• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 27-11 16:04
Beste is om een link te plaatsten naar een complete debug log,
Zodat we ook wat hardware info krijgen.
En misschien een schone kost als je add-ons gebruikt die in het rosé sectie vallen.
Evt aanvullen met je hardware en hoe aangesloten
Hoe meer info hoe beter je hulp kan krijgen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• TRaSH
Zit op mijn telefoon nu zal vanavond kijken of ik iets bijzonders zie in de log.
Staat mij iets bij dat je in Windows iets moet instellen wíl je passthrough laten werken.
Iets van dedicated.
Staat arc aan ?
Dat kan wel eens problemen geven.
Ik ben van Windows naar LibreElec/OpenElec sindsdien heb ik nergens last van ook niet als ik 23.xxx media kijk,
Aangezien de meeste series zo zijn.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• TRaSH
in windows ga naar eigenschappen van je HDMI aansluiting van je receiver
daar heb je een tabblad geavanceerd en zorg dat "exclusief beheer" en de andere met exclusief aangevinkt is.
Test het ook eens zonder de koptelefoon (voordat je kodi opstart)
Wil je pasthrough/bitstreaming dan moet je WASAPI gebruiken.

Wat je ook kan testen is op een USB stick LibreElec zetten en daarmee opstarten en kijken of je het dan ook hebt.

• TRaSH
@Paulus07

Installeer eens libreelec op een usb stick en tart daar eens mee op en kijk eens of je het dan ook hebt

• TRaSH
@theduke1989
Niks met onzin te maken aangezien veel vragen er regelmatig er iets mee te maken hebben,
Maar je kan evt wel even het rose stukje onderaan even lezen en beginnen met wat je in je debug log file gevonden hebt.
http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180311-m1kl-14kb.png
en als je er zelf niet uitkomt dan zet je hier een link neer van je complete debug log naar bv pastebin etc..

• TRaSH
@theduke1989

nogmaals,
Meer info kan je in je debug log vinden waarom het niet werkt,
dus een link naar een complete debug log zou kunnen helpen om jouw te helpen.

Je zegt trouwens dat Kodi via wifi draait,
draait je vu+zero ook over de wifi ?(geen idee wat het is eigenlijk maar dat komt door je beperkte info)

Hoe completer je info is hoe gemakkelijker het zou kunnen worden dat iemand je kan helpen op 1 van andere manier.

• TRaSH
theduke1989 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:59:
[...]

Vu+zero bedraad aangesloten, deze laat het netjes zonder problemen in.
En Kodi al getest bedraad of het dan wel werkt ?
Dan weet je of het misschien aan de Wi-Fi ligt.

[Voor 4% gewijzigd door TRaSH op 11-03-2018 22:03. Reden: Vu Wi-Fi test verwijderd]

theduke1989 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 06:16:
[...]

Probleem is ik heb een android tv deze heeft geen utp aansluiting. Vandaar dat het via wifi gaat. Maar ik ga eens kijken op pc of het daar wel ingeladen wordt.
En als je nu gewoon een debug log post wanneer je het probleem gereproduceerd hebt heb je binnen no time je antwoord, het wordt je zelfs tich keer gevraagd maar enige vorm van inzet how maar!
Je heb er zelfs adons voor https://kodi.wiki/view/Log_file/Easy
Het is alleen maar vaag als in sinds enkele maanden opgestart, netflix zuigt en heeft het altijd gedaan.

Een beetje conversatie als dit:
Jij: Hij doet het niet.
Wij: Wat dan?
Jij: Ja gewoon hij doet het niet.

• TRaSH
@Cowboy_Henk
Brad Pitt schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:05:
Bitrate =/= washed out. Dat heeft met deze issue niets te maken. Is inderdaad gewoon een instelling. Heb (nog) geen OLED dus geen idee welke setting het is maar er is ook een dedicated LG OLED forum :)
Instellingen van je TV kunnen veel uitmaken,
Maar ook de gebruikte source.
Als je bv van een film zeker met donkere scènes een variant van 2-8 GB hebt is de bitrate lager(kwaliteit minder) waardoor de zwart waardes minder zijn.
Neem je bv een betere source van bv een Blu-ray Remux van 25-40 GB dan zal je er minder last van hebben.
Ik zelf heb heb het volgens mij wel op limited staan en dat geeft het beste resultaat op een tv.
Had av forum en het Kodi forum door gespit wat het beste is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TRaSH
Ik gebruik music brainz picard,
Die zet de benodigde tags neer en ook in de juiste mappen.
Meer info
https://kodi.wiki/view/Music_tagging
Artiest.
- album naam
-- liedje.flac/mp3

Evt cd1 en cd2 er nog voor.

