Acties:
  • +2Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07:38
send
Jeltel schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:11:
Dat heb ik enkele jaren geleden geprobeerd bij het overschakelen van smb naar NFS. Dat liep niet goed af.

Maar blijkbaar is er nog geen betere optie :'(
Dat ging bij mij foutloos,
Maar je moet wel zorgen dat je alle paths die er zijn veranderd.

Gelukkig heb je altijd een backup van je MySQL database 😉

Dit is de MySQL die ik gebruikt heb met veranderingen van ip.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Movies

update path set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update movie set c19 = replace(c19,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update movie set c22 = replace(c22,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update art set url = replace(url,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');

update movie_view set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update movie_view set c19 = replace(c19,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update movie_view set c22 = replace(c22,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');

TV

update episode set c18 = replace(c18,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update episode_view set c18 = replace(c18,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update episode_view set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');

update season_view set set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update tvshow_view set set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');

Music

update art set url = replace(url,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update path set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');

textures

UPDATE path SET url = REPLACE(url,'nfs://192.168.2.201/', 'nfs://192.168.2.200/');
UPDATE path SET texture = REPLACE(texture,'nfs://192.168.2.201/', 'nfs://192.168.2.200/');
UPDATE texture SET url = REPLACE(url,'nfs://192.168.2.201/', 'nfs://192.168.2.200/');
UPDATE path SET texture = REPLACE(texture,'192.168.2.201', '192.168.2.200');
UPDATE texture SET url = REPLACE(url,'192.168.2.201', '192.168.2.200');

[Voor 67% gewijzigd door TRaSH op 24-03-2017 10:54]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
Ik persoonlijk houd de benaming van imdb inclusief jaartal.
En rename alleen de folder.
En gebruik alleen universal movie scraper.
Je zou dat kunnen proberen

K3 - Allemaal Beestjes (2013)
Bumba Volume 3 (2006)
Dobus - De papegaai (2011)

Ook weet ik niet of hij de fanart daar vandaan haalt.
Want dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn.
Dan moet je ze even op fanart.tv dacht ik posten.
Daarmee help je ook andere.

[Voor 45% gewijzigd door TRaSH op 24-03-2017 14:05. Reden: Info toegevoegd]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• TRaSH
Dat probleem zal je altijd hebben met video releases.
Tmdb en imdb hebben voornamelijk movie releases.
Misschien zelf toevoegen op tmdb.

• TRaSH
Strider schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:20:
[...]
Tips? Is een Shield niet krachtig genoeg om Kodi fatsoenlijk te draaien?
Doet hij dat ook met de standaard skin ?
Dan kan je kijken of het misschien aan de skin ligt.

• TRaSH
In de LibreElec settings,
In de add-ons zeg maar.
Niet de gewone Kodi settings

[Voor 53% gewijzigd door TRaSH op 30-03-2017 11:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
Probeer eens het volgende te lezen
Adding video sources

In het kort,
Je Media locatie toevoegen,
Dan instellen of het films of TV-Series zijn.
En dan doe je OK en word je Locale media toegevoegd.
Zeker met Kodi 17.x en de nieuwe skin is dat de optie die je meteen krijgt te zien.

En anders even in je debug log kijken waarom hij het niet doet

[Voor 8% gewijzigd door TRaSH op 02-04-2017 18:50. Reden: zelf in je debug log kijken]

Ik heb iets raars met CEC op mijn RPi3 icm een Philips LCD

De RPi3 is voor CEC ingesteld niets te doen met sleep/standby van de randapparatuur anders dan wanneer de TV uitgeschakeld wordt het afspelen op de RPi3 te stoppen, niets meer of minder.

Nu de eerst volgende keer dat de TV weer ingeschakeld wordt staat deze netjes op de HDMI1 en reageert de remote ook in Kodi, je hoort dat aan het geluid echter blijft het beeld zwart. Dit is met Libreelec 8.0.1MR maar was meen ik vanaf de laatste Beta al/ook.
Als ik nu blind (of met Kodi Android remote) het voor elkaar krijg media te starten komt er weer beeld.

Zou er iets in mijn CEC settings niet goed staan wat dit gedrag vertoont of is het echt een Kodi ding? TV vertrouw ik wel want voorheen werkte dit gewoon prima.
alesandro_46 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:32:
[...]

In Kodi Krypton zijn wat issues met LibCEC v4. Hierover loopt reeds een issue, zie ook alesandro_46 in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"
Is niet helemaal mijn probleem maar dat er iets mee is is wel duidelijk.
Ik ga eens kijken of ik de libcec module update kan terugdraaien naar vorige versie en kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
En waarom niet vanuit de receiver met HDMI naar je tv ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
En al eens getest met LibreElec via USB stick ? (voor het testen)
Heb je al ARC getest ? (mits je TV volledige pass-through ondersteund via ARC.
Heb je wel in Kodi ingesteld dat het zogenaamde 2de scherm alleen de audio moet door geven,
In je audio settings ?
Zie je iets in je debug log ?
Heb je dit probleem ook voorgelegd met een compleet debug log op het Kodi forum ?

• TRaSH
Je zou eens in je debug log kunnen kijken,
In principe zou kodi alleen de info moeten geven wat in de library staat.
en dat word geupdated na een update library en een clean library.

Als ik namelijk van een seizoen van 24 afleveringen er 10 delete zal de library nog steeds 24 aangeven tot dat ik een clean en update library gedaan heb.
De watch status word geupdated volgens mij nadat je een aflevering of een film compleet gezien hebt (kan ook 85% zijn kan ik even niet zo snel vinden)

• TRaSH
Daarvoor heb je de wat voor netwerk,
Die staat bij mij op 5 minuten.
Als hij verbinding heeft dan gaat hij meteen verder.

En als je media lokaal staat en je NAS niet online is kan hij de library niet legen.
Aangezien die niet online is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
alesandro_46 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:13:
[...]

Is het je gelukt om de LibCEC module terug te draaien?
Eerlijk gezegd niet aan toegekomen en daarnaast was mijn VM waar ik mee compile ook nog eens gecrashed.
Ik ga zo een poging wagen.
Nnoitra schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:09:
[...]
Heulemaal geen onzin.
Je noemt hier pas één van de zeer belangrijke randvoorwaarden.
Begrijp me niet verkeerd; je intentie om te helpen is top, maar volledige info verstrekken is dan wel zo netjes :)
Dat jij er voor gezorgd hebt dat kodi iets later dan de rest van je PC start, is geen graadmeter voor alle kodi gebruikers.
Mensen met een kant en klaar gekocht kodi device kunnen dat al niet.
Kodi op een Pi iets vertragen tot na het opzetten van een netwerk connectie is geen standaard functionaliteit.
Een Libre/OpenElect installatie heeft ook een handmatige aanpassing nodig.

En stel dat je NAS / opslag locatie ooit een ander IP adres (al dan niet bewust) krijgt en kodi connect op basis van dat IP adres (foei voor het niet gebruiken van hostnames :+) dan ben je ook de lul; ook al start kodi iets later.
<eigen ervaring, helaasch :F >

Als <insert random> gebruiker die optie aanzet en z'n netwerk is om wat voor reden dan ook even traag / down / bagger / whatever of z'n NAS is om wat voor reden dan ook even niet bereikbaar, dan is hij (lees: zijn database) de lul en krijg jij, ondanks je goede bedoelingen, de schuld.
Geef je er een waarschuwing bij, dan kunnen ze zich alleen maar zelf een schop onder de poepert geven :)
Wat je beschrijft en zoals Miss_80 ook al benoemd is de grootste onzin die ik op dit gebied van Kodi gehoord heb. Je doet voorkomen alsof het draaien van een lokale of shared (MySQL) DB icm auto clean ervoor zorgt alsof de wereld vergaat, echt serieus?
En daarnaast , iemand die een pre-installed Kodi box koopt heeft mijn inziens hele andere intenties en heeft naar alle waarschijnlijkheid niet eens storage maar iets met alleen een internet verbindingen, die hebben waarschijnlijk niet eens een idee wat een NAS is laat staan een shared DB (en waar zouden ze die tenslotte voor nodig moeten hebben ?)
MsG schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:39:
[...]

Daar ben ik ook elke keer bang voor, terwijl ik het niet-automatisch opschonen van verwijderde films ook wel mis. Ik had gehoopt dat Kodi inmiddels wel een soort check had dat als nagenoeg alle verwijzingen van films niet bereikbaar zijn de bron gewoon uitstaat, ipv dat hij dan alles moet wissen.

Nu doe ik de bibliotheek-opschoning nog handmatig.
Dus @Nnoitra beweert dat je je library verliest (of kunt verliezen) bij het gebruik van een shared DB als je mogelijk netwerk connectiviteit issues heb icm auto clean (en zelfs als deze lokaal staat?! :? ) ?!
Voor remote bv, gewoon even hardop denkend. Dus Kodi heeft issues met het laden van je library en deze wil hij gaan wissen als je bv auto cleanup enabled heb?
Hoe zou die dat moeten gaan doen als je library shared is en Kodi kan deze niet benaderen?
Je library staat tenslotte remote en niet lokaal. Kodi heeft geen toegang en zal niet tussendoor ineens gaan denken dat ie wel toegang heeft.
Mocht dat toch zo zijn dat je library leeg is (want dat is hij dan bij een shared DB en eventuele network issues, er is dan GEEN ENKELE ENTRY in je DB) dan zal, als je gezorgd hebt dat de DB wel online is, na een restart gewoon weer in Kodi verschijnen.

En als je toch een lokale DB op je Kodi instance draait en hij kan bv een externe USB HDD niet vinden omdat je deze niet aan heb staan ben je gewoon een pannenkoek!

[Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 14-04-2017 23:40]

Tsurany schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:45:
Het clean library principe zit gewoon ontzettend slecht in elkaar. Het enige wat Kodi hoeft te doen is controleren of de source directory beschikbaar is. Ik heb een video bron Series met als directory /share/media/series, als hij die main directory niet kan vinden moet hij niet opschonen. Enkel starten als je connectie kan maken naar die main directory.
MsG schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:46:
[...]

Dat is precies het scenario voor velen, waarom zou je dan een pannenkoek zijn? Typische Tweakerse stugheid wmb.

Ik heb een Raspberry Pi met de content zelf op de PC. Mijn Raspberry Pi gaat aan als ik mijn TV aan doe, maar ik wil niet per se altijd dat mijn PC aan gaat als mijn Raspberry Pi aan gaat immers ik kan gewoon televisie willen kijken, of bijv. Uitzendinggemist of Retrospect, en dus de remote content op de PC dan niet nodig hebben.

Als je dan auto cleanup dus aan hebt, wist hij automatisch alle externe content die hij niet kan benaderen, terwijl ik dit nu iedere keer handmatig moet doen op een moment dat de PC wèl aanstaat. Wat mij betreft kijkt Kodi eerst of de gehele share überhaupt te benaderen is, en dan pas naar een individuele map van een film of die wel of niet aanwezig is op die share.
Het werkt mijn inziens gewoon prima, dat enkele dat anders willen tja.
De content is niet beschikbaar dus opschonen die handel, zoals het hoort.

Waarom zou je überhaupt auto-clean aan willen hebben als je het niet eens bent met de werking?
Je kunt zelf ook wel bedenken dat een dergelijke opstellingen met content dat niet te benaderen is opgeschoont wordt bij die instellingen. Stel dat ze de source eerst checken dan is er straks weer iemand die het ruk vind en moet er weer een level extra bij.
Overigens zijn er zijn genoeg addons die voor jouw kunnen opschonen na het kijken van content (afterwatch) of tijdens het opstarten of whatever (watchdog).
Mijn inziens ligt het dus niet aan Kodi.
Nnoitra schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:54:
[...]

Gast, chill..
Als je het hele verhaal had gelezen en niet halverwege binnen komt denderen dan had je kunnen lezen dat ik het helemaal niet over een situatie met een shared-database heb, maar over database lokaal & content extern.
Vervolgens doe je de ene na de andere aanname en ben ik gestopt met lezen.
Daar reageerde je de laatste berichten anders wel op en probeerde je je gelijk in te halen.

* schumi2004 is iets of wat prikkelbaar

[Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 15-04-2017 00:06]

Nnoitra schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:12:
[...]

Kun je even wat tekst quoten waar ik het dan opeens niet meer over een lokale DB heb maar over een shared DB, al dan niet op een NAS?
Wat ik zie dar nergens terug :?
:)
Zou een kwestie van interpretatie kunnen zijn of er wel of niet een shared DB bedoelt wordt maar ik doelde vanaf dit stuk Miss_80 in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

Laten we het erop houden dat je gelijk heb dan.
Tsurany schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:58:
[...]

Het is zeer gebruikersonvriendelijk en heeft de potentie om een complete library leeg te gooien zonder daar een echt goede waarschuwing voor te geven. Mocht een netwerklocatie om wat voor reden dan ook even niet beschikbaar zijn raak je dus je gehele library kwijt. Dat lijkt mij verre van "prima werken".
En dit is iets wat eenvoudig aangepast kan worden met wat toggles of met een interactief menu.

Er zijn meer dan genoeg mensen die zo hun library wel eens kwijt geraakt zijn.
Waarschijnlijk niet genoeg om er iets aan te moeten doen dus zal deze groep niet zo groot zijn.
Ik bekijk het waarschijnlijk gewoon te simpel maar als je wil dat je content beschikbaar is dan moet je maar zorgen dat deze beschikbaar is. Kun je dat niet garanderen dan werk je maar in file browser mode of gaat met eerder genoemde addons aan de slag.

/edit:
En als het je niet bevalt maak je een bug report aan of stuurt een PR naar hun repo die het maakt zoals jij het wil ;)

[Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 15-04-2017 02:08]

• TRaSH
Volgens mij begon het allemaal met de post van FabianNL
FabianNL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:13:
Een vraagje met betrekking tot m'n bibliotheek: .....
Opschonen van de bibliotheek heeft geen zin, dat heb ik al meermaals geprobeerd. Wat kan ik nog meer proberen? Kan ik wellicht anders gewoon de database aanpassen? Deze staat op m'n NAS en kan ik dus eenvoudig benaderen.
En die heeft het dus over een externe database en niet een lokale database.
waarom zou je je database extern doen en je media lokaal ?
Denk zelf dat de meeste mensen die een externe(shared) database gebruiken hun media ook op een NAS/Server draaien ofzo.

Daarom is het ook erg belangrijk dat je alle info geeft hoe je setup is zodat iemand anders je makkelijker kan helpen met de juiste info/advies.

Ik zelf gebruik de wait for network die ik op 5 minuten gezet heb en dat werkt hier prima,
Nnoitra schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:09:
[...]

Kodi op een Pi iets vertragen tot na het opzetten van een netwerk connectie is geen standaard functionaliteit.
Een Libre/OpenElect installatie heeft ook een handmatige aanpassing nodig.
Nee het is geen standaard iets maar een shared MYSQL draaien ook niet.
Nnoitra schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:16:
[...]
Meest gevaarlijke optie ooit (als je je library lokaal host, en niet ook op je nas)! :X
Kodi is iets sneller opgestart dan je netwerk connectie en ziet daarom geen content; ;w ;w library
(spreekt uit ervaring :-( )
Als je een MySQL database draait dan maak je toch ook regelmatig backups ?
ik heb een script draaien die om de 6 uur een backup maakt dus zoveel raak ik niet kwijt mocht er echt iets fout gaan.
paranoia68 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:44:
BELANGRIJK: kodi kan soms films/series traag afspelen en lang bufferen. Als je daar last van hebt kan ik je instellingen op maximaal zetten: .....
Als je dat met je locale library hebt dan zit je eigen netwerk slecht in mekaar,
als het om de add-ons gaat die in het filmpje zitten dan mag dat hier niet besproken worden !

• TRaSH
Draait bij mij prima op mijn Raspberry Pi's en en mijn HTPC
Op het moment dat ze de RC's uitbrengen ga ik het testen,
zodat ik problemen kan melden.
pas zeuren als de final uit komt heeft weinig nut.

Kunnen je helaas niet helpen. De installed addons en de addon waar je probleem betrekking op heeft worden niet support hier ivm piracy.
Ik zou het bij de addon maker zelf proberen!

[Voor 36% gewijzigd door Lustucru op 02-05-2017 17:25]

• TRaSH
Ik gebruik het volgende met mijn afstandsbediening,
Groen = Next subtitle
Yellow = next audio track
Blauw = activeer subtitle search
Heb ook de mogelijkheid om de subs te timen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
 <FullscreenVideo>
    <remote>
      <zero>Number0</zero>
      <one>Number1</one>
      <two>Number2</two>
      <three>Number3</three>
      <four>Number4</four>
      <five>Number5</five>
      <six>Number6</six>
      <seven>Number7</seven>
      <eight>Number8</eight>
      <nine>Number9</nine>
      <left>SubtitleDelayMinus</left>
      <right>SubtitleDelayPlus</right>
      <up>AudioDelayPlus</up>
      <down>AudioDelayMinus</down>
      <menu>OSD</menu>
      <start>OSD</start>
      <select>OSD</select>
      <info>Info</info>
      <record>CodecInfo</record>
      <green>NextSubtitle</green>
      <yellow>AudioNextLanguage</yellow>
      <blue>XBMC.ActivateWindow(SubtitleSearch)</blue>
    </remote>
  </FullscreenVideo>

Weliswaar offtopic maar deze uitspraak is einde oefening voor DitIsTV, moest een beetje lachen :P

http://www.nu.nl/internet...ilmstreams-verbieden.html
Miss_80 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:09:
Kan er geen medelijden mee hebben... aan de andere kant, mensen die zelf niet een beetje onderzoek doen, doen dit natuurlijk ook wel een beetje zelf. Een vriend van mij kwam me heel trots vertellen dat hij een of andere box had gekocht van 120 euro. Ik heb hem zo hard uitgelachen... volgende keer die 120 euro aan mij geven en installeer ik de boel op je laptop _O-

Hij komt alles bij mij, maar uitgerekend dit ging hij op eigen houtje en de grootste grap van alles...... hij kocht het voor zijn dg in DLD (Voor zijn werk) en daar is het zo illegaal als het maar kan. En handhaven ze het ook. Dus een VPN abbo moest r ook nog snel bij.
Idem ervaringen hier. Het maakt niet uit hoe vaak je mensen waarschuwt en zegt breng dat geld maar hierheen regel ik wel iets voor je ze gaan toch zo'n over priced crappy box kopen.

• TRaSH
Enigste voordeel is volgens mij de automatische update,
wat in sommige gevallen ook een nadeel kan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Miss_80 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:11:
Iemand op het kodi forum heeft de moeite genomen om een fork te maken van de netflix addon Flix2Kodi. Ik heb het geprobeerd op 17 (foutmelding) en op 16 (werkt goed).
Weer een Netflix addon welke alleen op Windows werkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!
roeleboel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:59:
[...]

Je kan ook een heel klein beetje moeite doen en op zijn minst de omschrijving lezen op de gelinkte pagina?
(tip: regel twee...)
Touché ;)
Miss_80 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:14:
[...]

kom op schumi, van jou ben ik meer effort gewend ;) . De developer heeft het getest op linux en ik heb zelf gekeken of het bij mij op de laptop (windows) werkt.
Ja sorry, ben behoorlijk lui vandaag.

Ik zal me eens inlezen en testen.

* schumi2004 gaat zich in een hoekje schamen.

[Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 02-05-2017 14:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Jorgen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:42:
Ik doe waarschijnlijk iets heel simpels fout. Ik heb Kodi geïnstalleerd op mijn laptop. De database met films en series is geheel up to date. Nu wil ik mijn MySQL shared db weer gaan gebruiken. Als ik de sources.xml en advancedsettings.xml naar de userdata folder kopieer, worden er 2 db's gemaakt in phpmyadmin. Deze hebben echter niks te maken met de database die ik al heb, maar zijn nieuw. Als ik deze verwijder (en de 2 xml's ook) dan heb ik de eigen db van Kodi weer terug. Verschil is dat de database die Kodi zonder sources/advancedsettings maakt, klopt met datum laatst toegevoegd. De nieuwe db's zijn gewoon op alfabetische volgorde van films. Soms wil Kodi ook niet eens opstarten, of zit ik ineens met een dubbele db. Ik zie vast iets over het hoofd.

Wat is nu de juiste volgorde van een nieuwe setup? Kom er met de Kodi wiki niet uit.
Dubbele DB zal wel niet, je upgrade niet toevallig naar een nieuwere Kodi en dus ook nieuwe DB versie nummer?
Als je een nieuwere Kodi install doet importeert Kodi je oudere DB naar de nieuwere, is dat niet wat je ziet?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Jorgen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:10:
@schumi2004 Nee, zelfde Kodi. Ik heb na maanden mijn NAS weer aangesloten en wilde in eerste instantie updaten naar Kodi 17, maar die draait niet meer op mediaspelers met Android 4. De database (van Kodi 16) kreeg ik niet geshared tussen mijn laptop en de mediaspeler, dus ik begon vrolijk opnieuw. Allemaal Kodi 16.1. Ook geprobeerd op de mediaspeler met SPMC (16.6) en XBMC for Minix (16.3). De installatie van Kodi 16 op de mediaspeler is helemaal nieuw. De installatie van Kodi 16 op mijn Windows 10 laptop was bestaand.

Ik zeg dubbele db, omdat Kodi ineens een Films en Films (1) en ook een Series en Series (1) had, wanneer je onder video's keek.
Ik zou sowieso de DB opnieuw genereren dus alle DB's verwijderen in MySQL en van scratch beginnen want een DB'met maanden aan verouderde data zou ik sowieso niet aan beginnen.

Vervolgens exporteer je de DB's die je nu lokaal heb als backup voor geval dat en verwijder je ze ook op je Kodi systeem en scrap je alles opnieuw. Je zou ook een export en import kunnen doen maar mijn ervaring is dat opnieuw scrappen toch een stuk sneller gaat ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Jorgen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:05:
....

Kodi is fantastisch, behalve als het niet werkt. Dan is het soms een regelrechte ramp.
Is dat niet met alle programma's ?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Jorgen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:05:
Ondanks dat hij heel veel series momenteel overslaat met scannen, lijkt het wel te werken nu
Enige is dat nu de Kodi op mijn mediaplayer (met fabrieksreset) nu van slag is
bij de eerste en tweede start van het programma worden allerlei meldingen en menuteksten met blokjes ipv letters aangegeven.

Kodi is fantastisch, behalve als het niet werkt. Dan is het soms een regelrechte ramp.
Het zal vast wel een bepaalde addon zijn of iets dergelijks.
Ik zou als ik het zo hoor helemaal met een schone Kodi beginnen.
Zo heb ik ooit eens Emby gehad en deze twee opties in mijn advancedsettings gezet:

<cleanonupdate>true</cleanonupdate> <!-- default set to false to prevent Kodi from removing items from the database while updating. -->
<ignoreerrors>true</ignoreerrors> <!-- Set to true to silently ignore errors while scanning videos. This prevents the error dialogue box, so you don't have to keep hitting "yes" to keep scanning.-->

Daar wordt je dan inderdaad niet vrolijk van want tijdens het updaten cleaned hij achter je rug om direct weer je library als je het 1 en ander niet correct geconfigureerd heb.
Maar alleen Kodi zelf krijgt dit soort ongein voor zover ik weet niet voor elkaar ;)

• TRaSH
Als de subs buiten beeld vallen dan heb je volgens mij je scherm resolutie niet goed ingesteld,
Heb je gekeken of je de subs wel aangedaan heb voor die film ?
Kan je met de OSD doen,
of in je instellingen instellen welke subs hij moet kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
@Jorgen

1. Overstappen op plex of die andere (kan even niet op de naam komen.
2. Die Minix vervangen aangezien die altijd vatbaar blijft voor die ene bug.

[Voor 4% gewijzigd door TRaSH op 26-05-2017 11:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Jorgen schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:20:
@TRaSH en @Grudgie Wat ik begreep is dat Emby lastig op te zetten is en tegenvalt in het gebruik in combinatie met Kodi. Ik zou inderdaad Plex kunnen proberen, maar eigenlijk wil ik gewoon graag bij Kodi blijven.

@schumi2004 zijn jouw ervaringen met Emby inmiddels al anders?

======
Is Plex niet vatbaar voor de ondertitel-hack? Heb er even op gezocht, maar zie steeds "o.a." VLC, Stremio, PopcornTime en Kodi voorbijkomen. Wat dat "onder andere" dan nog meer zou zijn, wordt niet duidelijk.
Mijn ervaringen met Emby zijn onveranderd gebleven en als ik de emails moet geloven die ik voorbij zie komen is het om de haverklap raak met fast sync plugin, dat is voor mij niet werkbaar.
Dan nog het issue wat air time betreft welke een dag eerder staat vermeld dan werkelijk omdat er iets is met time zones.
Eigenlijk vind ik het gewoon ruk maar dat is mijn mening ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Opzich werkt Emby wel maar icm Kodi heb ik toch liever dat de sync van data goed en snel werkt en daarnaast stoor ik me mateloos aan data die niet kloppen. Als een episode vandaag ge-aired wordt en in Emby staat die op gisteren dan werkt dat niet lekker in mijn bovenkamer. Nu is het maar een datum maar toch.

Voor een ander kan het overigens prima werken voor mij alleen niet ;)

[Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 26-05-2017 13:17]

Miss_80 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:57:
[...]

Hij wilde eigenlijk geen datum geven, maar noemde iets van September (onder veel aandringen ;) ), maar dat is echt natte vinger werk.
Volg djh_ al een poosje en ik kan niet wachten tot deze skin live gaat, wat een pareltje!

Acties:
  • +4Henk 'm!
Miss_80 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:25:
<knip>
Vooralsnog zit ik op artyc, in afwachting op deze van dhl_
Hoe laat bezorgen ze ? :P

• TRaSH
heb je met films recursive scan aan staan ?
Als je namelijk zorgt dat je folders gewoon de juiste naam hebben van de films,
dan kan de filenaam alle namen dragen die je wilt.
Heb dit probleem namelijk alleen voorbij komen bij mensen die recursive scan aan hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
@Hero of Time
Sowieso is het niet slim on recursive aan te hebben als je al je films in aparte mappen hebt staan in Kodi met de folder naam als de juiste titel,
Ik gebruik deze optie ook aangezien ik ook nog een aantal Blu-Ray folder structuur mappen heb en dan word het vaak een zooitje.

@Megamind
Eigenlijk niet,
Sonarr maakt bij mij ook de nfo files aan maar gebruik wel in Kodi gewoon de tvdb scraper voor de series en hij vind alle afleveringen van suits.
is er misschien na seizoen 3 iets veranderd in je naming van je files ?
bv jaartallen in de serie naam (wat niet hoort)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
@Hero of Time
Copy van je database maken dan verkloot je niks ;)
mits je een lokaal database gebruikt.

Ik doe ook wel eens handmatig een update van de video library maar dan wel via de skin of via yatse of via me afstandsbediening waar ik het achter een knop hebt gezet,
zodat ik zelf handmatig de video/music library kan updaten.
series doet hij bij mij automatisch op het moment als er subs zijn gevonden word hij naar de juiste Kodi TV series folder verplaatst en word er na afloop een update/clean library uitgevoerd.

Voor films gebruik ik de Universal Movie Scanner.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
@Harribo
Ik zou opnieuw proberen en dan de add-ons 1 voor 1 installeren om te testen welke add-on dat veroorzaakt,
aangezien een add-on dat niet zou mogen doen.
En dan de developer contacteren van de add-on.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
Verbaast me niks, (had het bijna al verwacht)
Vandaar dat je voor zulke add-ons ook geen officieel support krijgt.
Ze verkloten soms om onverklaarbare wijzen dingen waar ze niks te zoeken hebben.
En dan ligt het natuurlijk aan Kodi,
Aangezien de add-on Kodi is en zonder add-ons is Kodi niks :+ 8)7.

Advies ga bij de developer van die add-on klagen.

[Voor 8% gewijzigd door TRaSH op 16-07-2017 22:26]

• TRaSH
Dat het niet zijn schuld is kan je in twijfel trekken,
Aangezien het gebeurt als je zijn add-on installeert.
Maar beter bij hem zeuren dan bij de officiële Kodi.
Bij hun komen er dagelijks mensen die issues hebben en niet gesupported add-ons gebruiken.
Toeval ?
Misschien.
Je kan wel zien hoe simpel/dom sommige mensen zijn als je ziet wat voor vragen er komen.
Waarom doet die stream het niet, etc.

Dit weekend mijn versterker afgekoppeld ivm aanschaf nieuwe (moet nog binnenkomen) en dus al het geluid ingesteld via HDMI te moeten laten lopen. (Was SPDIF)
Echter als ik video materiaal bekijk zij het LiveTV , een serie of film dan is er geen geluid totdat ik naar Systeem settings en tabblad Audio ga (niets veranderd alleen gehighlight) en dan is er ineens geluid.

Iemand die dit herkend en een oplossing weet?
Draai LibreELEC Krypton v8.0.2 MR (en dus Kodi 17.3)

• TRaSH
@schumi2004
Heb je hem dan rechtstreeks op je tv aangesloten ?
Staat je Kodi device altijd aan ?
Want dan zou het kunnen zijn dat hij zijn verbinding kwijt raakt als je bv naar een andere input gaat op je tv.
Heb je bv wel geluid als je je Kodi device reboot.

TRaSH schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:18:
@schumi2004
Heb je hem dan rechtstreeks op je tv aangesloten ?
Staat je Kodi device altijd aan ?
Want dan zou het kunnen zijn dat hij zijn verbinding kwijt raakt als je bv naar een andere input gaat op je tv.
Heb je bv wel geluid als je je Kodi device reboot.
Hij is rechtstreeks op TV aangesloten ja en Kodi staat soort van altijd aan. Hij gaat in standby/hibernate, bij wakker worden wel netjes beeld maar geen audio totdat je audio menu highlight in settings. Kodi device herstarten geeft wel geluid. Ik zal de volgorde van devices aanslingeren in mijn Harmony eens aanpassen, kijken of dat helpt.
Amelandbor schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:11:
[...]

Wat je kan doen is sync display refresh rate to video instellen. Op die manier heb je waarschijnlijk weer geluid bij de video's.

Verder kan je dit proberen: https://forum.libreelec.t...p/?postID=35875#post35875
Held _/-\o_

Script werkt als een trein ;)

• Sr_Ogel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 03-12 11:04

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ik heb hier een raspberry pi 3b met libreelec aan mijn tv. Nu wordt ik alleen elke nacht wakker met kodi in beeld. Zit er ergens een auto reboot? Mijn tv kan niet uit maar vind het een beetje vervelend om elke nacht op deze manier wakker te worden.

• Sr_Ogel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 03-12 11:04

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
TommyGun schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

Kijk eens naar HDMI-CEC (EasyLink bij Philips) en of je dat uit kunt schakelen.

Kan zowel op de TV als in KODI zelf.
Heb in de tv EasyLink (eng hoor dat jij weet dat ik een Philips heb) uitgeschakeld. Nu afwachten wat er vannacht gebeurd.

• TRaSH
Kan je mij misschien iets duidelijker beschrijven hoe je het hebt aangesloten ?

Heb namelijk boven in me werk/hobby kamer een raspberrypi met hdmi aan de monitor en met een 3.5 plug aan gesloten aan me audio zodat ik wel gewoon nog streaming radio of afspelende muziek kan horen als ik wat anders doe.

• TRaSH
ik gebruik ook een shared mysql

Even je settings nakijken

1. zorgen dat hier een aantal zijn aangezet
2. IP van je kodi machine
3. poort van je kodi machine

Misschien dat iemand het hier weet maar in het verleden had ik een mooie addon waarin ik zelf geselecteerde YouTube subscriptions kon toevoegen alsof ze in een soort library zitten en periodiek gecheked werden op nieuwe items.
Ze staan dus niet tussen je reguliere library van series/movies maar apart. Ik kon er dan een menu item van maken en had zo toegang hiertoe maar kan de betreffende addon niet meer vinden.

/edit:
Voor mijn gevoel is het niet deze addon maar was het iets anders: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=246110
Ik kan het ook helemaal mis hebben en dat het toch die addon was maar kan er niet opkomen op moment.

[Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 07-09-2017 13:59]

Hero of Time schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:27:
Weet je zeker dat het een add-on was en niet een of andere functie in je skin? Volgens mij kan je met de YT add-on namelijk ook gewoon subscriptions toevoegen. Die zou je dan met de skin kunnen laten checken voor nieuwe items.
Begin nu ook te twijfelen. Ik ga even wat proberen. ;)

• TRaSH
Sphinkx schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:41:
Wat gebruiken jullie als instelling bij Kodi als je een soundbar hebt? Ik heb een YSP 5600 dat Atmos aankan van geluid en heb daarom gezegd dat ik een 7.1 setup heb. Uiteraard klopt dit niet volledig gezien deze soundbar 7.1.2 heeft in theorie.
Beetje net als de bose 3.2.1 set idee,
als of je met alleen front speakers surround geluid kan creëren,
Misschien voor de mensen die nog nooit het echte werk hebben gehoord.

De meeste gebruiken voor een soundbar 2.0 of 2.1 als men een subwoofer heeft.
Staat er niks in de handleiding van de soundsbar wat je moet instellen als je een externe speler gebruikt (zou dus ook een blu-ray speler kunnen zijn).
Hoor je zelf verschil als je hem op 2.0 of 7.1 set ?
moet je natuurlijk wel media hebben dat dat ook ondersteund.

theduke1989 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:25:
iemand die me kan helpen waarom geen 1 add-on op mijn smartphone werkt?
Niks wordt er afgespeeld en er komen geen logs binnen. Je probeert iets te beginnen en dan sluit het zonder enig informatie....

beetje irrietant..
En over wat voor addons hebben we het dan want ik vermoed addons waar je hier iig geen support voor gaat krijgen ;)
theduke1989 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:29:
[...]

Alle add-ons van kodi..

Ik probeer wat maar er gebeurd niks.
Ook wanneer ik de kodi app verwijder paar keer zelfde issue.

Ik gebruik xiaomi redmi 3s prime
Dat is niet specifiek genoeg en aan toestel informatie heb ik niet zoveel.
Enable maar eens debugging in Kodi en test 1 specifieke addon en upload je debug log maar eens hier.

/edit:
Daarnaast de combinatie addons en streaming doen bij mij al wat belletjes rinkelen.
Probeer anders eens YouTube, dat is een addon waarvan ik zeker weet dat deze legaal is!

[Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 08-09-2017 09:33]

theduke1989 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:45:
[...]

Niks werkt, geen content lege pagina's op alles. Discovery channel en andere allemaal werken niet.
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik met "Niks werkt" en "allemaal werken niet." niets kan?
En mijn glazenbol is ook nog eens stuk!
theduke1989 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:25:
Dat is het punt juist, omdat ik niks kan zien en alles maakt het ook geen debuglog.
Er staat namelijk niks in, gebruik ES FILE MANAGER PRO (WITHOUT ADS).
- Er staat bovenin waar de debuglog geplaatst is, maar wanneer je er naar toe gaat gebeurd er niks. Lege pagina's (empty)

Wat heb ik al gedaan.

1. Aantal keer Kodi opnieuw geinstalleerd - heeft niet gewerkt.
2. Proberen telkens te refreshen - heeft niet gewerkt.
3. Debuglog geopend - heeft geen impact (blanko pagina)
4. meerdere add-ons geprobeerd - heeft niet gewerkt.

Mijn device:
- Xiaomi Redmi 3S Prime
Weet niet wat jij gedaan heb maar ik heb het zelf maar eens geïnstalleerd op mijn Oneplus5 (Waarom geen idee eigenlijk) en bestanden worden gewoon netjes aangemaakt!
Daarnaast blijf je nog steeds heel wazig over welke addons het nu precies gaat. dus voor nu is dit waar je het mee kunt doen van mijn kant uit ;)

http://kodi.wiki/view/Log_file/Advanced#Enable_debugging
http://kodi.wiki/view/Log_file/Advanced#Location

Ik zit met een dingetje waar hier misschien iemand wel iets van weet.

Vandaag viel me op dat jump to time met numerieke toetsen niet meer werkt, Time Skipping zoals Kodi dat noemt.
Niet Additive skipping dus.

De normale logging zegt ook niets maar zodra ik debug enable werkt jump to time ineens wel :? 8)7

Iemand dat wel eens gezien?
DappereDodo schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:03:
[...]

Nope, geen last van. Ik gebruik de laatste versie van libreelec.
Ik draai ook libreelec (had ik er ff bij moeten zeggen).
Denk dat ik maar even een reset van Kodi settings doe, backup is zo terug gezet. Zou ook zomaar de Harmony remote kunnen zijn maar denk van niet omdat IR receiver wel reageert.

Dank voor checken iig ;)

• TRaSH
Je geeft niet veel info over welke add-ons,
Dus vertel erbij welke add-ons,
Wat zegt de debug-log.
Kan ook zijn dat het te maken heeft metde onderhoud die Kodi nu heeft.

Persoonlijk denk ik dat je het over add-ons hebt die onder het kader vallen hier onder in het rosé vak

• TRaSH
JoshNL schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:05:
[...]

Duidelijk maar kodi stuurt toch geen true hd en 24/192 door via hdmi/spdif maar wel via een dac....
[BRON]

• TRaSH
Wat ik begreep word het gratis aangeboden,
of heb ik dat nu helemaal verkeerd gelezen ?

MartijnAbel schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:11:
Even een vraagje aan de kenners; ik heb nu een aantal weken OpenELEC draaien op een NUC2820. Nu lees ik her en der dat LibreELEC een betere optie is om te draaien ivm updates en base achter Libre ipv Open.
Wat is aan te raden?
LibreELEC

• TRaSH
Is een beetje afhankelijk of je add-ons en skins die je nu gebruikt compatible zijn met de nieuwste versie van Kodi.
Dus dat moet je even nazoeken of even hier neerleggen wat je gebruikt.
Maar je kan ook een backup maken van je bestaande OpenElec en dan kan je het testen

• TRaSH
Draai je via een USB stick ?
Dan is het makkelijk en copieer je je USB stick en je bent klaar voor het testen.
Versie nummers zijn het zelfde dus dat moet werken lijkt me het principe is het zelfde alleen OpenElec heeft pas sinds kort V17.x uit gebracht.

• TRaSH
Is er niet sinds de laatste versie van Kodi een aanpassing geweest wegen een update van Windows dat ze geen smb v1 niet meer ondersteunen ?
volgens mij moet je een aangepaste versie van samba.conf gebruiken
meer info hier.

Ik heb gewoon de nieuwste versie gepakt en aangepast naar de info van mijn oude versie en toen werkte alles weer.
Zelf gebruik ik hoofdzakelijk voor mijn media NFS dus heb er minder last van gehad alleen voor een paar enkele dingen gebruik ik nog SMB

Welke versie van Server 2016 gebruik je ?

[Voor 3% gewijzigd door TRaSH op 14-10-2017 15:40. Reden: Server 2016 vraag ?]

Sinds kort heb ik NFS issues op verschillende Kodi systemen.
Heb diverse shares aangemaakt op mijn Synology en NFS is voor allen exact hetzelfde geconfigureerd volgens de wiki van Kodi maar enkele systemen kunnen bepaalde shares niet openen en andere shares wel en 2 systemen kan wel alle shares openen.

Iemand dit al eens eerder gezien en weet een mogelijke oplossing?

• TRaSH
Het probleem staat in je debug log
code:
1
2
ERROR: Unable to open database: MyMusic60 [2003](Can't connect to MySQL server on '192.168.1.42' (111))
ERROR: Unable to create new database

Dus het lijkt er op dat je Raspberry geen toegang heeft tot de mysql database,
dus je zal dat eerst moeten oplossen.
Hoe dat op je NAS moet geen idee ik heb het op windows draaien en heb de info van de kodi wiki

Nnoitra schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:51:
[...]
Paar jaar terug, maar dat was m'n eigen domme schuld :+
Op de meeste shares had ik, voor toegang, een vrij brede IP reeks gezet. Maar tweetal shares had maar 1 IP adres op de whitelist.
Maar toen ik juist die machine een ander IP adres gaf (want; netwerk aanpassingen), was ik dus even die IP whitelisting vergeten O-)
Het jammere was dat ik daar pas een week en de nodig 'pruts uurtjes' later aan dacht :+
White/blacklist had ik dan niet maar toch bedankt voor de tip, had er zelf niet zo snel aan gedacht.
idef1x schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:51:
[...]

Dubbel check even of je uids/guids nog overeenkomen. Daar ging het bij mij nog wel eens mis.
Dat was het. _/-\o_
Wel bijzonder trouwens dat het voor 2 systemen wel werkte en voor 3 andere niet maar nog meer bijzonder hoe dit zo gekomen is :?
Ik heb wel recentelijk een IP change gedaan maar dat zou dit niet mogen veroorzaken lijkt me.

[Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 23-10-2017 20:28]

• TRaSH
Zonder een link naar een volledige debug log waar het gebeurt blijft het glazen bollen werk

• TRaSH
Je hebt een externe harddisk en je wilt een netwerk verbinding maken ?
De externe harddisk zit toch aan de shield gekoppeld ?

Je voegt ook geen video's aan je bibliotheek toe via bestandsbeheer.
Gelukkig heeft Kodi een mooie wiki waar alles uitgelegd met screenshots.
Adding video sources

[Voor 47% gewijzigd door TRaSH op 14-11-2017 20:12. Reden: wiki info]

• TRaSH
@copykat
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!

• TRaSH
Lees het stukje in het rosé vak,
Vooral de eerste alinea.

Verder staat in de log precies wat het probleem en dat zal de redenen zijn dat de scraper niet werkt is dus zoek het daar op.

• TRaSH
copykat schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:48:
[...]

ah vermoede dit al bleef daarom wat vaag,,, ;-)
(kan overigens niks vinden op kodi.tv over de status van banded...)
[...]
http://kodi.wiki/view/Official:Forum_rules/Banned_add-ons
dit is cryptisch....
error: unable to lookup host: 'fusion.tvaddons.ag'
Dus ga waar je die add-on vandaan hebt vragen waarom de host onbereikbaar is.

Die add-on komt trouwens niet in de standaard repo voor,
Dus daar hoef je het niet te vragen 😉

[Voor 10% gewijzigd door TRaSH op 19-11-2017 00:56]

• TRaSH
Die niet in de wiki voorkomen of enigzins gerelateerd is met zulke add-ons.
En dat staat ook in de link van de wiki beschreven.

• TRaSH
@bruce the boss

Waarom maak je niet gebruik van een smartplaylist of videonodes.
Zo heb ik bv tekenfilms/cartoons gescheiden van de gewone films.
Het werkt het makkelijkst als je ze in een aparte folder zet.

Zo heb ik bv het volgende in gebruik
Voor de gewone films
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?>
<smartplaylist type="movies">
    <name>MOVIES</name>
    <match>all</match>
    <rule field="path" operator="doesnotcontain">
        <value>nfs://192.168.xxx.xxx/tekenfilms/</value>
    </rule>
    <order direction="ascending">sorttitle</order>
</smartplaylist>

en voor de tekenfilms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?>
<smartplaylist type="movies">
    <name>CARTOONS</name>
    <match>all</match>
    <rule field="path" operator="contains">
        <value>nfs://192.168.xxx.xxx/tekenfilms/</value>
    </rule>
    <order direction="ascending">sorttitle</order>
</smartplaylist>

En die heb ik dan apart toegevoegd als een entry op mijn homescreen.

Dit zou je dus ook met je muziekvideo's kunnen doen.

• TRaSH
alesandro_46 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:11:
[...]

Wat ik me nog wel afvraag, moet je deze bronnen dan alsnog als sources toevoegen, of is een deeze xml file voldoende?
Je voegt je muziek path toe bij je films.
Aangezien je zegt dat de scraper die je gebruikt voor je films werkt.

Zelf ben ik geen fan van zelf nfo's maken.
Waarom handmatig als het met een playlist automatisch gaat.
Enigste wat jij moet doen is zorgen dat je media in de juiste folders gaat.

• TRaSH
@bruce the boss
Als je via Kodi de playlist aanmaakt dan worden ze naar mijn weten automatisch in de juiste plek voor Kodi opgeslagen.
Daarna moet je in je skin instellen dat hij dan die playlist als home entry moet gebruiken,
Ik heb de main movie entry verwijderd aangezien je die dan dubbel hebt.
1 met alles door elkaar en dan 1 apart met alleen de movies en dan 1 met in jouw geval je muziek video's
over het algemeen ondersteunen de meeste skins dat zonder issues.

• TRaSH
Wat staat er in je logs ?

• TRaSH
@funske
Ik zou zeggen lees het rosé stuk onderaan.
Staat precies bij waar je logs te vinden zijn.
Maar ik denk dat het eerste stuk ook
Van toepassing is.
Indien niet zien wij een link naar een volledige debug log.
Eerst aanzetten,
Herstarten en dan een film starten zodat we in de logs iets kunnen zien waneer het begint.

trekker22 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:31:
Is er een truuk om opensubtitles meteen de srt te laten downloaden die zo goed mogelijk matched met de FileName van de video??
Zo’n gehannes altijd met proberen welke matched.
Hoe bedoel je gelijk laten downloade, tijdens het downloaden of tijdens afspelen?
Als je overigens de filenames houd zoals ze zijn dan matched ie vrijwel direct.
Haal je hem op een andere manier binnen dan ben je on your own ;)
trekker22 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:04:
[...]

Hoe matched die, door direct naar de goeie te springen? Is me nooit opgevallen.
Niet direct naar de juiste nee maar wordt wel aangegeven welke in sync zijn.
Daarnaast zou ik ze vooraf downloaden, zijn tools genoeg voor, geen gezeur achteraf of heeeeel minimaal.

• TRaSH
trekker22 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:04:
[...]

Hoe matched die, door direct naar de goeie te springen? Is me nooit opgevallen.
Het helpt als je niet renamed en de scene/p2p naming gebruikt,
dan is het makkelijker om uit te zoeken welke subs het best matchen.
Ga je renamen dan is het match en mis.
KvNwPPr schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:38:
Wat is het voordeel van openelec, libreelec of OSMC t.o.v. van de "normale" kodi. Ik run kodi nu via retropie en vraag me af wat de voordelen zijn van die andere versies. Via google kom ik er niet echt achter. Ik ben verder zeer tevreden over Kodi en ben gewoon nieuwsgierig.
normale kodi heb je een willekeurige OS nodig wat resources van je device kan vragen die je misschien nodig hebt voor soepel afspelen.
Zeker met low powered resources zoals de RaspberryPi en zo zullen er nog meer zijn.
LibreElec zoals ze zelf aan geven "Just enough OS for KODI"
Ik kan met mijn RaspberryPi gewoon Blu-Ray remuxes afspelen van 30-40 GB met alleen een HD audio track die dan omgezet moet worden naar 2.0 audio voor mijn TV op de slaapkamer.
In mijn woonkamer heb ik een HTPC staan waar ik eerst windows op had staan met Kodi en toen overgestapt naar OpenElec en later naar LibreElec wegens de langzame tot geen upgrade/support bij hun.
De overstap naar OpenElec/LibreElec is voor mij de beste keus geweest aangezien ik niks anders met mijn HTPC dan afspelen van mijn Media.
Vriend van me draait op zijn HTPC ook LibreElec maar dan via een USB stick aangezien hij er geen Harddisk in heeft zitten en dat draait zonder problemen.

OSMC is daar in tegen wel een volledige OS
meer info kan je hier vinden.

Dus het is afhankelijk wat je er mee wilt doen wat voor jouw het beste is.
Wil je het puur alleen voor Kodi en je media af te spelen dan zou ik voor LibreElec gaan.
Wil je meer met je device doen dan OSMC of windows (mits mogelijk)

• TRaSH
@KvNwPPr
Er is geen normale Kodi voor een RaspberryPi
Op een RaspberryPi moet je sowieso een keus maken welke OS je neemt,
aangezien je zonder OS geen Kodi er op kan draaien.
LibreELEC, OpenELEC, OSMC of Raspbian (En er zullen ongetwijfeld nog een paar zijn)

Welke OS je kiest is dus afhankelijk of je meer dingen er mee wilt doen of alleen je media wilt afspelen.
Aangezien jij retropie gebruikt neem ik aan dat je ook retro spelletjes er op doet en zal dat de beste versie voor jouw wezen.
En DTS moet voor geen device een probleem wezen
mits je TV/Receiver het aan kan.

Ik zelf gebruik vaak voor het testen de Remux Blu-Ray van Avatar.
Remux = 40 GB
Met als enigste audio spoor DTS-HD
en dan de scene met de helicopter die dan langs die waterval vliegt.
Dat is volgens mij de scene die het meeste vraagt van je media speler voor deze film.
En zeker als je TV niks anders aan kan als 2.0 audio dan moet hij best hard werken om de audio om te zetten naar een 2.0 spoor.

• TRaSH
Mijn TV boven kan niet eens DTS aan maar de raspberryPi is hier sterk genoeg voor om het om te zetten.
En zulke vragen horen hier achteraf niet thuis maar in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2" topic thuis aangezien het meer een vraag is over de Raspberry ;)

• TRaSH
zeroday schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:28:
[...]

Ligt niet aan jou, ik heb hetzelfde.
en ik heb er 2 draaien die maar niet naar een nieuwe versie gaan. En heb geen idee waarom niet.

Denk dat ik maar eens alles opnieuw ga installeren. dat kan makkelijk omdat ik mijn data via een MySQL server beheer.
Draai ook een shared MySQL database,
Ik heb wel updates gehad op mijn HTPC en raspberry pi.
Moet alleen kijken welke versie ik nu zit.

• TRaSH
Die laatste zin snap ik niet,
Je laat DTS decoderen zodat DTS-HD er goed doorheen gaat ?
Ondersteunt je receiver dat niet ?
Wil je dat je receiver DTS-HD afspeelt dan moet hij juist op passthrough staan.

Lees nu pas dat je een raspberrypi gebruikt.

[Voor 11% gewijzigd door TRaSH op 19-12-2017 10:02. Reden: Raspberry pi]

• TRaSH
Zolang je in de zelfde master versie draait veranderd de database nummer niet.
Je moet in de auto updates aangeven welke je main versie is.
In dit geval V8.
Als Kodi v18 uitkomt dan moet je in de update functie waarschijnlijk V9 instellen.
En dan zal er een nieuwe database worden gemaakt.

• TRaSH
Als je het standaard op NL zet pakt hij toch altijd de NL subs,
en de paar keer dat er geen NL subs bij zitten dan is het 1 druk op de knop als je het goed doet.

Heb me nu toch een irritant probleem met Kodi, de thumbnail mist bij enkele afleveringen van verschillende series en de enige werkende oplossing destijds was de Texture DB te verwijderen.
Is er nu echt geen andere oplossing de metadata van deze episodes opnieuw op te halen en dus ook de de thumb?
Hero of Time schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:02:
[...]

Kan je niet via 'more information' en dan 'extras' de thumbnail kiezen, zoals je de banner, coverart en fanart kan aanpassen?
Nee helaas je krijgt dan de keuze uit lokaal of geen, je kunt niet op nieuw een dergelijke thumb genereren (is volgens mij zo'n random screenshot.
GroteBozewolf schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:11:
[...]

Ik gebruik voor het bijwerken/opschonen van textures altijd de texture cache maintenance utility van Milhouse: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=158373

Werkt prima.
Is inderdaad een fijne tool maar ook deze krijgt dit niet voor elkaar.

Wat ik al zei is het zo'n random screencap, er moet een manier zijn deze opnieuw te genereren anders dan de Textures*.db weg te gooien.

• TRaSH
Je kan het ook op een USB stick zetten om te testen.
Dan kan je er wat meer tijd voor nemen

• TRaSH
@gruys7

Streams vanaf je NAS/Server ?

of heb je het over add-ons die vallen in het rose stukje helemaal onder aan ?
Als het het laatste het geval is moet je het niet zoeken bij Kodi maar waar je de add-ons vandaan hebt en daar zeuren over je problemen,
mocht je hem zogenaamd fully loaded gekocht hebben moet je gaan zeuren bij het bedrijf waar je hem hebt gekocht hebt aangezien je er betaald voor hebt.

Mocht dat niet het geval zijn dat het in de rose kader valt dan moet je wat meer info geven van waar de streams vandaan komen welke add-ons etc.
evt een link naar een complete debug log

• TRaSH
Kodi heeft geen playstore

Even een kleine aanvulling op het rose stukje hier onder.
http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180127-zfvh-14kb.png
als de add-ons onder 1 van de volgende valt dan kan je van uit gaan dat die regel van toepassing is
LINK

Als niet dan kan je het 2de stukje in het rose vakje lezen en daarmee beginnen met info te verstrekken.

Valt het in het eerste stukje had ik je al verteld waar je hulp kan verkrijgen

[Voor 0% gewijzigd door TRaSH op 27-01-2018 16:09. Reden: niet goed gelezen.]

• TRaSH
Met beide geen issues
om eerlijk te zijn.
Maar voor HTPC gebruik is Kodi in iedergeval beter geschrikt dan de file based optie van die andere 2

Borromini schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:26:
Hebben mensen hier ervaringen met Flix2kodi Netflix add-on? Zou blijkbaar ook met Kodi 17 moeten werken, heb zelf geen Netflix maar vrienden wel en die willen terug over op Kodi.
Ik heb wel Netflix maar dit werkt niet op Libreelec toch anders kan ik het wel proberen.
Borromini schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:50:
[...]

Dit zou een plugin zijn die oorspronkelijk voor Kodi 18 ontwikkeld werd maar naar 17 gebackport is.

Als je LibreELEC op x86_64 draait dan zou je dit zonder problemen moeten kunnen testen. Geen idee over ARM (Radpberry e.d.).
Het zou ook op een RPi2 > moeten werken als ik deze instructies moet geloven (mits je Kodi18 draait)
https://github.com/asciid...netflix/wiki/Installation

Zijn er überhaupt Tweakers hier die dit proberen op een Raspberry Pi ?
Ben zelf niet zo'n voorstander van het achterelkaar reageren maar gezien het vrij rustig is doe ik het toch.

Ik vermoed het antwoord al te weten maar weet er iemand een manier je watched status in Netflix te synchroniseren met Kodi? Niet andersom (zou leuk zijn maar dat werkt sowieso niet) maar van Netflix richting Kodi?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Sebazzz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 05:45:
Weet iemand wat de status is van live TV kijken via een TV kaart in combinatie met Ziggo? Ik kan mij herinneren dat hier een topic over was omdat Ziggo bepaalde beperkingen of versleuteling op de stream heeft gezet, waardoor je enkel met de officiele decoder iets kan.

Iemand bekend met de werking en beperking van TV kijken via een TV kaart op een Ziggo abonnement? Uiteraard met smartcard zodat alle zenders beschikbaar zijn.
Ik zelf ben ook een LiveTV kijker via Kodi en met deze topics moet je wel wat verder kunnen komen.

\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

[TV Headend] Het grote TV Headend topic
Donderstraaltje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:41:
Ben er zo “verslaafd” aan dat ik nooit meer een Ziggo box wil. En kwa kosten valt het tegenwoordig al helemaal dik mee. Er is echt voor ieder wat wils als je er maar een heel klein beetje tijd in steekt, met een enkele zaterdag ben je er al wel.
Wellicht niet zo verslaaf als jij maar hier in gebruik sinds Kodi (of eigenlijk XBMC) ermee begon en ik wil ook niet anders meer.
Ik maak nu nog gebruik van Ziggo kaartje maar als dat straks niet meer kan maak ik me toch een beetje zorgen welke opties er dan nog over blijven of ik moet aan een IPTV abbootje gaan denken maar nu dwalen we af denk ik.

• TRaSH
@Paulus07

Hier totaal geen last van dat het geluid weg valt,
Zal wel iets met je setup wezen of je hardware

Pagina: 1 2 3 4 5

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee