Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 4 5 6
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:33
Ook op zoek naar een matras. Ik heb last van mijn nek en rug en ben echt op zoek naar iets wat goed past bij mijn lichaam. Bij Lavital geweest, daar gaven ze aan dat ze echt pocketvering aanraden als je specifieke klachten hebt. Hun latex matrassen liggen ook alsof je in een goedkoop hotel slaapt. Grootste nadeel is dat je bij Lavital niet kan proefslapen. Hun beste matras (Sapphire) lag in de winkel erg lekker, maar dit zegt natuurlijk weinig over hoe je er op slaapt.

Ook bij Ravensberger geweest, daar lijkt juist pocketvering ondergeschikt te zijn. Bij de 2 typen pocketvering die ze hebben voel je echt dat je op de veren ligt. Ze verkopen van origine ook alleen schuimmatrassen, pocketvering is er bij gekomen voor de Nederlandse markt. Hun Talalay matras vond ik het beste liggen. De structura med 60 vond ik te hard (h2) en de verkoper gaf aan dat ze nog harder worden ivm aanpassing in het productieproces. De HR70 koudschuim heeft het probleem dat er te veel verschil tussen de zones zit voor iemand met normaal postuur.

Nu de vraag hoe verder. Is het waar dat pocketvering beter is voor mensen met rug en nekklachten? Zijn er alternatieven die werken zoals Lavital (op maat) maar met mogelijkheid tot proefslapen? Ik lees dat Roleau wordt aangeraden, waar kan ik die uitproberen? De website is down (lekker handig, zet dan een statische pagina met telefoonnummer en adres neer).

Ik denk dat Emma etc. niet de kwaliteit heeft die ik zoek.

Erapaz wijzigde deze reactie 10-06-2019 16:47 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• k_doorman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:33
Ik ben afgelopen week ook bij ravensberger geweest om een matras te bestellen.
Het was het idee om voor de structura med 60 H3 of de ravospring 570 te gaan. De ravospring viel al snel af omdat deze instabiel voelde. Terwijl we eigenlijk de keuze hadden gemaakt voor de structura med toch nog maar even op de ergospring gaan liggen. Deze viel eigenlijk buiten budget, maar gaf voor ons beide dusdanig meer ondersteuning dat we het budget maar een stukje hebben opgerekt! Nu de levertijd nog even afwachten :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wimplon
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 28-11-2019
Sinds een week is het Matt matras opgehaald (inmiddels geld ook al terug, perfecte service) en liggen we op een Struktura Med 60 H3 matras van Ravensberger. Puur genieten dit matras en deze kan ik dan ook iedereen aanraden. Stevig, maar toch zacht op de plekken waar je wat extra veerkracht wenst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 03-01 21:27
Voornemens om deze week mijn MATT terug te sturen. Hoewel het matras redelijk ligt, blijkt er een te groot verschil in postuur te zijn tussen mijn vriendin en ik. Ik vind hem doorgaans te zacht en zei te hard. Ook blijkt het matras relatief veel warmte vast te houden tijdens deze hitte golf, wat mijn nachtrust in ieder geval niet ten goede komt.

Wij willen nu bij een echte winkel gaan kijken en een traditioneel pocketveren matras kopen. Het matras moet echter op zeer korte termijn retour en ik moet voor enkele weken naar het buitenland. We hebben dus eigenlijk een tijdelijk matras nodig, totdat we langs kunnen gaan bij een gerenomeerde 'echte' winkel.
Na Droomidee, Simba en Matt.. iemand tips voor een laatste matras wat we nog kunnen proberen, om het gat op te vangen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guillermow93
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 06-01 11:49
Ik kan iedereen het Lidl Meradiso matras afraden. Ik heb dit matras op 27-04-2019 aangekocht en er is nu al kuilvorming, deze gaat dan ook retour volgende week. Afgelopen weekend bij de showroom van Ravensberger in Zoeterwoude proefgelegen op verschillende matrassen. Uiteindelijk is het de Komfort-SAN 50 H2 SG50 geworden (187cm en 78kg)

Dit in combinatie met deze 42-latten vaste lattenbodems hoop ik weer als een baby te kunnen slapen. https://www.matrasbestell...-vast/lattenbodem-42-lats

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• edro456
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 04-09-2019
*knip* rant

Señor Sjon wijzigde deze reactie 04-09-2019 17:31 (97%)

• edro456
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 04-09-2019
Onze laatste dure matrassen die we gekocht hebben waren auping matrassen,eerste weken dat we erop sliepen hadden we allebei zulke gewrichtspijnen over ons hele lichaam,precies of we hadden een zwaar autoongeluk gehad en waren herstellende.Als we nu nog een matras kopen zal het altijd eerst proefslapen zijn en niet goed geld terug ,dat raad ik iedereen aan ,anders is de kans zeer groot dat je veel geld kwijt bent en in het zak gezet bent ,dit eveneen met hoofdkussen,zelfde verhaal ,op proef proberen ,niet goed geld terug.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat een matras duur is, is natuurlijk geen garantie dat het daarom ook de goede slaapoplossing voor jou persoonlijk is. Evenmin betekent jouw slechte ervaring dat het een slecht matras of slecht merk in het algemeen is.

Help!!!! wijzigde deze reactie 05-09-2019 08:47 (3%)

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:43
Kezand schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:20:
[...]

Ik zou niet investeren in een topper. Je wilt harder en een topper maakt het alleen eigenlijk zachter.
De matras bepaald het grootste gedeelte de hardheid van het geheel dus ik zou adviseren alleen de matrassen te vervangen.
In jou geval zou ik een koudschuimmatras adviseren. Die zijn niet duur, ventileren goed en voelen hard aan.
Ik ben voor een hele nieuwe boxpsing gegaan.
De boxspring Vitalis bij beterbed.
Met extra firm matrassen.

180x210 ...

Iemand in mijn familie heeft deze ook en bevalt goed. En als je mijn "oude" boxspring zit dan zat je wel 20cm naarbeneden .. met de Vitalis is het maar een paar CM .. dus deze is stukken harder.

En hij wordt volgende week bezorgd...

Mijn oude boxspring heb ik nog voor een leuke prijs kunnen verkopen. (de kopers gingen hem als logeerbed gebruiken)

Aggressor wijzigde deze reactie 06-09-2019 11:32 (9%)

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:48

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

E
LA-384 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:36:
[...]

Bevalt dit matras nog steeds goed? Ik zit momenteel met dezelfde klachten; vage rugpijn vanaf halverwege de nacht, vaak wakker hierdoor, moeilijk kunnen draaien en 5 minuten na opstaan weer over.

Zijn jouw klachten als sneeuw voor de zon verdwenen?

Ik heb eerder al info ingewonnen bij Ravensberger, maar nog niet tot een aanschaf over gegaan. Echt specifiek advies werd ook niet gegeven, buiten de in hun ogen bijbehorende hardheid bij elk matras.
Het matras bevalt nog steeds heel goed, geen moment spijt van gehad. Ligt gewoon heel fijn. Heb hem nu bijna een jaar en vooralsnog geen kuilen oid.

Na aankoop hebben de rugklachten nog wel zeker een maand aangehouden maar de klachten zijn daarna verdwenen en niet meer terug gekomen.

Lastig om te zeggen of de klachten niet evengoed over zouden gegaan na een ander (goedkoper) matras, ik heb immers geen andere matrassen op proef gehad. Maar de Talalay is in elk geval een goede keus geweest.

Wel hadden wij na ca twee maanden alsnog besloten om van een boxspring over te gaan naar een bed met lattenbodem; boxspring was ons toch wat te wiebelig. Ook een keuze waar wij geen spijt van hebben gehad, lattenbodem ligt zó veel stabieler.

Mooi fout is niet lelijk

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:16
@Kezand Natuurlatex is idd ook waar ik naar kijk. M'n huidige topper is ook natuurlatex (talalay), maar van beterbed. Ik heb em een jaar of 5 in gebruik. Ik hoop dat het matras van ravensberger van een hogere kwaliteit is en dat het z'n stevigheid langer behoud. Zonder topper is het beterbed matras veel te hard.

De rugpijn zit bij mij uitsluitend in de onderrug en mogelijk is het ook deels de oorzaak van het vele draaien. Ik merk nu ook dat m'n middel geen tot weinig ondersteuning heeft in zijligging.

Wat voor mij sowieso afvalt is traagschuim. Pocketvering zou nog kunnen, maar ik moet nog wat meer info hierover vinden, ook de levensduur ervan tov natuurlatex.

LA-384 wijzigde deze reactie 15-09-2019 16:57 (3%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Kezand
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-01 12:27
@LA-384

Talalay is een uniek bak proces van latex. Door het vacuum te trekken en te bevriezen breek je in feite de cellen. Hierdoor onstaat er een opener structuur waardoor warme en lucht sneller getransporteerd kunnen worden. Dus dat klopt inderdaad.
Door het breken van de cellen onstaat ook een minder sterk structuur en kan in theorie juist de levensduur verkorten.
Nu is Talalay wel een proces dat exclusief bij een fabrikant ligt. (wij van wc eend adviseren wc eend)

Bij slapen bouw je de meeste warmte op rondom de huid. Nestvorming (het kuitltje waarin je ligt) bepaald dus het grootste deel van de warmte opbouw.
De tijk bepaald daardoor het grootste deel van de warmte opbouw. Deze neemt namelijk ook je vocht op en afhankelijk van de vocht op en afname capaciteit van het textiel bepaal je het grootste deel van je warme en vocht opbouw.

Talalay gaat niet teveel warmte afvoeren omdat de tijk bij de Ergo Natura en Talalay precies dezelfde is.
Ik kan bevestigen dat die Karlsson topper niet van natuurlatex of talalay. Dit is een deel syntetische latex en natuurlatex.
Omdat je de warmte op deze topper prima vind denk ik dat het niet uitmaakt qua ventilatie of je de Ergo Natura of de Talalay neemt. Ik denk wel dat met dezelfde hardheid de Talalay zachter gaat liggen (wat belangrijk is voor Nestvorming/warmte opbouw).

• LA-384
Ik heb de knoop doorgehakt. Het is de ergo-natura met luxe tijk geworden.
Ik laat tzt mijn bevindingen nog weten.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:58
Kezand schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:22:
[...]

Precies dat. En omdat de tijk bij beide matrassen hetzelfde is wordt het verschil nog kleiner.

Die hardheden zijn best lastig inderdaad. Ook omdat elke fabrikant zijn eigen hardheid kan bepalen.
Dus bij fabrikant X is h3 hard terwijl dezelfde hardheid bij fabrikant Y zachter is.....

Testen in hun showroom of testen thuis is de enige manier om te kijken welke hardheid je fijn vind.
De ikea matrassen voelen in de showroom allemaal prettig aan. Thuis lijkt het net beton. Maar uiteindelijk worden ze ook wel zachter.

• alwinuzz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:05
dragonhaertt schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:43:
Lange tijd hier niet geweest, maar toch maar (nu ik gespaard heb) weer op zoek naar een nieuw matras.
Ik heb een houten latten-boden (starre latten, niet flexibel) bed van 140 bij 200.
Nu ben ik zelf erg licht (<60kg), en mijn vriendin ook, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een relatief zacht matras. Het liefste ook goed ventilerend, omdat ik in de zomer het snel warm heb.

Voor goede ventilatie is volgens mij Pocketvering erg handig, maar zelf meestal comfortabeler geslapen op een foam/latex matras. Tevens vind ik het heel belangrijk dat het matras uit één geheel bestaat, aangezien we vaak samen in het midden liggen.

Ik denk dat ik toch maar een Emma matras ga bestellen en gewoon een keer uitproberen. Goede reviews, niet duur, zacht, en één geheel.
Sinds kort slaap ik zelf ook op een Emma matras (op harde latten) en het ligt heerlijk (zelf 70kg). De matras is zacht als je erop duwt met je hand oid. Als je ligt, heb je overal zelfde druk en steun. Het voelt solide en toch zacht aan. Niet dat ik wegzak in een kuil of zo.

Enige minpunt: de geur als ie net nieuw is, blijft best lang hangen.

Tip: mogelijk kan je korting vinden op hun website of op bol.com, was laatst 25% resp. 37% goedkoper. Dat soort acties doen ze vaker heb ik begrepen. Of stoute schoenen aantrekken en bellen :P

Voor de warmte: de bovenkant van Emma is afritsbaar voor wassen. Als je daar bovenop een matras bescherming wil gebruiken (want nieuw matras) van IKEA of zo, kan je kijken welke zo min mogelijk extra warmte vasthoudt.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik weet dat er hier anders over gedacht wordt en iemand ervoor vergruist is.

Maar ik wil toch even melden dat ik nog steeds lekker slaap (en als mijn vriendin) op mijn droomidee matras.
Totaal geen klachten over. Ook geen kuilvorming of andere ongein (en ben toch 100kg+)

Lig er nu iets meer als een jaar op volgens mij.

Ze zijn nog steeds behoorlijk hard, maar daar houden wij beiden van.

Cyberpope wijzigde deze reactie 18-10-2019 17:56 (9%)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• LA-384
Ik lig inmiddels zo'n twee weken op m'n Ravensberger Ergo-Natura latex matras. Ivm mijn lengte en gewicht, werd h2 geadviseerd, die heb ik ook besteld. Ik kom van een Beter Bed Karlsson Arendal boxspring met Jorn matras en latex topper (5 jaar oud). Het nieuwe matras ligt bovenop de Arendal bedbodem en vervangt het Jorn matras en latex topper.

M'n indrukken tot nu toe;
  • Het matras is zeer zacht en daarmee niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Het uitstappen kost enige inspanning, althans meer dan voorheen.
  • Mijn lighouding (zijligging) lijkt sterk verbeterd. Vreemd genoeg waren m'n maandenlange rugklachten bij opstaan direct verdwenen na het bestellen van het matras :? Dus daar kan ik niet over oordelen. Voor m'n gevoel lig ik wel prettiger.
  • Doordat het matras zo zacht is en ver indrukt, is verliggen niet altijd even makkelijk. Ik had gehoopt minder te gaan draaien gedurende de nacht (ivm betere ligging), maar dat is niet gebeurd. Het gaat moeizaam genoeg om er soort-van wakker van te worden.
  • In het begin vond ik het matras wat zweterig, maar dat lijkt nu niet meer zo. Ik ervaar het nu als een perfecte temperatuur; niet te warm, niet te koud, gelijk aan het oude matras.
Tot slot nog een eervolle vermelding voor de waardeloze communicatie van de bezorgdienst DL Services, waar Ravensberger gebruik van maakt. Aangezien ze enkel op werkdagen tussen kantoor-uren bezorgen, was ik genoodzaakt iemand te regelen die het matras in ontvangst kon nemen. Daarom DL Services verzocht contact op nemen per mail, zodat we een dag en tijd konden afspreken. In plaats daarvan kreeg ik 's maandags om 17.58 een sms-je dat ze de dag erop tussen 14.00 en 16.00 zouden komen. Last minute nog iemand kunnen regelen, die vervolgens tot 17.30 heeft mogen wachten tot de bezorger kwam.

• Kezand
@Ricktachtig Ik ken er niet zoveel in regio Groningen.

Maar als je iets wil rijden zou ik toch eens een afspraak maken bij https://www.mode-slapen.nl/beddoloog

Kleine winkel maar met veel kennis en erg goede service.

• Heyman
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17-01 16:26
Ricktachtig schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:13:
......

Iemand die ons hier verder kan helpen aan of die goede speciaalzaak (eventueel in de buurt van Groningen) of eventueel een duidelijke voorkeur / advies qua online matras met goede retourvoorwaarden?
Ik ben zelf erg tevreden over Homan slapen (zowel in Haren als in Assen zitten ze):
https://www.homanslapen.nl/

Misschien is dat een goed start punt?

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:57
MaZo schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:44:
Ik zoek een nieuw bed voor de logeerkamer en denk t.a.v. budget aan IKEA.
Weet iemand toevallig welke bed & matrascombi momenteel aangeraden wordt door bijvoorbeeld de Consumentenbond? Ik woon in het buitenland dus mis dat soort berichtgeving over het algemeen.
Mijn dochter heeft een Lauvik bed gekocht. Die bestaan in diverse varianten, met binnenvering en eventueel met topper.
Ze was ca 700€ kwijt voor een dubbel bed in de versie met binnenvering en zonder topper, en ze is heel tevreden, bed is zeker niet te hard.

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:50
@Kezand
Thanks.
We zijn langs geweest bij Ravensberger en Royal Health Foam: bij beiden op de matrassen gelegen. Onze dochter (wij zelf overigens ook) vond de Ravensberger comfortabeler liggen. Daarnaast viel ons de informatie en hulp van de verkoper van RHF erg tegen. Plus de prijs van de RHF was ook nog eens 2x zo hoog. Dus uiteindelijk voor de Ravensberger gegaan.

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:48
@Kezand

Het is een waterbed geworden!! We hebben er 1 uitgekozen met 2 zakken, waarvan 1 met 100% stabilisatie en 1 met 120% stabilisatie. Mijn zijde heeft een extra bekkenondersteuning ivm het buikslapen en wat hogere gewicht.

Ik ben reuze benieuwd of ik hiermee wat minder lichamelijke problemen ga ervaren.
Nog een week of 6 wachten!

• Kezand
@Blue-eagle Als je vaak draait is een harder matras en soepel (lees glad) bedtextiel aan te raden. Dit helpt met het draaien. Daarmee vergroot je de kans dat je niet wakker word van het draaien (in je NREM1 fase, je word echt ooit weer wakker ;-) )

Maar als je een zijslaper bent moet je bij het kiezen van een hardmatras ook goed opletten dat de zwaardere delen van je lichaam en de uitstekende delen van je lichaam wel goed in het matras worden opgevangen en niet te veel tegendruk geven. Een hardere matras zorgt er dan wel dat je makkelijk dan draaien maar de hoge druk punten zorgen weer voor minder comfort.

Traagschuim kan inderdaad bij merken hetzelfde zijn als bij de aldi. Prijsverschillen in traagschuim zitten in de dikte van het traagschuim, het soortelijk gewicht, de samenstelling en de traceability.
De oprol matrassen zoals bij de aldi, hema, emma etc komen vaak allemaal uit dezelfde fabriek. Maar aangezien er alleen in Nederland al tientallen matrasfabrikanten zijn is dat niet bij elke matras dus zo.

Bij SS heb je 90 dagen omruilgarantie en bij Ikea doen ze meestal ook niet moeilijk over service.

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
Vorige week zijn onze Tempur matrassen binnengekomen. 1x een Tempur Original Elite voor mij en 1x een Tempur Cloud Elite voor mijn wederhelft.

Ik heb er nu een aantal nachten op geslapen en het ligt echt heerlijk. Mijn Original is lekker stevig, maar toch zacht. De ondersteuning voelt heerlijk.

Ik heb vele negatieve verhalen gelezen over warmte, koud, dikke kuilen en niet kunnen draaien. Allemaal geen last van.

* Supreme is er super blij mee :D
Pagina: 1 ... 4 5 6

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True