Toon posts:

Toegang tot Caiway glasvezelmodem en port forwarding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 14:57
De port forward naar de Synology staat ingesteld op de Sitecom router.

Als ik echter kijk of de port open staat op het externe IP-adres 62.45.x.x bv. via http://www.canyouseeme.org/ dan staat deze niet open.

Ik test het nu vanaf een remote locatie (via VPN).

Ik vind het ook zo vreemd dat ik wel een sticker krijg met een adres voor de Genexis GUI nl. http://router en een username/password en je hier blijkbaar niets mee kunt?

Ik zal Caiway eens vragen...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 14:57
Ik heb de Sitecom al eens gereset voor alle zekerheid.

De router is misschien al wat ouder maar het concept is al diverse keren uitgeprobeerd met eerdere modems van UPC.

Wat ik ook vreemd vind is dat ik niet op de Caiway modem kan komen en dat extern de poort ook niet open staat (als ik check is een online poort checker - zie boven).

Port forward staat als volgt ingesteld:

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12
Werkt prima hier. Maar wat een prachtige openingspost, zelfs met netwerklayout. Erg netjes :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12
kraades schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:20:
Niets aan te doen zeker? Is dat iets van het Caiway modem?
Heb het even voor je gecheckt, maar de router die geleverd wordt door Caiway kan prima loopback NAT'en:

Port forward:

Test v/d interne webserver (draait op dezelfde pc):

Wireshark van bovenstaand webrequest:
http://content.screencast.com/users/nescafe2002/folders/Snagit/media/46c146ca-bbb7-470d-9484-4a2ff2e16f67/05.04.2015-20.46.png

Zoals je ziet wordt iedere packet naar het publieke ip weer geretourneerd met als afzender het ip-adres van de router.

Aangezien het ongeveer hetzelfde model router betreft, zou het misschien zin hebben om je firmware eens bij te werken.

Dit heeft overigens weinig met het modem te maken (de NAT loopback moet door je NAT'ende router worden afgevangen).

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee