Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eew
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
De situatie is als volgt:

3 NTFS geformatteerde HDD's met zooi die niet relevant zijn voor dit verhaal
256 GB Samsung 840 PRO met boot partitie, 200GB voor Win7 en de rest verdeelt in een /home en / voor een oude Mint 14 die erop staat.

Nu wil ik mint 14 vervangen door Ubuntu 15.04 en wil ik schoon beginnen en geen aparte partitie voor /home meer. Ik wil /home wel back-uppen, dus de makkelijkste manier omdat te doen zou vanuit de live omgeving van Ubuntu 15.04 moeten zijn (hem vanuit daar naar 1 van de HDD's kopiëren, Mint booten gaat amper vanwege netwerkkaartproblemen). Het probleem is alleen dat hij voor alle partities op de SSD de "No object for D-bus interface" error geeft. De HDD's zijn wel mountbaar en leesbaar in de live omgeving.

Ik heb wat gezocht en ik kan niet echt een bevredigende oplossing vinden, ik durf eigenlijk ook niet met GParted de SSD te bewerken (dat blijft altijd eng), terwijl hij de partities niet eens dan mounten, of zou hij een nieuwe partitie die ik creëer wel kunnen mouten? Ik ben te bang dat ik Windows verpest om te gaan experimenteren.

Wat kan ik hier het beste mee doen?

Edit: Toch maar Mint geboot en vanuit daar gekopieerd. Mint functioneert dus nog.

[Voor 3% gewijzigd door eew op 03-05-2015 15:12]

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True