• TRaSH
@SaN
Het probleem is de DRM ofzo,
En Netflix wil geen officiële Netflix add-on uitbrengen.
Er schijnt nu wel een mogelijkheid te zijn mits je Kodi 18 gebruikt.
Uiteraard moet je wel een degelijk device hebben.
YouTube: Add Netflix to Kodi the Right Way
De link op het Kodi forum kan ik even niet zo snel vinden op mijn telefoon.

TRaSH schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:48:
@SaN
Het probleem is de DRM ofzo,
En Netflix wil geen officiële Netflix add-on uitbrengen.
Er schijnt nu wel een mogelijkheid te zijn mits je Kodi 18 gebruikt.
Uiteraard moet je wel een degelijk device hebben.
YouTube: Add Netflix to Kodi the Right Way
De link op het Kodi forum kan ik even niet zo snel vinden op mijn telefoon.
Precies, een RPi2 werkt niet.
Alles van Netflix werkt totdat je wilt afspelen, dan gebeurt er niets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
@Tijntje
Heb je gezocht in deze topic ?
Volgens mij is dat een paar bladzijdes terug ook voorbij gekomen inclusief link etc.
Als dat niet zo is haal ik het door elkaar met de [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2 topic.
Sowieso moet je op V18 Leia gaan draaien allemaal wegens DRM gebeuren rondom Netflix en dat hun niet bereid zijn om een mogelijkheid en/of add-on voor Kodi te maken.

• TRaSH
Nu loop ik tegen het volgende probleem.
Mijn dochter word wat ouder en wil ook een aantal series kijken die ik ook kijk.
Maar wil niet dat ze alle series kan kijken die ik heb aangezien ik vind dat ze daar te jong voor is.
Is daar een makkelijke manier voor om een selectie voor de maken ?
Met films en tekenfilms is dat niet zo een probleem aangezien die op verschillende locaties staan.
Ze heeft een eigen raspberry pi.
En een eigen database.

• TRaSH
Heb ik ook aan zitten denken,
Maar al mijn series staan in 1 folder.
En wil ik ook zo houden.
Naarmate ze ouder word en andere interessen krijgt zullen er series bij komen.

Mijn server draait op Windows,
Vraag mij af of het met symlinks zou werken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TRaSH
Symlink (Softlink) werkt perfect.
Alle TV Series gewoon in de hoofdmap.
En een Serie map voor mijn dochter aangemaakt en die toegevoegd als haar TV serie map.
Dan een Symlink naar de Series die zij mag kijken.

Ook getest en ze kan ze gewoon afspelen.

Voor de luie mensen onder ons(zoals ik) is er een bat file waar je drag en drop mee kan doen en die maakt de symlink voor je aan (keuze uit hard of soft link)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
Of te weinig testers die pvr gebruiken om meldingen te maken.
Die melden zich pas als het te laat is en de final uit gebracht is.
Dus persoonlijk zou ik daar melding van maken.
Dan heb je kans dat het dan gefixed word.

• TRaSH
Heb hier 3 Raspberry's een HTPC met LibreElec en een shared library
En daarnaast een windows desktop en een tablet met Kodi erop die gebruik maken van de shared library.
Mits ze allemaal op dezelfde main built draaien (v17 Krypton of allemaal op v18 Leia)

[Voor 8% gewijzigd door TRaSH op 18-06-2018 07:13]

Donderstraaltje schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:59:
[...]
................
Overigens als je (men hier, niet perse gericht tegen jou :P) een PVR user bent zou ik afraden over te stappen op kodi 18... zitten aardig wat bugs in op moment juist nu net Kodi 17.6 heerlijk was en eindelijk alle grote bugs eruit waren :X Iets met een grote clean up in Kodi 18 en dingen die van locatie veranderen en alles overzetten op python 3.
Wat voor PVR bugs dan want ik draai nog steeds de Alpha en RPi builds 520 van Milhouse naar volle tevredenheid.

• TRaSH
Jorgen schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:29:
@Hero of Time dat was wel mijn volgende gedachte: hoe zet ik alles erop? Op 10 minuten met een live cd na is mijn ervaring met Linux nihil.
Je hebt niet echt een linux achtergrond nodig.
Ga naar de LibreElec site download daar de LibreELEC USB-SD Creator.
Doe je sdkaart in je pc kies je juiste raspberry versie en klik download (dacht ik)
Ze hebben ook een instructie video daar.
Doe de sd kaart in je raspberry en connect hem aan de power.
Als LibreElec gestart is (Kodi scherm)
Zou je met WinSCP de juiste gegevens in de userdata kunnen zetten.
Rebooten en je hebt een werkende MySQL.
Hoe je MySQL aan de praat moet krijgen hebben ze op de Kodi website een wiki.
Die heb ik ook gevolgd.

• TRaSH
Geen idee,
Even op het LibreElec forum kijken.
Volgens mij komt hij daar wel in voor.

Donderstraaltje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:49:
[...]

1- Het eruit klappen van PVR (zijn ze al mee bezig)
2- Het mixen van de zendervolgorde (krijgt het team niet gereproduceerd, bij opnieuw de zenders inladen is het verholpen).
3- Het niet laten zien van de zenders, kan een combi zijn met de backend addon maar komt vaker voor
4- Niet automatisch PVR openen met starten zoals ik naar vroeg
5- Zendernummering volgens backend gaat niet helemaal goed
6- Opnames die spontaan in delen worden gecut

En voor de rest nog niet al te uitgebreid getest.
Dit zijn allemaal dingen die met dezelfde backend op 17.6 perfect werken gewoon.
:o zo dan.
En dat zit allemaal in de nightlies of ook al in de Alpha?
Ik zal er eens een paar proberen te reproduceren maar als ik het zo lees ben ik wel een hele simpelle gebruiker, herken geen enkele issue :P

Ik zelf gebruik TVHeadend en
Waar ik zelf geen last van heb zijn, 1,3,5
2, begrijp ik niet helemaal, uitleg?, 4 kan ik zelf wel even testen, 6 ik maak geen opnames.

/edit
Bedoel je bij 4: Voer uit tijdens opstarten: Speel TV (Werkt op Windows, LibreELEC en mijn Shield, 1x getest)
of bedoel je een keuze uit Start met Venster (welk venster dan) ?

[Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 18-06-2018 13:56]

Deze is een makkie voor me ;)

Instellingen, Interface, Opstart, Voer uit tijdens opstarten: Speel TV

De rest en met name opnames etc zal ik eens op letten, ik zal de kids ook vragen vreemde dingen te melden maar tot op heden heb ik ze nog nergens over gehoord.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TRaSH
Jorgen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:55:
De Eminent 7680 is binnen.
.....
Zal wel aan mij liggen, maar mijn eerste ervaring met LibreElec is waardeloos :P
Even voor de duidelijkheid,
Dit is geen LibreElec issue.
De issue die je hebt is je gebruikte device die afwijkt van de standaard.

Zoals je al gemerkt hebt staan dingen niet op de standaard locaties.

De raspberry die ik op mijn slaapkamer draai die geeft totale uptime weer (alle uren dat hij aan heeft gestaan) en werkelijke uptime sinds power aan zeg maar.

Markos schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:12:
Ik heb hier een Android monitor staan (Philips S231C4AFD/00) en daar zit een Tegra T33 (Tegra 3?) in. Ik draai er al een oude versie van Kodi op maar wil een nieuwere erop zetten. Maar ik zie niet welke versie ik toen had gedownload. Weten jullie toevallig welke ik het beste voor deze oude chip kan nemen?
Kodi openen en naar System Information settings gaan en dan volgens mij Hardware.

• TRaSH
Jorgen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:53:
[...]

Dat maakt het in elk geval niet handiger 😂
Ja misschien toch eerst beter moeten kijken welke devices meer support hebben.
Was al voor je aan het kijken op het forum maar zijn niet veel mensen die zo een blijkbaar afwijkend device hebben.

Dus je zal een beetje zelf onderzoek moeten doen op Google.

Of reageren zoals mensen doen met die fully loaded boxes.
De add-on(exodus, etc) hapert dus Kodi is k*t :+ 8)

[Voor 19% gewijzigd door TRaSH op 20-06-2018 09:31. Reden: Extra info]

• TRaSH
Ja persoonlijk ben ik niet zo een fan van HWI.
Als ik een review lees krijg ik vaak het gevoel dat het erg persoonlijk is en welke leverancier de beste voorwaardes heeft voor hun.
Zo ook bv hun harddisk reviews.
Erg gericht op seagate.
Met research bedoelde ik naast hardware ook de software die je er op wil draaien.
Dus bv de Kodi forum.
Want ik lees wel veel goed over een bepaalde 905 Android device.
Maar ook daar moet je goed op letten welke.
Ze hebben op hun forum ook een hardware opsomming gemaakt welke wat ondersteund.

Wat voor eisen heb je voor je slaapkamer ?
Wat voor media wil je kunnen afspelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
Weinig knutselen met een raspberry,
Sdkaart preppen,
Power en gaan.
Maar niet geschrikt voor jouw wensen.
Als je met root er in kan kan je ook een zoek opdracht uitvoeren naar een bestand die in de userdata hoort te zitten.
Schiet mij nu even niet binnen welke.
Dus dat kan je proberen.
Misschien is de directory wel hidden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
alesandro_46 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:26:
<knip>

Gebruikt iemand AndroidTV i.c.m. Kodi en MySQL shared databases? Ik heb de advancedsettings.xml en sources.xml naar de userdata map gekopieerd, maar de media in de databases komt niet zichtbaar in Kodi. De bronnen zijn wel te benaderen als ik daar vanuit Kodi naartoe navigeer.
Ik gebruik het zonder problemen, gewoon mijn advancedsettings.xml gekopieerd van een RPi en gaan.
Wat zegt je debug log?
Jorgen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:34:
[...]

<knip>

Als iemand hier weet hoe je de userdata folder op een Eminent kan vinden, ik vind er in elk geval nog geen documentatie over. Ik kan met WinSCP ook alleen inloggen als root, mocht dat uitmaken.
Als je er met WinSCP in kan dan lukt het ook met Putty.
Statr putty, connect en geef het volgende commando:

find / -name userdata

Dan kom je zo achter het pad

[Voor 31% gewijzigd door schumi2004 op 20-06-2018 13:57]

• TRaSH
Ik hoef met putty alleen te markeren,
Dan doet hij de golf van zelf

• TRaSH
catchingfire schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:34:
Kan ik Kodi (17.6, op AndroidTV) op een of andere manier wijsmaken dat hij altijd een AC3 soundtrack moet selecteren bij video en bijvoorbeeld geen DTS?

Heb Kodi op AndroidTV -> Sonos. Bij elke mkv die ik start waar naast AC3 ook DTS inzit kiest hij DTS en is de output stereo. Als ik manueel AC3 kies wordt het wel 5.1. Dit zou automatisch moeten kunnen toch?
Je device support geen DTS aangezien hij overschakelt naar stereo 2.0 ?
Naar mijn weten kiest Kodi altijd de 'Beste" audio formaat die je device support.
Wat je kan instellen in je settings welke audio formaten hij passthrough moet doen en supported.
(evt expert modus aanzetten(weet niet zeker of dat nodig is))
Hamazaki schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:41:
hebben mensen hdr videobestanden getest met de nieuwste kodi beta? hoe is de kleurweergave op sdr schermen ? krijg je correcte kleurweergave dit keer ?
Waarom test je het zelf niet,
Zoals eerder was aangegeven hoe meer testers hoe beter de bugs opgelost kunnen worden.
En je hoeft het niet meteen op je main device doen je kan bv ook een standalone versie proberen of op een andere manier
Exocet schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:42:
Ik wil aan de slag gaan met Kodi 18 beta voor android tv, maar ik wil graag weten of het updaten naar de final straks gewoon kan of dat je dan opnieuw moet beginnen.
Heb sinds v15 altijd geupgrade zonder issues,
zou niet weten waarom je fresh wilt beginnen.
of je wil dat zelf doen.
enigste waar je tegenaan kan lopen is dat sommige add-ons/skins niet meer gesupported worden.
Dus daar moet je eerst even naar kijken.

[Voor 41% gewijzigd door TRaSH op 29-08-2018 10:02. Reden: 2 reactie toegevoegd + 3de]

• TRaSH
catchingfire schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:58:

[...]

Sonos support alleen stereo of DD5.1. Dus ik daarom wil ik dat ie ook al is er een fancy DTS-MA soundtrack in een mkv dat hij dan toch de DD5.1 soundtrack kiest (indien voorhanden).

Het rare is dat ik niet in kan stellen bij de passthru options dan m'n device geen DTS support. Heb deze kodi op m'n (Sony) AndroidTV geinstaleerd. Op een Nvidia Shield kan ik wel instellen dat m'n device geen DTS support heeft.
Je hebt wel de expert modus aan ?

Weet iemand hoe ik 5.1 uit een Android TV krijg waar Kodi op draait en de audio aangesloten is met spdif?
Wat ik ook aan settings verander het lijkt niet te willen lukken.
Hero of Time schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:51:
Even snel Googlen verteld mij dat SPDIF hoe dan ook beperkte bandbreedte heeft, dus veel werkt er niet mee mbt surround. Zie ook http://www.tomshardware.c...und-sound-sound-card.html. Als er alleen PCM uit komt, zit je vast aan stereo.
Ik las het ook van bandbreedte beperkingen maar simpel DTS moet wel mogelijk zijn lijkt me, dat deed het vroeger ook. HDMI aanlsuiting is op een smart TV ook geen optie aangezien deze geen HDMI out heeft (wel ARC) en dat schijnt ook een ding te zijn meen ik.
Anyway, ik heb net heel wat lopen rond klikken (voor en na mijn post) en settings veranderd en ineens is er surround/DTS _/-\o_

Maar wat ik nu exact veranderd heb moet ik even uitzoeken.
Uit mijn hoofd:
TV audio uit ingesteld op multi channel.
Kodi Audio channel config op 2.0
Uitgang config op Beste overeenkomst (maakt volgens mij niet veel uit)
Passthrough on
Dolby Digital (AC3) ontvanger on
Activeer Dolby Digital (AC3) transcode on

En die laatste fixte het volgens voor zover ik zien kan.

• TRaSH
of hij heeft niks gescant in zijn library en gebruikt de niet bedoelde file modus die ze eigenlijk al jaren geleden (gelukkig) verwijderd hebben.
Te weinig info om te achterhalen hoe hij heeft.

• TRaSH
Ik gebruik nu voor mijn shared database mysql versie 5.5.42 zoals beschreven staat op de wiki van kodi.
Maar wil mijn OS (Windows 2012R2) harddisk vervangen/upgraden en dan maar een re-install doen van alles inclusief OS.
Nu lees ik hier en daar dat je beter kan overstappen naar MariaDB wat ik mij dus afvroeg maakt het voor MariaDB nog uit welke versie je gaat gebruiken voor een shared database ?

• TRaSH
Hero of Time schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:45:
Kijk eerst wat Kodi ondersteund voor databases. MariaDB is niets meer dan een doorontwikkelde fork van MySQL. Versie 5 is feitelijk niets meer dan een rename van MySQL, vanaf versie 10 is het meer een eigen product wat nog wel compatible is, maar sommige zaken wel zijn verandert. Check dus even.
Heb rond gekeken en gezocht,
MariaDB word ondersteund en sommige topics zeggen zelf dat ze gaan overstappen naar MariaDB maar nergens kan ik iets vinden over welke versie.
Alleen die MySQL.

• TRaSH
@Borromini
Welke versie MariaDB gebruik je ?

• TRaSH
Ik gebruik windows maar die versie zal er ook voor Windows zijn

• TRaSH
Volgens de MariaDB v&a word er op Windows aangeraden om niet MySQL te verwijderen en dat het dan zelf geïmporteerd word.
Kan de link even niet op de telefoon vinden.

