Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advertenties toevoegen na X zichtbare element

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08:28

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Op een aantal van de sites die ik beheer, zijn dingen zichtbaar of onzichtbaar, afhankelijk van de keuze van de gebruiker.

Deze DOM-elementen worden wel geladen. Als gevolg daarvan, worden worden bijvoorbeeld Google Adsense advertenties geinjecteerd in een onzichtbaar/hidden element.

Wat ik nu wil proberen, is deze injecties aan te passen, zodat ze alleen worden geinjecteerd na het X'e zichtbare element, in plaats van gewoon het X'e element.

Volgens StackOverflow, en vele andere sites, kan dit door vlak voordat de GA code wordt gestart, het DOM-element dat de advertentie moet gaan bevatten, te injecteren aan het einde van het element waar het in moet komen.

In praktijk blijkt dit echter niet te werken. Ik heb verschillende methodes geprobeerd, onder anderen de suggesties hier:
https://stackoverflow.com...end-google-adsense-to-div
(Uiteraard aangepast op het :visible etc.)
Maar het gewenste effect wordt helaas niet bereikt. Het lijkt alsof het last-minute injecteren van de holder plus de <ins> element van Google, niet werkt en dat de advertentie dus niet geladen wordt.

Het zou kunnen dat het komt door de non-blocking eigenschap van javascript, maar ook doordat de browser bijvoorbeeld te snel alles afhandeld, en dus de Adsense-code uitvoert voordat de DOM helemaal up-to-date is met de divs.

Ik heb ook geprobeerd een promise met een done() functie te gebruiken, maar dat trok de browser niet, die bleef maar laden en herladen en zelfs crashen, dus dat (lijkt) ook geen optie.

Voorbeelden van code heb ik momenteel niet, omdat ik alles gereset heb naar de huidige GIT status, maar ik hoop dat er toch iemand is die me een duwtje in de juiste richting kan geven.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True