Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Router advies: casus met 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

• wnagtegaal
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 24-09 15:00
Ik zoek een vernieuwde en veilige verbinding om thuis met zakelijk aan elkaar te knopen.

1. Zaak:
- XS4all over een analoge lijn.
- Telefoon functie op dat geleverde modem
- Ik heb nu zo’n fritzbox.

2. Thuis.
- Casema over coax.
- Telefoon functie op het geleverde modem.
- Ik heb daar een casema/ziggo modem

Wensen:
- Aan de hardware:
- Hedendaagse snelheden.
- Nieuwe verbeterde software met minder kuren.
- Veiligheid
- Aan de mogelijkheden.
- Ik zou graag een VPN willen kunnen opzetten (eenvoudig) naar mijn netwerken vanaf anywhere ter wereld.
- Ik wil tussen beide routers een 24/7 VPN hebben. Als ik dus naar een pc zoek in het andere netwerk, dan is dat een kwestie van een pcnaam OF intern IP adres (dat had ik voorheen ook tussen mijn twee routers totdat ik die fritzbox kreeg).
o Het is noodzakelijk dat ik op de zaak 2 of 3 gescheiden netwerken kan maken (VLAN's). Die mogen dus niet bij elkaar op bezoek kunnen komen (niet hackbaar, echt strikt gescheiden LAN).
o Die statische 24/7 VPN zal gebruikt worden om data te repliceren tussen twee synologie boxjes (van die data opslag dingen).
o Die VPN van de pc anywhere (of andriod telefoon) zal gebruikt worden om het separate netwerk in te komen van de video/brandalarm systeem. Dat hangt er wel aan maar zit op een aparte switch om niet al die grote hoeveelheden data over dat routertje te hoeven pompen.

Ik zou graag van jou/jullie:
- Advies wensen over de hardware die je aanraad (ik heb nu Draytek maar sta open voor degelijk ander spul. Ik vind het dus niet erg om een beetje (er zijn grenzen uiteraard) geld uit te geven om dit goed voor elkaar te hebben.

Het gaat me dus om welke router pak ik voor de lokaties om mijn bovenstaande wensen voor elkaar te krijgen. Ik kan weer verder met Draytek maar helaas hebben ook die kuren (om de 2 a 3 dagen resetten omdat hij dan geen connectie meer maakt met sommige pc's wat weer iets met volbufferen van geheugen te maken zou hebben.

THANKS!

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True