[Voor 0% gewijzigd door TRaSH op 09-10-2018 22:13. Reden: Typo]

• TRaSH
Als je een bluray rip hebt zou je geen playlist hoeven te kiezen ;)
Of bedoel je een complete bluray (20-40GB)?
Ik zelf ben dit nog niet tegengekomen maar ik remux mijn blurays altijd (hoofdfilm+HD audio)
meestal naar een mkv en soms plaats ik de subs er zelf bij of download ze on the fly via kodi.
Zijn ze dan niet helemaal sync wat heel soms tegen komt dan heb ik op mijn remote de mogelijkheid om de subs zelf te syncen onder het afspelen.

Heb je de film op je shield staan of op een server ?
Bedraad of wifi ?
Zou kunnen als je het via wifi doet dat het wat langer duurt voordat de film is ingeladen,
maar ben dat zelf nog niet tegen gekomen maar ik heb dan wel alles bedraad aangesloten.

Tegenwoordig doe ik eigenlijk niet zo gek veel meer met Kodi zelf anders dan dat het zo nu en dan nog wel eens gebruikt wordt en dan met de default Estuary skin.
Enige beperking welke deze skin heeft maar verder er voor mijn gebruik prima uitziet is het niet kunnen aanpassen van het start menu.
Nu had ik voorheen altijd Estuary Mod v2 draaiende wat eigenlijk Estuary skin is met een shitload aan extra;s en daar zit nu net het probleem, al die extra's slopen gaan ten koste van de performance op enkele devices hier, trage GUI, audio sync issues enz.
Weet er iemand een alternatief die niet zo bloated is maar waar je wel een custom menu in maken kunt?

• TRaSH
Oplossing = fysieke media kopen :+

• TRaSH
Een UHD player of blu-ray speler zoals timmetje het wilt.
Maar dat is geen oplossing als je kodi wilt gebruiken.

• TRaSH

• TRaSH
Je zou zeggen dat ze de tijd hebben gehad,
Maar is ook best veel werk.
Zelf test ik op een test setup MQ8.
Die is wel compatibel

• TRaSH
@Freekers
Heb je de mogelijkheid om een clean install te doen zonder al die niet te mogen bespreken add-ons ?
En dan nog eens proberen om een film/serie af te spelen die je lokaal hebt of op je eigen server ?
Het is niet de eerste keer dat zulke add-ons problemen geven met het afspelen van lokale media.

• TRaSH
Jumpman schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:32:
[...]

Ik zag het ja, erg jammer dat dit standaard er uit is.
Want ?
Je kan het toch weer toevoegen met een add-on begrijp ik hier uit ?

• TRaSH
Daar waren de beta tests voor,
Ik en een een hoop andere zijn denk ik bij dat veel "onnodig" opties naar add-ons verhuist zijn.
Daar in tegen heeft het ook weer een voordeel dat er onafhankelijke een update etc kan uitbracht worden.
Zonder dat je moet wachten tot er een main kern release komt.

• TRaSH
Ik ben nu een shield aan het testen,
Heb daar ook v18 op staan.
En heb eigenlijk 0 vastlopers.
Of het trager is dan v17 durf ik niet te zeggen aangezien ik hem pas in bezit hebt.
Maar vind hem niet traag aanvoelen en alles speelt meteen af over het netwerk.

• TRaSH

• TRaSH
@Videopac
Het ziet er naar uit dat je je video's en muziek in geladen hebt in je bibliotheek.
Want dan zou je gewoon covers moeten zien.
Op de Kodi site staat een link naar de wiki.
Daar staat eigenlijk simpel met screenshots beschreven hoe je je privé video's kan toevoegen.
En ook je muziek.

• TRaSH
vlc niks voor je ?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Nopheros schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:42:
[...]

[...]

Ik gebruik kodi al 10+ jaar maar ben verder ook geen expert dus als ik het mis heb hoor ik het graag. De informatie die jullie, waarschijnlijk, missen is dat ik alleen rar bestanden download, dit betekend dat films/series alleen in de orginele .rar bestanden aangeboden mogen worden en ik deze dus ook niet uitpak.

Jaren geleden heb ik dit eens uitgezocht en ik kwam er achter dat de manier van compressie in sommige gevallen een probleem kan geven bij het scrapen van bestanden? Echter zal in veel gevallen de naam ook het probleem kunnen zijn natuurlijk.

In ieder geval bedankt voor de tip voor de missing movie scanner, dit zal ik eens gaan bekijken.

[EDIT]
Excuus, ik bedenk met zojuist dat ik waarschijnlijk 2 dingen door elkaar haal. De manier van compressie kan er voor zorgen dat je een melding krijgt bij het openen van je library dat het bestand eerst uitgepakt moet worden. Die verwijder ik altijd en download ik dan opnieuw van een andere release groep. Heeft waarschijnlijk niets met het verkeerd scrapen zelf te maken.
Waarom zou je überhaupt er voor kiezen je files niet uit te pakken maar ingepakt te laten?
Het is nou niet zo dat dit je gigantisch veel ruimte oplevert want dat doet het namelijk niet met video files.
Mijn inziens haal je met het ingepakt laten alleen maar meer issues op je hals dan dat je ff de moeite neemt ze netjes uit te pakken.
Nopheros schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:14:
[...]

Heb de tekst iets aangepast, in de kanalen waar ik deze bestanden vandaan haal mogen ze alleen in originele staat gedeeld worden. Daarnaast, waarom zou ik ze überhaupt uitpakken? Heeft weinig voordeel behalve die paar % die ik opnieuw moet doen zoals aangegeven. Echter is dat ook maar éénmalig.
Dus jij stelt jouw storage ter beschikking inclusief al het bijbehorende ongemak voor een ander? Das wel het laatste wat ik zou doen. Maar gezien jouw "kanalen" is dat iets wat je zelf mag uitzoeken ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nopheros schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:31:
[...]

Bijbehorend ongemak? Mensen die dat ongemakkelijk vinden hebben ook geen toegang tot die kanalen, dus dat is geen probleem hoor ;)
Bijbehorend ongemak ja. Jij had toch issues met RAR bestanden? En als oplossing download je maar een ander omdat je ze niet mag uitpakken omdat je dan niet kunt uploaden voor een ander, toch?
Nopheros schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:42:
[...]

Zoals je inderdaad meerdere malen gelezen hebt heb ik een aantal % van de bestanden die een melding geven hierover, en die doe ik opnieuw ja. Blijkbaar hebben we een andere definitie van ongemakkelijk want zo lastig is dat niet. Waar nog bij komt dat er ook voordelen aan zitten.
Blijkbaar wel anders kwam je er niet mee hier ;)
Maar we dwalen af, next.....

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Jorgen
MariaDB5, 10 was er destijds nog niet maar je kunt vrij eenvoudig migreren, export import klaar.

• TRaSH
niet precies,
maar ik zie wel staan
code:
1
#1449 - The user specified as a definer ('Kodi'@'%') does not exist

dus die zal je eerst even moeten aanmaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Ook in je nieuwe MySQL database ?

Zo laat ik me maar ook weer eens in dit topic begeven.
Sinds kort Kodi 19.0 (Matrix) draaiende maar ik zit me toch met een irritant probleem, mijn artwork is/lijkt corrupt.

Alle posters zijn niet zichtbaar (links boven) en dat is bij ongeveer 50% zo voor mijn gevoel.

Ik heb het al met Artwork Dump geprobeerd en nog wat andere tricks om uiteindelijk mijn hele library opnieuw te scannen en dan zit ik verdorie nog met deze crappy zooi.

Is dit een bekend issue en weet iemand een andere truuk, mss iets de advancedconfig ?

/edit:
Zul je altijd zien, post je iets en ontdek je waar het schijnbaar aan ligt.
Verschillende tools die ik gebruikt heb of andere handelingen die ik of iets gedaan heb hebben 1KB files achter gelaten. Ondanks force full updates etc zijn deze nooit vervangen/gewist.
Heb nu alle tiny files gedumpt en doe net zo lang opnieuw scannen tot het weer compleet is.

[Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 03-08-2021 16:28]

Pagina: 1 2 3 4 5

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee