Acties:
  • +1Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09-09 17:36
GeeMoney schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:07:

Ik heb een stuk gras naast een terras liggen waar hij overheen kan rijden, ik zou de draad daar naartoe kunnen leggen onder de terrastegels. Ik begrijp alleen niet goed hoe ik die dan moet leggen (hoe ver uit elkaar en incl. begeleidingsdraad?) want ik wil het als een 2e zone gaan gebruiken zodat hij niet continu dat terras overgaat maar ik hem daar alleen neerzet/naartoe laat rijden en hij dan aan het werk gaat totdat hij leeg is bijvoorbeeld. Het is een dermate klein stuk (4x4m) dat ik het niet mee wil nemen in de grote lus van de achtertuin (200m2).
@tap123 jij een suggestie, ik zie jij iets soortgelijks hebt gedaan met een pad van 65cm?

Ik heb in de app gevonden dat ik 3 zones kan maken afhankelijk Vande afstand van het basis station en de lengte van de lus. Ik zou dus toch de grote lus door kunnen trekken en dat stuk een laag percentage mee kunnen geven in het schema waardoor hij daar dus zelden gaat komen, begrijp ik dat goed?
Mooi dat hij binnen is, hoop dat meer mensen hem snel krijgen want het is een genot hoor!

Exact op die manier. Ik heb een stukje gras in de voortuin (30m2) en die is verbonden via een poort. Het geheel (met de 400m2 achter) ligt in één lus en het geleiddedraad eindigt in de voortuin. Je maakt dus een soort van corridor voor de maaier. En ik heb hem nu op iets van 10% van de tijd dat hij daar moet starten, dan maait hij de voortuin totdat hij leeg is (of moet toevallig net ontsnappen in het willekeurige maaien) en volgt het draad naar het laadstation. Werkt prima.

Weertimer heeft niets met regen te maken (er is geen regensensor aanwezig) maar bepaalt of het gras lang gegroeid is en of er dus nog wel gemaaid moet worden. Maait de 305 al een tijdje niets (rijdt wel rond maar geen weerstand op het mes), dan gaat hij naar het station. Werkt prima, het is wel even zoeken naar de juiste gevoeligheid. En ik zou hem pas na een paar weken aanzetten.

• GlennQuirynen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 02-08 12:51
Hi,

@GeeMoney , @DanTm @Slinke

hartelijk dank voor jullie reactie.
Dit heeft me overtuigd om dan toch voor de Worx te opteren. En goedkoper en een betere fit voor mijn situatie.

• donderz
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Volgende pagina al eens doorgenomen?
https://support.worx-euro...stel-ik-een-multi-zone-in

• Slinke
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 15-09 15:21
Worx Landroid update is uit. Meest recente versie is 3.16

Iemand enig idee wat "party mode" is?

Firmware 3.16 is out
New Double Scheduler support

High-Pitch Alarm Accessory support

Acre setting for US market

Party Mode

Improved IMU while following boundary (with small-long curve)

Improved Single-Sensor & Double Sensor Off Limits in tunnels & other cases.

Improved FindMyLandroid.

Find Landroid running in Circle when finding wire.

Fixed On-Time-Scheduler not stopped if sent home by app

IntelliTurn when trapped near boundary wire

Improvement in working logic on tunnel mode

Disabled Daily border cut when prss start+ok or app start button

Improvement on LIFT sensor Blade always power off when going home by rain

NOTE:(app 2.0 with version < 1034 ios and < 1017 android) are NOT compatible

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13:09
DanTm schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:15:
Zijn er meer mensen die de worx landroid app (android) niet meer inkomen?
Yep! Stond ook bij de app update. App deleten en opnieuw installeren, hielp bij mij iig :)

• DCNY
Vreemde naam, “party mode”. Ik hoopte dat ie toeterend en lichtflitsend op hoge snelheid door de tuin zou gaan crossen

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13:46
Die multizone maaiers zijn wel interessant. Zou dat ook werken met twee grasvelden (1 voor het huis van 60 m2 en 1 achter het huis van 150 m2), die zijn verbonden door een klinkerpad van ca 10 meter?

Zo ja, bij welke merken kan ik dan het beste kijken?
DCNY schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:38:
Vreemde naam, “party mode”. Ik hoopte dat ie toeterend en lichtflitsend op hoge snelheid door de tuin zou gaan crossen
Dan is hij een halve seconde sneller tijdens de kwalificatie :+

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:04
Ik heb thuis 3 zone's, allemaal met verhardingen ertussen en werkt goed.

Er moet natuurlijk wel een draad onder het klinkerpad doorlopen, ik heb er een PVC buisje onderdoor gelegd en daar de draad ingetrokken.

Ik heb een Robomow RS6nogwat

Wel in de vakantie een aandrijfmotor kapot van 1 wiel :(

Afijn, Robot loopt ruim 3 jaar nu, en heeft al 1244KM gelopen op zo'n 1000m2 gras, dan mogen we niet klagen denk ik :P

[Voor 33% gewijzigd door Grolsch op 19-08-2020 15:47]

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• fagao
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:36
Hier een erg tevreden gebruiker van een Husqvarna Automower 220AC. Ik heb hem nu voor het 10e jaar en moet zeggen dat het een goede investering is geweest.
Wel zijn veel van de onderdelen inmiddels een keer vervangen geweest, (accu/maaiblad/wielen/toestenbord/etc).

Ik heb een gazon van zo'n 1200m2, met plus minus 20 fruitbomen. In de maanden augustus en september is het wel elke avond even het fruit onder de bomen weghalen. Over het algemeen heeft hij geen moeite om over een appel/peer heen te rijden. kleine takjes zijn ook geen probleem, maar je moet geen al te grote takken hebben (anders zijn je messen snel stomp).

Hiervoor heb ik 4/5 jaar een MTD zitmaaier gehad, maar de kosten voor het onderhoud vond ik best wel hoog. Qua kosten is een robotmooier goedkoper en je hebt het voordeel dat je zo'n 1,5 uur werk per week scheelt (gazonmaaien). Ik ben nu alleen 30 min per week kwijt aan het maaien van sommige hoekjes/greppels waar de maaier net niet komt.
Verder heb ik mijn gazon wel automower-vriendelijk gemaakt, door bv bij pallisaden een dubbel rij klinkers te doen, zodat hij al het gras meeneemt.

• Slinke
pleio65 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:09:
[...]

@Slinke

Dat vraag ik mij ook af. Hier takjes van een eik, den en berk. Bladeren. Momenteel regent het al eikeltjes en dennenappels van een cm of 8. En in september haal ik emmers vol eikels uit het gras. Kortom: ernstige twijfel of een robot wel geschikt is.
Goh, takjes worden hier iig meegemuchlt zonder issue. De Worx lijkt er vooralsnog geen problemen mee te ondervinden. Laat ik wel meegeven dat ik niet kort maai. De machine staat op de 2de hoogste stand ( 50mm als ik mij niet vergis). Klein grut gaat ie dus gewoon over. Het enige dat problemen geeft zijn appels. Hier vallen de appels al uit de boom en daar rijd ie wel op vast. ( mower lifted! storingsmelding) omdat ie niet meer met de wielen aan de grond komt.

De "herfst" lijkt me vroeg dit jaar. We zijn amper eind augustus en hier vallen de bladeren ook al. Vreemd :o

[Voor 10% gewijzigd door Slinke op 21-08-2020 11:04]

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:49

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Slinke schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

De "herfst" lijkt me vroeg dit jaar. We zijn amper eind augustus en hier vallen de bladeren ook al. Vreemd :o
Niks vreemds aan, door de hitte laten bomen fruit en bladeren los om verdamping te beperken. Kom ook al menig pruim tegen van een pruimenboom hier.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Stakie
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06-09 20:04
GeeMoney schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:01:
[...]

Het gekke is wel dat je op het apparaat en in de app aan kan geven of hij in een buitengebied moet starten. Hoe je die definieert is mij echter een raadsel.
Ik heb het nu exact zoals jij schetst ook gedaan. De voortuin staat hier op 20% en neemt hij dus nu gewoon mee en alles is nu goed op lengte :) Het werkt dus op zich wel maar ik zou het handig vinden als ik hem sporadisch handmatig kan forceren naar die voortuin zonder die percentages aan te moeten passen.
Helaas heeft mijn 310 geen app.

Een buitengebied kent mijn husqvarna niet. Bedoel je toevallig "bijgebied". Een bijgebied is een stuk gras waar de robot maaier zelf niet kan komen maar waar je hem wel neer kan zetten. Als je hem dan het bijgebied laat maaien, dan gaat hij door totdat de accu leeg is. Daarna moet je hem weer handmatig op het dockingstation zetten.

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12:37
titan1901 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:54:
Sinds vandaag begint mijn Worx Landroid WR105SI kuren te vertonen. Hij geeft de laatste dagen erg vaak een 'draad ontbreekt' melding. Soms wordt deze kort daarvoor voorgegaan door een 'Landroid buiten draad' melding. Dit gebeurt op de meest random momenten, bijvoorbeeld als deze midden op het gazon aan het maaien is. Soms gaat de maaier na een halve minuut oid weer gewoon verder maar vaak moet ik deze handmatig weer starten. Hij start dan wel weer dus met de draad is niks mis lijkt me. Als ik op het laadstation kijk geeft deze vaak niks bijzonders aan (led constant groen). Maar op het moment dat de maaier stopt sta ik er natuurlijk nooit naast.

Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Om maar het antwoord op mijn eigen vraag te geven: blijkbaar was de begrenzingsdraad toch ergens beschadigd geraakt. Het leek van kwaad tot erger te gaan en op een gegeven moment reed de maaier ook niet verder dan een meter bij de begrenzingsdraad vandaan alvorens om te keren. Nu heb ik een draadbreukdetector maar die bood geen soelaas doordat de draad nog niet helemaal door was maar blijkbaar ergens een (kleine) beschadiging had. De enige mogelijkheid was dus de begrenzingsdraad op bepaalde punten doorknippen en dan met een lange losse draad en wagon klemmetjes een cirkel maken naar het laadstation. Op die manier kon ik het 'verdachte' stuk steeds kleiner maken. Uiteindelijk een stuk draad vervangen en nu rijdt de maaier weer als voorheen. Al met al een hoop gedoe maar blij dat de maaier weer zijn werk heeft kunnen hervatten _/-\o_ .

• CerielTjuh
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-09 19:20
fritzzs schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:04:

Betreffende het smart gedeelte. Zonder zou ik niet kunnen maar het kan nog verbeterd worden. Ik heb nog de indruk dat ik te veel moet ingrijpen. De planning kan nu alleen maar aan en uitgezet worden. Ik zou liever zien dan men ook kan pauzeren bij een hittegolf voor 1 of meerdere dagen bijvoorbeeld, enz.
Ik had hetzelfde probleem, hem daarom de API gebruikt om in NodeRed de logica te bouwen. Ik gebruik de schema's, de app en de instellingen niet. Ik regel alles via mijn NodeRed flow. Echt een wereld van verschil. Sjippey gaat nu alleen zijn hok uit als het niet heeft geregend, mijn zoon niet buiten is en geen hittegolf bezig is :).

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:34
https://www.toadi.com/nl_NL

https://www.toadi.com/nl_NL/buy?version=toadi

Wat een apparaat! Natuurlijk zware overkill maar erg mooi. Hier ligt maar 250m2 dus beetje overdreven. Mocht ik 2000m2 gras hebben liggen, was dit zeker een optie.

Zijn er Tweakers die deze unit hebben besteld?

• Zartos
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:12
Slinke schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:00:
Wannneer bergen jullie jullie robot op in winterstalling? Ik heb de indruk dat het gras niet zo veel meer groeit en mijn robot begint het kennelijk moeilijk te krijgen met de ondergrond/gras dat nu heel de dag vochtig is waardoor slijk aan de wielen aankoekt.
Ik laat hem al een tandje hoger maaien om het gazon klaar te krijgen voor de winter. Richtlijn voor mij is 1 november, of dagtemperatuur onder de 10 graden.

You are not a beautiful and unique snowflake.

• Slinke
Dat is een feature die je bij Worx kan aanzetten in de app die, zolang die aanstaat, alle geplande of geautomatiseerde schemas op pauze zet. Ze hadden die feature beter gewoon "pauze" genoemd wat mij betreft. De ideologie die erachterzit is wanneer je thuis een feestje hebt en de tuin vol met bezoekers loopt, kan je de maaier in "party" mode zetten en dan doet ie gelijk niets meer "tot nader order.

• Slinke
@NiekR7 Alles hangt er vanaf of je de perimeter draad overal installeren kan. Als de bestrating enigsinds vlak is en geen beton boorden of iets in die aard, en je kan de permiter draad eronder in kwijt, dan kan dat lukken en rijd de robot gewoon over de bestrating alsof het gras is.

• Interna
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 19-09 10:43
insp.gadget schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:10:
Laten jullie de basis ook buiten staan?
De leverancier van onze robotmaaier gaf mij het advies de voeding van de basis aan te laten staan als deze buiten blijft. Zodoende zou de voeding en lader altijd een beetje warm zijn en zou dit beter zijn tegen corrosie.

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-09 21:57
Ik zet alles binnen..

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• DanTm
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Ik laat het basis station buiten staan, maar zet de voeding wel uit.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17-09 11:39
DanTm schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:03:
Ik laat het basis station buiten staan, maar zet de voeding wel uit.
Dit idd en leg er een plastic box overeen. Maar wel deels open zodat het geventileerd kan worden.
Zo komt er geen sneeuw op.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• DanTm
  • Niet online
--MP-- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:22:
Voor wat betreft die regen detectie, hoe werkt dat in combinatie met een overdekte stalling? gaat hij dan elke paar minuten even naar buiten om te kijken of het nog regent ofzo?

Daarnaast wel benieuwd naar ervaringen met blad. er staan hier 2 grote amberbomen, welke in een paar weken tijd een hoop blad laten vallen, kan ik in deze periode de robot helemaal niet laten lopen, of gaat hij daar gewoon omheen of overheen?
hij heeft een regen timer, als er regen gedetecteerd is blijft hij het ingestelde aantal minuten wachten (standaard 3 uur).

Bladeren heeft mijn Worx geen last van, maar nou moet ik wel zeggen dat de maaier al naar binnen is nu de meeste bladeren vallen.

• Slinke
Gaat hij dan moet juist veel te ver om dingen heen waar je wel strak omheen gemaaid wil hebben zoals boompjes of veranda palen en hoge border randen?
Om die reden voornamelijk heb ik die optie niet. Het bots / herorienteer algoritme doet goed zijn werk bij statische hindernissen zoals bomen. Misschien interessant wanneer je tuin vol zooi ligt zoals speelgoed ofzo. Maar als je het strak wil en enkel statische hindernissen hebt, werkt het standaard erg goed.

• --MP--
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11:25
Zullen bij mij voornamelijk statische hindernissen zijn, Ik heb een 5 tal veranda palen staan in het gras. En daarnaast wat randen van borders etc. Dus dan lijkt deze optie niet veel toe te voegen.

Kinderen ontbreken hier nog, dus dat scheelt nogal qua hindernissen op het gras ;)

Dank!

• DCNY
izzet3838 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:19:
Wij zijn voor een vriend aan het kijken naar een robotmaaier, nu heeft hij een eikenboom net buiten de tuin, hoe gaat naar jullie ervaring de robotmaaier hiermee om, en welk model hebben jullie?
Wat bedoel je precies?

• DCNY
izzet3838 schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:04:
[...]

Deze vriend heeft een eikenboom net buiten zijn tuin, en overweegt een worx robotmaaier, wij vroegen ons af hoe de landroid omgaat met eikels aangezien die regelmatig in zijn tui vallen.
Ah, das duidelijker. Ik heb zelf n Worx Landroid. Weet dat de mesjes behoorlijk scherp zijn, een keer een stuk plastic speelgoed gevonden wat eerst nog heel was ;)

Heb zelf geen last van eikels, maar denk dat ie die wel aankan :)

• DanTm
  • Niet online
Ik heb ook eikenbomen staan, de meeste eikels rijd hij gewoon overheen, tenzij je misschien extreem laag maait. Een enkeling wordt misschien geraakt, maar dat doet verder weinig.

• ray1979
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19-09 16:14
Ik las wat meldingen hier over draadbreuk. Hopelijk heeft hier in de toekomst iemand iets aan:

Opsporen met AM radio wilde hier eerst niet lukken, totdat ik op een YouTube video stuitte die aangaf dat je een pulserende piep toon moet zoeken (en dus niet zoals in de meeste video’s een ruis signaal).

Toen had ik beet (rond 1500 kHz), een pulserend piep signaal (een piep per 2 seconden oid). De perimeter draad aan 1 kant loskoppelen bij basisstation en hoppa, binnen een paar minuten de breuk gevonden (piep signaal viel weg inderdaad op de plek van de breuk)!

(RoboMow RC312Pro)

i7-4790K, NVIDIA GTX 1070 Ti, 16GB DDR3, Samsung 860 QVO 1TB, Fanatec Clubsport v2.5 + F1 eSport rim, HE Pro pedals || iRacing Profiel

• IndigoX
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:07
Heeft er iemand hier ervaring met de Bosch Indego M700?

Ik heb deze gekocht (nog niet opgebouwd), en wil van de wintermaanden gebruik maken om een garage te knutselen.

Echter, ik zie 2 versies, voor dezelfde robot kom ik op Youtube verschillende patronen tegen.

Met slechts 3 hoeken, zodat de maaier vrij kan draaien bij het uitrijden, zoals bv hier: YouTube: Bosch Indego - Ladestation auf "Terrasse" - und andere Informationen

Met 4 hoeken, omdat volgens een aantal filmpjes de robot eerst volledig uitrijdt alvorens te draaien. Zoals bv hier YouTube: Mähroboter Check - Der smarte Bosch Indego M+700

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-09 21:28
Voor 430m2 zou ik de 700 aanraden. De 500m2 model zal het aankunnen maar het betekent dat je heel veel maaitijd moet inregelen. Zeker met kinderen kun je gewoon niet altijd maaien en je wilt ook niet 's nachts maaien, dus je tijd is beperkt. De M700 kan relatief meer maaien in een bepaald tijdsbestek.

Heb je geen kinderen en kan de maaier elke dag, de gehele dag maaien dan is het wellicht te doen. Maar let wel dat de accu ook slechter wordt na verloop van tijd.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-09 21:28
donderz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:08:
Dacht dat het enige verschil tussen de 500 en 700 de batterij was die groter is.
De maaier kan dan langer in één maaibeurt maaien, maar in totale werkuren gaat er nauwelijks een verschil zijn. (moet iets minder terug naar huis rijden). Je kan de batterij eventueel ook nog altijd later upgraden dacht ik.
Tussen de 700 en de 1000 was enkel de lader verschillend.
In theorie zal die, afgezien van het ritje naar huis, inderdaad net zoveel maaien. Maar stel dat jouw kinderen om 7 uur naar bed gaan en je wilt maar tot 10 uur maaien omdat het daarna te vochtig wordt. Dan heb je effectief 3 uur. Als de maaier dan 2,5 uur kan rijden en daarna 2,5 uur gaat opladen heb je 2,5 uur maaitijd. Als de maaier met een kleinere accu naar 1,5 al naar huis rijdt om daarna 1,5 uur op te laden heb je maar 1,5 gemaaid.

Daarom ook mijn betoog, als je hele dagen kunt maaien is het geen probleem. Maar met kleinere tijdzones is een grotere accu vaak in het voordeel.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• curlito
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 30-06 10:07
tap123 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:52:
[...]

Hoe staat het met de mesjestest? Ik moet ze nodig vervangen, maar wacht even ivm het vallende fruit.
Ondertussen staat mijn Husqvarna al weer klaar voor een nieuw seizoen en zijn de oude mesjes vervangen door nieuwe. De originele van Husqvarna waren vervangen door titanium (gecoate) -> zie post https://gathering.tweaker...message/62783200#62783200 en deze hebben behoorlijk hun werk gedaan. Ze hebben ook langer afgezien mede door het fruit op de ondergrond. Er staan namelijk een paar fruitbomen in de maaizone.

Zoals je op de foto duidelijk kan zien koeken de titanium (gecoate) minder aan dan de originele. Ze blijven hierdoor langer scherper. Ik kan echter niet direct een zichtbaar verschil aantonen bij het maaien tussen de originele en de titanium (toch niet in het begin). De schade aan de mesjes is wel duidelijker (door het minder aankoeken) maar volgens mij zijn alle standaard mesjes sowieso gevoelig bij een "niet cleane" ondergrond.

Conclusie: prijs/kwaliteit zeker een aanrader voor +/- €1.05 per stuk (voor titanium gecoate). M.a.w. ze doen wat ze moeten doen en blijven in mijn geval langer meegaan (en ik heb deze keer echt overdreven ;) )

Nu is het wachten wat de nieuwe endurance mesjes van Husqvarna geven. Deze zijn ook een pak duurder namelijk: +/- €3.6 per stuk voor de originele. Je kan er ook al van andere merken vinden voor een prijs van +/- €1,165 per stuk. We zullen zien of ze effectief een meerwaarde hebben.

Uiteindelijk is dit maar een persoonlijke ervaring en is elke situaties (meestal) anders. Dus je beslist zelf wat je met de beperkte info doet ;) Sowieso komt er nog een verslagje van de endurance mesjes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• donderz
  • Nu online
Ik heb voor mijn worx ook titanium mesjes gekocht en ik merk eigenlijk geen verschil in aankoeken. Vorige week heb ik hem een paar dagen laten rijden en koekte het wel serieus aan, maar in het najaar had ik dat probleem niet met de titanium mesjes. Ik heb ook eens gelezen dat het aankoeken afhankelijk was van de sappen van het gras en dus ook de periode op het jaar. (dus meer in het voorjaar)
Ik ben er verder ook wel tevreden over. Ze doen het even goed als originele maar goedkoper :-)

• draakhoofd
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
FireFoz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 01:10:
Ben ook aan het denken aan een robotmaaier. Ik heb een gazon van zo'n 500 m2 met veel mos. Ik ga binnenkort verticuteren, maar op sommige plekken zal niet veel met dan kale grond overblijven. Zou een robotmaaier ook beter zijn voor net gezaaid gras? Zo'n robot is natuurlijk een stuk lichter en zal nieuw gras niet zo zwaar beschadigen als schoenen of wielen van een maaier.
Ik heb geen ervaring met robotmaaier + net gezaaid gras, al ga ik dat dit voorjaar ook ervaren omdat ik het gazon op een aantal plekken ga uitbreiden. Wel had ik ook veel mos in mijn gras en is dat nu drastisch verminderd tot bijna weg na één seizoen robotmaaieren (mulchen), bemesten met DCM Microgazon Plus en een goede grashark om mos en oud gras te verwijderen en het gras weer lucht te geven. Ik heb niet eens echt geverticuteerd met een verticuteerhark of -machine (wel altijd goed natuurlijk), maar toch in één seizoen is mijn gras echt getransformeerd. Ik zou nooit meer anders willen dan een robotmaaier, het zou helemaal fijn zijn als ze ook mijn haren konden trimmen. Succes!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• donderz
  • Nu online
De zones is enkel om op een bepaalde afstand vanaf het startpunt te starten. Hij vertrekt dan vanaf het laadstation en rijd x meter zonder te maaien en daar begint hij willekeurig te maaien.
Voor de edge routine volgt hij gewoon de kabel van begin tot terug aan het laadstation.
Om echt verschillende zones te hebben moet je dus een smalle doorgang maken waardoor hij met zijn willekeurig patroon bijna nooit doorheen geraakt. De edge gaat echter gewoon de draad volgen.
Je mag niet te veel verwachten. Slim is dat ding niet :-)

• chundo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-09 08:47
Hurricane78 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Ik heb het hier gewoon met de hoogte van het zwarte zand aangelegd en heb daarna ook gezaaid, dat hoogteverschil kan je verwaarlozen denk ongeveer 0,5 tot 1 centimeter dat zie je aan de rand niet als het netjes gemaaid is. ik heb ook een boordsteen van 20 cm en heb de draad ongeveer 4 a 5 centimeter vanaf de boordsteen liggen. Ik heb de M500 van Workx
Bedankt, dan houd ik er rekening mee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3svb
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:15
https://youtu.be/iiwKc2lRsWg

De launch van Toadi. Momenteel heb ik er al eentje rondrijden... Als ze rijdt natuurlijk.

• 3svb
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:15
thomke schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:22:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar uw ervaringen met de maaier.
Ik heb net hun event bekeken maar zit toch met wat bedenkingen..
(en ook het principe voor alles te 3d pringen vind ik maar raar.. 3d printen is goed voor prototype en dergelijk maar extreem duur voor massa productie werd mij altijd verteld...
(ze willen dan wel overal lokaal gaan 'produceren' -wat enkele 3d printers opzetten is volgens mij- maar bij mijn weten wordt filament niet lokaal geproduceerd ;) dus heb ik hier wel sterk mijn bedenkingen over)

Ik ben wel benieuwd naar jullie mening hierover.

(ik vind het ook jammer dat iRobot het Terra project gestopt heeft, ik vermoed dat robot stofzuigers fabrikanten ook relatief snel - op software vlak dan- een gelijkaardig product kunnen uitbrengen. )
Eind november 2020 is ze toegekomen. Het eerste model had ik vroeger aangekregen, maar dit heb ik kosteloos kunnen inruilen voor een nieuwere versie met betere maaimotor, andere body, ... ik moest dan alleen wat meer geduld hebben.
Installatie was easy, net zoals ze tonen in de video. Plaatsje zoeken, inpluggen, "wandeling" maken en klaar. Na de wandeling kreeg ik een belletje van hun support team dat ze bezig was met het verwerken van de map en ik nog geduld moest hebben. Een dag later ging ze dan aan het maaien. Wat me opviel was de zeer stille motor, al kan ik enkel vergelijken met mijn huidige benzinemaaier 8)7
Tot nu toe ging ze doorheen de tuin in willekeur, dus nog geen rechte lijnen. Af en toe zat ze vast (mijn tuin is geen biljartlaken), dan kreeg ik een melding met foto waarna ik ze kan gaan zoeken en terug kon los maken. Via de app kan ik ze dan terug laten verder rijden/maaien.
Ze herkent de objecten goed op het gazon. Speelgoed, emmer en onze hond wordt netjes vermeden. Echter de hondendrollen zit nog niet in haar library ... deze worden lekker platgereden. Maar dit zou op termijn zichzelf moeten oplossen (AI). Maar dan vraag ik mij af hoe ze bijvoorbeeld een bruin blad van een notenlaar kan onderscheiden tussen een bruine drol ... dat zien we dan weer wel.
In de video zie je ook kinderen achter Toadi aankruipen ... toen kwamen mijn haren wel even rechtsteen. Ze heeft enkel cameras vooraan in het vizier dus wat er achter haar gebeurt kan ze niet waarnemen. Een kinderhandje van opzij/achter onder het maaidek ..... :/

Uiteraard viel er niet veel te maaien in november, dus ik heb nog geen indicatie of ze de job wel aankan. Na een tijdje kreeg ik dan de melding dat ze ging stoppen met maaien, omdat het gras toch niet meer groeit maar dat ze nog wel doorheen de tuin ging rijden om alles nog beter in kaart te brengen.
Door het thuiswerken kon ik ze dan ook goed in het oog houden en zag toch wel een aantal rare situaties. Momenteel kan ze moeilijk haar eigen hoogte inschatten. In onze tuin staat een speeltuig met schuifaf. Bij sommige passages onderdoor reeds ze tegen het de schuifaf aan. Ook bij het pivoteren zwenkt ze met haar achterste al eens tegen een object aan.
Na enkele weken kreeg ik dan weer de melding dat ze niet verder mee ging uitrijden, maar enkel nog ging observeren met haar ogen. In die lange periode heeft ze maar 2 keer iets waargenomen, wat uiteraard niet kan.

De app zelf is nog zeer beta. Momenteel heeft ze enkel nut om Toadi te connecteren met je wifi netwerk en ze terug uit de noodstop te helpen.
Je kan nu nog niet zien wat ze aan het doen is: maaien, rijden, rusten, laden, schuilen ....
Je kan ook ook nog niet zien wanneer ze de volgende keer gaat uitrijden, hoeveel juce er nog in de batterij zit, ... je kan dus momenteel NIETS instellen. Ze zeggen zelf dat ze geen fan zijn van instellingen en ze Toadi zo autonoom mogelijk willen laten rijden. Maar wij als Tweakers hebben toch zelf ietsje meer controle over de dingen ...
Maar een volgende update zat dit allemaal wel rechttrekken veronderstel ik, zeker nu na de officiële launch.

Nog een puntje. De wielen van Toadi hangen vrijwel meteen vol gemaaid gras/zand/rotzooi waardoor ze snel grip verliest. Dit komt ook voor een stuk dat er nog werkzaamheden aan de gang zijn in mijn tuin waardoor ze letterlijk al eens door het slijkt gaat ... maar dit valt nu nog af te wachten in de zomer hoe dit verloopt met vers gemaaid gras. Ik heb al gezien dat ze het design van de wielen ondertussen hebben aangepast, maar dit verhelpt dit "probleem" voorlopig niet (volgens een vriend van mijn vader).

Edit: Wat mijn model wel niet zal hebben is de Da Vinci pencil. Dit zou enkel vanaf serienummer 600 het geval zijn. Dus een tekening zal ik niet kunnen maken in mijn tuin ... ow well ... 8)7

[Voor 2% gewijzigd door 3svb op 17-03-2021 10:31. Reden: Da Vinci pencil]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slinke
Iemand hier ook problemen Worx landroid die elke 15 minuten vaszit? Mijn Worx700 zit elke 15 minuten vast. Vorig maaiseizoen geen issue mee gehad. Het is nog erg nat, de wielen vinden geen tractie als gevolg van modder dat zich vastkoekt aan de wielen. Ik heb ook de nieuwe update v3.20 geinstalleerd misschien heeft dit er ook mee te maken.

Misschien heeft iemand deze producten al geprobeerd?

[Voor 19% gewijzigd door Slinke op 19-03-2021 14:15]

• Pepernootje
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:15
icecreamfarmer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:48:
[...]

Heb je hier een link van. Want ik ben benieuwd.
Het is mijn onderbuikgevoel.
In de Facebook groep Worx landroid owners staan een paar voorbeelden. Volgens mij heb ik ook gelezen dat daar iemand van Worx min of meer anoniem in zit.
https://m.facebook.com/groups/539048803545802

• Rimco
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:41

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

FireFoz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:33:
Heb dit topic aardig doorgespit maar toch is me iets nog niet helemaal duidelijk met betrekking tot het leggen van de kabel voor een worx mower. Ik heb de m700 gekocht en heb een onverharde border van zo'n 40 meter. Hier gaat het gras over in aarde zonder stenen rand of wat dan ook en daarna komen struiken.

Dien ik de kabel dan nog steeds een x aantal cm van de rand te leggen of kan ik hem dan op de rand leggen? Het maakt in principe niet uit als je af en toe een beetje in de aarde rijdt als dat betekent dat ik daar de kantjes niet meer hoef te doen. Of kan ik dan beter een rijtje tegels leggen als rand? Ik heb de mower al 2 weken in huis maar omdat ik niet goed weet hoe ik die kabel daar nou moet leggen heb ik hem nog steeds niet geïnstalleerd :+
De Landroid rijdt met zijn neuswiel over de draad heen, waar die precies ligt is aan jou. Je kan hem in principe dicht op de rand leggen en daarmee de rand beter maaien, maar je loopt wel het risico dat hij vast komt te zitten in los zand of blijft hangen aan een struik. Stenen kunnen helpen om dat te voorkomen. Makkelijkste is om de draad tijdelijk aan te sluiten en steeds verder de rand vast te zetten. Dan laat je de Landroid gewoon steeds een stukje de draad volgen en zie je meteen wat er gebeurt.

"Thuis": 16kWp PV + 8kWp ZB + 32kW DVM S L/W+L/L | "Ook thuis": 6,4kWp PV + 5kW Pana | Vakantiewoning: 6kWp PV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stakie
GeeMoney schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:45:
Wanneer sluiten jullie de robot maaier weer aan?
Ik zit er aan te denken omdat het volgende week aardig omhoog gaat qua temperaturen de eerste keer even met een reguliere maaier het gras wat korter te maken en vervolgens de Husqvarna weer te installeren?
Ik heb hem deze en vorige week 2 dagen laten rijden. De robot hebben we wel in een hogere maaistand staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 21-07 23:54
Ik zag in 2020 verschillende posts over wrap voorbij komen. Zit het er nog goed op, gezien het plastic is?

• Stakie
ChiLLeR schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:35:
Voor de Husqvarna eigenaren, ik ben van plan de Husqvarna 305 of 310 aan te schaffen. Ik heb ongeveer een perceel van 400m2 gras, is het zo dat de 310 hierover minder lang hoeft te maaien dan de 305? Zo ver ik heb kunnen lezen hebben beide versies verbinding via een app om de status te volgen maar of dat nou alleen via bluetooth werkt of via een ingebouwde SIM is mij niet helemaal duideljik.

De sim optie lijkt ook als optie te koop om in te bouwen.
Ik heb vorig jaar een 310 aangeschaft. Deze heeft bluetoooth en met een app kun je vervolgens de robot configureren. Dat kan ook rechtstreeks op het bedieningspaneel, dus die app hoef je niet perse te gebruiken.

Of een 310 sneller maait dan de 305 weet ik niet. Maar de maximale oppervlakte die ze kunnen maaien is volgens mij wel gebasseerd op dagelijks 18 uur. Dat staat in de handleiding uitgelegd volgens mij. Maar misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.

Hier rijdt een 310 rond op 300m2 gras en hij kan dit met gemak bijhouden. In de zomerdagen heb ik hem van 10 tot 17 uur laten rijden.

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-09 21:39
Stakie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:10:
[...]

Ik heb vorig jaar een 310 aangeschaft. Deze heeft bluetoooth en met een app kun je vervolgens de robot configureren. Dat kan ook rechtstreeks op het bedieningspaneel, dus die app hoef je niet perse te gebruiken.

Of een 310 sneller maait dan de 305 weet ik niet. Maar de maximale oppervlakte die ze kunnen maaien is volgens mij wel gebasseerd op dagelijks 18 uur. Dat staat in de handleiding uitgelegd volgens mij. Maar misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.

Hier rijdt een 310 rond op 300m2 gras en hij kan dit met gemak bijhouden. In de zomerdagen heb ik hem van 10 tot 17 uur laten rijden.
Hmm ja dus die app is buitenshuis vrij waardeloos, ik kan dus geen melding krijgen als ik op vakantie ben dat hij vastgelopen is zegmaar?

>> Signature?

• Grolsch
Artbij schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:42:
Iemand ervaring met een breukzoeker? Ik heb ergens een kabel breuk en begrijp dat er apparaten zijn die de breuk kunnen detecteren.
Is al vaker voorbij gekomen, dit kan met een simpele draagbare AM radio.

YouTube: Robomow - Finding a Wire Break

• tap123
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09-09 17:36
ChiLLeR schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:35:
Voor de Husqvarna eigenaren, ik ben van plan de Husqvarna 305 of 310 aan te schaffen. Ik heb ongeveer een perceel van 400m2 gras, is het zo dat de 310 hierover minder lang hoeft te maaien dan de 305? Zo ver ik heb kunnen lezen hebben beide versies verbinding via een app om de status te volgen maar of dat nou alleen via bluetooth werkt of via een ingebouwde SIM is mij niet helemaal duideljik.

De sim optie lijkt ook als optie te koop om in te bouwen.
Ik heb een 305 (model 2020 dus met 4 wielen) en kan makkelijk mijn 420m2 aan. De 305 is vrijwel identiek aan de 310, zelfs een paar meer features, maar de maximale maaitijd is korter (10 uur per dag/14 uur rusttijd). Pure softwarematige truc.

App werkt via Bluetooth, moet dus in bereik zijn. Er zijn wel modules te koop met sim dacht ik, maar niet nodig gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-09 08:26
insp.gadget schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:58:
Ik zag in 2020 verschillende posts over wrap voorbij komen. Zit het er nog goed op, gezien het plastic is?
Ik heb heb hem een maandje geleden zwart gespoten met plasti dip. Hij staat dus nog vrij kort buiten. Maar het spuiten zelf ging erg makkelijk en ziet er prima uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-09 08:26
Pepernootje schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:05:
[...]

Klinkt goed! Zou je eens een foto willen delen? Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.

Achteraf had ik wat beter moeten afplakken. Maar het is al een hele verbetering ten opzichte van dat oranje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07:04
Artbij schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:13:
[...]

Dat werkt voor geen meter. Volgens de nieuwsbrief van Landroid koop je een fatsoenlijk ding voor €20,-.
Werkt hier super en heb hier en bij buren al veel onderbrekingen gevonden en gefixt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-09 00:15
Goedemorgen! Ik heb een vraag over jullie ervaren en mening is over mijn situatie. Wij hebben onder ons woonhuis een perceel liggen van circa 2850 meter. Hiervan is ongeveer 1300 meter gras. Prima te doen door een robotmaaier denk ik? Nu twijfel ik tussen het aanschaffen van een zitmaaier of een robotmaaier. Op een of andere manier heb ik het idee dat je met zo'n zitmaaier een strakker gazon krijgt omdat de maaibak een stuk breder is. Klopt dit?

Daarnaast is mijn oog gevallen op de Husqvarna 420 en de 415X. Beide hebben dezelfde prijs. De X serie is net wat geavanceerder maar komt minder ver op een accu (1500 meter +/- 20 procent). Wordt dit niet krap met mijn gezonformaat? Wat doet hij als hij leeg is maar nog niet alles heeft gemaaid? Slaat hij dan het niet gemaaide deel over?

[Voor 27% gewijzigd door Sunri5e op 06-04-2021 12:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grolsch
1300m2 is geen probleem voor een robot, ik denk dat wij ook zoiets aan m2 gras hebben liggen thuis.

Een robot loopt redelijk continu, en het ligt ligt er bij ons altijd strak bij eigenlijk.

Als mijn buurman gemaaid heeft zie je van die "strepen / lijnen", bij ons zie je dat niet.

Dus als je lijnen / strepen "strak" vindt dan is een zitmaaier meer iets voor jou :P

Als je meer voor het gemak gaat dan zou ik voor een robot gaan :P

Kies er wel 1 met een fatsoenlijk maaidek, zelf heb ik de Robomow RS6** pro, dat is er 1 met dubbele messen, en ook echt een fatsoenlijke / degelijke robot.

M'n maat heeft zo'n Robomow die een slag kleiner is, (zo'n RT / RK variant) maar dat ziet er toch een beetje uit als "plastic fantastic speelgoed".

Niet erg als je een klein beetje gras hebt, maar bij 1200m2 wil je toch een breed maaidek hebben als je niet 24*7 wil maaien.

[Voor 50% gewijzigd door Grolsch op 06-04-2021 12:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• --MP--
Pepernootje schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:41:
[...]

Ik heb op 2 verschillende sites (myrobotcenter en robocleaners) zien staan dat ze vanaf 20 april weer te leveren zijn. Ik heb ook Worx support even gevraagd, die geven toe dat Nederland achterloopt en ze nog niet de nieuwe versie leveren hier, maar ze verwachten ergens voor de zomer (vaag).
Ik heb een tijdje geleden de vraag gesteld via de facebook pagina of het model voor 2021 een upgrade kreeg.
Werd toen doorverwezen naar de algemene klantenservice, in plaats van antwoord te geven.

Nu toch antwoord via tweakers dus. Inderdaad maar even wachten dan. Gras is toch nog niet vervangen.

ook op amazon, wat ik toch verwacht dat vanuit Duitsland geleverd wordt, staat de 2.0 nog niet.

Hmm.. die waterdichte behuizing vind ik zo interresant niet, en Bluetooth ook niet hij loopt bij mij gewoon binnen wifi bereik. dus wellicht dat een mooie deal voor de 1.0 ook een goed idee is. Maar even in de gaten houden.

[Voor 17% gewijzigd door --MP-- op 06-04-2021 16:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 08:09
tatata schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:18:
Ik ben aan het oriënteren naar een robotmaaier. Ik ben uitgekomen op een worx m700 (prijs/kwaliteit). Ik las op dit forum dat de 2.0 er aan komt (wr167e); heeft iemand deze al ergens online gezien?
Fire69 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:21:
Iemand deze al gemerkt?
https://www.myrobotcenter...roid-m700-2.0-wr167e-2021

Biljkbaar zijn er nieuwe versies van de Landroids op komst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
3svb schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:57:
Sinds dit jaar heb ik een robotmaaier draaien.
Is het normaal dat de mesje snel bedekt zijn met gemaaid gras? Hierdoor kan er toch niet vlot gemaaid worden?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
is wel vaker besproken, lijkt met name in het voorjaar te gebeuren. Waarschijnlijk omdat het gras dan anders is.
Wat helpt is om de maaier af en toe in de ochtend te laten maaien (als het gras nat is).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:33
Phusebox schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:25:
Ik ben ook in de markt voor een robot maaier, maar is een afdak/garage nu wel of niet noodzakelijk als je hem buiten wil laten staan?
Mijn Worx staat gewoon buiten in de regen, dan weet de regensensor ten minste ook dat hij niet hoeft te gaan maaien bij slecht weer. Anders gaat hij op pad en komt er dan achter dat het te nat is om te maaien.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• --MP--
Phusebox schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:25:
Ik ben ook in de markt voor een robot maaier, maar is een afdak/garage nu wel of niet noodzakelijk als je hem buiten wil laten staan?

Twijfel tussen de Worx S300, Worx M500 of Gardena Sileno City 300. Waar je bij de Gardena nu gratis een afdak erbij krijgt maar dat is dan ook de duurste van het stel.
De M500 heeft Cut-to-edge wat ik toch wel een waardevolle optie vind, se S300 laat bij mij langs de betonranden van de schutting etc. vrij veel gras staan ben ik bang.

Dat is voor mij iig de motivatie om voor een M500 te gaan tov de S300.
Volgens mij heeft die Silenio ook het mes in het midden van de machine, dus houd je langs harde verhogingen ook vrij veel over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:08

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Laatst online: 30-08 12:44
--MP-- schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:24:
[...]

Gezien de 700 volgens mij al een 500 met grotere accu is zou ik de 1000 pakken in jou geval. Ongetwijfeld kan het met de 700, maar ik houd wel van een beetje overkill.
Net de M1000 gekocht met de 4ah accu en de 3a lader.

Tierelier

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik heb ook een soort van U, maar daar heb ik eigenlijk geen last van. Hij komt via de $random_$pong vrijwel overal. Heb één specifiek plekje waar hij dan nog het minste komt, maar dat is nou ook weer niet zo'n halszaak.

@-Muncky- sproeien doe je toch meestal 's avonds? Dan kan je toch in de kalender van de robot zetten dat ie maait tot 19.00 en je sproeiers om 19.30 aangaan? Dat kan al tijden in de Worx app. En mocht het een keer misgaan, de regensensor stuurt hem snel genoeg terug naar huis.

[Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 21-04-2021 12:29]

• donderz
  • Nu online
jorisdekloris schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:45:
Kan iemand mij adviseren over de zones van de Landroid?

Ik wil zones maken zodat alles even veel aandacht krijgt. Daarvoor wilde ik kleine poortjes maken en daarmee de zones afbakenen (zie tekening). Vervolgens wil ik de landroid een startpunt geven in die 4 zones via de app.

Doe ik het zo goed? Verder nog tips of feedback?
Ik verwacht dat er wel redelijk wat overhead gaat zijn met 4 verschillende zones. Ik denk dat hij ook enkel een zone kiest bij het vertrekken, dus één of twee keer per dag.
Bij het terugrijden moet hij ook telkens omrijden.
Ik zou dus eerst zien of hij het goed doet met één grote zone. Indien er ergens een probleem is kan je achteraf nog altijd een zone bijmaken voor het probleemgeval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
Goed voor de geïnteresseerden, ik heb het 2021 model, van de Worx Landroid, besteld (maar nog niet geleverd, hou jullie op de hoogte) via eBay Kleinanzeigen van de OBI bouwmarkt in Bad Neustadt. Ik heb deze winkel gevraagd of ze ook naar Nederland leveren en dat deden ze, verzendkosten waren 15 euro.

Op een Duits forum (over robot grasmaaiers) diverse mensen gelezen die hier besteld en geleverd hebben gekregen. Verder staan er ook Google reviews van mensen die daar via de eBay site besteld hebben.

Om zeker te zijn voor ik ging betalen dat het rekeningnummer klopte heb ik de bouwmarkt gebeld en gevraagd om hun IBAN te verifiëren en ze bevestigden ook dat ze via eBay verkochten.

Ik verwacht die van mij komende week.

Voor mensen die het niet volledig hebben gelezen: ik heb hier eergisteren pas besteld, dus nog niet geleverd Heb veel checks gedaan maar een garantie is het uiteraard nooit. Als ik die van mij binnen heb, of niet, hou ik jullie op de hoogte.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Phusebox
--MP-- schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:48:
Vandaag het "oude" model landroid m500 opgehaald. Deze week komt het nieuwe gras erin. Met circa 200M2 gras is de m500 wel overkill maar wilde persee een grasmaaier die zo strak mogelijk langs randen kan. Want ik heb rond het gras betonnen randen zitten.

Met gratis garage te claimen via worx, maar weet nog niet of ik die ga gebruiken. Dus als er iemand op zoek is naar een landroid garage, laat maar weten.
Ach ik heb een M500 nieuwe model besteld voor 60m2 :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlennQuirynen
  • Laatst online: 02-08 12:51
alex75 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:12:
@Glenn,

Hij wordt ergens door "getriggerd". Staat hij niet te kort afgesteld?
@alex75 Ik dacht dat de maaihoogteknop op stand 5 stond. Heb even nagekeken, stond op stand 4. Heb dit nu veranderd dus ff afwachten.

Hetgeen ik ook dacht te doen is om in de app in te geven dat hij bv niet mag maaien tussen 00:00 en 13:00 en ook niet tussen 17:00 en 23:45, zodat hij maar een beperkt moment kan maaien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• javaboon
  • Laatst online: 23-08 17:06
Milton1 schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:18:
Vraag: van plan de Worx m500 (2021) te bestellen in de nabije toekomst... wanneer ie echt beschikbaar komt.

Echter, we wonen naast een (brede) beek. Het gazon loopt over 60m naast de beek, met beschoeiing die op dezelfde hoogte ligt als het maaiveld. Wil dus zeggen: gazon en dan steil naar beneden. Hoe zeker kan ik zijn dat de Landroid niet over z'n begrengingsdraad gaat?
Ik heb een 2019 model die langs een sloot maait. Komt echt niet over de draad heen, lengte van de sloot is ongeveer 20 meter. Draad iets van de slootkant af zodat er een strookje van ongeveer 10 cm gras overblijft, die maai ik met de gewone grasmaaier zo 1x per maand.

duh, electrons are life

• Phusebox
Ik werd zojuist gebeld nog door Worx:

Tip voor de mensen die hem in Duitsland gekocht hebben:
- maak een account aan na ontvangst
- registreer je Landroid met serienummer voor 2+1 jaar garantie
- neem contact op middels het contactformulier op de website en vraag om de 5 jaar garantie actie ivm de onbeschikbaarheid van voorraad in Nederland en België

Ze konden geen garanties ( :+ )geven dat het werkte maar ze wilden het wel als tip meegeven.

[Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 29-04-2021 08:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 22:33
Hallo allen,

Op zoek naar advies, ondertussen grote renovatie achter de rug en nu ben ik het grasmaaien voortaan ook beu. Er moet een robot komen die ons hierbij helpt :P

...
Vraag
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het zoeken van een geschikte robot:
  • Budget: 1000 - 2000
  • Gebied: 700m2 gazon in ieder geval verdeeld over 2 gebieden
  • Motor: Brushless is een must (als er überhaupt nog iets anders bestaat
  • Integratie: Een potentiele integratie met Home Assistant zou ik kunnen waarderen.
  • Weer/water bestendig Ik vind het prettig als ik de robot kan afspuiten i.v.m. onderhoud, of hierbij advies dat zonder ook goed te doen is
  • Perimeter draad is mij om het even, ik vind het niet vervelend om het te moeten installeren
  • Kantenmaaien Ik loop er zelf niet graag de kantjes vanaf, maar als de robot dit wel doet dit vind ik dit dikke prima :9
*Ik wordt graag gewezen op andere handige/fijne features..
...
Wat had ik zelf in gedachten
Ik lees hier veel over de Worx Landroid , maar wat maakt deze zo uniek?

...
Situatie
Ik heb gezien dat jullie het waarderen dat er een plaatje komt van de tuin, dus bij deze:

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Gr.
Peter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• javaboon
  • Laatst online: 23-08 17:06
Fire69 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Ik vind het van hun toch niet echt een gepaste reactie om zomaar te vragen om 80€ over te maken. De fout ligt tenslotte bij hun.
Ze konden op zijn minst de keuze geven of je hem wil houden/betalen of gratis laten terug sturen.
Het wordt gratis terugsturen :-)

duh, electrons are life

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:44
Ik overweeg ook de Worx Landroid Robotmaaier M500 2.0 te bestellen. Voornamelijk vanwege de cut to edge mogelijkheden. Het gras in mijn tuin ligt strak tegen de borders aan, en probeer zo min mogelijk zelf werk over te houden. Enige wat ik me nog afvraag is hoe de werkelijke m² zich moeten verhouden tot de capaciteit van de maaier. Mijn grasoppervlakte is ongeveer 100m², terwijl de maaier 500m² kan verwerken. Zou dit problematisch kunnen worden? Of heeft de maaier dan gewoon een easy job?

De banen zijn nog zichtbaar van het leggen van de graszoden, niet het gevolg van mijn maai kunsten :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik zou 15-20cm breed pakken. Dan kan je de draad waarschijnlijk eronder kwijt en kan je makkelijker graskanten strak steken en verticuteren tot de rand zonder draad te raken.

In principe heeft de worx niet veel nodig, als je er al een paar cm overheen komt, dan heb je de rand al goed te pakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
DanTm schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Mijn ene Worx heeft een tijdje over een klinker oprit gereden (7-8 cm diep?).
En mijn andere Worx rijd regelmatig over een paadje met terrastegels (5cm?).
Dat klinkt goed! Raar dat Worx dat niet weet. Hoe ver heb je de draden uit elkaar liggen?
Grolsch schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb een Robomow met 2 messen (RS serie), en die maait ook t/m de rand, of de kleinere robots (met 1 mes) dat ook doen weet ik zo niet.
Ok, bedankt. Gelijk even gekeken, maar voor mijn gazon (bij elkaar minder dan 300m2) is die RS serie wel een beetje overkill. Als ik kijk naar de kleinere series, dan lijken ze de messen in het midden te hebben helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:15:
Iemand enig idee hoe ik snel kan zien waar de grensdraad kapot is gegaan?
Had het gevonden dacht ik en het stuk gerepareerd maar krijg nog steeds de foutmelding.
Met zoiets kan het snel.
https://allesvoordetuin.n...dtester-voor-de-consument

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grolsch
Of met een AM radio op batterijen:

YouTube: Automower Find a cable break with AM radio

Ik vermoed dat dat ding voor 60 euro weinig anders doet.

Sorry, ik kon zo snel geen online video vinden met een mooiere vrouw :+ 8)

[Voor 16% gewijzigd door Grolsch op 11-05-2021 13:18]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

T-Infinity schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 01:36:
Wie stuurt er hier zijn Landroid aan via MQTT? Ik ben nog even aan het kijken op welke manier ik dat ga doen.
Als alternatief gebruik ik gewoon autoremote/autoinput op mijn domotica-tablet om via de app commando's te sturen.
:w :Y Ik heb op basis van meerdere online snippets een zo simpel mogelijke Python implementatie kunnen maken. Daar bovenop heb ik een simpele HTTP interface gezet (dat kwam even handig uit). Mocht je willen kan ik die wel delen.

Voordeel is ook dat deze implementatie netjes naar events luistert en niet gaat pollen (wat Worx niet aardig vindt).

"Thuis": 16kWp PV + 8kWp ZB + 32kW DVM S L/W+L/L | "Ook thuis": 6,4kWp PV + 5kW Pana | Vakantiewoning: 6kWp PV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

T-Infinity schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Gaaf, ik kwam ook al tot de conclusie dat er niets kant en klaars beschikbaar is en ik ben net niet handig genoeg om dat zelf te doen.

Laat ik nu net vandaag de alternatieve methode (via Autoremote en Autoinput) geïmplementeerd hebben. Dat werkt ook goed.

Erg leuk om via Domoticz de maaier aan te kunnen sturen op basis van Buienradar, tijd voor zonsondergang en of mijn sproeisysteem wel/niet aan staat.

Dus ik denk dat ik deze methode blijf gebruiken. Maar wie weet kun je jouw methode hier delen? Daar hebben anderen vast wat aan.
Ik heb hem even online gegooid: https://wtools.io/paste-code/b4ZB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fire69
franssie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:51:
Na ruim een jaar (wat redelijk goed werkte) ga ik weer terug naar een moter maaier. Helaas, of trots, op een levendige tuin heb ik teveel mollen en de robotmaaier kan niet met de opgewoelde klei/veen grond omgaan en deze loopt dus steeds vast.
Op een vlakke tuin deed de worx het prima (zelfs nieuwe messen besteld) maar deze lente is het drama.
Als er een serieuze versie met rupsbanden op de markt komt ... dan wellicht weer eens proberen.
Met andere wielen werkt het misschien al beter?
https://www.amazon.de/-/e...roid-wheels/dp/B084SC6L6N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:51:
Na ruim een jaar (wat redelijk goed werkte) ga ik weer terug naar een moter maaier. Helaas, of trots, op een levendige tuin heb ik teveel mollen en de robotmaaier kan niet met de opgewoelde klei/veen grond omgaan en deze loopt dus steeds vast.
Op een vlakke tuin deed de worx het prima (zelfs nieuwe messen besteld) maar deze lente is het drama.
Als er een serieuze versie met rupsbanden op de markt komt ... dan wellicht weer eens proberen.
Vierwielaandrijving? ;) https://www.husqvarna.com...mower-435x-awd/967853312/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:08

franssie

Save the albatross

Ik zal ze eens proberen (net besteld) maar een echte maaier is soms ook wel handig.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-09 21:57
Ja totaal is 20are.. maar ik denk met gazon iets van een 17 are, de rest is voor de kippen :D

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fire69
franssie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Ik zal ze eens proberen (net besteld) maar een echte maaier is soms ook wel handig.
Wat ik op Reddit ook regelmatig zie passeren is dat ze gewicht tussen de achterwielen plaatsen om zo meer grip te krijgen. Proberen waard :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 19-09 20:48
Uiteindelijk gisteren contact gehad met Worx supportdesk. Hun zagen ook de melding dat de Robot buiten de draad stond. Nogmaals telefonisch een testlus gemaakt van een paar meter en daar de robot in gezet. Zelfde probleem.

Toen kreeg ik een unlock json bestand gemaild. Die moest de robot unlocken en het probleem met sensoren oplossen. Helaas hielp dit ook niet.

Enige oplossing nu is de robot weer opsturen naar België. Bah wat een K*t zooi. Vorig jaar ben ik van eind april tot augustus mijn robot kwijt geweest en uiteindelijk een nieuwe gekregen. Nu moet ik hem weer opsturen en zie ik de bui wel weer hangen. Weken/maanden lang met de hand maaien. bah bah.

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:41:
Is lastiger draad doorheen te krijgen.
Dat herken ik niet. Dus voor de zekerheid een linkje naar wat ik bedoel.

Dit is in principe voor beregening. Glad van binnen, zelfde prijsklasse als optie hierboven, tal van koppelstukken (waar je ook naar vroeg).

M.i. gaat draad er juist super doorheen omdat er nimmer een al te plotselinge bocht in komt. Juist om die reden hier ook in gebruik voor een stuk draad door de tuin (na eerder enorm te hebben zitten klooien om door PVC met 45 graden bochten te komen met de trekveer).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17-09 11:39
Gwaihir schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:16:
[...]

Dit was niet voor een robotmaaier, daarop ben ik me nog aan het oriënteren. Het gazon moet ook op twee plekken nog aangepast worden, dus 't is nog niet klaar voor de draad. Wel nieuwsgierig waarom jij deze extra afscherming zoekt.

De PVC mantelbuis was voor de gelijkstroomdraden voor onze PV, een meter of tien. De tyleen zit een CAT5E buitenkabel doorheen, een meter of vijf à zes. Die heb ik er gewoon doorheen geduwd. Ging makkelijk zat, dus geen trekveer gepakt.

[...]
Zo te zien doet tyleen niet meer mee, of zit je nog met 't koppelen?
Omdat ik nu al 3 jaar op een rij de draad opnieuw kan gaan aanleggen elke keer weet hij er doorheen te maaien of het gaat fout met verticuteren en onkruidwieden.

Ik ben er nog niet uit het kan ook een combi worden.

Qua verbinden graaf ik gewoon een paar centraaldozen in.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:03
icecreamfarmer schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:41:
Is lastiger draad doorheen te krijgen.

Heb net geprobeerd om het door 16mm vloerverwarmingslang heen te duwen maar dat ging niet echt goed.
Metselkoord met bv propje papier of de welbekende schuimrubber oordopjes eraan geknoopt, aan andere zijde de stofzuigerslang aan het buiseinde tapen en deze aanzetten. metselkoord vieren/afrollen, werkt als een malle en is veel sneller dan trekveer die meestal niet door de lastige bochten wilt.
Dit werkt tot ca 50 mm buis uitstekend, grotere diameters wil de luchtsnelheid wel eens te laag zijn over grotere afstanden met een gewone stofzuiger.
Pas trouwens wel op dat er geen water of veel condens in de leiding zit!!
Eventueel metselkoord eerst terugtrekken met trekkoord eraan voor de dikkere kabel erin getrokken wordt.
Succes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06:21
Kire88 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:47:
Zijn er hier mensen die de (nieuwere) worx landroid modellen geintegreerd hebben met home assistant?

Ik lees er vrij weinig over en de integratie mogelijkheden lijken redelijk beperkt als ik zie wat ik er van kan vinden. Maar misschien zie ik iets over het hoofd :)
Kijk eens naar deze, hier kun je alles mee
https://github.com/Barma-lej/halandroid

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: augustus 2016
  • Niet online
Revo_Fx schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:05:
#Durftevragen

Welke robotmaaier kan je het beste in een "inhammetje" in je tuin wegmoffelen? Elk model dat ik vind heeft na het laadstation tientallen cm tot een meter nodig. Ik zou graag mij laadstation tussen de planten verbergen. Kan dit? Of moet je echt de installatiemanual volgen tot de letter?

Heeft iemand hier ook ervaringen met de Bosch Indego + serie ? Wegens mijn OCD overweeg ik deze te kopen daar ie mooi in banen maait
Ik heb een Gardena Sileno Smart en heb het zoals onderstaand. Hij parkeert achteruit in. Je moet de begrenzingskabels links en rechts als een soort trechter uit laten komen bij het laadstation en de begeleidingskabel in het midden. Op https://www.roboter-forum.com/index.php?board/94-gardena/ is er meer over te vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pepernootje
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:15
GlennQuirynen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:36:
Hallo,

iemand een plaats waar je van worx landroid de oude firmware versies kan downloaden?
Ik zou mijn versie willen downgraden.

Al bedankt,
https://www.roboter-forum...irmware-ab-2019/#versions

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-09 22:24
@ThunderStorm , misschien heb ik het mis, maar bij Hornbach kun je een 2.0ah accu kopen voor €40,-.maar ze verkopen naast 2,0 ook 2,5, 3,0, 4 en 6Ah. De duurste is €96,-.Of is die accu niet geschikt voor jouw maaier? Als je zeeen van tijd hebt kun je natuurlijk gaan knutselen, maar in mijn geval vind ik het een goedkope oplossing voor een aankoop die me weer uren extra oplevert om ándere dingen te doen :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb vandaag dus de m500 plus in gebruik genomen en mja die afstanden die ze aangeven zijn niet echt accuraat.

Waar ik de draad op 26cm van een muurtje heb blijft deze er ruim vanaf, zeker 8 cm nog.

Waar ik een stenen rand langs het gazon heb en hem dus op 10cm had gelegd schraapt ie vervolgens langs de opstaande rand die 12cm van het gazon ligt. Daar moet ik dus naar ca. 20-22 cm om safe te zitten. De nieuwe Landroid is nu dus al flink gehavend en cut to edge voegt alleen iets toe als je overal om het gazon bestrating hebt waar hij overheen kan rijden. Anders is het bij lange na geen cut to edge.

Vind ook dat ie best lang erover doet. Bijna een uur op iets meer dan 50m2. Accu ging toen al van 100% naar 45%. Dus hoe die 500m2 moet halen. Als ie 24 uur loopt per dag met opladen tussendoor zeker?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Phusebox schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:48:
Hmm is de accu van de Worx robotmaaiers echt zo slecht? Hij ging automatisch maaien om 11.00u en em 11.45 stond ie alweer aan de lader omdat ie rond de 25% zat...

Nu heb ik maar een kleine tuin, maar met een grotere tuin is dat toch redelijk dramatisch dan?
1) Hij moet nog op gang komen, dus pas na een paar keer laden volle capaciteit
2) de accumeter vertekent, want die schiet zo 10-15% omhoog omdat hij de messen uitschakelt bij terugrijden. Dit komt omdat de accu dan veel minder belast wordt.
3) Hier is het meestal uurtje maaien, anderhalf uur laden. Daar heb ik de dagtaak ook op ingesteld, dat ie altijd 2 volle acculadingen kan vermaaien. De laadtijd is dan de marge voor regen e.d.

[Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 21-05-2021 12:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edwin2021
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 19:51
Zo ongeveer. De 4 cm opening/flessenhals heeft wel een speciale vorm. Op de Duitse site staat heel goed uitgelegd. https://www.roboter-forum...&postID=458229#post458229

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fire69
franssie schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:01:
[...]

Nou ik heb ze binnen. Ik heb eerst met een motormaaier het ondertussen toch wel 15-20cm gras weggemaaid en nu met de nieuwe wielen, met zowel de gewichtschijven van de nieuwe als de oude de achterkant verzwaard. Hij lijkt nu minder vaak vast te lopen maar terwijl ik dit type wel :+
En, wat is de ervaring ondertussen? Nog vast gelopen nu?

Anders hier nog iets om te proberen: https://www.reddit.com/r/...x4/upgrade_on_the_wheels/ :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13:48

T-Infinity

Heen en weer....

Phusebox schreef op zondag 23 mei 2021 @ 06:39:
Vraagje over de regensensor op een Word maaier... Hij staat nu sinds gisterochtend 10u op regenvertraging. Echter is het sinds gisteravond 21u droog. Hij gaat pas weer maaien als het water verdampt is uit dat putje waar de sensor in zit?

Had gisteren de garage openstaan om te testen en daarna dicht gedaan. Daar moet ik ook nog iets op verzinnen dat de regensensor werkt met de garage dicht. Een gat in de garage of iets dat regen opvangt en herleidt naar de plek waar de sensor zit..
Wat je sommige mensen ziet doen is inderdaad een gaatje maken in het dak en een stukje tuinslang leiden naar de regensensor zodat die altijd nat wordt.

Ik heb zelf de Landroid opgenomen in mijn domotica systeem, dus kan het nu ook koppelen aan buienradar. Dus maaier kan nu ook binnen blijven als het over 15 min gáát regenen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik gebruik de reguliere maaier soms als stofzuiger in de herfst voor bladeren. :P Die zou ik niet wegdoen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Als ik mijn maaier moet binnenhouden wanneer het regent stond het gras nu al tot mijn middel ben ik bang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Daar is buienradar mij veel te onbetrouwbaar voor, ik ga af op de regensensor van het apparaat zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Phusebox schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:55:
[...]

Hmm misschien toch maar eens een Homey kopen dan, die kan tenminste ook mijn Homewizard vervangen. Zo'n zelfbouw ding weet ik niet of dat iets voor mij is.
Zelfbouw? tsja volgens mij zul je home automation altijd zelf moeten opbouwen.
Hoe meer kant en klaar, des te minder valt het vaak nog domotica/huisautomatisering te noemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:59
Mijn Worx vindt steeds vaker dat ie schizofreen is. Wire missing, escaped from area, manual stop, krijg die berichten soms in een keer achter elkaar binnen. Ga ik kijken, issie relaxt aan het maaien.

Ik vrees/vermoed dat mijn perimeter draad te vaak is doorgeknipt en alles reparaties het signaal geen goed doet. Vooral bij nat weer doet ie moeilijker, zo lijkt het. Sowieso is de modderbende irritant, maakt dan sneller sporen of graaft zich in her en der.

Verder wel mooi strak matje gemiddeld genomen, toch heerlijk om die luxe problemen te delen met elkaar :+

Weg uit m'n comfortzone, ik bouw aan USG21.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Kire88 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:20:
Zijn er mensen met een Worx die gebruik maken van de auto schedule functie?

Wat zijn precies de ervaringen?

Het is mij niet helemaal duidelijk wat ik kan veranderen met de plus en min:
[Afbeelding]

Heeft dit invloed op de frequentie van uitrijden?
Ja, vooral op het aantal uren per dag dat er gemaaid wordt volgens mij.
Pagina: 1 ... 4 5 6

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee