/Edit:
Zie nu mijn typo in mijn eerdere bericht, betreft dus Emby icm Kodi 8)7

Draai Emby server op een DS715 (Syno) en de beta2 van Kodi (Krypton)
Maar mogelijk dat ik me heb laten afschrikken door een melding wanneer een bepaalde setting aangepast wordt je je databases moet vernieuwen.
Ik heb nu de meest logisch antwoorden gekozen en het lijkt direct af te spelen dus denk dat het wel ok zit.

/EDIT2:
Iets anders m.b.t. Emby. Ik doe nu en clean install op een client en zodra ik de Emby addon zijn werk laat doen zie ik alleen Series en de inhoud van elke serie daarvan is vervolgens leeg. Movies lijken geïmporteerd te worden maar deze is helemaal nergens zichtbaar.

Wat zou er mis kunnen gaan, switchen van skin helpt ook niet?

[Voor 41% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2016 08:47]

Een ervarings post.

Nu heb ik een aantal dagen Emby server in gebruik en draai al een hele poos LibreELEC tot aan (Krypton) v7.90.006 ALPHA (006 omdat 007 alleen maar shifting beeld gaf op mijn AD02 AMD E350 systeem)
En gisteravond vond Emby het nodig ineens de database bij te werken, prima alleen vond mijn verouderd systeempje dat niet zo heel tof. Of er is iets mis met de addon in iedergeval was ie er een 30 min mee bezig en mijn HD LiveTV stream vond dat niet prettig als in de beeld en audio waren out-of-sync.

Nu heb ik recentelijk wel wat meer kleinigheidjes met Krypton maar die kon ik wel accepteren totdat hij dus Emby ging bijwerken, toen was ik er wel een beetje klaar mee! Ik weet dat mijn systeem niet de beste meer is maar functioneerde altijd prima en nog eigenlijk, hij trekt de zwaarste skins eigenlijk nog best goed maar dit dus niet.

Daar ik er eigenlijk klaar mee was en het met Emby vrij eenvoudig is tussen versies te switchen met behoud van data dacht ik van laat ik eens terug gaan naar Jarvis (LibreELEC 7.0.2), zo gezegd zo gedaan. Waar ik daarna versteld van stond was hoe soepel het ineens liep en HD LiveTV geen centje pijn had met het bijwerken van de database. Ik weet dat krypton nog in ontwikkeling is maar je zou verwachten dat het allemaal wat stabieler werd als men de RC's naderd maar dat viel eigenlijk best tegen plus dat Krypton allemaal wat minder resource hungry zou moeten zijn.

Zijn er meer die deze ervaring hebben? Ik had het eigenlijk niet verwacht maar sinds dat Krypton beschikbaar was draai ik het al en had nooit verwacht terug te gaan naar oudere versie (heb ik hiervoor ook nooit gedaan) maar het verschil in beide is wel heel groot imo.

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Snap niet precies wat je bedoelt of wilt,
Als ik een bepaalde serie of film gekeken heb komt er een vinkje.
geloof dat het hard coded is ingesteld op een aantal % gekeken.
Als ik via HD-Trailers een trailer gekeken heb komt er ook een vinkje bij te staan.
Dus wat je wil je precies of wat werkt er niet of wel ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• TRaSH
Dat is volgens mij per skin verschillend,
Wat je ook kan doen is gebruik maken van een playlist.
Zo heb ik voor mijn Films het als volgt ingesteld.
Als je de map films in gaat krijg je alle films te zien.
nu heb ik een playlist aangemaakt die kijkt of de watch status op 1 of meer staat,
En die playlist heb ik zeg maar unseen genoemd.
En die laat dan alle films zien die ik nog niet gezien heb.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• TRaSH
Playlists werken altijd,
Mits je uiteraard je films in verschillende folders hebt.
En dat zal dan ook werken met Series

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?>
<smartplaylist type="movies">
    <name>UnSeen</name>
    <match>all</match>
    <rule field="playcount" operator="is">
        <value>0</value>
    </rule>
    <order direction="descending">dateadded</order>
</smartplaylist>

Dit is dan de playlist(Userdata\playlists\video\Ongezien.xsp)die ik gebruik voor de ongeziene films in omgekeerde volgorde,
nieuwste films boven aan.

Maar je kan ook nog bv de cartoons (pixar/disney) films er tussen uit filteren.
UnSeen-Movies.xsp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    <name>UnSeen-Movies</name>
    <match>all</match>
    <rule field="path" operator="doesnotcontain">
        <value>nfs://192.168.2.200/Cartoons/</value>
    </rule>
    <rule field="playcount" operator="lessthan">
        <value>1</value>
    </rule>
</smartplaylist>

of andersom alleen de ongeziene tekenfilms.

UnSeen-Cartoon.xsp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    <name>UnSeen-Cartoon</name>
    <match>all</match>
        <value>nfs://192.168.2.200/Movies/</value>
    </rule>
    <rule field="playcount" operator="lessthan">
        <value>1</value>
    </rule>
</smartplaylist>

Ik zelf heb het dan als volgt.
in de Balk heb ik dan een entry gemaakt,
genaamd Movies met daar onder een sub menu voor de unseen
De movies entry gebruikt de volgende playlist
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    <name>MOVIES</name>
    <match>all</match>
        <value>nfs://192.168.2.200/Cartoons/</value>
    </rule>
    <order direction="ascending">sorttitle</order>
</smartplaylist>

En dan heb ik ook een entry gemaakt voor de Cartoons
met een sub menu voor de unseen cartoons.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    <name>CARTOONS</name>
    <match>all</match>
    <rule field="path" operator="contains">
        <value>nfs://192.168.2.200/Kimberley/</value>
    </rule>
    <order direction="ascending">sorttitle</order>
</smartplaylist>

Hoop dat je er wat mee kan.
[Meer Info]

[Voor 1% gewijzigd door TRaSH op 22-10-2016 16:17. Reden: Link naar de wiki van kodi voor de smartplay fields]

• TRaSH
Afhankelijk welke skin je gebruikt kan je apart voor films en series kiezen welke view je krijgt te zien.
Zoals ik het nu heb met series allen unwatched en met films alles laten zien.
De playlists gebruik ik puur om alleen de unwatched films van recent naar oud te laten zien en om de tekenfilms gescheiden te houden van de main movies voor mijn dochter.

• TRaSH
Misschien wat interessant lees werk voor je voordat je wat koopt
START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated Oct 2016)
En mocht je 3D willen
Kodi Media Player Options with MVC/frame-packed 3D & HD Audio

• TRaSH
Alleen netflix werkt niet volgens mij met een Rpi3.

En anders een barebone systeempje.
Ik zit ook me blind te staren op Android kastjes maar als je wat langer doorleest is er overal wel iets mee, ik vertrouw het niet genoeg om een dedicated Android doosje als main te hebben, zeker niet als er zo'n beetje de gehele dag door LiveTV gekeken wordt.

Zo zat ik dus maar naar een Shield te kijken tot ik daar weer iets over las wat me weer tegenhoudt er 1 aan te schaffen. Zapp-it in "NVIDIA Shield Console"
Tijgert schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:40:
[...]

Ja dat dacht ik al als ik het zo las, en daar ga je al.
RPi3 doet geen Netflix, de Zidoo geen Netflix >480p, blijft er enkel een NUC over...

[...]

Ik had geen idee dat 'normaal' Netflix op je TV kijken zo moeilijk kon zijn.
Daar kwam ik ook ongeveer op uit maar dan het OS weer.
Zo zit ik zelf niet zo te wachten op Windows als OS.
Tijgert schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:50:
[...]

En als je een beetje deftig 4K/3D wilt doen zit je op een Skylake NUC of hoger, alsof het niets kost.
Ik zou zo simpel en graag een betaalbaar kastje willen wat *klik* aan gaat en dan gewoon werkt zoals bijvoorbeeld mijn Mede8er X3D nu, maar dan met Netflix/Youtube en 4K allemaal selecteerbaar via een handig menutje. Zoals vroegah :)

Jammer dat Mede8er niks meer maakt tegenwoordig.
Betaalbaar en *klik* aan zoek ik ook maar het lijkt allemaal een beetje behelpen of je moet keuzes maken.
Ik blijf iig rustig zoekende naar een voor mij geschikt systeempje zolang oude het nog doet.
Megamind schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:55:
Dan toch maar een Shield? Ik kwam van een RPi3 en zou er nooit meer naar terug gaan. 1 seconde opstarten, direct in Kodi, snelle UI, je kan letterlijk alles afspelen. En dat voor 200 euro.
Ja voor de korte termijn misschien maar als ik dit lees heb ik er eigenlijk al geen zin in:
Zapp-it schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:57:
[...]
<knip>
Ik heb heel af en toe dat het audio niet sync loopt met het beeld maar dat is even op en neer zappen en opgelost.
<knip>
Plus het met BT moeten bedienen maar daar zou ik nog wel mee kunnen leven denk ik.

[Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 24-10-2016 22:59]

Misschien dat ie er wel gewoon komt, bevalt ie niet kan ie altijd naar de slaapkamer ;)

• TRaSH
Ik hoop het wel,
Wil niet naar uitgerekte gezichten kijken.

Maar heb je je settings wel op expert staan ?
Kan het nu even niet controleren.

Ai Trakt.tv gaat op zwart wat images betreft via API:
Trakt.tv API Images will be removed on Oct 31, 2016.
Hey schumi2004,

TLDR; Images will no longer be served from the API starting October 31, 2016 due to greatly increased hosting costs. All other API functions will remain the same.

We regret that it has come to this, but starting October 31, 2016, we will no longer be able to serve images from our API. Our CDN has been amazing for the past 5 years, but as we’ve grown in popularity, the amount of traffic we’ve been pushing through them has gotten to the point that we are costing them an arm and a leg.

The nitty gritty details.
Monthly traffic: 1 petabyte (85%+ images)
CDN cost: $15,000–20,000/mo
Trakt paying: $25/mo

The three of us have been working on a way to keep the Trakt API and website running long into the future. The answer is to reduce the 850 terabytes of image traffic we are pushing out of the API each month. We will continue to serve every other aspect of our API and website the same way.

• TRaSH
Welke add-ons/programma gebruiken de images via de API,
Sonarr in iedergeval niet.
Had ik toevallig al gevraagd

• TRaSH
FreshMaker schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:42:
[...]

Deels kan ik het wel begrijpen, soms heb ik foto's filmpjes die ik op de TV wil laten zien.
Met Chromecastsupport is dat via een Androidtoestel vrij eenvoudig.
Kodi accepteert wel Airplay, maar mijn Samsung spreekt dat niet ;)

Ik gebruik nu localcast om vanaf mijn phone naar de TV te sturen
Dat kan ook met de gratis versie van Yatse,
Geen idee of het ook met de standaard kodi remote app kan.
ik laat wel eens YouTube films van me telefoon op me TV zien via Yatse die het naar kodi stuurt

• TRaSH
Hmm gisteren heeft hij het nog prima gedaan bij mij,
net even gekeken en vandaag ook.
Maar gebruik dan wel Jarvis

trekker22 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:24:
Ik heb eindelijk door sonarr al mijn series in sync.

Nu heb ik 2 kodi players boven en beneden. Als ik nu wil bijhouden wat bekeken en boven kijken en beneden verder kijken etc etc. Heb ik dan mysql nodig of juist emby?
Dat emby kennelijk beter omgaat met artwork etc boeit me niet, vind de library mode van kodi 17 nu al helemaal top tov toen ik alles in file modus deed!
offtopic:
Die is er snel gekomen die tweede mediaplayer! trekker22 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4"
lowfi schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:32:
En ik zou juist zeggen emby. Nog makkelijker installeren en eventueel mogelijkheid om te transcoden naar tablets ed.

Heb ook myself gebruikt in het verleden. Wat ik er ook van heb begrepen wordt mysql support op een gegeven moment gestopt. Al zal dat nog wel even duren...
Ik draai het beide, na een hele poos alleen MySQL te hebben gehad, om te zien of het me bevalt ja of nee maar als ik eerlijk ben is MySQL opzich al voldoende. Ik mag hopen dat wanneer Kodi besluit SQL te ditchen dat ze met een alternatief komen en niet dat UPNP geneuzel de standaard gaat worden.

[Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 24-11-2016 08:01]

trekker22 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:36:
Emby ervaring op een qnap ts809 als emby server en een oudere atom met Libreelec krypton.
Hij moet af en toe bufferen op een simpele serie van 2gb.

Schumi jij gaf aan dat het op een jarvis versie alles veel soepeler liep? Want die atom voldeed nog prima toen ik nog op openelec met kodi14 ofzo zat.
De vraag of het aan emby ligt of aan de kodi versie.
(Al heeft emby echt nog wel zijn problemen heb ik het idee)
Jarvis lijkt beter te werken in die zin dat mijn verouderd systeem (Zotac AD02 E350) er meer moeite me had toen ik de Krypton versies draaide (Ik had voornamelijk issues met LiveTV, deze stotterde tijdens updates van Emby). Ik ga nu echter mijn main system (diezelfde AD02) upgraden naar LE alpha 8 en nog eens proberen (gewoon omdat het kan). Als het nog zo bagger is laat ik het je weten ;)
Ik weet niet wat er aan de hand is deze keer maar ik krijg mijn posters/backdrops/banners en fanart etc niet meer op orde.
Na wat gerommel met Emby en upgraden/downgraden naar verschillende Kodi versies waren posters etc corrupt en of niet aanwezig.

Vervolgens met https://github.com/MilhouseVH/texturecache.py aan de gang gegaan maar dat hielp ook niet.
Alle images en TextureXX.db weggegooid, folder type veranderd en weer terug gezet en library opnieuw ingescanned. zonder succes er lijkt wel niets veranderd te zijn.

Zou ik dan toch mijn DB zelf echt moeten verwijderen en nog maar eens opnieuw scannen?
Exocet schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:09:
[...]

Heb in feite dezelfde setup nu met Kodi en Emby als plugin, tot nu toe werkt het nagenoeg probleemloos.
Als het uit beta is, Plex ook maar eens proberen.
Ben maar weer even afgestapt van Emby want dat werkt niet helemaal lekker met Krypton beta 6 :(
trekker22 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:39:
[...]

Alleen beta6?

Heb nu de laatste libreelec en draait emby perfect, goede aanwinst!
Maar welke laatste hebben we het over, de stable of de beta?

• TRaSH
Vads schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:07:
[...]

Is dat nou echt de enige oplossing?! Ik loop hier ook tegenaan... Daar waar Plex bijvoorbeeld alles "las" (lees: filmposters, serie-afbeeldingen en synopsissen weergaf) is Kodi voor mij meer een filebrowser dan wat anders, wat ik erg jammer vind, want online zie ik dergelijke afbeeldingen wel van Kodi met alle mediainfo.
Als jij het als file browser ziet doe je iets niet goed.
Ik zie ook gewoon alle info in library modus.
Library ingescand ?
Goede file naming voor series en films ?
Series zoals ze op thetvdb staan,
In SxxExx formaat en films zoals op imdb (in ieder geval de folder waar de film in zit )

• TRaSH
Obiter dictum schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:47:
Ik kom er maar niet uit met het namen van bestanden. Een voorbeeld van vier bestanden:

[afbeelding]

Ze staan allemaal in de map "Planet Earth 2". De serie wordt gevonden en geïndexeerd in de library. Maar alleen aflevering 4 is zichtbaar in Kodi. Afleveringen 1, 2 en 3 worden gewoon niet getoond. Ik denk dat het mis gaat bij "xofy" ipv "S01E01". Ik wil ze op zich best hernoemen, maar dan werkt de subtitle scraper niet meer lijkt me. Hoe lossen jullie zoiets op?
Door ze goed te renamen,
Als je op thetvdb kijkt zie je dat het gewoon 6 afleveringen zijn
dus het moet gewoon S01E01 S01E02 etc wezen.

Zijn er subs voor dan ?

Weet iemand waar Emby zijn metadata exact vandaan haalt en met name de airdates?
Deze zit er namelijk een dag naast of twee afhankelijk van welke timezone je het bekijkt.

Hier is de aflevering van vandaag getaged als uitzend datum 10-12?

/edit:
Schijnt dus als sinds september/oktober 2015 een issue te zijn en zit er schijnbaar nog steeds
https://www.google.nl/web...F-8#q=emby+wrong+air+date

Zwaar irritant en Emby begint me steeds meer tegen te staan.

Nu het meest irritante is hoe die datums in 1-click weer goed te krijgen?

/EDIT:
Was er klaar mee. Heb Emby zelf compiled met deze PR erin https://github.com/MediaBrowser/Emby/pull/1982 en mezelf ook maar meteen ontdaan van die Emby Premiere en Supporter meuk, gewoon full functionality geen gezeur! :(

[Voor 57% gewijzigd door schumi2004 op 13-12-2016 13:13]

• TRaSH
Nee niet echt,
Had je een debug log ?

En let daarbij goed op op het gedeelte waar geen support voor is.
evt problemen met niet te bespreken streams kan je beter vragen aan de ontwikkelaar van die stream add-on.

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:00:
Wat zijn jullie ervaringen met Kodi geïnstalleerd via de Windows Store (Windows 10).
Ik heb het idee dat dit niet zo goed werkt als gewoon de desktop installatie..

Zitten er voordelen/nadelen aan Kodi via de store installeren of gewoon via desktop?
Misschien heb je hier iets aan https://kodi.tv/kodi-goes-windows-store/

Het zou hetzelfde moeten zijn met als voordeel voor de devs dat ze makkelijker crashlogs kunnen verzamelen.
THE_BASE schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:55:
[...]

En wat dat betreft: niet kunnen vinden. Heb Skin Amber, misschien zit de optie te verstopt?
Rule #1: bij issues ga terug naar default skin!
@Woohooo en @Exocet
Piracy addons mogen hier NIET besproken worden , zie topic warning!
Heb mijn Synology versie ook maar even bijgewerkt. Merk nog niet echt veel snelheidsverschil maar verder draait alles incl de mods ;)

[Voor 68% gewijzigd door schumi2004 op 19-12-2016 21:53]

• TRaSH
Steefmeister schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:17:
Binnen retrospect zit een behoorlijke bug. Bij rtl content begint hij de laatste seconden van de aflevering steeds af te spelen.

De rtlxl addon had dit ook, maar na 2 a 3x starten deed die het wel weer.

Binnen retro heb ik al 12x opnieuw gestart maar zonder resultaat..
En heb je een dubug log (op pastebin) daarvan ?
Misschien dat "GroteBozewolf" er iets mee kan doen om het op te lossen

n3ck schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:03:
Ik probeer om een gedeelde bibliotheek op te bouwen met mysql. Op elke client gaat dat goed behalve op de RPI met OpenELEC.

mijn advancedsettings.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.2.10</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_video</name>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_music</name>
    </musicdatabase>
</advancedsettings>

Ik heb in de databasefolder de databasebestanden verwijderd
code:
1
2
SKNenE:~/.kodi/userdata/Database # ls
Addons19.db    CDDB           Epg10.db       TV29.db        Textures13.db  ViewModes6.db

en krijg ook geen fouten in het logbestand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
09:41:47  20.519604 T:1966874624  NOTICE: Contents of special://profile/advancedsettings.xml are...
                                            <advancedsettings>
                                              <videodatabase>
                                                <type>mysql</type>
                                                <port>3306</port>
                                                <user>xbmc</user>
                                                <pass>xbmc</pass>
                                                <name>xbmc_video</name>
                                              </videodatabase>
                                              <musicdatabase>
                                                <type>mysql</type>
                                                <port>3306</port>
                                                <user>xbmc</user>
                                                <pass>xbmc</pass>
                                                <name>xbmc_music</name>
                                              </musicdatabase>
                                              <videolibrary>
                                                <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
                                                <importresumepoint>true</importresumepoint>
                                              </videolibrary>
                                            </advancedsettings>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
SKNenE:~/.kodi/temp # cat kodi.log | grep WARNING
09:41:47  19.724863 T:1966874624  NOTICE: WARNING: unsupported ffmpeg version detected
09:41:47  20.520241 T:1966874624 WARNING: VIDEO database configuration is experimental.
09:41:55  28.004641 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "PVR.Details.Channel"
09:41:55  28.013445 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "PVR.Details.ChannelGroup.Extended"
09:41:55  28.171116 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "GUI.Property.Value"
09:41:55  28.247757 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "Setting.Details.SettingList"
09:45:36 249.352371 T:1966874624 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
09:45:39 251.971176 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:39 252.174164 T:1966874624 WARNING: Previous line repeats 1 times.
09:45:45 258.338715 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:45 258.484009 T:1596978240 WARNING: Previous line repeats 1 times.
09:45:45 258.545441 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:46 259.667938 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:47 259.932281 T:1966874624 WARNING: Previous line repeats 2 times.
SKNenE:~/.kodi/temp # cat kodi.log | grep ERROR
09:41:47  20.005772 T:1966874624   ERROR: DBus: Error org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown - The name org.freedesktop.UPower was not provided by any .service files
09:45:40 253.101959 T:1596978240   ERROR: CWebServer: failed to handle HTTP request for /image/

Hij wacht 30 seconden voordat er een netwerkconnectie is..

Heeft iemand wellicht enig idee wat hier verkeerd gaat? Als ik hetzelfde bestand op mijn verse installatie van kodi op de macbook zet werkt het direct..
Zet in OpenELEC in OE settings de optie eens aan: Wachten op netwerk en probeer het dan nog eens.

• TRaSH
Ik heb het wachten op 5 minuten gezet,
Als hij binnen die 5 minuten geen verbinding heeft weet ik in ieder geval dat er iets mis is met mijn netwerk.
maar normaal knalt hij er gewoon zo doorheen.

• TRaSH
n3ck schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:46:
Wachten op netwerk stond al aan - die had ik op 30 seconden staan.. net op 5 minuten gezet met hetzelfde resultaat

Edit:
Hmm.. ik heb net alles verwijderd uit de database en de tutorial hier gedaan: http://kodi.wiki/view/MySQL. Vervolgens op de macmini eea geindexieerd en wat gebeurt er: kodi op de RPI maakt zelf zijn eigen tabellen aan naast die de macmini aangemaakt heeft! Waarschijnlijk was dat dus ook wat er net aan de hand was. Iemand daar ervaring mee?

Edit2:
Waarschijnlijk verschillende kodi versies? 8)7 Ja dus.. op de macmini Jarvis en OpenELEC heeft nog. Mac gedowngrade naar 15.2 en tadaaa! succes!
Je kan op je Pi ook LibreElec zetten en dan kan je gewoon op Jarvis draaien,
Verwacht niet dat OpenElec nog met updates gaat komen.

[Voor 0% gewijzigd door TRaSH op 25-12-2016 14:29. Reden: Typo]

• TRaSH
n3ck schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:57:
[...]

OK - daar had ik naar gezocht, maar ik kon niet vinden hoe dat moest.. Heb je een linkje of iets dergelijks?
Was een typo,
Maar bedoelde LibreElec.

powermarcel10 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:18:
[...]

Het was maar een voorbeeld! De vraag zelf is gewoon algemeen.. Het idee van de laatste 10 bewaarde zoekopdrachten als aanvulling op het onscreen keyboard is toch best een goed idee? Daarom de vraag of iemand weet of dat al bestaat..
Dit zal addon afhankelijk zijn vermoed ik. Als het niet in de addon zit dan is het er niet. Voor bv Youtube addon weet ik dat het er wel inzit.
Wie gebruikt er TheTVDB als scraper in Kodi en heeft recentelijk een clean install van zijn library gedaan?

Ik weet niet wat het is met deze scraper maar de posters/fanart etc is echt een zooitje als hij aan het scrapen is. Soms wel of geen poster, of een waar ze op de pixel ingezoomd hebben en geregeld dat je een vaag screenshot uit de file krijgt |:(

• TRaSH
Nog geen clean install gedaan,
Maar zou het evt wel kunnen testen op mijn laptop als je wilt.

Hmmm net gekeken maar kan niet echt zeggen dat het er slecht uit ziet.

op link drukken om full screen te zien

[Voor 68% gewijzigd door TRaSH op 02-01-2017 18:38. Reden: Test uitgevoerd]

Bedankt voor testen. Dat wordt verder speuren ben ik bang, iets gaat er hier lokaal niet helemaal goed denk :?
Zo, user Angelinas heeft het ook lekker verpest op Kodi forum.
http://forum.kodi.tv/show...40&pid=2494823#pid2494823

Wat mijn fanart scraping issue betreft overigens, de NFO die Emby server aangemaakt had was de boosdoener |:(

* schumi2004 gaat zich in een hoekje schamen. 8)7
Exocet schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:48:
[...]

Wat was er dan mis met die nfo?
Verkeerde verwijzingen naar afbeeldingen.

/Edit:
Sowieso vraag ik me af wat nu het voordeel is van Emby. Die periode die ik het nu draaiende heb denk ik dat het meer een disc killer is dan dat het enige toegevoegde waarde heeft (zonder de streaming, transcode functionaliteit mee te nemen)

[Voor 39% gewijzigd door schumi2004 op 07-01-2017 00:03]

• TRaSH
Wat mij nog steeds tegenhoud is toch de beperkingen die je hebt,

niet alle skins en opties werken ermee,
blijkbaar beperkingen van add-ons etc..
bron
extra kosten als je wat extra's wilt voor gebruik van Emby of Plex.
Gebruik nu gewoon een Shared MySQL en dat werkt prima eigenlijk.
en alle skins en add-ons werken ermee zonder beperkingen.
Al mijn media devices(HTPC, RaspberryPi's, Laptops) kunnen gewoon Blu-Ray remuxes(40-30 GB) en mkv's afspelen en heb geen behoefte aan transcoding.

Grootste voordeel van plex/emby dat niet al je devices dezelfde versie van Kodi hoeven te draaien.

Exocet schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:56:
[...]

Centrale database.
Je kunt ook makkelijk in de browser je collectie beheren.
Ik kan een nieuwe kodi installatie doen en heb in no-time alle sources binnen, je hoeft alleen te verbinden met Emby.
Ik stream muziek via de Emby app naar m'n chromecast.

Je zou zelfs een soort private Netflix voor vrienden/familie op kunnen zetten door het ook naar buiten open te zetten. Al doe ik dat liever niet :)
Maar dat lukt me met een centrale MySQL database ook. Streamen naar buitenwereld hoeft voor mij ook niet. Maar waar ik het meeste mee zit is dat om de haverklap Emby server als een malle lees en schrijf acties aan het doen is op je discs, continu is er wel een process bezig. En dat via webpage kunnen beheren is ook maar eenmalig als je het goed doet.
Diverse plugins doen ook niet wa ze doen moeten, Trakt.tv bv die geef tmeer errors dan dat er iets goed gaat. Emby zelf heeft ook geregeld wat kuren. Ben nog wel tegen wat andere zaken aangelopen maar die had ik inmiddels kunnen verhelpen maar het continue bezig zijn was voor mij vanacht toch echt de druppel en heb het hele zooitje er maar af getieft!
TRaSH schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:29:
Wat mij nog steeds tegenhoud is toch de beperkingen die je hebt,

niet alle skins en opties werken ermee,
blijkbaar beperkingen van add-ons etc..
bron
extra kosten als je wat extra's wilt voor gebruik van Emby of Plex.
Gebruik nu gewoon een Shared MySQL en dat werkt prima eigenlijk.
en alle skins en add-ons werken ermee zonder beperkingen.
Al mijn media devices(HTPC, RaspberryPi's, Laptops) kunnen gewoon Blu-Ray remuxes(40-30 GB) en mkv's afspelen en heb geen behoefte aan transcoding.

Grootste voordeel van plex/emby dat niet al je devices dezelfde versie van Kodi hoeven te draaien.
Dat laatste is wel een voordeel ja maar wellicht het enige echte ook.
Wat sponsored/premium features betreft heb ik wel een oplossing voor niet dat de addons/features van enige toegevoegde waarde zijn overigens maar dat terzijde.
Als er interesse is, drop maar een DM ;)

• TRaSH
makemkv is gratis en daarmee kan je per episode rippen

• TRaSH
Denk dat ze gewoon de Kodi log file bedoelen.
Zie rosé kader hier onder.
Ook het eerste stuk,
Vermoed dat je add-on daar onder valt.

• TRaSH
Ik beantwoorde je vraag voordat je hem aangepast had.
En dat ging over een vraag naar een add-on en waar de log file te vinden is

• TRaSH
Paulus07 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:27:
uit het niets krijg ik met opstarten van kodi deze melding:

"kodi skin helper service error"

Meer mensen last van?

Kodi 16.1
Geen updates gedaan
windows 10
Skin: Aeon Nox
Ook na een reboot ?
Wat zegt de debug log ?
Op het Kodi forum gekeken of er iets bekend is ?

Ik zou skin helper service addon opnieuw installeren of gewoon verwijderen. Deze heeft zich vast op de achtergrond geupdate en werkt vast niet helemaal lekker. En aangezien Marcel zo'n beetje overal op Kodi forum genegeerd wordt zul je ook daar niet veel support vinden.
Je kunt ook in debug log kijken en eventueel laatste github versie proberen.
https://github.com/marcelveldt/script.skin.helper.service
Miss_80 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:00:
offtopic: maar wat heeft Marcel gedaan dan dat men hem negeert. Heb geen gedonder voorbij zien komen volgens mij
ZIjn addons zouden bepaalde files aanpassen wat tegen de regels zou zijn en hij heeft een addon nieuw leven ingeblazen wat ook een bitch fight werd op het forum.

Hier bv http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=288751

Zie ook dat ze hem gewoon perm banned hebben al.
Al zijn addons zijn ook ondergebracht in deze repo www.urepo.org

Ow wacht, ik ben in de war met Rob (webset) :? |:( 8)7

[Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 18-01-2017 10:52]

Miss_80 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:53:
hahaha, Dacht al _O- ... Marcel zijn skin en addons worden veelvuldig gebruikt in allerlei andere skins...
Ik had misschien nog een paar daagjes moeten uitzieken thuis, bovenkamer werkt toch niet helemaal naar behoren :P
Miss_80 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:55:
Weet jij eigenlijk waarom Nedd uiteindelijk ook gebanned is? Hij was het vaak niet eens met het kodi team. een van de redenen dat hij geen onderdeel meer uit ging maken van het team, maar het bannen is zeer recentelijk als ik zie wanneer hij voor het laatst online is geweest
offtopic:
Is hij uiteindelijk niet gebanned omdat hij Wiki owner was en hier misbruik in maakte als aanpassingen van bepaalde leden weer terugdraaien enzo en rechten ontnemen van leden?
Meen dat dat het laatste is wat ik erover gelezen had.

• TRaSH
miicker schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:00:
Ik ben opzoek naar een vervanger voor CouchPotato. Ik zie Radarr wel zitten, is er al een manier om die te draaien op een Synology NAS?
Denk dat je hier verkeerd zit,
Geeft niks met Kodi te maken.

• TRaSH
Werk je misschien over Wi-Fi ?

• TRaSH
Zou persoonlijk even een debug log maken,
Misschien dat de ontwikkelaar er iets mee kan.
Even een link posten van pastebin ofzo

Erhnam schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:23:
[...]

Dan uploaden ze eerst alle packages en publiceren ze alle nieuwe apps. Wel vreemd dat je nu al de nieuwe versie binnen hebt
Hoezo vreemd?
Code is 18h geleden gemerged, ongeveer 19:00 gisterenavond.
Grote kans dat het compilen voor Android lekker vlot gegaan is en dat deze vanacht geupload en published is.

Google Play: Kodi

Zelf draai ik ook al de final in LibreELEC maar ik heb hem dan wel zelf compiled.

/edit:
Kan het me niet goed meer voor me halen of er nu beta of rc stond maar op de kodi.tv download site lijkt ook gewoon de final al te staan. Nu alleen nog even de blog bijwerken ;)

[Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 02-02-2017 13:22]

Ik dacht doe eens gek en laat ik eens op de LibreELEC mirrors kijken en daar staat Krypton ook al klaar ;)

LibreELEC-Generic.x86_64-7.95.2

http://ftp.nluug.nl/mediaplayer/libreelec/
Jorgen schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:27:
Ik heb zelf een vrij goede Android mediaspeler, maar ik heb ook mindere ervaringen met iso en video_ts en dat met Jarvis. Ik hoop dus dat Krypton daar juist beter mee om gaat, of dat er een update of zo voor m'n mediaspeler komt zodat-ie er toch makkelijker mee omgaat.
Draai zelf al een poosje Krypton maar het afspelen van ISO/VIDEO_TS folders is er niet beter op geworden.
Een enkeling wil wel eens afspelen maar over het algemeen gewoon niet.
Meer die deze ervaring hebben met Krypton? Dit is al sinds, ik meen, de laatste Beta versie die verschenen is en duurt al tot de Final.
Ik heb geregeld dat er iets gebeurd op mijn installs waardoor het Kodi geluid ineens op 0 staat (geen geluid dus)
Ik heb er tot op heden nog geen verklaring voor gevonden maar is er niet een truuk om geluids aanpassingen in Kodi zelf te disablen?
NIets of niemand kan het geluid op de Kodi install beïnvloeden tenzijn dat...., is er zoiets?

• TRaSH
vandermark schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:15:
Lukt het jullie om 16.1 op Windows te upgraden naar 17 krypton met gedeelde Mysql database op Synology? Bij mij gaat dat niet goed :(
Wat ik sowieso doe is eerst terug naar de standaard skin,
En daarna de upgrade.
En moest zeggen dat het probleemloos ging.

strandbal schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Ik heb dat soms als ik m'n remote app op mijn Windows Phone start. Volume schiet gelijk naar 0. Kans is klein dat jij dat ook hebt, maar ik denk ik meld het toch even :P
Ik denk dat Yatse de boosdoener is hier.
Ik heb nu de keyfile maar aangepast dat volume control in Kodi altijd een noop command stuurt, ik gebruik volume control toch nooit in Kodi zelf.
Tijntje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:15:
[...]

Maak je gebruik van Yatse?
Daar zijn namelijk de hardware volume knoppen van je telefoon gekoppeld aan het KODI volume, dit is uit te zetten in de settings van Yatse.
Gebruik Yatse ja maar kan me niet voorstellen dat het dat is of Yatse moet op de achtergrond dit ook opvangen.

[Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 06-02-2017 09:20]

Tijntje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:22:
[...]

Kun je die keymap even delen, die kan ik ook wel gebruiken :) Heb ook altijd een hekel aan KODI volume controle. Hier werkt alles met Passthough.
Hier hetzelfde behalve de slaapkamer die werkt gewoon via TV zelf.

Dit is alles wat ik aan volume control kon vinden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<keymap>
  <global>
    <remote>
      <volumeplus>noop</volumeplus>
      <volumeminus>noop</volumeminus>
    </remote>
    <keyboard>
      <minus>noop</minus>
      <plus>noop</plus>
      <numpadminus>noop</numpadminus>
      <numpadplus>noop</numpadplus>
      <volume_down>noop</volume_down>
      <volume_up>noop</volume_up>
      <f10>noop</f10>                 <!-- MCE Vol up -->
      <f9>noop</f9>                 <!-- MCE Vol down -->
    </keyboard>
  </global>
</keymap>

• TRaSH
Volgens mij moet je dan een skin hebben die dat support.
Even toe voegen zal niet echt werken volgens mij

MRammeloo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:33:
Is er een manier om de 'kijkwijzer logo's' te gebruiken in Kodi? Het fijnste is bovenop de 'poster' of 'fanart', zodat ik de rating in één oogopslag kan zien, zonder dat ik de filminfo hoef te openen. Indien het niet anders kan zou dat wel een acceptabel plan B zijn.

Ik gebruik de default skin van de 'oude' Kodi, Confluence.
En dan zit je nog met het probleem dat de NL Kijkwijzer logo's niet in de skins ingebakken zit of supported worden ;)

• TRaSH
Zo heb ik de kinderfilms ook apart staan,
Ik beslis zelf welke films mijn dochter wel of niet mag kijken.
(Daar ben je ouder voor om zelf de beslissing te kunnen nemen wat ze wel en niet mogen kijken, hoeft niet voorgekauwd te worden door de overheid. Wat hun vinden wat wel kan, kan ik wel van niet vinden en ook andersom.)
Dus heb al haar films in een aparte map staan en daar een playlist voor gemaakt.
Is een eenmalige instelling.
En zo dus ook weer gescheiden van de main movies.
Hoeft ze ook niet de "enge" hoesjes en fanart te zien.

[Voor 25% gewijzigd door TRaSH op 06-02-2017 15:30]

• TRaSH
Dan zit er niks anders op om zelf een skin maken die het ondersteunt ;)

[Voor 27% gewijzigd door TRaSH op 06-02-2017 18:27]

• TRaSH
MRammeloo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:32:
[...]

Ik ga in ieder geval de nieuwe standaard skin eens goed bestuderen! :)
Ik heb op me HTPC MQ7 draaien en op me RaspberryPi draai ik Estuary MOD omdat die iets meer mogelijkheden heeft dan de standaard Estuary skin,
Maar afhankelijk hoe powerfull je device is.
Je schijnt ook een playlist op MPAA rating te kunnen doen (Op NL Kijkwijzer zal je niet hoeven te rekenen of iemand moet daar echt behoefte hebben in het Kodi Team of iemand anders moet het willen ontwikkelen)

[Voor 2% gewijzigd door TRaSH op 06-02-2017 18:45. Reden: standaard skin]

Iemand hier al de gok gewaagd Kodi 18 (Leia) als main te gebruiken?
Voorheen was ik niet te beroerd de laatste nieuwe te draaien maar om één of andere reden heb ik een voorgevoel dat er meer stuk gaat dan dat het iets op levert.

Iemand die zijn ervaringen kan en wil delen?
hardware-lover schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:47:
[...]

Ben nooit te beroerd om een HTPC-tje wat toch maar op de plank staat te slachtofferen daarvoor, maar wat komt er aan vernieuwingen/vooruitgang bij V18 t.o.v. V17?

Ik verwacht dat het hier wel staat opgesomd, eens kijken of het de moeite waard kan zijn ;)
Helaas heb ik hier geen oud systeempje liggen wat langdurig gebruikt kan en/of zou gaan worden.
Ik verwacht zelf ook niet echt vernieuwingen en die changelogs heb ik eerlijk gezegd eigenlijk nooit gelezen.
Ik ga meestal op ervaringen van bv gebruikers die Milhouse builds draaien. Daarnaast is zo'n changelog leuk om te zien wat er veranderd is maar dat zegt niets over de werking ervan van bv CEC of de Audio engine ;)

Ik ga maar gewoon een slaapkamer systeem opofferen en deze versie 18 laten draaien na eerst een backup gemaakt te hebben en dan zien we wel wat er gebeurt :P

• TRaSH
schumi2004 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 00:29:
[...]

Helaas heb ik hier geen oud systeempje liggen wat langdurig gebruikt kan en/of zou gaan worden.
...
Op een windows pc in portable modus of een Raspberrypi om te testen effe een andere sdkaart er in en gaan

• TRaSH
Jumpman schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:45:
..... Als je dan een verzamel CD hebt, zie hij alle nummer van een artiest als los 'album' in de database en dan hebben die nummers geen cover plaatje meer. ..... Die hele database mag van mij achterwege blijven. :)

....
Ja dat heb je als je Kodi niet gebruikt zoals het bedoelt it om te gebruiken,
Kodi is gemaakt voor library modus en niet voor filemodus.

Muziek werkt inderdaad alleen fatsoenlijk als je media ook getagged is waar Kodi iets mee kan dus je bent afhankelijk van musicbrainz(en zoals alle scrapers afhankelijk van wat de userbase aanleverd en update).
Nu is dat bij mij geen probleem met gebruik van Picard.

Phusebox schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:30:
Na de update naar Kodi 17 (onder Windows 10) krijg ik alleen nog maar PCM audio ipv DTS of Dolby Digital etc. Passthroug staat aan en receiver wordt goed herkend evenals de beschikbare audioformaten. Heb al uninstall en reinstall gedaan alsmede wat databases weggegooid maar geen succes. Kan ik nog downgraden naar 16?
Zou geen probleem moeten zijn. Mogelijk dat je wat addons ook moet downgraden die specifiek voor K17 waren ;)

/edit:
Zegt je debug log nog iets over de audio?

[Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 12-02-2017 19:48]

DaYwaLkUr schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:18:
Na de upgrade naar Krypton, werken de subtitles niet meer in ********?

Alles staat goed, echter als ik de serie start en rechts onder naar subtitles ga, is enable greyed-out. Ik kan heb alleen lokaal afleveren.. Is dit een bug?

Veel add-ons lijken nog niet compatible met deze nieuwe versie.
Iets in je post is niet toegestaan hier, zie topic warning ;)
Overigens werkt Krypton als een zonnetje maar ik zou bij de addon maker om advies gaan vragen ;)

[Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 12-02-2017 21:25]

• TRaSH
Jumpman schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:33:
[...]

Klopt, mijn media staat ook op een NAS waar Kodi alleen leesrechten heeft. Ik wil namelijk niet dat er iets aan de mappen veranderd wordt. Maar met Aeon Nox ziet het er goed uit.

Ik had graag gezien dat je in de standaard skin al die voorgestelde categorieën (nieuw, laatst beluisterd, etc.) uit kon zetten (bij i.i.g. muziek). Ik heb de optie nog niet gevonden om dit uit te zetten.
Mijn media staat ook op een server,
Kodi veranderd niks aan de mappen.
Ik zorg dat ik dat van tevoren goed heb staan.

En een scraper voegt niks toe aan je mappen,
Die zet alles in de database

Had je al naar de mod versie van die skin gekeken.
Die heeft wel de mogelijkheid om zulke dingen te veranderen.

[Voor 4% gewijzigd door TRaSH op 13-02-2017 14:06. Reden: Scraper info]

HansvDr schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:57:
Gisteren de update gedaan naar kodi 17. Ik ben eigenlijk niet zo te spreken over de nieuwe skin. Kan ik die grote iconen ook uitzetten in 17 met de standaard skin en gewoon een lijst krijgen? Of kijk ik ergens omheen?

Voor nu maar weer even de oude skin (Confluence) erop gezet, daar heb ik de lijst zo weer ingesteld.
Estuary MOD proberen, deze heeft nog kleine iconen en heel veel instelmogelijkheden en toch de nieuwe (versie 1) look. Die grote buttons is versie 2.

• TRaSH
Opensubtitles vermoed ik,
aangezien daar de meeste NL subs staan.
Werkt prima als je gewoon de scene/P2P namen gebruikt dan weet de add-on welke hij nodig heeft

miicker schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 01:34:
[...]

Heb zelf ook met Estuary mod gespeeld, maar ik vind Estuary zo veel mooier dan Estuary mod ;(

Er is wel een Estuary mod V2 welke gebaseerd is op de laatste versie van Estuary (met het mooie uiterlijk) mar die is alleen voor Kodi 18 beschikbaar :S
Die heb ik ook gezien ja maar kan niet zo goed plaatsen waarom dat niet op Krypton zou werken, ik vermoed gewoon een dependency maar verder zal er niet veel functionaliteit nieuwer zijn in Kodi18.

Ik heb Kodi 18 even geprobeerd maar mijn LiveTV laat Kodi om de haverklap crashen, dat wordt een no-go dus.
miicker schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:19:
[...]

Ik denk inderdaad dat het een dependency is, in mijn ogen wel een misser, denk dat er meer mensen Kodi 17 draaien dan Kodi 18.

Hoe maak je trouwens gebruik van LiveTV? Heb je daar externe apparatuur voor nodig o.i.d.?
V2 draait hier op Krypton met aanpassing in addon.xml
note: Op zich werkt het maar bepaalde views zien er niet helemaal OK uit.

xbmc.gui terug zetten van 5.12.0 naar 5.13.0
<import addon="xbmc.gui" version="5.12.0"/>

Voor LiveTV is externe apparatuur voor nodig, tenminste in mijn geval met Ziggo.
Ik heb een HDHomerun en Smargo cardreader en draai OSCam en TVHeadend backend op een NAS.

IPTV is ook een optie
http://kodi.wiki/view/Live_TV

[Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 19-02-2017 11:59]

Ari Gold schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:24:
Kodi met boblight is toch wel een leuke gimmick. :9
Dat is het zeker, heb het zelf al best een flinke periode.

Als je je verveelt kun je hier meer info vinden voor een eigen setje ;)
DIY Ambilight howto?
Ari Gold schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:28:
[...]

Oh, had er even bij moeten zetten dat ik ook een paar weken heb draaien.

Merk wel dat ik vaker naar het licht kijk, of het wel een beetje klopt, dan naar de film. :P
Had ik in het begin ook maar ben je rap genoeg overheen ;)

• TRaSH
Ik noem al mijn mappen precies zo als ze op imdb staan dus jaartal tussen haakjes en zonder underscore.(gewoon copy/paste)
Heb eigenlijk altijd 100% dat hij de juiste film vind.
Hoe de bestandsnaam heet is totaal onbelangrijk aangezien mijn collectie uit blu-ray folder structuur en iso's en mkv's bestaat.

• TRaSH

Uiteraard gewoon met de volgende benamingen
Berlin Calling (2008)
That's It, That's All. (2008)

Scraper settings

Let goed op dat NR.2 UIT staat en NR.1 AAN,
Met deze optie kan je dus mixed content gebruiken (.mkv's, ISO's blu-ray folder structuur, DVD folder structuur etc. en maakt het niet uit hoe de bestandsnaam heet wat weer een voordeel is als je externe subs moet zoeken)

Ik zelf gebruik Univeral Movie Scanner,
Die heeft net wat meer mogelijkheden en kan wat extra info toevoegen met fallback mogelijkheden.

• TRaSH
Had je al in je debug log gekeken ?

• TRaSH

• TRaSH
Jumpman schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:53:
[...]

Bedankt voor de moeite.

Alles hetzelfde gedaan, resultaat:

[afbeelding]

Ik ben lost... :)
een link naar een volledige debug log tijdens de scan,
misschien staat daar wat tussen.
MdO82 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:32:
.....

Nu vermoed ik dat er in de instellingen van kodi een vinkje staat bij iets van hide watched series o.i.d. maar ik kan het niet vinden.

Iemand hier bekend mee ?
Is een instelling in je skin,
maar weet niet welke skin je gebruikt.
dus als je in je overzicht staat even naar rechts drukken en daar heb je dan "hide watched" ergens tussen staan en dat vinkje moet je dan uit zetten.

[Voor 39% gewijzigd door TRaSH op 26-02-2017 00:19. Reden: reply toegevoegd]

• TRaSH
de userdata copieren

• TRaSH
Striderschreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Maar hoe kun je dat op een shield doen? :)
Denk het zelfde als met een Raspberry Pi,
Via Samba kopiëren of de Kodi backup add-on gebruiken.
Op de Kodi wiki zalde precieze locatie staan

[Voor 36% gewijzigd door TRaSH op 02-03-2017 23:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Denk dat het probleem echt bij jouw ligt,
Hier totaal geen last van.
Het kan natuurlijk zijn dat je een brakke skin gebruikt.
Maar had je al in de Debug log gekeken ?

Als je je TexturesXX.db en de Thumbnails folder verwijderd dan duurt het natuurlijk wel even dat alle fanart weer een beetje zichtbaar is.
Je hebt ook geprobeerd om Artwork Downloader te draaien ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Zo gek is het niet,
zijn nog zat mensen die helemaal vast zitten op een bepaalde skin die niet meer "goed" gesupported word in een bepaalde Kodi versie.(Dus dan krijg je een brakke skin)

Ik zie het wel vaak als mensen hun library niet goed in gescant hebben of rare namen gebruiken die niet overeen komen met de film.
Dan krijg je dus een blanco fanart

Trouwens mijn reactie was op D-e-n je poste net voor me toen ik hem aan het typen was ;)

Ik zelf heb 1 HTPC, 3x RaspberryPi (V1, V2, V3) allemaal op LibreElec V8,
en voor snel wat te testen op me laptop de windows versie draaien en heb daar helemaal geen last van.
Skins in gebruik: AeonMQ7, Aeon Nox, Estuary MOD en 1 de default Estuary skin

[Voor 13% gewijzigd door TRaSH op 05-03-2017 11:09. Reden: added: libray niet goed ingescant]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
En wat zegt de dubug log ?
als hij geen fanart laat zien dan zou je dus een error te zien moeten krijgen in de debug log.

Heb je ook geprobeerd om Artwork Downloader te draaien ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Op de RaspeberryPi gebruik ik voornamelijk gewoon de afstandsbediening van mijn TV met CEC.
Werkt prima en vlot eigenlijk.
Soms mijn telefoon met Yatse.
En in de rommel.hobby kamer gebruik ik een logitech keyboard met zo een nano usb plug

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
D-e-n schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:16:
[...]

Van het debug log word ik niet zoveel wijzer. Artwork downloader geeft wat foutmeldingen maar dat is enkel omdat deze mapjes probeert aan te maken binnen een VideoTS map die niet bestaat. Ik maak gebruik van media stubs namelijk voor dvd's die enkel in de kast staan.

Als ik het goed begrijp is Artwork downloader ook enkel voor extra fanart? De standaard fanart wordt gewoon weergegeven bij de film of serie en de grabber start ook gewoon volgens het log. Ik zie alleen geen random fanart bij movies of series in het home screen.

Overigens heb ik nog niet zo lang geleden een clean install gedaan met Jarvis, juist omdat ik wat problemen had met oude meuk in met name de skin.shortcuts plugin. Vandaar dat ik hier nu weer zo van baal.

https://www.dropbox.com/s/p2kdmo354lttl04/kodi.log?dl=0
Zitten wel een hoop errors in je debug log iets met de vertaling van iets loopt niet lekker bij je,

Zie ook dat je Emby gebruikt zou het kunnen dat het daardoor komt ?
je zou evt een portable installatie kunnen proberen zodat je eigen installatie untouched blijft.
en dan gewoon lokaal de share toevoegen zeg maar.

Met artwork downloader kan je instellen wat hij moet downloaden ik heb dat erg beperkt tot fanart, posters, banners, clearart.

Zou je anders een debug log kunnen maken en dan alleen laten zien dat hij geen fanart laat zien,
misschien dat hij dan iets weg schrijft in de debug log.
start hem op wacht 5 minuten en dan ga je door je menu heen.
RoaDHouse schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Ja, het werkt ook wel maar met een kb ga je wel lekker rap door alles heen.

Mijn afstands- bediening is een beetje lomp, je hebt wel speciale rasberryPI toetsenbordjes maar die zijn allemaal bluetooth en daar ben ik niet zo happy mee. (misschien hebben die wel speciale functies die niet op een normaal kb aanwezig zijn)

Zoek eigenijk een klein tb met IR
Waarom IR ?
Je kan toch zo een klein logitech keyboard nemen met zo een RF module dat werkt perfect,
zelfs als hij achter de TV hangt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
D-e-n schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:33:
[...]

Ik heb het bij Titan.....
Zie net het volgende langs komen op het Kodi forum.
Weet niet of het iets te maken heeft met jouw issue.

• TRaSH
Niks raar aan,
Is namelijk een Frans keyboard.
Staat er ook.
AZERTY ipv wat wij gebruiken QWERTY.

• TRaSH
Zie wat je bedoelt 8)7

• TRaSH
Apart,
Kijk al mijn series met Kodi en heb dit nog nooit mee gemaakt/gezien.
Veel TV's hebben per source een aparte instel mogelijkheid zou dat het kunnen zijn ?
Zie je het ook gebeuren als je het op je laptop alleen kijkt dus niet aangesloten op je TV ?
Daarmee kan je kijken of het niet aan je TV ligt.
Andere optie mocht je windows gebruiken is een driver setting.
Heb je een verse install van Kodi gedaan ?
Zo niet zou je dan een clean install kunnen doen als portable modus ?

• TRaSH
Je zou evt om de windows driver uit te sluiten ook kodi op een usb stick kunnen zetten bv LibreElec,
En kijken of je het ook daarmee hebt.
Je start dan op via de USB stick.

• TRaSH
Hmm,
Had vroeger ook een AMD kaart in mijn HTPC toen het nog op windows draaide.
Vaak problemen met de drivers bij mij werkte een oude versie beter dan een nieuwe versie.
Weet dat je in iedergeval alle extra enchanters uit moest zetten etc om goed beeld te krijgen.

Maar zoals ik al aangaf probeer eens LibreElec op een USB stick en neem dan eens een kijkje of je het dan ook heb.
Die USB stick kost nog geen 5 minuten werk.

• TRaSH
Mooi dat het opgelost is,
Bij mijn wat oudere samsung tv moet ik elke source (HDMI ingangen) apart in stellen.
Anders staat die verschrikkelijke dynamic stand aan die ook de kleuren gaat overdrijven.

• TRaSH
Snelste is direct via de MySQL,
Moet niet zoveel werk zijn,
Heb dat toen ook gedaan van smb naar nfs of ik ook mijn ip moest doen weet ik niet meer

• TRaSH
Je moet niet de py script hebben aangezien dat niet de database is.
Je moet het in de database veranderen.
Gebruik elke device wel zijn eigen TexturesXX.db of is die ook shared bij jouw ?

Pagina: 1 2 3 4 5

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee