Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Datum envelop IX streepjescode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 28-09 09:01
Ik heb zojuist een brief ontvangen van een partij, met een dagtekening van bijna 2 weken geleden. (Een verzekering dit 'binnenkort' zal worden verlengd, maar ondertussen dus waarschijnlijk al verlengd is.)

Ik zou graag de datum willen achterhalen dat deze door het postsorteercentrum is behandeld. Voor zover ik kan terugvinden wordt er een oranje fluorescent IX code op de envelop gezet (die ik ook kan zien). Echter kan ik nergens (meer) op internet vinden hoe deze code uitgelezen dient te worden.

Voorbeeld van een IX code, die ik dus wil kunnen ontcijferen:
DIE ENE RECHTSONDER IN DUS IN HET ORANJE

Schijnbaar zit hier dus een datum in verwerkt.

Let op: ik heb het dus niet over de zwarte KIX code die enkel postcode en huisnummer bevat
NIET DEZE DUS

Er was ergens vroeger op internet wel wat op http://www.outwork.nl/werkgever/c.html . Maar helaas is de informatie daar weggehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nl-x
@talin : Dat had ik al gedaan. Meerdere zelfs. Maar die herkennen dit smaakje barcode niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nl-x
@MikeN : ik had al Archive.org geprobeerd. Maar niet Archive.is. Bedankt!

@Rik11 : hamer->tik->kop. Bedankt. Helaas dus geen datum. Toch jammer, want dat wil je soms wel vaker hebben met dit soort post. Er staat overigens niet in hoe de versleuteling van postcode/huisnummer naar bits gaat. In de link van MikeN lees ik wel dat de bits van rechts naar links worden afgedrukt, waarbij de eerste en laatste 2 bits voor uitlijning zijn. (Wat weer vreemd is, omdat in jou link staat dat rechts juist controle data zit. Ik vind het merkwaardig dat een streepjes code zou beginnen met de controle data.)

Bedankt allemaal!

(Rik11 had een google link gepaste. De link er achter was: http://www.po-en-po.nl/si...files/Postcode-100709.pdf )

[Voor 9% gewijzigd door nl-x op 05-05-2015 13:28]

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True