Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Velleman clap switch op Raspberry Pi aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• stijnovic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 30-09 11:56
Ik heb een Velleman Clap On/Off switch en wil deze als input gebruiken op een GPIO pin van een Raspberry Pi voor mijn domotica project.

Nu leek het me wel handig om de RPi meteen ook als voeding te gebruiken. Ik ben echter niet zeer ervaren met electronica, dus ik wou even hier checken voor ik ga solderen.

Als ik het goed begrijp, gebruikt de mic 9V, de IC 5V en de relais 12V. Wat ik nu wil doen is het volgende:

1) De relais heb ik volgens mij niet nodig, ik wil gewoon de 5V uit GP0 direct op een GPIO van mijn RPi aansluiten, kan dat gewoon? Of mag het maar 3V zijn? Of heb ik daar een soort van pull high/low configuratie voor nodig?

2) Er komt max 5V uit de RPi, kan ik daar met een spanningsverdubbelaar 9V van maken? Heeft dit verder geen nadelen? Watvoor spanningsverdubbelaar kan ik hier het beste voor gebruiken?

3) Wat is de functie van SK2? Het zijn gewoon 2 pinnetjes die niks doen, of..?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stijnovic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 30-09 11:56
Klinkt inderdaad slimmer om een 12V voeding te gebruiken met 5V DC-DC converter voor de RPi. Ik ga ook gewoon het relais gebruiken om 3V3 op op een GPIO van de RPi te schakelen. Thanks!
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True