Iets totaal anders.
Krijg net code binnen om een WeTeK Core aan te schaffen welke ik gereserveerd had maar twijfel nu of ik hem wel wil.

Zijn er hier WeTeK Core gebruikers en hoe bevalt ie?
ulTimaS schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:24:
[...]

Volgens mij komen de nieuwe WeTek's dit jaar ook nog.. http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=263373
Dat bericht is nog niet heel oud, heb hem gemist.
Heb zo vluchtig gelezen maar deze nieuwe boxes hebben geen SPDIF en laat ik dat nu net nodig hebben :(

Nog steeds benieuwd of het de moeite waard is zo'n Core?

[Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 11-03-2016 15:55]

ionicdog schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:07:
Ik wacht nog even op de final denk ik, maar ben benieuwd, in de rc1 zitten wel dxva fixes
https://kodi.tv/kodi-16-1-jarvis-release-candidate-1/

[...]
RC draait hier al even als een zonnetje op zowel mijn RPi2 als Generic build(s)
De beta's deze het ook al prima, geen bijzonderheden geconstateerd destijds.
Even serieus, een simpele google search en simpele file copy acties snappen leden hier toch wel of is het niveau dermate gedaald hier dat we moeten gaan baby-sitten?
Er zijn zat methodes, smb, ssh enz

/edit
Ik had van jouw wel meer verwacht @Jorgen, no offense ;)

[Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 18-03-2016 21:52]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Smultie schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:51:
Tja, T.net maakt tegenwoordig reclame op radio (en TV ???)....
Ik wil niet zeggen dat ik nu een goeroe ben , ik heb ook moeten leren toen ik lid werd van Tweakers, maar tegenwoordig is het wat mij betreft huilen met de pet op.
DE tech site die het was is het al;lang al niet meer naar mijn mening, ik bevind me dan ook niet in alle secties van Tweakers dus mogelijk is mijn mening niet objectief!

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 03-12 11:54
even een paar korte vragen voor je.
waarom heb je <name>xbmc_music</name> en <name>xbmc_video</name>
in gebruik
wat zegt de debug log ?
misschien blokkeerd een firewall iets.
dus heeft je windows machine toegang tot de mysql ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• TRaSH
xbmc is al een tijdje hernoemd naar kodi,
eigenlijk heb je dit niet echt meer nodig.
waar je het wel voor kan gebruiken is als je bv 2 MySQL databases wilt aanmaken.
zo heeft mijn dochter een aparte MySQL database voor haar films.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<advancedsettings>
  <videodatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>192.168.2.***</host>
    <port>3306</port>
    <user>*****</user>
    <pass>*****</pass>
  </videodatabase> 
  <musicdatabase>
    <type>mysql</type>
    <port>3306</port>
    <user>*****</user>
    <pass>*****</pass>
  </musicdatabase>
    <videolibrary>
    <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
    <importresumepoint>true</importresumepoint>
    <cleanonupdate>true</cleanonupdate>
    </videolibrary>
</advancedsettings>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<advancedsettings>
  <videodatabase>
    <name>Kimberley-video</name>
    <type>mysql</type>
    <port>3306</port>
    <user>*****</user>
    <pass>*****</pass>
  </videodatabase> 
  <musicdatabase>
    <name>Kimberley-music</name>
    <type>mysql</type>
    <port>3306</port>
    <user>*****</user>
    <pass>*****</pass>
  </musicdatabase>
    <videolibrary>
    <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
    <importresumepoint>true</importresumepoint>
    <cleanonupdate>true</cleanonupdate>
    </videolibrary>
</advancedsettings>

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Borromini schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:22:
Inderdaad heel jammer dat ze zolang achter blijven :).
Er is wel een Jarvis beta uitgekomen nu, mijn inziens te laat maar goed.

http://openelec.tv/news/2...nelec-7-0-beta-1-released
Borromini schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:37:
Voor de geïnteresseerden: er is een verse vork van OpenELEC - libreELEC: http://libreelec.tv/.

Zeker de moeite om in de gaten te houden!
Ik ga die ook eens in de gaten houden, thanks.

Source code hier https://github.com/LibreELEC/LibreELEC.tv

/edit:
Ben benieuwd wanneer het modder gooien zal beginnen, het gaat niet van harte bij OpenELEC zelf en ze lopen behoorlijk achter en nu dus een andere fork. Ben benieuwd naar wat er nu daadwerkelijk speelt.

[Voor 49% gewijzigd door schumi2004 op 22-03-2016 10:55]

Ik heb de WeTeK Core al eens eerder laten vallen maar krijg het gevoel dat dit kastje niet echt gebruikt wordt onder de tweakers?
Is er echt niemand met ervaring hiermee?
ulTimaS schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:06:
[...]

Ik gebruik zelf Subliminal op mijn NAS en heb ik draaien als cronjob die elke 6 uur zoekt naar nieuwe ondertitels voor al mijn videobestanden (max. 4 weken oud, dit is in te stellen). Deze script ontleed je bestandsnaam en inspecteert ook de videocodecs die gebruikt zijn. Vervolgens zoekt ie de beste overeenkomsten en kan je met een minimale score aangeven welke ondertiteling, subliminal moet downloaden (score van 0 tot 100). Ik heb deze zelf op minimaal 80 staan en ik heb nog geen ondertitel gehad die niet synchroon loopt.
Ik weet alleen niet of dit ook werkt op de rbpi maar zou moeten lukken lijkt mij. Je bent alleen wel gebonden aan de commandline.

Als je per se een GUI wil kan je kijken naar Sublight, maar ik weet niet of die altijd een subtitle download die sync is met je videobestand. Om het goed en snel te laten werken heb je volgens mij wel een premium account nodig (3 euro per jaar).
offtopic:
Ik denk dat ik subliminal ook maar vanaf cli ga draaien, community package is maar brak.
Heb je een korte beschrijving hoe je dit gedaan heb?
Sa1 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:32:
[...]
hier ben ik ook wel in geintereseerd. Auto-Sub Bootstrap Bill stopt bij mij telkens. Super irritant.
Hier de uitleg hoe ik het gedaan heb met een stukje howto van @ulTimaS
schumi2004 in "[Synology] Packages"

Dr. Bean gaf echter na mijn acties pas aan hoe het beter te kunnen doen dus misschien daar even naar kijken voor je begint ;)
Dr. Bean in "[Synology] Packages"
Het lijkt z'n werk te doen ;)

Ben nu bezig script te maken (of eigenlijk aan te passen) met hierin de config opties zoals usernames en pass etc voor verschillende providers gebaseerd op dit script.
http://synology.brickman....0install%20Subliminal.txt
Weet jij of dit format correct is voor providers?

-p [addic7ed|opensubtitles]
Borromini schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:14:
Ik vind OpenSubtitles de laatste tijd zwaar irritant met hun reclame in die ondertitels. Vaak zijn die dan nog schaamteloos van Addicted gehaald...
Niet als je met username pass ze ophaalt, althans dat zou de bedoeling moeten zijn

• TRaSH
klopt,
zolang je ingelogt ben of user/pass gebruikt heb je geen adds

• TRaSH
Ik gebruik gewoon de scène/P2P naam en gaat altijd goed bij mij.
Daardoor is het vinden van de juiste subs ook een stuk makkelijker.
Met autosub of met de subtitle provider van kodi,
Aangezien hij ook meteen de source ziet of evt release groupon.
Voor films gebruik ik de imdb naam met jaar tussen haakjes gaat bij mij eigenlijk nooit mis.

Dus niet de verbasterde namen die je wel eens op usenet ziet.
Zoals bij jouw met vervangende letters voor cijfers.

[Voor 14% gewijzigd door TRaSH op 11-04-2016 12:19]

• TRaSH
catchingfire schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:17:
[...]

TheTVDB.

Als ik alles pre-process met Ember Media Manager en die alles laat renamen dan gaat het wel goed. Maar dan ben ik dus de release naam kwijt en dat is qua ondertitels erbij harken niet zo handig.
Aangezien ik gewoon de release naam gebruik en Kodi kan daar prima mee overweg (en naar mijn mening het renamen totaal overbodig maakt op spaties vervangen voor punten na dan)
Ben ik wel benieuwd om welke series het gaat.
Er zijn wel shows die problemen kunnen geven maar dat heeft vaak te maken met het verschil van release en thetvdb lijst.
Voor zulke series gebruik ik dan de xem scraper.
Zoals mythbusters omdat thetvdb besloot om de seizoenen anders te doen.

• TRaSH
Als ik thuis kom zal ik het testen,
Je folder naam is wel The Americans (2013)
Aangezien er ook een serie uit 1961 komt.
Ik zal dan gewoon de release naam gebruiken.

• TRaSH
catchingfire schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:10:
[...]

The Americans in het voorbeeld. Maar ook series als Divorce.
verse install op een test PC,
gebruikte scraper: thetvdb
screenshot incl. folder en bestandsnaam opbouw (folder werd gemaakt door Sonarr)
ik heb 0 byte files aangemaakt voor de episodes en de scene/p2p release naam gebruikt

\\TV-Canceled\The Americans (2013)\Season 04\The.Americans.S04E01.1080p.WEB DL.DD5.1.h.264 NTb.mkv

\\ServerFolders\TV-Canceled\Divorce\Season 04\divorce.401.720p diff.mkv

verder geen .nfo erbij gewoon de standaard scraper in Kodi gebruikt,
waarom een extra handeling als Kodi het prima zelf kan ;)

[Voor 11% gewijzigd door TRaSH op 13-04-2016 17:51]

• TRaSH
Zawaponga schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:00:
[...]

Serienaam.sXXeXX.ext
Bijvoorbeeld TheAmericans.s04e01.mkv
Geen spatie tussen woorden, alleen een hoofdletter in geval van een nieuw woord. Ik doe het op deze manier sinds jaren en heb nog nooit problemen gehad.

[afbeelding]
wel lastig om de juiste subs te vinden aangezien je niet kan zien welke source er gebruikt is.
en dat is wel een van de belangrijkste kenmerken om de juiste sync te vinden

• TRaSH
de vraag is of de scraper voor de subs wel die hash gebruikt ?
of alleen hun eigen subtitle programma.

de release name zie je toch niet in Kodi of wel ?
enigste keren wanneer ik hem zie is alleen al ik subs zoek in Kodi of als ik op info druk en ik zie de file path.

• TRaSH
Hoe encode je hem en welke codec gebruik je ? X264 of x265 ? (Of "h") ?

• TRaSH
Dus zoals door meerdere hier bevestigd,
dat ligt niet aan Kodi maar aan die bagger add-ons en streaming diensten.

Lekker zeuren bij die add-on makers waar je die add-on vandaan hebt en vragen aan hun of ze hun troep in orde willen maken als ze het aanbieden.
Mocht je hem pre-installed gekregen hebben moet je support vragen waar je hem gekocht hebt en vragen waarom die add-on zo ruk is.
En wat hun oplossing is aangezien hun het jouw aangeboden hebben als een werkend iets en je zal er ook wel extra voor betaald hebben.

Harribo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:35:
Ik mag er hier helaas niet teveel over zeggen. Snap je hem? Tip : ben voetballiefhebber.
Als ik het hier zo lees, gebruiken velen van jullie hem niet voor dit doel. Dus daarom hebben jullie er wrs minder problemen mee.
En nog maar eens bevestigd de blogpost van Kodi alles!

Begin eerst maar eens de feiten op een rij te krijgen, wie is waar verantwoordelijk voor en ga bij de makers zelf klagen (ik zal je helpen, bij de ADDON makers, DUS NIET Kodi team) of neem gewoon een FOX sport abbootje maar nee men wil voor dubbeltje op eerste rang zitten!

[Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 21-04-2016 13:22]

Ik ga weer eens een poging doen mijn Kids collectie te voorzien van metadata en deze in een video node te stoppen maar hoe kom ik er nu achter wanneer iets als TV serie herkend wordt en wanneer als Film?

Of maken jullie gewoon jullie gewoon NFO's en is alles gewoon film?

• TRaSH
?
ik heb een playlist of een videonode aangemaakt en daar een filter dat hij een bepaalde folder moet zien voor de kids en zo gescheiden.
of bedoel je dat niet ?
weet niet precies waar je heen wilt

TRaSH schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:32:
?
ik heb een playlist of een videonode aangemaakt en daar een filter dat hij een bepaalde folder moet zien voor de kids en zo gescheiden.
of bedoel je dat niet ?
weet niet precies waar je heen wilt
Nou bv buurman en buurman heb ik allemaal losse afleveringen van dus deze valt onder de categorie series.
Maar zo heb ik ook de hele collectie van Tom en Jerry wat eigenlijk serie afleveringen zijn maar aangezien deze in collectie formaat zijn DVD1 DVD2 etc zal deze waarschijnlijk onder de categorie films vallen?

Vervolgens een node aanmaken en gaan.

Maar daar een gedeelte serie formaat is (losse eps en ook als zodanig gevonden) kan ik deze niet samen voegen met films in 1 node?

/edit:
Nu ik het zo op schijf moet ik denk als regel maar aan houden dat wanneer iets een DVD collectie is het maar films moeten zijn.

[Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 24-04-2016 15:39]

• TRaSH
als ze niet op imdb of TMDb staan dan is het geen film maar een serie,
mits ze weer op thetvdb staan.
als ze dus op DVD staan zou ik er persoonlijk met makemkv er losse afleveringen van maken.
maar volgens mij is er ook mogelijk om met thetvdb om dvd order aan te houden

Cyberpope schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:48:
Waarschijnlijk stel ik een heel domme vraag, maar krijg het niet gevonden. Wellicht zoek ik op de verkeerde item (band? Hoofmenu? Tikker?). Maar het zo.

Ik was/ben gewend van mijn vorige kodi installaties dat als ik een bibliotheek toevoegde (b.v. films of TV-series) die ik van mijn NAS pluk, ik deze dan terug zie komen in "die band" waaruit je de keuze maakt wat je wil doen (je weet wel weer, video's, muziek, afbeeldingen, systeem. Uitgaande van de standaard skin).

Maar heb nu een image waar al een hoop op ingesteld was en ik eigenlijk alleen nog mijn eigen video's (speelfilm & series) aan toe wilde voegen. Maar hoe vaak ik nu ook een bibliotheek aanmaak (dus film met alleen films), hij komt niet in de band te staan. Ik moet via video -> bestand -> netwerk-locatie er naar toe.

Is dat een instelling of zo die ik over het hoofd zie??

Bijna elke manual op internet gaat er vanuit van voeg bibliotheek toe en hij verschijnt vanzelf...
Welke skin, scraper en wat zegt je debug log?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Heb je toevallig zelf even gekeken en geïnformeerd bij de developer of waar je de add-on vandaan hebt,
krijg namelijk het gevoel dat die weer 1 van de 100 streams add-ons is waar geen support voor word gegeven.
Dus lijkt me zowieso verstandig om eerst even te kijken waar je de add-on vandaan hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Vaak ligt het probleem bij de add-ons,
Zeker de add-ons waar slecht support voor is en waar je hier en op het Kodi forum ook geen support voor krijgt.
Daar moet je mee leren leven als je zo nodig gebruik wilt maken van zulke add-ons.

• TRaSH
Je zou even in je debug kunnen kijken,
Dubbel controleren of ze echt het zelfde genoemd zijn.
En wat je veel hebt met een NAS,
Rechten issue.
Ik heb ook zelf in Kodi ingesteld dat hij nl subs moet gebruiken.
En ook waar ze geplaatst zijn.
Kan je meteen een subtitel provider kiezen.

Madrox schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:06:
Ben een beginner met Kodi en sommige dingen krijg ik al door. Wat mij echter verward, zijn de add-ons in Kodi. Installeren van add-ons gaat nog wel, maar ik snap nog niet hoe ik add-ons kan verwijderen.
Helaas gaat dat niet bij de add-ons "toevoeg" pagina, wat ik jammer vind.
Als je in addon overzicht zit en de addon opent moet er een optie zitten om deze te verwijderen.
Nu probeer ik PLexBMC te installeren, maar ik weet de weblink niet die ik moet gebruiken om de zip te downloaden via add-ons. Via de pc lukt ook nog niet. Kan daar al wel films vanaf spelen, maar een gedownloade zip ervan af installeren lukt me nog niet.
Je kunt de zip die je wilt installeren wel op je PC downloaden neem ik aan?
Als je deze dan naar je Kodi device verplaatst met bv SMB of WinSCP kun je install van zip doen. Via een direct url naar zip lukt volgens mij niet. Of probeer je een bepaalde repo toe te voegen?
Gebruik de laatste Kodi versie op een Android BOX (MXQ 4k)

ps: heb mijn thuisnetwerk om moeten in openbaar netwerk om de filmmap van D: te kunnen delen/zien in Kodi/Plex/onboard mediaserver.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dus voor nu gaat het even om PlexBMX?

Deze zip installeren.
http://hippojay.github.io....plexbmc.addons-3.0.0.zip

En vervolgens via addons die repo selecteren en verder gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
je hebt wel op je windows machine je netwerk path gebruikt om je library te vullen ?
Neen aan dat je die als hoofdmachine/scraper gebruikt om je library te vullen/bij te houden

[Voor 35% gewijzigd door TRaSH op 23-05-2016 22:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Bedoel de path naar je locatie van je video files.
Maar dat heb je.
Persoonlijk geef ik de voorkeur naar IP-adres.
Maar wat zegt de debug log.
Is het misschien een rechten issue,
Maar dat zou je evt in je debug kunnen zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@mythic
Zet voor zekerheid eens Wait for network aan in LibreELEC settings, mogelijk starten je RPi's te snel.

Wat Sa1 zegt, was te snel.

[Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 24-05-2016 08:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Hmm,
Al mijn series zijn 5.1 en mijn films zijn allemaal HD-audio.
En op de raspberry Pi2/3 in mijn slaapkamer die direct via HDMI aangesloten zit aan de tv ondervind ik dit niet.
Heb wel ingesteld dat mijn audio alleen 2.0 is en verder niks ondersteund.
Dus alle audio word geconverteerd naar 2.0 zonder problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
heb je ook gekeken dat je niks ingesteld hebt dat hij bv geen DTS etc ondersteund

• TRaSH
psy schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:25:
Ik denk dat mijn KODI experiment alweer stopt... :(

Gisteren ben ik erachter gekomen dat de Mediacenter afstandsbediening wel werkte in KODI, maar niet meer in Mediaportal.

....

Ook kon ik in KODI geen share toevoegen voor de films en series. Ik gebruik DFS shares maar dat begrijpt KODI niet. Wordt niet ondersteund blijkbaar.

...
Ik heb een originele MCE receiver en die werkte out of the box met Kodi.
Geen add-on voor nodig gehad.
Enigste wat ik zelf gedaan heb is een paar aanpassingen in de keymap.xml voor extra functies.(audio switchen, subs switchen, subs downloaden, subs timing)
Ohja en een kleine reg patch zodat de groene knop Kodi start.

MediaPortal is toch windows only ?
Dat zal wel de redenen zijn dat het meteen werkt met DFS als het in windows werkt.
Kodi is multiplatform. (En helaas geen native support voor DFS wat ik zo snel kon vinden)
Maar vond wel een workarround.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=18628&page=2

Hoop dat je er iets mee kan.

Heb even wat hulp nodig want snap er helemaal niets meer van.
Ik draai Milhouse Krypton builds maar dat maakt eigenlijk niet veel uit.
Waar ik tegen aan loop zijn de beeldscherm instellingen en dan met de resolutie en refresh rate.

Mijn TV (Heel oud beestje) JVC LT40S70 kan volgens de specs max 1080i (1920x1080) aan over HDMI

Kijk ik echter in Kodi settings en staat deze ingesteld op 1080p, ik kan niet de refresh rate aanpassen.
Pas ik deze aan naar 1080i dan kan ik dit wel van 25, 29,97 en 30.

Maar welke moet ik nu hebben?
Moet ik hem nu op 1080p laten staan omdat het schijnbaar toch werkt op mijn TV of beter op 1080i zetten maar welke refresh rate dan?

Als ik nu bij systeem info kijk staat deze op 25 wat volgens mij 50 zou moeten zijn :? :?
DappereDodo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 06:03:
[...]

Moet je dan geen modelines aan xorg.conf toevoegen? Standaard ondersteund openelec niet zo gek veel, is mijn ervaring. Fritsch heeft daar aardig wat over geschreven op het kodi forum.
Ik zal zijn stukje eens opzoeken, thanks voor de tip.

/edit:
Kom veel tegen over Xorg maar echt duidelijkheid krijg ik er niet in. Heb een vermoeden maar ben er niet 100% zeker van. Heb je toevallig linkje naar Fritsch zijn post(s)?

/edit:
Ik denk dat ik eruit ben.
ALs ik het volgende commando uitvoer: more /var/log/Xorg.0.log | grep Modeline
krijg ik deze output waarin het eerste gedeelte belangrijkste is vermoed ik ivm refresh rates

http://sprunge.us/NjgO

Als ik vervolgens xrandr doe krijg ik dit (staat nu op 720p)
http://sprunge.us/KYhW

En nu even kijken hoe ik dit in een xorg.conf gooi

[Voor 46% gewijzigd door schumi2004 op 17-06-2016 09:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
ik heb die extra functies gewoon aangepast in me remote.xml
o.a.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  <global>
    <remote>
      <menu>PreviousMenu</menu>
      <back>Back</back>
      <info>Info</info>
     <guide>ContextMenu</guide>
      <red>UpdateLibrary(video)</red>
      <green>CleanLibrary(video)</green>
      <yellow>UpdateLibrary(music)</yellow>
      <blue>CleanLibrary(music)</blue>
      <mypictures>runaddon(plugin.video.youtube)</mypictures>
    </remote>
  </global>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 <FullscreenVideo>
    <remote>
      <left>SubtitleDelayMinus</left>
      <right>SubtitleDelayPlus</right>
      <up>AudioDelayPlus</up>
      <down>AudioDelayMinus</down>
      <menu>OSD</menu>
      <start>OSD</start>
      <select>OSD</select>
      <info>Info</info>
      <!-- crash <teletext>XBMC.ActivateWindow(Teletext)</teletext> -->
      <record>CodecInfo</record>
      <green>NextSubtitle</green>
      <yellow>AudioNextLanguage</yellow>
      <blue>XBMC.ActivateWindow(SubtitleSearch)</blue>
    </remote>
  </FullscreenVideo>

of aanpassen met de keyboard editor add-on,
maar je kan handmatig net iets meer.
hier nog een link naar de wiki met alles wat je zou kunnen instellen.
http://kodi.wiki/view/Keymaps

[Voor 8% gewijzigd door TRaSH op 19-06-2016 14:10. Reden: keyboard editor add-on + link naar wiki]

• TRaSH
schumi2004 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:45:
[...]

....

En nu even kijken hoe ik dit in een xorg.conf gooi
ik heb het volgende gebruikt en dat werkte prima bij mij.
Config EDID nvidia van de OpenElec Wiki
En je zou ook even kunnen kijken in.
Configuring a Custom xorg.conf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Je kan informeren waar je de add-on vandaan hebt.
Vaak geeft de developer support daar en er zullen meer mensen die add-on gebruiken

Nee zoiets wordt niet in library opgeslagen maar op de client en voor zover mijn ervaring is nog eens eenmalig ook. Bij een reboot moet ik namelijk opnieuw gelijk trekken.

Je zou natuurlijk ook betere subs kunnen zoeken ;)

[Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 06-07-2016 11:31]

• TRaSH
Als de Film geen subs heeft gebruik in de subtitle add-on zodat hij zelf zoekt naar de juiste sub.
in mijn geval Opensubtitles
Uiteraard werkt het het beste als je de originele naam behoud aan gezien hij dan kijkt welke subs hierbij horen qua timing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Ik weet niet of de hash werkt met de add-on,
Of alleen met hun eigen programma.
Maar de originele naam behouden helpt wel.
Als ik een serie kijk en zoek naar subs dan moet ik meestal zelf kiezen welke subs het beste past.

• TRaSH
Ik zie nooit de filenames als ik in Kodi zit dus heb er geen moeite mee,
alleen als ik op info druk dan zie ik de locatie en de filename.
Dus zie het probleem niet dat je moet renamen.

Alhoewel ik heel soms rename bij series als er wel of geen punten tussen de woorden zitten maar heb daar een script voor die dat automatisch doet.

• TRaSH
ikkeenjij36 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:09:
[...]

Ok nou mijn log is zo groot dat het zelfs niet via pastebingaat.
Een herstart en dan testen dan is je lig niet zo groot,
Of je hebt veel add-ons.

PuckStar schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:23:
[...]

Maar ik schreef toch duidelijk dat het enige wat ik veranderd heb de locatie is, en dat de info dus wel verschijnt als de locatie een smb locatie is, maar als het een nfs locatie is gaat hij gelijk afspelen.
De setting in de skin is dus "laat eerst info zien", maar dat lijkt hij niet te willen doen bij nfs locaties.
Dat is dus het vreemde.
En wat zegt je debug log?

Heb je je library opnieuw gescanned na locatie wijziging? De data in je library heeft waarschijnlijk ook nog smb als locatie staan.
keepitfrosty schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:17:
Vanaf welke Kodi versie werkt dit?
Jarvis en hoger.
Ik heb met Isengard in een ver verleden wel eens zelf een build gemaakt met gif support en dat was opzich wel aardig maar vond het teveel werk om overal animated gifs bij te zoeken.
Main menu was nog wel te doen maar voor elk item in mijn library vond ik het wel prima zo.

/edit:
Even naar het einde van betreffende topic gebladerd en misschien begin ik er weer eens aan :P

[Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 20-07-2016 09:42]

Als je googled op cinemagraph kom je ook nog wel leuke dingen tegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Miss_80 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:15:
[...]

Ontzettend mooie plaatjes om te gebruiken als je achtergrond ofzo.. Niet te veel, maar af en toe wel gaaf.

Eerst maar eens beslissen welke skin ik nu wil gaan gebruiken. Vind arctic wel erg mooi en clean, maar ik merk dat de widgets de boel vertraagt. Daarnaast willen de animated posters niet werken in de widget op het homescherm, iets wat wel lijkt te lukken als ik Estuary gebruik icm Krypton.
Estuary MOD is een aanrader ;)
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=267343
Voor de liefhebbers, had er in het verleden ook een paar verzameld en dit heb ik tot nu toe.
Cinemagraph collectie

[Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 20-07-2016 20:37]

Iemand die zich herkent in het volgende probleem?
Ik heb recentelijk een Harmony Ultimate in gebruik en sindsdien krijg ik de long press functie niet werkend onder Kodi Krypton, meen dat dit ook met Jarvis was maar dat is te lang geleden.
Me verder niet echt in verdiept destijds maar zou het nu toch graag werkend willen hebben.
Iemand tips of tricks?

De long-press acties zijn correct geconfigureerd in de Harmony software.
Ik zal nog eens een paar knoppen veranderen en opnieuw een sync doen, kijken wat dat doet.

[Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 01-08-2016 10:04]

• TRaSH
Heb je gekeken of Kodi ze goed oppakt ?
Via SSH kan je via een commando zien wat een bepaalde druk op de knop doet.
Zo heb ik die van mij ingesteld.
Longpress heeft wel gewerkt bij mij had dat bij de FF / next track knop zitten.
Maar lang niet gebruikt dus weet niet of hij het nog steeds werkt.

• TRaSH
En je Android TV ondersteund 4K en de meegeleverde audio ?

• TRaSH
Kodi is niet bedoelt voor file mode maar voor library mode,
Wat je zelf kan doen is de films/series pas verplaatsen op het moment dat je de subs hebt.
maar met de subtitle provider kan je de missende subs downloaden in Kodi.

• TRaSH
Heeft niks met de skin te maken,
Nogmaals Kodi is gemaakt voor library mode en niet file mode wat jij wilt.
Er zijn oplossingen vermeld.
1. Houd de bestanden zonder sub gescheiden aangezien je liever zelf zoekt.
2. Rename de file niet maar behoud de scene/p2p benaming dan doen de subtitel providers wel goed hun werk omdat ze genoeg info hebben.
Aangezien Kodi in library mode werkt zie je gewoon de naam van de film.
3. Als ik me niet vergis laat mq7 wel zien welke subs erbij zitten,
moet morgen even kijken of hij ook de losse sub erbij pakt.
Volgens mij wel namelijk.
Maar volgens mij moet dan de sub er wel bij staan tijdens de library scan en niet achteraf toegevoegd worden.
Daarom plaats ik pas series in de Kodi scan map als de subs gevonden zijn,
Hiervoor gebruik ik een script dat het automatisch gaat.
Waarom zelf doen als het automatisch kan 😉
4. Ohja en bestand beheer,
Dan krijg je wel alles te zien in file modus.

Maar misschien is Kodi niks voor je en moet je gewoon kijken naar een kant en klaar media speler die in file modus werkt.
Als je dat prettiger vind.

• TRaSH
Sbakker1982 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:55:
Kan ik ergens instellen dat dta geluid wordt omgezet naar dolby digital 5.1?
Dta ?
Denk dat je DTS bedoelt.
Ja volgens mij moet je in Kodi instellen dat je systeem dat niet ondersteund.
Kan zijn dat je éérst naar expert modus moet.
Systeem - geluids uitgang.
Daar uitzetten wat er niet ondersteund word.
Of aanzetten wat wel ondersteund word.

• TRaSH
En zal er ook niet komen buiten de file modus,
Want dat zou een stap achteruit wezen.
Dit hebben ze een paar major releases geleden geschrapt en zijn totaal overgestapt naar library modus.
En dat probeerde we je te vertellen.
Ook hebben we je advies gegeven hoe je het eventueel zou kunnen oplossen.
En ja dat zijn omwegen en voor jouw extra werk.

Als je zelf een beetje research gedaan had dan had je geweten dat Kodi bedoelt is on makkelijk van uit de bank een filmpje te kijken.
En daar past dat 10 jaar oude file modus niet tussen.

Maar is de file modus niet precies wat je wilt ?
Beetje verkenner achtig door je media browsen.
Wil je dat ik nog ga kijken of mq7 externe subs ondersteund en dat laat zien in de skin ?

• TRaSH
Ja heel apart bij sommige heb ik het wel bij staan,
net getest met een film waar nog niks bij stond.
als ik hem een paar tellen laten spelen en weer stop dan laat hij wel zien welke subs er zijn,
en dan haalt hij ook de info op welke audio format er in zit.
denk dat hij die info pas scrape als je hem 1x afspeelt of even afspeelt.
Zal me daar eens in verdiepen hoe dat zit.
want ik kan me herinneren zeker met series dat hij dat eerder liet zien,
bij het toevoegen aan de library.
en als ik het later toevoeg dan liet hij het niet zien.
Daarna heb ik besloten om series pas in kodi te gooien als de subs gedownload zijn (dit werkt met een script ism autosub dus heb daar geen omkijken aan)
Voor films pak ik meestal de films die al de subs hebben aangezien die vaak een paar dagen later al uitkomen.
Maar goed daar heb je niks aan. :/

• TRaSH
Het niet juist scrapen heeft 9 van de 10X met de benaming te maken van je bestanden of folder.
Anime is altijd wel een issue geweest,
Vooral omdat niet alle groepen op dezelfde manier hun file name opbouwen.
En uiteraard ben je afhankelijk van de beschikbare scrapers en onderhoud ervan.

Met gewone series of films heb ik nog nooit gehad dat iets niet werd herkend werd.(knock on wood)

Muziek als mkv of op blu-ray is toch een muziek video ?
Of is dit iets zelf samengesteld ?
Moet wel toegeven dat muziek video's slecht ondersteund word.
Maar dat ligt niet echt aan Kodi,
Er is gewoon niet echt een fatsoenlijke site met een api die een muziek video collectie heeft.

Als je voorkeur naar filemode gaat dan is Kodi niet geschrikt voor jouw wensen.
Misschien een standaard media player.

Kodi is meer gericht op gebruiksgemak en bedienen met de afstandsbediening.
Vanaf de bank.

Mijn dochter toen ze 3-4 was kon Kodi toen xbmc bedienen en zelf een film uit kiezen.
Omdat ze juist covers kreeg te zien en niet die file mode die je hebt met mediaspelers
Of scrapen met die verschrikkelijke externe scrapers.

• TRaSH
Normaal probeer ik dat altijd te doen,
Maar is nogal lastig op je telefoon,
Zeker tegen meerdere personen.
Daarom geprobeerd om alinea's te gebruiken.
Misschien als ik vanavond thuis kom zal ik het aanpassen mocht het nodig zijn.
Thnx

jopie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:15:
Een van de issues waar ik tegenaan loop is dat Kodi naar mijn idee niet alle folders goed genoeg scant op nieuwe inhoud. TV Series laat ik binnenkomen op een Windows 10 PC via Sonar. Dat werkt goed. Films komen daar ook in een map binnen, die in Kodi als movies is aangemerkt. Dat gaat niet zo goed, moet eigenlijk iedere keer op scan for new content drukken, waardoor ik films eigenlijk via de bestands verkenner in Kodi kijk.

Een tip?
Vertel eens hoe je het geconfigureerd heb en wat je zou willen?
Sonarr kan namelijk prima een seintje geven aan Kodi om de library te scannen bij download completed en als je dan in je advanced settings ook nog aangeeft om errors te skippen bij scannen heb je nergens omkijken naar, Kodi moet uiteraard wel actief zijn.

code:
1
2
3
<videoscanner>
    <ignoreerrors>true</ignoreerrors> <!-- Set to true to silently ignore errors while scanning videos. This prevents the error dialogue box, so you don't have to keep hitting "yes" to keep scanning.-->
</videoscanner>

Vervolgens kun je nog aangeven dat wanneer Kodi opgestart wordt hij ook direct een library scan moet doen.

Note:
Overigens is Sonarr voor Series en NIET voor Movies ;)
Iets meer spelen en lezen is mijn advies wat Kodi betreft want als ik het zo hoor vallen de issues (welke nog komen zullen) allemaal wel mee ;)

[Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 08-09-2016 13:23]

Hero of Time schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:59:
Iemand nog een antwoord op m'n vraag bij Hero of Time in "[ervaringen] Kodi - deel XVI", mbt skins die tijdens afspelen zo minimalistisch mogelijk is, iig bij pauzeren?
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=267343
*knip* negeren is beter

Ik zou zeggen, sla de Kodi wiki er eens op na met alle tips en tricks die je gehad heb, succes!
http://kodi.wiki/view/Smart_playlists

[Voor 70% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:04]

• TRaSH
In de Kodi wiki staat merendeels stap voor stap met plaatjes uitleg hoe je iets moet doen.
Zo ook hoe je een smart play list moet maken.
Volgens mij word er op tweakers nog steeds verwacht dat je enigzins wat zelf probeert en zeker wat onderzoek doet.
En bij je vraag stelling vertellen wat je geprobeerd hebt of waar je tegen aan loopt.

Als ik vanavond thuis ben kan ik je wel een link van het Kodi forum geven waar iemand bv zijn kinderfilms gescheiden heeft van de zogenaamde grote mensen films.
Dat kan je dan ook toepassen voor de rest.
Ik zelf heb bv een playlist aangemaakt voor alle ongeziene films.
En zo zijn er meer mogelijkheden.

Wil je een stap voor stap uitleg dan is de Kodi wiki daar erg geschrikt voor met de tips die je hier hebt gekregen weet je dan waar je moet zoeken

*Negeren is beter*
Maar we gaan offtopic.

inderdaad ;)

[Voor 92% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:08]

• TRaSH
Artwork downloader add-on,
en afhankelijk van de skin kan je dan zoeken naar fanart of posters.
doe ik ook soms voor sommige films maar gebruik MQ7

• TRaSH
Protax schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:34:
[...]

Ik heb vanavond alle plaatjes uit me mappen weggegooid, daarnaast de database en thumbnails folder uit Kodi. Dacht dan laat ik alles opnieuw downloaden, echter gebeurd er nu geen fluit en blijf ik de oude plaatjes zien :-(

.........
Ik neem aan dat je ook de TexturesXX.db deleted hebt en daarna een restart van Kodi ?

Als ik het goed heb scant Kodi 1x naar covers en fanart,
en dat is wanneer je de film/serie toevoegt aan de library
Wat je kan doen is de add-on Artwork Downloader installeren.
even de instellingen nalopen welke fanart, etc je wilt en hoeveel en daarna de add-on starten en dan zal hij alles opnieuw toevoegen en ook de library updaten.

• TRaSH
devildirk schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:27:
Hallo mensen...

Dankzij Jorgen, 4-systeembeheer en andere tweakers heb ik het onderstaande weten te bouwen.
Door op mijn 65 inch 4K TV de skin Eminence te gebruiken en zoveel mogelijk weggegooid te hebben, kom ik op deze manier het dichtste bij de HDI Dune HD Duo Mediaspeler.

De tegels zijn niets anders dan snelkoppelingen naar mijn favorieten toe.
Verder geen enkele library opgebouwd met welke info dan ook.

Dank!

[afbeelding]
En hoe ziet het er uit als je bv in de films gaat of series ?
Jorgen schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:38:
....

Iemand een idee waarom op het Kodi-forum veel afbeeldingen ineens uitgerekt zijn/ het onderste deel missen? Als ik bijv. een verzameling afbeeldingen van een skin wil bekijken, dan mis ik vaak het onderste deel van de afbeelding. Dit is nu al een tijdje zo, maar ik kan niet vinden hoe ik dit oplos. Het is ook niet bij alle afbeeldingen zo. Het lijkt erop dat als de afbeelding door het forum wordt aangepast (omdat hij met 1920x1080 te groot is), dat dit gebeurt.

Het is knap vervelend om elke afbeelding los te moeten openen en sluiten, ipv gewoon op volgende te kunnen klikken.
had je een link voorbeeld dat ik even kan kijken of ik dat ook heb

Is met zo'n beetje elke imgur album wat op kodi forum staat. vroeger waren de afbeeldingen volledig te zien, nu zie je alleen bovenste gedeelte en moet je album op imgur openen om volledig te kunnen zien.

Zal wel een forum instelling zijn.

• TRaSH
Zoals Schumi het al beschreef,
is dus geen instelling issue van jouw kant.

• TRaSH
copykat schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:10:
.....

Jammer dat die skin niet meer mee evolueert met Kodi.
Welke skin ?
Voor Kodi v17 hebben ze al besloten om over te stappen naar een andere normale skin.
heb helaas nog niet zoveel tijd gehad om te testen.
maar het is wel een stuk makkelijker voor nieuwkomers om media nu toe te voegen.

Zeker muziek was voor vele erg lastig.

Verder vind ik persoonlijk dat de skin een hoop mist voor mijn smaak,
maar moet de MOD eens proberen die heeft wat meer opties

• TRaSH
Hier kan je meer screenshots vinden van Estuary
en dit is de MOD

• TRaSH
Protax schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:20:
[...]

Ja, het lijkt wel of er niks meer wordt gedownload als ik die addon run.
En dat Kodi gebruik blijft maken van afbeeldigen die zijn gechached.
Ik neem aan dat je ook de TexturesXX.db deleted hebt en daarna een restart van Kodi ?

• TRaSH
Ben blij dat het met LibreElec een stuk makkelijker is.
Zeker omdat mijn kennis met linux ook minimaal is.

• TRaSH
Apart dat het er zo bij jouw uitziet,
mijn covers/fanart zien er allemaal gelikt uit alleen ik pas sommige aan naar mijn eigen smaak.
verder heb ik totaal geen fanart/covers in mijn films zitten, series toevallig wel omdat sonarr ze er bij doet.

• TRaSH
verwijder je die toch ook.
sluit kodi af.
delete nogmaals de TexturesXX.db
verwijders alle fanart en thumbnails ook uit de extrafanart & extrathumb.
en delete ook alles uit de Thumbnails folder.
in de addon_data van script.artwork.downloader zit een temp folder en delete die ook.
start dan kodi weer op en start dan die artwork downloader op.
niet vergeten eerst je settings na te lopen van de artwork downloader.

• TRaSH
ik kan er gewoon bij via samba.
hopelijk is het nu opgelost bij je

Hero of Time schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:14:
[...]

Ik ben echt op zoek naar een skin dat een minimalistische pausebalk heeft zodat er zo min mogelijk van het beeld 'verborgen' wordt. Ik heb niet in de skin settings verder gekeken naar kleurstellingen, aangezien dat pas zou komen als de skin zou voldoen en dat doet 't niet. ;)
Ik denk als je Guilouz vraagt van Estuary MOD deze optie toe te voegen hij dat nog best wil doen ook.
MQ7 heeft bv wel de optie om het PAUZE scherm aan te passen, ik meen dat je zo'n beetje alles kunt weg halen wat je niet wilt.
Hero of Time schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:58:
[...]

Moet ik even m'n github wachtwoord achterhalen, die ben ik vergeten. :X
Gewoon via het forum ;)
Hero of Time schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:38:
[...]

Daar moet ik mij dan eerst aanmelden, heb geen account daar. Github wel. ;)
Ik zal het anders eens voorstellen bij hem, zie het zelf eigenlijk ook wel zitten ;)

/EDIT:
Even voor mijn beeldvorming, wat is er teveel aan dit pauze scherm? (Estuary MOD)

[Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 13-09-2016 14:17]

Hero of Time schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:26:
Pauzeer 'm eens als er ondertiteling staat en probeer dat dan eens te lezen. ;)

Dit is met de Transparency skin:
[afbeelding]

En Estuary Mod:
[afbeelding]
Wat leest nou prettiger? ;)
Pauze is bij mij pauze, dat de subs erachter vallen vind ik persoonlijk niet zo'n probleem maar keuze hebben in het pauze scherm zou wel een nice to have zijn.

Ik wil het hem best vragen maar hoe zou je het dan willen hebben, zoals in Transparency? (want dan gebruik ik jouw screenshots :P )
Hero of Time schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 02:10:
[...]

Nee, ik heb zelfs twee aparte schijven. 1 is volledig voor anime en die heb ik ook zo apart toegevoegd aan Kodi. Deze locatie wordt bijgehouden door de AniDB [MOD] scraper en doet dat prima. Ik heb er enkel een paar series in staan die geen anime zijn, namelijk Avatar (beide) en Transformers Beast Wars (die cg versie uit de jaren '90). Daarvan wordt dus niets weergegeven, immers komen die niet voor bij anidb. Het zou mooi zijn om voor deze thetvdb scraper te kunnen gebruiken om de missende info op te halen. Ook voor net die ene anime die niet goed gepakt wordt zou thetvdb handig kunnen zijn om 'm wel te kunnen voorzien van plot en art (Welcome to NHK bijvoorbeeld, want ook de Japanse naam wordt niet herkend schijnbaar).
Je kunt tijdelijk de scraper veranderen en de missende series opnieuw laten scannen, alleen de missende dus niet alles, en dan de scraper weer terug naar origineel zetten.
Dit snap ik even niet. Wil je zeggen dat de 'universal' scraper je de optie geeft om per item aan te geven welke scraper er eigenlijk gebruikt moet worden om informatie weer te geven? Klinkt als erg veel werk, zeker omdat de anidb scraper zo'n beetje alles pakt bij mij. ;)
Nee wat ie bedoelt is dat je bij Universal movie scraper kunt zeggen dat je het plot bij IMDB gehaald wil hebben en de motto/tagline of wat dan ook bij themoviedb of mss wel trakt.tv, zo ook voor fanart en posters kun je dit in deze addon bepalen waar hij zijn informatie vandaan moet halen.

[Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 17-09-2016 10:40]

Hero of Time schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:49:
[...]

Misschien moeten ze gewoon betere skins maken. :P

[...]

Laatste backup is van Kodi 16, dus voor ik naar Krypton beta ging. Zo erg is het dus ook weer niet. Ik maak overigens geen gebruik van een centraal systeem of wat dan ook, alles is lokaal en stand alone.

Overigens is wat ik snel zag in .kodi/temp/scrapers/metadata.tvshow.anidb.net.mod is dat er xml bestanden staan van shows die gescraped zijn. In een aantal hiervan staat stond alleen 'you are banned, wait a while...', dus wellicht kan ik op die manier nog m'n missende informatie terug halen.

Of ik laat het voor wat 't is en ververs zo nu en dan eens een paar shows als kodi dat niet zelf al doet. /luiemodus :P

Edit:
En toen deed ik een refresh en had ik zo goed als alles weer terug. Alleen sommige art klopt niet, drie seizoenen met dezelfde fanart en een serie met de art van de prequel. Naja, is nog wel te fixen.
Heb je een clean install gedaan misschien want Kodi migreert namelijk de huidige database naar een nieuwe en dus zou je alle data weer moeten hebben.

Ik zou de databases verwijderen die je nu in Kodi 17 heb, een kopie van de databases uit je backup halen, en Kodi 17 starten.

Als goed wordt je database dan gemigreerd.

• TRaSH
Hero of Time schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:49:
[...]

Misschien moeten ze gewoon betere skins maken. :P

[...]
Of je maakt er zelf 1 ;)
Zoveel mensen zoveel wensen.

• TRaSH
Skinning

of het makkelijk is kan ik niet zeggen.
maar je kan altijd even een kijkje nemen

Hero of Time schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:50:
[...]

Kan je in Tasker opgeven om te controleren of een bepaalde netwerkbron beschikbaar is? Denk aan webinterface of ping reply. Dan kan je afhankelijk van het antwoord de volgende taak starten.
Dat lukt ja. Zo doe ik eerst een check of google.nl bereikbaar is en op basis daarvan wordt al dan niet VPN gestart op open Wfif Hotspots.

• TRaSH
Die add-on valt onder 1 van de add-ons waar we het hier niet over mogen hebben.
Ik zou zeggen uitproberen.

• TRaSH
Kan je wel bij je advanced.xml ?
Dan kan je misschien een shared library gebruiken.
Kan je er ook niet via FTP bij

Ik weet niet hoor maar om nu Kodi aan de hele buitenwereld te tonen lijkt me niet heel handig maar dat is je eigen keuze ;)
PuckStar schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:45:
[...]

Er zit nog altijd een login en ww op hè. Dus je kunt er niet zomaar bij.
Ik weet niet of het ook met een certificaat zou kunnen. VPN kan ieder geval.
Mocht iemand (zou niet weten waarom de hele wereld er in geïnteresseerd zou zijn) er in kunnen komen maakt het me alsnog niet zoveel uit dat ze zien welke films/series ik heb.
Misschien zitten er wel security flaws in Kodi waar we nog geen weet van hebben en kunnen ze wel meer zien dan alleen je films en series ;)

Ik doe het iig niet zo en ik gebruik gewoon VPN, voelt toch net iets veiliger.
Volgens mij wordt het zelfs door Kodi team ook afgeraden het zo beschikbaar te maken ;)
PuckStar schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:33:
[...]

Fair enough :). Heb je een link naar een quick noob guide om VPN op te zetten? :)
Ik wil je best helpen maar ik draai VPN op een DD-WRT router, schijnt ook te kunnen op een Synology maar me nooit in verdiept.
Als je niet een dergelijk device in huis hebt wordt het mogelijk nog een klus.
sdk1985 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:54:
[...]

Bij Ziggo is je IP gekoppeld aan je modem. Dus wanneer je die vervangt verandert ook je IP.

Mbt VPN: Mijn huidige Ziggo modem ondersteund helaas geen VPN (technicolor), de ingebouwde VPN server van Windows is niet echt optimaal (max 1 verbinding oid) en de ingebouwde OpenVPN server van mijn R7000 werkt niet met Android.

Is er iets dat wel lekker werkt in combinatie met Android + Windows >>Windows ?
.
Hoe bedoel je werkt niet met Android?
Ik gebruik OpenVPN for Android als app en deze is vrij coulant wat settings betreft, die past zichzelf gemakkelijk aan. Anders is het wat settings in je client.ovpn file aanpassen en dan zal het vast wel werken.
Krijg je ergens een log te zien wat VPN betreft op je R7000?

[Voor 50% gewijzigd door schumi2004 op 23-09-2016 22:08]

@Erik070

Mocht je DD-WR Ttoch nog een poging willen geven dan zijn deze sites wellicht handig:
Voor het certificaat gedeelte:
https://advancedhomeserver.com/dd-wrt-and-openvpn-part-1/

Voor de daadwerkelijke config van OpenVPN (vanaf stap 6)
http://www.stj.me/2016/02/17/openvpn-ddwrt.html
Aangezien je hem toch niet kan benaderen verwijder de database eens en kijk of deze opnieuw aangemaakt wordt.

• TRaSH
Je moet hem niet op 5.1 zetten lijkt me aangezien je zelf al aangeeft dat hij 2.1 is,
daarmee beantwoord je ook meteen je eigen vraag zet hem op 2.1.
passthrough kan je aanzetten en even testen of het werkt bij je,
voor DTS HD/True-HD etc moet hij wel via HDMI aangesloten zijn en je mediaspeler moet dat ook ondersteunen.
Dat de film 5.1 of 7.1 is maakt niks uit aangezien de soundbar maar 2.1 is en dat zou dus kunnen zijn dat hij dus maar 2.0 aangeeft.
Om passthrough werkend te krijgen moet je wel de juiste audio doorvoer kiezen in Kodi.

Heb Emby hier nu ook draaiend op mijn NAS en ben zover dat ik mijn clients aan het voorzien ben van de addons maar hoe stel ik die addon nu in dat hij in geen geval aan transcoding doet?

In het begin krijg je wat vraagjes maar wat moet je nu selecteren?

[Voor 1% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2016 00:57. Reden: damm typo]

Pagina: 1 2 3 4 5

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee