geen geluid meer 8)7. Dat is sowieso dus een beetje meh.

Wij gebruiken alleen de Chromecast in de tv. Ik ga geen apparaat van 30+ euro aanschaffen, als dat zit ingebouwd. Maar nogmaals, die gebruik je waarschijnlijk toch niet heel vaak ivm de ingebouwde apps.

• ambi1961
Een Ambilight TV koop je uit overtuiging ;-) dan neem je plus- en minpunten op de koop toe!
Als je op zoek bent naar het ideale : Samsung Qled met Ambilight.
Laat effe weten als je er 1 hebt gevonden.

Btw, heb al 15 jaar ambilight en wil niets anders meer. en ga voor de oled803 als de prijs juist is

• Martijn
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 05-04 23:13
ambi1961 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:48:
Een Ambilight TV koop je uit overtuiging ;-) dan neem je plus- en minpunten op de koop toe!
Als je op zoek bent naar het ideale : Samsung Qled met Ambilight.
Laat effe weten als je er 1 hebt gevonden.

Btw, heb al 15 jaar ambilight en wil niets anders meer. en ga voor de oled803 als de prijs juist is
Mocht je een ING rekening hebben en genoeg rentepunten dan komt de 803 na cashback op 1250 voor de 55 inch en 1850 voor de 65 inch...

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 05-04 08:52
Martijn schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:31:
[...]

Nog een andere vraag, heb jij je 803 aan de muur hangen en zo ja, hoe dicht tegen de muur. Philips adviseert 10-15cm ruimte voor de AmbiLight, echter dat ziet er toch niet uit met zo'n TV :S. Die wil je zo dicht mogelijk tegen de muur hebben hangen zou ik zeggen, maar dat komt het AmbiLight effect natuurlijk niet ten goede... Wat zijn jouw ervaringen?
De mijne komt morgen binnen en gaat met een vogel 3305 tegen de muur. Laat je wel even weten hoe het bevalt en zal kijken of ik wat foto’s kan maken.

• RobbieB
Hupske schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:58:
@wimmel_1 Bedankt voor ervaringen :)

Android 7 kan ik ook nog wel mee leven. Verwacht ook niet dat er ooit nog een update op komt naar 8. Kost ze natuurlijk teveel geld.
Zolang de belangrijkste apps maar goed werken, Netflix, Amazon Prime en Youtube zijn we al een heel eind.

Voor nu heb ik de order neergezet bij de tv boer. De 49pus8503 is het geworden voor 750,- inclusief de cashback :)
Alle TVs vanaf 2016 krijgen een update naar 8.0 als het goed is: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1536045146

2018 tv’s pas Q1-2019 trouwens...

• peacelord
  • Laatst online: 13:06
En hier een nog wat uitgebreidere lijst.

https://toengel.net/phili...rhalten-android-tv-8-oreo

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• RobbieB
m0ridin schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:08:
Vraagje aan de philips oled803 versie owners... hoe ervaren jullie de performance in vooral de android omgeving?

Heb op dit moment een sony 43W805c en eigenlijk begin ik toch steeds meer te denken aan een overstap naar de 55oled803 maar mijn grootste drempel blijft de zwakke cpu. Op zich voldoet het net aan in mijn sony en van wat ik weet heeft de philips wel een iets snellere, maar alsnog vrij langzame soc dus mijn grootste reden om het niet te doen is wachten en hopen op een tv in de (nabije) toekomst die wat sneller is.

Reden voor de 55oled803 is android tv, de goede prijs (icm rentepuntenwinkel en cashback zou ik dan in totaal 1250 moeten betalen wat eigenlijk ook wel de max is wat ik zou willen uitgeven) en oled.
Vergeleken met mijn AppleTV en PlayStation is de performance niet om over naar huis ge schrijven. Vergeleken met andere smart tv’s die ik in het verleden gebruikt heb of bv de Ziggo boxen gaat het prima.

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Je moet je daarbij ook even afvragen, wat je echt wil gaan gebruiken denk ik.
Ik gebruik de ingebouwde Netflix-app en sporadisch NPO, wat daarbij ook gecast wordt, werkt prima en snel.
De tig games, bloatware of een game installeren en op je televisie spelen, ja dat is performance-wise niet zo.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Vin87
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-04 10:07
Ben nu een week eigenaar van een 55OLED803. Wat een prachtige TV, heb ook maar gelijk een aantal HUE lampjes aangeschaft. De TV bevalt echt heel goed, enige nadeel vind ik de lelijke en oud bollige screensaver, snap niet waarom Philips de Google Backdrop plaatjes niet toe laat. Op Android TV boxjes, Chromecast kastjes en Sony OLED tvs functioneert dit wel .
m0ridin schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:08:
Vraagje aan de philips oled803 versie owners... hoe ervaren jullie de performance in vooral de android omgeving?

Heb op dit moment een sony 43W805c en eigenlijk begin ik toch steeds meer te denken aan een overstap naar de 55oled803 maar mijn grootste drempel blijft de zwakke cpu. Op zich voldoet het net aan in mijn sony en van wat ik weet heeft de philips wel een iets snellere, maar alsnog vrij langzame soc dus mijn grootste reden om het niet te doen is wachten en hopen op een tv in de (nabije) toekomst die wat sneller is.

Reden voor de 55oled803 is android tv, de goede prijs (icm rentepuntenwinkel en cashback zou ik dan in totaal 1250 moeten betalen wat eigenlijk ook wel de max is wat ik zou willen uitgeven) en oled.
Ik heb de mijne nu een paar dagen. Gebruikte voorheen altijd een los streaming kastje (laatste maanden Mi Box 3). Voor mij werkt het echt prima, het is snel zat, streaming werkt goed en .apk bestanden installeren werkt ook erg goed.

• dickybakker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08-01 17:27
Voor de liefhebbers van kodi, draait als een zonnetje op de 803. 😄

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:42
Tv (55OLED803/12) van de muur gehaald en op de pootjes gezet. Tv op 20 cm van de muur gezet en de lichtbalk blijft aanwezig....
https://www.mupload.nl/img/lgdh55tokj.jpg

[Voor 10% gewijzigd door ..Christiaan.. op 30-11-2018 21:18]

LG OLED 55E8, Sonos Playbar; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• Vin87
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-04 10:07
Bomberman71 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 00:04:
[...]

Beinvloed dit merkbaar de Ambilight ervaring ?
Heb zelf 0,0 ambilight ervaring en al decennialang geen Philips tv meer gehad maar keek juist naar een 803/903 vanwege de mooie schermen en het ambilight concept, vandaar mijn vraag.
De plaatsing beïnvloed wel zeker de ervaring, al is het allemaal persoonlijke voorkeur. Ik heb de 803 zo'n 30-40 cm van de muur af staan, dan heb je een egale gloed om de hele TV heen, het licht spreidt zich een stuk verder, met als resultaat dat ik de helderheid van de ambilight maar op 20-30% heb gezet. Persoonlijk vind ik dit heerlijk kijken en ik heb dan ook geen hotspots rondom de TV.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-04 13:52
[...]

Heb zelf 0,0 ambilight ervaring en al decennialang geen Philips tv meer gehad maar keek juist naar een 803/903 vanwege de mooie schermen en het ambilight concept, vandaar mijn vraag.
Ligt eraan waar je je aan stoort.....

Ik heb ook een lichtbalk, verergerd door de reflectie van de snowboards die boven de tv hangen....
Ik kan me er absoluut niet aan storen. Ik kijk naar de TV, niet naar het plafond als ik tv zit te kijken O-) :+ .
Maar het kan per persoon verschillen of je het erg vind. Er zijn simpele DIY oplossingen voor....

Met een hangende TV vind ik het eerder storend dat de ambilight niet meer 4-zijdig is. Dat zie je duidelijker dan een lichtvlek op je plafond 8) Maar ook dat went gewoon.

• ..Christiaan..
Jeroenneman schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:34:
[...]

Wat gaan ze repareren dan? Een designkeuze die er al sinds de 9002 inzit? Ik heb er een hard hoofd in dat ze iets voor je gaan veranderen.
Een designkeuze waar niet iedereen last van heeft? Bijzonder. Ik denk ook niet dat er wat verandert, maar ik irriteer mij er aan en nergens in de handleiding word vermeld dat je plafond meeverlicht word. Dus dan wil ik een ander toestel dan Philips. Dit is de route die ik moet afleggen. :)
Jeroenneman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:20:
[...]

Gewoon even een paar kartonnen reepjes maken, die boven de LEDs monteren. Voila, geen lichtstreep meer op je plafond.
Misschien doe ik dat wel. Eerst kijken wat Philips er van vind.
B2C schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:25:
[...]

Nog gelukt om dit na te kijken? Het is mij tot op heden nog niet gelukt om het werkend te krijgen.
Ik heb van alles geprobeerd. Denk toch dat er 'iets' in jouw netwerk niet goed zit. Kun je inloggen op de wifi van je buren? Of stel je telefoon eens in als hotspot. Kijken wat er dan gebeurd....
[...]

Het is mijn eerste Ambilight. Het staat een beetje raar zo'n lichtbalk aan het plafond maar de Ambilight is prachtig hoor.

LG OLED 55E8, Sonos Playbar; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CyPh schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:28:
[...]

Zou je jouw aanpassingen willen delen?
Zou ik op zich best wel willen doen maar: Waarschijnlijk ga je er niet veel (niets?) aan hebben doordat mijn TV in een andere ruimte staat dan dat jouw TV staat (zo niet dan ben ik blind en 'mis' ik een TV hier :+ ). Het afstellen is iets persoonlijks en is ook pér ruimte anders doordat je niet overal dezelfde lichtbronnen en lichtinval van buiten hebt.

Zoals ik al zei: het onboard ISF profiel "nacht" is bij mij al redelijk goed doordat ik behoorlijk wat lichtinval van buiten en dus veel daglicht heb. Ik heb bij mij alle "beeldverbeteraars" uitgezet en vervolgens de kleuren en het contrast / brightness lichtelijk aangepast op mijn situatie.

Misschien wel leuk voor je om even te kijken :

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Eagles
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 04-04 10:09
Hoi iedereen, ik sta op het punt om de 803 65 inch te kopen bij ING, na cashback blijft er 1895 euro over wat maar 300 meer is dan de 55 inch die ik 2 jaar geleden heb gekocht van Sony...bizar hoe snel het gaat, maar ik ga nu dit topic even goed doorlezen voor ik definitief de beslissing neem. Voor mij zijn ambilight en minimaal 65 inch heel belangrijk, dus dan ben je al snel veroordeeld tot de 803 aangezien ik al een mooi geluidssysteem heb. Ambilight vond ik eerst maar gek, totdat ik er een paar keer bij iemand verplicht werd naar te kijken omdat hij ambilight heeft, en toen ik weer naar mijn oude TV keek merkte ik een enorme leegte, wat een verschil, het voegt daadwerkelijk echt iets toe, en kijkt zoveel fijner. LG en Sony zeg ik daardoor serieus vaarwel.

[Voor 9% gewijzigd door Eagles op 12-12-2018 20:39]

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
beezjeh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:41:
[...]

Oo volgens mij is ie dan bezig op de achtergrond wanneer de tv aanstaat....

Dus probeer het nogmaals vanavond ofzo.
De update loopt inmiddels
Hij staat klaar in het philips smart-gedeelte (dit zie je niet binnen het instellingen-scherm).
Ben benieuwd...ook of hij goed/beter gaat werken met mijn google home.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

nijntje64 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:24:
pffffff enkele maanden geleden 55inch smart TV Philips gekocht en sinds hij zelf een update deed, springt hij steeds te pas en te onpas vanzelf op. Zowel overdag als 's nachts, niet handig aangezien hij in de slaapkamer hangt. De enige oplossing blijkt de stekker uittrekken.

We hebben hem al terug op fabrieksinstelling gezet, maar helpt niet. Nog iemand tips?
Ja het toestel opnieuw installeren, als dat niet werkt Philips aan het jasje trekken. We hebben niet dezelfde TV maar wel dezelfde klachten al is het voor mij al weer even terug. Ik hield steeds een oude firmware op voorraad en die heeft me wel eens gered. Altijd zelf via de Philips website de firmware voor je toestel downloaden en bewaren.

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:45
kendo schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:13:
Hoe weet je nu vooraf welke apps wel of niet geïnstalleerd op een nieuwe tv?

Mijn vader heeft deze week een nieuwe 43pus6703 gekocht, en tijdens het installeren blijkt de rtlxl app niet aanwezig. Deze app was juist 1 van de dingen die er beslist op moest zitten, naast ambilight en het fatsoenlijk voetbal kunnen kijken. Hem is geadviseerd dat alle Philips tv's van na 2014 de nieuwe versie van de RTLxl app aan boord hebben.

Is de eigen Philips interface misschien de reden dat de RTLxl app niet geïnstalleerd is, of kan worden?
Mijn 2015, 32PFK6500 android tv heeft de app namelijk wel aan boord.

Daarnaast verbaasde me de slechte beeldweergave mij enorm. Mijn vader heeft een Ziggo abonnement met FOX sport. En ook op de HD kanalen, is er ontzettend veel banding en ghosting tijdens snelle scenes en bij voetbal beelden. Gewoon niet om aan te zien. En dat was al na dat ik de beeld verbeteraars uit had gezet, wanneer ik met de beeld verbeteraars ga spelen, wordt dat alleen maar erger.

Mijn 8jaar oude 40PFL7605 en 3 jaar oude 32PFK6500, hebben dat bv. totaal niet. Is dat puur de serie? hoe hoger je gaat, hoe beter de beeldverwerking?

(De tv is inmiddels al weer geretourneerd.)
Dat eigen tv platform is zeker de reden. De goedkope Philips smart tv’s maken gebruik van Saphi ipv Android tv. Dit platform biedt wel apps als netflix en Youtube, maar bv. geen RTL XL of Chromecast ondersteuning. Staat inderdaad heel onduidelijk of niet op de website van Philips zelf, maar op bv Coolblue staat wel:
“Het merk specifieke smart platform biedt minder functionaliteiten en instellingen dan andere platforms.”

Gelukkig heb je gebruik kunnen maken van de WKOA. :) had philips maar duidelijker moeten communiceren dat ze zo’n armoedig OS erop zetten

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@XeNeRgY Het is nú een beetje lastig vergelijken doordat ik geen twee TV's langs elkaar heb staan maar: Ik heb een aantal dagen een 55OLED803 op proef in huis gehad en daarbij had ik een té donker beeld vanwege de lichtinval hier in huis. Nou speelt dat in de winter natuurlijk minder maar in de zomer was een OLED scherm hier (véél) te donker. Ik heb géén klachten aangaande contrast / helderheid (Mowgli is in HDR érg mooi).

Ik ben voor m'n huidige PUS8503 eerst bij PlatteTV (Eindhoven) in de winkel gaan kijken waarbij ze de OLED803 en de PUS8503 langs elkaar hadden gezet (en daar daarna ook die TV aangeschaft. Wél zo netjes voor de gedane moeite).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XeNeRgY schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:47:
[...]

Ik maak uit je antwoord niet echt op of je volledig tevreden bent met de helderheid en zwartwaarde van de 8503 maar aangezien je voor deze TV gekozen hebt vermoed ik van wel?
Ja, ik ben zeer tevreden over de 8503 maar zoals je misschien al had kunnen opmaken uit m'n tekst is dit pas nadat ik éérst een OLED TV hier in huis heb gehad welke té donker was in een huiskamer welke véél daglicht heeft en ik ook "normaal" TV wil kunnen kijken op een zomeravond zonder de rolluiken dicht te moeten gooien.

Probleem met TV's vergelijken is en blijft gewoon dat ze nooit in een zelfde kamer/ruimte komen te staan en dus verschillende omgevingsvariabelen hebben. Wat voor mij goed is in mijn omgeving kan voor jou té licht zijn, zeker als je vervolgens ook nog in een volledig donkere ruimte gaat kijken naar het beeld (Ambilight + HUE hier, dus ook s'avonds is 't hier ook nooit echt donker qua omgeving).

Voordat ik hier tijdelijk de 55OLED803 op proef had staan had ik overigens een 46PFL8007 (2012) staan en die was ook goed (géén 4K UHD / HDR maar HD). Ik heb hier ook nog 2 dagen een 75PUS8303 gehad en da's feitelijk dezelfde TV/Serie als de PUS8503 maar dan zónder de soundbar en woofer.

[Voor 10% gewijzigd door Will_M op 20-12-2018 17:25]

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:15
@XeNeRgY HDR voegt op deze TV niet heel veel toe vind ik persoonlijk. Je leest in reviews vaak dat HDR een echte "wow" factor heeft op TV's die wel voldoende helderheid halen, maar dat is bij deze TV dus niet zo. Je ziet echter nog wel een duidelijk verschil tussen HDR en niet-HDR, bijvoorbeeld bij de Insects demo op de Xbox One X.

De zwartwaardes vind ik persoonlijk acceptabel. Ze zijn vergelijkbaar met de 48PUS7600 die ik hiervoor had (met een VA-panel als ik me niet vergis). De contrastwaarde is inderdaad vrij laag vanwege het IPS-paneel, maar door de ambilight die achter de TV vandaan komt ziet zwart er gewoon goed uit. Als je echter ambilight uitzet en het licht in je kamer ook, zie je wel dat het in werkelijkheid niet diep zwart is :)

Het overall beeld en de kleurweergave zijn echter wel heel mooi. Games in 4K op de Xbox One X zien er prachtig uit en ook 4K films via de NVidia Shield zien er goed uit.

En voor de 699 euro die ik voor het 49-inch model heb betaald is het een leuke upgrade vanaf de 7600-serie (aanbieding Philips Myshop Personeelswinkel + 100 euro cashback :9).

[Voor 5% gewijzigd door Mr Magic op 20-12-2018 17:18]

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:15
@XeNeRgY Ik herken het dilemma. Zoals gezegd ik kom van een 48PUS7600 af. Deze was wel 4K maar had geen HDR. Daardoor kon ik 4K materiaal met HDR niet afspelen. En het meeste materiaal dat op het grote boze internet te vinden is is toch wel 4K + HDR. Hetzelfde geldt overigens voor UHD blu-rays via de Xbox One X (hoewel die wel in staat is om een HDR-naar-SDR conversie te doen voor UHD blu-rays).

Ik had het ook niet zo snel gedaan als ik de reguliere prijs (zo'n 900-1000 euro voor het 49 inch model) had moeten betalen, maar voor 700 euro vond ik het wel goed te doen :)

En ik wilde ook per se ambilight behouden. Als Philips (of eigenlijk LG) ooit eens kleine OLED-schermen gaat maken stap ik denk ik wel weer over, maar dat kan nog een paar jaar duren vrees ik ;)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:36
@..Christiaan.. dan ben ik toch heel benieuwd, als je tijd hebt, zou je eens deze bijvoorbeeld kunnen bekijken: YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD), want die stottert duidelijk bij mij, met ook gedropte frames. Ik heb een 200mbit/s verbinding, en een speedtest app op de TV geeft 95mbit/s bedraad (en 140mbit/s als ik wifi gebruik). Als die bij jou wel vloeiend loopt vraag ik me toch af waar het verschil vandaan komt.

• CLB
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:55:
@..Christiaan.. dan ben ik toch heel benieuwd, als je tijd hebt, zou je eens deze bijvoorbeeld kunnen bekijken: YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD), want die stottert duidelijk bij mij, met ook gedropte frames. Ik heb een 200mbit/s verbinding, en een speedtest app op de TV geeft 95mbit/s bedraad (en 140mbit/s als ik wifi gebruik). Als die bij jou wel vloeiend loopt vraag ik me toch af waar het verschil vandaan komt.
Dit keek ik als eerste op de 55OLED803, ook geen stottering... Hoe kijk je? Casting of via de YT-app?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• XeNeRgY
  • Laatst online: 13:38
Jamievs schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:18:
Heeft iemand hier de PHILIPS 75PUS8303/12? Ik zie hem momenteel staan voor 2.298,00 op plasmavisie. Op basis van een ander topic hier gaat de voorkeur uit naar 75" LCD ipv 65" OLED ivm kijkafstand van een goede 4.5 meter en dit lijkt een nette prijs voor deze TV. Echter kan ik voor deze TV echt nergens reviews vinden wat weer wat twijfelachtig maakt..
Je kan ook op 8503 zoeken, dat is hetzelfde paneel als ik het goed heb. Als je goed zoekt vind je een poolse website met een uitgebreide review van de (uit mijn hoofd) 55".

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• stevenleemans
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:47
Ik heb de 55pus8303 in huis voor de slaapkamer. Zeer tevreden. Prachtige kleuren, voldoende helder, zwart is mooi zwart. Enkel soms wat ‘lekkage’ te zien van de edge-led verlichting. Bij de Q7F die ik in de woonkamer heb hangen is dat minder zichtbaar. Maar de pus8303 voldoet voor de rest prima en je moet ook rekening houden met zijn gunstige prijs. De Q7 van Samsung bv kostte in mijn geval 30% meer dan de Philips en had ik er niet voor over in de slaapkamer. Succes met je keuze!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:13

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

XeNeRgY schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:59:
Iemand die via de ING rentepunten winkel een Philips tv gekocht heeft? Zo ja, wat was ongeveer de levertijd? Ik wil mijn oude tv liefst pas verkopen zodra de nieuwe er (bijna) is. De website zegt dat er een afspraak wordt gemaakt maar niet of dat binnen 2 dagen of 3 weken is.
Ik had hem de volgende dag in huis.
2 juli besteld, die avond nog een afspraak bevestiging van Dynalogic, en de volgende dag waren ze er rond 14.00.

Dat gaat dus heel snel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

XeNeRgY schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:41:
[...]

Thx voor de tip. In dit geval is dat niet zo (55PUS8503).
Ik zou als ik jou was even wachten tot Kerst voorbij is, dan gaan de prijzen ook naar beneden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Winkiller schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:43:
[...]

Ik zou als ik jou was even wachten tot Kerst voorbij is, dan gaan de prijzen ook naar beneden.
Óf gewoon even binnen lopen bij een zaak en daar "onderhandelen". Er zit meestal nog vrij veel marge (lees: onderhandelingsruimte) op de on-line prijzen.

• wgfkas
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 07-03 18:09
wgfkas schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:03:
Ervaren meer mensen hier dat er sinds de Oreo update geen Dolby Digital 5.1 geluid meer over de HDMI ARC meer richting receiver gaat? (Gebruik makend van de DVB-C tuner) Alleen PCM hier op mijn PUS6501.
Op Toengels forum blijken er meer bezitters last van te hebben, en wordt gezegd dat het probleem inmiddels bekend is bij Philips.

https://toengel.net/phili...-tv-8-oreo-qm163e-25-238/

• Jamievs
  • Laatst online: 17-03 21:30
Vandaag de 75PUS8303/12 besteld. Iedereen hier bedankt voor 75 pagina's aan informatie. Morgen wordt hij bezorgd. Kan niet wachten!

EDIT: Woord vergeten 8)7

[Voor 13% gewijzigd door Jamievs op 23-12-2018 22:07]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Alleen een eurostekker (C7). Heb er bij mij een andere kabel van 5Mtr. in geklikt.

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 24-12-2018 14:41]

• XeNeRgY
wimmel_1 schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:40:
Alleen een eurostekker (C7). Heb er bij mij een andere kabel van 5Mtr. in geklikt.
Thx! Dat doen ze goed. De Sony die ik nu heb heeft een enorm blok dat je bijna niet weggewerkt krijgt. Fijn dat de Philips geen blok heeft.

• Jamievs
  • Laatst online: 17-03 21:30
Alleen een dun kabeltje inderdaad. (TV is echt schitterend!)

• Dank2016
  • Laatst online: 04-01 09:57
XeNeRgY schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:09:
[...]

Thx! Mooi om jouw ervaring te lezen aangezien ik de 55W809c heb :)
Heb jij toevallig ergens de juiste settings gevonden voor het beste beeld? Ik had gehoopt op rtings.com maar die hebben geen review gedaan. Homecinemamagazine heeft dat wel gedaan en geeft daarbij ook de settings.
Dat is ook toevallig 😁 heb de settings van home cinema magazine als basis genomen. Verder zijn de settings een beetje voorkeurs afhankelijk. Wat Philips ook goed doet is de bronafhankelijke instellingen schijden tussen HDR/Standard. Verder ziet ook 1080p er netjes uit (KPN ontvanger) ondanks het grotere beeldformaat is het zeker zo scherp met minder kartelvorming in de contourlijnen.

Koppeling met mijn soundbar (Yamaha)/ARC etc..werkt ook goed, alle audiocodecs worden netjes doorgeven.

• JvS
  • Laatst online: 14:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

XeNeRgY schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:10:
[...]

Voor nu is het inderdaad niet dramatisch maar ik maak me wel enige zorgen dat als er straks meer/betere 4K content komt de 8503 zich overal in verslikt en daarmee onbruikbaar is.
De youtube app (of eigenlijk de smart functionaliteit op Netflix na) is brak. De TV geeft prima 4K HDR beeld weer als je een fijne bron hebt (xbox one X, Shield, Vero 4K, Apple unit, etc).

Deze tv's koop je niet voor de smart functies :X

• Dank2016
  • Laatst online: 04-01 09:57
XeNeRgY schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:45:

Vandaag eens spelen met de ambilight. Die vind ik toch wel wat mager nu de TV aan de muur hangt op 1.5cm afstand aan een Vogels Thin. EDIT: TV even op de standaard gezet en 10cm van de muur. Het Ambilight effect is nu extreem veel beter, verschil van dag en nacht. Misschien toch eens naar een andere beugel kijken. @Dank2016 welke beugel heb jij genomen?

Eerste indruk tegenover mijn oude Sony W809C is toch wat gemengd. Android op een Philips werkt een stuk vlotter en de interface is ook mooier vind ik. Qua zwart contrast mis ik toch wel echt het VA paneel. Er lijkt nu een soort was over het scherm te zitten in donkere scènes. Ik krijg zelfs met motion flow op 'uit' toch nog wat vage blokjes bij snelle bewegingen. Uiteraard is 4K en HDR een toegevoegde waarde maar dat heeft iedere TV die je nu zou kopen.

En die afstandsbediening.....die weegt meer dan een baksteen :D Wel super dat er een keyboard aan de achterkant zit, dat werkt erg prettig. Ik heb alleen continu ruzie met de D-pad. Als ik op OK wil drukken druk ik er vaak naast zodat ik naar beneden/boven beweeg. Misschien is het even wennen en anders eens naar een Harmony kijken.
@XeNeRgY

Ik gebruik een simpele beugel van internet met een adapter set. Ongeveer 6cm van de muur. Ambilight op stand neutraal geeft voldoende effect voor mij.

Die 'waas' had ik eerst ook, dit grotendeels opgelost door de standaard contrast instelling op 50 te zetten, nu bijna geen last meer van. Soms vind ik de zwartwaarden zelfs beter b.v. als er een heel donker beeld is dan lijkt het bijna of de t.v. uitstaat. In kleine donkere delen was de VA van Sony beter.

Afstandsbedieningprobleem is herkenbaar, ik gebruik een harmony hub dus heb heb er niet heel veel last van. Echte aanrader trouwens die Harmony Hub.

• mduran
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-04 08:01
@XeNeRgY

Is het niet dat je de Android screensaver geactiveerd had? Ik had deze ook geactiveerd en tijdens het spelen van Call Of Duty twee maal uit. Deze staat onder "Android Instellingen"

• ..Christiaan..
CLB schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:16:
En wat gaat die monteur precies doen dan...?
Een heel eind terug had ik geschreven over de lichtbalk die ik heb als ik Ambilight aan heb staan, ongeacht de instellingen (als ik helderheid op 1 heb, zie je 'm natuurlijk bijna niet, maar de rest ook niet)
Dus ben ik gaan bellen en na 6 weken toch een monteur langs.... :)
Ik ben ook benieuwd wat ie gaat doen.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:59

renzo4000

*Doh!*

Ik eind november, geld vorige week ontvangen op mijn rekening. Erg netjes!

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:36
JvS schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:54:
[...]

Het is me niet helemaal duidelijk wat je probleem nu is? Is er echt iets aan de hand, zoals dat je ambilight niet kunt uitzetten of iets anders dat acht niet klopt?

Of heb je (net als iedereen) last van dat ambilight op een lelijke manier is geimplementeerd omdat de leds niet naar achteren, maar naar links/rechts/boven schijnen en dus "balken" van licht creeeren?
Had dat dan een verschil gemaakt voor zijn probleem? Ik zie ook niet echt balken van licht. Lijkt me als je die wel ziet dat het ook meer heeft te maken met het aantal LEDs als met de richting waarop ze staan.

Zijn issue is dat ambilight aan staat er ook licht op het plafond te zien is. En doordat je TV zelf ook in de weg zit je een harde lijn op je plafond hebt. (En op je muren overigens ook). Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is te voorkomen, ik kan wel opties zien met lensen, maar lastig is het zeker te voorkomen. Als die monteur er iets aan veranderd eet ik mijn schoen op. Ik verwacht dat het toch neer komt op een andere TV te kopen (of gewoon ambilight uit te schakelen, andere TV heeft het toch ook niet).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met mijn Harmony 950 werkte het direct met de POS9002.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik speel met een ps4 oa COD op de 903 in game mode, gaat prima. Ik merk iig niks van de inputlag waar ik last van heb. Waarschijnlijk zullen de diehard gamers daar anders over denken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben niet echt een gamer, maar ik heb maar 1 stand: Aan, goed gecalibreerd en bovenstaande motion settings :P.

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:42:
- 7 november televisie aangeschaft
- 2 december aanvraag gedaan en bevestiging gekregen
- 10 december benodigde papieren op de post gedaan
- 8 januari mail ontvangen dat papieren goed zijn ontvangen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eagles schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:34:
Voor iedereen die de Ambilight problemen heeft, hebben jullie de TV niet te dicht tegen de muur geplaatst? Overal online is te lezen dat er nadrukkelijk wordt gewezen op minimaal 10 cm afstand van de muur tot de TV. De meeste beugels hebben een stuk minder dan 10cm dus je zult een stuk duurdere beugel van bijv Vogels moeten aanschaffen die is uit te schuiven.
Ambilight implementatie is gewoon matig gedaan. De leds schijnen niet richting de achtermuur maar richting de zijmuren en het plafond. Daar wordt het allemaal erg matig van.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Eerlijk gezegd heb ik er niet zo last van. Tv staat 10-15 cm van de achterwand en ben eigenlijk wel te spreken over ambilight. We hebben wel een lichte structuur op de wand, misschien dat dit ook nog een verschil maakt? Daarnaast heb ik het effect op comfort/relaxed staan met brightness op 2.

edit: btw, betreft een 65oled903 op een tvkast met bijgeleverde standaard.

[Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 09-01-2019 11:26]

• CLB
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:31:
Eerlijk gezegd heb ik er niet zo last van.
Tv staat 10-15 cm van de achterwand en ben eigenlijk wel te spreken over ambilight.
Hier volledig eens ja, zie eerder geposte foto's in het topic :)
Ik weet niet of ik misschien te simpel ben, andere Tweakers te pietluttig of iets er tussenin, maar okee.

• Martijn
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 05-04 23:13
renzo4000 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:32:
Misschien een gekke vraag voor degene die last hebben van slecht werkende ambilight ... staat de tv wel netjes recht? Als hij een beetje naar voren helt (of de muur is wellicht scheef) dan kan ik me voorstellen dat je er al snel last van hebt.
Hij staat bij mij nu 15cm van de muur en er is echt no way zonder lichtbalk, hoe ver je hem ook dimt. TV staat recht. Punt is gewoon dat die LEDs niet naar achter schijnen maar schuin omhoog, wellicht om de afstand te overbruggen omdat normaliter de behuizing van de TV tot boven aan het scherm reikt...

Dus weet niet wat jullie ingesteld hebben staan, maar bij mij is alles standje lichtbalk. Rechte muren, rechte kast, rechte tv.

• ambi1961
Haha, ben benieuwd hoor. Viltjes!!. Is domweg ontwerpfout. Horizontale led's zitten te laag bij deze modellen en zijn naar boven gericht.
Heb een 55PUS7502 aan de muur hangen, 5 cm van de wand af. Hier zijn de led's keurig aan de rand angebracht en werkt Ambi wat mij betreft zoals het heurt ;-)

• jordy5
  • Laatst online: 12:36
Ik heb een 55 oled 803 en heb geen last van de lichtbalk omhoog. Zal ff 2 foto's toevoegen hoe het eruit ziet op de muur en hoe de led's geplaatst zijn aan de bovenzijde. Deze zitten namelijk achter een nokje. Bij mij was deze niet overal helemaal naar achteren, maar toen ik ze iets bewoog vielen ze allemaal netjes naar achter in het nokje behalve die op de hoeken.

Projectie op muur

Indeling leds bovenzijde

EDIT: Ik had namelijk gevraagd bij PlatteTV waarom de bovenkant wat minder fel is als de zijkanten. Toen gaven hun aan dat er wat klachten waren over de ambilight richting het plafond.

[Voor 11% gewijzigd door jordy5 op 09-01-2019 15:24]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

renzo4000 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:17:
@wimmel_1 ik weet niet goed wat je bedoelt. Mijn reactie was voor het bericht van @Martijn. Feit is dat bepaalde hdr content van Netflix iig te donker is.
Oké.... Je reactie staat onder de reactie van iemand anders zónder een "@" dus ik ging er vanuit dat je op je directe bovenbuurman reageerde :)

• XeNeRgY
Bij mij is het probleem overigens inderdaad opgelost door de AndroidTV screensaver uit te zetten. Verder heb ik inderdaad nog nooit een screensaver gezien als het beeld langer stil stond.

• ..Christiaan..
Als de monteur de volgende keer weer komt vraag ik of een foto van de ledjes zelf mag maken en hoe de positie is, ok?

• jordy5
  • Laatst online: 12:36

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07-04 23:17

KhaZ

Alfa Romeo

Ik zou zeggen niet updaten, tenzij je de tv in winkel modus gebruikt (...).

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Mad-X
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 04-04 12:07
Tis net of ze de leds verkeerd om op het printplaatje hebben gesoldeerd. De uitsparingen van het frame wijzen de juiste richting op (richting de muur), maar de hoek van de leds staan precies verkeerd om. Als je de leds 180 graden zou draaien, zou de hoek van de led precies de uitsparing volgen met dus alle lichtfocus op de muur, zoals het hoort.. Christiaan, kan jij eens een foto maken van een nog niet vervangen led unit en 1 van de nieuw geplaatste unit?

Zou dit euvel nu bij alle 803’s zijn of alleen bij een bepaalde batch? Begreep van de dealer dat je uit het serienummer de productieweek kan lezen.. FXXX1845XXXXXX zou productiedatum week 45 2018 zijn.

Bij Renzo4000 zitten de leds wel goed, maar hij heeft een 903. Dus misschien ergens anders geassembleerd door de Bowers & Wilkins soundbar toevoeging..?

Zijn er mensen hier op het forum met een goed werkende 803 ambilight, nieuw uit de doos (naast Jordy)?

Graag met foto!

[Voor 6% gewijzigd door Mad-X op 14-01-2019 13:12]

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik weet niet of het jullie helpt, maar zo zitten ze bij mijn 65oled903(datum op doos =10/2018 geproduceerd in Polen):
https://tweakers.net/ext/f/askgli29CsK9TD0Cih8jYDxB/thumb.jpg

Bovenzijde

• CLB
  • Niet online
KhaZ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:27:
Ik heb ook nog even getwijfeld om aangetekend te laten versturen
Aangetekend naar een postbus is ook altijd maar een beetje meh vind ik.

• Mad-X
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 04-04 12:07
Goed even een update over mijn ambilightlichtbalkaffaire met mijn 65OLED803, die vele van jullie ook ervaren.

Allereerst moet ik zeggen dat mijn leverancier Apollo Almere er tot zover alles aan doet om het probleem naar mijn tevredenheid op te lossen. Naast dit vertrouwen geeft de TV zo’n fantastisch beeld, dat ik besloten heb hem niet meteen binnen de herroepingstermijn terug te sturen, maar Philips de kans geef het euvel op te lossen.

Het positieve nieuws is dat Philips op de hoogte is van dit lichtbalkprobleem met de 803 serie en deze ook als zodanig (als fout) erkend. Schijnbaar balen ze er erg van dat dit euvel weer de kop opsteekt, terwijl ze dachten dit nu met de nieuwe series onder controle te hebben..

Als gevolg hiervan bieden ze een modificatie optie aan. Eerste indicaties waren dat dit wellicht een nieuwe afdekkap of ledvervanging zou kunnen zijn, maar vandaag begreep ik dat men de schijnhoek van de leds zal aanpassen. Men gaf aan dat het een kleine ingreep zou zijn, maar waar wel de tv dus voor van de muur moet en de achterkap open.. Misschien is het gewoon dezelfde modificatie die Christiaan heeft gekregen.

Hoewel ik niet blij ben dat je dit hele proces moet doorlopen met een hagel nieuwe tv, geeft ik ze het voordeel van de twijfel, en ga ik ervan uit dat de tv smetteloos blijft en uiteindelijk dus qua Ambilight helemaal goed gaat werken. Anders gaat tie alsnog terug..

To be continued...

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• ..Christiaan..
@Mad-X
Bij mij doen ze dat ook. Bij mij worden nieuwe ledjes geplaatst met waarschijnlijk wel de juiste schijnhoek. Mooi dat ze dit probleem erkennen. Dit biedt waarschijnlijk ook hoop voor de mensen die de tv al langer hebben of die niet overtuigend genoeg overkwamen bij de klantenservice....
Ik ben btw door de planning in Drachten (ik woon in Zwolle) nog niet gebeld over een afspraak. Gisteren zelf gebeld en zij wachten op goedkeuring van Philips voor ze mijn klus mogen afmaken. Bijzonder, maar goed. Ik wacht nog ff af.
Allereerst moet ik zeggen dat mijn leverancier Apollo Almere er tot zover alles aan doet om het probleem naar mijn tevredenheid op te lossen. Naast dit vertrouwen geeft de TV zo’n fantastisch beeld, dat ik besloten heb hem niet meteen binnen de herroepingstermijn terug te sturen, maar Philips de kans geef het euvel op te lossen.
Ik heb 'm bij Expert Zwolle gekocht en zij ondersteunen mij ook aan alle kanten. En het beeld....ja, dat is en blijft fantastisch.
#wordtvervolgd

• MacbookProx
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:30
Volgens mij heeft de 7272 ook gewoon Oreo update :)
Dus wat dat betreft heb je voor dat geld een heel mooi ding.

edit:
bron:
https://toengel.net/phili...-tv-8-oreo-qm163e-25-238/

[Voor 40% gewijzigd door MacbookProx op 24-01-2019 14:48]

• Hubert
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:56

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

waah schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:30:
[...]

Das een ouder artikel. Die van Toengel is later nog 2x geüpdate. Met als laatste melding dat het enkel de 2018 modellen worden.

Ik hoop dat het niet zo is. Zelf ook een pos9002....
update komt naar de 9002 zou eind januari moeten gebeuren.
Zelfs de handleiding op de support site is er al op aangepast.

via avforums.com gezien dat men in engeland de firmware van de 49PUS7502 op hun 9002 flashed en dit werkt. laat die firmware nou hier ook het zelfde zijn voor de eu modellen.. echter is deze ook hier nog niet naar Oreo..

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True